نتایج جستجو برای عبارت :

معنای کنجروی

ما خسته ایم ! خسته به معناي واقعی
دلهای ما شکسته به معناي واقعی
ما لشکریم ! لشکر پخش و پلا که دید ؟
خیلی ز هم گسسته به معناي واقعی
این زخم سجده نیست به پیشانی ام رفیق
جای دریست بسته به معناي واقعی
از بادبان نخیزد و از ناخدا ، بخار
کشتی به گل نشسته به معناي واقعی
تنگ است جای ما و چنین است حال ما
باغی درون هسته ! به معناي واقعی
یه کتابی با عنوان《ایرانیان فرزندان خود را چه می نامند ؟》خوندم 
میگفت اسم "هاشم" به معناي کسی است که نان ترید میکند . معناي خوبی ندارد ولی ایرانیان چون هاشم بر میگردد به خاندان بنی هاشم و حضرت محمد برای این اسم احترام قائلند و بدون توجه به معناي اسم اون رو برای فرزندانشون انتخاب می کنند یا "میثم" . به معناي بندی است که به پای شتر میبندند که دور نرود اما ایرانیان به دلیل آوای خوشی که داره بدون توجه به معنا این اسم رو روی فرزندانشون میذارن 
حا
تسویه به معناي برابرکردن بستانکاری و بدهکاری و تصفیه به معناي پاک کردن.اگر مراد پاک کردن حساب باشد که دیگرکسی طلبکار و بدهکار نباشد "تصفیه حساب"درست است و اگر به معناي تعادل و موازنه در حساب باشد" تسویه حساب"درست است.*شناخت افراد و اعتماد کار خود رامی کرد و حساب ها به مرور تسویه می شد.*گویی عجله داشت تا هر چه زودتر حساب همه را تصفیه کند.البته علاوه بر معناي اصلی، به مجاز گاهی "تسویه حساب" به معناي انتقام گیری هم به کار می رود.*بعد از ماجرای خونی
 
معناي روشنفکری| روشنفکری چیست؟: روشنفکری در معناي افواهی و رایج آن، مترادف با داشتن تحصیلات و اطلاعات، خوش فکر بودن یا به اصطلاح داشتن فکر باز» و نظایر اینهاست، اما اگر به یک بررسی عمیق و تحلیلی- تاریخی بپردازیم، در می یابیم که روشنفکری یک تعریف و معناي تخصصی دارد.
ادامه مطلب
ابو بصیر  گوید  از حضرت صادق ع  پرسیدم معناي.اینکه همه  صلواتم را بری شما قرار دهم چیست فرمود یعنی پیغمبرص را  مقدمه و جلو هر حاجتی قرار میدهد و از خدای عزوجل  چیزی در خواست ک تکتد تا بنام پیغمبر ص ابتدای کند و صلوات بر او فرستد سپس حاجات  خودرا  از خدا در خواست کند شرح  فیض ره ر شرح خویث 3 گوبد  مقصوداز صلوه معناي لغوی ان انست که دعا باشد معناي گفتار ان مرد به پیغمبر  اینست که هرگاه بدر گاه  خداوند در بار حاجتی  دعا میکنم  اول  بشما  دعا  می
در سخنرانی زنده تلوزیونی به مناسبت عید نیمه شعبان: انسان در مواجهه با مشکلات نبایستی مأیوس بشود؛ باید انتظار فرج داشته باشد؛ باید بداند که فرج خواهد آمد/ انتظار به معناي فقط نشستن و دست روی دست گذاشتن و چشم به در دوختن هم نیست؛ انتظار به معناي آماده شدن، به معناي اقدام کردن است؛ باید تلاش کنیم در راه ایجاد جامعه مهدوی/ جامعه مهدوی جامعه قسط، معنویّت، معرفت، برادری، علم و جامعه عزّت است.
واژه شناسان سه معناي عمده را برای لغت سنت» ذکر کرده اند:
1. دوام و استمرار و در کل ادامه دادن،
2. راه و روش به معناي مطلق کلمه،
2. راه و روش پسندیده، که در این صورت هرگاه واژه سنت» به تنهایی و یا به همراه قید "حسنه" آورده شود بمعنی روش پسندیده و نیکو» خواهد بود. و برای اینکه معناي روش ناپسند» از این کلمه مستفاد نگردد، بایستی به همراه قید سیئه» آورده شود.
لهذا با توجه به معناي لغت اهل» که گروه» میباشد، اهل سنت» عبارت است از "گروهی که متحدا را
Shirazart.blog.ir 
*اطلاق لفظ مینیاتور : به معناي عام یا خاص واژه مینیاتور که بنگریم این لفظ در مورد نقاشی شیوه ی ایرانی مصداق ندارد .
* این واژه به معناي ریز نقش است .
* واژه ی (miniature) را اروپائیان عموماً در مورد تک چهره های کوچکی که در سده ی هجدهم. م روی عاج با آبرنگ نقاشی می شد بکار می بردند.( در اینصورت گویا : از ریشه minuere به معناي کاستن و کوچک کردن مشتق شده است ( که در این صورت ، احتمالاً از کلمه ی لاتین ( miniare) یعنی رنگ کردن با سرنج ریشه گرفته است .
دردی که نهایتا آدم را وقت و بی وقت به جایی میکشد که دوست ندارد؛ پیش کسانی که دوست ندارد؛ به کاری وادار میکند که دوست ندارد! 
و چقدر این درد قدرتمند است! 
و چقدر من قدرتمند تر که هنوز از پا در نیامده ام.
به ساز رقصیدن به معناي از پا در آمدن نیست. به معناي مدارا کردن است. به معناي صبر کردن در جایی که کاری به جز این از دست آدم بر نمی آید. البته یک کاری هست. تسلیم شدن ! ولی هنوز وقتش نیست . 
نماز واژه‌ای فارسی است که برای صلاة» به کار می‌رود. نماز به معناي خم شدن، سرفرودآوردن برای ستایش پروردگار، احترام و اظهار بندگی و اطاعت است.واژۀ قرآنی "صلاة" از ریشۀ ص ل و» به معناي دعاست[۳] و جمع آن "صَلَوات" است، "صلاة" در بعضی آیات به معناي دعا هم به کار رفته است.
 برای دریافت فایلPDF نماز به ادامه مطلب بروید.
ادامه مطلب
فرزند قلب انسان را نرم می‌کند. تا صدای گریه‌ی بچه‌ی خودت را نشنیده باشی، معناي گریستن بچه‌های دیگر را نمی فهمی.
_ آتش بدون دود ، نادر ابراهیمی
+ قبلاً جملات کتابا رو توی پست معرفی کتاب کنار هم میذاشتم، اما ازین ببعد میخوام کم کم بذارم ( همزمان با خوندن) تا کلمات بهتر چشیده و جویده و هضم بشن :) 
++ همه رو با هشتگ #کلمه منتشر میکنم
در اصطلاح علمای اصول یعنی سبقت به ذهن ، بدین معنی که در ذهن ما هزاران معنی انبار شده، حال انسان وقتی لفظ خاصی را می شنود،از آن معانی ذهنیه یکی زودتر از همه حاضر شده و خود را بر آئینه لفظ عرضه می کند، این تبادر است، مثلا" از لفظ (ید) معناي دست زودتر از معانی دیگر بنظر می رسد پس این معناي حقیقی آن است و استیلا معناي مجازی آن است و این معنا در جلسه ( اماره ید و تصرف) بکار رفته است، تبادر علامت حقیقت و عدم تبادر علامت مجاز است.
این روز ها ساختار و معناي همه چیز در ذهنم بهم ریخته حواسم پرت چیز هایی میشود که نمیدانم برایم همه چیز در عین تکرار عجیب شده انگار دلم نمیخواهد حتی دنبال این باشم که چرا نبودنم با بودنم به معناي واقعی کلمه یکیست چرا حتی انگار نیستم انگار نفس نمیکشم 
ته ذهنم مرور میکنم که خب اهمیتش چه میتواند باشد   لابد همان هیچ همیشگی 
اباحه اخص
 
اباحه اخص به چه معناست؟
 
 
اباحۀ اخص در جایی است که رخصت مکلّف در انجام دادن یا ترک فعل ناشی از نظر شارع مبنی بر ترجیح نداشتن انجام دادن یا ترک فعل باشد. بنابراین، اباحه به معناي اخص از احکام تکلیفی است. به عبارتی واضح تر از محقق حلی بیان کنم تا بحث واضح شود: در کتاب معارج الاصول ص۴٨ آمده که: اباحه تکلیفی که از آن به اباحه خاصه، اباحه به معناي اخص، اباحه صرف و اباحه محض نیز تعبیر می‌شود از احکام پنچگانه تکلیفی و مقابل وجوب، حرمت، ا
حوزه کاری وکیل حقوقی چیست؟
امور حقوقی به طور معمول در معناي عام خود، به دو دسته‌ی امور حقوقی و کیفری تقسیم می‌شود. این تقسیم‌بندی را بر اساس طیف موضوعاتی است که وکیل حقوقی یا وکیل کیفری با آن روبه‌رو می شوند. هنگامی که از لفظ وکیل حقوقی استفاده می‌شود، ممکن است دو معنا از آن استنباط شود؛
1-منظور امور حقوقی در معناي عام است که شامل تمامی محورهای مربوط به این دانش می‌شود.
2- امور حقوقی به معناي خاص کلمه است که فقط شامل مسائل و دعاوی میان اشخا
انقلاب» (به انگلیسی: revolution) به معناي زیر و رو شدن، دگرگون شدن یا پشت و رو شدن است که در آغاز از اصطلاحات علم اخترشناسی بود و در معناي چرخش دورانی افلاک و بازگشت ستارگان به جای اول به کار می‌رفت. از نظر ی نیز به هرگونه تحول اساسی در حکومت یک کشور توسط توده های ناراضی جامعه که باعث تحولات ی، اقتصادی و. می شود را انقلاب گویند.
ادامه مطلب
انقلاب» (به انگلیسی: revolution) به معناي زیر و رو شدن، دگرگون شدن یا پشت و رو شدن است که در آغاز از اصطلاحات علم اخترشناسی بود و در معناي چرخش دورانی افلاک و بازگشت ستارگان به جای اول به کار می‌رفت. از نظر ی نیز به هرگونه تحول اساسی در حکومت یک کشور توسط توده های ناراضی جامعه که باعث تحولات ی، اقتصادی و. می شود را انقلاب گویند.
ادامه مطلب
احتمالا خیلی از ما ایرانی ها و حتی برخی کشور های دیگر،نام زرتشت را شنیده ایم.زرتشت پیامبر سرزمین جاوید ایران و دین زرتشتی پیام و هدایت اوست که حدودا بیشتر ما از دوره هخامنشیان آن را می شناسیم.
حال بد نیست پیامبر سرزمینمان و در اصل متعلق به همه جای جهان را بیشتر بشناسیم.
 
نام : زرتشت (زردشت) به معناي دارای شتر زرین.
نام پدر : پوروشسب
نام مادر : دوغدو
محل تولد : احتمالا خوارزم و به نقلی دیگر بلخ
لقب : پیامبر ایرانی
 
نام زرتشت به معناي دارای شتر زرد
معناي غدیر چیست؟ و چرا عید غدیر خم به این نام خوانده شده است؟
واژه غدیر» در لغت به چند معنا آمده است؛ مانند آبگیر»،قطعه‌ای از آب»، وجای جمع شدن آب باران».
 
غدیر خُمّ در میان راه دو شهر بزرگ دنیای اسلام، مکه و مدینه، در محلی به نام جُحفه» وجود دارد که در زمان رسول گرامی اسلام(ص) کاروانیان حج در آن‌جا از هم جدا می‌شدند و به طرف دیار خود می‌رفتند. درباره علت نام‌گذاری این مکان به غدیر خمّ، احتمالاتی داده شده است؛ مانند این‌که به اعتبار
گذشته من بخشی از وجود و هویت من هست و من نباید اونو طرد کنم. معناي رشد همین هست و یک پله بالاتر رفتن به معناي انکار و طرد پله های پایین تر نیست.
پذیرش و قبول گذشته، حس بهتری بهم میده تا طرد کردن اون. وقتی گذشته خودم رو طرد می کنم از خودم بیزار میشم. پس گذشته خودم رو هر چه هست می پذیرم و در کنار خودم نگه میدارم.
دموکراسی واژه ای است برگفته از واژه یونانی demos»به معناي مردم و krato یا cratia به معناي قدرت.    Demos»در کاربرد آنتی یا یونانی به معناي جمع روستاییان بود است و از این رو هر واحد روستایی را در آن  demoi   و ساکنان آن را demotai می نامند . در سده پنجم پیش از میلاد تغییری در معناي دموس پدید آمد و این واژه بر اجتماع همه مردم آتن اطلاق شد که برای اجرای کار های حکومتی گرد هم می آمدند . در سال 509 میلادی در نتیجه اصلاحات گلیستن ، قانونگذار آتن، اداره جامعه به دست ر
از جمله آثار زیانبار تنبیه به معناي عام آن میتوان به چهار بازخورد زیر اشاره داشت که به چهار ت تنبیه معروفند. 
 
البته بسیار مهم است که ما تنبیه را حذف نمیکنیم بلکه به آن ساختار و شکل صحیح میدهیم و گفتن این مسائل به معناي نفی اقتدار و دادن بازخورد مناسب به اشتباه نیست. 
 
در ضمن در این بیان کلمه تنبیه اشاره به معناي عام آن دارد و الا در ادبیات تربیتی این مقوله با سه واژه تنبیه، مجازات و کیفر بیان میشود و توضیح این سه واژه مطلب جداگانه ای میطلبد
عزیز و عزت ابدا مرتبط به هم نیستند
عزت به معناي گرامی و سرافرازیست
و عزیز به معناي شکست ناپذیر
در آن حال عزیز را نیز گرامی نامند
عزیزحقیقت ، عزتمندترینِ دنیای وجود
عزتت در سرشاریِ درونم ، عزیز است
(متن نیاز به تفسیر به تفضیل دارد)
روز مادر.
امسال دومین سالی که به معناي واقعی مامان شدم.
خدایا خیلی ازت ممنونم که منو به بالاترین درجه مقام یک زن رسوندی.
مادر بودن یعنی همه چیز.
وقتی مادر میشی تازه معناي اصلی خیلی چیزها رو می فهمی، دیدت و دریچه نگاهت به دنیا عوض میشه و اون وقت دنیارو خیلی قشنگتر می بینی و قشنگتر می خواهی.
الهی شکر.
ادامه مطلب
شب هایم تاریک است. روزهایم تاریک است.
دقیقه ها دلهره آور و اضطراب آلود سپری می شوند
و من هر لحظه حس می کنم در آن چاه تاریک و مخوف فرود می روم.
اسمش را گذاشته ام چاه هرماس.
هرماس به معناي اهریمن نه به معناي شیر که سلطان جنگل است.
من سلطان نیستم.
انگار به ترمیناتور تبدیل شده ام.
یک نابودگر خودشکن.
من نابودگر خودم هستم
و روزی با این پاهایم در چاه هرماس سقوط می کنم.
به همین سادگی.
معصومه باقری
برشی از رمان 
زندگی معناي خاصی ندارد و مطلقا منحصر به فرد است و هر کس باید خودش معناي آن را بفهمد و به آن ایمان قلبی داشته باشد و به همان روش به زندگی ادامه دهد درسته که زندگی کوتاهه ولی کوتاه بودن آن نباید موجب رها کردنش شود و باید هر روز از روز قبل بهتر زندگی کرد و خوشحال تر بود. امید های زندگی را باید در خود ساخت و باید آن ها را هر روز به خود یاد آوری کرد تا فراموش نشوند. و زندگی یعنی همین
آموزش مخفف کلمات  چت که آکثر کاربران چتی جهت سریعتر جواب دادن همیشه آنها را بکار می برند Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
 
DCمخفف: Disconnectبه معناي: قطع ارتباط با اینترنت
Cمخفف: Seeبه معناي: دیدن، می بینمت
U Rمخفف: Yourبه معناي: برای شما
2مخفف: Tooبه معناي: همچنین
4مخفف: Forبه معناي: برای
BRBمخفف: Be Right Backبه معناي: زود برمی گردم
H&Kمخفف: Hug And Kissبه معناي: در آغوش گرفتن و بوسیدن
IOUمخفف: I Owe Youبه معناي: من به شما مدیونم
ATBمخفف: All The Bestبه معناي: همه چیز عالی است
DLمخفف: Downloadب
اعتباری تعاریف مختلفی دارد، امّا دو معناي آن خیلی از اوقات باهم اشتباه می‌شود:
معناي اوّل: اعتباری محض است، به عبارت دیگر، اعتباری یعنی قراردادی، یعنی چیزی که دو یا چندنفر، با همدیگر قرارداد می‌کنند. مثل نامگذاری خیابان‌ها. مسئولین شورای شهر، تصمیم می‌گیرند که نام خاصی را روی خیابانی بگذارند. هروقت هم که دوست داشته باشند، نام آن را عوض می‌کنند، هیچ مشکلی هم پیش نمی‌آید.
معناي دوم: اعتباری حقیقی. این نوع از اعتباری، اگرچه ساخته‌ی ذهن اس
تخصص گوارش و کبد یا گاستروانترولوژی (به انگلیسی: Gastroenterology) شاخه‌ای از علم پزشکی است که به مطالعه دستگاه گوارش انسان می‌پردازد. واژه گاستروانترولوژی از دیدگاه ریشه‌شناسی واژگان از سه قسمت واژگان یونانی گاستروس به معناي معده، آنترون به معناي روده و لوگوس به معناي عقل و فکرت تشکیل یافته‌است.

ادامه مطلب
رهبر معظم انقلاب اسلامی:عدالت به معناي یکسان بودن همه برخورداریها نیست، به معناي یکسان بودن فرصت هاست،یکسان بودن حقوق است. همه باید بتوانند از فرصت های حرکت وپیشرفت بهرمند شوند. باید سرپنجه عدالت گریبان ستمگران ومان از حدود را بگیرد و مردم به این اطمینان پیدا کنند.1385/8/20
 
این یعنی عدالت علی وار.
اسم های زیبا که معنی نور، درخشش و روشنایی می دهند
نام هایی که به معناي نور و یا درخشش روشن و زیبا و جسورانه بر روی کودک است. معناي نور می تواند یک روز آفتابی یا ترکیدن دانش را یادآوری کند ، می تواند به آینده کودک شما تأثیر بگذارد یا تولد اواسط زمستان را روشن کند. به نوزادان متولد Hanukkah یا سال نو گاهی نامهایی داده می شود که به معنی نور است ، مانند هارون و کلارا.
یا مثل نامهای هلن و .
و بیشتر این نام ها، اسم دختر هستند.
در کنار هارون و کلارا ، نامهای
 
الف:مبحث اول:تعریف شهادت
۱- بند اول :معناي لغوی
۲- بند دوم :معناي اصطلاحی
ب:مبحث دوم:بینه و شهادت
۱- بند اول :معناي بینه
۲- بنددوم: انواع بینه
۳- بند سوم :شهادت در قوانین ایران
ج:مبحث سوم : شرایط و شاهد
۱- بند اول: دیدگاه قانون مصر
د:مبحث چهارم: منشاء علم شاهد
۱- بند اول: دیدگاه حقوقدانان مصری
۲- بند دوم:نظریه قانون مصر
ه:مبحث پنجم: نصاب شهادت
۱- بند اول: نصاب شهادت در حق الله
۲- بند دوم: نصاب شهادت در حق الناس
۳- بند سوم:نصاب شهادت در قوانین جدید مصر
ی:م
پرسشنامه استاندارد معناي زندگی (MLQ)
پرسشنامه استاندارد معناي زندگی (MLQ) تالیف استگر، فریزر، اویشی و کالر (۲۰۰۶) ، در قالب فایل word ، به همراه روایی و پایایی، راهنمای امتیازدهی و تفسیر پرسشنامه و منبع مورد استفاده. مقیاس معنی زندگی شامل دو زیر مقیاس است که وجود معنا در زندگی و نیز جستجو برای یافتن معنا .
3/ رهبر انقلاب: اینکه مرتّب میگوییم نشاط، بعضیها خیال میکنند که نشاط یعنی رقاصی، که فلان برنامه موسیقی را یا فلان برنامه را در تئاتر و در تلویزیون بگذاریم تا مردم نشاط پیدا کنند! معناي نشاط این نیست؛ نشاط یعنی حوصله کار، نشاط کار، تحرّک، که دل انسان آماده باشد برای حرکت، کار، فعّالیّت کردن؛ خسته و ملول و افسرده نباشد؛ این معناي نشاط است. بخصوص شما جوانها خیلی به این احتیاج دارید.
چنانچه انتظار داشتیم بعلت محدودیت در افزایش تعداد تستها، آمار مبتلایان جدید بجای آنکه تصاعدی بالا رود تقریبا به اندازه روز قبل افزایش می‌یابد. این به معناي خطی شدن ابتلا نیست، بلکه به معناي خطی شدن نمونه‌گیری است!!این در حالیست که فی‌المثل در ایتالیا کاملا شاهد روند رشد تصاعدی مورد انتظار هستیممبتلایان یا قربانیانی که تست نشده‌اند در این آمار اعلام نمی‌شوند
‍ تجربه ما و کشتار مردم در جای جای دنیا ثابت کرده است که منظور از حقوق بشر، حقوق بشر به معناي عام نیست، بلکه به معناي حقوق بشرهای خاص است.
مثلا:  اگر در فرانسه ده بشر کشته شوند، دولت ها و ملت های زیادی جوش می آورند، اما در جای دیگری مانند سنگال و یمن و عفرین، دنیا در برابر قتل عام و نسل کشی انسان ها سکوت می کند!!!
پس در اینجا حقوق یک بشر فرانسوی یا دانمارکی، با حقوق یک بشر کرد، ایزدی یا عرب ، بسیار فرق می کند!!!
اینجاست که حقوق من بشر بایستی در راست
 
کاربران گرامی ،این فایل حاوی مطالعه پاورپوینت فقه تطبیقی - قصاص در 40 اسلاید قابل ویرایش می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،میتوانید این محصول را دریافت و دانلود نمایید.
جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت فقه تطبیقی - قصاص ، بخشی از متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .
بررسی مفاهیم
اجتهاد
شیوه اجتهاد
مذاهب اسلامی
اجتهاد
اجتهاد[ازریشه جهد] ازباب افتعال(به مفهوم مطاوعه و پذیرش) به معناي بذل مجهود است برای پیدا کردن مقصود از راه استدلال –
DCQ/ ACQ/ MDCQ :اشنایی با سه اصطلاح در قراردادهای نفت و گاز DCQ :• Daily Contract Quantity (DCQ) – quantity of gas Seller is obliged to deliver to Buyer on a daily basisدی سی کیو :این عبارت در قراردادهای نفت و گاز مخفف عبارت Daily Contract Quantityو به معناي مقداری از گاز است که فروشنده در طول یک روز موظف به تحویل ان به خریدار می باشد .ACQ:• Annual Contract Quantity (ACQ) – maximum quantity to be delivered in any year ACQ = 365 X DCQای سی کیو :این اصطلاح در قراردادهای خرید و فروش نفت و گاز به معناي حداکثر میزان نفت و گاز تحویلی در مدت یکسال میباشد

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها