نتایج جستجو برای عبارت :

دعا برا شفای مریضی زوناو ابله مرغان

آبله مرغان در کودکان
 
 

آبله مرغان، بیماری ویروسی ای است که ویروس واریسلا زوستر آن را ایجاد می کند
 
یک یا دو روز پیش از پدید آمدن جوش های آبله مرغان، برخی از کودکان دچار تب ، درد شکم، گلو درد، سردرد شده یا احساس ضعف می کنند.
ادامه مطلب
واریسلا زوستر
عفونت ویروس واریسلا زوستر
ویروس واریسلا زوستر یک هرپس ویروس است و مانند دیگر هرپس ویروس ها باعث
بروز هر دو عفونت اولیه و راجعه میشود و در گانگلیون های اعصاب حسی نهفته
باقی می ماند.
کمتر کسی است که با دیدن صورتی پر از دانههای قرمزرنگ و ملتهب، یاد آبله
مرغان نیفتد و دلهره ابتلا به آن را نداشته باشد. حالا هر چقدر هم که
بدانیم این بیماری قابل درمان است، اما اگر در کودکی به آن مبتلا نشده
باشیم، آنقدر نامش برایمان آزاردهنده میشود
در روزگار پیشین صیادی بود، هر روز برون آمدی و مرغان را بگرفتی و بکشتی. روزی سرمایی عظیم بود، به صحرا رفته بود و مرغان را گرفته بود و پر و بال ایشان را می‌کند، و از غایت سرما آب از چشم او می‌دوید.
یکی از آن مرغان گفت: بیچاره مردی حلیم است و رحیم‌دل، بر ما می‌گرید.»دیگری گفت: در گریۀ چشمش منگر، در فعل دستش بنگر» !
از جوامع الحکایات محمد عوف
درمان آبله مرغانآبله مرغان یک بیماری ویروسی است که با راهکارهای خانگی به راحتی قابل درمان است.
آبله مرغان نوعی بیماری ویروسی و بسیار واگیردار است که در کودکان شیوع بیشتری دارد، از علائم این بیماری می‌توان به تب، سردرد و جوش‌های پوستی در هر قسمت از بدن
اشاره کرد؛ در این مطلب گیاهان دارویی را معرفی می‌کنیم که تاثیر بسزایی در تسکین علائم آبله مرغان دارند.
موادی که آبله مزغان را درمان میکند
 
ادامه مطلب
رابطه با ح اگرچه دوباره کلید خورده بود اما دیگه به تهش رسیده. اینجا آخر خطه. بهم گفت ابله و خب بسمه از بس از این بچه فحش و بدوبیراه شنیدم
خیلی احمقی و واقعا هم ابلهی مری
بس کن جون مادرت. بسمه بخدا اینهمه تحقیر تو زندگیم سابقه نداشته. 
گور باباش بلاکمم کرده و خب چیزی نمی‌مونه جز حقارت. اما بسمه حتی تحقیرها هم
آبله مرغان چیست و چه علائمی دارد؟
.
آبله‌ مرغان‌ عبارت‌ است‌ از یک‌ بیماری‌ خفیف‌ و بسیار مسری‌ که‌ توسط‌ ویروس‌ هرپس‌ زوستر ایجاد می‌شود. این‌ بیماری‌ می‌تواند در هر سنی‌ رخ‌ دهد اما در کودکان‌ شایع‌تر است‌.
.
علایم‌ زیر معمولاً در کودکان‌ خفیف‌، اما در بزرگسالان‌ شدید هستند:
- تب‌
- درد شکمی‌ یا احساس‌ ناخوشی‌ عمومی‌ که‌ 2-1 روز طول‌ می‌کشد.
- بثورات‌ پوستی‌ که‌ تقریباً در هر جای‌ بدن‌ می‌تواند پدید آید.
- در بزرگسالان‌ ی
تابلوی بدن بی جان مسیح ،اثر نقاش آلمانی هانس هلباین
داستایوفسکی درمسیر فرانسه، برای دیدن این تابلو در شهر بازلِ سوئیس توقف میکند.به هنگام دیدن این تابلو در شهر بازل ، داستایوفسکی به همسرش میگوید "چنین تابلویی میتواند سبب از میان رفتن ایمان گردد " و خیره به تابلو می نگرد.تاریخ این سفر نزدیک به یک سال قبل از انتشار رمان ابله بوده.در رمان ابله پرنس میشکین با این تابلو مواجه میشود و در آنجا نیز پرنس میشکین نظری منفی درباره تابلو دارد.
نیچه یک جم
ابله» اثر فئودور داستایفسکی.
شاهزاده میشکین جوان ساده دلیه که سال ها به بیماری صرع مبتلا بوده و در سوییس درحال مداوا بوده. به علت بیماری و ساده دلی بیش از حد به عنوان ابله شناخته میشه. بعد از سال ها به روسیه برمیگرده و آدم های مختلفی که با اون برخورد میکنن، جذب مهربانی، صداقت و درستکاریش میشن و همین موضوع باعث میشه درگیر موضوعات متفاوتی بشه
ادبیات روس هیچ وقت نتونسته چندان علاقه ی منو به خودش جذب کنه. اگرچه که از خوندن شاهکارهای کلاسیک روس
 مانند خیلی از بیماری ها عامل بیماری آبله مرغان نوعی ویروس است بنام ویروس واریسلا زوستر». در اغلب موارد این ویروس از طریق تماس با فرد مبتلا انتقال می‌یابد. این بیماری چند روز قبل از ظهور جوش‌ها به فرد سرایت می‌کند و تا زمانی که تمامی جوش‌ها بهبود نیابند، به‌شدت مسری است. این ویروس می تواند از طریق بزاق دهان؛ تنفس و تماس با جوش منتقل شود.
یک یا دو روز قبل از ظاهر شدن جوش های آبله مرغان، بعضی از بچه ها دچار تب، درد شکم، گلو درد و سردرد شده ی
آبله‌ مرغان‌ عبارت‌ است‌ از یک‌ بیماری‌ خفیف‌ و بسیار مسری‌ که‌ توسط‌ ویروس‌ هرپس‌ زوستر ایجاد می‌شود. این‌ بیماری‌ می‌تواند در سنی‌ رخ‌ دهد اما در کودکان‌ شایع‌تر است‌.
علایم‌ زیر معمولاً در کودکان‌ خفیف‌، اما در بزرگسالان‌ شدید هستند:
تب‌
ادامه مطلب
تعبیر خواب آبله مرغان بچه تعبیر خواب آبله مرغان در بدن تعبیر خواب آبله مرغان گرفتن بچه تعبیر خواب آبله مرغان روی صورت تعبیر آبله مرغان گرفتن درخواب دیدن خواب ابله مرغون تعبیر خواب تاول ترکیده تعبیر خواب آبله مرغان ابن سیرین

تعبیر خواب به روایت امام جعفر صادق
تعبیر آبله در خواب دیدن بر پنج وجه استافزایش مال
زن گرفتن
آمدن پسر خواب بیننده از ( سفر ، سربازی ، سفر تحصیلی ، .)
روا شدن حاجت
ایمن شدن از ترس و بیم نگرانی
تعبیر خواب به روایت محمد بن س
واکسن از شما در مقابل عفونت آبله مرغان محافظت می کند. کسانی که واکسینه شده اند اگر مبتلا به آبله مرغان شوند، علائم بیماریشان معمولا کمتر و ملایم تر می شود.
واکسن حاوی ویروس وریسلا زوستر (آبله مرغان) ضعیف شده است که سیستم ایمنی را تحریک می کند اما باعث ایجاد بیماری در افراد سالم نمی شود. با این حال، واکسن نباید به افرادی که مشکل سیستم ایمنی دارند، تزریق شود.
کسی که در کودکی به ویروس آبله مرغان مبتلا شده است، احتمالا این ویروس در میانسالی و پیر
این مقاله نتایج جدیدترین تحقیقات علمی در دنیا و تنها راهکارهای خانگی موثر برای بهبود سریعتر آبله مرغان در کودکان و نوجوانان می باشد. آبله مرغان عفونت ویروسی است که باعث خارش و علائم آنفولانزا می شود. واکسن واریسلا 90 درصد در پیشگیری از آبله مرغان موثر است.
اگر دچار آبله مرغان شدید، راه درمان شما فقط کاهش تب و علایم آبله است تا زمانی که بدن بتواند با عفونت مبارزه کند. این بیماری بیشتر به کودکان زیر 12 سال آسیب می رساند. در اینجا تنها راه حل های
1- پماد کالامین استفاده کنید
پماد/لوسیون کالامین می تواند به کاهش خارش کمک کند. این پماد دارای خواص تسکین دهنده پوست، و شامل اکسید روی است. با استفاده از انگشت تمیز یا سوآب پنبه، لوسیون کالامین را در مناطق تحت خارش پوست بزنید یا بمالید. توجه داشته باشید که نباید از لوسیون کالامین در داخل و یا در اطراف آبله مرغان روی چشمانتان استفاده کنید. راجب پماد کالامین بیشتر بخوانید!
2- بستنی یخی بدون قند بخورید
آبله مرغان همچنین می تواند در داخل دهان ایجا
فصل بهار و تابستان موقعیت مناسبی است تا بعضی از ویروس ها فعالیت خود را آغاز کنند و یکی از ویروس هایی که بیش از بقیه در این ایام می تواند فعالیت کند، ویروس آبله مرغان است.دکتر حمید عمادی، متخصص بیماری های عفونی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، می گوید این بیماری سرعت انتقال بالایی دارد و اگر فرد بزرگسالی به آن مبتلا شود، حتی خطر مرگ نیز وجود دارد. ادامه گفت وگوی ما را در کودکان» این هفته بخوانید.این بیماری از چه راهی منتقل می شود؟ویروس ع
   کانالی دارم به همین اسم. * می‌گوید دوجین آدم ابله دوروبرم جمع کرده‌م و برای آن‌ها حرف می‌زنم. مخاطبانم را ابله می‌خواند و می‌گوید از تشخیص بلاهت من عاجز است، چرا که من جزو آدم‌های نزدیکش هستم و این کار را برایش دشوار می‌کند. به دل نمی‌گیرم، اما نمی‌دانم چرا اینجا یادداشتش می‌کنم.
   در بلاهت من شکی نیست. تازگی ندارد. بارها قبلا این را به خودم یادآور شده‌م. چیزی نیست که * بخواهد در آن شک کند. اما او دوست دارد باور کند که من ابله نیستم،
   کانالی دارم به همین اسم. * می‌گوید دوجین آدم ابله دوروبرم جمع کرده‌م و برای آن‌ها حرف می‌زنم. مخاطبانم را ابله می‌خواند و می‌گوید از تشخیص بلاهت من عاجز است، چرا که من جزو آدم‌های نزدیکش هستم و این کار را برایش دشوار می‌کند. به دل نمی‌گیرم، اما نمی‌دانم چرا اینجا یادداشتش می‌کنم.
   در بلاهت من شکی نیست. تازگی ندارد. بارها قبلا این را به خودم یادآور شده‌م. چیزی نیست که * بخواهد در آن شک کند. اما او دوست دارد باور کند که من ابله نیستم،
واکسن از شما در مقابل عفونت آبله مرغان محافظت می کند. کسانی که واکسینه شده اند اگر مبتلا به آبله مرغان شوند، علائم بیماریشان معمولا کمتر و ملایم تر می شود.
واکسن حاوی ویروس وریسلا زوستر (آبله مرغان) ضعیف شده است که سیستم ایمنی را تحریک می کند اما باعث ایجاد بیماری در افراد سالم نمی شود. با این حال، واکسن نباید به افرادی که مشکل سیستم ایمنی دارند، تزریق شود.
کسی که در کودکی به ویروس آبله مرغان مبتلا شده است، احتمالا این ویروس در میانسالی و پیری
این مقاله توسط پروفسور کوین فیلیپس نوشته شده و از نظر پزشکی توسط Sanjai Sinha, MD بررسی شده است و حاصل جدیدترین تحقیقات دنیا در زمینه روش درمان آبله مرغان بزرگسالان می باشد. دقت کنید که درمان آبله مرغان در بزرگسالان بسیار متفاوت از درمان در کودکان است و درمان های متفاوتی می طلبد.
نکات مهم آبله مرغان در بزرگسالی
آبله مرغان در بزرگسالان معمولا نیازی به دارو ندارد ولی گاهی شدت آن زیاد شده و استفاده از دارو ضروری می شود. حمام آب سرد و لوسیون کالامین م
مدیران درجه یک، کسانی را استخدام می‌کنند که از خودشان بهتر و تواناتر هستند، اما مدیران درجه دو و پائینتر با نگرانی از دست دادن جایگاه خود، افرادی از خود پایینتر را استخدام می کنند و همینطور نفرات رده های پایینتر و . (چون مسلما آنها هم نفرات درجه یک نیستند)
 لذا پس از مدتی با موجی فراگیر از نفرات ضعیف و ناتوان در ساختار سازمان مواجه می شوید که معدود افراد توانمند را نیز فلج می کند .
✍ #استیو_جابز به این پدیده " انفجار ابله ها " می‌گوید.
#گای_ک
یکی از بیماری هایی که هر کسی فقط یکبار ممکن است در عمر خود آنرا تجربه کند بیماری آبله مرغان است که بیشتر در کودکان بالای 5 سال دیده می شود. هر چند ابتلا به آبله مرغان بیش از یک‌بار در طول زندگی بسیار نادر است و شخصی که در دوران کودکی آبله مرغان نگرفته و یا واکسن آبله مرغان دریافت نکرده، ممکن است در سنین بالاتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار بگیرد. در این مقاله می آموزید که بیماری آبله مرغان چیست و بهترین درمان آن به چه صورت انجام می گیرد؟
آبله قناری
                          
علائم : (یکی از بیماریهائی است که در فصل تابستان با این بیماری بسیار روبه رو هستیم )ظهور نقطه های سفید ، قرمز یا زرد رنگ روی سر -سینه – بالها – وروی انگشتان_تنگی نفس_سستی
علل احتمالی : ویروس ابله – واگیری از پرنده های تازه خریداری شده یا پرنده های آزاد
مداوا :کمتر با موفقیت همراه است .تزریق واکسن ابله – تغذیه پرنده با دانه ها با طبیعت خنک – ضد عفونی اصولی قفس و محل نگهداری پرنده ها.
موفق باشید مهدی بیات
زونا بیماری است که توسط ویروس واریسلا زوستر ایجاد می شود. همان ویروسی که باعث ایجاد تورم می شود. زونا به خودی خود مسری نیست و به دیگران انتقال پیدا نمی کند. با این حال، ویروس واریسلا زوستر مسری است و اگر شما دچار زونا شوید، می توانید ویروس را به فرد دیگری انتقال دهید که پس از آن می تواند باعث ایجاد ویروس آبله مرغان شود.
ویروس واریسلا زوستر در بافت عصبی فرد تا پایان عمر باقی خواهد ماند. در اغلب موارد، ویروس در حالت غیر فعال باقی می ماند؛ اما اگر
آوازی برای وطن : هیچ کجا خونه ی خود آدم نمیشه، حتی اگر پرنده ای باشی در قفسی طلا
 
آوازی برای وطننویسنده: محمد گودرزی دهریزیانتشارات: کانون پرورش فکری کودکان و ونوجوانان
معرفی:
این ضرب المثل معروف رو همه شنیدیم که :هیچ جا خونه آدم نمیشهیه مستند جالب دیدم در مورد اونایی که اپلای کردن و دارن خارج از ایران تحصیل می‌کنند، نقطه مشترک تمام حرف هاشون این بود که درسته اینجا رفاه داریم اما هیچ جا وطن نمیشه و خیلی ها دوست داشتن برگردند(پیشنهاد :مستند م
واکسن از شما در مقابل عفونت آبله مرغان محافظت می کند. کسانی که واکسینه شده اند اگر مبتلا به آبله مرغان شوند، علائم بیماریشان معمولا کمتر و ملایم تر می شود.
واکسن حاوی ویروس وریسلا زوستر (آبله مرغان) ضعیف شده است که سیستم ایمنی را تحریک می کند اما باعث ایجاد بیماری در افراد سالم نمی شود. با این حال، واکسن نباید به افرادی که مشکل سیستم ایمنی دارند، تزریق شود.
کسی که در کودکی به ویروس آبله مرغان مبتلا شده است، احتمالا این ویروس در میانسالی و پیری
این مقاله توسط پروفسور کوین فیلیپس نوشته شده و از نظر پزشکی توسط Sanjai Sinha, MD بررسی شده است و حاصل جدیدترین تحقیقات دنیا در زمینه روش درمان آبله مرغان بزرگسالان می باشد. دقت کنید که درمان آبله مرغان در بزرگسالان بسیار متفاوت از درمان در کودکان است و درمان های متفاوتی می طلبد.
نکات مهم آبله مرغان در بزرگسالی
آبله مرغان در بزرگسالان معمولا نیازی به دارو ندارد ولی گاهی شدت آن زیاد شده و استفاده از دارو ضروری می شود. حمام آب سرد و لوسیون کالامین م
این مقاله نتایج جدیدترین تحقیقات علمی در دنیا و تنها راهکارهای خانگی موثر برای بهبود سریعتر آبله مرغان در کودکان و نوجوانان می باشد. آبله مرغان عفونت ویروسی است که باعث خارش و علائم آنفولانزا می شود. واکسن واریسلا 90 درصد در پیشگیری از آبله مرغان موثر است.
اگر دچار آبله مرغان شدید، راه درمان شما فقط کاهش تب و علایم آبله است تا زمانی که بدن بتواند با عفونت مبارزه کند. این بیماری بیشتر به کودکان زیر 12 سال آسیب می رساند. در اینجا تنها راه حل های
خصوصیات ظاهری مرغ بومیاز نظر ظاهری :سر حال و قوی با تحرک فراوان و بسیار پرخور می باشند. رشد تاج و ریش مناسب و رنگ آن قرمز، منقار مرغ قوی و کوتاه است فاصله دو استخوان لگن زیاد و بین ۲ تا ۳ انگشت. پرهای کهنه و ساییده و بدون پر ریختگی بوده گردن دراز و در کل بدن کیشده دارند.غریزه کرچی:کرچی در مرغان بومی ایران به صورت غریزی وجود دارد و معمولا بعد از یک دوره تخم گذاری کرچ می شوند. در مدت کرچی تخم گذاری قطع و تغذیه مرغ به حداقل میرسد و مرغ کرچ تمایل به اس
کارش شده بود حرف بَری»
حرف های پدرش را به مادرش
و مادرش را به پدرش می بُرد
گُلاب خانوم و منصور خان دعوا کرده بودند
و چند روزی می شد که قهر بودند
- البته من ابله ام چون دعواشان را باور کرده بودم-
این وسط زهره، بیچاره شده بود
هی حرف می بُرد هی حرف میاورد
سهیل هم لم داده بود
و داشت به ریشِ پدر و مادرش می خندید.
آبله‌مرغانآبله‌مُرغان (به انگلیسی: Chickenpox)، از بیماری‌های خفیف و بسیار واگیردار است. این بیماری که در کودکان شایع‌تر است، توسط ویروس هرپس زوستر ایجاد می‌شود.
محتویات۱    نشانه‌ها                                                                                ۲    دلیل بیماری۳    عوامل افزایش دهنده خطر۴    پیشگیری۵    پیامدهای مورد انتظار۶    عوارض احتمالی۷    درمان۸    پانویس۹    منابعنشانه‌هانشانه‌های زیر بیشتر در کودکان، خفیف بوده اما در
صدا های درون مغزم دارند دیوانه ام میکنند:/
من را از کار انداخته اند:/کاملا
مثل ادم معتادی ام که از خماری وا رفته  و میخواهد پایش را حرکت دهد و نمی تواند.راکد و بی مصرف! در نهایت هم همه به او میخندند و میگویند احمق نمی تواند خودش را جمع کند.
معتاد چه شده ام؟
خمار که شده ام؟
نمیدانم
من هیچی نمیدانم.
میگویند سعادت در جهالت است، این است سعادت من؟این کلافگی و سقوط بدون انتها؟
واقعا دنبال چه ام؟
هزار تکه شده ام و هر تکه ام ساز متفاوتی میزند،از چن
صدا های درون مغزم دارند دیوانه ام میکنند:/
من را از کار انداخته اند:/کاملا
مثل ادم معتادی ام که از خماری وا رفته  و میخواهد پایش را حرکت دهد و نمی تواند.راکد و بی مصرف! در نهایت هم همه به او میخندند و میگویند احمق نمی تواند خودش را جمع کند.
معتاد چه شده ام؟
خمار که شده ام؟
نمیدانم
من هیچی نمیدانم.
میگویند سعادت در جهالت است، این است سعادت من؟این کلافگی و سقوط بدون انتها؟
واقعا دنبال چه ام؟
هزار تکه شده ام و هر تکه ام ساز متفاوتی میزند،از چن
آبله مرغان، بیماری فصل بهارآبله مرغان Chickenpox یکی از بیماری های شایع ویروسی می باشد که عامل آن ویروس واریسلا زوستر» از خانواده هرپِس ویروس» ها بوده و اغلب باعث علائم بالینی خفیف تا متوسط بدون عوارض جدی حاد در کودکان می گردد.شیوع بیماری در کشورهایی مانند ایران که بیماری در آنها  به صورت اپیدمیک تظاهر می کند اغلب فصلی و بیشتر در فصل بهار می باشد و در کشورهایی که به علت واکسیناسیون روتین کودکان بیماری به صورت تک گیر و اندمیک بروز می کند ارتبا
آبله مرغان ، همچنین به عنوان واریسلا نیز شناخته می شود ، یک بیماری بسیار مسری است که در اثر عفونت اولیه به ویروس واریسلا زوستر (VZV) ایجاد می شود. این بیماری منجر به بثورات پوستی مشخصه می شود که تاول های کوچک و خارش دار تشکیل می شود که در نهایت پوسته پوسته می شود. معمولاً روی سینه ، پشت و صورت شروع می شود. سپس به بقیه بدن گسترش می یابد. علائم دیگر ممکن است شامل تب ، خستگی و سردرد باشد. علائم معمولاً پنج تا هفت روز طول می کشد. گاهی اوقات عوارض ممکن اس
همه ما به‌خوبی می‌دانیم که با گرم‌شدن هوا فصل بیماری‌هایی مانند آبله‌مرغان و سرخک از راه می‌رسد. چه بخواهیم چه نخواهیم کودک خردسال ما نیز در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارد و دیر یا زود با بدنی مملو از دانه‌های ریز و قرمزرنگ آبله مرغان مقابل چشمتان ظاهر می‌شود.
 
 
 
درمان فشار خون روی پای شمایکی دیگر از خواص معجزه‌آسای دانه‌های خاکشی، کنترل و تسکین فشارخون است. اگر به فشارخون مبتلا هستید و در حال حاضر داروهای کنترل‌کننده فشارخون
علائم آبله مرغان در کودکان چیست ؟
بیماری به شدت واگیردار است که توسط ویروس ایجاد می شود ، راه انتقال آن از طریق تماس مستقیم با ضایعات فرد مبتلا یا از طریق تنفسی می باشد.
علائم آبله مرغان
دوره کمون بیماری 21-10 روزه است.ابتدا در مرحله اولیه که 2 تا 3 روز طول می کشد ، تب-خستگی-سرفه-آبرزیش از بینی و گلو درد تظاهر می کند.
ضایعات ابتدایی به صورت ضایعات برآمده و قرمز رنگ می باشد که در عرض 24 ساعت تبدیل به تاول می شود ، بعد از دو سه روز ضایعات تاولی تغییر شک
علائم آبله مرغان در کودکان چیست ؟

بیماری به شدت واگیردار است که توسط ویروس ایجاد می شود ، راه انتقال آن از طریق تماس مستقیم با ضایعات فرد مبتلا یا از طریق تنفسی می باشد.
علائم آبله مرغان
دوره کمون بیماری 21-10 روزه است.ابتدا در مرحله اولیه که 2 تا 3 روز طول می کشد ، تب-خستگی-سرفه-آبرزیش از بینی و گلو درد تظاهر می کند.
ضایعات ابتدایی به صورت ضایعات برآمده و قرمز رنگ می باشد که در عرض 24 ساعت تبدیل به تاول می شود ، بعد از دو سه روز ضایعات تاولی تغییر شک
پاسخی به یک پرسش
❓مادری چند روز است به  آبله مرغان مبتلا شده است.نوزاد نارس با سابقه بستری ۷۰ روز در بیمارستان دارند.در حال حاضر در منزل  تماس مستقیم با شیرخوار  ندارند فقط در یک  محیط مشترکند.آیا  راه پیشگیری وجود دارد؟
ادامه مطلب

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها