نتایج جستجو برای عبارت :

شیخ نبهان اول

مسجد شيخ نبهان اول

مسجد شيخ نبهان اول در ساحل شرقی رودخانه کارون واقع بر بلند ترین نقطه شهر اهواز قدیم بر روی تپه های عامری واقع شده است ، آن چه در روایت های محلی منقول است ، شيخ نبهان اول پس از ورود به شهر اهواز یک قلعه ، کاروانسرا (1) و یک عمارت مجلل بنا می کند ، (2) بعد ها در اواخر عمر خویش بخشی از مضیف عمارتِ خود را به مسجد مبدل می نماید ،  
ادامه مطلب
کد خبر :  002 



مسجد شيخ نبهان اول و اهواز قدیم
شماره ۴۱۵۹  |  ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۲ مرداد


نماینده حقوقی هیات امناء مسجد شيخ نبهان اول در پی انتشار مطلبی در رومه اعتماد جوابیه‌ای به موارد مطرح شده در این گزارش آورده که مشروح آن در ادامه آمده است.



در پاسخ به مقاله شماره ٤١٥١ سیزده مرداد ۹۷ رومه اعتماد تحت عنوان وقتی همه خواب بودیم» به قلم آقای اشکان زارعی نکات زیر قابل طرح است که می‌خوانید:
ادامه مطلب
اهواز ، اهواز است و ناصریه ، ناصریه


متاسفانه در سال های اخیر به دلایل مختلف ، همچون غیر بومی بودن اکثر کارشناسان و فعالان عرصه تاریخ و نیز عدم آگاهی دقیق از تاریخ شفاهی مردم اهواز و شیوه زندگی آنان سبب شده خبط های تاریخی بزرگی رُخ دهد که بعدها بدان خواهیم پرداخت قبل از آن باید در این یادداشت ابتدا حدود اهواز را در سه دوره مختلف بررسی کنیم تا دقیق ترین و جزئی ترین نکات این قضیه برایمان آشکار شود .

- دوره اول , به عهد حکومت مشعشعیان و حضور دست
شيخه آسیه عامری 
گمان نمی کنم کسی در اهواز زندگی کند و نام شيخه آسیه عامری ، نوه شيخ نبهان دوم  به گوشش آشنا نباشد ، ایشان در خانواده ای تحصیل کرده ( *بیت نبهان* ) ، در سال 1287 در اهواز چشم به جهان گشود . 
شيخه آسیه عامری و فرزندشان ارسلان عامری 
شيخه آسیه پس از میرزا محمد عامری  و نیز حاج احمد عامری فرزند سوم شيخ لفته ، وزیر گمرک حکومت وقت کعبیان بود ، برادران بزرگ ایشان تحصیلات اکادمیک خودشان را 
ادامه مطلب
شيخه آسیه عامری و سارق خوش شانس !

پس از تجدید بنای *مسجد شيخ نبهان اول* (1) در اواخر رجب ، حاج احمد عامری به این فکر افتاد که فرش های دستبافتی را برای مسجد (2) و نیز حسینیه خود از شهر تبریز سفارش دهد . شيخه آسیه نیز سفارش هایی را به سفارش های برادرش اضافه می نماید تا در روز عید فطر خانه اش را با آن مزین نماید پس چند روز که فرش ها در مسجد شيخ نبهان ، حسینیه حاج احمد عامری و خانه شخصی شيخه فرش شد متاسفانه پیش از فرا رسیدن عید فطر فرش های شيخه اسیه شبان
کد خبر : 3739388
تاریخ نشر : 30 مرداد 1397
گزارش اختصاصی ایکنا از اولین مسجد اهواز

مسجد شيخ نبهان»؛ پرچم‌دار عزای حسینی با قدمت ۳۰۰ سال در اهواز
گروه فرهنگی ـ مسجد شيخ نبهان که در فهرست آثار تاریخی ایران قرار دارد با ۳۰۰ سال قدمت، در اهواز قدیم مرکزی برای عزاداری حسینی بوده است.

به گزارش ایکنا از خوزستان، مسجد شيخ نبهان اولین مسجد بدون مناره است که در منطقه عامری اهواز قرار دارد. سابقه مسجد شيخ نبهان که در ۱۷ بهمن ۸۹ به شماره ۳۰۲۶۸ در فهرست آثار
لبخند می زنند 

ابرها را دوست دارم 
چندی پیش 
 قدم ن سنگ فرش های خیابان را زیر چتر ابرها ، شانه زدی 
و ابرها به تماشای تو نشستند
همه چیز را دَر گوشم گفتند
وَزش باد را دوست دارم 
بوی تن ات را می
و من همه اش را یکجا 
زیر همان ابرها 
در آغوش می کشم
یکهو ( یک باره )
باران بارید
نمی دانستم ، 
خداوند هم اشک می ریزد 
و ابر 
و باد 
و باران به من و تو لبخند می زنند !

" محمد نبهان ، 3 یانیر 2019 " 
*قبیله گرایی*
- دوستی می پرسد آیا پرداختن به مسائل گذشته فامیلی ، از نگاه ات قبیله گرایانه به نظر نمی رسد ؟
+ پاسخ دادم آیا این سخن بدین معناست که اگر امری متعلق به خانواده بنده هم می شود ، چیزی از آن ننویسم و سکوت کنم ، یا اگر هم می نویسم ، کمی خود حذفی را چاشنی اش کنم !
- می گوید تو چیزی ننویس ، بگذار بقیه بنویسند !
+ می پرسم چرا ? 
- می گوید تو هم از همان خانواده ای ، حساسیت شدید بر شما وجود دارد !
+ می گویم خود این حساسیت ، خود این نگاه ، نشأت گر
کدخدا 
کدخدا همه را یک به یک فلک کرد ، فکر کرد همه را ترسانده و دیگر کسی لب به اعتراض نمی گشاید، آن شب سکوتی دهشناک کل روستا را فرا گرفته بود ، کدخدا تا نزدیکی صبح بیدار ماند و از این سکوت عجیب پریشان حال شد .
پسر وقتی دید پدرش ساعت ها در ایوان خانه همانند مجسمه ای ایستاده و به روستا خیره شده است جلو رفت و دست اش را بر شانه پدر گذاشت و گفت : پدر جان همه حساب کار دست شان آمد !
کد خدا لبخند تلخی زد و گفت : همه،  بله همه
پسر : پس چرا مضطربی و همه شب را
می بافم

صبح نمی گذارد شب کارش را بکند

تاریکی .

سکوت ، سخت مرا در آغوش گرفته

بدون دود
بدون قهوه ، با تو گپ می زنم
و آن سوی جهان را با دو دستانم شانه می زنم

صبح نمی گذارد
اما من سحرگاهان ، پیش از طلوع
گیسوانت را زیر خروارها دلهره در گوشه ای از قلبم
آن جا که هیچ کس نیست ، می بافم !


" محمد نبهان ، 1 ینایر 2019 "
عشق می بویم

عشق می بویم
در میان هزاران آغوش
و بوسه های گاه ، بی گاه

در میان شعله هایی از هزاران نگاه
واژه های سِحر آمیز غزل ها
و لا به لای تار های رهیده ی هزاران زن
تنها بوی تو به مشامم می رسد
تنها رقص تو به میان می آید
و تنها حرارت سوزنده ، نگاه تو ست !

گاه ، بی گاه افسون می شوم
همچون پروانه ها
به آن گل ارغوانی پیراهنت
و آن لب های آغشته به جنون
که شانه هایم را به شدت سُست می کند

می دانی همان لحظه
همان آن
مدهوش تو می شوم
واژه ها می گریزن
*برشی تاریخی به اهواز قدیم؛ دیولافوا چه دید؟*
مارسیل دیالافوا در سال 1881 میلادی به هزینه شخصی از راه ترکیه و قفقاز به ایران آمد و به مدت یک سال به مطالعه ابنیه تاریخی قدیم و جدید پرداخت .
مادام ژان دیولافوا نیز در این مسافرت با شوهر خود همراه شد این زن از اولین روز شروع حرکت از فرانسه تا موقع مراجعت به آن جا وقایع روزانه مسافرت و نتیجه مشاهدات ، تحقیقات و مطالعات شوهر خود را مشروحا یادداشت کرد و بعد ها تحت عنوان کتاب مسافرت دیولافوا در ایران ، ش
ردیف
نام دندانپزشک
نشانی دندانپزشکان اهواز
شماره تماس

1
دکتر مهرالسادات آقامیری
اهواز، کیانپارس، نبش خیابان 2 غربی
061-33363722

2
دکتر حیدر زندی
اهواز، کیانپارس، نبش خیابان 4 شرقی، مجتمع امین، طبقه سوم، واحد 16
061-33362085

3
دکتر حمیدرضا جهانگیری پور
اهواز، کیانپارس، خیابان 4 شرقی، مجتمع امین
061-33335033

4
دکتر شاپور فرهانی
اهواز، کیانپارس، بین خیابان 3 و 4 غربی. 
061-33336959

5
دکتر مهدی رفیعی
اهواز، کیانپارس، خیابان اصلی چمران
061-33368371

6
دکتر عباس پور مزعل
اهو
*برشی تاریخی به اهواز قدیم؛ دیولافوا چه دید؟*
مارسیل دیالافوا در سال 1881 میلادی به هزینه شخصی از راه ترکیه و قفقاز به ایران آمد و به مدت یک سال به مطالعه ابنیه تاریخی قدیم و جدید پرداخت .
مادام ژان دیولافوا نیز در این مسافرت با شوهر خود همراه شد این زن از اولین روز شروع حرکت از فرانسه تا موقع مراجعت به آن جا وقایع روزانه مسافرت و نتیجه مشاهدات ، تحقیقات و مطالعات شوهر خود را مشروحا یادداشت کرد و بعد ها تحت عنوان کتاب مسافرت دیولافوا در ایران ، ش
" *نخبگان و به رسمیت شناختن یکدیگر*" 

جامعه[۱] در اصطلاح جامعه‌شناسی گروه های انسانی است مشروط بر این که، دارای تعامل انسانی پایدار باشند. این تعامل حتماً تعامل فرهنگ ساختی و احیاناً منجر به تعامل علم ساختی هم هست از این روی تاکید بر بهبود کیفیت روابط و اصلاح شیوه های تعامل بین افراد یک جامعه زمینه تغییر و تحولات مثبت را ایجاد می نماید که بخشی از آن را به عنوان مقوله ای به نام فرهنگ می شناسیم ، از نظر هردر ، " آنچه در طول تاریخ بشریت به وجود آم
*ن ایران به روایت دیولافوا *
کتاب *ایران کلده و شوش* ، در سال ۱۸۸۷ میلادی در فرانسه به چاپ رسیده و نشان ملی لژیون دونر، (Legion Dhonneur) فرانسه را به خود اختصاص داده است. 
محتوای این کتاب حاصل یادداشت های خانم دیولافوآ ست که از بندر مارسی در جنوب فرانسه آغاز نموده، پس از عبور از دریای مدیترانه و ترکیه و قفقاز به ایران و عراق آمده، سپس از طریق راه آبی خلیج فارس و دریای عرب و دریای سرخ و دریای مدیترانه، به فرانسه بازگشته اند. 
این سفرنامه ظاهرا به من

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها