نتایج جستجو برای عبارت :

ما با رخوت طلبی صبح چه کنیم

بعضی وقت‌های یا حتی به عبارت دقیق‌تر و بی‌تعارف‌تر 
در نود درصد اوقات زندگیم حس می‌کنم تبدیل شدم به یک لیست بلند بالا از کارهای عقب افتاده که قرار نیست هیچ کدامشان تیک بخورد.
کارهای عقب افتاده که از سر وظیفه‌است به کنار.‌
آرزوها و دوست داشتنی‌هایم را هم یکی پس از دیگری از سر وا میکنم و پی‌اش را نمی‌گیرم 
رخوت است یا بختک هر چه هست دست از سرم برنمی‌دارد.
من یه روز از فصار روانی این همه کار جان خواهم داد
التماس دعای هدایت
ساعت درس خوندنم خیلی کم شده و از خودم رضایت ندارم.با اینکه همیشه طبق برنامه ی از پیش تعیین شده پیش میرم اما اون حس خوب و رضایتی که ماه های اول اینترنی داشتم رو دیگه ندارم و احساس میکنم دچار رخوت شدم.
نمیدونم این احساسم بجاست و واقعا کم کار شدم، یا کاذب و تحت تاثیر ایده آل طلبي بیمارگونه ام هست.فقط میدونم هر روز حس میکنم از اهدافم دورتر میشم.
ساعت درس خوندنم خیلی کم شده و از خودم رضایت ندارم.با اینکه همیشه طبق برنامه ی از پیش تعیین شده پیش میرم اما اون حس خوب و رضایتی که ماه های اول اینترنی داشتم رو دیگه ندارم و احساس میکنم دچار رخوت شدم.
نمیدونم این احساسم بجاست و واقعا کم کار شدم، یا کاذب و تحت تاثیر ایده آل طلبي بیمارگونه ام هست.فقط میدونم هر روز حس میکنم از اهدافم دورتر میشم.
هیچی نیست که دوای درد بی درمون رخوت و ملال بشه. میم حق داره و صادقانه هم گفته من نیاز دارم یکی باشه جذبم بش، یکی باشه که باهاش در ارتباط باشم. واقعیت تلخ یا هرچی راه خودش رو میاره. میم ازم خسته نیست اما عادی شدم و کافی نیستم. رخوت زندگی رو نمی‌تونه با من بشوره، و من هم. خب چه باید کرد؟ به نظرم باید بپذیریم و تسلیم بشی. باید بپذیریم و کنار بیای با ماجرا. اون دیگه یک ماهیه. هرچی سفت‌تر بگیری سریع‌تر لیز می‌خوره و می‌ره. و از طرفی هم اون آدمه و یکبا
احساس میکنم همه امون(ادمایی که نمیتونم الان توصیفشون کنم) از ۹۴-۹۵ به بعد دچار رخوت شدیم.شاید البته:|پ.نون:سایت بچه های قلم رو دیدم از ۹۵ به بعد اپدیت نشده بود و دارم غصه میخورم،افسرانم که در حد کانال و اینستاس دیگه:/چی مونده از اون موقع ها؟چند میدونید بعضیا دارن ادامه میدن به منم بگید خب:(
تا به حال صدای ترق و تروق درختا رو نشنیده بودم، درختایی که دارن پوسته‌هاشون رو می‌شکافن و انگاری کش و قوس می‌آن تا تن خسته و خواب‌رفته‌شون رو بیدار کنن، تا رخوت زمستون به‌در بشه. درختایی که آماده‌ان گل کنن و شکوفه بدن. و این یعنی شروع یه چرخه‌ی جدید، یعنی نوید امید. و صدای مستانه‌ی بهار توی رگ و پی طبیعت. 
.
همه عمرم دعوا بود دعوا دیدم، کلمه دعوا خیلی بار داره برام، اینجا هم که رسیدم خودم دارم دعوا می‌کنم، یه جا برم رزومه بخوان می‌تونم بگم من بلدم خوب دعوا کنم یا من بلدم خوب کسی که دوستش دارم رو از خودم برنجونم. جزء مهارت‌‌های نرمه. آی گور بابای این رخوت
علت خواب آلودگی در فصل بهار ، عموما افراد در فصل بهار دچار خواب آلودگی و رخوت می شوند و در طول روز مدام خمیازه می کشند و از بیحالی و کسالت شکایت دارند.حال در این مقاله می خواهیم به بررسی علل خواب آلودگی و راههای مقابله با آن بپردازیم. با ما همراه باشید.
ادامه مطلب
نگاهی به تنوع طلبي مردانه
 
 

یکی از این خصوصیات آسیب زای انسانی، تنوع طلبي است‎
 
مهاجم نیجریه به تازگی همسر اول خود که دختر شایسته 2017 بود را طلاق داده و با دختر شایسته 2018 ازدواج کرد. این موضوع با واکنش های منفی بسیاری روبرو شد. به همین بهانه در این مقاله مساله تنوع طلبي مردان در ازدواج را بررسی می کنيم.
ادامه مطلب
کسی جز خودم نمیتواند کاری کند.
خودم باید دست به کار شوم و بلند شوم از این رخوت و بی‌حوصلگی. از این فقط تلنبار شدن کارها بر هم.
.
پیش دانشگاهی که بودم رو تخته مقابل چشم‌هایم نوشته بودم. سرباز این میهن شوم، خون دلِ دشمن شوم . و حالا هیچ خبری از آن شور و هیاهوی آخر نوجوانی نیست و جای همه آن دغدغه‌ها روزمرگی عبث‌آلود جا خوش کرده است.
.
امروز که این خبر سهمگین نفسمان را در سینه حبس کرد.
با خودم بارها گفتم. سردار سهمش را ادا کرد تا ابد، اما من
این رفت و برگشت های زیگ زاگی من به وبلاگ هم برای خودش داستانی هست !
الانم که اینجا هستم نمی دانم آمدم بمانم یا نه !!
باور کنید اصلا مهم نیست و در ضمن ادا و اصول هم نیست.
این مدت واقعا احساس می کردم باید نباشم . ( یک حس کاملا شخصی )
این قدر اوضاع و احوال کشور و جامعه و اصلا همه چیز بد هست که اگر بگویم یک حس انفعال و رخوت و کِرختی تمام ذهن و فکر آدم را اشغال کرده بی راه نگفتم .
سایه سنگین این حس مزخرف و خشونت کلامی و غیر کلامی که یجورایی داره گفتمان غالب
  گاهی محیط یکنواخت و زندگی روزمره می تواند موجب کسالت شود و انرژی شما را برای انجام کارهای روزانه دچار رخوت کند در چنین حالتی تدارک دیدن برنامه سفر در نزدیک ترین زمان ممکن بهترین انتخاب ممکن است تا شما را به انرژی سابق بازگرداند، از یک سفر کوتاه داخل شهری گرفته تا سفر های طولانی تر به شهرهای اطراف و گاهی کشورهای دیگر در این صورت شما یک توریست خواهید بود!
ادامه مطلب
حتما بارها شنیده اید که عقل سالم در بدن سالم است! مواد غذایی و داروهای گیاهی مختلف هر کدام اثرات ویژه ای بر سلامتی جسم و روح دارند. افسردگی بر مغز، حافظه، تصمیم گیری، قدرت های ذهنی، شادابی مغز و… تأثیر می گذارد و فرد افسرده را دچار رخوت ذهنی و خستگی همیشگی می کند. سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که: آیا درمان افسردگی با داروهای گیاهی روشی مطمئن، قطعی و دائمی است؟
ادامه مطلب
عوارض مصرف هروئین
همانطور که در کمپتو گفته شد، عوارض مصرف هروئین را می‌توان به دو دسته کلی عوارض کوتاه‌مدت و عوارض بلندمدت تقسیم کرد. از جمله عوارض کوتاه مدت مصرف هروئین، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
احساس رخوت سستی اندام‌ها
احساس خارش شدید
کاهش اشتها
آبریزش از بینی و چشم‌ها
اضطراب و نگرانی
کاهش سرعت تنفس
کاهش ضربان قلب
خواب‌آلودگی
اختلال در حافظه
تهوع و استفراغ
چطور می‌شه که آدم توی وبلاگ خودشم حس تعلق نداره و غریبه‌اس؟ یعنی باید اینم گوگل کرد؟!
یه وقتایی بود که می‌گفتم برگردی عقب و درستش کنی. معدود دفعاتی گفتم کاش بتونی همین‌جا نگهش داری. و حالا فقط می‌گم می‌شه بزنی جلو؟ اصلا تهش چیزی هست؟ به جایی می‌رسه؟ 
از یه مختصاتی به بعد، دیگه رخوت و یأس نیست، حجم اندوهه. اون‌قدر غلیظ و عمیق که بی‌حست می‌کنه. حالا تو هی بگو ورزش، بگو کتاب، بگو مهارت، کوفت، زهرمار. 
اثر ورزش تنها بر درمان و پیشگیری از بیماری‌‌های جسمی مانند بیماری‌‌های قلبی عروقی نیست.بلکه می‌‌تواند عامل موثری در درمان بیماری‌‌های روحی روانی مانند افسردگی نیز باشد. افسردگی  معمولا با بی حالی و رخوت در ارتباط است. به همین دلیل هم عدم فعالیت فیزیکی  این وضعیت را تشدید می‌‌کند. از بارزترین مزایای فعالیت‌‌های ورزشی منظم و پیوسته می‌‌توان به افزایش سطح انرژی بدن اشاره نمود که می‌‌توان بوسیله ان با قدرت و توانایی بیشتری به قعالی
باز شهریور و باد های مخصوصش و حس رخوت و بی حوصلگی که هرسال برام به ارمغان میاره و باز هم مغز من و درگیری هاش سراینکه این بی میلی من به شهریور از کجا نشات میگیره؟ و صدایی که نخود آش گونه جفت پا وسط این درگیریا میپره: این پاییز با پاییزای دیگه فرق داره حواست هست؟ هر سال شهریورو به امید پاییز و اومدن فصل جدید و اتفاقای جدید سپری میکردی اما امسال اونم نداریدوباره فکرام قاطی میشه و وجدان تو سری ن میگه: باید امسال ارشد شرکت میکردی؟
ادامه مطلب
بحدی تنبلی و رخوت تو وجودم نهادینه شده که بعد از ۲ دقیقه رقصیدن همه عضلاتم شل میشن:/
اگه بخوام به عقب حرکت کنم یهو میخوام بیفتم!
بخوام بچرخم سرم گیج میره!
کلا یه آدم ضعیف و تنبل و بدرد نخوری شدم
ده دقیقه هم که میام ورزش هوازی میکنم بعدش همینجوری ولو میشم دیگه ادامه حرکات رو نمیتونم برم
یک ساله درست نرقصیدم و همه چیز یادم رفته
حالا به حرکات خودم نگاه میکنم و میگم این چه وضعشه!!
با روزی یه ربع رقص یه ربع ورزش و ۴۰ تا دراز نشست یا حرکت کششی شروع کنم ش
یادتون هست حتما تو‌سریال فرندز ، وقتی جنیس میومد تو کافه central perk  و با اون خنده زشت و زننده و جمله اوه مای گادش  ، آرامش کافه جای‌خودش رو به رخوت‌میداد ؟ قیافه های چندلر و مونیکا از شدت ناامیدی و چندش چقدر دیدنی بود !؟
الان این‌حس رو از ورود ناگهانی خودم دارم ! از بس تو بیان‌محبوبم (؛ خلاصه باید بگم : oh my god (; و به هر حال من آمدم چندلرهای عزیز 
+ پس از گذر از روزای چرکی و بی نتی ٬ بالاخره ستاره هاتون رو آف کردم و پست های برخی رو بلعیدم !
می‌رود، دنیایم می‌افتد روی سرازیری یک نواختی،فرو می‌روم توی کتاب هایم.احساس می‌کنم هیچ چیزیِ جدیدی برای اتفاق افتادن نیست، خیلی وقت است. دلم هیجان می‌خواهد، لذت کشفی تازه، آدم های جدید و کارهای نو.
رخوت وجودم را پر می‌کند. دلم میخواست می‌توانستم کوله پشتی ام را بردارم و بروم. بروم و جهان را به جای خواندن ببینم. آدم ها را دانه دانه سر بکشم. دلم میخواهد بروم و هر کجا دیدم روزمرگی دارد دنبالم میکند باز در بروم. بروم و قدم هایم را بگذارم روی خ
از آخرین باری که نوشتم خیلی خیلی میگذرد و این یعنی دلم نخواسته بالای پایین این روزها یادم بماند. هر چندحافظه ی قوی دارم، در واقع باید بگویم حافظه ی خیلی خیلی قوی دارم، یاداوری جزییات هر حادثه تلخ و شیرین تا یک جایی خوب است، بیشتر که بشود میشود مایه ی عذاب و من این روزها در این عذاب لعنتی غوطه ورم .
چند روزیست به هر جان کندی که شده خودم را مجاب کرده ام بنشینم سر کار.از این رخوت رخنه کرده در تار و پود لحظه هایم بیزارم.
حسین درخشان  قطعه و ساعت خر
بیماری کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک گربه 
 
در این عارضه ماهیچه دیواره قلب ( معمولا بطن سمت چپ ) قطر غیر عادی پیدا میکند. این بیماری معمولا در گربه های میان سال تشخیص داده شده است. از علائم این بیماری میتوان به ناتوانی در تحرک ، خس خس کردن در نفس کشیدن ، بی اشتهایی ، نبض ضعیف و رخوت اشاره کرد . طول عمر گربه ها با این عارضه قلبی از 3 ماه تا 3 سال ( در بهترین شرایط درمانی ) تخمین زده می شود .
مشاوره و آموزش بیماری کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک گربه 
کاردیومی
امین گفت نمی‌شه. یه سری جونور ریز از ته قلبم هم‌صدا شدن و شعارطور تکرار کردن که نمی‌شه،‌ نمی‌شه.هر چی می‌شینم فکر می‌کنم، کنار تمام امید‌ها و نومیدیا، ضرب و زوربا، خند‌ه‌ها و گریه‌ها، کنار همه‌ی این قشنگی‌-زشتیا، کنار همه‌ی خرده‌ریزها و این دست و پا‌ها، کنار همه پولداریا و بی‌پولیا،‌ کنار همه‌ی این‌ها، حلاوتِ نبودن، مرگ، نیست بودن(!) از هست بودن بیشتره. سیاهی‌ای رو که خیلی وقته فکر می‌کردم ازم دور شده، انگار تو عمق قلبم لونه ک
چگونه کمال طلبي خود را کاهش دهیم
۱۸۰ دقیقه درس دقیق با مثال و توضیحدراین درس می آموزید دقیقا به چه میزان کمال طلبي منفی داریدعلت کمال طلبي خد را متوجه میشویدو با آخرین تکنیکهای برگرفته از ۴ شیوه مشهور درمانی دنیای روانشناسی به تغییر خواهید پرداختهدف این درس حذف کمال طلبي نیست، تبدیل کمال طلبي منفی به مثبت( پردستاوردی) است
 
این درس چه خواهم آموخت ؟
چرا به کمال طلبي منفی دچار میشویم؟چرا اکثر انسان ها نمی توانند از کمال طلبي منفی رها شوند؟سم
من بودم و کلی اعتماد به نفس. آدمی بودم که با هزار بدبختی تکه های خرد شده ی وجودمو دستم گرفته بودم و چسبونده بودمشون به هم. فکر میکردم دیگه همه ی رخوت و بی انگیزگی و سستی برای همیشه تموم شده. چشم انداز فوق العاده ای واسه زندگیم داشتم، فکر میکردم دیگه از این به بعد تنها احساسی که نسبت به خودم تجربه میکنم افتخاره. یهو همه چی داغون شد. له شد زیر پای تصمیم های اشتباه خودم، جوگیری های بی مورد خودم و به تعویق انداختن کارهام از سر شادی پیش از پیروزی یا ش
چگونه کمال طلبي خود را کاهش دهیم
۱۸۰ دقیقه درس دقیق با مثال و توضیحدراین درس می آموزید دقیقا به چه میزان کمال طلبي منفی داریدعلت کمال طلبي خد را متوجه میشویدو با آخرین تکنیکهای برگرفته از ۴ شیوه مشهور درمانی دنیای روانشناسی به تغییر خواهید پرداختهدف این درس حذف کمال طلبي نیست، تبدیل کمال طلبي منفی به مثبت( پردستاوردی) است
 
این درس چه خواهم آموخت ؟
چرا به کمال طلبي منفی دچار میشویم؟چرا اکثر انسان ها نمی توانند از کمال طلبي منفی رها شوند؟سم
✅تکاثر به معنای افزون طلبي و کثرت طلبي میباشد.فرق سوره تکاثر با سوره کوثر در این است که درسوره کوثر؛ کوثر آن خیرکثیر واقعی را میگویند.اماتکاثر آن خیر کثیر غیرواقعی را.یعنی افراد دنبال افزون طلبي و کثرت طلبي هستند.❌ولی این کثرت طلبي خیلی حقیقی و واقعی نیست.
ادامه مطلب
صبح دختر رو گذاشتم خونه خواهرم و رفتم باشگاه وساعت ده و نیم برگشتم و فقط لباس عوض کردم و بعد ماکارونی با سس تند خوردم تا سر حد مرگ و بعد اومدم چسبیدم به بخاری و خوابیدم.خونه حسابی بهم ریخته است.اسباب بازیهایی که دیشب برای مغازه بازی آوردن و رو مبل ها پخش شدن.لباس ها و وسایلی که سرتاسر خونه پخش و پلان.ظرفهایی که از دیشب مونده.لباس هایی که باید شسته بشن.برنامه ای که باید نوشته میشد و نشده.کارایی که باید انجام میشدن و نشدن هنوز و منی که حالم خوب نی
بسیاری از آدم‌ها به دنبال عاملی برای رسیدن به موفقیت
هستند. یکی از عواملی که معمولا در رسیدن به موفقیت به آدم‌ها کمک می‌کند،
جاه ‌طلبي است. ولی جاه طلبي یعنی چه، چه آدم‌هایی جاه طلب هستند، چرا
آدم‌ها حس جاه طلبي دارند، چگونه جاه طلبي در رسیدن به موفقیت کمک‌تان
می‌کند؟ این پرسش‌ها روانشناسان و انسان‌شناسان را وادار کرده‌اند تا
پاسخ‌هایی برای‌شان بیابند.

با
این‌که اثرگذاری حس جاه‌ طلبي در کمک به موفقیت آدم‌ها در برخی شرایط خاص
در از آن روز هایی بِ سر می برم کِ ثانیه بِ ثانیه توانایی نفرت از خود در من جاندار تر می شود.
اشتباهاتم فشرده شده اند و برخی از آنها کِ مرتبط با اشتباهات گذشته ام هستند دیگر دارند مغزم را روی دیوار می پاشانند.
همش کله ام پر است از چرا آن کار را کردی ها و چرا آن کار را نکردی ها،
پر از حرف های تند و حرف های نا بِ جا،
پر از کم کاری های مشهود و پر از رخوت و سستی ای بی دلیل.
شده ام پر از قضاوت هایی کِ هرگز تا سال گذشته در من نبودند،
پرم از حسادت ها؛ حسادت ها
دیوار کاهگلی که بهش تکیه دادم داره ذره ذره فرو میریزه ، ته دلم خالیه ، فردا منم و مسئولیت کارام و هیچکسو برای حتی دلگرمی هم ندارم ، من بیشتر از هرکسی از خودم میترسم .
حس میکنم باید از اینجا هم فرار کنم برم و توی یه وبلاگ سفید از صفر شروع کنم مثل موقعی که با دست خط بد توی یه دفتر می‌نویسی و تا یه دفتر تازه برمی‌داری تمام سعی ات میشه خوش خط نوشتن و در اخر اون دفتر هم به سرنوشت دفتر قبلی دچار میشه ، از کی اینهمه رخوت و سستی و بی‌رگی و بی تفاوتی در م
شبکه‌های اجتماعی آمدند تا ما را خوشحال کنند. ما دیگر اسیر فاصله‌ها نیستیم، بلکه ارباب آنیم. اسم اعظمی که سلیمان با آن طی‌الارض می‌کرد امروز دیگر یک راز نیست، بلکه‌ اشاره‌ای از انگشت ماست بر گوشی‌های موبایل‌مان. فرصت‌ دیده‌شدن کم‌تر در انحصار قدرت است، علم در دسترس است، دلتنگی چاره دارد و هزار مزیت دیگر. اما من چرخی که در توییتر میزنم سرتاپام رخوت می‌شود. رخوتی که در دوستانم نیز هویداست. رخوتی که به مزایای بیشمار آن می‌چربد. آن قدر که
چگونه کمال طلبي خود را کاهش دهیم
۱۸۰ دقیقه درس دقیق با مثال و توضیحدراین درس می آموزید دقیقا به چه میزان کمال طلبي منفی داریدعلت کمال طلبي خد را متوجه میشویدو با آخرین تکنیکهای برگرفته از ۴ شیوه مشهور درمانی دنیای روانشناسی به تغییر خواهید پرداختهدف این درس حذف کمال طلبي نیست، تبدیل کمال طلبي منفی به مثبت( پردستاوردی) است
 
این درس چه خواهم آموخت ؟
چرا به کمال طلبي منفی دچار میشویم؟چرا اکثر انسان ها نمی توانند از کمال طلبي منفی رها شوند؟سم
ساعت دو و بیست دقیقه‌ی صبح است. زن به پشت خوابیده است روی زمین. دست‌هایش را زیر سرش به هم قلاب کرده. آسوده از لذت و رخوت و رنج و ملالی چند ساعته، شاید هم چند ساله. صدای خر خری آرام از تخت گوشه‌ی اتاق به گوش می‌رسد. امیدوار است که سرمای سرامیک‌ها کمی گرمای آتشی را که به جانش افتاده خنک کند. خنک نمی‌کند. بدنش اما به لرزه افتاده. دندان‌هایش به هم می‌خورند. دردی مبهم در تمام بدنش حس می‌کند. خیره است به سقف. آن جمله فوئنتس در کنستانسیا که تعلقی که
این تعطیلی طولانی و کار نصفه و نیمه بجورایی خسته کننده و اعصاب خورد کن شده، شاید چند ماه پیش اینکه تعطیل باشم و بتونم خونه بمونم و فیلم ببینم و هر کاری بکنم لذت بخش بود ولی وقتی چیزی زیاد در دسترش باشه قطعا دیگه اون لذتی که تو وقت محدودیت داشتو نداره. از قدیم به حل کردن جدول علاقه داشتم واسه همین یه دوره هر روز رومه میخریدم فقط واسه جدولش، این روزام دوباره رو آوردم به جدول حل کردن ولی بجای رومه یه app یا شاید بهتره بگم بازی جدول روی گوشی ن
اونقدر جامعه شناسی و مخصوصا جامعه ی یازدهم رو دوست دارم که حس میکنم حتی قابلیت اینو دارم تو دانشگاه هم جامعه بخونم:| ولی با توجه به اینکه کله ام بوی قرمه سبزی می ده دور حقوق و جامعه و حتی تاریخ رو یه خط بزرگ قرمز کشیدم:)) 
.
همچنین حاضرم واسه فلسفه منطق بمیرم! خدایا چرا اینقدر من دیوونه ی منطقم:)) واقعا دوسش دارم، تنها درسیه که حتی خسته بودنی هم یاد میگیرم و تنها درسیه که آرزو میکنم هیچوقت فراموش نکنمش:)) و همچنین اگه از از دست دادن عقلم نمی ترسیدم
سلام 
 
این که امروز هشت صبح تا الان رختام تنمه که هیچ ولی امروز  با همه سختیش خوب بود چون سختیش و زیاد نفهمیدم
 
این روز ها خداروشکر با تمرکز و شرایط بهتر شد و باید غول بی شاخ دم هم یواش یواش آماده کنم که نوبت به من داره میرسه 
و اما دیشب که فهمیدم اوضاع وخیم تر از این حرفاس و تشکیلاتی که یه روز معبدم بود الان حال و روز خوبی نداره اوضاع از اونی که تصور کردم خراب تره وکل فضای فرهنگی داره روبه رخوت میره شایدم من احساس میکنم ولی دلم داره میسوزه
در درون من دخترکی است که 4 بار امتحان راهنمایی رانندگیش را افتاده.
در درون من دخترکی است که از اشتباهات نکرده خود پشیمانست.
در من دخترکی است که امتحانات ترم خود را به نحو احسن پاس شده.
و همچنین در من پسرکی است که هم رانندگی را بار اول قبول شد و هم امتحانات را بار آخر رد.

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها