نتایج جستجو برای عبارت :

جای معبود معشوقم.و عبادت کردهgo

سوال:
آیا بوسیدن مهر و ضریح و و یا گذاشتن مهر در نماز یا طواف دور ضریح و اموری از این قبیل همانطور که وهابیت معتقد هستند، شرک محسوب می­شود؟
 
پاسخ:
در نگاه شیعه، اموری از این قبیل کفر و شرک محسوب نمی­شود، زیرا اشتباهی که در نظر شبهه کننده وجود دارد خلط بین مسجد و مسجود، معبد و معبود است. مُهر، مسجد (محل سجده) است نه مسجود تا بگوئیم پس این مسجود(مهر)، در کنار مسجود دیگر یعنی خداوند متعال قرار گرفت، پس شرک و کفر است. اگر این چنین بود هر اهل نما
✨﷽✨
عبادت ‌کنندگان سه گروهند:
✍امام حسین علیه السلام :گروهی خداوند را به انگیزه رسیدن به پاداش و دست‌ یافتن به نعمتهای نامحدودش عبادت می‌کنند، این دسته از عبادت‌کنندگان مانند سوداگران سودجو است. 
بعضی خداوند را از ترس عذاب می‌پرستند و عبادت می‌کنند که این دسته از عبادت‌کنندگان در خور بردگان زرخرید است.
و کسانی هستند که خداوند را به منظور شکرگزاری و انجام یک وظیفه انسانی پرستش می‌نمایند ( خداوندا من تو را عبادت می‌کنم چون لایق پرس
رمضان، ماه عبادت و بندگی و راز و نیاز با معبود جهان است در روایات اسلامی تاکید شده که در این ماه با توجه و خضوع بیشتر، نمازها را بجا آورند و از نمازهای مستحبی در شب و روز غفلت نورزند و بدین ترتیب با یک تمرین یک ماهه همه مومنین به عبادت خالصتری موفق می شوند و جانها به خدا نزدیک تر می گردد.
رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم در این زمینه می فرماید: و هر کس در این ماه رمضان نماز مستحبی بجا آورد خداوند، برائت او را از اتش دوزخ خواهد نوشت.
در این قسمت سع
من توصیه‌ام به جوانان این است که عبادت را با توجّه انجام دهند. من اصرار نمی‌کنم که زیاد عبادت کنید؛ نه. شما خواستید زیاد عبادت کنید، خواستید کم عبادت کنید؛ ولی آنچه انجام می‌دهید با توجّه باشد. البته همه باید عبادت واجب را انجام دهند؛ آن‌که قابل اغماض و اینها نیست. هر کسی باید عبادت واجبش را انجام دهد.۱۳۷۶/۱۱/۱۴
سلام جانانم!فکر کنم در آفرینش من اشتباهی رخ داده است! من باید مرد میشدم! آخر من همانقدر که قول میدهم پای قولم می ایستم! آخر من همانقدر که یک مرد باید مسئولیت پذیر باشد مسئولیت پذیرم! آخر من دوست دارم موهای معشوقم را نوازش کنم! آخر من دوست دارم تمام و کمال از معشوقم محافظت کنم! من باید مرد میشدم تا خوشبخت کردن زنی عاشق به دست من باشد آنوقت بود که برایش سنگ تمام میگذاشتم! هیچوقت دستش را رها نمیکردم هیچوقت چشمانش را اشکی نمیکردم! من باید مرد میشدم
عشق به عبادت
 بعضـی می گویند:چکارکنیم تا عبادت را دوست داشـته باشـیم. عاشق عبادت باشـیم. بهفرزنـدم میگویم نمـاز بخوان، می گویـد خوب می خوانم، عـاشق عبادت نیست.چرا؟ یکی دیگر می گویـد بچه ام گاهی نماز می خوانـد و گاهی نمی خوانـد.چه کار بایـدبکنم؟
علت آن، این است که شـیرینی عبادت را هنوز نچشـیده اند.حالا چکار کنیم که شیرینی عبادت را بچشیم؟
امام صادق (علیه السلام) می فرماید: این یک گنج است. اگر می خواهی عبادت خدا را دوست داشته باشی راهش ترک برم
هیزم‌های دلم را روی هم می‌چینی و به آنی و اراده‌ی خفیفی، شعله‌ورش می‌کنی
آتش زبانه می‌کشد
دلم را می‌گیرد
سرم را
رویم را
همه‌ی وجودم را
همه‌ی عمر و هستی‌ام را
و تو تماشا می‌کنی
خوش می‌سوزم
خوش‌تر زبانه می‌گیرم
از شوق نگاهی که داری.
پ.ن: با همین کلمات، استغاثه می‌کنم به درگاهت. با همین کلماتی که تو مثل یک مادر مهربان نسبت به جوجه‌های کرک و پر به هم چسبیده‌ی ناتوانش، توی دهانم گذاشتی.
پ.ن دو: الهی! رضا برضاک. و تسلیما لامرک. لا معبود س
دین و مذهب از انسان عبادت می‌طلبد.چیزی که انسان نباید به هیچ موجودی، انسانی و یا یزدانی بدهد.پرستش دیگری یعنی پایین آوردن خود.عبادت وحشت و ترس است.وحشت و ترسی بیهوده و امیدی کور.عبادت است که تنها یکی را بالا می‌برد و تعداد زیادی را به پایین می‌کشد.عبادت برای ان کاخ می‌سازد و برای جرائم بنای یادبود.شخص عابد حتی برای دستان خود دستبند می‌سازد. روح عبادت روح بیدادگری است.یک روشنفکر هرگز زانو نمی‌زند.بدن به هرچه گرایش داشته باشد، روح روشنف
ازتوحید ربوبیت، توحید معبودیت در می آید.
بنابراین چون رب یکی ست، معبود هم یکی ست. و عبادت عبارت است از حرکت تکاملی انسان به سوی یک کمال. یک کمالی را انسان  در جايی در نظر میگیرد همین که انسان حرکت می کند می رود سوی آن کمال، این عبادت می شود. وقتی که انسان گرسنه هست و می رود به سمت سفره نان این می شود عبادت. حرکت انسان به سوی کمال می‌شود عبادت.
وقتی که ما گفتیم که همه آثار عالم مال خداست، بنابراین اگر نان سیر کننده است یعنی خداوند است که سیر کنند
عشق به عبادت
 بعضـی می گویند:چکارکنیم تا عبادت را دوست داشـته باشـیم. عاشق عبادت باشـیم. به فرزنـدم میگویم نمـاز بخوان، می گویـد خوب می خوانم، عـاشق عبادت نیست.چرا؟ یکی دیگر می گویـد بچه ام گاهی نماز می خوانـد و گاهی نمی خوانـد.چه کار بایـدبکنم؟
ادامه مطلب
ازتوحید ربوبیت، توحید معبودیت در می آید.
بنابراین چون رب یکی ست، معبود هم یکی ست. و عبادت عبارت است از حرکت تکاملی انسان به سوی یک کمال. یک کمالی را انسان  در جايی در نظر میگیرد همین که انسان حرکت می کند می رود سوی آن کمال، این عبادت می شود. وقتی که انسان گرسنه هست و می رود به سمت سفره نان این می شود عبادت. حرکت انسان به سوی کمال می‌شود عبادت.
وقتی که ما گفتیم که همه آثار عالم مال خداست، بنابراین اگر نان سیر کننده است یعنی خداوند است که سیر کنند
ازتوحید ربوبیت، توحید معبودیت در می آید.
بنابراین چون رب یکی ست، معبود هم یکی ست. و عبادت عبارت است از حرکت تکاملی انسان به سوی یک کمال. یک کمالی را انسان  در جايی در نظر میگیرد همین که انسان حرکت می کند می رود سوی آن کمال، این عبادت می شود. وقتی که انسان گرسنه هست و می رود به سمت سفره نان این می شود عبادت. حرکت انسان به سوی کمال می‌شود عبادت.
وقتی که ما گفتیم که همه آثار عالم مال خداست، بنابراین اگر نان سیر کننده است یعنی خداوند است که سیر کنند
شب شده بود
آسمان اشک می بارید
معشوقم چای می ریخت
برگ های نارون در حیاط خانه ی ما
عاشق شده بود
باران نقاشی شب را خط خطی می کرد
هوا سوز سردی داشت
اسمان با ابر سلفی می گرفت
مادرم
سوزن نخ می کرد
باد با زمزمه اش لالا یی می خواند 
پنجره خوابش گرفته بود.!
شاعر:عینک
شب شده بود
آسمان اشک می بارید
معشوقم چای می ریخت
برگ های نارون در حیاط خانه ی ما
عاشق شده بود
باران نقاشی شب را خط خطی می کرد
هوا سوز سردی داشت
اسمان با ابر سلفی می گرفت
مادرم
سوزن نخ می کرد
باد با زمزمه اش لالا یی می خواند 
پنجره خوابش گرفته بود.!
شاعر:عیسی کیانی کری
ارزش و اهمّیّت اخلاص
اخلاص، معیار ارزش عبادت، مقامی از مقامات مقرّبان الهی و هدف دین است. هر کس آن را یافت، موهبتی الهی نصیبش گشته که به وسیله آن به مقامات بزرگی خواهد رسید. چرا چنین نباشد، در حالی که خداوند متعال، بندگانش را به آن امر کرده، می فرماید:
فَادْعُوا اللَّهَ مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ»[4]
خدا را بخوانید، در حالی که تنها برای او در دین اخلاص می ورزید، اگر چه کافران را ناخوش آید.
در سخنان پیشوایان معصوم،
بسم الله الرحمن الرحیم یک کلمه سخن حکمت که انسان را با حقایق آشنا نماید برای مومن شنیدنش از یک سال عبادت بهتر است پیامبر عظیم الشأن اسلام صلی الله علیه و آله و سلمتوفیق شنیدن و آشنا شدن با سخنان حکیمانه لطفی است که حق تعالی مقرر می کند و استفاده کردن از این لطف تنها برای کسانی ممکن است که معنای حقیقی عبادت را درک کرده باشند و بندگی خدا هر چه آگاهانه تر باشد ارزشمند تر است و کسب فیض در محضر حکیم بالاترین عبادت است و تفکر و تعقل بر حکمت ها فرصت خ
پیشانی ات را هنگام سجده برای پروردگارت بر خاک می گذاری ،بدان تو برای چه کسی سجده میکنی ؟
برای کسی که مستحق عبادت است.
دعا و عبادت ،اوج و قله‌ی بندگی‌ست و خلقت و رزق و حیات و مرگ ، اوج و قله‌ی اعطاء و الوهیت هستند،پس زمانی که کسی جز الله بر این چهار چیز قادر نیست،واجب میشود که دعا و عبادت برای کسی جز الله ، صرف نشود.
کار تماشاگر نوعی پرستش و بندگی و قبول ولایت است. او از خود سلب اختیار میکند و در یک فضای تاریک ، چشم به صحنه‌ای روشن می‌سپارد و منتظر مینشنید تا فیلمساز او را سحر کند. فضا نیز تاریک شده است تا هیچ چیز جز فیلم ، توجه او را به خود جلب نکند و امکان استغراق در فیلم به تمامی فراهم شود . گوش و چشم و روح و عقل و اختیار بیننده ، همه به فیلمساز سپرده شده است . این کار ماهیتا نوعی عبادت است و از لحاظ "اخلاق" نیز توجه "غایت" آن ، ارزش پیدا میکند ؛ یعنی با توجه ب
طاعت آن نیست که بر خاک نهی پیشانی صدق پیش آر که اخلاص به پیشانی نیست
سعدی
امام رضا علیه السلام نیز فرموده است:
خوشا به حال کسی که خالص گرداند عبادت را و دعا را از برای خدا و دل او مشغول نگردد به آنچه دو چشم او می بیند و یاد خدا را فراموش نکند، به واسطه آنچه گوش های او می شنود و دل او محزون نگردد، به سبب آنچه خدا به دیگری عطا فرموده است.
قلب روی اندود؛ نستانند در بازار خالصی باید که از آتش برون آید سلیم
پیام متن:
مقدار عبادت مهم است، ولی مهم تر ا
امام باقر علیه‌السلام می‌فرمایند: خداوند متعال به چیزی برتر از عفت شکم و شرمگاه، عبادت نشده است.»[1] درجايی دیگر و در پاسخ به کسی که عرض کرد: عمل من ضعیف است و نماز و روزه کم به‌جا می‌آورم ولی تلاش من بر این است که جز لقمه حلال نخورم و جز با حلال نزدیکی نکنم» […]
نوشته عفت شکم و شرمگاه بالاترین عبادت و بالاترین جهاد! اولین بار در گناه شناسی. پدیدار شد.
 سلیمان دیلمی گوید بامام صادق ع عرض کردم  فلانی در عبادت و دیانت و فصیلت چنین و چنان ست فرمود عقلش چگونه  است گفتم نمیدانم فرمود پاداش  باندازه عقل است همانا مردی از بنی اسرائیل در یکی از جزایر دریا که سبز و خرم و پرآب و درخت بود عبادت خدا میکرد یکی از فرشتگان  از آنجا گذشت  و عرض پروردگارا مقدار پاداش این بنده ات را بمن بنما  خداوند باو نشان داد واو ان مقدار را کو چک شمرد خدا باو وح ی کرد همراه او همراه او باش پس ان فرشته  بصورت انسانی نزد او
 
بیست و پنجم ذی القعده، هم زمان با دحوالارض یعنی گسترش یافتن زمین است. از امیرالمومنین ـ علیه السلام ـ روایت شده است که فرمودند:
نخستین رحمتی که از آسمان به زمین نازل شد، در بیست وپنج ذی القعده بود. کسی که در این روز روزه بگیرد و شبش را به عبادت بایستد، عبادت صد سال را که روزش را روزه و شبش را عبادت کرده است خواهد داشت.»
همچنین در برخی از روایات این روز به عنوان روز قیام امام زمان مهدی موعود(عج) معرفی شده و خاتم المحدثین، شیخ عباس قمی (ره) روز د
گروه گرافیکی 12 طرح لایه باز فون جشن تکلیف را جهت دانلود ویژه طراحی کرده است این طرح ها با موضوع جشن مدرسه و یاد بود جشن نماز در ابعاد برگه a4 می باشد.این طرح ها دانلود به ازای پرداخت میباشد و شما پس از پرداخت وجه میتوانید لینک دانلود را مشاهده کنید


   
لب پنجره صبح، نوشتم شعر درازی
به یاد و خاطر آن سرو نازی
 
یاد کردم که شبی رفتم به باران
ندیدم هیچ از دوستان و یاران
 
وزید آن شب نسیم بس بهاری
شنید آن شب صداب جویباری
 
بگفتم بر درخت سبز آشنایی
که معشوقم رها شد من رهایی
 
بغض کردم و خوردم نفسم را
باران زد و برد اندک هوسم را
 
بماند آن شبم در نفس شعر
بماند نفسم در قفس شعر
 
عینکا چو نسیم سحری بی قراری چرا
از تلخی و شیرینی هجران فراری چرا
 
شاعر : عینک
دانلود 15بک گراند جشن تکلیف و عبادت  بصورت پی اس دی psd  با موضوع محراب ، تلاوت قران ، اسمان، کعبه،طرح های اسلیمی در ابعاد 18 . 13 و 30 . 20 را طراحی کرده است این فون به صورت PSD و با لایه ای مجزا طراحی شده است،جهت مشاهده و خرید روی بنر خرید محصول کلیک کنید.این فایل (دانلود پس از پرداخت وجه )میباشد .
ه نام خالق هستی@ عبادت کردن یعنی هرآنچه خدا امر کرده است را انجام دهیم و تقوا کردن یعنی دربرابر گناه ایستادگی به خرج داده و ازگناه دوری کنیم.پس تقوا خود نوعی از عبادت است.ولی منظور ما از عبادت دراین مطلب عبادت های شخصی همانند نماز وروزه و قران وزیارات و دعاهاست.ببینید دوستان یکی از فلسفه های مهم عبادت این است که انسان اراده دربرابر گناه پیدا کند و آنرا انجام ندهد.ساده تر بگویم خدا نمازی را که انسان را ازگناه و اخلاق های رذیله دور نکند نمی
به نام خالق هستی@ عبادت کردن یعنی هرآنچه خدا امر کرده است را انجام دهیم و تقوا کردن یعنی دربرابر گناه ایستادگی به خرج داده و ازگناه دوری کنیم.پس تقوا خود نوعی از عبادت است.ولی منظور ما از عبادت دراین مطلب عبادت های شخصی همانند نماز وروزه و قران وزیارات و دعاهاست.ببینید دوستان یکی از فلسفه های مهم عبادت این است که انسان اراده دربرابر گناه پیدا کند و آنرا انجام ندهد.ساده تر بگویم خدا نمازی را که انسان را ازگناه و اخلاق های رذیله دور نکند نم
5»إِیّاکَ نَعْبُدُ وَ إِیّاکَ نَسْتَعِینُ نکات این آیه1-* جمله نَعْبُدُ» هم اشاره به این دارد که نماز به جماعت خوانده شود و هم بیانگر این است که مسلمانان همگی برادر و در یک خط هستند.2-ابتدا باید بندگی خدا کرد،آنگاه از او حاجت خواست. نَعْبُدُ، نَسْتَعِینُ» 3-بندگی،تنها در برابر خداوند رواست نه دیگران. إِیّاکَ نَعْبُدُ» 4-(نکته ای زیبا و دقیق از تفسیر المیزان): عبادت وقتى حقیقتا عبادت است که عبد عابد در عبادتش خلوص داشته باشد، و خلوص ، همان
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
مولایمان امام امیرالمومنین علی علیه الاف السلام می فرمایند
لبخند و مهربانی آ دمی در هنگام برخورد با دیگران عبادت است
___________
اگر مردم از همین لحظه تصمیم بگیرند که خداوند را اینگونه عبادت کنند
لحظه‌ای فکر کنید جامعه به چه سمتی میرود؟؟؟
میزان پرونده های طلاق و .
به گفتار مولایمان گوش نمی‌دهیم و با بردن نامش بدون عمل به دستوراتش باعث بدنامی اش شده ایم.
اللهم عجل لولیک الفرج و العافی
بسم الله

زهد و عبادت حضرت زینت علیها السلامحضرت زینب کبری علیها السلام تمام شبش را به عبادت می پرداخت و در دوران حیات خود هیچگاه تهجّد را ترک نکرد. آن چنان اشتغال به عبادت ورزید که ملقب به لقب عابده آل علی» شد. از امام زین العابدین علیه السلام روایت شده است که فرمود: این مخدره حتی در شب یازدهم عاشورا هم نماز شبش ترک نشد و نشسته نماز خواند. ارتباط و عبادت زینب آن چنان با خدا قوی بود که دیگران از آن حضرت التماس دعا داشتند».
ادامه مطلب
خالصانه


عبادت زمانی شایسته نام عبادت می شود که "فقط" برای خدا بجا آورده شود
به این معنا که قصد اولیه برای انجام آن الهی باشد و انسان مؤمن تا پایان عبادت بر
همین قصد باقی باشد و از این قصد الهی بر نگردد
انسان مؤمن می خواهد با عبادت خود به خداوند تقرّب جسته به او نزدیک گردد
(قربة الی الله) بنابراین هیچ نیّتی جز خدا ندارد ، حتی غیر خدا را در نیّت خود از
عبادت ، شریک نمی سازد ، و عمل ریایی انجام نمی دهد که اگر چنین عملی اتفاق افتاد
، عبادت دیگر عبادت
عبادت برای یک عبادت‌گر واقعی پیمان» است و صحنه زندگی وفای پیمان».
این پیمان مشتمل بر دو شرط اصلی است:
- رهایی و آزادی از حکومت و اطاعت غیر خدا
- تسلیم محض در مقابل آنچه خدا به آن امر می‌کند.
استاد مطهری، مقدمه‌ای بر جهان‌بینی توحیدی، ج۲، ص۷۹
▫️ 
@dialameh_SBMU
  https://dialameh.blog.ir
رسولخدا فرمود حوارین بعیسی  علیهالسلام گفتند یا دوح الله با که بنشینم فرمود با کسیکه. دیدارش شما را بیاد خدا اندازد و سخنش دانشتانرا زیاد کند وکردارش شما را باخرت تشویق کند  4 رسولخدا فرمود همنیشنی با اهل دین شرف دنیاو اخرتست  امام باقر ع فرمود نشستن نزد کسیکه باو اعتماد دارم از عبادت دارم از عبادت یکسال برایماطمبنان بخشتر است 
 
در تمام ماه های سال، ماهى به عظمت ماه پربرکت رمضان نیست؛ زیرا ماهى است که خداوند آن را جهت اهداى بالاترین هدیه خود به جهان بشریّت، یعنى قرآن مجید» برگزیده است.از سوى دیگر، ماهى است که شب قدر در آن واقع شده، شبى که مقدّرات یکسال انسانها- بر حسب شایستگى‏ها و لیاقت‏هایشان- تعیین مى‏ گردد و عبادت آن برتر از عبادت هزار ماه است!از سوى سوم، بهار عبادت و ماه تعلیم و تربیت، ماه طهارت و پاکى، و ماه تقوا و خودسازى است؛ ماهى که مراحل قرب‏ الهى و سیر و س
بسم الله الرحمن الرحیم
وَاِذْ قُلْنَا لِلْمَلاَئِکَةِ اسْجُدُواْ لآدَمَ فَسَجَدُواْ اِلاَّ اِبْلِیسَ أَبَی وَاسْتَکْبَرَ وَکَانَ مِنَ الْکَافِرِینَ (۳۴)»
[و چون فرشتگان را فرمودیم: برای آدم سجده کنید، پس بجز ابلیس که سر باز زد و کبر ورزید و از کافران شد (همه) به سجده درافتادند]
1) موسی بن بکر گفت: از حضرت امام رضا علیه السلام پرسیدم بین کفر و شرک کدام یک پیش تر آمده است؟ فرمود: به یاد ندارم که با مردم مباحثه کرده باشی. عرض کردم: هشام بن سالم
✅ره آورد خلوص در عبادت:☀️ قالت فاطمة اهراء سلام الله علیها: من أصعد إلی الله خالص عبادته، أهبط الله عزوجل إلیه أفضل مصلحته. فرمود: کسی که عبادت خالص خود را به خداوند متعال تقدیم می‌کند (و فقط برای رضای او عمل می‌کند) خداوند نیز بهترین مصلحت خود را بر او نازل می‌کند. تحف العقول ص۹۶۰#سید_حسین_فاطمی_نژاد
بِسۡمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ
گزارش کتابچه: العبادة بوابة التوحید و بوابة التکفیر
مؤلف: شریف حاتم العونی
ناشر: مرکز نماء للبحوث و الدراسات
مشخصات ظاهری: 18 ص
کتاب در صدد تعریف عبادت است. با شناخت عبادت می توان مؤمن را از کافر تمییز داد؛ نتیجتاً این مسئله خیلی مهم و قابل توجه است.
نکات برداشتی از این مقاله:
۱) عبادت از دو معنا برخوردار است. معنای عام و معنای خاص:
معنای عام عبادت: هر آنچه (اقوال و افعال) که خداوند آن را دوست داشته باشد و ر
بسم الله الرحمن الرحیم
آدم باید یاد بگیرد بتواند خودش باشد. یعنی یاد بگیرد بدون اینکه نظر بقیه برایش مهم باشد در راهی که مطمئن» شده درست است قدم بر دارد. از سنگ هایی که به سمتش می آید خسته و نا امید نشود. فوراً به خودش بدبین نشود که لابد من دارم اشتباه میکنم. انقدر برای نظر هر» رهگذری، خودش را به آب و آتش نزند.
باید این دندان لق را بکند بیندازد دور؛ همان دندان که تشنهٔ تایید دیگران است. اگر مستقل نشود، نه کلاغ است و نه کبک. راه رفتن خودش را هم
سوالات درسهایی از قرآن 25 مهر 98
تاریخ پخش:25/07/98
 
1- خوراک و پوشاک، مصداق کدام نیاز انسان است؟
 
1) نیاز شخصی
2) نیاز اجتماعی
3) نیاز عالی
 
 
2- کدام یک از موارد ذیل، نیاز اجتماعی انسان است؟
 
1) شناخت جهان
2) شناخت انسان
3) قوانین و مقررات
 
 
3- آیه آخر سوره کافرون، بیانگر چیست؟
 
1) دین، یعنی ایمان به خدا 
2) انسان بی‌دین نداریم
3) دین‌دار واقعی نداریم
 
4- نشانه‌ی فطری‌بودن یک امر چیست؟
 
1) هر انسانی در هر مکانی و زمانی داراست
2) نیاز به معلم و آموزش ندار
"اطاعت بى چون و چرا از هر انسانی، شرک و به منزله عبادت و پرستش اوست."
(آنها) دانشمندان و راهبان (تارکان دنیا) را معبودهائی در برابر خدا قرار دادند و (همچنین) مسیح فرزند مریم را، در حالی که جز به عبادت معبود واحدی که هیچ معبودی جز او نیست دستور نداشتند، پاک و منزه است از آنچه شریک وی قرار میدهند.از امام صادق (ع) درباره آیه اتخذوا أحبارهم و رهبانهم أرباباً من دون اللّه» روایت شده که فرمود: و اللّه ما صلّوا لهم و لا صاموا و لکنهم أحلّوا لهم حراماً
سوالات درسهایی از قرآن 25 مهر 98
تاریخ پخش:25/07/98
 
1- خوراک و پوشاک، مصداق کدام نیاز انسان است؟
 
1) نیاز شخصی
2) نیاز اجتماعی
3) نیاز عالی
 
 
2- کدام یک از موارد ذیل، نیاز اجتماعی انسان است؟
 
1) شناخت جهان
2) شناخت انسان
3) قوانین و مقررات
 
 
3- آیه آخر سوره کافرون، بیانگر چیست؟
 
1) دین، یعنی ایمان به خدا 
2) انسان بی‌دین نداریم
3) دین‌دار واقعی نداریم
 
4- نشانه‌ی فطری‌بودن یک امر چیست؟
 
1) هر انسانی در هر مکانی و زمانی داراست
2) نیاز به معلم و آموزش ندار
سوالات درسهایی از قرآن 25 مهر 98
تاریخ پخش:25/07/98
 
1- خوراک و پوشاک، مصداق کدام نیاز انسان است؟
 
1) نیاز شخصی
2) نیاز اجتماعی
3) نیاز عالی
 
 
2- کدام یک از موارد ذیل، نیاز اجتماعی انسان است؟
 
1) شناخت جهان
2) شناخت انسان
3) قوانین و مقررات
 
 
3- آیه آخر سوره کافرون، بیانگر چیست؟
 
1) دین، یعنی ایمان به خدا 
2) انسان بی‌دین نداریم
3) دین‌دار واقعی نداریم
 
4- نشانه‌ی فطری‌بودن یک امر چیست؟
 
1) هر انسانی در هر مکانی و زمانی داراست
2) نیاز به معلم و آموزش ندار
سوالات درسهایی از قرآن 25 مهر 98
تاریخ پخش:25/07/98
 
1- خوراک و پوشاک، مصداق کدام نیاز انسان است؟
 
1) نیاز شخصی
2) نیاز اجتماعی
3) نیاز عالی
 
 
2- کدام یک از موارد ذیل، نیاز اجتماعی انسان است؟
 
1) شناخت جهان
2) شناخت انسان
3) قوانین و مقررات
 
 
3- آیه آخر سوره کافرون، بیانگر چیست؟
 
1) دین، یعنی ایمان به خدا 
2) انسان بی‌دین نداریم
3) دین‌دار واقعی نداریم
 
4- نشانه‌ی فطری‌بودن یک امر چیست؟
 
1) هر انسانی در هر مکانی و زمانی داراست
2) نیاز به معلم و آموزش ندار
دیدید که در میان آقایون کسانی هستن که پیشونی اونها پینه بسته هست طوری که انگار بیست و چهار ساعته مشغول نماز و عبادت باشند؟
حالا اینکه این پیشونی پینه بسته چه مدل هایی داره بگذریم که مورد بحث من نیست.
بحث من اینه که چرا این مد در خانم ها پیدا نمیشه؟ یعنی ما خانمی تو کشور نداریم که همیشه در حال سجده و عبادت با خدا باشه که پیشونی اون پینه ببنده؟
عبادت بدون ولایت ارزش ندارد
روزی قنبر به همراه امام علی(علیه السلام ) وارد مسجد کوفه شد. در این هنگام مردی مشغول نماز بوده بسیار نیکو نماز میخواند. قنبر به مولی گفت: من مردی را ندیدم که از او زیباتر نماز بخواند! حضرت فرمود: قنبر! عبادت با ولایت ما ارزش دارد اگر کسی هزار سال عبادت داشته باشد اما از نعمت ولایت ما بی بهره باشد عبادت او دارای ذره ای ارزش نیست.
 بحارالانوار، ج5، ص160
 رسولخدا ص فرمود بهترین مردم  کسی است که عاشق عبادت شود با عبادت دست بگردن شودو انرااز دل دوست دارد وباتن خود انجام دهدو برای ان فارغ شود بکاردیگر دل مشغول نداردچنین شخصی باک ندارد که زندگی دنیایش بسختی گذردیا باسانی 4 عیسی بن عبدالله بامام صادق ع  عرض کرد قربانت عبادت چیست فرمود نیت خوب داشتن بعبادت از راهی که خدا از انرا اطاعت شود هماناای عیسی مومن نباشی تا انکه ناسخ را از منسوخ تشخیص دهی تا بناسخ عمل کنی ومنسوخ را کنار گذاری  عرض کردم قر
اخلاص به معنی خالص کردن، ویژه کردن، ارادت صادق داشتن .» است.[1]
بر اساس این معنی، مخلص کسی است، که طاعات عبادات و تمامی اعمال صالح خود را از هرگونه آلودگی و آمیختگی به غیر خدا خالص کرده ، انگیزه ای جز تقرّب به درگاه خدا ندارد. از این رو، فقط به او دل می بندد و تعریف و تکذیب دیگران، در نظرش یکسان است و هدف از عبادت، جلب رضایت خالق است نه کس دیگر.
حضرت علی ـ علیه السلام ـ در این باره فرمود:
العباده الخالصه أن لا یرجو الرّّجل إلاّ ربَّهُ، و لا یخاف
تو پیامبر منی. تو ابراهیم منی وقتی که تماماً آتشم. تو موسیِ منی وقتی که وسطِ دریا برام راه باز می‌کنی. تو نوحِ منی وقتی که درحال غرق شدنم. تو عیسیِ منی برای اوقاتی که نفس کم می‌آرم. ناقوسِ صدات، ناقوسِ کلیسایِ منه وقتی که باید عبادت کنم. که تو محتاج این عبادت نیستی؛ من تماماً نیازم به این عبادت. تو پیامبر منی. دینِ تو، دینیه که هیچ‌وقت طردم نمی‌کنه. دینی که هیچ‌وقت بهم نگفته عوض بشم تا منو بپذیره. تو پیامبری هستی که با تمومِ اشتباهاتم بازم آغ
{امام زمان(عج) از منظر روایات - شماره 26}
 
عصر غیبت یا ظهور حجت؟
 
شخصی از امام صادق(ع) پرسید: کدام یک از این دو بهتر است؟ عبادت پنهانی با امام پنهان در زمان دولت باطل یا عبادت در زمان ظهور با امام آشکار از شما؟
امام فرمودند: به خدا عبادت شما در پنهانی با امام پنهانتان در زمان دولت باطل و ترس شما از دشمن و در حال تقیه، بهتر است از کسی که عبادت کند خدای عزوجل را در زمان ظهور حق با امام بر حق آشکار و در زمان دولت حق.
زیرا شما نسبت به عبادت خدای عزوجل در
 علی بن خالد گوید محمد که زیدی مذهب بود گفت من در سامر بودم که با خبر شدم مردی در اینجا  زندانی است که اوراکت بسته از طرف شام اوره اند مبگویند ادعای نبوت  کرده است  علی بن خالد گوید من پشت در  زندان رفتم و با  در بانان و پاسبانان مهربانی کردم تا توانستم حودرا باو برسانم اودا مردی فهمیبده دیدم باو گفتم ای مرد ا داستان تو چیست  گفت من مردی بودم که در شام  جايیکه نامش موضع راس الحسن است عبادت میکردم  در انمیان که مشغول عبادت بودم  شخصی نزد من امد
حضرت امام و دیگران فرموده اند انسان موحد بخاطر شوق به بهشت و ترس از جهنم خدا را عبادت نمی کند و این ترس از دوزخ و شوق بهشت یک مرحله بسیار پایین از بندگی است. حال سوالی اینجاست چرا در ادعیه منصوب به ائمه اطهار (ع) این نعمتهای بهشتی درخواست شده؟ چرا امیر المومنین علی (ع) اینقدر از آتش و عذاب های دوزخ نام برده اند و اظهار خوف نموده اند؟ مگر در قیامت نعمت های بهشتی همان جلوه های ظهور حق تعالی نیستند؟ و مگر بهشت خواستن با خدا خواهی در تصاد است؟ یا مگر
مراتب اخلاص
خالص کردن و پاکیزه نمودن عمل از غیر خدا مراتبی دارد. هر چه درجه اخلاص بیشتر باشد، عمل ارزش بیشتری نزد خدا پیدا می کند، به هدف و مقصد نزدیک‌تر شده و شخص را زودتر به کمال مطلوب خود می رساند و هر چه درجه اخلاص کمتر باشد، به همان اندازه از ارزش عمل کاسته شده و شخص از کمال مطلوب باز می ماند و از این رهگذر درجات مؤمنان در نزد خدا متفاوت خواهد بود، چنانچه پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و اله ـ فرمود:
بالإخلاص تتفاضل مراتب المؤمنین»[6]
درجات م
 دستورات و تعالیم دینى که براى پرورش ایمان در
نظر گرفته شده است، از سه طریق اول بهترین استفاده را در جهت هدایت و تهذیب اخلاق
افراد جامعه کرده است. شیوه‏ هاى پرورش ایمان که در ضمن معارف دینى بیان شده،
عبارت است از: عبادت، ذکر، نیایش، محبّت به اولیای الهی.
عبادت:
عبودیت به معناى اظهار تذلل و خاکسارى است که معادل آن در فارسى همان بندگى» است
و عبادت بالاتر از آن است؛ یعنى نهایت تذلل و از این‏رو به جز خداوند کسى مستحق آن
نیست.[1]
بنابراین اعمال عب
سعدی می گوید:
صد زلت از نظر خلق در حجاب بهتر ز طاعتی که به روی و ریا کنیم
بعضی از بزرگان علم اخلاق گفته اند ریشه اصلی ریاکاری حب جاه و مقام است که اگر ان را به دقت بررسی کنیم، به سه اصل باز می گردد:
1. علاقه به ستایش مردم از او. 2. فرار از نکوهش آنها. 3. طمع ورزیدن به آنچه در دست مردم است.
ریا، همچون آتش سوزانی است که گاه در خرمن اعمال انسان می افتد و همه را خاکستر می کند. نه تنها عبادت ها و طاعت های انسان را برباد می دهد، بلکه گناه عظیمی است که مایه روسی
 خییلی وقتا کلی متن می نویسم ولی پاکشون می کنم 
پشیمون میشم. 
به نظرم هر چی باشه توکلت علی الله. 
من خدا رو دارم.
عزیزم خدا  که یادشم آدم رو اروم می کنه 
دوستت دارم معبود من 
میدونم یه روز دستم رو میگیری و اوووجم میدی 
فقط خودت خودت خودت و دیگر هیچ. 
استاد بهجت پور در آیه اول سوره توحید یعنی قل هو الله احد» برخلاف سایر مفسرین، هو را ضمیر شأن ندانسته اند و با توجه به ارتباط سوره توحید با سوره کافرون، آن را اشاره به معبود مستفاده از آیات سوره کافرون می دانند.
با هم تفسیر آیه اول سوره توحید در ویراست جدید تفسیر همگام با وحی را می خوانیم:
خدای متعال در آغاز سوره، با تعبیر قُل» حضرت محمد… را مأمور اعلام وحدت ذات و صفات خدای متعال می‎کند؛ همچنانکه در سوره‌ی کافرون با همین تعبیر قُل»، ایشان
ماه رجب باجلوه خوب عبادت میرسد/اینک نسیم رحمتی بهر عنایت میرسد/ازسوی ایزد مغفرت بهرمسلمان آمده/درعشق بازی با خدا گنج سعادت میرسد/قرآن و عترت در رجب مونس برای شیعیان/دارالشفای بندگی ماه ولایت میرسد/ماهی که استغفار را تعلیم داده بربشر/درگلشن دلدادگی صدهابشارت میرسد/اندررجب پروازکن بابندگی سوی خدا/بر شیعیان لطف ورضا هم ازامامت میرسد/ماه طلوع بندگی بازمزم اخلاصها/نابودی شیطان دون با این شجاعت میرسد/سرفصل یک آمادگی برمهدی وروزفرج/بهرظهور حض
چرا رجبیون نزد خدا مقرب هستند؟
 ماه رجب، ماه عبادت برای دوستان خاصّ حضرت حق هست. وگرنه ماه رمضان خیلی‌ها درِ خانۀ خداوند متعال می‌آیند که در طول سال آن‌طوری درِ خانۀ خداوند متعال حاضر نمی‌شدند.
کسانی که در ماه رجب عبادت خودشان را پر آب و رنگ قرار می‌دهند، توجه بیشتری در عبادات پیدا می‌کنند، اینها از دوستان خاصّ حضرت حق به حساب خواهند آمد.  به حدّی که روز قیامت اهل عبادت در ماه رجب جداگانه صدا زده می‌شوند و آنها را خداوند متعال به صورت وی
به نام خالق هستی
جالبه!!!
حرف بعضی تخصیل کرده هامون  یا افراد ازخدا بی خبر جالبه.!!!
بروبابا عبادت مال افراد بیکار است.اشخاصی که کار مهمی ندارند میرن عبادت میکنند.!!!
واقعا خنده داره!!!
چقدرآدم باید فکرش محدود باشه!!!چقدر آدم باید دیدش منفی و مادی باشه!!!
آیا واقعا حرفاشون حقیقت داره؟! عبادت مال آدم های بیکاره؟؟؟!!!
خیر.
اصلا.
در ارزش عبادت های فردی مثل نماز وروزه و قران خواندن وزیارات ودعاها و.همین بس که حدا به پیامبر اکرم امر نمود که بخش مهم
پاهایش را می شورم، و به سیمایش نظر می افکنم؛و در محضرش، بدنم، ذهنم، و هر چه که دارم را به عنوان پیشکش تقدیم میکنم.
چه روز مسرور کننده ایست روزی که معشوقم، آن گنج من، به سرای من می آید!
هنگامیکه پروردگارم را می بینم، تمامی بدی ها از قلبم رخت بر می بندند.
"عشق من او را لمس کرده است؛ قلب من در اشتیاق آن اسم اعظم است که حقیقت است."
بنابراین کبیر، این کمترینِ بندگان، آواز سر می دهد.
ترجمه ی سایر اشعار کبیر را می توانید در اینجا بخوانید.
مکان های عبادت
انسان می تواند عبادتِ خود را هم در منزل بجا آورد و هم می تواند آن را در مکان هایی که برای عبادت ونیایش آماده گشته است ، به انجام برساند ، امّا آنچه که به آن توصیه گردیده ، انجام عبادت در مکان های عبادت همچون مساجد است ، در این راستا آنچه از ثواب و پاداش معنوی برای عبادت در مسجد در نظر گرفته شده است ، جنبه ی انگیزشی و تشویقی نیز در بر خواهد داشت .
عبادت در مکان های عبادت چون مسجد ، نماز خانه و یا زیارتگاه به علت فضایِ معنوی که در آنج
معبود من
روزگاری ک در خیالم رنگ ها تمیزو دست نخورده بودند برایت شبانه روز از رنگین کمان مینوشتم,از زلال قلب های روان در دستم
از نگاه سبز تو
از دوست داشتن های بی چون وچرا
قرار نبود سنگ روی سنگ بندنباشد!
قرار نبود روزگار مارا حواله ی هندوانه ی سر بسته کند.
 
زلیخا گفت در یک دل دو دوست جاي ندارد
من نمیتوانم جز معبود دوست دیگری در دل داشته باشم.
ما تو قلبمون جاي چند تا دوسته؟:)
حالا وما واژه ی دوست به آدما اشاره نمیکنه
ماده هم میتونه باشه
دل بستگی های دنیایی
مثلا شخص من اگر لپتاپم رو ازم بگیرن دیوونه میشم:)
به به
 

معرفت مهدوی
⬅️زندگی کردنی که صبح بلند شویم، یک سِری کار تکراری انجام دهیم و شب دوباره بخوابیم و همین طور ادامه پیدا کند، با زندگی حیوانات به نظرم هیچ فرقی ندارد.
⬅️ باید بررسی کنیم که در این دنیا چقدر تأثیر گذاریم. 
⬅️بله، عده ای از ما فهمیده ایم که باید خدا را عبادت کرد (ما خَلَقت الجِنِ و الإنس إلّا لِیَعبُدون) : ما جِن و اِنس را نیافریدیم جز اینکه ما را عبادت کنند»
⬅️کسانی که تا اینجا آمدند مرحله حیوانی را رد کردند و انسان هستند، اما
ماه مبارک چون علی اهل عبادت میشویم/باعشق آن محبوب حق جذب ولایت میشویم/آثارروزه دربدن یاد فقیران ویتیم/الگوی شیعه مجتبی تابا کرامت میشویم/هرشب خداخواهد زما اهل دعاها وسحر/درپرتوانفاس حق ماباسعادت میشویم/ازکوچه های عاشقی آیدندای اهل بیت/هردم مرید باولابهرامامت میشویم/شیطان به زندان خدا افتاده وبی یاوراست/اخلاص دل راچاره کن اهل اطاعت میشویم/افطاری مالحظه ای آید نسیم رحمتش/مشمول نور مهدی ولطف وعنایت میشویم/
بعداین ماه مبارک بندگی از سربگیر/حفظ کن شوق عبادت نور از دلبربگیر/زمزم چشمان خودرا درسحرها بازکن/ازبرای حق پرستی اسوه برتربگیر/عشق توسرمایه باشدازبرآل نبی/تاتوانی دردل خود حب ازحیدر بگیر/شرط اعمال قبولت درولایت محوری/دائما الگوی خودرا باز ازکوثربگیر/ازخدادرخواست کن شیطان شودمغلوب تو/بابصیرت نقشه هایش بازهم ابتربگیر/عیدی مومن رضایت بابهشت ایزدی است/خویش راسرباز مهدی ازبر رهبربگیر/
عبادت هفتاد جزء دارد، اما جالب است که برخلاف تصور بیشتر مردم، هیچ‌کدام از ادعیه و نمازها، از لحاظ فضیلت و ارزش به رتبه کار کردن، تلاش برای کسب روزی حلال و تامین معیشت خانواده نمی‌رسد.



خداوند در آیه 56 سوره ذاریات، دلیل خلقت انسان را تعبد و عبادت کردن معرفی می‌کند: من جنّ و انس را نیافریدم جز برای اینکه عبادتم کنند(و از این راه تکامل یابند و به من نزدیک شوند)!»عبادت کردن، انسان را به کمال می‌رساند و مقدمات پیشرفت مادی و معنوی او را فراهم می
ماه ذی الحجه یکی از ماه‌های شریفی است که عبادت در آن و ذکر و یاد خدا اثرات عمیقی به همراه دارد . این ماه در نهایت برکت و عظمت است و از رسول خدا مروی است عمل خیر و عبادت خدا در هیج ایامی نزد حق تعالی محبوبتر از این دهه نیست. از همین روست که یکی از بزرگترین ارکان دین یعنی حج خانه خدا، در این ایام جاي گرفته است.

ادامه مطلب
 
 
یکی از وظایف شیعیان پیوسته منتظر آن حضرت بودن است و هر لحظه خود را برای آن واقعه عظیم آماده سازند.
خداوند در قرآن هدف از خلقت انسان را عبادت میداند.
و پیامبر در تفسیر این آیه میفرمایند:
برترین عبادت ها، انتظار فرج است.
[میزان الحکمه ج1 ص394]
 
 
منبع : واحد مهدویت موسسه مصاف ایرانیان (در شبکه های اجتماعی Mahdiaran@)  ؛ موسسه مصاف masaf.ir
 
✅پرسش :منظور از #تفکر یک ساعته بهتر از #هفتاد_سال_عبادت برتر است چیست؟ چه نوع تفکری؟ برای چه کسانی؟
پاسخ: تفکری که در احادیث اسلامی برای آن فضیلت بسیار وارد شده تفکری است که در مسیر تکامل معنوی انسانی باشد .
تفکری که انسان درباره مسائل مادی بدون هیچ گونه ارتباطی با مسائل معنوی داشته باشد از آن خاصیت برخوردار نیست. مثلاً انسان بیندیشد که هدف از آفرینش وی چیست و این که خلقت او بیهوده نمی‏باشد و ارزش او به چیست؟ این تفکر که انسان را به #هدف_خلقت
 
✅پرسش :منظور از #تفکر یک ساعته بهتر از #هفتاد_سال_عبادت برتر است چیست؟ چه نوع تفکری؟ برای چه کسانی؟
پاسخ: تفکری که در احادیث اسلامی برای آن فضیلت بسیار وارد شده تفکری است که در مسیر تکامل معنوی انسانی باشد .
تفکری که انسان درباره مسائل مادی بدون هیچ گونه ارتباطی با مسائل معنوی داشته باشد از آن خاصیت برخوردار نیست. مثلاً انسان بیندیشد که هدف از آفرینش وی چیست و این که خلقت او بیهوده نمی‏باشد و ارزش او به چیست؟ این تفکر که انسان را به #هدف_خلقت
مکان عبادت

بخشی از آرامش و توجّه در حال عبادت (به ویژه نماز) به عهده ی نماز گزار است
که شرایطی را فراهم نماید که بیشتر از آرامش معنوی برخوردار باشد ، وبخشی از آرامش
مذکور به عهده ی دیگران است به این معنا که دیگران با معرفتی که نسبت به عبادت و
جايگاه آن دارند ، شرایطِ آرامش را برای عبادت کننده فراهم نمایند ، به عنوان مثال
از رفت و آمدهای مزاحم و صداهای ناهنجار و آزار دهنده و گفتگو با صدای بلند به
گونه ای که تمرکز را از عبادت کننده می گیرد ، پرهیز
بسم الله
 


اعمال عمومی دهه اول
بدان که این ماه از ماه های شریفه است و چون این ماه واصل می شد، صلحای
صحابه و تابعین اهتمام عظیم در عبادت می کردند و دهه اولِ آن، ایامش ایام
معلومات و در نهایت فضیلت و برکت است، و از رسول خدا صلی الله علیه و آله
مروی است که: عمل خیر و عبادت در هیچ ایامی نزد حق تعالی محبوب تر نیست از
این دهه. و از برای این دهه اعمال چند است:
ادامه مطلب
مَنْ اصْعَدَ إ لىَ اللّهِ خالِصَ عِبادَتِهِ، اهْبَطَ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ لَهُ افْضَلَ مَصْلَحَتِهِ.(بحار: ج 67، ص 249، ح 25)
هر کس عبادات و کارهاى خود را خالصانه براى خدا انجام دهد، خداوند بهترین مصلحت ها و برکات خود را براى او تقدیر مى نماید
دوستان عزیز احادیث اهل بیت علیهما السلام سراسر نور است و وقتی انسان در مورد انها کمی تامل می کند به نتایج مطلوبی می رسد حضرت فاطمه س در این کلام نورانی ما رو متوجه ارزش و اهمیت عبادت خالص میکنند شهید مطهری
عبادت یکی از راه‌های کسب معرفت
است. خواه‌ناخواه نیایشگر به سمت محتوای اذکاری که به زبان می‌آورد و انگیزه اعمالی
که به‌جا می آورد کشانیده می شود؛ افزون بر این مفاد عباداتی که در آیین یکتاپرستی
آمده است انسان زاهد را به اندیشه وا می‌دارد. بی‌شک هنگامی‌که عبادت با معرفت
همراه شود مسیر برای پارسایان هموار تر می‌گردد.
نیازی به گفتن نیست که انسان موحد
خواسته خود را از خداوندش می‌خواهد و توسل جستن او به کتاب و اولیای الهی در نیایش،
به کارگرف
عبادت یکی از راه‌های کسب معرفت
است. خواه‌ناخواه نیایشگر به سمت محتوای اذکاری که به زبان می‌آورد و انگیزه اعمالی
که به‌جا می آورد کشانیده می شود؛ افزون بر این مفاد عباداتی که در آیین یکتاپرستی
آمده است انسان زاهد را به اندیشه وا می دارد. بی شک هنگامی که عبادت با معرفت
همراه شود مسیر برای پارسایان هموار تر می گردد.
نیازی به گفتن نیست که انسان موحد
خواسته خود را از خداوندش می‌خواهد و توسل جستن او به کتاب و اولیای الهی در نیایش
به کارگرفتن شیو
 
 
عالم ربانی آیةالله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه :
من عقیده ام این است که مؤمن اگر واقعا مؤمن به خدا شد ،و فهمید که نَفَسی که می کشد، نَفَسش از اوست حالا نعمت های دیگر  که به جاي خود.
 اگرایمانش  صحیح باشد  ، شأن ایمان این است که اگر  مسلّم  بداند که از جهنّم در امان است ، وجايش در بهشت است ،باز در عبادت سستی نمی کند . در عمل کوتاهی نمی کند . برفرض جهنم و بهشت نباشد ، . باز دست از عبادت بر نمی دارد .این شأن ایمان است هر کسی از عدم هست شده ، پ
اهمیت فرهنگ کار در قرآن و روایات؛
عبادت هفتاد جزء دارد، اما جالب است که برخلاف تصور بیشتر مردم، هیچ‌کدام از ادعیه و نمازها، از لحاظ فضیلت و ارزش به رتبه کار کردن، تلاش برای کسب روزی حلال و تامین معیشت خانواده نمی‌رسد.




خداوند در آیه 56 سوره ذاریات، دلیل خلقت انسان را تعبد و عبادت کردن معرفی می‌کند: من جنّ و انس را نیافریدم جز برای اینکه عبادتم کنند(و از این راه تکامل یابند و به من نزدیک شوند)!»عبادت کردن، انسان را به کمال می‌رساند و مقدمات
یکی از اموری که در ارتباط با شب قدر، قابل توجه است مخفی بودن شب قدر، است. در بیان راز مخفی داشتن شب قدر حکمت هایی از سوی دانشمندان اسلامی بیان گردیده است:
اول:فایده ی مخفی داشتن این شب آن است که مردم به عبادت خدا تلاش بیشتری کرده، به طمع درک شب قدر، تمام شبهای ماه رمضان را احیا بدارند.
دوم:شاید انگیزه ی مخفی داشتن شب قدر این باشد که کسی که اراده ی درک شب قدر را دارد، شبهای زیادی را به امید درک شب قدر شب زنده داری می نماید؛ در نتیجه، عبادت او زیاد
برای همراهی با پست نیاز است دو موسیقی را به دقت گوش دهید .  (دوست داشتم) و (دزیره) که هر دو از چاوشی است.
همیشه بین فیلسوفان و متفکرین بر سر تعریف عشق اختلاف بوده و هست. نمی خواهم به اختلافات بپردازم و یا حتی فلسفه ی عشق. فعلا می خواهم در اینجا دو نوع از عشق را به رسمیت بشناسم. یکی عشقی است که عاشق معشوق را در دسترس می بیند و معشوق برایش اصالت دارد. دیگری معشوق را فراتر از دست ها می داند و خود عشق برایش اصیل است.
(دوست داشتم) نماینده ی نوع اول است. خوا
برای همراهی با پست نیاز است دو موسیقی را به دقت گوش دهید .  (دوست دارم) و (دزیره) که هر دو از چاووشی است.
همیشه بین فیلسوفان و متفکرین بر سر تعریف عشق اختلاف بوده و هست. نمی خواهم به اختلافات بپردازم و یا حتی فلسفه ی عشق. فعلا می خواهم در اینجا دو نوع از عشق را به رسمیت بشناسم. یکی عشقی است که عاشق معشوق را در دسترس می بیند و معشوق برایش اصالت دارد. دیگری معشوق را فراتر از دست ها می داند و خود عشق برایش اصیل است.
(دوست دارم) نماینده ی نوع اول است. خوان
دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان و شرح آن



 
اللهمّ قوّنی فیهِ علی إقامَةِ أمْرِکَ                              خدایا نیرومندم نما در آن روز به‌پاداشتن دستور فرمانت
واذِقْنی فیهِ حَلاوَةَ ذِکْرِکَ                                            و بچشان در آن شیرینی یادت را
وأوْزِعْنی فیهِ لأداءِ شُکْرَکَ بِکَرَمِکَ                              و مهیا کن مرا در آن روز برای انجام سپاسگزاریت به کـرم خودت
واحْفَظ
بوی خون آید ز سیب و هم انار و توت تو،
نوحه غم آید از گهواره و تابوت تو.
حاصل باغ انارت میوه نارنجک است،
شد سلح هم مذهب و هم دین و هم معبود تو.
آن قدر بمبی عدو برریخت در بام و درت،
کور سازد چشم بدخواه ترا خاکسترت.
مام افغانم، نبینی چشم گریان مرا،
بی گنه قربان مکن تو طفل ارمان مرا.
ای فلک، بشنو تو آخر آه و افغان مرا،
از جهالت کی رهانی خلق افغان مرا؟
✨کانُوا قَلِیلًا مِنَ اللَّیْلِ ما یَهْجَعُونَ وَ بِالْأَسْحارِ هُمْ یَسْتَغْفِرُونَ
(برنامه‌شان این بود که) اندکى از شب را مى‌خوابیدند. و در سحرگاهان، استغفار مى‌کردند. 
نکته های تفسیری:یَهْجَعُونَ» از هجوع» به معناى خواب شبانه است.آیه 17 دو گونه معنا مى‌شود:یکى آنکه متّقین، بیشتر شب را بیدارند و اندکى از آن را مى‌خوابند، دیگر آنکه متّقین، بیشتر شب‌ها به عبادت برمى‌خیزند و کم است شب‌هایى که آنها تماماً در خواب باشند و براى عبادت
 
باسمه تعالیچهل حدیثریاقصیده ۱ای که داری خود نمایی و ریا با دیگراننزد این و آن برای کسب جا ی مهتراناین و آن با اذن حق مقدور می گردند عملتو گدایی می کنی پیش گدایی آنچنانسخت باشد، ظاهر و باطن یکی یابی تو رابس نفاق است و دو رویی در میان مردمانهر که باشد با ریا زاهد، ندارد ارزشیچون ریا کاری کند با زهد نزد دیگرانبهر اندک قدرت و مال و مقام جان رباگاه تهمت می زنند و افترا بر این و آنبا ریا کاری به فکر کسب مالی و درودیا کنند مدح تو را، بهر لذاید های تا
شهادت یک آرزو و رویا نیست. شهادت یک عهد است با معبود و یک رویه برای زندگی کردن در هر لحظه تا زمان پیوستن به قافله ی کربلا.
شهادت برای کسانی که کاهلند آرزویی است بس دور و دراز. اگر رحمت خداوند حدی داشت می شد با اطمینان گفت که کاهلان را به وادی "بل احیاهم" راهی نیست؛ در حالی که خداوند هم رحمان است و هم رحیم.
چارچوب


برخی چنین می پندارند که در عبادت ، قانون خاصی حاکم نبوده و انسان به هر
صورتی خواست می تواند خداوند را عبادت کند ، هر چه بگوید ، هر طور که خواست عمل
کند ، و تابع قانونی نمی باشد . !
در صورتیکه این پندار صحیحی نمی باشد ، و عبادت و بندگی خداوند  بر اساس چارچوب ِخاصی انجام می شود و اصولاً عبادت  و بندگی ، با اطاعت و پیروی از روشی خاص تحقّق می یابد .
از این رو ، در عبادت موضوع "صحّت" مطرح می شود ، یعنی عبادت کننده
لازم است عبادت را بطور صحیح و در
بین عبادت و معرفتِ خداوند رابطه ی مستقیم وجود دارد ، یعنی هر چه شناخت و معرفت انسان نسبت به خداوند افزایش یابد ، عبادت انسان از نظر کمیت وکیفیت افزایش پیدا می کند ، چنین شخصی هم می خواهد خداوند را بیشتر عبادت نماید وهم حال عبادت او و حضور قلب او ، بیشتر خواهد شد ، لذا هر کس که بخواهد از نظر عبادت به مقام بالاتری نائل شود باید معرفت خود را نسبت به خداوند بالا برد ، نمونه ی آن را می توانیم در امام سجاد علیه السلام ، مشاهده کنیم ، به همین جهت است که
فارغ از هیجانات زمینی، نظیر پرش از ارتفاعات و سرعت بالا و . تجربه ی زندگی که محاسبات آن قرار است بر مبنای محاسبات الهی چیده شود، در بدو اخذ تصمیم هیجاناتی وصف ناشدنی از سمت معبود به عبد سرازیر می شود که در صورت صبر، استقامت و توکل به تدریج تبدیل به اطمینان قلبی خواهد شد.
اَلا اِنَّ اَوْلِیاءَ اللهِ لا خَوفٌ عَلَیْهمْ وَلا هُمْ یَحْزَنونَ»
کاش زودتر برسیم به مقصد.
مانیکه حضرت ابو محمد ع نزد صالح بن و صیف ترکی پیشکارواختیار مهدی عباسی در زندان بود عباسییون و صالح بن علی   دیگرانیکه از ناحیه.اهلبیت منحرف بودند نزد صالح منحرف بودند نزد صالح رفتندتا باو سفا رش کنند در باره حضرت سختگیری کند صالح گفت من چکنم دو نفر از نانجیب ترین مردانی را که میتوانستم  پیداکنم ب. او ،گماشتم. اندونفر در اثر مشاهده رفتار حضرت از لحاظ عبادت ونماز وروزه خیلی کوشاشدند من باندو نفر گفتم در اوچه خصلت است گفتندچه می گویی در باره
باسمه تعالی
اماکن مقدس
مسجد النبی
غزل۲
همبستگی احمد و اصحاب جدا نیست
آرامگه و مسجد و محراب  دو تا نیست
شد مسجد و ارکان بپا، بهر سعادت
آن مرکز علم است و عبادت که فنا نیست
گشته است بنا مسجد پیغمبر اعظم
در اول هجرت شده بر پا و خطا نیست
با گسترش مسجد و تخریب حواشی
آثار زیادی شده نابود و بها نیست
آنجاست زیارتگه و هم جاي عبادت
چون خانه ی احمد بود و ظلم و جفا نیست
همراهی انصار و مهاجر شده باعث
در ساختن هر وجبش، فخر و ریا نیست
احمد چو دگر مردم آن کوچه و
از
ثوبان غلام پیامبر(ص) نقل شده که گفت: ما جمعی در خدمت پیامبر بجايی می
رفتیم. عبورمان به گورستانی افتاد. حضرت اندکی در میان قبرها بایستاد و سپس
به راه افتاد.من عرض کردم توقف شما در قبرستان به چه خاطر بود؟ حضرت سخت
گریه کرد و ما نیز محزون و گریه کردیم، سپس
فرمود: ای ثوبان اینان در قبرهایشان معذّبند آنچنان که من ناله آنها را
شنیدم و دلم به حالشان به رحم آمد و از خدا خواستم عذابشان را تخفیف دهد و
خداوند اجابت فرمود. اگر اینها در ماه رجب روزه گر
دانلود آهنگ فلاح مهری ساقیا – ساقیا در وابکن درد خماری میکشم
دانلود اهنگ ساقیا فلاح مهری در وابکن درد خماری میکشم فلاح مهری
دانلود آهنگ کردی ساقیا از فلاح مهری با لینک مستقیم و کیفیت ۳۲۰ و ۱۲۸
ساقیا امشب مرا تا پیش معشوقم ببرhttp://isongs.ir/%d9%81%d9%84%d8%a7%d8%ad-%d9%85%d9%87%d8%b1%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%82%db%8c%d8%a7-%d8%b3%d8%a7%d9%82%db%8c%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d9%88%d8%a7%d8%a8%da%a9%d9%86/
[عکس 500×500]
مشاهده مطلب در کانال
دارویی بسیار جدید پس از آزمایش روی حیوانات قرار بود روی انسانها امتحان شود ولی امکان مرگ شخص نیز وجود داشت. 
سه نفر داوطلب تزریق این داروی جدید شدند. یک آلمانی، یک فرانسوی و یک ایرانی.
به آلمانی گفتند: چه قدر می گیری، گفت 100هزار دلار. 
گفتند: برای چه؟ 
گفت: اگر مُردم برسد به همسرم.
به فرانسوی گفتند: چقدر؟ 
گفت: 200 هزار دلار که اگر مردم 100هزار برسد به همسرم و 100 هزار برسد به معشوقم.
به ایرانی گفتند: چقدر می گیری؟ گفت 300 هزار دلار. 
گفتند چرا؟ 
گفت: 100
{سبک زندگی مهدوی - شماره 30}
 
اهمیت حضور در مجالس علمی
 
یکی از برنامه های انسان منتظر که دغدغه رشد و تکامل دارد، شرکت در محافل و جلسات علمی می باشد. او به دنبال آن است که روز به روز، معرفتش نسبت به خدا و ولی او افزوده شود و یکی از راه های معرفت افزایی که محبوب خدا و رسولش میباشد، شرکت در محافل علمی است.
رسول خدا فرمودند: ای اباذر! ساعتی در جلسات گفتگوی علمی نشستن، نزد خدا محبوب تر است از عبادت هزار شب که هر شب هزار رکعت نماز گزارده شود و فرمود: ای
بی میلی 

انسان مؤمن بر اساس احساس تکلیف و وظیفه ای که دارد ، به عبادت خداوند پرداخته
و نماز را به پا می دارد ، امّا در عین حال ، برخی این تکلیف الهی را از روی میل و
رغبت و گروهی از روی بی میلی انجام می دهند
با توجّه به این موضوع آیا می توان گفت :

میزانِ معرفتی که انسان به خداوند دارد در ایجاد میل
یا بی میلی ، نقش دارد ؟ به این معنا کههرچه معرفتِ نمازگزار نسبت به خداوند بیشتر باشد و از لطف و توجه
الهی به بندگان آگاهتر باشد ، میل او نسبت به عبادت بی
دین‌داران یکی از مهمترین دلایل خود را برای وجود خدا و ضرورت دین، هدف‌مندی جهان بیان می‌کنند همراه با این پرسش که آیا امکان دارد این جهان بدون هدف به وجود آمده باشد؟» خیلی هم سر راست آدرس می‌دهند که هدف کمال انسان است و بهشت و وصال و معبود و فلان! من با این گزاره‌ها راضی نمی‌شوم چون آنها را نمی‌فهمم. خودم را هم گول نمی‌زنم.
ادامه مطلب
بسم الله الرحمن الرحیم
میگفت همیشه آرزو داشتم به فقرا کمک کنم،اما خوب نمیدانست چطور و چگونه.آرزویش این بود از ته دل.بزرگتر که شد رسید به سنین جوانی،خداراهش را نشانش داد.توانست هر ماه اندکی هرچند به هزارتومن کمک کند.هیچ نداشت،اما از وقتی انفاق میکرد در راه خدا،روز به روز به ثروتش افزوده میشدطوریکه باور نکردنی بود.اما یکی از همین ماه ها پولی نداشت تا در راه محبوبش پروردگارش بدهد.
این شد که گفت:خدایا هیچی ندارم بدهم،اول ماه بعد هم داره
بسم الله الرحمن الرحیم
میگفت همیشه آرزو داشتم به فقرا کمک کنم،اما خوب نمیدانست چطور و چگونه.آرزویش این بود از ته دل.بزرگتر که شد رسید به سنین جوانی،خداراهش را نشانش داد.توانست هر ماه اندکی هرچند به هزارتومن کمک کند.هیچ نداشت،اما از وقتی انفاق میکرد در راه خدا،روز به روز به ثروتش افزوده میشدطوریکه باور نکردنی بود.اما یکی از همین ماه ها پولی نداشت تا در راه محبوبش پروردگارش بدهد.
این شد که گفت:خدایا هیچی ندارم بدهم،اول ماه بعد هم داره
بسم الله الرحمن الرحیم
.بنابراین وسیله هم به معناى تقرّب جستن است و هم به معناى چیزى است که باعث تقرّب به دیگرى مى شود و این یک مفهوم وسیع و گسترده اى دارد. به آیات قرآن مجید باز مى گردیم.در قرآن مجید واژه وسیله در دو آیه به کار رفته است. اوّل آیه 35 سوره مائده است که مى گوید: (یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللهَ وَابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ وَجَاهِدُوا فِى سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ). مخاطب در این آیه همه افراد با ایم

عبادت
 وقتى روى نفس تأثیر مطلوب مى گذارد که با حضور قلب انجام گیرد. 
حضور قلب نیز با پراکندگى افکار میسر نیست.
 به این لحاظ فکر جمع، شرطى بسیار مهم و اساسى براى حضور قلب مى باشد. 
از طرف دیگر یکى از آثار عبادت صحیح
، رفع پراکندگى افکار و جمع شدن فکر است.
 بنا بر این فکر جمع، از یک سو شرط حضور قلب و از سوى دیگر نتیجه ى آن است.
راه هایى که از سوى بزرگان براى جمع شدن فکر پیشنهاد شده است عمدتا به منظور تحصیل شرط حضور قلب مى
 باشد و الاّ به خودى خود ق
خدایا درد تویی 
درمان تویی 
خدایا دوست دارم همه اتفاق های خوب دنیا برای همه بیفته 
خدایا همه آدما رو به خودشون متکی کن 
خدایا مواظب من باش.معبود من.بعد از سال ها وجودت رو حس کردم
خدایا منو زرنگ کن.بهم قدرت بده و تمرکز تا بتونم کارام رو انجام بدم 
خدایا من و بنیامین رو زود بهم برسون ک فاصله ای پیش نیاد .
خدایا اگر فاصله ست بینمون ناشکر نیستم خدا، دلامون همیشه بغل هم باشه 
اوسکریم عاشقتم.
چوب خط من پر شده، آغوش تو پناهمهچوب اینو میخورم که من همیشه وقت دارم به جز تو برا همهغیر تورو صدا زدم، اول راه جا زدمتو به من، راه توبه رو نشون دادی، خودمو به اون راه زدملا معبود سواک، یه کاری کن تا دستام نرفته زیر خاکیه کاری کن حساب من بشه پاک پاکخدای من یه کاری کن برای منحق داری اگه بهم محل نمیذاریحق داری ولی میشم همون که دوست داریخدای من گریه میکنم، میدونم گناهکارمبه جاي من تو شرم میکنی، میدونی گناه دارم.
انا لله و انا الیه راجعون
با نهایت تأسف و تأثر به اطلاع همشهریان عزیز می رسانیم شادروان ، مسلم ملکوتی خالدی بزرگ خاندان ملکوتی ساکن  شهر کاشان به علت کهولت سن دارفانی را وداع گفت و به دیدار معبود شتافت . 
مدیریت و هیئت تحریریه ی خالدنیوز ، درگذشت این پدر مهربان را صمیمانه تسلیت عرض می نماید . 
روحش شاد و یادش گرامی #درگذشتگان_خالدآباد
چوب خط من پر شدهآغوش تو پناهمه
چوب اینو میخورم که من همیشه وقت دارم به جز تو برا همه
غیر تورو صدا زدم، اول راه جا زدم
تو به من، راه توبه رو نشون دادی، خودمو به اون راه زدم
لا معبود سواک، یه کاری کن تا دستام نرفته زیر خاک
یه کاری کن حساب من بشه پاک پاک
خدای من یه کاری کن برای من
حق داری اگه بهم محل نمیذاری
حق داری ولی میشم همون که دوست داری
خدای من گریه میکنم، میدونم گناهکارم
به جاي من تو شرم میکنی، میدونی گناه دارم.
خدای من.

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها