نتایج جستجو برای عبارت :

نساء خلیب آتی مین کلب

یا ذاالعفو و الغفران
 
و لا تَقتُلوا اَنفُسَکُم اِنَّ اللهَ کَانَ بِکُم رَحیماً 
خودکشی یا کشتن دیگران ممنوع! خدا همیشه با شما مهربان است
[نساء ، 29]
 
 
از گناهان بزرگی که نهی می شوید، اگر کاملاً دوری کنید، گناهان کوچکی که از دستتان در رفته است، بدون توبه محو می کنیم 
نساء، 31
 
#از_کلام_خدا
#قرآن_کریم
#سوره_نساء
#ترجمه_علی_ملکی
بررسی قوامیت مردان بر ن (از دیدگاه قرآن) براساس آیه 34 سوره نساء
دانلود تحقیق بررسی قوامیت مردان بر ن (از دیدگاه قرآن) براساس آیه 34 سوره نساء، در قالب فایل Word و در 21 صفحه. این موضوع با نگاهی به آیه 34 سوره نساء در صدد تبیین معنا و مفهوم قوامیت است ، " الرجال قوامون علی النساء" به معنای سلطه ، زورگویی و اجحاف مردان نسبت به ن نیست ، بلکه همان گونه که .
بسم الله الرحمن الرحیم
هرکس این سوره را بخواند مثل این است که صدقه به هر وارث مستحقی داده باشد یا مثل ثواب کسی که از اسیری و بندگی فردی را آزاد کرده باشد در مشیت الله از کسانی باشد که گناهانش آمرزیده و حق سبحان از او خشنود شود هر جمعه که بخوانید از فشار قبر ایمن شوید اگر کسی چیزی گم کرده باشد در جای گمشدن آیه 58 سوره نساء یعنی : ان الله یامرکم را در آب بخواند و در آنجا بپاشد گمشده پیدا شود
سلام 
                                            
                               بسم الله الرحمن الرحیم
یُرِیدُ اللَّهُ لِیُبَیِّنَ لَکُمْ وَیَهْدِیَکُمْ سُنَنَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَیَتُوبَ عَلَیْکُمْ ۗ وَاللَّهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ ٢٦
خدا می خواهد [احکام و مقرّراتش را] برای شما بیان کند و شما را به روش های [پاک و صحیح] کسانی که پیش از شما بودند، راهنمایی نماید و رحمت و مغفرتش را بر شما فرو ریزد؛ و خدا دانا و حکیم است. (۲۶)
ادامه مطلب
سلام
 
                           بسم الله الرحمن الرحیم
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَکُمْ فَانْفِرُوا ثُبَاتٍ أَوِ انْفِرُوا جَمِیعًا ٧١
ای اهل ایمان! [در برابر دشمن مهیا و آماده باشید و] سلاح ها و ساز و برگ جنگی خود را برگیرید، پس گروه گروه یا دسته جمعی [به سوی جنگ با دشمن] کوچ کنید. (۷۱)
ادامه مطلب
سلام
 
                                       بسم الله الرحمن الرحیم
 
وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ تَعَالَوْا إِلَىٰ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ وَإِلَى الرَّسُولِ رَأَیْتَ الْمُنَافِقِینَ یَصُدُّونَ عَنْکَ صُدُودًا ٦١
چون به آنان گویند: [برای داوری و محاکمه] به سوی آنچه خدا نازل کرده، و به سوی پیامبر آیید، منافقان را می بینی که از تو به شدت روی می گردانند! (۶۱)
ادامه مطلب
یک آیه از سوره نساء با صدای استاد مصطفی اسماعیل که مربوط به یک تلاوت استدیویی دهه پنجاه هست که حدود یک ماه پیش منتشر شد.
یُرِیدُ اللَّهُ أَن یُخَفِّفَ عَنکُمْ ۚ وَخُلِقَ الْإِنسَانُ ضَعِیفًا (28)خدا می‌خواهد کار بر شما آسان کند، که انسان ضعیف خلق شده است.
بشنوید
سلام
                                                                                
                                بسم الله الرحمن الرحیم
 
إِنْ تَجْتَنِبُوا کَبَائِرَ مَا تُنْهَوْنَ عَنْهُ نُکَفِّرْ عَنْکُمْ سَیِّئَاتِکُمْ وَنُدْخِلْکُمْ مُدْخَلًا کَرِیمًا ٣١
اگر از گناهان بزرگی که از آنها نهی می شوید دوری کنید، گناهان کوچکتان را از شما محو می کنیم، و شما را به جایگاهی ارزشمند و نیکو وارد می کنیم. (۳۱)
ادامه مطلب
نوشته بود:قرآن کریم در دو جا، یکی در سوره مائده آیه ۵ و دیگری در سوره نساء آیه ۲۵ ن و مردان را از داشتن روابط دوستانه با جنس مخالف بر حذر داشته است و آن را مورد مذمت قرار داده است. آیه ۲۵ سوره نساء به مردان می‌گوید: با دخترانی که روابط دوستی مخفیانه‌ای با دیگران داشته‌اند ازدواج نکنید..فانکحوهن باذن اهلهن و اتوهن اجورهن بالمعروف محصنات غیر مسافحات و لا متخذات اخدان.؛ آنان را با اجازه خانواده‌هایشان به همسری خود در آورید و مهرشان را به
سلام      

 
                     بسم الله الرحمن الرحیم
دَرَجَاتٍ مِنْهُ وَمَغْفِرَةً وَرَحْمَةً ۚ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا ٩٦
به درجات و رتبه هایی، و آمرزش و رحمتی ویژه از سوی خود؛ و خدا همواره بسیار آمرزنده و مهربان است. (۹۶)
ادامه مطلب
إِنَّ اللَّهَ لَا یَغْفِرُ أَن یُشْرَکَ بِهِ وَیَغْفِرُ مَا دُونَ ذَٰلِکَ لِمَن یَشَاءُ وَمَن یُشْرِکْ بِاللَّهِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا بَعِیدًا
خداوند، شرک به او را نمی‌آمرزد؛ (ولی) کمتر از آن را برای هر کس بخواهد (و شایسته بداند) می‌آمرزد. و هر کس برای خدا همتایی قرار دهد، در گمراهی دوری افتاده است. (١١٦/نساء)
 
 
وَلَأُضِلَّنَّهُمْ وَلَأُمَنِّیَنَّهُمْ وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَیُبَتِّکُنَّ آذَانَ الْأَنْعَامِ وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَیُ
سلام      
 
                                       بسم الله الرحمن الرحیم
 
أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِینَ أُوتُوا نَصِیبًا مِنَ الْکِتَابِ یُؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَالطَّاغُوتِ وَیَقُولُونَ لِلَّذِینَ کَفَرُوا هَٰؤُلَاءِ أَهْدَىٰ مِنَ الَّذِینَ آمَنُوا سَبِیلًا ٥١
آیا به کسانی که بهره ای اندک از [دانش] کتاب [تورات و انجیل] به آنان داده شده ننگریستی که به هر معبودی غیر خدا، و هر طغیان گری ایمان می آورند؟! و درباره کسانی که کافر شده اند، می گوی
وَ اللَّهُ یُریدُ أَنْ یَتُوبَ عَلَیْکُمْ وَ یُریدُ الَّذینَ یَتَّبِعُونَ الشَّهَواتِ أَنْ تَمیلُوا مَیْلاً عَظیماً (27)
خدا مى ‏خواهد تا بر شما ببخشاید؛ و کسانى که از خواسته‏ ها[ى نفسانى‏] پیروى مى‏کنند مى‏ خواهند شما دستخوش انحرافى بزرگ شوید.

1398-10-29
مفهوم دشمن از منظر قرآن
کتاب دشمن شناسی صفحه 3 ( انتشارات انقلاب اسلامی ) از بیانات رهبری در صحن آستان قدس رضوی 1373/1/1 .



خدا مى‏خواهد تا بر شما ببخشاید؛ و کسانى که از خواسته‏ها[ى نفسانى‏] پ
سلام
 
                           بسم الله الرحمن الرحیم
 
الَّذِینَ آمَنُوا یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُوا یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُوا أَوْلِیَاءَ الشَّیْطَانِ ۖ إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطَانِ کَانَ ضَعِیفًا ٧٦
آنان که ایمان آورده اند، در راه خدا می جنگند؛ و کسانی که کافر شده اند، در راه طاغوت می جنگند. پس شما با یاران شیطان بجنگید، که یقیناً نیرنگ و توطئه شیطان [در برابر اراده خدا و پایداری شما]
 
به طور اجمال تفاوتهای بین عمره مفرده با عمره تمتع از این قرار است:
1. عمره تمتع صرفاً در ماه‌های خاصی (شوال، ذی‌قعده، ذی‌حجه) انجام می‌شود، ولی عمره مفرده منحصر به زمان خاصی نبوده و در تمام ایام سال می‌توان آن‌را انجام داد.2. محل احرام در عمرۀ تمتع یکى از مواقیت پنجگانه است، ولی میقات عمرۀ مفرده نزدیک‌ترین محل در خارج از حرم است و می‌توان از یکى از مواقیت پنجگانه مُحرم شد.3. در عمرۀ تمتع تراشیدن سر جایز نیست ولی در عمرۀ مفرده بین تقصیر و س
سلام      
 
 
                          بسم الله الرحمن الرحیم
 
وَکَیْفَ تَأْخُذُونَهُ وَقَدْ أَفْضَىٰ بَعْضُکُمْ إِلَىٰ بَعْضٍ وَأَخَذْنَ مِنْکُمْ مِیثَاقًا غَلِیظًا ٢١
و چگونه آن را پس می گیرید در حالی که [با آمیزش جسمی، تماس روحی و معاشرت] به یکدیگر رسیده اید، و آنان از شما [به وسیله قرارداد ازدواج] پیمانی محکم گرفته اند. (۲۱)
 
وَلَا تَنْکِحُوا مَا نَکَحَ آبَاؤُکُمْ مِنَ النِّسَاءِ إِلَّا مَا قَدْ سَلَفَ ۚ إِنَّهُ کَانَ فَاحِشَةً وَمَق
سلام 
                                            
                               بسم الله الرحمن الرحیم
یُرِیدُ اللَّهُ لِیُبَیِّنَ لَکُمْ وَیَهْدِیَکُمْ سُنَنَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَیَتُوبَ عَلَیْکُمْ ۗ وَاللَّهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ ٢٦
خدا می خواهد [احکام و مقرّراتش را] برای شما بیان کند و شما را به روش های [پاک و صحیح] کسانی که پیش از شما بودند، راهنمایی نماید و رحمت و مغفرتش را بر شما فرو ریزد؛ و خدا دانا و حکیم است. (۲۶)
 
وَاللَّهُ یُرِیدُ أَن
سلام      
 
                           بسم الله الرحمن الرحیم
 
وَإِذَا حُیِّیتُمْ بِتَحِیَّةٍ فَحَیُّوا بِأَحْسَنَ مِنْهَا أَوْ رُدُّوهَا ۗ إِنَّ اللَّهَ کَانَ عَلَىٰ کُلِّ شَیْءٍ حَسِیبًا ٨٦
و هنگامی که به شما درود گویند، شما درودی نیکوتر از آن، یا همانندش را پاسخ دهید؛ یقیناً خدا همواره بر همه چیز حسابرس است. (۸۶)
ادامه مطلب
سلام
 
                        بسم الله الرحمن الرحیم
 
وَیَقُولُونَ طَاعَةٌ فَإِذَا بَرَزُوا مِنْ عِنْدِکَ بَیَّتَ طَائِفَةٌ مِنْهُمْ غَیْرَ الَّذِی تَقُولُ ۖ وَاللَّهُ یَکْتُبُ مَا یُبَیِّتُونَ ۖ فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ وَکَفَىٰ بِاللَّهِ وَکِیلًا ٨١
و [آنان در محضر تو] می گویند: ما مطیع و فرمانبرداریم، ولی هنگامی که از نزد تو بیرون می روند، گروهی از آنان در شب نشینی های مخفیانه خود بر خلاف آنچه تو می گویی، [و غی
سلام
 
                         بسم الله الرحمن الرحیم
 
وَلَوْ أَنَّا کَتَبْنَا عَلَیْهِمْ أَنِ اقْتُلُوا أَنْفُسَکُمْ أَوِ اخْرُجُوا مِنْ دِیَارِکُمْ مَا فَعَلُوهُ إِلَّا قَلِیلٌ مِنْهُمْ ۖ وَلَوْ أَنَّهُمْ فَعَلُوا مَا یُوعَظُونَ بِهِ لَکَانَ خَیْرًا لَهُمْ وَأَشَدَّ تَثْبِیتًا ٦٦
و اگر بر آنان مقرّر می کردیم که خودکشی کنید، یا از دیار و کاشانه خود بیرون روید، جز اندکی از آنان انجام نمی دادند. و اگر آنچه را که به آن پند داده می شوند عم
سلام        
                            بسم الله الرحمن الرحیم
 
فَکَیْفَ إِذَا جِئْنَا مِنْ کُلِّ أُمَّةٍ بِشَهِیدٍ وَجِئْنَا بِکَ عَلَىٰ هَٰؤُلَاءِ شَهِیدًا ٤١
پس چگونه است [حال مردم] هنگامی که از هر امتی گواهی [که پیامبر آنان است بر اعمالشان] بیاوریم، و تو را بر آنان گواه آوریم؟! (۴۱)
ادامه مطلب
وَ اللَّهُ یُریدُ أَنْ یَتُوبَ عَلَیْکُمْ وَ یُریدُ الَّذینَ یَتَّبِعُونَ الشَّهَواتِ أَنْ تَمیلُوا مَیْلاً عَظیماً (27)
خدا مى ‏خواهد تا بر شما ببخشاید؛ و کسانى که از خواسته‏ ها[ى نفسانى‏] پیروى مى‏کنند مى‏ خواهند شما دستخوش انحرافى بزرگ شوید.

1398-10-29
مفهوم دشمن از منظر قرآن
کتاب دشمن شناسی صفحه 3 ( انتشارات انقلاب اسلامی ) از بیانات رهبری در صحن آستان قدس رضوی 1373/1/1 .



خدا مى‏خواهد تا بر شما ببخشاید؛ و کسانى که از خواسته‏ها[ى نفسانى‏] پ
سلام
                             بسم الله الرحمن الرحیم
 
وَاعْبُدُوا اللَّهَ وَلَا تُشْرِکُوا بِهِ شَیْئًا ۖ وَبِالْوَالِدَیْنِ إِحْسَانًا وَبِذِی الْقُرْبَىٰ وَالْیَتَامَىٰ وَالْمَسَاکِینِ وَالْجَارِ ذِی الْقُرْبَىٰ وَالْجَارِ الْجُنُبِ وَالصَّاحِبِ بِالْجَنْبِ وَابْنِ السَّبِیلِ وَمَا مَلَکَتْ أَیْمَانُکُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ مَنْ کَانَ مُخْتَالًا فَخُورًا ٣٦
و خدا را بپرستید، و چیزی را شریک او قرار ندهید، و به پدر و
در تفسیر آیه 59 سوره نساء و در تبیین مفهوم و نیز مصادیق اولی الامر نه‌تنها میان مفسران شیعه و مفسران اهل سنت اختلاف‌نظر بوده است بلکه گستره این اختلاف‌نظر را می‌توان در میان مفسران هر یک از دو مذهب نیز جستجو کرد. در نگاه مشهور شیعه، اولی الامر به معصومين (ع) تفسیر گردیده است؛ اما تبیینی نو از اولی الامر در میان برخی مفسران شیعه شکل گرفت که از اولی الامر تفسیری عام‌تر از معصوم ارایه می‌دهد و ولی فقیه را بعنوان یکی از مصادیق آن تعیین می‌کند.
در تفسیر آیه 59 سوره نساء و در تبیین مفهوم و نیز مصادیق اولی الامر نه‌تنها میان مفسران شیعه و مفسران اهل سنت اختلاف‌نظر بوده است بلکه گستره این اختلاف‌نظر را می‌توان در میان مفسران هر یک از دو مذهب نیز جستجو کرد. در نگاه مشهور شیعه، اولی الامر به معصومين (ع) تفسیر گردیده است؛ اما تبیینی نو از اولی الامر در میان برخی مفسران شیعه شکل گرفت که از اولی الامر تفسیری عام‌تر از معصوم ارایه می‌دهد و ولی فقیه را بعنوان یکی از مصادیق آن تعیین می‌کند.
   حقیقت توسل
بخش پنجم 
 
     
     فهم مسلمانان صدر اسلام از آیه ۶۴ سوره نساء
     همه سیره نویسان، مورّخان و محدثان از فردی به نام عتبی نقل کرده‌اند که بعد از وفات پیامبر فردی اَعرابی کنار آن حضرت آمد و گفت:((وقد جئتک مستغفراً من ذنبی و مستشفعاً بک إلی ربّی)) [1] <<من نزد تو آمده ام تا برای من استغفار کنی و اینکه تو را نزد پروردگارم شفیع قرار دهم>> .اون هم کلمه (مستغفراً) و هم کلمه (مستشفعاً)  را به کار برد و سپس گفت:<<خدایا خودت فرمانده‌
سلام     
                                   بسم الله الرحمن الرحیم
 
إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا بِآیَاتِنَا سَوْفَ نُصْلِیهِمْ نَارًا کُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُمْ بَدَّلْنَاهُمْ جُلُودًا غَیْرَهَا لِیَذُوقُوا الْعَذَابَ ۗ إِنَّ اللَّهَ کَانَ عَزِیزًا حَکِیمًا ٥٦
یقیناً کسانی که به آیات ما کافر شدند به زودی آنان را به آتشی [شکنجه آور و سوزان] درآوریم، هرگاه پوستشان بریان شود، پوست های دیگری جایگزین آن می کنیم تا عذاب را بچشند؛ یقیناً خدا
سلام       

                                 بسم الله الرحمن الرحیم
 
وَإِذَا ضَرَبْتُمْ فِی الْأَرْضِ فَلَیْسَ عَلَیْکُمْ جُنَاحٌ أَنْ تَقْصُرُوا مِنَ الصَّلَاةِ إِنْ خِفْتُمْ أَنْ یَفْتِنَکُمُ الَّذِینَ کَفَرُوا ۚ إِنَّ الْکَافِرِینَ کَانُوا لَکُمْ عَدُوًّا مُبِینًا ١٠١
و هنگامی که در روی زمين سفر می کنید، اگر بترسید که کافران به شما آسیب و آزار رسانند، بر شما گناهی نیست که از نمازها [یِ چهار رکعتی خود، دو رکعت] بکاهید؛ زیرا کافران همو
سلام        
حلول ماه مبارک رمضان رو بهتون تبریک میگم بیاین توی این ماه بیشتر به خودمون برسیم و بیشتر برای خودمون وقت بذاریم تا بتونیم از زندگیمون بیشتر لذت ببریم.
 
                          بسم الله الرحمن الرحیم
 
وَکَیْفَ تَأْخُذُونَهُ وَقَدْ أَفْضَىٰ بَعْضُکُمْ إِلَىٰ بَعْضٍ وَأَخَذْنَ مِنْکُمْ مِیثَاقًا غَلِیظًا ٢١
و چگونه آن را پس می گیرید در حالی که [با آمیزش جسمی، تماس روحی و معاشرت] به یکدیگر رسیده اید، و آنان از شما [به وسیله قرارد
سلام       

 
 
                                بسم الله الرحمن الرحیم
 
أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِینَ أُوتُوا نَصِیبًا مِنَ الْکِتَابِ یُؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَالطَّاغُوتِ وَیَقُولُونَ لِلَّذِینَ کَفَرُوا هَٰؤُلَاءِ أَهْدَىٰ مِنَ الَّذِینَ آمَنُوا سَبِیلًا ٥١
آیا به کسانی که بهره ای اندک از [دانش] کتاب [تورات و انجیل] به آنان داده شده ننگریستی که به هر معبودی غیر خدا، و هر طغیان گری ایمان می آورند؟! و درباره کسانی که کافر شده اند، می گویند:
سوره مبارکه نساء آیه 17.
انما التوبة علی الله للذین یعملون السوء بجهالة ثم یتوبون من قریب فاولئک یتوب الله علیهم وکان الله علیما حکیما
پذیرش توبه از سوی خدا، تنها برای کسانی است که کار بدی را از روی جهالت انجام می‌دهند، سپس زود توبه می‌کنند. خداوند، توبه چنین اشخاصی را می‌پذیرد؛ و خدا دانا و حکیم است.
/
سحر دوم!
لایستوی القاعدون من المومنین غیراولی‌الضرر و المجاهدون باموالهم و انفسهم. فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما / نساء ۹۵
ربّ انی لما انزلت الی من خیر فقیر / قصص ۲۴
آیه‌ها تو ذهنم میاد. درست وقتی که بریدم.
بهش می‌گم برگرد. میگه: حرفشم نزن.
دیگه با من از اربعین نگید.
خیلی سخته قاعد باشی ولی نخوای باشی.
خیلی سخته بخوای مجاهد باشی ولی نتونی.نمی‌دونم این چه احوالاتِ سختیه. سکراته. معلوم شد مرگ چه شکلیه.
سلام      

 
                          بسم الله الرحمن الرحیم
سَتَجِدُونَ آخَرِینَ یُرِیدُونَ أَنْ یَأْمَنُوکُمْ وَیَأْمَنُوا قَوْمَهُمْ کُلَّ مَا رُدُّوا إِلَى الْفِتْنَةِ أُرْکِسُوا فِیهَا ۚ فَإِنْ لَمْ یَعْتَزِلُوکُمْ وَیُلْقُوا إِلَیْکُمُ السَّلَمَ وَیَکُفُّوا أَیْدِیَهُمْ فَخُذُوهُمْ وَاقْتُلُوهُمْ حَیْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ ۚ وَأُولَٰئِکُمْ جَعَلْنَا لَکُمْ عَلَیْهِمْ سُلْطَانًا مُبِینًا ٩١
به زودی گروهی دیگر را می یابید که
 آیات قرآن که دلالت بر وجوب نماز می کنند ، بسیارند که به بعضی از آنها اشاره می کنیم
 
1)سوره بقره ، آیه 110 
2)سوره بقره، آیه 238 
3)سوره نساء، آیه 103
4)سوره یونس، آیه 87
5)سوره اسراء، آیه 78
6)سوره طه، آیه 14
7)سوره مؤمنون، آیه 9
8)سوره انبیاء، آیه 73
9)سوره نور، آیه 56.
10)سوره روم، آیه 3
 
برای دانلود فایل صوتی از سخنرانی استاد پناهیان به ادامه مطلب بروید.
ادامه مطلب
نصف مغزم خواب بود . صدای همکارم رو از اتاق کناری می شنیدم .  آیه 79 سوره نساء رو داشت مثال می زد . 
مَا أَصَابَکَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ ۖ وَمَا أَصَابَکَ مِنْ سَیِّئَةٍ فَمِنْ نَفْسِکَ ۚ
هر چه از انواع نیکویی به تو رسد از جانب خداست و هر بدی رسد از خودِ توست،
این یک نوع جهان بینی هست که اگه بهش معتقد باشی علاوه بر نیک شدن پندار و گفتار و کردارت ، دنیات از استرس و تشویش و هیجانهای کاذب خالی میشه و به آرامش می رسی . 
و به نظر من این آرامش خود خ
بسم الله الرحمن الرحیمالحمدالله الذی جعل المداد(تقلب در نوشتن) والقِرطاس(نشانه جُرم) حجج(بی اساس) و دلائل و برهان بین الناس و صل الله علی محمد و آله قارع الوسواس(فال زننده به قرعه)بعد الحمد والصلاه غرض از اِستکتاب(طلب نوشتن) و اِسترقام این کلمات میمنت انجام خجسته فرجام ذکر و بیان آنست که چهارده سال قبل از تاریخ ذیل مرحوم مغفور جنت و رضوان آرامگاه خیرالحاج حاجی محمد باقر خلف مرحوم آقا ابراهیم برحمت ایزدی پیوست و پنج شَعیرو نیم(متر) از خانه حا
در انتخاب رشته دانشگاه آزاد98 نیز همانند انتخاب رشته دانشگاه آزاد سال 97 داوطلبان می توانند بر اساس رتبه کسب شده در آزمون سراسری و کسب کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه ازاد می توانند در فرایند انتخاب رشته شرکت نمایند.
انتخاب رشته دانشگاه آزاد شامل رشته های پزشکی و غیر پزشکی می باشد که در رشته گروه پزشکی رشته هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، رشته های مختلف پیراپزشکی مانند هوشبری، اتاق عمل، پرستاری و مامایی و دیگر رشته های مرتبط حضور دار

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها