نتایج جستجو برای عبارت :

جای معبود معشوقم.و عبادت کرده

سوال:
آیا بوسیدن مهر و ضریح و و یا گذاشتن مهر در نماز یا طواف دور ضریح و اموری از این قبیل همانطور که وهابیت معتقد هستند، شرک محسوب می­شود؟
 
پاسخ:
در نگاه شیعه، اموری از این قبیل کفر و شرک محسوب نمی­شود، زیرا اشتباهی که در نظر شبهه کننده وجود دارد خلط بین مسجد و مسجود، معبد و معبود است. مُهر، مسجد (محل سجده) است نه مسجود تا بگوئیم پس این مسجود(مهر)، در کنار مسجود دیگر یعنی خداوند متعال قرار گرفت، پس شرک و کفر است. اگر این چنین بود هر اهل نما
✨﷽✨
عبادت ‌کنندگان سه گروهند:
✍امام حسین علیه السلام :گروهی خداوند را به انگیزه رسیدن به پاداش و دست‌ یافتن به نعمتهای نامحدودش عبادت می‌کنند، این دسته از عبادت‌کنندگان مانند سوداگران سودجو است. 
بعضی خداوند را از ترس عذاب می‌پرستند و عبادت می‌کنند که این دسته از عبادت‌کنندگان در خور بردگان زرخرید است.
و کسانی هستند که خداوند را به منظور شکرگزاری و انجام یک وظیفه انسانی پرستش می‌نمایند ( خداوندا من تو را عبادت می‌کنم چون لایق پرس
رمضان، ماه عبادت و بندگی و راز و نیاز با معبود جهان است در روایات اسلامی تاکید شده که در این ماه با توجه و خضوع بیشتر، نمازها را بجا آورند و از نمازهای مستحبی در شب و روز غفلت نورزند و بدین ترتیب با یک تمرین یک ماهه همه مومنین به عبادت خالصتری موفق می شوند و جانها به خدا نزدیک تر می گردد.
رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم در این زمینه می فرماید: و هر کس در این ماه رمضان نماز مستحبی بجا آورد خداوند، برائت او را از اتش دوزخ خواهد نوشت.
در این قسمت سع
من توصیه‌ام به جوانان این است که عبادت را با توجّه انجام دهند. من اصرار نمی‌کنم که زیاد عبادت کنید؛ نه. شما خواستید زیاد عبادت کنید، خواستید کم عبادت کنید؛ ولی آنچه انجام می‌دهید با توجّه باشد. البته همه باید عبادت واجب را انجام دهند؛ آن‌که قابل اغماض و اینها نیست. هر کسی باید عبادت واجبش را انجام دهد.۱۳۷۶/۱۱/۱۴
سلام جانانم!فکر کنم در آفرینش من اشتباهی رخ داده است! من باید مرد میشدم! آخر من همانقدر که قول میدهم پای قولم می ایستم! آخر من همانقدر که یک مرد باید مسئولیت پذیر باشد مسئولیت پذیرم! آخر من دوست دارم موهای معشوقم را نوازش کنم! آخر من دوست دارم تمام و کمال از معشوقم محافظت کنم! من باید مرد میشدم تا خوشبخت کردن زنی عاشق به دست من باشد آنوقت بود که برایش سنگ تمام میگذاشتم! هیچوقت دستش را رها نمیکردم هیچوقت چشمانش را اشکی نمیکردم! من باید مرد میشدم
عشق به عبادت
 بعضـی می گویند:چکارکنیم تا عبادت را دوست داشـته باشـیم. عاشق عبادت باشـیم. بهفرزنـدم میگویم نمـاز بخوان، می گویـد خوب می خوانم، عـاشق عبادت نیست.چرا؟ یکی دیگر می گویـد بچه ام گاهی نماز می خوانـد و گاهی نمی خوانـد.چه کار بایـدبکنم؟
علت آن، این است که شـیرینی عبادت را هنوز نچشـیده اند.حالا چکار کنیم که شیرینی عبادت را بچشیم؟
امام صادق (علیه السلام) می فرماید: این یک گنج است. اگر می خواهی عبادت خدا را دوست داشته باشی راهش ترک برم
هیزم‌های دلم را روی هم می‌چینی و به آنی و اراده‌ی خفیفی، شعله‌ورش می‌کنی
آتش زبانه می‌کشد
دلم را می‌گیرد
سرم را
رویم را
همه‌ی وجودم را
همه‌ی عمر و هستی‌ام را
و تو تماشا می‌کنی
خوش می‌سوزم
خوش‌تر زبانه می‌گیرم
از شوق نگاهی که داری.
پ.ن: با همین کلمات، استغاثه می‌کنم به درگاهت. با همین کلماتی که تو مثل یک مادر مهربان نسبت به جوجه‌های کرک و پر به هم چسبیده‌ی ناتوانش، توی دهانم گذاشتی.
پ.ن دو: الهی! رضا برضاک. و تسلیما لامرک. لا معبود س
دین و مذهب از انسان عبادت می‌طلبد.چیزی که انسان نباید به هیچ موجودی، انسانی و یا یزدانی بدهد.پرستش دیگری یعنی پایین آوردن خود.عبادت وحشت و ترس است.وحشت و ترسی بیهوده و امیدی کور.عبادت است که تنها یکی را بالا می‌برد و تعداد زیادی را به پایین می‌کشد.عبادت برای ان کاخ می‌سازد و برای جرائم بنای یادبود.شخص عابد حتی برای دستان خود دستبند می‌سازد. روح عبادت روح بیدادگری است.یک روشنفکر هرگز زانو نمی‌زند.بدن به هرچه گرایش داشته باشد، روح روشنف
ازتوحید ربوبیت، توحید معبودیت در می آید.
بنابراین چون رب یکی ست، معبود هم یکی ست. و عبادت عبارت است از حرکت تکاملی انسان به سوی یک کمال. یک کمالی را انسان  در جايی در نظر میگیرد همین که انسان حرکت می کند می رود سوی آن کمال، این عبادت می شود. وقتی که انسان گرسنه هست و می رود به سمت سفره نان این می شود عبادت. حرکت انسان به سوی کمال می‌شود عبادت.
وقتی که ما گفتیم که همه آثار عالم مال خداست، بنابراین اگر نان سیر کننده است یعنی خداوند است که سیر کنند
ازتوحید ربوبیت، توحید معبودیت در می آید.
بنابراین چون رب یکی ست، معبود هم یکی ست. و عبادت عبارت است از حرکت تکاملی انسان به سوی یک کمال. یک کمالی را انسان  در جايی در نظر میگیرد همین که انسان حرکت می کند می رود سوی آن کمال، این عبادت می شود. وقتی که انسان گرسنه هست و می رود به سمت سفره نان این می شود عبادت. حرکت انسان به سوی کمال می‌شود عبادت.
وقتی که ما گفتیم که همه آثار عالم مال خداست، بنابراین اگر نان سیر کننده است یعنی خداوند است که سیر کنند
عشق به عبادت
 بعضـی می گویند:چکارکنیم تا عبادت را دوست داشـته باشـیم. عاشق عبادت باشـیم. به فرزنـدم میگویم نمـاز بخوان، می گویـد خوب می خوانم، عـاشق عبادت نیست.چرا؟ یکی دیگر می گویـد بچه ام گاهی نماز می خوانـد و گاهی نمی خوانـد.چه کار بایـدبکنم؟
ادامه مطلب
ازتوحید ربوبیت، توحید معبودیت در می آید.
بنابراین چون رب یکی ست، معبود هم یکی ست. و عبادت عبارت است از حرکت تکاملی انسان به سوی یک کمال. یک کمالی را انسان  در جايی در نظر میگیرد همین که انسان حرکت می کند می رود سوی آن کمال، این عبادت می شود. وقتی که انسان گرسنه هست و می رود به سمت سفره نان این می شود عبادت. حرکت انسان به سوی کمال می‌شود عبادت.
وقتی که ما گفتیم که همه آثار عالم مال خداست، بنابراین اگر نان سیر کننده است یعنی خداوند است که سیر کنند
ارزش و اهمّیّت اخلاص
اخلاص، معیار ارزش عبادت، مقامی از مقامات مقرّبان الهی و هدف دین است. هر کس آن را یافت، موهبتی الهی نصیبش گشته که به وسیله آن به مقامات بزرگی خواهد رسید. چرا چنین نباشد، در حالی که خداوند متعال، بندگانش را به آن امر کرده، می فرماید:
فَادْعُوا اللَّهَ مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ»[4]
خدا را بخوانید، در حالی که تنها برای او در دین اخلاص می ورزید، اگر چه کافران را ناخوش آید.
در سخنان پیشوایان معصوم،
بسم الله الرحمن الرحیم یک کلمه سخن حکمت که انسان را با حقایق آشنا نماید برای مومن شنیدنش از یک سال عبادت بهتر است پیامبر عظیم الشأن اسلام صلی الله علیه و آله و سلمتوفیق شنیدن و آشنا شدن با سخنان حکیمانه لطفی است که حق تعالی مقرر می کند و استفاده کردن از این لطف تنها برای کسانی ممکن است که معنای حقیقی عبادت را درک کرده باشند و بندگی خدا هر چه آگاهانه تر باشد ارزشمند تر است و کسب فیض در محضر حکیم بالاترین عبادت است و تفکر و تعقل بر حکمت ها فرصت خ
شب شده بود
آسمان اشک می بارید
معشوقم چای می ریخت
برگ های نارون در حیاط خانه ی ما
عاشق شده بود
باران نقاشی شب را خط خطی می کرد
هوا سوز سردی داشت
اسمان با ابر سلفی می گرفت
مادرم
سوزن نخ می کرد
باد با زمزمه اش لالا یی می خواند 
پنجره خوابش گرفته بود.!
شاعر:عینک
شب شده بود
آسمان اشک می بارید
معشوقم چای می ریخت
برگ های نارون در حیاط خانه ی ما
عاشق شده بود
باران نقاشی شب را خط خطی می کرد
هوا سوز سردی داشت
اسمان با ابر سلفی می گرفت
مادرم
سوزن نخ می کرد
باد با زمزمه اش لالا یی می خواند 
پنجره خوابش گرفته بود.!
شاعر:عیسی کیانی کری
پیشانی ات را هنگام سجده برای پروردگارت بر خاک می گذاری ،بدان تو برای چه کسی سجده میکنی ؟
برای کسی که مستحق عبادت است.
دعا و عبادت ،اوج و قله‌ی بندگی‌ست و خلقت و رزق و حیات و مرگ ، اوج و قله‌ی اعطاء و الوهیت هستند،پس زمانی که کسی جز الله بر این چهار چیز قادر نیست،واجب میشود که دعا و عبادت برای کسی جز الله ، صرف نشود.
کار تماشاگر نوعی پرستش و بندگی و قبول ولایت است. او از خود سلب اختیار میکند و در یک فضای تاریک ، چشم به صحنه‌ای روشن می‌سپارد و منتظر مینشنید تا فیلمساز او را سحر کند. فضا نیز تاریک شده است تا هیچ چیز جز فیلم ، توجه او را به خود جلب نکند و امکان استغراق در فیلم به تمامی فراهم شود . گوش و چشم و روح و عقل و اختیار بیننده ، همه به فیلمساز سپرده شده است . این کار ماهیتا نوعی عبادت است و از لحاظ "اخلاق" نیز توجه "غایت" آن ، ارزش پیدا میکند ؛ یعنی با توجه ب
طاعت آن نیست که بر خاک نهی پیشانی صدق پیش آر که اخلاص به پیشانی نیست
سعدی
امام رضا علیه السلام نیز فرموده است:
خوشا به حال کسی که خالص گرداند عبادت را و دعا را از برای خدا و دل او مشغول نگردد به آنچه دو چشم او می بیند و یاد خدا را فراموش نکند، به واسطه آنچه گوش های او می شنود و دل او محزون نگردد، به سبب آنچه خدا به دیگری عطا فرموده است.
قلب روی اندود؛ نستانند در بازار خالصی باید که از آتش برون آید سلیم
پیام متن:
مقدار عبادت مهم است، ولی مهم تر ا
 
بیست و پنجم ذی القعده، هم زمان با دحوالارض یعنی گسترش یافتن زمین است. از امیرالمومنین ـ علیه السلام ـ روایت شده است که فرمودند:
نخستین رحمتی که از آسمان به زمین نازل شد، در بیست وپنج ذی القعده بود. کسی که در این روز روزه بگیرد و شبش را به عبادت بایستد، عبادت صد سال را که روزش را روزه و شبش را عبادت کرده است خواهد داشت.»
همچنین در برخی از روایات این روز به عنوان روز قیام امام زمان مهدی موعود(عج) معرفی شده و خاتم المحدثین، شیخ عباس قمی (ره) روز د
امام باقر علیه‌السلام می‌فرمایند: خداوند متعال به چیزی برتر از عفت شکم و شرمگاه، عبادت نشده است.»[1] درجايی دیگر و در پاسخ به کسی که عرض کرد: عمل من ضعیف است و نماز و روزه کم به‌جا می‌آورم ولی تلاش من بر این است که جز لقمه حلال نخورم و جز با حلال نزدیکی نکنم» […]
نوشته عفت شکم و شرمگاه بالاترین عبادت و بالاترین جهاد! اولین بار در گناه شناسی. پدیدار شد.
 سلیمان دیلمی گوید بامام صادق ع عرض کردم  فلانی در عبادت و دیانت و فصیلت چنین و چنان ست فرمود عقلش چگونه  است گفتم نمیدانم فرمود پاداش  باندازه عقل است همانا مردی از بنی اسرائیل در یکی از جزایر دریا که سبز و خرم و پرآب و درخت بود عبادت خدا میکرد یکی از فرشتگان  از آنجا گذشت  و عرض پروردگارا مقدار پاداش این بنده ات را بمن بنما  خداوند باو نشان داد واو ان مقدار را کو چک شمرد خدا باو وح ی کرد همراه او همراه او باش پس ان فرشته  بصورت انسانی نزد او
گروه گرافیکی 12 طرح لایه باز فون جشن تکلیف را جهت دانلود ویژه طراحی کرده است این طرح ها با موضوع جشن مدرسه و یاد بود جشن نماز در ابعاد برگه a4 می باشد.این طرح ها دانلود به ازای پرداخت میباشد و شما پس از پرداخت وجه میتوانید لینک دانلود را مشاهده کنید


   
ه نام خالق هستی@ عبادت کردن یعنی هرآنچه خدا امر کرده است را انجام دهیم و تقوا کردن یعنی دربرابر گناه ایستادگی به خرج داده و ازگناه دوری کنیم.پس تقوا خود نوعی از عبادت است.ولی منظور ما از عبادت دراین مطلب عبادت های شخصی همانند نماز وروزه و قران وزیارات و دعاهاست.ببینید دوستان یکی از فلسفه های مهم عبادت این است که انسان اراده دربرابر گناه پیدا کند و آنرا انجام ندهد.ساده تر بگویم خدا نمازی را که انسان را ازگناه و اخلاق های رذیله دور نکند نمی
دانلود 15بک گراند جشن تکلیف و عبادت  بصورت پی اس دی psd  با موضوع محراب ، تلاوت قران ، اسمان، کعبه،طرح های اسلیمی در ابعاد 18 . 13 و 30 . 20 را طراحی کرده است این فون به صورت PSD و با لایه ای مجزا طراحی شده است،جهت مشاهده و خرید روی بنر خرید محصول کلیک کنید.این فایل (دانلود پس از پرداخت وجه )میباشد .
به نام خالق هستی@ عبادت کردن یعنی هرآنچه خدا امر کرده است را انجام دهیم و تقوا کردن یعنی دربرابر گناه ایستادگی به خرج داده و ازگناه دوری کنیم.پس تقوا خود نوعی از عبادت است.ولی منظور ما از عبادت دراین مطلب عبادت های شخصی همانند نماز وروزه و قران وزیارات و دعاهاست.ببینید دوستان یکی از فلسفه های مهم عبادت این است که انسان اراده دربرابر گناه پیدا کند و آنرا انجام ندهد.ساده تر بگویم خدا نمازی را که انسان را ازگناه و اخلاق های رذیله دور نکند نم
لب پنجره صبح، نوشتم شعر درازی
به یاد و خاطر آن سرو نازی
 
یاد کردم که شبی رفتم به باران
ندیدم هیچ از دوستان و یاران
 
وزید آن شب نسیم بس بهاری
شنید آن شب صداب جویباری
 
بگفتم بر درخت سبز آشنایی
که معشوقم رها شد من رهایی
 
بغض کردم و خوردم نفسم را
باران زد و برد اندک هوسم را
 
بماند آن شبم در نفس شعر
بماند نفسم در قفس شعر
 
عینکا چو نسیم سحری بی قراری چرا
از تلخی و شیرینی هجران فراری چرا
 
شاعر : عینک
بسم الله الرحمن الرحیم
وَاِذْ قُلْنَا لِلْمَلاَئِکَةِ اسْجُدُواْ لآدَمَ فَسَجَدُواْ اِلاَّ اِبْلِیسَ أَبَی وَاسْتَکْبَرَ وَکَانَ مِنَ الْکَافِرِینَ (۳۴)»
[و چون فرشتگان را فرمودیم: برای آدم سجده کنید، پس بجز ابلیس که سر باز زد و کبر ورزید و از کافران شد (همه) به سجده درافتادند]
1) موسی بن بکر گفت: از حضرت امام رضا علیه السلام پرسیدم بین کفر و شرک کدام یک پیش تر آمده است؟ فرمود: به یاد ندارم که با مردم مباحثه کرده باشی. عرض کردم: هشام بن سالم
5»إِیّاکَ نَعْبُدُ وَ إِیّاکَ نَسْتَعِینُ نکات این آیه1-* جمله نَعْبُدُ» هم اشاره به این دارد که نماز به جماعت خوانده شود و هم بیانگر این است که مسلمانان همگی برادر و در یک خط هستند.2-ابتدا باید بندگی خدا کرد،آنگاه از او حاجت خواست. نَعْبُدُ، نَسْتَعِینُ» 3-بندگی،تنها در برابر خداوند رواست نه دیگران. إِیّاکَ نَعْبُدُ» 4-(نکته ای زیبا و دقیق از تفسیر المیزان): عبادت وقتى حقیقتا عبادت است که عبد عابد در عبادتش خلوص داشته باشد، و خلوص ، همان
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
مولایمان امام امیرالمومنین علی علیه الاف السلام می فرمایند
لبخند و مهربانی آ دمی در هنگام برخورد با دیگران عبادت است
___________
اگر مردم از همین لحظه تصمیم بگیرند که خداوند را اینگونه عبادت کنند
لحظه‌ای فکر کنید جامعه به چه سمتی میرود؟؟؟
میزان پرونده های طلاق و .
به گفتار مولایمان گوش نمی‌دهیم و با بردن نامش بدون عمل به دستوراتش باعث بدنامی اش شده ایم.
اللهم عجل لولیک الفرج و العافی
بسم الله

زهد و عبادت حضرت زینت علیها السلامحضرت زینب کبری علیها السلام تمام شبش را به عبادت می پرداخت و در دوران حیات خود هیچگاه تهجّد را ترک نکرد. آن چنان اشتغال به عبادت ورزید که ملقب به لقب عابده آل علی» شد. از امام زین العابدین علیه السلام روایت شده است که فرمود: این مخدره حتی در شب یازدهم عاشورا هم نماز شبش ترک نشد و نشسته نماز خواند. ارتباط و عبادت زینب آن چنان با خدا قوی بود که دیگران از آن حضرت التماس دعا داشتند».
ادامه مطلب
خالصانه


عبادت زمانی شایسته نام عبادت می شود که "فقط" برای خدا بجا آورده شود
به این معنا که قصد اولیه برای انجام آن الهی باشد و انسان مؤمن تا پایان عبادت بر
همین قصد باقی باشد و از این قصد الهی بر نگردد
انسان مؤمن می خواهد با عبادت خود به خداوند تقرّب جسته به او نزدیک گردد
(قربة الی الله) بنابراین هیچ نیّتی جز خدا ندارد ، حتی غیر خدا را در نیّت خود از
عبادت ، شریک نمی سازد ، و عمل ریایی انجام نمی دهد که اگر چنین عملی اتفاق افتاد
، عبادت دیگر عبادت
عبادت برای یک عبادت‌گر واقعی پیمان» است و صحنه زندگی وفای پیمان».
این پیمان مشتمل بر دو شرط اصلی است:
- رهایی و آزادی از حکومت و اطاعت غیر خدا
- تسلیم محض در مقابل آنچه خدا به آن امر می‌کند.
استاد مطهری، مقدمه‌ای بر جهان‌بینی توحیدی، ج۲، ص۷۹
▫️ 
@dialameh_SBMU
  https://dialameh.blog.ir
رسولخدا فرمود حوارین بعیسی  علیهالسلام گفتند یا دوح الله با که بنشینم فرمود با کسیکه. دیدارش شما را بیاد خدا اندازد و سخنش دانشتانرا زیاد کند وکردارش شما را باخرت تشویق کند  4 رسولخدا فرمود همنیشنی با اهل دین شرف دنیاو اخرتست  امام باقر ع فرمود نشستن نزد کسیکه باو اعتماد دارم از عبادت دارم از عبادت یکسال برایماطمبنان بخشتر است 
 
در تمام ماه های سال، ماهى به عظمت ماه پربرکت رمضان نیست؛ زیرا ماهى است که خداوند آن را جهت اهداى بالاترین هدیه خود به جهان بشریّت، یعنى قرآن مجید» برگزیده است.از سوى دیگر، ماهى است که شب قدر در آن واقع شده، شبى که مقدّرات یکسال انسانها- بر حسب شایستگى‏ها و لیاقت‏هایشان- تعیین مى‏ گردد و عبادت آن برتر از عبادت هزار ماه است!از سوى سوم، بهار عبادت و ماه تعلیم و تربیت، ماه طهارت و پاکى، و ماه تقوا و خودسازى است؛ ماهى که مراحل قرب‏ الهى و سیر و س
اخلاص به معنی خالص کردن، ویژه کردن، ارادت صادق داشتن .» است.[1]
بر اساس این معنی، مخلص کسی است، که طاعات عبادات و تمامی اعمال صالح خود را از هرگونه آلودگی و آمیختگی به غیر خدا خالص کرده ، انگیزه ای جز تقرّب به درگاه خدا ندارد. از این رو، فقط به او دل می بندد و تعریف و تکذیب دیگران، در نظرش یکسان است و هدف از عبادت، جلب رضایت خالق است نه کس دیگر.
حضرت علی ـ علیه السلام ـ در این باره فرمود:
العباده الخالصه أن لا یرجو الرّّجل إلاّ ربَّهُ، و لا یخاف
✅ره آورد خلوص در عبادت:☀️ قالت فاطمة اهراء سلام الله علیها: من أصعد إلی الله خالص عبادته، أهبط الله عزوجل إلیه أفضل مصلحته. فرمود: کسی که عبادت خالص خود را به خداوند متعال تقدیم می‌کند (و فقط برای رضای او عمل می‌کند) خداوند نیز بهترین مصلحت خود را بر او نازل می‌کند. تحف العقول ص۹۶۰#سید_حسین_فاطمی_نژاد
 علی بن خالد گوید محمد که زیدی مذهب بود گفت من در سامر بودم که با خبر شدم مردی در اینجا  زندانی است که اوراکت بسته از طرف شام اوره اند مبگویند ادعای نبوت  کرده است  علی بن خالد گوید من پشت در  زندان رفتم و با  در بانان و پاسبانان مهربانی کردم تا توانستم حودرا باو برسانم اودا مردی فهمیبده دیدم باو گفتم ای مرد ا داستان تو چیست  گفت من مردی بودم که در شام  جايیکه نامش موضع راس الحسن است عبادت میکردم  در انمیان که مشغول عبادت بودم  شخصی نزد من امد

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها