نتایج جستجو برای عبارت :

إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا

#په‌یامی قورئانی

بِســــْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیـــم »
( إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ ۚ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِیمًا )
سوره‌‌ی الأحزاب آیه‌ی (56) 
به‌ڕاستی خواو فرێشته‌کانی (صلوات ده‌ده‌ن له‌سه‌ر پێغه‌مبه‌ر صلی الله علیه وسلم، ئه‌ی ئه‌وانه‌ی باوه‌ڕتان هێناوه ئێوه‌ش (صلوات)ی له‌سه‌ر بده‌ن و (به‌رده‌وام یادی خێری بکه‌ن).
(اللهُمَ‌صَلِ‌عَل
حَضَرَت امْرَأَةٌ عِنْدَ الصِّدِّیقَةِ فَاطِمَةَ اَّهْرَاءِ فَقَالَتْ: إِنَّ لِی وَالِدَةً ضَعِیفَةً وَ قَدْ لُبِسَ عَلَیْهَا فِی أَمْرِ صَلَاتِهَا شَیْ‏ءٌ، وَ قَدْ بَعَثَتْنِی إِلَیْکِ أَسْأَلُکِ فَأَجَابَتْهَا فَاطِمَةُ عَنْ ذَلِکَ، ثُمَّ ثَنَّتْ، فَأَجَابَتْ، ثُمَّ ثَلَّثَتْ [فَأَجَابَتْ‏] إِلَى أَنْ عَشَّرَتْ فَأَجَابَتْ، ثُمَّ خَجِلَتْ مِنَ الْکَثْرَةِ، فَقَالَتْ: لَا أَشُقُّ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ رَسُولِ‌اللَّهِ.قَ
سوره بقره آیه 45 : وَاسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ وَإِنَّهَا لَکَبِیرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخَاشِعِینَ( و طلب یارى کنید از خدا به صبر کردن در مصائب (بعضى گفته ‏اند: مراد، روزه، و صبر در تشنگى و گرسنگى آن است) و طلب یارى کنید و مساعدت خواهید در رستگارى دنیا و آخرت از خدا، به نمازگزاران البته نماز، سنگین و گران است مگر بر کسانى که حال خضوع و ذلت به درگاه خدا دارند، که ایشان از نماز، سنگینى نبینند و بلکه لذت برند )سوره بقره آیه 153 : یَا أَی
اطلاعیهپیام دبیرکلحم.ماج»بازرسخا»به اولین همایش نقش احزاب در انتخابات مجلس شورای اسلامی »به این شرح است:بسم الله الرحمن الرحیم
سوره مبارکه نحل آیه ۹۷مَن عَمِلَ صالِحًا مِن ذَکَرٍ أَو أُنثیٰ وَهُوَ مُؤمِنٌ فَلَنُحیِیَنَّهُ حَیاةً طَیِّبَةً ۖ وَلَنَجزِیَنَّهُم أَجرَهُم بِأَحسَنِ ما کانوا یَعمَلونَ(۹۷)هر کس کار شایسته‌ای انجام دهد، خواه مرد باشد یا زن، در حالی که مؤمن است، او را به حیاتی پاک زنده می‌داریم؛ و پاداش آن‌ها را به بهت
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ »
إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیماً
خدا و فرشتگانش بر پیامبر درود مى‏فرستد؛ اى کسانى که ایمان آورده‏اید،
بر او درود فرستید و سلام گویید و کاملًا تسلیم (فرمان او) باشید.
سوره احزاب   ـ   آیه 56
"الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ. وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم أجْمَعِینَ."
 
 
سوال

اگر شخصی مرتکب غیبت شده و یا تهمتی به کسی زده باشد، آیا واجب است که از او حلالیّت خواسته و رضایت وی را به دست آورد؟

پاسخ

پروردگار حکیم و رحیم، اهل ایمان را از غیبت که از گناهان بزرگ و خُلقیات بسیار زشت به شمار می‌ رود؛ بازداشته و با توجه دادن مؤمنین به ملکوت اعمال و یادآوری رسوایی صورت تجسم آن در آخرت، در سوره حجرات می‌ فرماید:یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثِیراً مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَ لاَ تَج
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ ۚ وَمَن یَتَّبِعْ خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ فَإِنَّهُ یَأْمُرُ بِالْفَحْشَاءِ وَالْمُنکَرِ ۚ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَیْکُمْ وَرَحْمَتُهُ مَا زَکَىٰ مِنکُم مِّنْ أَحَدٍ أَبَدًا وَلَٰکِنَّ اللَّهَ یُزَکِّی مَن یَشَاءُ ۗ وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ 
برو به زندگیت برس 
منتظر اجازه شما بودیم
اجازه می فرمایید .
یا می خوای انقلاب هشتم را بکنی ؟
صلوات بر محمد و آل محمد» از جمله دعاهای ارزشمندی است که از جایگاه بلندی برخوردار بوده و جدا از اجر معنوی که برای انسان به ارمغان می آورد، گره های کوچک و بزرگ نیز به برکت آن گشوده می شود.در اهمیت صلوات» همین بس که خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید:
إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیماً»خداوند و فرشتگانش بر پیامبر درود می‏ فرستند، اى کسانى که ا
عَنْ أبِی مُحَمَّد، قال: قَالَتْ فَاطِمَةُ وَ قَدِ اخْتَصَمَ إِلَیْهَا امْرَأَتَانِ، فَتَنَازَعَتَا فِی شَیْ‏ءٍ مِنْ أَمْرِ الدِّینِ إِحْدَاهُمَا مُعَانِدَةٌ وَ الْأُخْرَى مُؤْمِنَةٌ، فَفَتَحَتْ عَلَى الْمُؤْمِنَةِ حُجَّتَهَا، فَاسْتَظْهَرَتْ‏ عَلَى‏ الْمُعَانِدَةِ، فَفَرِحَتْ فَرَحاً شَدِیداً. فَقَالَتْ فَاطِمَةُ: إِنَّ فَرَحَ الْمَلَائِکَةِ بِاسْتِظْهَارِکِ عَلَیْهَا أَشَدُّ مِنْ فَرَحِکِ، وَ إِنَّ حُزْنَ الشَّیْطَا
بسمه تعالی
سوره مبارکه مطففین (83)إِنَّ الَّذِینَ أَجْرَمُوا کَانُوا مِنَ الَّذِینَ آمَنُوا یَضْحَکُونَبدکاران همواره [در دنیا از روی ریشخند و استهزا] به مؤمنان می خندیدند٢٩وَإِذَا مَرُّوا بِهِمْ یَتَغَامَزُونَو هنگامی که بر آنان می گذشتند آنان را با اشاره چشم وابرو به مسخره می گرفتند،٣٠وَإِذَا انقَلَبُوا إِلَىٰ أَهْلِهِمُ انقَلَبُوا فَکِهِینَو چون به خانواده خود بازمی گشتند [به سبب تمسخر مؤمنان] خوشحال و شادمان باز می گشتند،٣١وَإِذ
لَّا یُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَن ظُلِمَ وَکَانَ اللَّهُ سَمِیعًا عَلِیمًا
خداوند دوست ندارد کسی با سخنان خود، بدیها (ی دیگران) را اظهار کند؛ مگر آن کس که مورد ستم واقع شده باشد. خداوند، شنوا و داناست. (نساء/١٤٨)
 
 
 
 
لَئِن بَسَطتَ إِلَیَّ یَدَکَ لِتَقْتُلَنِی مَا أَنَا بِبَاسِطٍ یَدِیَ إِلَیْکَ لِأَقْتُلَکَ إِنِّی أَخَافُ اللَّهَ رَبَّ الْعَالَمِینَ
اگر تو برای کشتن من، دست دراز کنی، من هرگز به قتل
دعا برای بازگشت معشوق خود در سه روز
با نام خدا نیت کرده و غسل کند و در ایامی به جز قمر در عقرب در محلی آرام به مدت ۳ روز و در روز اول ۱۰۰ مرتبه سوره کوثر را به میوه ای بخواند و به خورد محبوبش بدهد .
در روز دوم این دعا را ۱۰۰ مرتبه قرائت و نیز ۱۰۰ مرتبه به نوشیدنی شیرین یا آب پاک بخواند و به خورد محبوبش دهد :
{وَأَلْقَیْتُ عَلَیْکَ مَحَبَّهً مِنِّی وَلِتُصْنَعَ عَلَى عَیْنِی * إِذْ تَمْشِی أُخْتُکَ فَتَقُولُ هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَى مَنْ یَکْفُلُه
ریموت پارکینگ کار نمیکرد. بر حسب اتفاق ریموت همسایه هم خراب شده بود. تعمیرکارشون اومد پشت جعبه کنتور ریموت، یکم دستکاری کرد و سپس گفت جعبه کنترلش سوخته و ٣٠٠ میگیرم درستش میکنم. گفتم نمیخاد و رفتن.
تعمیرکار بعدی اومد و به محض دیدن جعبه فیوز گفت کی جعبه کنترل ریموت رو از فیوز کشیده و برقشو قطع کرده؟
یه سیم بود وصل کرد به جعبه تقسیم و ریموت درست شد.

+ یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تَأْکُلُوا أَمْوالَکُمْ بَیْنَکُمْ بِالْباطِلِ إِلَّا أَنْ
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
در سوره مبارکه حجرات خداوند می فرماید آنانکه صدای خود را در محضر پیامبر ص پایین می آورد قلبش به ایمان امتحان شده است
و آنکه فریاد میزند اعمالشان پوچ و باطل شده 
و لا یعقلون هستند؟
حال وقتی عمر در محضر پیامبر فریاد میزند و در جایی اورا به هزیان گفتن متهم می کند آیا جزء افرادی نیست که لایعقلون هستند و اعمالشان پوچ و باطل شده است؟
یَآ أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَرْفَعُوٓا أَصْوَ
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَکُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ (سوره توبه ایه 119)
ای کسانی که ایمان آورده اید! از خدا پروا کنید و با صادقان باشید (صادقانی که کامل ترینشان پیامبران و اهل بیت رسول بزرگوار اسلام هستند)
شاید بارها و بارها این ایه قران را خوانده و یا شنیده باشیم
ادامه مطلب
الخصال    ج‏1    158قَالَ أَبُو الْحَسَنِ ع مِنْ عَلَامَاتِ الْفِقْهِ الْحِلْمُ وَ الْعِلْمُ وَ الصَّمْتُ إِنَّ الصَّمْتَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الحِکْمَةِ وَ إِنَّ الصَّمْتَ یُکْسِبُ الْمَحَبَّةَ وَ إِنَّهُ دَلِیلٌ عَلَى کُلِّ خَیْر
الکافی    ج‏2    113   عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِیسَى قَالَ حَضَرْتُ أَبَا الْحَسَنِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ قَالَ لَهُ رَجُلٌ أَوْصِنِی فَقَالَ لَهُ احْفَظْ لِسَانَکَ تَعِز
الکافی    ج‏2    115 ُ عَنْ أ
یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثِیراً مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَ لا تَجَسَّسُوا وَ لا یَغْتَبْ بَعْضُکُمْ بَعْضاً»
ترجمه: ای کسانی‌که ایمان آورده‌اید دوری گزینید از بعضی گمان‌های (بد)، که آن گمانها گناه است، و تجسس در عیوب دیگران نکنید (از چیزهائی که از بدی ایشان بر شما پنهان است) و غیبت و بدگوئی از یگدیگر نکنید.
 
#صفات_فردی
#ویژگی_مومنان
*ثواب شاد کردن ن*
رسول خدا(ص):
خداوند به ن مهربان‌تر از مردان است؛ و هیچ مردى، زنى از محارم خود را خوشحال نمی‌کند، مگر آن که خداوند متعال او را در قیامت شاد می‌کند.
إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى عَلَى الْإِنَاثِ أَرْأَفُ مِنْهُ عَلَى الذُّکُورِ وَ مَا مِنْ رَجُلٍ یُدْخِلُ فَرْحَةً عَلَى امْرَأَةٍ بَیْنَهُ وَ بَیْنَهَا حُرْمَةٌ إِلَّا فَرَّحَهُ اللَّهُ تَعَالَى یَوْمَ الْقِیَامَةِ»
کافى، ج۶، ص۶، حدیث۷
#روز_مادر
آیه‌ی شماره‌ی ۹۶ از سوره‌ی مبارکه‌ی مریم
راز محبوبیت
 
متن آیه:
إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا
 
ترجمه‌ی آیه:
همانا کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته انجام داده‏‌اند به زودى خداى رحمان براى آنان محبّتى (در دل‌ها) قرار مى‌‏دهد.
 
تفسیر کوتاه:
* ایمان و کار شایسته، کلید محبوبیّت نزد مردم است. إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَیَجْعَلُ . وُدًّا»
* هرگاه دیدیم
 
سوره نساء
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَأْکُلُوا أَمْوَالَکُمْ بَیْنَکُمْ بِالْبَاطِلِ إِلَّا أَنْ تَکُونَ تِجَارَةً عَنْ تَرَاضٍ مِنْکُمْ وَلَا تَقْتُلُوا أَنْفُسَکُمْ إِنَّ اللَّهَ کَانَ بِکُمْ رَحِیمًا ۲۹
 
اى کسانى که ایمان آورده‏ اید اموال همدیگر را به ناروا مخورید مگر آنکه داد و ستدى با تراضى یکدیگر از شما [انجام گرفته] باشد و خودتان را مکشید زیرا خدا همواره با شما مهربان است (۲۹)
 
ادامه مطلب
عَنِ ابْنِ أَبِی عُمَیْرٍ عَنْ حَمْزَةَ بْنِ حُمْرَانَ عَنْ أَبِیهِ عَنْ أَبِی حَمْزَةَ عَنْ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ عَنْ أَبِیهِ عَنْ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ:‏ أَنَّهُ جَاءَ إِلَیْهِ رَجُلٌ فَقَالَ: یَا أَبَا الْحَسَنِ إِنَّکَ تُدْعَى أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ فَمَنْ أَمَّرَکَ عَلَیْهِمْ؟ قَالَ: اللَّهُ جَلَّ جَلَالُهُ أَمَّرَنِی عَلَیْهِمْ. فَجَاءَ الرَّجُلُ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ فَقَالَ: یَا رَسُولَ اللَّهِ أَیَصْدُقُ عَلِی
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
آثار تقوی بسیار ظریف و دقیق
در آیات ۲,۳,۴,۵سوره طلاق بیان شده است وقتی آثار تقوی بیان میشود ثابت میگردد،تمام  بدبختی هایی که به آن مبتلا هستیم تمام تحریم های اقتصادی و مشکلات مالی و بن بستها  بخاطر بی تقوایی ،عدم ترس از خداوند و گناهانی ست که به آنها مبتلاییم 
 ۚ وَمَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا
 هر که از خدا پروا کند، خدا برای او راه بیرون شدن‌ [از مشکلات و تنگناها را]
رَوَى النُّعْمَانُ الْمَعْرُوفُ بِابْنِ الشَّیْخِ: قَالَ: حَدَّثَنِی أَبِی عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ جُمْهُورٍ، عَنْ زُرَارَةَ، عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ، قَالَ: لَمَّا خَرَجَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیٌّ مِنْ مَنْزِلِهِ، خَرَجَتْ فَاطِمَةُ [وَالِهَةً]! فَمَا بَقِیَتْ امْرَأَةٌ هَاشِمِیَّةٌ إِلَّا خَرَجَتْ مَعَهَا حَتَّى انْتَهَتْ مِنَ الْقَبْرِ فَقَالَتْ: خَلُّوا عَنِ ابْنِ عَمِّی، فَوَ الَّذِی بَعَثَ مُ
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى
الَّذِینَ مِن قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ
سوره بقره آیه 183
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! روزه بر شما نوشته شده، همان‌گونه که بر کسانی که
قبل از
 شما بودند نوشته شده بود؛ تا پرهیزکار شوید.
مهم ترین اثر روزه تقوا و خدا ترسی ، در ظاهر و باطن است. روزه ، یگانه عبادت مخفی است ، نماز ، حج ، جهاد ،
زکات ، و خمس را مردم می بینند ؛ اما روزه دیدنی نیست. روزه ،
ادامه
٢٧٨»یا أَیُّهَا الَّذِینَآمَنُوا اتَّقُوا اللّهَ‌ وَ ذَرُوا ما بَقِیَ‌ مِنَ‌ الرِّبا إِنْ‌ کُنْتُمْ‌ مُؤْمِنِینَ‌ اى کسانى که ایمان آورده‌اید! تقواى الهى پیشه کنید و آنچه را از (مطالبات)ربا باقى مانده است،رها کنید،اگر ایمان دارید. نکته‌ها: در آیات قبل به مفاسد ربا اشاره شد که ربا فرد و جامعه را از تعادل خارج و آشفته مى‌کند؛ یَتَخَبَّطُهُ‌ الشَّیْطانُ‌» و روشن شد که ربا در حقیقت کم شدن است،نه زیاد شدن؛ یَمْحَقُ‌ اللّهُ‌ ال
 
مسائل خانوادگی زمینه دشمنی برخی از همسران و فرزندان نیروهای انقلابی را ایجاد می‌کند که خداوند در این زمینه هشدار داده و دستور به درایت، عفو و گذشت می‌دهد:
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّ مِنْ أَزْوَاجِکُمْ وَ أَوْلاَدِکُمْ عَدُوّاً لَکُمْ فَاحْذَرُوهُمْ وَ إِنْ تَعْفُوا وَ تَصْفَحُوا وَ تَغْفِرُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِیمٌ»‌؛ اى کسانى که ایمان آورده‏اید در حقیقت برخى از همسران شما و فرزندان شما دشمن شمایند از آنان ب
٦٨»إِنَّ‌ أَوْلَى النّاسِ‌ بِإِبْراهِیمَ‌ لَلَّذِینَ‌ اتَّبَعُوهُ‌ وَ هذَا النَّبِیُّ‌ وَ الَّذِینَآمَنُوا وَ اللّهُ‌ وَلِیُّ‌ الْمُؤْمِنِینَ‌ همانا سزاوارترین افراد به ابراهیم،کسانى هستند که از او پیروى کردند و (نیز)این پیامبر و کسانى که(به او)ایمان آورده‌اند و خداوند سرور و سرپرست مؤمنان است. نکته‌ها: از این آیه معلوم مى‌شود که نسبت ایمانى،فراتر و محکم‌تر از نسبت
ادامه مطلب
عَنْ حَمْزَةَ بْنِ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ عَنْ أَبِیهِ عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِیِّ قَالَ:‏ صَلَّى بِنَا رَسُولُ اللَّهِ صَلَاةَ الْعَصْرِ فَلَمَّا انْفَتَلَ جَلَسَ فِی قِبْلَتِهِ وَ النَّاسُ حَوْلَهُ فَبَیْنَا هُمْ کَذَلِکَ إِذْ أَقْبَلَ إِلَیْهِ شَیْخٌ مِنْ مُهَاجِرَةِ الْعَرَبِ عَلَیْهِ سَمَلٌ قَدْ تَهَلَّلَ وَ أَخْلَقَ وَ هُوَ لَا یَکَادُ یَتَمَالَکُ کِبَراً وَ ضَعْفاً فَأَقْبَلَ عَلَیْهِ رَسُولُ
سلام 
                                            
                               بسم الله الرحمن الرحیم
یُرِیدُ اللَّهُ لِیُبَیِّنَ لَکُمْ وَیَهْدِیَکُمْ سُنَنَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَیَتُوبَ عَلَیْکُمْ ۗ وَاللَّهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ ٢٦
خدا می خواهد [احکام و مقرّراتش را] برای شما بیان کند و شما را به روش های [پاک و صحیح] کسانی که پیش از شما بودند، راهنمایی نماید و رحمت و مغفرتش را بر شما فرو ریزد؛ و خدا دانا و حکیم است. (۲۶)
 
وَاللَّهُ یُرِیدُ أَن
#حدیث_مهدوی 
امام حسن عسکری(ع)
حَدَّثَنَا عَلِی بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْوَرَّاقُ قَالَ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ  إِسْحَاقَ  بْنِ سَعْدٍ الْأَشْعَرِی قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِی مُحَمَّدٍ الْحَسَنِ بْنِ عَلِی ع وَ أَنَا أُرِیدُ أَنْ أَسْأَلَهُ عَنِ الْخَلَفِ مِنْ بَعْدِهِ فَقَالَ لِی مُبْتَدِئاً :یا أَحْمَدَ بْنَ  إِسْحَاقَ  إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى لَمْ یخَلِّ الْأَرْضَ
ادامه مطلب
حَدَّثَنِی إِسْحَاقُ بْنُ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِیسَى بْنِ زَیْدِ بْنِ عَلِیٍّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ یَقُولُ: إِنَّمَا سُمِّیَتْ فَاطِمَةُ مُحَدَّثَةً لِأَنَّ الْمَلَائِکَةَ کَانَتْ تَهْبِطُ مِنَ السَّمَاءِ فَتُنَادِیهَا کَمَا تُنَادِی مَرْیَمَ بِنْتَ عِمْرَانَ فَتَقُولُ یَا فَاطِمَةُ: اللَّهُ‏ اصْطَفاکِ وَ طَهَّرَکِ وَ اصْطَفاکِ عَلى‏ نِساءِ الْعالَمِینَ(آل عمران:۴۲) یَا فَاطِمَةُ: اقْنُتِی لِرَبِّکِ
تناسب و هماهنگی اعداد در قرآن کریم از جنبه های اعجاز این کتاب مقدس است که هر روز موارد بیشتری از آن مورد کشف و شناسایی قرار می گیرد . از نمونه های این سیستم اعجازی می توان به تساوی و توازن در کلمه (( محبت )) اشاره کرد . نکته عجیب این است که خداوند حکیم 16 آیه از کتاب خود را به " کسانی که دوست دارد " و 16 آیه را به " کسانی که دوست ندارد " اختصاص داده است . به این معنا که در قرآن مجید عبارت (( الله یحب )) یعنی (( خداوند دوست دارد )) 16 بار وعبارت مع  (( الله لا ی
 
#ختم_صلوات إنَّ اللهَ و مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِی یَا أیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیماً احزاب، 56 خداوند متعال حضرت ابراهیم علیه ‌السلام را خلیل و دوست خود قرار داد، به ‌سبب آنکه او زیاد بر محمد و آل محمد صلوات می‌ فرستاد. علل الشرائع، ج‏1، ص: 34 از امام صادق علیه السلام نقل شده است: در ترازوی اعمال، هیچ ‌چیز سنگین ‌تر از صلوات بر محمد و آل محمد نیست. الکافی (ط - الإسلامیة)، ج‏2، ص: 494.✅ امام
 
#ختم_صلوات إنَّ اللهَ و مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِی یَا أیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیماً احزاب، 56 خداوند متعال حضرت ابراهیم علیه ‌السلام را خلیل و دوست خود قرار داد، به ‌سبب آنکه او زیاد بر محمد و آل محمد صلوات می‌ فرستاد. علل الشرائع، ج‏1، ص: 34 از امام صادق علیه السلام نقل شده است: در ترازوی اعمال، هیچ ‌چیز سنگین ‌تر از صلوات بر محمد و آل محمد نیست. الکافی (ط - الإسلامیة)، ج‏2، ص: 494.✅ امام
 
 
#ختم_صلوات إنَّ اللهَ و مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِی یَا أیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیماً احزاب، 56 خداوند متعال حضرت ابراهیم علیه ‌السلام را خلیل و دوست خود قرار داد، به ‌سبب آنکه او زیاد بر محمد و آل محمد صلوات می‌ فرستاد. علل الشرائع، ج‏1، ص: 34 از امام صادق علیه السلام نقل شده است: در ترازوی اعمال، هیچ ‌چیز سنگین ‌تر از صلوات بر محمد و آل محمد نیست. الکافی (ط - الإسلامیة)، ج‏2، ص: 494.✅ اما
 
#ختم_صلوات إنَّ اللهَ و مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِی یَا أیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیماً احزاب، 56 خداوند متعال حضرت ابراهیم علیه ‌السلام را خلیل و دوست خود قرار داد، به ‌سبب آنکه او زیاد بر محمد و آل محمد صلوات می‌ فرستاد. علل الشرائع، ج‏1، ص: 34 از امام صادق علیه السلام نقل شده است: در ترازوی اعمال، هیچ ‌چیز سنگین ‌تر از صلوات بر محمد و آل محمد نیست. الکافی (ط - الإسلامیة)، ج‏2، ص: 494.✅ امام
مصداق کلی دشمنان  بر اساس آیات قرآن کریم عبارتند از:
 
 الف: شیطان: إِنَّ الشَّیْطانَ لَکُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا»؛ در حقیقت شیطان دشمن شماست شما [نیز] او را دشمن گیرید (فاطر ۶)؛ إِنَّ الشَّیْطانَ کانَ لِلْإِنْسانِ عَدُوًّا مُبِینا» شیطان همواره براى انسان دشمنى آشکار است؛ (اسراء ۵۳) و آیات دیگر (انعام ۱۴۲، اعراف ۲۲، یوسف ۵)
 
ب: یهودیان: لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُود»؛ مسلماً یهودیان را
در نگاه حضرت رضا (ع)، صلوات از جانب خداوند رحمت و ازطرف فرشتگان تحیت و پاکی و ازطرف مؤمنان دعاست.[i] در احادیث نقل شده از امام، به برخی آثار صلوات اشاره شده است که توجه و درنگ در آن لازم است:
1- هرکس قدرت ندارد کفاره گناهان خود را بدهد، باید بر محمد و آل او (ص) صلوات بفرستد که صلوات گناهان را از بین می برد. [ii]
2- صلوات بر محمد و آل او (ص) در نزد خداوند ثواب تکبیر و تهلیل را دارد. [iii]
3- هرکس بعد از نماز صبح و مغرب، قبل از اینکه از جای خود حرکت کند یا با کسی

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها