نتایج جستجو برای عبارت :

خلاصه فصل ششم عرضه سهام ونظارت سرمایه گزاری

یکی از مواردی که برای سرمايه گذاران بورس، مخصوصاً سرمايه گذاران تازه وارد بورس همیشه جذابیت دارد؛ عرضه اولیه سهام شرکت ها در بورس است ، عرضه اولیه سهام شرکت ها در بورس به این دلیل که در بیشتر مواقع برای سرمايه گذاران سود آور است، همیشه طرفداران خاص خودش را دارد.
 
 عرضه اولیه سهام در بورس
این اصطلاح ترجمه شده عبارت (initial public offering (ipo می باشد، معنی این عبارت، عرضه عمومی اولیه می باشد، که در بورس اصطلاحا به آن عرضه اولیه گفته می شود.
هنگامی که س
اطلاعیه عرضه اولیهسهام شرکت سرمايه گذاری گروه مالی سپهر صادرات )سهامی عام(به روش ثبت سفارش در نماد "وسپهر 1 "به استناد پذیرش سهام شرکت سرمايه گذاری گروه مال ی سپهر صادرات )سهامی عام( در تاریخ 03 / 06 / 1399 توسط هیأت محترمپذیرش اورا ق بهادار در بازار اول فرابورس ایران، به اطلاع میرساند؛ سهام شرکت مذکور توسط سهامدار عمده عرضه میشود.مشخصات عمومی عرضه❖ تعداد کل سهام شرکت: 30،000,000،000 سهم❖ تعداد کل سهام قابل عرضه : 6،000،000،000 سهم معادل 20 درصد از کل سهام شر
تعریف: بسیار خلاصه وقتی سهام یک شرکت برای اولین بار در بورس ارائه می گردد به آن عرضه اولیه می گوییم.
آیا شرکتی که عرضه اولیه می شود تازه شروع به فعالیت کرده است؟
خیر ممکن است سالها از تاسیس شرکت گذشته باشد ولی اولین بار است که سهام آن در بورس ارائه می گردد.
 
توضیحات بیشتری دارید یا سوالی در این مورد دارید در زیر این پست کامنت بگذارید تا پاسخ داده شود.
 عرضه اولیه یعنی وقتی سهام یک شرکتی برای اولین بار در بازاربورسمی‌آید و ما می‌توانیم از طریق بورس سهام آن شرکت را بخریم،این شرکت‌ها احتمالا چند سالی هم فعالیت خوب داشته‌اند.خرید سهام در عرضه اولیه برای همگان آزاد است، به شرطی که دارای کد بورسی باشند.خیلی‌ها اعتقاد دارند که عرضه‌ اولیه مانند طلا است یعنی
ادامه مطلب
سلام
تو این مطلب میخوام به صورت خیلی خیلی خلاصه و خیلی سریع در مورد یه قسمت کوچکی از بورس توضیح بدم؛
راستش یه کمی وقت آزادم کمه، ولی خودم خیلی دوست داشتم بهتون یاد بدم تا شما هم بهره ببرید ان شاء الله، لطفا خوب دقت کنید مفیده براتون، (البته عرضه اولیه سهام هجرت که فرداست هم بستر مناسبی شد برای ارائه این مطلب)

ببیند بازار سرمايه (بورس) یه محلی هست واسه خرید و فروش سهام شرکت ها (البته کارهای دیگه ای هم میشه توش انجام داد که الان در موردش نمیخوای
بعد از حدود دو ماه، زمان عرضه اولیه شانزدهمین شرکت بازار مشخص و مقرر شد ۱۰ درصد از سهام ذوب روی اصفهان سه شنبه هفته جاری در بازار دوم معاملات فرابورس واگذار شود.
به گزارش پایگاه خبری بازارسرمايه (سنا)، آخرین عرضه اولیه در ماه آبان انجام شد و حالا بعد از گذشت حدود دو ماه از این روند، زمان عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام شرکت ذوب روی اصفهان اعلام شد و به این ترتیب در هشتم بهمن ماه این عرضه اولیه در بازار دوم معاملات فرابورس انجام می شود.
در این رویداد ۶۰
مدیر روابط عمومی شرکت فرابورس از عرضه اولیه دو شرکت در هفته‌های آینده خبر داد و گفت: سهام شرکت کلر پارس و گروه توسعه مالی مهر آیندگان در دو، سه هفته آینده در بازار فرابورس برای نخستین بار عرضه خواهد شد.
به گزارش رادیوسهام، مبینا بنی‌اسدی، در گفت‌وگو با خبرنگار بااقتصاد، اظهار کرد: منتظر اعلام آمادگی نهایی مدیران کلر پارس(کلر) برای عرضه اولیه سهام این شرکت در فرابورس هستیم و بر اساس گفت‌وگوهای انجام شده، زمان عرضه اولیه بهمن ماه خواهد
در مقاله قبلی نحوه ثبت نام در بورس مرحله به مرحله آموزش داده شد. در این مقاله ما قصد داریم اصطلاحاتی را تعریف کنیم که مناسب افرادیست که تازه پا به عرصه بازار بورس نهاده اند و آن هم عرضه اولیه سهام است.عرضه اولیه سهام (Initial Public Offerings) که به اختصار با IPO نشان داده می‌شود، عبارتست از اولین فروش سهام توسط یک شرکت خصوصی که طی آن به یک شرکت عمومی تبدیل می‌شود.
ادامه مطلب
 
طی هفته‌های اخیر با وجود ریزش شدید قیمت نفت و نگرانی از حاشیه سود ناخالص منفی در شرکت‌های پالایشی اما استقبال گرمی از سهام این شرکت‌ها در بورس تهران شد. هجوم سنگین حقیقی‌ها به این نمادها باعث شد که بیشترین تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی را در بیشتر روزها برای سهام پالایشی شاهد باشیم. 
از سوی دیگر شرکت ملی پالایش و پخش به نمایندگی از دولت عرضه‌های قابل توجهی را در این نمادها انجام داد. البته این عرضه‌ها تنها به شرکت ملی پالایش و پخش محدود
عرضه اولیه سهام چیست؟شرکت هایی که برای اولین بار در سازمان بورس پذیره نویسی می شوند بعد از مدتی اجازه فروش سهام خود را در بازار بورس پیدا می کنند ودرصدی از سهام کل شرکت به مردم فروخته می شود.
هنگامی که سهام شرکتی برای اولین بار در بازار بورس عرضه می شود، به روز اول عرضه سهام اصطلاحا عرضه اولیه گفته می شود. از نظر سرمايه‌گذاران در بازار بورس اوراق بهادار، عرضه اولیه یک موقعیت جذاب و ارزشمند برای سرمايه‌گذاری اندک در کوتاه مدت محسوب می‌شود.
فروی  کاما پترول  آخرین خبرها از شرکت‌های آماده  عرضه_اولیه در فرابورس
معاون بازار شرکت فرابورس درخصوص شرکت‌های آماده عرضه اولیه در فرابورس گفت: طی هفته جاری جلسه هماهنگی با مدیران و سهامداران شرکت ذوب روی اصفهان (شرکت باما ) که با احراز شرایط پذیرش از 13 آبان در بازار دوم این بورس درج شده و در صف عرضه اولیه 10 درصدی ایستاده است، برگزار و پیش‌بینی می‌شود فرایند واگذاری این سهام تا اواخر آذر ماه انجام شود.
به گفته اروجی شرکت شیمیایی صدف عسلو
 
سهام قطعه‌ای از سرمايه یک شرکت است. هر سهم، نشان‌دهنده یا نمایندهٔ کوچکترین واحد مالکیتی، در یک شرکت یا کارخانه است. سهام دار بودن به این مهناست که دارندهٔ هر سهم یا سهام‌ دار، به همان نسبتی که سهام در اختیار دارد، در مالکیت شرکت یا بنگاه تولیدی شریک است.  شما وقتی سهام دار یک شرکت هستید به این معنی می باشد که شما صاحب قسمتی از شرکت هستید.

ادامه مطلب
بر اساس مصوبه هیات دولت، درباره عرضه سهام شرکت‌ها در قالب ETF، دو میلیون تومان به هر کد ملی تخصیص می‌یابد.
هیات وزیران در جلسه بیستم فروردین ماه خود به پیشنهاد وزارت اقتصاد و به استناد جزء ۲ بند الف تبصره ۲ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور تصویب کرد.سقف سرمايه گذاری هر شخص حقیقی در صندوق‌های سرمايه گذاری موضوع تبصره ۲ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور ۲۰ میلیون ریال تعیین می‌شود در صورت فزونی تقاضا بر عرضه از روش تسهیم به نسبت برای
عرضه اولیه"زفکا"
چهارشنبه 24 بهمن، 20 درصد از سهام شرکت کشت و دامداری فکا معادل 60 میلیون سهم در بازار دوم معاملات فرابورس عرضه اولیه می شود.
در این واگذاری که از سوی کارگزاري صبا تامین انجام می شود ، محدوده قیمت
هر سهم بین 820 تا 830 تومان بوده و هر فرد حقیقی و حقوقی قادر به
خرید حداکثر 600 سهم خواهد بود.
آزادسازی سهام عدالت
وزیر اقتصاد: تلاش داریم پیش از سال نو سهام
عدالتی که در اختیار مردم قرار دارد را آزاد کنیم تا در صورت تمایل بتوانند
آن را بفر
عرضه اولیه نماد کویر
 
امروز 240 میلیون سهم شرکت سپید فراب کویر (نماد کویر) در بازه قیمتی 6000 تا 6250 ریال در بورس تهران عرضه خواهد شد.
==============================با توجه به عرضه اولیه قبلی و مشارکت حدود 818 هزار کد حقیقی و حقوقی ، انتظار داریم امروز به هر کد حدود 290 سهم معادل 180 هزار تومان #کویر تخصیص داده شود.البته برخی پیش بینی ها از افزایش تعداد کدهای مایل به شرکت در عرضه اولیه به 1 میلیون کد اشاره دارد (که در اینصورت میزان سهام تخصیص یافته کاهش خواهد داشت)
***
عرضه اولیه "تملت"چهارشنبه 14 اسفند 13 درصد از سهام شرکت تامین سرمايه ملت شامل 910 میلیون سهم با محدوده
قیمتی 320 تا 340 تومانی هر سهم و سهمیه 500 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی در
بازار دوم معاملات بورس عرضه اولیه می شود .
عرضه اولیه"شصدف"
چهارشنبه 14 اسفند 20 درصد از سهام شرکت دوده فام شامل 34 میلیون سهم با محدوده قیمتی 1900
تا 1990 تومانی هر سهم و سهمیه 60 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی در بازار دوم
معاملات فرابورس عرضه اولیه می شود .زمان سفارش گیری سهام "شصدف" بین ساع
ترفندهای طلایی خرید و فروش سهام
 
ترفندهای طلایی خرید و فروش سهام + pdf
 
 
 
دانلود آموزش
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنیدنتایج وب
ترفندهای خرید و فروش سهام که باید بدانید! | مرجع آموزش بورس .abcbourse.ir › آموزش عمومیترفندهای خرید و فروش سهام از المان های مهم آموزش بورس است. شما می توانید آموزش آنلاین بورس را با ما دنبال کنید. ترفند های ما بهترین هستند.
35 نکته ارزشمند برای حرفه‌ای شدن در بورس و معامله‌گری سهامwww.bourseiness.co
عرضه اولیه زشریفسه شنبه 31 اردیبهشت 10 درصد از سهام کشت و صنعت شریف آباد شامل 52 میلیون
سهم در محدوده قیمتی 410 تا 420 تومانی هر سهم در بازار دوم معاملات
فرابورس عرضه اولیه می شود.در این عرضه سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی 250 سهم تعیین شده و سرمايه گذاری
کشاورزی کوثر از طریق کارگزاري بانک دی اقدام به واگذاری خواهد کرد.متعهد
خرید نیز شرکت مرغک و سقف تعهد خرید مجموعا 50 درصد سهام قابل عرضه است.
ساینا
شرکت ساینا از برنامه افزایش سرمايه 60 درصدی به منظور اصل
هر ساله در کشورهای مختلف جهان شرکت های متعددی خواه در مسیر چرخه حیات، اقتصادی و خواه از طریق برنامه خصوصی سازی شرکتهای دولتی، با عرضه عمومی اولیه سهام آنها در بورس اوراق بهادار معامله می شود. سالیان مدیدی است که عملکرد سهام های عرضه اولیه توجه پژوهشگران و اندیشمندان مالی را به خود جلب کرده است.
ادامه مطلب
عرضه اولیه یا عرضه عمومی اولیه یعنی وقتی سهام یک شرکتی برای اولین بار در بورس می‌آید و ما بتوانیم از طریق بورس سهام آن شرکت را بخریم،این شرکت‌ها احتمالا چند سالی هم فعالیت خوب داشته‌اند و احتمالا سهامشان هم در آن موقع دست یک عده خاصی بوده است ولی تا روز عرضه اولیه سهام این شرکت‌ها هنوز در بورس معامله نشده است 
خیلی‌ها اعتقاد دارند که عرضه‌های اولیه در بورس مانند طلا است یعنی ما هرچی بخریم به احتمال خیلی بالایی سود کرده‌ایم، واقعیت هم ه
اکثر سرمايه‌گذاران بی تجربه دوست دارند که سهام ارزان بخرند البته انجام اینکار عیب و اشکالی ندارد به شرطی که هدف سرمايه‌گذار مذکور از ارزان بودن سهام، ارزان بودن سهام در برابر ارزش ذاتی آن باشد، نه کم بودن قیمت سهام.
 
یعنی سرمايه گذار هنگام تصمیم‌گیری در مورد یک خرید سهم، قیمت را کنار بگذارد و به این توجه کند که آیا این قیمتی که در بازار مورد معامله می‌گردد بالاتر از ارزش ذاتی سهام است یا پایین تر از آن؟
پایین بودن یا بالابودن قیمت سهم دل
۴۱ میلیون و صد هزار مشمول سهام عدالت حالا یک ماه فرصت دارند تا نحوه آزادسازی سهام عدالت خود را انتخاب کنند. این چنین است که حالا نیمی از جمعیت ایران دارای سهام عدالت هستند اما سئوالی که این روزها به کرات به گوش می رسد این است که آیا امکان ثبت نام دوباره برای سهام عدالت وجود دارد.
ادامه مطلب
جهت انجام پروژه درس سرمايه گذاری به موارد زیر توجه شود:
1) وضعیت مالی سهام شرکت از لحاظ بنیادی بررسی و تحلیل شود.
2) وضعیت سهام از لحاظ تکنیکال ارزیابی و تحلیل شود.
3) ارزش ذاتی سهام بررسی و محاسبه شود.
4) با استقاده از روشهای مختلفی ارزیابی قیمت سهام شرکت انجام شود.
5) وضعیت بازار سهام شرکت به طور کامل بررسی و تحلیل شود.
با  ابلاغیه جدید نسبت به آزاد سازی سهام عدالت، بالاخره امکان آزادسازی آن فراهم شد.
سهام عدالت یک سهم نیست. پرتفویی است که از بهترین شرکت های بازار بورس ایران تشکیل شده تا مشمولان، طبق هدف سهام عدالت در دهه هشتاد شمسی، از سودآوری این شرکت ها در بلند مدت، بهره مند شوند.
ارزش سهام عدالت هر نفر در اردیبهشت ۹۹ به ۱۱ میلیون تومان رسیده است.
خیلی ها علاقمند هستند در اسرع وقت، نسبت به فروش سهام عدالت خود اقدام کنند و وجه آن را نقد دریافت کنند. با توجه
بازار اولیه چیست ؟ (primary market )
درشرکت های سهامی عام قسمتی از سرمايه شرکت از طریق فروش سهام به مردم تامین می شود که بدین منظور شرکت اقدام به پذیره نویسی توسط نماینده شرکت، که می تواند یک بانک یا یک موسسه مجاز باشد می نماید.
این پذیره نویسی یا عرضه سهام در بازار اولیه انجام می شود؛ به‌عبارت‌دیگر بازاری که در آن اوراق بهادار شرکت‌ها برای اولین بار عرضه و فروخته می‌شود، بازار اولیه ( primary market ) نام دارد.
در بازار اولیه، فروشنده اوراق همان شرکت عر
رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای عرضه سهام شرکت‌های دولتی در بورس طی سال آتی اظهار کرد از تمامی واگذاری‌های انجام شده توسط خصوصی‌سازی تنها 4 درصد آن با مشکل رو به رو شده اما عملکرد صحیحی از این سازمان گزارش نمی‌شود.
 
به گزارش پایگاه خبری با اقتصاد، علیرضا صالح در اولین جلسه برنامه‌های سازمان خصوصی سازی برای سال آینده و در حضور اساتید اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به آسیب شناسی واگذاری‌های سال های گذشت
شرکت‌های پدیده شیمی قرن، سرمايه‌گذاری کوثر و تامین سرمايه بانک ملت در اولویت عرضه اولیه هستند معاون امور ناشران و اعضا بورس در گفت و گو با یک رسانه بورسی با اشاره به درج نماد شرکت پدیده شیمی قرن  اظهار کرد امیدواریم بتوانیم عرضه اولیه این شرکت را در هفته آینده انجام دهیم.
 
هم‌چنین وی به شرکت سرمايه‌گذاری کوثر که در مرحله درج قرار دارد اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد که این شرکت نیز تا پایان سال جاری عرضه اولیه شود.
نوروزی اشاره کرد در اسف
عرضه اولیه یا عرضه عمومی اولیه یعنی وقتی سهام یک شرکتی برای اولین بار در بورس می‌آید و ما بتوانیم از طریق بورس سهام آن شرکت را بخریم،این شرکت‌ها احتمالا چند سالی هم فعالیت خوب داشته‌اند و احتمالا سهامشان هم در آن موقع دست یک عده خاصی بوده است ولی تا روز عرضه اولیه سهام این شرکت‌ها هنوز در بورس معامله نشده است.
خیلی ها اعتقاد دارند که عرضه اولیه در بورس مانند طلا است یعنی ما هرچه بخریم به احتمال خیلی بالایی سود کرده ایم ‌.واقعیت هم همین اس
سهام اعتماد
سهام کرماشا
سهام آبادا
سهام شتوکا
سهام شصدف
سهام گکیش
سهام نوری
سهام شیراز
سهام شکبیر
سهام خیمن
سهام بگیلان
سهام سایرا
سهام خزر
سهام جم
سهام کمند
سهام شکف
سهام آریا
سهام شپدیس
سهام آرمان
سهام جهرم
سهام شلرد
سهام شگویا
سهام شاراک
 
ابراهیم ابراهیمی در خصوص عرضه اولیه زیرمجموعه های گروه صنعتی گلرنگ پس از "افق و قرن" به بورس پرس گفت: فرایند پذیرش شرکت صنعت غذایی کوروش با سرمايه 300 میلیارد تومانی و فعالیت در زمینه تولید روغن های خوراکی تحت دو برند اویلا و فامیلا به پایان رسیده که پیش بینی می شود پس از درج نماد، 10 درصد سهام آن تا پایان سال جاری یا نیمه نخست سال آینده در بورس تهران عرضه اولیه شود.
وی ادامه داد: شرکت پدیده شیمی جم نیز با سرمايه 30 میلیارد تومانی که پدیده شیمی قرن
پس از اینکه اعلام شد عرضه اولیه دو شرکت صنعتی دوده فام با نماد شصدف و تامین سرمايه ملت تا پایان سال ۹۸ انجام می‌شود و نماد پتروشیمی تندگویان در بازار دوم فرابورس برای عرضه اولیه درج شد، این بار معاون بازار شرکت فرابورس از عرضه اولیه پنج شرکت فرابورسی تا پایان سال خبر داد.
 
 عرضه اولیه های شصدف و تملت چهارشنبه می‌آیند
 
روز چهارشنبه قرار است دو نماد در بورس و فرابورس عرضه اولیه شوند، بر اساس محاسبات انجام شده، میزان نقدینگی مورد نیاز برای
"فروی" با اعلام گزارش ۹ ماهه آماده عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام شد
قبل از اینکه به معاملات مشکوک بپردازیم، شرکت ذوب روی اصفهان با انتشار گزارش عملکرد ۹ ماهه سال جاری، آماده اعلام زمان برگزاري معارفه توسط مدیران و عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام در بازار دوم معاملات فرابورس شد.
ادامه مطلب
به نام خالق هستی
با معرفی و توضیحات کامل پلن های مختلف سهام فکس در خدمت شما هستیم.

اطلاعات کامل سهام 50 روز سهام فکس :
قیمت هر سهام : 10000 تومان
مدت فعالیت هر سهام : 50 روز
درآمد روزانه از هر سهام : 220 تومان
درآمد ماهانه از هر سهام : 6600 تومان
درآمد کلی طی 50 روز از هر سهام : 11000 تومان یعنی 110 درصد
سود خالص طی 50 روز از هر سهام : 1000 تومان یعنی 10 درصد
حداکثر تعداد سهام 50 روز در عضویت های مختلف :
سهام دار ابتدایی : 5 عدد
سهام دار کار آموخته : 50 عدد
--------------------------
عرضه اولیه زشریفسه شنبه 31 اردیبهشت 10 درصد از سهام کشت و صنعت شریف آباد شامل 52 میلیون
سهم در محدوده قیمتی 410 تا 420 تومانی هر سهم در بازار دوم معاملات
فرابورس عرضه اولیه می شود.در این عرضه سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی 250 سهم تعیین شده و سرمايه گذاری
کشاورزی کوثر از طریق کارگزاري بانک دی اقدام به واگذاری خواهد کرد.متعهد
خرید نیز شرکت مرغک و سقف تعهد خرید مجموعا 50 درصد سهام قابل عرضه است.
غچین
شرکت چین چین که درخواست افزایش سرمايه 220 درصدی داده بود ب
عرضه اولیه "زکوثر"
چهارشنبه 21 اسفند، 15 درصد از سهام سرمايه­ گذاری کشاورزی کوثر شامل 415 میلیون و 500 هزار سهم با
محدوده قیمتی 1245 تا 1312 تومانی هر سهم و سهمیه 400 سهمی هر فرد حقیقی و
حقوقی در بازار دوم بورس عرضه اولیه می شود .
عرضه اولیه "ساوه"
چهارشنبه 21 اسفند، درصد از سهام سیمان ساوه شامل  58 میلیون و 500 هزار سهم با محدوده قیمتی 2250 تا 2350 تومانی هر سهم و سهمیه 60 سهمی هر فرد حقیقی و
حقوقی در بازار فرابورس عرضه اولیه می شود .زمان ثبت سفارش خرید این شرکت
عمق بازار
بازاری که عمق نداره یعنی یه عده خاص هر جور و هر وقت دوست داشته باشن و اراده کنن میتونن تغییرات مد نظرشون رو اعمال کنن. در حال حاضر بر این باورم که بازار کم عمقی داریم .این موضوع در مورد سهم ها هم صادقه و سهم هایی که شناوری بیشترری داشته باشه رو سخت تر میشه دست کاری کرد.
بازارهای بین المللی عمق بیشتری دارند چون همه گروه آدمی نقش ایفا میکنن و بازیگر هستند.
شاخص / لیدر گروه ها
سهام های پیشرو و لیدر، شاخص رو جهت میدن و شاخص هم کل بازار رو جه
پیش‌بینی قیمت سهام به کمک روش‌های تحلیلی
 
در بازارهای بورس قشر وسیعی از سرمايه‌گذاران به لحاظ شغل، تحصیلات و تجربه وجود دارند.
هر گروه با توجه به تخصص خود شیوه ای خاص را جهت تجزیه‌وتحلیل بازار بورس و سهام
شرکت‌ها برگزیده و اقدام به خریدوفروش سهام می‌کنند. قیمت سهام هرلحظه و بر اثر
تغییرات عرضه و تقاضای بازار قابل‌تغییر است. اگر تعداد خریداران یک سهم از تعداد
فروشندگان آن بیشتر باشد، یعنی تقاضای خرید یک سهم بیشتر از میزان عرضه آن
برا

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها