نتایج جستجو برای عبارت :

پدر شمر سگ بوده

از سرنوشت خویش در آزار بوده امعاشق ولی رها رغم یار بوده امشب‌های من همه طی شد به بی کسیلیکن رهین عشق وغم یار بوده امروزم به شام حسرت لبخند ماند وبسیا همنشین این دل غمبار بوده امفردای من چه می شود از این همه خیالرسوا شوم اگر که عشق خریدار بوده امناگه به آسمان خیالم وزید عشقضمناً به طعنه گفت که ناچار بوده امصاحب کرامتی به دلم پا نهاد و گفتآصف بیا که بهر تو من یار بوده امیاران به لحظه ای به دلم عشق جان گرفتنالید دل که بی تو گرفتار بوده امروزم بسی
کارم همیشه جرم و خطا بوده از قدیم
کارت همیشه لطف و عطا بوده از قدیم
مغلوب نفس گشته ام و خورده ام زمین
تنها سلاحم اشک و دعا بوده از قدیم
می ترسم از عذاب و امیدم به فضل توست
راهِ نجات، خوف و رجا بوده از قدیم
قلاده ام ببند، بمانم کنار تو
بیچاره آن کسی که رها بوده از قدیم
شغل گدایی اش به دوعالم نمی دهد
هر کس گدای آل عبا بوده از قدیم
می ترسم از فشارِ شبِ دفن خود ولی
دلگرمی ام امام زمان بوده از قدیم
من عاشق تمام ائمه شدم ولی
در سینه جای دوست سوا بوده از ق
شعر شاید روزگاری فنِّ مردان بوده باشد
بر گلوی ظالمان چون تیغِ بُرّان بوده باشد
شعر شاید روزگاری دور، در مُلکِ خراسان،
با ابوالقاسم پیِ احیای ایران بوده باشد!
شعر شاید روزگاری در ردای حرفِ حقّی
همدمِ پیری به غُربتگاهِ یُمگان بوده باشد!
گاه شاید در میانِ تُرکتازی‌های دونان،
با گُمانِ مصلحت در لاکِ عرفان بوده باشد
یا میانِ دلبران در پوششِ باغ و گلستان،
شعر شاید در پیِ اصلاحِ انسان بوده باشد
گاه هم شاید به سعیِ شاعرانی سست عنصر،
تا کمر در خدم
تو از من دور و من دل تنگ
تو آبادی و من ویرون
همیشه قصه این بوده
یکی خندون یکی گریون
همیشه قصه این بوده
توی یک لحظه ، توی یک دیدار
یک زخم از زهرِ یک لبخند
تمامِ عمـــر فقط یک بار
پس از اون ، زخم پروردن
پس از اون ، عادت و تکرار
ولی نصفِ یک روح این ور
یک نیمه اون ورِ دیوار
همیشه قصه این بوده
یا مرگِ قصه یا آدم
ته دریاچه های عشق
می جوشند چشمه های غم
گاهی می‌گوید که بی‌خیال! فکر کن که هیچ‌چیز نبوده، یک پاره ابر بهاری بوده که چند صباحی سایه‌اش تو را خشنود آمده و اکنون نیست، چیزی که زیاد است ابر!
یا که می‌گوید فرض کن خواب بوده! خوابی که در صبح خنک تابستانی بر تو چیره شده! چیزی که زیاد است خواب‌های دل‌انگیز!
یا که گمان کن ماهی شب عیدی بوده! که دو سه هفته‌ای در تنگ کنار او می‌چرخیدی و اکنون به سیلاب رود رها شده‌ است! چیزی که زیاد است ماهی قرمز!
یا که شاید فرشته بوده! چند روزی از خدا رخصت گرفت
سلام
سال ۱۳۹۹ به انتهای خود رسیده و عده‌ای گمان می‌کنند این سال آخرین سال قرن ۱۴ است.
اما آخرین سال قرن چهاردهم، سال ۱۴۰۰ است. اولین سال قرن ۱۵ سال ۱۴۰۱ است. دلیل این موضوع این است که اولین سال، یعنی سال هجرت پیامبر، سال ۱ بوده است و نه سال صفر. و چون هر قرن ۱۰۰ سال دارد، قرن اول از سال ۱ بوده است تا سال ۱۰۰. همینطور قرن دوم از سال ۱۰۱ بوده است تا سال ۲۰۰. به همین دلیل قرن چهاردهم که در آن هستیم از سال ۱۳۰۱ بوده است تا سال ۱۴۰۰ و همانطور که گفته شد،
اخیرا مرکز کنترل بیماری های چین، اطلاعات #بزرگرترین و #جامع_ترین (72314 مورد) سری از بیماران ویروس کورونای جدید را منتشر کرده است:
✅ از بین ۷۲۳۱۴ مورد تا یازدهم فوریه:
۴۴۶۷۲ مورد یا ۶۲ درصد مورد تایید شده بوده است. یعنی تشخیص بر اساس تست پی سی آر بوده است.
۱۶۱۸۶ مورد یا ۲۲ درصد مشکوک بوده است، یعنی تشخیص بر اساس علائم و سابقه ی تماس بوده است.
۱۰۵۶۷ مورد یا ۱۵ درصد مورد تشخیص بالینی بوده است، یعنی تشخیص بر اساس علائم و سابقه ی تماس و تصویر رادیولوژی
نویسنده : اشکان ارشادی از کرمانشاه 
عراق ، امروزه نام کشوریست. در گذشته به دو ناحیه مجزا اطلاق میشده :
۱. عراق عجم شامل کرمانشاهان و آذربایجان  و لر و بختیاری تا ری و اصفهان
۲. عراق عرب که شامل بصره و بغداد و بیابان بزرگ شمال شبه جزیره و کویت و پیرامون 
در شاهنامه زمان انوشیروان چهارمین ایالت محسوب شده و شامل تمامی نواحی کردستانات و بین النهرین و. بوده 
خیلی از جنگهای رومیان با ایران در عراق رخداده 
 پایتخت ایران چند میلیون کیلومترمربعی در ع
بغلم کن که جهان کوچک وغمگین نشود 
بغلم کن که خدا دورتر از این نشود
مرگ را آخر هرقافیه تمرین نکنم
مردم شهر تورا بعد تو نفرین نکنم
بغلم کن، بغلم کن، بغلم کن، بغلم کن، بغلم کن، بغلم کن، بغلم کن، بغلم کن، بغلم کن
به احترام 35 سال گریه نکردن کتاب شعریه که یه هفته است از کنارم جم نخورده خوابیدم پیشم بوده بیدارشدم پیشم بوده رفتم تهران پیشم بوده اومدم اصفهان پیشم بوده الانم کنار دستم جاخوش کردهشاعر این روزهای زندگیم حامد ابراهیم پور
 
این خیلی بده که بی‌عدالتی‌ها و ی‌ها رو ببینی و نتونی کاری کنی ، نه که توی یک کشور یا یه اجتماع خیلی بزرگ، که توی زیر گرو‌ه‌های کوچک‌تر ، ببینی که هر قشری برای خودش یه کلونی تشکیل داده و اونجا مشغول ی و کلاه گذاشتن سر بقیه‌ست. تازه اگه هم یه روز صدات در بیاد و چیزی به کسی بگی ، یه لبخند ژد تحویلت میده و میگه "ای بابا، تا بوده همین بوده" . این یعنی ما به لجنزاری که توشیم عادت کردیم و خسته‌تر از اونیم که برای شرایط کاری کنیم . 
بسم الله الرحمن الرحیم . #طرح_صراط #ویژه_نامه_ولادت_حضرت_محمد(ص) #شعر_ ولادت_حضرت_محمد(ص) #اشعار_مذهبی تولید محتوای مجازی سالم جهت آشنایی بچه ها با پیامبر (ص) نور آسمان آمده زمین خشم و کینه را برده آن امین شهر مکه شد پاک و با صفا چونکه آمده رحمت خدا بوده آن نبی پاک پاک پاک مثل یک گلی در میان خاک بوده در دلش عشق ایزدی بوده یاورش مرتضی علی دین او همان دین رحمت است دین کامل و دین آخر است آیه اش قرآن دین او اسلام بر محمد و آل او سلام شاعر:صادق چوبین
سه شب است که نمی‌توانم درست و حسابی بخوابم. خوانده بودم که وقتی خوابت نمی‌برد، در خواب کس دیگری بیداری. یعنی رفته‌ای در خواب یک بنده‌خدایی.کابوس یا رویایش شده‌ای. 
سه شب است که کابوس یا رویای کسی شده‌ام. 
دلم می‌خواهد که این سه شب در خواب تو بیدار بوده‌ باشم. 
دقیق‌تر بگویم دلم می‌خواهد این سه شب را رویای تو بوده باشم. 
مثلا با یک لبخند در خوابت بر بالینت بیدار بوده‌ام و تو را نوازش می‌کرده‌ام. 
یا مثلا کنارت بیدار نشسته بوده‌ام و یک ق
یک مطالعه به بررسی ویژگی های 55 بیمار مبتلا به کوید19 اما فاقد علامت پرداخته است.  22 نفر از آنها مرد و میانه سنی آنها 49 سال بوده است. اکثرا میان سال بوده اند و با اعضای خانواده ی خود که مبتلا بوده اند، تماس داشته اند. در نهایت در این 55 مورد، فقط هفت مورد سرفه خفیف و هفت مورد تب خفیف نشان داده اند. سی تی اسکن 37 مورد از این بیماران، نشان دهنده ی نومونی بوده است.  
عنوان رشته ی دلخواهم را کنار اسم یک نفر دیدم.
از خودم پرسیدم:یعنی چند نفر از این ها واقعا فقط و فقط به قصد قبولی در این رشته،وارد دانشگاه شده اند؟چند نفر،قصدشان رشته ای دیگر بوده اما قسمتشان این رشته شده است؟چند نفر این رشته را فقط به خاطر رویای استخدام پس از آن انتخاب کرده اند؟
چه کسی باورش می شود که یک نفر آنقدر دیوانه باشد که کنکور ارشد را فقط به قصد قبولی در یک گرایش از یک رشته- که کل ظرفیت قبولی اش در کشور زیر 15نفر است -برود و بدهد؟یعنی آن
فتنه شاید روزگاری اهل ایمان بوده باشد
آه این ابلیس شاید روزی انسان بوده باشد
فتنه شاید در لباس میش، گرگی تیز دندان
در لباسی تازه شاید فتنه چوپان بوده باشد
فتنه شاید کنج پستوی کسی لای کتابی؛
فتنه لازم نیست حتماً در خیابان بوده باشد
فتنه شاید در صف صفِین می جنگیده روزی
فتنه شاید در زمان شاه، زندان بوده باشد!
فتنه شاید با امام از کودکی همسایه بوده
یا که در طیّاره ی پاریس_تهران بوده باشد
فتنه شاید تابی از زلف پریشان نگاری
فتنه شاید خوابی از آن چش
"شما معتقدید صحیح بخاری تمام و کمال و بدون شک و تردید صحیح ترین کتاب موجود در میان دنیای اسلام است؛ در صورتی که این کتاب 446 حدیث از کسی نقل کرده که به اعتراف تمام عامّه اصلاً مسلمان نبوده و در اواخر عمر رسول الله مسلمان شده و در عوض 19 حدیث از کسی نقل کرده که از شاخص ترین و بی نظیرترین و مهم ترین چهره های اسلام بوده. کسی که درون کعبه به دنیا آمده، کسی که پسرعموی رسول الله بوده، کسی که از سیزده سالگی درون منزل رسول الله بوده، تربیت شده و پرورش یافت
خانومه تو گروه پیام داد ک دلم بچه میخاد بچه دوم و داره اقدام میکنه
گفت بی بی چک زده مثبت بوده ولی شک داره باردار باشه ولی علایم بارداری هم داره
همه گفتن دیگه شک چرا برو آز بده و سونو مثبت بوده دیگه
رفته آز داده
منفی بوده. میگه داغونم داغون
بی بی چک اشتباه نشون داده و باردار نبوده
.
پ. ن : بی بی چک کاش اشتباه نشون میداد
جفری برگشت :)
یه هفته تو خیابونا پرسه زده بوده تا اینکه رفته تو محل کار یه خانمه که خیلی هم اون اطراف مسی نبوده و خانمه بهش غذا داده بوده و عصرش برده بودش پیش یه دامپزشک و اون هم چیپ ستی رو که تو بدنش بوده رو اسکن کرده بود و زنگ زده بود به جنی که گربه تون اینجاست.
این جوری بود که جفری بعد از یه هفته سرگردونی برگشت خونه و خیلی ها رو با برگشتش خوشحال کرد. طفلک آایمر داره و حالا باید بیشتر مراقبش بود تو این مدت هم کلی ضعیف و نحیف شده.
*ما در شناساندن رهبرعزیزمان کم کاری کردیم.* *لطفا" .تا به انتها و با دقت خوانده شود!!!!* *آقا سیدعلی حسینی ای کیست . که تو نیویورک و کالیفرنیا چهارصدهزار نفر مقلد دارد؟* *کدام مرجع تقلیدی، دومین تندخوان کشورش بوده است؟* *کدام رهبری در دنیا هشت سال* *سردار جبهه‌های جنگ بوده است؟* *کدام فرمانده جنگی هشت سال رئیس جمهوری بوده است؟* *
ادامه مطلب
گردیدن و گشتن در زبان فارسی در جایی به کار می رود که مراد در آن نشان دادن تغییر و دگرگونی در چیزی و از حالی به حالی گشتن آن چیز باشد.
مثلا می گویند:  کتاب ترجمه گشت ( یعنی پیش از آن به زبان دیگری بوده است) شهر ویران گردید ( یعنی پیش از آن آباد بوده است)، مرد پیر گشت ( یعنی پیش از آن جوان بوده است)، درخت سبز گشت ( یعنی پیش از آن نروییده بوده است)، چراغ روشن گشت ( یعنی پیش از آن خاموش بوده است) و . . .  که در همه این موارد می توان شدن را نیز به کار برد.
ولی هر
وسط بل بشو روزگارم برام عجیب است که پس پدرم کجاست؟ و همیشه بوده اند ادم های کثافتی که نشسته اند زیرپایش و گفته اند: اولاد به چه دردت میخورد؟ ولشان کن! 
ادم های عوضی همیشه بوده اند نگار و من بغضم گرفته. چه قدر زندگی بی رحم است. با من یکی که تا سر حد مرگ! 
دیروز داشتم به این فکر می‌کردم که تقریبا هرکس وارد زندگی من شده، آدم خوبی بوده! البته اشتباه نکنید، دور و برم پر است آدم‌هایی که تحملشان برایم سخت است. اما این‌ها کسانی اند که از اول در زندگی من بوده‌اند. کسانی که در انتخابشان نقش نداشتم. اما انتخاب‌هایم، اغلب خیلی خوب بوده‌اند. از من بهتر بوده‌اند. خانواده‌ام به من می‌گویند تو "شانِ دوست" داری! اما من فکر می‌کنم یک "عزیز رُبا" دارم که فقط آدم‌های نازنین را جذب می‌کنم!
البته این سکه یک رو
نافع بن ارزق بامام باقر ع عرضکردم بمن بفرماییدخدا  از چه زمانی بوده  فرمود مگر چه زمانی نبوده تا بتو گویم از چه زمانی بوده  منزه باد انکه همیشه  بوده و همیشه باشد  یکتا بی نیاز است همسر و فرزند  نگیرد 2 مردی از پشت نهر بلخ امد و خدمت حضرت رصا ع رسید و عرضکردمن از شما مساله ای میپرسم اکر  چنانچه میدانم جواب گویی بامامنتت معتقد شوم  امام فرمود هرچه خواهی  بپرس عرضکرد بمن بگو پروردگارت  از کی بوده و کجا بوده وچگونه بوده وتکیه اش بر چیست امام فرم
ببینید چقدر خاطرات مهم یکروزش کوتاه بوده، قرضش کم و رفت و آمدش کوتاه: به تهران رفتم، حدود دومیلیون قرضم را پس دادم و یک کتاب خریدم. همین.
در همین نوشته دنیایی از حرف وجود دارد:

امکان کارت به کارت برای صاحب قرض وجود نداشته احتمالا در آن زمان
قرض داده میشده است
قرض را با صاحبان قرض داده یعنی رقم قرض گرفته شده از چند نفر بوده.
گیرنده قرض متعهد به پرداخت بوده و اقدام می کند
رقم قرضها و طبعا نیاز گیرنده قرض بالا نبوده است
برنامه ریزی داشته است که حد
تو خیال می کنی چرا ما در اینجا ماندگار شده ایم؟ ما را، یا تبعید کرده اند، یا برای چنگ با افغانها، ترکمنها و تاتارها به این سر مملکت کشانده اند. ما همیشه شمشیر و سپر این سرزمین بوده ایم. سینه ما آشنای گلوله بوده،اما تا همان وقتی به کار بوده ایم که جانمان را بدهیم و خونمان را نثار کنیم. بعدش که حکومت سوار می شده، دیگر ما فراموش می شده ایم و باز باید به جنگ با خودمان و مشکل هایمان بر می گشته ایم.
 
از کتاب کلیدر - نوشته محمود دولت آبادی 
 
پ ن: شبیه ح
تو خیال می کنی چرا ما در اینجا ماندگار شده ایم؟ ما را، یا تبعید کرده اند، یا برای جنگ با افغانها، ترکمنها و تاتارها به این سر مملکت کشانده اند. ما همیشه شمشیر و سپر این سرزمین بوده ایم. سینه ما آشنای گلوله بوده،اما تا همان وقتی به کار بوده ایم که جانمان را بدهیم و خونمان را نثار کنیم. بعدش که حکومت سوار می شده، دیگر ما فراموش می شده ایم و باز باید به جنگ با خودمان و مشکل هایمان بر می گشته ایم.
 
از کتاب کلیدر - نوشته محمود دولت آبادی 
 
پ ن: شبیه ح
یه مشکل لاینحل هست که دلیل به وجود اومدنش شرایط بوده و لا غیر اما بد جوری خلاف خط مشی اخلاقی و اعتقادی من بوده
الان داره منو می خوره
و تنها کاری که انجام میدم واسه مهارش تمرکز روی حواس پنج گانه اس و تنفس عمیق
من باید قوی باشم
به نام خدا
با سلام ؛                                                                                                                                         مورخ : 20/1/98
         دانش آموز عزیز لطفا با دقت کافی فرم نظر خواهی زیر را در خصوص فعالیت های شورای دانش آموزی آموزشگاه هاتف کیان) مطالعه و تکمیل فرمایید . نظرات شما راهگشای بهبود فعالیت های شورا در آینده خواهد شد .
1 ـ  شورای دانش آموزی  آموزشگاه در خصوص فعالیت های آموزشی و پ
گاهی نوشت های من همیشه مغموم بودن 
یه غم یه اندوه یه هاله ی مشکی روی نوشته هام بوده همیشه 
خب بهرحال چ میشه کرد
اگرم شادی ای بوده یا حداقل اندوه نبوده موقتی بوده
ینی یه بودن موقتی زشت.
نمیدونم شاید همونم نبوده ولی خودمو گول زدم ک بوده 
ک بتونم یکم دیگه نفس بکشم یکم دیگه ببینم یکم دیگه بشنوم و حرف بزنم
نمیدونم بعد از اینهمه یکم دیگه » دنبال چی میگردم
ک چی بشع؟
امروز داشتم ب یکی میگفتم ک هرچی بیشتر میگذرع و هرچی بیشتر توی این هاله ی مشکی دست و
خیلی خیلی سخت بوده
راه طولانی سختی بوده
از هزار چیز خودمو جدا کردم
با درد
با وحشت
با حس اینکه دارم اشتباه میکنم
حالا میفهمم چقد چیزهای اضافه تر وجود داره که جدا شدن ازشون قرارم نیس به سختی قبل باشه

شروع خوبی داشتم با نوت هایی که برای خودم میذاشتم :) تقریبا رسیدگی بهشون روتینم شده

امیدورام این ترم درسم تموم شه :) بعدش دنیا از چیزی که تا بحال بوده فراخ تر شه
وقتی بهش فکر میکنم تو این دوره، این درختا، این فضای باز خلوت چیزی بوده که بهش احتیاج
هرگاه جرایم ارتکابی بعضی مقدمه بعض دیگر بوده و یا از لوازم آن بشمار آید و مجموع آن عنوان جزائی خاص داشته باشد تعدد معنوی بوده و مجازات جرمی داده می شود که جزای آن اشد است.مثل جرم فروش اسلحه غیر مجاز که خرید،حمل و نگهداری آن مقدمه و لازمه فروش بوده و با عنوان جزائی فروش سلاح غیر مجاز قابل شناسایی است.برای مطالعه بیشتر رجوع کنید به فصل پنجم قانون مجازات اسلامی و نظریات می مربوط به آن
روزهایی بوده که جوان نبودم و جوانی نکردم! روزهایی که حسرت اتلافش هنوز هم به دلم مونده! اما روزهایی بوده که جوونی کردم و این دقیقا همون موقع‌هایی بوده که خودِخودم بودم! یه نگاه به دور و برتون بندازید ببینید با کیا باشید جوونی می‌کنید با همونا خودتونید نه بدلِ یه شخصِ فرضیِ در ذهن دیگری!
بیاین اگه قرار بود زندگی هر روزمون رو در یکی از کانالهای تلویزیون نشون بدن، اونی نباشیم که با دیدن دو روز کسل‌کننده از زندگیش بگن اَه اینکه تکرار دیروزه بزن
دی‌شب از شاپور بنیاد تو استوریم نوشتم:
دیگر
نه می‌گریزم
نه به فتح جهان‌های متروک می‌روم »
از دی‌شب سبکم. رهام. مثل بغضی که گریه شده باشه. مثل یه چیزی که تو حلقم بوده باشه و بتونم بیارمش بیرونحالا راحت نفس می‌کشم. مثل زنجیری که به پام بوده و‌ نمی‌تونستم راه برمحالا‌ می‌دَوَم. مثل دستبندی که به دستم بوده و دستام رو به هم چسبونده بوده. حالا می‌رقصم
درد و جای حالت قبلی رو تن و روحم مونده اما فعلا تو حال و هوایِ لذت رهایی ام، خیلی به جایی
 
نزدیک شهر کرمان قلعه‌ای است معروف به قلعه هفت دختران و می‌گویند در زمان اردشیر بابکان شخصی در آنجا بوده که هفت دختر داشته و کار آنان چرخ‌ریسی بوده
 
روزی یکی از آن دختران به شهر می‌رود که پشم بخرد در بین راه درخت سیبی می‌بیند که باد سیبهای آنرا به زمین انداخته بود. 
 
یکی از سیبها را بر می‌دارد و در جیبش می‌گذارد وقتی‌که بر می‌گردد و مشغول دوک‌ ریسی بوده آن سیب در ماسوره چرخش می‌افتد.
 
از آنروز به بعد حاصل کار او روز بروز بیشتر و بهت
اگر بخواهم بگویم تنها کار مثبت امروزم ، این بوده که به یاد حرف مولایم کارم را نگذاشتم برای فردا و انجامش دادم، به قدری حس خوب و دور از تباهی دارم که آن کار فقط مرتب کردن کمد لباس هایم بوده، از حس خوبش هیچ برایم کم نمی شود!
هر نفس آواز عشقمی‌رسد از چپ و راستما به فلک می‌رویمعزم تماشا که راستما به فلک بوده‌ایمیار ملک بوده‌ایمباز همان جا رویمجمله که آن شهر ماستخود ز فلک برتریموز ملک افزونتریمزین دو چرا نگذریم منزل ما کبریاستگوهر پاک از کجا عالم خاک از کجابر چه فرود آمدیتبار کنید این چه جاستبخت جوان یار مادادن جان کار ماقافله سالار مافخر جهان مصطفاست
گویا مدت ها بوده که برخلاف دل سیاه نگارنده عصفور یک صفحه سفید بوده، بی آنکه افاضات بنده صفحه سفید نمایشگرتان را سیاه کند.
اولا خدا را شکر! این ها از الطاف خفیه الهی است که بسی ستارالعیوب است، ثانیا عذرخواهم اگر این مورد رنحیده تان کرده که گویا مشکل از قالب وب بوده و ثالثا این نشانه نیست از جانب ذات اقدس اله به وساطت بیان که برادر به جای نوشتن همان خواندن و تاملت را پیش بگیر؟»
اگر بدنتان را اپیلاسیون می کنید به این نکات توجه کنید
دمپایی و حوله یادت نره!
در حمام سالن اپیلاسیون ، بعد از اپیلاسیون با موم داغ خودتان را بشویید و دمپایی به پا کنید زیرا سالن اپیلاسیون مثل استخر حوضچه کلر ندارد و دمپایی مشترک آنجا می تواند عامل انتقال بیماری هایی مثل قارچ و زگیل باشد.
بعد از انجام اپیلاسیون اگر می خواهید از حوله استفاده کنید حتما حوله با خود ببرید و از حوله هایی که در آنجا قرار دارد استفاده نکنید زیرا موجب انتقال بیماری ه

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها