نتایج جستجو برای عبارت :

هو کان قد تعلم الانجلیزیه

این تعلیم و تعلم است که فرهنگ جامعه را رشد می دهد و انسانها را به سوی کمال رهنمون می سازد .
این تعلیم و تعلم است که آدمیان را از اخلاق ناپسند دور می کند و به سوی اخلاق پسندیده فرا می خواند .
این تعلیم و تعلم است که عمل مردم را پاک و خالص می گرداند و از شرک و ریا دور می سازد .
آنچه در پی می آید چهل حدیث درباره تعلیم و تعلم » است که امیدوارم با فراگیری و به کارگیری آنها به علم حقیقی » و حقیقت علم » نزدیکتر شویم .
(1)
آموزش هدف بعثت
پیامبر عزیز خداصلی ا
- سفیان بن عیینة گفت: جابر بن یزید الجعفی را ترک کردم و از او چیزی نشنیدم؛ زیرا او می‌گفت: رسول خدا (ص) علی را فراخواند و آن چه [از خدا] تعلیم دیده بود به او آموخت؛ سپس علی، حسن را پیش خود خواند و آن چه [از رسول خدا] آموخته بود به او تعلیم داد؛ سپس حسن، حسین را خواند و آن چه [از پدرش] آموخته بود به او آموخت؛ سپس حسین پسرش [علی بن الحسین] را فراخواند و آن چه فراگرفته بود به او آموخت. سپس جابر این سخن را ادامه داد تا [پس از ذکر محمد بن علی] به جعفر بن محمّد
 
ﺩﺭﺧﺘﻬﺎ ﻣﻤﺮﻧﺪ؛ﻋﺪﻩ ﺍ ﻋﺼﺎ ﻣ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺩﺳﺘ ﺭﺍ ﻣ ﺮﻧﺪ ؛ﻋﺪﻩ ﺍ ﺗﺒﺮ ﻣ ﺷﻮﻧﺪ ﺑﺮ ﻧﺴﻞ ﺧﻮﺶ ؛ﻋﺪﻩ ﺍ ﻮﺏ ﺒﺮﺖ ﻣ ﺷﻮﻧﺪ ﺑﺮﺍ ﺳﻮﺯﺍﻧﺪﻥ ﺗﺒﺎﺭ ﺧﻮﺩ ﻭ .ﻋﺪﻩ ﺍ ﺗﺨﺘﻪ ﺳﺎﻩ ﻣﺸﻮﻧﺪ ﺑﺮﺍ ﺗﻌﻠﻢ ﺍﻧﺪﺸﻪﻫﺎ.ﺷﻤﺎ ﺍﺮ ﺩﺭﺧﺖ ﺑﻮﺩﺪ ﺍﺯ ﺪﺍﻡ ﺟﻨﺲ ﺑﻮﺩﺪ؟؟
ﻫ ﺲ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻧﺮﺩﻩ ﻪ ﺑﺎ ﻪ ﻗﺎﻓﻪ ﺍ ﺩﺭ ﻪ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺍ ﻭ ﺑﺎ ﻪ ﺷﺮﺍﻄ ﺑﺪﻧﺎ ﺑﺎﺪ ؛ﻫﺲ ﺭﺍ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﻫ ﺰﺵ ﺗﺤﻘﺮ ﺎ ﻣﺴﺨﺮﻩ ﻧﻨﻢ .
ﺩﺭ ﺑﺎﺭﻩ ﺩﺮﺍﻥ ﻗﻀﺎﻭﺕ ﻧﻨﻢ.
ﻫﻤ
                    یا عزیز یا علی یا وفی یا قوی یا غنی یا محق یا معطی
 
بسم الله الرحمن الرحیم
1= اللهم اجعلنی فی درعک الحصینة التی تجعل فیها من ترید
 
2= برا ی پناه بردن به الله : توکلت علی الحی الذی لا یموت و تحصنت بذی العزة و الجبروت و استعنت
بذی الکبریاء و الملکوت مولای استسلمت الیک فلا تسلمنی و توکلت علیک فلا تخذلنی و لجات الی
ظلک ابسیط فلا تطرحنی انت الطلب و الیک المهرب تعلم ما اخفی و ما اعلن و تعلم خائنة الاعین و ما
تخفی الصدور فاسمک عنی
رسول اکرم صلّی اللَّه علیه و آله وارد مسجد (مسجد مدینه‌‌‌‌‌) شد، چشمش به دو اجتماع افتاد کهاز دو دسته تشکیل شده بود و هر دسته‌‌‌‌‌ای حلقه‌‌‌‌‌ای تشکیل داده سرگرم کاری بودند. یک دسته مشغول عبادت و ذکر و دسته دیگر به تعلیم و تعلم و یاد دادن و یاد گرفتن سرگرم بودند. هر دو دسته را از نظر گذرانید و از دیدن آنها مسرور و خرسند شد. به کسانی که همراهش بودند رو کرد و فرمود: این هر دو دسته کار نیک می‌‌‌‌‌کنند و بر خیر و سعادتند.» آنگاه جمله‌‌
یا سَریعَ الرِّضا، اِغْفِرْ لِمَنْ لایَمْلِکُ اِلاَّ الدُّعآءَ
 
هرچه فکر می کنم بیشتر ایمان پیدا می کنم
اگرچه بزرگتر می شم ولی باز کوچک می شم.
 
خدایا کاری جز دعا برای طلب استغفار در پیشگاه ات ندارم. 
 
خدایا کار خوب اونه که خودت درست کنی. 
عزت وذلت فقط دست توست. 
اصلا چیزی جز تو را ندارم. 
از حوادث و چالش چه باک که در مسیرت باشم. 
خدایا اهدنا صراط المستقیم.
خدایا حق را مسیرم، کلامم، قلمم، تفکرات و هر چه که مرا در مسیر حق و خودت قرار می
طریقة لإحیاء خادم الفص وتنشیطه : قد یحصل شخص منا على خاتم روحانى ولکنة لیس صاحبه الاصلی کان یموت صاحبة ویبیعه ولده اوغیر ذلک من الامور ، وانت لا تعلم کیف تصرفه لأنک لست صاحب الریاضة فلک طریقة لذلک یوضع الفص أو الخاتم فی کأس مملوء بماء الورد واعفران ثم تضع اصبعک فی الماء وتقرأ علیه و جعلنا من الماء کل شیء حی ( 100 ) مرة ، ثم تترکه فی الماء لمدة ساعة , وترفعه وتضعه تحت الرأس , فان الخادم یأتیک ویعلمک بسر الفص مجرب وصحیح لاشک فیه.و اعلم یا اخى انة
معرفی موسسه
ﻧﻈﺎم ﺗﻌﻠﻢ وﺗﺮﺑﺖ ﻣﻬﻤﺘﺮﻦ ﻧﻬﺎد رﺳﻤ ﻋﻤﻮﻣ،و ﻣﺘﻮﻟ ﻓﺮآﻨﺪ ﺗﻌﻠﻢ و ﺗﺮﺑﺖ ، ﻗﻮام ﺑﺨﺶ ﻓﺮﻫﻨ ﻋﻤﻮﻣ و ﺗﻌـﺎﻟ ﺑﺨـﺶ ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼﻣ ﺑﺮاﺳﺎس ﻧﻈﺎم ﻣﻌﺎر اﺳﻼﻣ، ﺑﺎ ﻣﺸﺎرﺖ ﺧﺎﻧﻮاده، ﻧﻬﺎدﻫﺎ و ﺳـﺎزﻣﺎن ﻫـﺎی دوﻟﺘـ و ﻏﺮدوﻟﺘـ اﺳـﺖ. اـﻦ ﻧﻬـﺎد ﻣﺄﻣﻮرﺖ دارد ﺑﺎ ﺗﺄﺪ ﺑﺮ ﺷﺎﺴﺘﻫﺎی ﺎﻪ، زﻣﻨﻪ دﺳﺘﺎﺑ داﻧﺶآﻣﻮزان در ﺳـﻨﻦ ﻻزم اﻟﺘﻌﻠـﻢ ﻃـ ۱۲ ﺎـﻪ (ﻬـﺎر دوره ﺗﺤﺼﻠ ﺳﻪ ﺳﺎﻟﻪ) ﺗﺤﺼﻠ ﺑﻪ ﻣﺮاﺗﺒ از ﺣ
مدرس مرکز تخصصی نماز قم گفت: قرآن زمانی ما را به خدا وصل و غفلت را درمان می‌کند که به دستورات خداوند در قرآن خالصانه عمل شود و در این مسیر، می‌توان نردبانی را برای رسیدن به قله متصور شد که پله‌های آن از پایین به بالا شامل تعلم قرآن، تعلیم قرآن، تلاوت، تحفیظ، تدبر، تفکر و تفسیر است.
ادامه مطلب
                                      لا اله الا الله سبحان الملک الملک
بسم الله الرحمن الرحیم
ربنا انک تعلم ما تخفی و ما یعلن و ما یخفی علی الله من شی وفی الارض و لا فی السماء رب اجعلنی
مقیم الصلواة و من ذریتی ربنا و تقبل دعاء انما امره اذا اراد شیئا ان یقول له کن فی
 15 طریقة طبیعیة للهروب من البعوض والذباب
مع قدوم الصیف ، تم العثور على رؤوس البعوض والذباب ، وتتحول لیالی هذا الموسم الجمیلة إلى کوابیس. فی الأیام الخوالی ، 
عندما کانت العائلات تنام فی الفناء أو على الشرفة أو فی الفناء الخلفی فی لیالی الصیف ، کانوا یستخدمون الناموسیات. تم العثور
على هذا الجهاز البسیط فی جمیع المنازل وإبعادها عن لدغات البعوض فی اللیل والذباب فی الصباح. ولکن الآن بعد أن أصبح معظم
الناس یعیشون فی شقق ، أصبح من غیر الممکن ا
اسلام مکتبى جامع و منطبق با سرشت آدمى است که در همه عصرها قدرت پاسخ
گویى به نیازهاى انسان را دارد. آموزه‌هاى اسلامى در 3 بُعد عقاید، اخلاق و
احکام خلاصه مى‌شود. این تعالیم هر کدام در حوزه خود نیازهاى انسان را
تأمین و هدایت او را تضمین مى‌کنند. فقه و احکام آن در مقام عمل متکفّل
شناخت راه صحیح از سقیم و تبیین کننده عمل خوب از بد، بر اساس مصالح و
مفاسد است.
هر انسانى به حکم عبودیت و بندگى، در برابر احکام الهى مسئولیت دارد
و باید رفتار خود را د
باسمه تعالی
زندگی نامه منظوم
دکتر علی رجالی
سفر انگلستان
قسمت (۳)

عمر خود طی بنمودم به کشورهایی
تا کنم کسب ریاضی و بیابم راهی
قدر استاد بدانم، کما و بیش همی
بهره ها برده ام و علم ز آنان بسی
انگلستان زندگی کردم از بهر علوم
تا برم بهره ز استاد ریاضی و رقوم
چند سالی را ریاضی خوانده ام ، شهر فرنگ
آمدم سوی وطن،بعد از فراغت بی درنگ
روز و شب جز خواب، مشغول تعلم بوده ام
پنج سالی زندگی را این چنین طی کرده ام
دائما مشغول کسب دانش و کسب علوم
گر چه در شصت و
بسم الله الرحمن الرحیم.اکنون که مقاصد و مطالب این صحیفۀ الهیه را دانستی، یک مطلب‌ ‌مهمّی را باید در نظر بگیری که با توجه به آن راه استفاده از کتاب شریف بر تو‌  باز شود و ابواب معارف و حِکَم بر قلبت مفتوح گردد. و آن، آن است که به‌ ‌کتاب شریف الهی نظر تعلیم داشته باشی و آن را کتاب تعلیم و افاده بدانی، و‌ ‌خود را موظف به تعلّم و استفاده بدانی. و مقصود ما از تعلیم و تعلّم و افاده و‌ ‌استفاده آن نیست که جهات ادبیّت و نحو و صرف را از آن تعلیم بگیر
دیدار مولانا عبدالغنی بدری با اساتید و طلاب مدرسه دینی ربانیه» چنارلی
مولانا عبدالغنی بدری، معاون آموزشی دارالعلوم زاهدان، شامگاه دیروز جمعه (10 اسفند) با اساتید و طلاب مدرسه دینی ربانیه» روستای چنارلی- از توابع شهرستان کلاله در استان گلستان- دیدار کرد.
به گزارش شریعت نیوز ، مولانا عبدالغنی بدری در این دیدار ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مدرسۀ دینی ربانیه»، در جمع اساتید و طلاب این مدرسه پیرامون اهمیت فراگیری علم» به ایراد سخن پرداخت.
پاسخ سوالات مسابقه درسهایی از قران 23ابان
 
1 ﺑﻪ ﻪ ﺩﻟﻞ ﻋﻘﻞ ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮﺍ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﺑﺸﺮ ﺎﻓ ﻧﺴﺖ؟
1 ‏) ﺸﻤﺎﻧ ﺍﺯ ﺬﺷﺘﻪ
2 ‏) ﻭﻗﻮﻉ ﻃﻼﻕ ﺩﺭ ﺯﻧﺪ
3 ‏) ﻫﺮ ﺩﻭ ﻣﻮﺭﺩ
-2 ﺁﻪ ﺍﻭﻝ ﺳﻮﺭﻩ ﺍﺑﺮﺍﻫﻢ، ﺑﻪ ﺪﺍﻡ ﻣﺄﻣﻮﺭﺖ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺩﺍﺭﺩ؟
1 ‏) ﺧﺮﻭﺝ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍﺯ ﻇﻠﻤﺎﺕ ﺑﻪ ﻧﻮﺭ
2 ‏) ﺍﻗﺎﻣﻪ ﻗﺴﻂ ﻭ ﻋﺪﻝ ﺩﺭ ﺟﺎﻣﻌﻪ
3 ‏) ﺗﺰﻪ ﻭ ﺗﻌﻠﻢ ﺍﻫﻞ ﺍﻤﺎﻥ
-3 ﺁﻪ 103 ﺳﻮﺭﻩ ﺗﻮﺑﻪ ﺑﻪ ﺪﺍﻡ ﻣﺴﺌﻮﻟﺖ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺩﺍﺭﺩ؟
1 ‏) ﺍﻗﺎ
 
⛛⛛کلمات هم خانواده به کلماتی می گویند که از یک ریشه گرفته شده باشند و حرف های اصلی آن کلمه در کلمه های هم خانواده اش پشت سر هم بیاید .و از نظر معنایی نیز کلمات بهم نزدیک باشند.
 
مثال سه حرف اصلی ح ب ب” : حبّ ٬ حبیب ٬ محبوب ٬ حبیبهسه حرف اصلی ا م ر” : امیر٬ مامور٬ امور ٬ اَمر ٬ اوامر ٬ اُمراسه حرف اصلی ج ل ل” : جلیل ٬ مجلل ٬ تجلیل ٬ جلال ٬ جَلالهسه حرف اصلی و ح د” : وحید ٬ واحد ٬ موحد ٬ توحید ٬ وحدانیتسه حرف اصلی ح ق ق” : تحقیق ٬ محقق ٬ حقی
این نوشتار، فقط یک هایپوتز در حیطه زبان‌شناسی، حاصل مکالمات من و یک دوست، و فاقد ارزش اثبات شده علمی‌ست.نکته خیلی جالبی پیرامون اقوام جهان، زبان‌هاشون و رویکرد مفاخرشون به معرفت وجود داره. برای مثال افاضل این منطقه، رو به بلاغت و تغزل و عرفان و اندرز آوردن. چنان‌چه میبینید، مفاخر فارسی‌زبان (مقصودم از فارسی‌زبان، فارسی آمیخته با عربیه. فارسی که به ریشه‌های آرامی نزدیک شده) حافظ و سعدی و سنایی و مولوی هستن. به ازای هر فیلسوف و عالم در ای
البته نکتۀ فنی بحث این مقدار
نیست، بلکه این است که ما اصلاً در شبهات حکمیۀ کلیه اصل محرز را قبول نکردیم؛ یعنی
این بحث ـ که آیا اصول محرز قائم مقام قطع می‌شوند یا نه ـ تنها در شبهات موضوعیه
معنا دارد و اصولاً تمام اصولی که به عنوان اصول محرز داریم ـ آن هم اگر قبول کردیم
استصحاب در شبهات حکمیه جاری می‌شود ـ هیچ کدام جز استصحاب در شبهات حکمیه جاری نمی‌شوند.
توضیح این‌که:
چنان که گفتیم دلیلی بر محرز
بودن اصالة الصحه فی فعل الغیر نداریم. ضع فعل
تحقیق مقاله یا انشا درباره علم و دانش
دانش به معنای دانستن و یک نوع علم است اهمیت علم ودانش در اسلام بقدری است که اولین کلمه ای که جبرئیل به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله گفت؛ این بود: اقرأ» (بخوان)!.  و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم درباره وجوب کسب علم و دانش احادیث زیادی فرموده اند. در یکی از این احادیث می فرمایند: طلب العلم فریضه علی کل مسلم؛ جستجو و طلب علم بر هر مسلمان واجب است.»
روزی پیامبر وارد مسجدی شدند،گروهی را دیدند که مشغو
پیامبر اکرم صلی‌الله الله علیه وآله
وسلم فرمودند  :(تمام التقوی تعلم ما جهلت وتعمل  بما علمت)تمام تقوی این است که یاد بگیری آنچه را
که بلد نیستی و بعد عمل کنی به آنچه که یاد گرفتی .
تمام مشکلاتی که ما داریم از بی تقوایی
است.
ادامه مطلب
بسم الله الرحمن الرحیم
1. نماز های ماه رجب:جنگ با کافران در این ماه حرام است و رجب نام نهری در بهشت است که از
 
شیرسفید تر و از عسل شیرین تر است وهرکه در این ماه روزه بگیرد از آن نهر بنوشد
 
2.هرشب دو رکعت شامل حمد وسه بار کافرون ویک توحید بخواند و بعد بگوید: لا اله الا الله و حده لا
شریک له و له الملک و له الحمد یحیی و یمیت و هو حی لا یموت بیده الخیر و هو علی کل شی قدیر
والیه مصیر ولا حول ولا قوة الا بالله العلی العظیم و لا حول ولا قوة الا بالله اللهم
1. در بحث قطع طریقی و
موضوعی مرحوم شیخ می‌خواهند بفرمایند: ما وقتی به لسان روایات مراجعه می‌کنیم، دو
جور علم در روایات می‌بینیم:
الف. یک دفعه مراد از علم،
فقط واقع است و طریقیت علم لحاظ شده است؛ مثلاً در کلّ شیء نظیف حتّی تعلم أنّه
قذر» علم طریقی صرف است؛ یعنی اگر بدانی قذارتی هست نجاستی هست، و لذا اگر دو نفر
عادل بینه شهادت داد این نجس است کافی است. علم نمی‌خواهد، بینه کافی است؛ چون بینه
هم طریق است به واقع.
ب. یک دفعه مراد از علم در آن
روایا
به مناسبت فرا رسیدن روز معلم فرماندار زرند:
معلم باید هویت ساز فرهنگی باشد
حبیب الله خنجری فرماندار زرند با صدور پیامی فرا رسیدن روز معلم را به همه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت به ویژه معلمان این شهرستان تبریک گفت.

به گزارش ندای زرند، در این پیام آمده است:

حبیب الله خنجری فرماندار شهرستان زرند
از بهترین امتیازات جامعه بشری هنر معلمی است. معلم باید هویت ساز فرهنگی باشد معلم با تعلیم و نشرِ علم، انسانها را به سوی کمال و پیشرفت سوق می دهد و عشق
باسمه تعالی
 
وبلاگ داننستنی ها»
 
امروزه با پیشرفت تکنولوزی،رسانه ها نیز پیشرفت کردند و دیگر در دست هر فردی یک تلفن همراه یا یک رسانه دست جمعی وجود دارد.برای هر فردی اهمیت دارد که اخبار جهان را از چه منبعی دریافت میکند بنابر این باید هر فردی در انتخاب منبع دقت کند تا بتواند بروز باشد و توان رقابت بادیگران را نیز داشته باشد.منابع مختلفی اخبار زیادی را درباره جهان کنون منتشر میکنند اما اهمیت این اتفاق به موقعی است که این اخبار از کجا به دست
باسمه تعالی
 
وبلاگ داننستنی ها»
 
امروزه با پیشرفت تکنولوزی،رسانه ها نیز پیشرفت کردند و دیگر در دست هر فردی یک تلفن همراه یا یک رسانه دست جمعی وجود دارد.برای هر فردی اهمیت دارد که اخبار جهان را از چه منبعی دریافت میکند بنابر این باید هر فردی در انتخاب منبع دقت کند تا بتواند بروز باشد و توان رقابت بادیگران را نیز داشته باشد.منابع مختلفی اخبار زیادی را درباره جهان کنون منتشر میکنند اما اهمیت این اتفاق به موقعی است که این اخبار از کجا به دست
زندگی نامه شهید مدافع حرم سید علی زنجانی(فرزند مرحوم آیت الله سید ابراهیم زنجانی) و از یک مادر لبنانی در دمشق (زینبیه) متولد شد تا سن ۱۳ سالگی در زینبیه کنار حرم عمه ی سادات زندگی کردند و بعد از فوت پدرشان همراه گرامیشان به لبنان سفر می کنند سید علی نزدیک به ۵ سال به ایران جهت تعلم دروس حوزوی سفر می کنند. و بعد از چند سال به لبنان برمی گردند و همان جا هم ازدواج می کنند و دارای دو فرزند به نام های ابراهیم و زینب میشود و از زمان شروع ف
دیدگاه سید نعمت الله جزایری رضوان الله علیه در مورد ابن عربی
سید نعمت الله جزایری از علمای بزرگ شیعه می‌نویسد:
و أمّا شیخهم و محیّی دینهم ابن عربی، فكان یسمّی إبلیس رئیس الموحّدین لأنّه ما أبى عن سجود آدم ترفّعا و تكبّرا على الحضرة الإلهیة بل كان مقصده أنّه لا یسجد إلّا للّه تعالى، و ذكر نكتة اخرى فی امتناع إبلیس عن السجود و هی أنّه استشعر أنّ الغرض من الأمر بالسجود لآدم أنّ الملائكة إذا اشتغلوا به علّم اللّه سبحانه آدم (علیه السّلام) الأس
بسم الله الرحمن الرحیم
رسائل2، فرائد الأصول، جلد 1، أما المجوزون
جلسه یکم (شنبه، 98.06.30ـ 21محرم1441)
ضمن تسلیت ایام عزای أباعبدالله الحسین7 و با استعانت از پروردگار و عنایت اهل بیت: خصوصا حضرت حجت  Qو حضرت معصومه3و با امید به کسب توفیق بر خشنودی قلب مقدس مولایمان در این سال تحصیلی بحث را آغاز می‌کنیم. ابتدا بیان دو نکته:
نکته اول: چگونگی إرتقاء سطح تعلّم رسائل
با توجه به اینکه امسال اولین سال آشنایی شما با کتاب فرائد الأصول مرحوم شیخ انصاری است، ت
وحدت حوزه و دانشگاه در کلام مقام معظم رهبری
مسأله‌ی وحدت حوزه و دانشگاه به اعتقاد من یکی از اساسی ‌ترین و پیچیده‌ ترین و عمیق ‌ترین مسائل انقلاب است. بخش ‌هایی از بیانات معظم‌له به مناسبت 27 آذر، روز وحدت حوزه و دانشگاه به این شرح است:
وحدت حوزه و دانشگاه، یعنی وحدت در اهداف کلی، وحدت در کامل ساختن این ملت و این کشور و حرکت با یکدیگر و عبور در دو خط موازی، بدون اصطکاک با هم؛ یعنی هر دو، کار خودشان را بکنند؛ اما برای یک هدف و آن هدف، ساختن و ک
نمازی که یک عمرنماز قضارا جبران می کند!!!
نمازخاص روز جمعه آخررمضان
ازرسول اکرم روایتست که:
هرکس نمازقضا بر ذمه اش باشد قبل از ظهرجمعه آخرماه مبارک رمضان.
4رکعت نماز بگذارد به دوسلام.درهررکعت بعدازحمد یک مرتبه آیه الکرسی و15 مرتبه سوره کوثر.
این نمازدویست سال نماز قضا را کفایت می کند.ودرروایت دیگر از آن حضرت چهارصد سال ودرروایتی از امیر المومنین ششصد سال.
وازحضرت رسول پرسیدند مردم آخرامان بیش از صدسال عمرنمی کنند.
فرمود:نماز قضاهای پدر وم
کتاب
اعترافات غزالی اثری ازامام محمد غزالی از نوادر ان اسلامی و ایرانی
که با وجود داشتن مقام بلند در عالم شریعت و موقع ارجمند در فقه و سنت به
جهان طریقت پا نهاده و ظاهرو باطن را با هم به خوبی تالیف فرموده است .امام
محمد غزالی در این کتاب ضمن شرح معارف دینی و سیرو سلوک خود و بیان نتایج
تحقیق و بازرسی خویش در میان مذاهب مختلفه جهت شناختن راه حق ، جویندگان
حقیقت را در چهار طایفه منحصر می یابد : متکلمین – تعلیمیه – فلاسفه –
صوفیه و پس از
از نخستین ماه رجب غفلت نکنید چه آن شب را ملائکه شب رغائب» نامند و آن چنان است که چون ثلث شب بگذرد در آسمان‌ها و زمین ملکی باقی نمی ماند مگر اینکه در کعبه و حول آن جمع می‌شوند و خداوند به آنها خطاب فرموده.
 مرحوم حضرت آیت الله العظمی میرزا جواد آقا ملکی تبریزی در اعمال ماه رجب می آورد: اگر شب اول ماه » باشد، سزاور است که عمل لیله الرغائب را در آن به جای آورد و آن چنان است که از رسول اکرم(ص) روایت شده است که فرمود:از نخستین شب جمع
به گزارش تلگراف، محققان هندی موفق به کشف ۱۲ حالت در مغز شدند که تاکنون شناخته نشده بود و به اعتقاد آن‌ها این نقاط سرچشمه‌ای برای تمامی فعالیت‌های مغزی به شمار می‌آید، از معماهای ریاضی گرفته تا اختلالات عصبی و روانی.
محققان هندی اظهار کردند که هرکدام از این ۱۲ حالت مخفی نشان دهنده الگوهای ارتباطی میان نقاط مختلف در قشر مغز هستند.
قشر مغز لایه نازک از جنس ماده خاکستری است که سطح مغز را می پوشاند. این لایه از سلول‌های عصبی مغز تشکیل شده است.
امام صادق علیه السلام:
لا یَحِلُّ بیعُ الغِناء و لا شِراءُه و استماعُه نفاقٌ و تعلیمهُ کُفر. خرید و فروش (آلات) غناء و موسیقی حلال نیست و گوش دادن به آن، نفاق و دوروئی و آموزش دادنش، کفر و بی دینی است. (دعائم الاسلام، ج ۲، ص ۲۰۹)
با توجه به اینکه اخیرا برخی سازمان ها از جمله آموزش و پرورش جهت پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان، اقدام به برگزاری کلاس های موسیقی برای نوجوانان و دانش آموزان نموده است، نظر مراجع تقلید را در این زمینه جویا شدیم که متن زی
دانشگاه برای من تبادرکننده تلخی است تا شیرینی دانشگاه برای من یک جای پرت دورافتاده است که آخر نفهمیدم دقیقا چرا وقتم را برای رفتن به آنجا تلف میکنم دانشگاه، اصلا خود کلمه دانشگاه مرا ناراحت میکند اساتیدی که نمیفهمند چه بگویند و هیچ دغدغه و مسئولیتی نسبت به دانشجویان خود ندارند و دانشجویان و همکلاسی‌هایی که فرسنگها از هم دورند. یک محیط سرد که انگار سکوت حرف اول و آخر است. خاکستر مرگ پاشیده بودند در آن فضا تبلور آینده‌ای که بعید است ب
دانشگاه برای من تبادرکننده تلخی است تا شیرینی دانشگاه برای من یک جای پرت دورافتاده است که آخر نفهمیدم دقیقا چرا وقتم را برای رفتن به آنجا تلف میکنم دانشگاه، اصلا خود کلمه دانشگاه مرا ناراحت میکند اساتیدی که نمیفهمند چه بگویند و هیچ دغدغه و مسئولیتی نسبت به دانشجویان خود ندارند و دانشجویان و همکلاسی‌هایی که فرسنگها از هم دورند. یک محیط سرد که انگار سکوت حرف اول و آخر است. خاکستر مرگ پاشیده بودند در آن فضا تبلور آینده‌ای که بعید است ب
نقش حوزه های علمیه در بروز رسانی و ثمره بخش تر نمودن
علوم


شناخت و مطالعه در تاریخ بنا به تصریح قرآن مجید می تواند
در ساختن آینده ای روشن راهگشا باشد.

قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِکُمْ سُنَنٌ فَسِیرُوا فِی الْأَرْضِ
فَانْظُرُوا کَیْفَ کَانَ عَاقِبَةُ الْمُکَذِّبِینَ/ پیش از شما سنت هایی بوده است،
پس بر روی زمین بگردید و بنگرید که پایان کار آنها که پیامبران را به دروغگویی نسبت
می دادند، چه بوده است». (آل عمران،137)

تأمل در وقایع و اتفاقاتی که در

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها