نتایج جستجو برای عبارت :

مجموع سخنرانی های استاد حسن عرفان

شب دوم ، سخنراني اول استاد هدایتخواه
شب سوم ، سخنراني دوم استاد هدایتخواه
شب چهارم ، سخنراني سوم استاد هدایتخواه 
شب پنجم ، سخنراني چهارم استاد هدایتخواه 
شب ششم‌، سخنراني پنجم استاد هدایتخواه 
شب هفتم ، سخنراني ششم استاد هدایتخواه 
شب هشتم ، سخنراني هفتم استاد هدایتخواه
شب نهم ، سخنراني هشتم 
شب دهم ، سخنراني نهم
شب یازدهم ، سخنراني دهم
شب دوازدهم ، سخنراني یازدهم
شب سیزدهم ، سخنراني دوازدهم 
هو
آن چیزی که در عرفان شیعی به آن بسیار پافشاری شده است اقبال قلب است. اقبال قلب را نمی توان مساوی نفی خواطر دانست ، نفی خواطر در عالم ذهن است و اقبال قلب در عالم قلب. در عرفان شیعی اقبال قلب رتبه ی اول را دارد ، فلذا در عرفان شیعی چون رتبه ی اول را اقبال قلب به خودش اختصاص داده است لازمه اش که حب قطب (*) است تاکید شده است. در عرفان شیعی رتبه ی اول اقبال قلب است آن هم به حب ولی ، یعنی شما باید در ولایت ولی آنقدر جذب بشوی تا آن حقیقت توحید بروز کند در ق
درس‌گفتار نخست: نظر خاقانی درباره‌ی عرفان چیست؟

پانزدهمین نشست از مجموعه‌ی درس‌گفتارهايی درباره‌ی خاقانی به
گرایش خاقانی به عرفان» اختصاص داشت که چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت با سخنراني دکتر
مهدی محبتی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار شد. با اینکه شالوده‌ی بسیاری از قصاید
خاقانی بر توحید و موعظه و حکمت و انزوا و فقر و مسائلی از این دست استوار است و قصایدی
که رهاورد حج اوست نیز از همین قسم است، کمتر درباره‌ی گرایش خاقانی به عرفان و تصوف
بحث شد
چند سالی می شه که به واسطه پسر عموم ، با استاد رائفی پور آشنا شدم و تقریبا اکثر سخنراني هاش رو دنبال می کنم دو سه روز پیش دیدم توی کانال مصاف ، اطلاع رسانی شده بود که قراره تشریف بیاره شیراز برای سخنراني ، خیلی خوشحال شدم و امروز ساعت 4 مرخصی گرفتم و رفتم سمت سالن فرهنگیان ! تا رسیدم شد ساعت چهار و نیم که تا استاد اومد برای سخنراني یه نیم ساعت چهل دقیقه ای منتظر شدیم البته ساعت شروع سخنراني هم 5 بود .
ادامه مطلب
اینکه داره میره تو چهار سال که از عرفان خبری نیست ، داره بیش از حد ازارم میده ، عرفان کیه ؟ 
عرفان همونیه که اسمش پایین همه ی قالب هاي بیانه .
همونی‌ که تمام این قالب هاي خفن و طراحی کرده و هنوز که هنوزه اسمش برامون‌ مونده . عرفانی که هنوز اسمش تو قلب خیلی از ماهايی که از چهار پنج سال پیش مینوشتیم و باهاش هم کلام بودیم مونده ، عرفانی که کاش خبر میداد ، کاش خبر میداد . یکی اومدو گفت ، تو این دوره ی نبود‌ اینترنت خیلی از قدیمیا برگشتن .
یهو ب
کتاب وحدت وجود در عرفان اسلامی» که توسط حجت الاسلام و المسلمین وحید واحدجوان نوشته شده، تلاش می کند توحید عرفانی را از زوایای گوناگون تبیین نماید و در ضمن، به سؤالات و شبهات موجود پاسخ دهد. استاد برجسته علوم عقلی و عرفانی در حوزه علمیه قم، آیت الله شیخ حسن رمضانی (دامت برکاته) این کتاب را ستوده‌اند.
 
 
 
متن تقریظ حضرت استاد رمضانی + مرکز پخش کتاب در ادامه مطلب .
 
ادامه مطلب
کتاب وحدت وجود در عرفان اسلامی» که توسط حجت الاسلام و المسلمین وحید واحدجوان نوشته شده، تلاش می کند توحید عرفانی را از زوایای گوناگون تبیین نماید و در ضمن، به سؤالات و شبهات موجود پاسخ دهد. استاد برجسته علوم عقلی و عرفانی در حوزه علمیه قم، آیت الله شیخ حسن رمضانی (دامت برکاته) این کتاب را ستوده‌اند.
 
 
 
متن تقریظ حضرت استاد رمضانی + مرکز پخش کتاب در ادامه مطلب .
 
ادامه مطلب
کتاب
درآمدی بر تصوف و عرفان اسلامی نوشته ویلیام چیتیک و ترجمه جلیل پروین
مجموعه‌ای از مقالات اوست که طیف وسیعی از ابعاد مختلف تصوف و عرفان اسلامی
از قبیل طریق و سنت تصوف، نفس انسانی، ذکر خداوند، عشق و سماع الهی را در
بر می‌گیرد.
وقتی
عرفان اسلامی را از زبان چیتیک می شنویم، گویی به دل نشین‌تر نجوا و
نزدیک‌ترین قرائت انسان غربی از سنت عرفانی خود گوش فرا می‌دهیم. البته این
امر بعید به نظر نمی‌رسد، زیرا او سالها در ایران، ادبیات فارسی خو
 
 
 
 
حتی اگر نقطه‌ها مدام عوض شوند، کل همان است. به جای ی که از این دنیا می‌رود، ی دیگر به دنیا می‌آید.
جای هر انسان درستکاری را انسانی درستکار می‌گیرد.
کل هیچگاه دچار خلل نمی‌شود، همه چیز سرجایش می‌ماند، در مرکزش… هیچ چیز هم از امروز تا فردا به یک شکل نمی‌ماند، تغییر می‌کند.
به جای هر صوفی‌ای که می‌میرد، صوفی‌ای دیگر می‌زاید.
 
قاعده هاي صوتی و تصویری را اینجا ببینید. کلیک کنید 
کد

147


نام طرح

مینیاتور عرفان


ابعاد فرش

60 در 90 سانتی متر


ابعاد با قاب
78 در 110 سانتی متر


برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:
https://arazfarsh.com/product/%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d9%84%d9%88%d9%81%d8%b1%d8%b4-%d9%85%db%8c%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d8%b9%d8%b1%d9%81%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%af-%d9%81%d8%b1%d8%b4%da%86%db%8c%d8%a7
در مباحث عرفان نظری، وحدت وجود که یکی از اصلیترین مباحث عرفان است، در کلمات حافظ فراوان دیده میشود. البته باز هم نمیتوانم خودداری کنم از اظهار تأسّف، از این‌که بعضی از نویسندگان و ادبای محقّقی که با وجود مقام والای تحقیق در ادبیات، از عرفان - عرفان نظری - اطلاعی ندارند و در آن کاری نکردند، وحدت وجود را که به حافظ نسبت داده شده، به معنای همه‌خدائی که ناشی از عدم درک درست مسأله است، تعبیر کردند و آن را جزو شَطَحیاتی دانستند که بر زبان حافظ - مث
 
 
 
کلماتی که برای توصیف پروردگار به کار می‌بریم، همچون آینه‌ای است که خود را در آن می‌بینیم. هنگامی که نام خدا را می‌شنوی ابتدا اگر موجودی ترسناک و شرم‌آور به ذهنت بیاید، به این معناست که تو نیز بیشتر مواقع در ترس و شرم به سر می‌بری. اگر هنگامی که نام خدا را می‌شنوی ابتدا عشق و لطف و مهربانی به یادت بیاید، به این معناست که این صفات در وجود تو نیز فراوان است.
 
بشنویم
 
کلماتی که برای توصیف پروردگار به کار می‌بریم، همچون آینه‌ای است که خود را در آن می‌بینیم.
هنگامی که نام خدا را می‌شنوی ابتدا اگر موجودی ترسناک و شرم‌آور به ذهنت بیاید، به این معناست که تو نیز بیشتر مواقع در ترس و شرم به سر می‌بری.
اگر هنگامی که نام خدا را می‌شنوی ابتدا عشق و لطف و مهربانی به یادت بیاید، به این معناست که این صفات در وجود تو نیز فراوان است.
 
بشنوید
در این وبلاگ هم از معتقدین به فلسفه و عرفان مطلب میذارم هم از مخالفین فلسفه و عرفان. قضاوت با شما.
البته خودم موافق فلسفه و عرفان هستم.
از شخصیت ها و اعتقادات متفاوت مطلب میذارم. شما سعی کنید با تحقیق و دقت حق رو انتخاب کنید.
در ضمن اگر نظری و پیشنهادی و انتقادی نسبت به سایت دارید و مطلب خاصی رو میخواید که در وبلاگ نیست حتما لطف کنید بگید.
 دانلود کتاب عرفان اسلامی شیخ حسین انصاریان
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
. دانلود کتاب - کتابخانه مسجد جامع قم - blogfawww.polibesoyeelm.blogfa.com › post Translate this page " آشنایی با چند کتاب مفید " آداب الصّلاه – حضرت امام روح الله خمینی رضوان . تربیت اسلامی · ترجمه ارشاد القلوب ابی محمد حسن دیلمی، سید عباس طباطبایی . در محضر عارفان، دستورالعمل اخلاقی، واصف بادکوبه اى · دریای عرفان، زندگی نامه و
سیر مطالعاتی شهید مطهری بخش اخلاق، تربیت و عرفان



ردیف

نام کتاب

نویسنده/ مترجم

انتشارات


1

آزادی معنوی

شهید مرتضی مطهری

صدرا


2

تعلیم و تربیت در اسلام

شهید مرتضی مطهری

صدرا


3

انسان کامل

شهید مرتضی مطهری

صدرا


4

عرفان حافظ

شهید مرتضی مطهری

صدرا


5

فطرت

شهید مرتضی مطهری

صدرا


6

گفتارهايی در اخلاق اسلامی

شهید مرتضی مطهری

صدرا


7

انسان شناسی قرآن

شهید مرتضی مطهری

صدرا


8

فلسفه اخلاق

شهید مرتضی مطهری

صدرا


سیر مطالعاتی شهید مطهری
محتویات ۱ استوار ۲ زدبازی ۳ پوشش رسانه ای ۴ اثرها ۵ منابع ۶ لینک به خارجاستوار بهزاد لیتو بعداز ملاقات با عرفان در دبی و شناختطولانی تر به دعوت از عرفان وارد مجموعهاستوار شد و عملماهرخویش را مقدمه کرد بهزاد او‌لینترانهخویش به اسمکارگردان» را در سال ۱۳۹۰ با حضور عرفان تحت عنوان خواننده مهمان منتشر کرد. بعد از آن لیتوبعداز مدتی از استوارغیر وابسته شد و ویبرهان این عمل را پیشرفت طولانی ترخویشتیتر کرد.
ادامه مطلب
بیمارستان عرفان جمشید مشایخی کجاست : بیمارستان عرفان جمشید مشایخی کدام است جمشید مشایخی در کدام بیمارستان درگذشت ادرس بیمارستان عرفان جمشید مشایخی 
بیمارستان عرفان جمشید مشایخی کجاست

سام مشایخی فرزند جمشید مشایخی با تایید خبر درگذشت پدرش گفت: جمشید مشایخی ساعت ۲۱ امروز سه‌شنبه ۱۳ فروردین در بیمارستان‌هاي عرفان تهران بر اثر بیماری و ایست قلبی درگذشت.وی با تشکر از پزشکان و پرسنل بیمارستان گفت: زمان و مراسم تشییع متعاقبا اعلام می‌شود
نتایج #تایید و #رد_صلاحیت نامزدهاي مجلس به تفکیک استان‌ها نتایج بررسی صلاحیت ها در 31 استان به ترتیب ذیل است:نتایج تایید و رد صلاحیت نامزدهاي مجلس به تفکیک استان‌ها1- استان آذربایجان شرقی؛ 364 نفر تایید، 223 نفر رد، در مجموع 58 درصد تایید صلاحیت2- استان آذربایجان غربی؛ 180 نفر تایید ،‌ 241 نفر رد، در مجموع 41 درصد تایید صلاحیت3- استان اردبیل؛ 125 نفر تایید، 60 نفر رد، در مجموع 62 درصد تایید صلاحیت4- استان اصفهان؛ 450 نفر تایید، 482 نفر رد، در مجموع 44 درصد تا
هو
آقایان بزرگان عرفا همگی یا اکثری قائلند که یا این آقایان [نویسندگان کتب اربعه عرفان نظری*] شیعه شده اند یا تقیه کرده اند و یا متشیع اند. ما شیعه شدن این اشخاص را قبول نداریم اما اینکه متشیع بودند را قبول داریم ، اهل سنت متشیع ، یعنی در ظاهر و فروعات پیرو اهل سنت بوده اند و به شکل اهل سنت نماز می خواندند اما در باطن ولایت اهل بیت را قبول داشتند.
* تمهیدالقواعد
شرح فصوص الحکم قیصری
مصباح الانس
فتوحات المکیه
استاد آریانفر
سلام 
دوستان گلم
 
چند روز پیش رفتم تولایو عرفان پایدار و خیلی آدم مشتی هستش
رپر مورد علاقه خودمه براش آهنگ افسایدو اجراکردم 
حالا لینکش رو براتون میزارم که برید ببینید و یه سری فری استایل دیگه ام
از خودم تو اون کانال آپارات گداشتم که دیدنش خالی از لظف نیس امیدوارم ببینید و لذت ببرید
لایو عرفان پایدار با عرفان صوفی
 
یه فری استایل گنگ
 
فری استایل آهنگ هی دیس لاو
 
فری استایل آهنگ اهل شهریم اجتماعی
 
فری استایل گنگ قدیمی
 
فری استایل عرفان
کمتر کسی توی سیستم وبلاگ دهی بیان هست که با قالب هاي عرفان آشنایی نداشته باشه ، به هر دلیلی مدیریت وبلاگ قالب هاي عرفان چند سالی هست که فعالیتی نداره و قالب هاي جدیدی رو ارائه و یا قالب هاي فعلی رو ارتقا نداده !
بنده تصمیم گرفتم برای مدتی هم که شده به عزیزانی که از قالب هاي عرفان استفاده می کنن و تمایل به اعمال تغییراتی در اون هستن کمک کنم . این کار بدون هیچ چشمداشتی انجام می شه و لینک نقل بلاگ هم اصلا در قالب قرار نمی گیره .
هدف زیباتر کردن محیط
هو
آقایان بزرگان عرفا همگی یا اکثری قائلند که یا این آقایان [نویسندگان کتب اربعه عرفان نظری*] شیعه شده اند یا تقیه کرده اند و یا متشیع اند. ما شیعه شدن این اشخاص را قبول نداریم اما اینکه متشیع بودند را قبول داریم ، اهل سنت متشیع ، یعنی در ظاهر و فروعات پیرو اهل سنت بوده اند و به شکل اهل سنت نماز می خواندند اما در باطن ولایت اهل بیت را قبول داشتند.
* تمهیدالقواعد
شرح فصوص الحکم قیصری
مصباح الانس
فتوحات المکیه
استاد آریانفر
زن در نظرگاه عارفان
کتاب راهزن عقل و دین یا زن در نظرگاه عارفان، نوشته مهری زینی، اثری ارزشمند در مورد جایگاه عرفانی زن در اسلام است.
در عرفان دو نگاه عابدانه( مبتنی بر خوف و زهد) و نگاه عاشقانه( مبتنی بر عشق و محبت) وجود دارد؛ از این منظر نگرش به ن نیز می تواند برخاسته از هر یک از این دو باشد.
زن در تصوف عابدانه مظهر و مصداق نفس اماره است که گریز از او راه بهشت است. لذا عارفان در این نگرش زن را پست و فرومایه می انگارند.
اما در عرفان عاشقانه زن ع
نوشته بود میتونی سر ریز بشی ب سمت عرفان و الهی و 
و میتونی آنقدر غرقش بشی و توجیه کنی اشتباهاتش رو و در اخر حسرت بخوری
و انتخاب من؟
سکوت
حرف زدن شیرینه اما اونی ک نهايت میدی تحویل طبیعت اطرافت مهمه و من نمیدونم تهش چ خواهد شد
#ش یا شایدم #آدم جدید از نوع شهر دلبر
عرفان زین الدینی فرد‏
عرفان زین الدینی فرد، بازیگر سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی بی قرار»، سریال تلویزیونی گاندو» فعالیت داشته است
بازی عرفان زین الدینی فرد در فیلم گاندو از آثار برجسته تلوزیونی است و بی شک به یکی از فیلم هاي جالب و البته قابل توجه تبذیل شده است ، مخاطبان این سریال به طور حتم از این سریال رضایت کافی دارند و  سریال گاندو می تواند تا سالهاي طولانی به عنوان یک فیلم جداب معرفی شود.
از بازیگرانی که در کن
کتاب وحدت وجود در عرفان اسلامی» که توسط حجت الاسلام و المسلمین وحید واحدجوان نوشته شده، تلاش می کند توحید عرفانی را از زوایای گوناگون تبیین نماید و در ضمن، به سؤالات و شبهات موجود پاسخ دهد. استاد برجسته علوم عقلی و عرفانی در حوزه علمیه قم، آیت الله شیخ حسن رمضانی (دامت برکاته) این کتاب را ستوده‌اند.
 
 
متن تقریظ حضرت استاد رمضانی + مرکز پخش کتاب در ادامه مطلب .
 
ادامه مطلب
عرفان ببخشید من فکرمیکردم اون ناشناس تویی ولی نبودی
ببخشید زود قضاوت کردم و اون روش اوندفعه رو استفاده کردم حالا هم رمزت رو برام اس امک اس کن(شماره ای ک هازم داری)تا برات درستش کنم.
الان هم خیلی عذاب وجدان دارم زودتر اس ام اس کن برام
 
تا کنون ایشان را ندیده بودم، به محض ورود به اتاقش ، مجذوب صورت نورانی اش شدم، بعد از نشستن و معرفی کردن خودم، برایم چای آورد.
آن لحظه از خود بی خود شدم، حس عجیبی داشتم.
علاوه بر اینکه روحیه معنویش مرا مجذوب خود کند، مجذوب قفسه هاي کتاب شدم که اطراف اتاقش فرا گرفته بود.
همه ی حالاتش را به خوبی یادم است، حرف زدنش، خندیدنش، گریه هايش، حتی گفتن بسم الله قبل از چای خوردن.
گاهی از خدا می‌گفتند و گاهی از اهل بیت ، گاهی لبخند می‌زد و گاهی اشک می‌ریخت.
معرفی برج هاي عرفان
برج هاي عرفان در منطقه 22 شهرداری تهران و در ضلع شمالی دریاچه چیتگر واقع شده و توسط شرکت ساختمانی آ.اس.پ اجرا و ساحته شده است. این برج ها از امکانات بسیاری برخوردار بده و دارای مشخصاتی به شرح زیر می باشد.
مشخصات برج هاي عرفان
این مجموعه شامل 4 بلوک مسی می باشد که در هر بلوک، 2 برج مجزا را شاهد هستیم که دو به دو مشابه یکدیگر و به لحاظ تعداد طبقات شرایط زیر را دارند. در هر طبقه، 6 واحد مسی و دو طبقه پنت هوس دوبلکس و فلت، در
کتاب وحدت وجود در عرفان اسلامی» که توسط حجت الاسلام و المسلمین وحید واحدجوان نوشته شده، تلاش می کند توحید عرفانی را از زوایای گوناگون تبیین نماید و در ضمن، به سؤالات و شبهات موجود پاسخ دهد.
استاد برجسته علوم عقلی و عرفانی در حوزه علمیه قم، آیت الله شیخ حسن رمضانی (دامت برکاته) این کتاب را ستوده‌اند.
 
 
متن تقریظ حضرت استاد رمضانی + مرکز پخش کتاب در ادامه مطلب .
 
ادامه مطلب
عرفان امیری مثل من
متن آهنگ مثل من از عرفان امیری

اون نخواست که مال من باشه ولی یاد چشماش هستم
میشد که قفلم باشه وا نشه دستم
کاش که بمن نگاه کنه یکم اسم منو صدا کنه
که من دل خوش کنم برای من اون همه جونشو میده
نشکنه همه غرورمو یجا نگذره ازین سکوت بیصدا
ادامه مطلب
به استادم گفتم بیا یک ساعتی حرف بزنیم او هم قبول کرد.اول درباره تحقیقات اخیرش درباره سرطان گفت و بعد هم از عرفان سرخپوستی برایم حرف زدگفتم چند تا توصیه و راه حل به من بده که خیلی از دست این روزهايم کلافه ام گفت بنویس.اینها هم توصیه هايش با پاره ای توضیحات:
ادامه مطلب
علیرضا صدری اقدم*
چکیده
به تازگی در ایران عرفانی ظهور یافته که می‌کوشد خود را اصیل و آسمانی جلوه دهد. بنیان‌گذار این عرفان­واره، مدعی است که با شعور مرموز کیهانی و آگاهی جهان مادی ارتباط دارد و می‌تواند با مرتبط ساختن افراد به این شعور، شناخت و عرفان حقیقی را با تجربه­ای غیرقابل انتقال، در اختیار دیگران قرار دهد گذاشته و انسان را به درک وحدت در گسترة هستی برساند. در این نوشتار می‌کوشیم دیدگاه­هاي عرفان حلقه (کیهانی) را تبیین و پس از بررس
هجده نوزده ساله بودم که رسیدم به چلچراغ، با بسم الله دلنشینی که عرفان می‌نوشت، عرفان نظرآهاری، که همان قدر پسر بود که شرمین نادری :)
بعدتر اما من بودم و کتاب‌هاي چاپ شده‌شان، "شب نشینی در جهنم" ابراهیم رها، "مارک و پلو" منصور ضابطیان، و عرفان نظرآهاری، عرفان ِ "لیلی نام تمام دختران زمین است".
شنبه‌ای که گذشت از نزدیک دیدمش، اینجا، در جلسه‌ای که درباره‌ی استعاره برایمان صحبت کرد و یادمان داد که چطور استعاره می‌تواند به ما در حل مشکلات ز
این اولین ترجمه من است که در هفت آسمان منتشر می شود. این بررسی به طور خاص با نگاهی به وضعیت­هاي نمایان این جهان و قلمرو غیب، در تعابیر و نمادهاي دو شکل خاص مسیحی و هندو از عرفان به انجام می­رسد؛ سنت ترزای اویلایی» و سنت جان صلیبی» از یک سو و مهادوی» و باساوانا» از سوی دیگر. در این هر دو سنّت عرفانی خداباور، بین این دو جهان تمایزی حاکم است که تلاش عارف صَرف پیونددادن آنها می­شود. با توجه به این که در حوزه عرفان تطبیقی خصوصا تطبیق عرفان مسیح
دانلود آهنگ جدید عرفان صالحی به نام یکم درد و دله
Download New Music From Erfan Saleshi - Yekam Dard O Dele


دانلود آهنگ جدید عرفان صالحی به نام یکم درد و دله
دانلود آهنگ جدید عرفان صالحی به نام یکم درد و دله با دو کیفیت 128 و 320
برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید.
ادامه مطلب
سلام
دو روز می خواهم ،دوتا کار انجام بدم ولی نمیشه برعکس شون اتفاق می افته.
بعد تصمیم گرفتم ،جواب یه نفر بدم تا بشینه سر جاش.
همین موضوع جواب اون فرد بدم از دلم می گذشت که تو یه وبلاگی متن زیبایی خواندم.و فهمیدم دل من پر می کشه به سوی الله.
از همون لحظه سپردم خداوند خودش جوابشو بده دیگه ذهنم برا این موضوع بی ارزش مشغول نکنم.ضمنا بعضی افراد ارزش فکر کردند هم ندارند.
دیروز می خواستم به دخترها وپسرها سفارش کنم با چه کسانی ازدواج نکنند که بعد پ

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها