نتایج جستجو برای عبارت :

ضایعات زانو درحال نونیون است

آرتروز زانو چیست | علائم آرتروز در زانو و نحوه تشخیص و درمان آرتروز زانو
آرتروز زانو به فرسایش و ساییدگی غضروف بین دو استخوان هر مفصل از بدن، ازجمله زانوها گفته می شود و معمولا بعد از سن چهل سالگی شروع می شود.
 
برای مشاهده متن کامل مقاله آرتروز زانو روی لینک آرتروز زانو کلیک کنید.
ادامه مطلب
در این بخش به علت و رفع تیرگی آرنج و سر زانو ها می می پردازیم.
 
 
رفع سیاهی آرنج و زانو از مشکلات رایج خانم هاست که موجب گله مندی آنها در زمان انتخاب لباس می شود. برخی از کرم ها و روشهایی مثل میکرودرم و برای رفع سیاهی زانو و آرنج استفاده می کنند اما برخی راههای درمان گیاهی سیاهی آرنج و زانو را انتخاب می کنند.
ادامه مطلب
زانو درد در افراد مختلف به دلایل متفاوتی بروز می کند ، نشانه ها و علائم این درد را بشناسید و با شناخت انواع آن از روش های درمانی خانگی و گیاهی مناسب استفاده کنید.زانو درد زمانی که آغاز می شود به سرعت حرکت طبیعی را مختل کرده و فرد را دچار مشکل می کند ، اما

این درد چرا ایجاد می شود ؟
علائم و نشانه هایی که خبر از زانو درد می دهند کدامند ؟
چطور می توان در خانه و با نسخه های گیاهی درد زانو را تسکین داد ؟
بهترین راه جلوگیری از زانو درد چیست ؟
ادامه مط
بعد از جراحی تعویض مفصل زانو چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

بعد از جراحی تعویض مفصل زانو : تعویض مفصل زانو که به آن آرتروپلاستی زانو یا Knee arthroplasty هم گفته می شود نوعی جراحی است که سطح مفصلی استخوان های ران و ساق در مفصل زانو را با یک سطح مصنوعی جایگزین می کنند. مفصل های مصنوعی که معمولا بیش از 15 سال عمر می کنند، نه تنها به از بین بردن درد ناشی از ساییدگی و آرتروز، روماتیسم یا تخریب سطح مفصلی زانو کمک می کنند، بلکه در به دست آوردن دامنه حرکتی م
درمان آرتروز زانو با ورزش (بایدها و نبایدها)
درمان آرتروز زانو با ورزش ، یکی از روش های درمان آرتروز زانو است که با ورزش کردن بیمار طبق دستورالعمل های معمول که توسط پزشک متخصص طب فیزیکی ارائه می شود.  
برای مشاهده متن کامل مقاله درمان آرتروز زانو با ورزش روی لینک درمان آرتروز زانو با ورزش کلیک کنید.
ادامه مطلب
برای از بین بردن تیرگی آرنج و زانو با روش های طبیعی چکار کنیم








با درمان ‏های خانگی رفع سیاهی آرنج و زانو مشکل را حل کنید‎
 
تیرگی آرنج و زانو یکی از مواردی است که
باعث می شود خانم ها نتوانند لباس مورد علاقه شان را بپوشند. به همین بهانه
در این مقاله به شما روش هایی آموزش می دهیم که می تواند تیرگی آرنج و
زانو های تان را از بین ببرد
 
ادامه مطلب
راه می‌گیرد از پشت زانو تا ساق‌ها و ناپدید می‌شود و از کاسه‌ی زانو سر در می‌آورد، دایره می‌شود و از هوش می‌رود و تیز از پشت سرینی‌ها پیدا می‌شود و می‌خیزد میانه‌ی مهره‌ها. و خودم هم نمی‌دانم چه. که پاک از ذهن از دست داده‌ام. غوطه‌ور شده‌ام، نه به این سادگی اما. 
کم حرف شده‌ی؟ نمی‌بینم‌ت چرا؟ تصویر‌ت به ذهن‌م نمی‌آید! یا من شاید. هِم؟ 
درد و تورم زیر زانو در کودکان | بیماری اسگود شلاتر | علت، علائم، تشخیص و درمان درد و تورم زیر زانو در کودکان (اسگود شلاتر)

درد و تورم زیر زانو در کودکان که اسگود شلاتر نامیده می شود یکی از علل شایع درد زانو در کودکان بویژه سنین ۱۱ تا ۱۵ سالگی است و در پسربچه ها شایعتر است.
 


ادامه مطلب
نرمی غضروف کشکک زانو 
نرمی غضروف کشک زانو چیست ؟
Chondromalacia patellae که به عنوان زانوی دونده نیز شناخته می‌شود ، وضعیتی است که در آن غضروف بینی استخوان کاسه زانو ( کاسه زانو ) از بین می‌رود و نرم می‌شود . این شرایط در میان افراد جوان و ورزشی رایج است ، اما ممکن است در بزرگسالان مسن‌تر که آرتروز زانو دارند نیز رخ دهد .
Chondromalacia اغلب به عنوان آسیب بیش از حد در ورزش دیده می‌شود و گاهی چند روز مرخصی گرفتن از آموزش می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد.
برجستگی پشت زانو یا کیست بیکرچیست کیست پوپلیته چیست
کیست بیکر Baker cyst یک برآمدگی است که بر اثر برجسته
شدن و تجمع مایع مفصلی در پشت زانو ایجاد میشود. به ناحیه پشت زانو ناحیه
پوپلیتئال Popliteal area هم میگویند و به همین خاطر نام دیگر این کیست،
کیست پوپلیته یا پوپلیتئال است. ویلیام بیکر اولین کسی بود که این بیماری
را توضیح داد.


تقریبا هر عاملی که موجب تورم زانو و افزایش مقدار مایع مفصلی زانو شود میتواند ایجاد کیست بیکر کند. استئوآرتریت یا آرتروز زا
آسیب پیچیده زانو – آسیب چند لیگامانی زانو
آسیب پیچیده زانو – آسیب چند لیگامانی زانو : لیگامان های اصلی زانو عبارتند از: رباط صلیبی قدامی (ACL)، رباط صلیبی خلفی (PCL)، رباط جانبی داخلی (MCL) و رباط جانبی خارجی (LCL). آسیب ۲ رباط یا بیشتر از این رباط ها را آسیب پیچیده زانو یا آسیب چند لیگامانی می گویند.
 
مطلب کامل تشخیص آسیب پیچیده زانو را بخوانید.
تحقیق زانو درد و درمان آن
دانلود تحقیق زانو درد و درمان آن، در قالب فایل word و در حجم 77 صفحه. درد زانو بر اثر آسیب دیدگی هایی مانند پارگی لیگامنت ها یا پارگی غضروف ها ایجاد می شود، شرایط دیگری هم مانند بیماری آرتروز، نقرس و عفونت می تواند باعث بروز درد زانو شود. تعداد زیادی از زانو درد های .
11 راه کاهش درد زانو فوتبالیست ها
وزن را از روی زانویتان بردارید.
زانو بند را کنار بگذارید.
از پمادهای آرامبخش استفاده کنید.
ماهیچه ها را تقویت کنید. 
از کمپرس یخ استفاده کنید.
از گرما با احتیاط استفاده کنید.
کشش را فراموش نکنید.
روی زمینِ نرم بدوید.
ناحیه صدمه دیده را ببندید.
کفشهایتان را نو کنید.
استراحت کنید. 
آناتومی زانو – کشکک زانو
کشکک زانو ، استخوان کوچکی است که در جلوی مفصل زانو قرار دارد و در پشت آن، قسمت مفصلی انتهای پایینی استخوان ران با آن مفصل می شود. سطح پشت کشکک و سطح جلوی انتهای پایینی استخوان ران پوشیده از غضروف است و کشکک در این محل که به شکل یک شیار است می تواند به آسانی به سمت بالا و پایین بلغزد.
کشکک در واقع مانند یک سپر و محافظ در جلوی زانو است و ضرباتی که از جلو به زانو وارد می شود را جذب می کند.عضله چهارسر ران که مهمترین عضله برا
آناتومی زانو – کشکک زانو
کشکک زانو ، استخوان کوچکی است که در جلوی مفصل زانو قرار دارد و در پشت آن، قسمت مفصلی انتهای پایینی استخوان ران با آن مفصل می شود. سطح پشت کشکک و سطح جلوی انتهای پایینی استخوان ران پوشیده از غضروف است و کشکک در این محل که به شکل یک شیار است می تواند به آسانی به سمت بالا و پایین بلغزد.
کشکک در واقع مانند یک سپر و محافظ در جلوی زانو است و ضرباتی که از جلو به زانو وارد می شود را جذب می کند.عضله چهارسر ران که مهمترین عضله برا
علل خالی شدن زانو
علل خالی شدن زانو; خالی شدن زانو معمولا به دنبال آسیب های لیگامانی ایجاد می شود. استخوان های زانو (استخوان فمور و تیبیا) به کمک ساختارهای فیبرمانندی به نام لیگامان یا رباط به هم متصل می شوند.
در مفصل زانو چهار لیگامان اصلی وجود دارد: ACL (رباط صلیبی قدامی)، PCL (رباط صلیبی خلفی)، MCL (رباط جانبی داخلی)، LCL (رباط جانبی خارجی)
لیگامان های اصلی زانو
حس ناپایداری زانو یا همان خالی شدن زانو معمولا به علت آسیب دیدن حداقل یکی از این لیگامان
آرتروز زانو :
آرتروز مفصل زانو , شایعترین بیماری تخریبی از میان مفاصل بدن است. با استفاده از دستگاه الکتروتراپی برجیس میتوانید این نوع دردها را مدیریت و درمان نمایید.
آرتروز یک بیماری تخریبی در مفصل است که از آن به بیماری مفصلی پیشرونده یاد میشود. این بیماری به نام های استئوآرتریت و استئوآرتروز نیز نامیده میشود. تخریب پیشرونده مفصل در جامعه ما به نام آرتروز معروف است. با توجه به اینکه این بیماری با افزایش سن پیشرفت میکند به آرتریت پیری نیز م
در پاسخ به سوال بیمارانی که کاندید جراحی تعویض مفصل زانو هستند و در این خصوص سوال می کنند که آیا بعد از جراحی تعویض مفصل زانو پاها کوتاه و بلند می شود باید بگوییم:
زمانی که جراحی تعویض مفصل زانو به بیماری توصیه می شود به این معنی است که آرتروز در حدی شدت دارد که درمان های دارویی یا فیزیوتراپی و یا تزریق داخل مفصل دیگر پاسخگو نیست در نتیجه زمانی که آرتروز در این حد شدید است به علت آسیب هایی که بافت نرم اطراف زانو مثل عضلات ولیگامانها و تاندون
متخصص ارتوپدی، جراح استخوان و مفاصل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره عوارض چهار زانو و دو زانو نشستن گفت: وضعیت چهار زانو یا دو زانو نشستن باعث ۳ الی ۴ برابر شدن وزن انسان و فشار به نواحی استخوان‌های زانو می‌شود.
دکتر ذبیح الله حسن زاده افزود:
فرادی که به صورت چهار زانو می‌نشینند بهتر است در زمان نماز، خوردن غذا یا کار‌های دیگر که به نشستن مربوط است از صندلی‌های مناسب استفاده کنند.این متخصص ارت
اگر قصد انجام عمل تعویض مفصل ران یا زانو را به دلیل آرتروز و دیگر مشکلات مشابه دارید، بهتر است قبل از آن طی یک دوره 1 تا 2 روزه درمانی فیزیوتراپی، هرآنچه که بعد از عمل به آن نیاز پیدا خواهید کرد را بیاموزید. اما دلیل یادگیری نحوه راه رفتن با عصا و یا انجام حرکات ورزشی طبی قبل از این عمل چیست؟ و چه کمکی به بهبود شرایط بیمار خواهد کرد؟
اهمیت دوره فیزیوتراپی قبل از عمل تعویض مفصل ران یا زانو
جالب است بدانید که طبق مطالعات و تحقیقات انجام گرفته، ان
 
یکی از آسیب های شایع مفاصل که تقریبا در تمام دنیا مرسوم است و هرچه فرهنگ سلامتی در جامعه بیشتر باشد شیوع این بیماری کمتر می شود.
در افرادی که در حرکات خود مراقب زانوهای خود نیستند و یا در مشاغل سخت و زیان آور فعالیت دارند و یا از تغذیه مناسبی برای تقویت عضلات و مفاصل رژیم غذایی خود را مراقبت نمی کنند نیز این بیماری از شیوع بیشتری برخوردار می باشد.
البته مواردی هم وجود دارد که به علت تروما هایی سطح مفصل آسیب دیده و جراح مجبور می باشد مفصل زانو
خریدار ضايعات مس در تهران
خریدار ضايعات مس در تهران - خریدار ضايعات مس در ورامین - خریدار ضايعات مس در پیشوا - خریدار ضايعات مس در قرچک - خریدار ضايعات مس در پاکدشت - خریدار ضايعات مس در شریف آباد - خریدار ضايعات مس در قیامدشت - خریدار ضايعات مس در خاتون آباد - خریدار ضايعات مس در خاوران، خریدار ضايعات مس در سبلان، خریدار ضايعات مس در پیروزی، خریدار ضايعات مس در صادقیه، خریدار ضايعات مس در نارمک، خریدار ضايعات مس در نواب، خریدار ضايعات مس در
 درد مزمن زانو که برای اکثر افراد در طول زندگی یکبار معمولا اتفاق می افتد . زانو بزرگترین مفصل بدن است که روزانه فشارهای زیادی را تحمل می نماید.فرشاد فرجوند کارشناس ماساژ ورزشی و کایروپرکتیک در این مقاله نکات مهمی را در مورد زانو درد و تاثیر ماساژ بر روی بهبودی آن آموزش می دهد.
ادامه مطلب
پارگی دسته سطلی منیسک زانو
رباره‌ی پارگی دسته سطلی منیسک زانو چیزی می‌دانید؟ آسیب های منیسک و پارگی منیسک از شایعترین آسیب های زانو بوده و در ورزشکاران و بخصوص آنهایی که ورزش های پر برخورد (high impact) مثل فوتبال را انجام می دهند بیشتر است. منیسک یک دیسک C شکل از جنس غضروف رشته ای (فیبروکارتیلاژ) است که نقش ضربه گیری را در زانوبه عهده دارد. هر زانو دو منیسک دارد که یکی در لبه ی خارجی و دیگری در لبه داخلی زانو قرار دارد. منیسک ها به توزیع وزن استخوا
آرتروز زانو :
آرتروز مفصل زانو , شایعترین بیماری تخریبی از میان مفاصل بدن است. با استفاده از دستگاه الکتروتراپی برجیس میتوانید این نوع دردها را مدیریت و درمان نمایید.
آرتروز یک بیماری تخریبی در مفصل است که از آن به بیماری مفصلی پیشرونده یاد میشود. این بیماری به نام های استئوآرتریت و استئوآرتروز نیز نامیده میشود. تخریب پیشرونده مفصل در جامعه ما به نام آرتروز معروف است. با توجه به اینکه این بیماری با افزایش سن پیشرفت میکند به آرتریت پیری نیز م
یکی از اهداف بسیار مهم در تعویض مفصل زانو به دست آوردن راستای ایده آل بعد از تعویض مفصل استاستای ایده‌آل به این معنا که همه بیمارانی که نیاز به تعویض مفصل زانو دارند زانوهای آنها به سمت جلو خمیده شده و بیمار در اثر آرتروز زانو که بافت های نرم شامل عضلات لیگامانها رباط ها یا پوست  و غیره را درگیر کرده و یا به دلیل استئوفیتها که در ناحیه مفصل زانو اجازه نمیدهند قادر نیستند زانوی خود را کاملاً صاف کند . که این موضوع بعضا باعث و سوال در بیمار
 
می دانیم که زانو در حال دژنراسیون یک بیماری مزمن است که باعث درد و ناراحتی می شود. در بسیاری موارد ، حتی می تواند باعث ناتوانی شود. به همین دلیل است که بسیاری از پزشکان جراحی برای تعویض زانو را توصیه می کنند. اگرچه ژنتیک نقش مهمی را ایفا می کند ، اما می توانید بسیاری از عوامل دیگر را برای کاهش آسیب کنترل کنید. این بدان معناست که با تغییراتی در شیوه زندگی می توانید برای سلامتی زانو مبارزه کنید.
ادامه مطلب
نوجوان یا جوانی که از نظر فیزیکی فعال است و در ورزش شرکت می‌کند ممکن است گاهی اوقات درد را در جلو و مرکز زانو و معمولاً زیر کاسه زانو تجربه کند. این وضعیت – به اصطلاح درد زانو قدامی نوجوانان – معمولاً در بسیاری از ورزش‌کاران جوان سالم، به خصوص دختران رخ می‌دهد. هر چند اگر ورزش هم نکنید ممکن است زانو درد به سراغتان بیاید. در اغلب موارد، اقدامات ساده مانند استراحت، درمان ضد سرطان و تقویت تمرینات، درد زانو را کاهش خواهد داد.
آناتومی
زانو بزرگ
 
تعویض مفصل زانو یا آرتروپلاستی در چه بیمارانی انجام می شود؟
زمانی که شدت آرتروز زانو به آخرین حد آن، یعنی درجه چهار برسد، همچنین عملکرد بیمار مختل گردد و بیماری درد و رنج زیادی را به بیمار تحمیل سازد و با درد بیمار با روش های معمول درمان آرتروز همچون فیزیوتراپی، کار درمانی و انواع تزریق های داخل زانو از جمله کورتون، ازون، پی آر پی و ژل تسکین نیابد، تعویض مفصل زانو اجتناب ناپذیر خواهد بود.
اما لازم است قبل از اقدام به آرتروپلاستی یا تعویض م
زانو 16 پلی اتیلن
از زانو 16 پلی اتیلن به منظوره انتقال مسیر در لوله های پلی اتیلن قطره ای و برای جلوگیری از تا نخوردن لوله های پلی اتیلن 16 مورد استفاده قرار می گیرد .این محصول یکی از پر کاربرد ترین انواع اتصالات در آبیاری قطره ای است و باعث ایجاد تغیر مسیر ، تغیر سایز ، آب بندی کامل و اتصال محکم می شود .جنس این محصول از پلی پروپیلن کو پلیمر ساخته شده است .
این نوع اتصالات به شکل فیتینگی نصب می شوند و دارای عمر بالایی می باشند و نیز بسیار راحت و آسا
مفصل زانو یکی از شایعترین مفصل هایی است که تحت آسیب های ورزشی زانو قرار می گیرد و بررسی های انجام گرفته نشان داده اند که بیشترین علت ناتوانی دائمی پس از آسیب های ورزشی ، به علت صدمه دیدگی زانو بوده است.
انواع مختلف آسیب های ورزشی زانو :مانند پارگی رباط های زانو ( رباط صلیبی قدامی، رباط صلیبی خلفی، رباط های جانبی داخلی و یا خارجی) ، پارگی منیسک، پیچ خوردگی خفیف زانو، شکستگی های زانو، صدمات مولتیپل و … به علت وارد آمدن نیرو و فشارهای چند جهتی
مفصل زانو یکی از شایعترین مفصل هایی است که تحت آسیب های ورزشی زانو قرار می گیرد و بررسی های انجام گرفته نشان داده اند که بیشترین علت ناتوانی دائمی پس از آسیب های ورزشی ، به علت صدمه دیدگی زانو بوده است.
انواع مختلف آسیب های ورزشی زانو :مانند پارگی رباط های زانو ( رباط صلیبی قدامی، رباط صلیبی خلفی، رباط های جانبی داخلی و یا خارجی) ، پارگی منیسک، پیچ خوردگی خفیف زانو، شکستگی های زانو، صدمات مولتیپل و … به علت وارد آمدن نیرو و فشارهای چند جهتی
شکستگی های دیستال فمور
شکستگی های قسمت تحتانی استخوان ران ( دیستال فمور) یکی از شکستگی های شایع اطراف زانو می باشد. شکستگی دیستال فمور در افراد جوان در اثر ترومای شدید ( معمولاً تصادفات وسیله نقلیه) و در افراد پیر در زمینه پوکی استخوان حادث می شود.
حدود ۱۰- ۵ درصد از شکستگی های دیستال فمور همراه با زخم می باشد و به نوعی شکستگی باز (open fracture)       می باشند و معمولاً زخم در قسمت قدامی  و درست بالای کشکک دیده می شود.
شکستگی دیستال فمور گاهی اوقات در
شکستگی های دیستال فمور
شکستگی های قسمت تحتانی استخوان ران ( دیستال فمور) یکی از شکستگی های شایع اطراف زانو می باشد. شکستگی دیستال فمور در افراد جوان در اثر ترومای شدید ( معمولاً تصادفات وسیله نقلیه) و در افراد پیر در زمینه پوکی استخوان حادث می شود.
حدود ۱۰- ۵ درصد از شکستگی های دیستال فمور همراه با زخم می باشد و به نوعی شکستگی باز (open fracture)       می باشند و معمولاً زخم در قسمت قدامی  و درست بالای کشکک دیده می شود.
شکستگی دیستال فمور گاهی اوقات در
مفصل زانو یکی از شایعترین مفصل هایی است که تحت آسیب های ورزشی زانو قرار می گیرد و بررسی های انجام گرفته نشان داده اند که بیشترین علت ناتوانی دائمی پس از آسیب های ورزشی ، به علت صدمه دیدگی زانو بوده است.
انواع مختلف آسیب های ورزشی زانو :مانند پارگی رباط های زانو ( رباط صلیبی قدامی، رباط صلیبی خلفی، رباط های جانبی داخلی و یا خارجی) ، پارگی منیسک، پیچ خوردگی خفیف زانو، شکستگی های زانو، صدمات مولتیپل و … به علت وارد آمدن نیرو و فشارهای چند جهتی
پانسمان و مراقبت از زخم پس از جراحی تعویض مفصل زانو
معمولا پس از جراحی تعویض مفصل زانو توصیه می شود پانسمان بعد از عمل را به مدت 7 روز نگه دارید. پس از مراجعه به پزشک دستورات لازم در مورد تعویض پانسمان و مراقبت از زخم به بیمار داده خواهد شد.
ناحیه زخم بایستی تمیز و خشک نگه داشته شود و تعویض پانسمان روزانه انجام شود. پانسمان بعد از تعویض مفصل زانو را می‌توانید در منزل انجام دهید. فقط کافی است روی زخم جراحی، گاز استریل قرار داده و باندپیچی کنید.
پانسمان و مراقبت از زخم پس از جراحی تعویض مفصل زانو
معمولا پس از جراحی تعویض مفصل زانو توصیه می شود پانسمان بعد از عمل را به مدت 7 روز نگه دارید. پس از مراجعه به پزشک دستورات لازم در مورد تعویض پانسمان و مراقبت از زخم به بیمار داده خواهد شد.
ناحیه زخم بایستی تمیز و خشک نگه داشته شود و تعویض پانسمان روزانه انجام شود. پانسمان بعد از تعویض مفصل زانو را می‌توانید در منزل انجام دهید. فقط کافی است روی زخم جراحی، گاز استریل قرار داده و باندپیچی کنید.

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها