نتایج جستجو برای عبارت :

تم بیماری پارکینسون

توانبخشی بيماري پارکينسون و روش های تشخیص و درمان بيماري پارکينسون 
توانبخشی بيماري پارکينسون برای درمان بیماران مبتلا به پارکينسون موثر است. پارکينسون بعد از بيماري آایمر رایجترین بيماري مخرب اعصاب می باشدکه فرد مبتلا به آن به مرور توانایی جسمانی خود را از دست داده و در صورت عدم مراقبت و راهکار مناسب، بر شدت آن افزوده می گردد.
 
 برای مشاهده متن کامل مقاله توانبخشی بيماري پارکينسون روی لینک توانبخشی بيماري پارکينسون کلیک کنید.
ادامه
بيماري پارکينسون چیست؟
این بيماري پس از آایمر معمول ترین بيماري مخرب اعصاب به شمار می رود! به طور مختصر می توان گفت بيماري پارکينسون یکی از انواع بيماري های نورولوژیک است که فرد مبتلا به آن به تدریج توانایی جسمی و روحی خود را از دست داده و در صورت عدم انتخاب راهکار درمانی مناسب با سرعت بیشتری بر شدت علائم آن افزوده می شود.
سیر بيماري پارکينسون پیشرونده است و منجر به کاهش تدریجی عملکرد فرد می شود.
پس اگر میخواید اطلاعاتی در مورد بيماري پا
نقش فناوری در درمان بيماري پارکينسون
هزینه های زیادی برای یافتن درمان این بيماري انجام شده است و البته دانشمندان و پزشکان بر این باورند که به درمان بيماري پارکينسون نزدیک شده اند.
به گزارش کلیک، بيماري پارکينسون یک بيماري نورودیجنرتیو است که در یک بازه زمانی طولانی از عمر بیمار، پیشرفت کرده و سرانجام علائم خود را نشان می دهد. بسیاری از بیماران تا سال ها هیچگونه علائم هشدار دهنده ای را از خود نشان نمی دهند.
به طور خلاصه می توان شرح داد که مغ
بيماري پارکينسون یک بيماري عصب شناختی است که در اثر کاهش میزان دوپامین مغز رخ می‌دهد و مشکلات حرکتی را با خود به همراه دارد. افراد زیادی در سنین بالا دچار این بيماري می‌شوند و با پیشرفت آن خود فرد و خانواده رنج‌های فراوانی را متحمل می‌شوند. علت دقیقی برای شروع این بيماري مشخص نشده است، اما ترکیبی از عوامل می‌توانند در بروز بيماري پارکينسون نقش داشته‌باشند. افراد با اتخاذ سبک زندگی سالم می‌توانند احتمال ابتلا به بيماري‌هایی چون بیمار
ورزش برای پارکينسون و انواع حرکات ورزشی برای بیماران مبتلا به پارکينسون 
ورزش برای پارکينسون از مهمترین روش های سودمند برای بیماران مبتلا به بيماري پارکينسون است، بيماري پارکينسون، همان لرزش در وضعیت استراحت است که شیوع آن در سنین سالمندی بیشتر است. نشانه های رایج این بيماري عبارتند از: لرزش دست و پا در حالت استراحت، آرام شدن حرکت (برادی کینزیا)، سختی حرکات دست و پا یا بدن و تعادل نامطلوب. این بيماري درمان قطعی ندارد اما داروهایی برای کنت
تاثیر قهوه در جلوگیری از ابتلا پارکينسون
 
 
 
 
 
کافئین می‌تواند خطر ابتلا به بيماري پارکينسون را پایین بیاورد:

پس از آایمر، بيماري پارکينسون دومین بيماري رایج در حیطه‌ی عملکرد مغز است. این بيماري در اثر مرگ سلول‌های ترشح‌کننده‌ی دوپامین (یک انتقال‌دهنده‌ی عصبی) به وجود می‌آید. مانند آایمر، برای پارکينسون هم هیچ درمان شناخته‌ شده‌ای وجود ندارد که این امر اهمیت پیشگیری از آن را دو چندان می‌کند.
طبق مطالعات انجام شده، مصرف قهوه
 
بيماري پارکينسون یک اختلال در دستگاه عصبی است که حدود ۱ درصد از افراد با سن بیش از ۶۵ سال را تحت تاثیر قرار می دهد.علائم این بيماري معمولا به آرامی طی چندین سال رشد می کنند.این علائم در ابتدا می توانند نامحسوس باشند بنابراین علائم اولیه این بيماري به راحتی مورد بی توجهی قرار می گیرند.
اگر شخصی متوجه وجود نشانه های بيماري پارکينسون در خود شد.باید بلافاصله توسط یک پزشک مورد بررسی قرار بگیرد. درمان زود هنگام می تواند شرایط را در طولانی مدت به
اسکن ترودات و کاربرد آن در تشخیص بيماري پارکينسون





اسکن
ترودات یا DAT-scan یک روش تصویربرداری از مغز است که برای افتراق بيماري
پارکينسون از بيماري لرزش با علت نا معلوم به کار می رود.
بيماري پارکينسون چیست؟
بيماري پارکينسون یک بيماري سیستم عصبی است که با علائم حرکتی  لرزش، سفتی عضلات، کندی حرکات و کندی راه رفتن مشخص می شود. این نشانه ها نشانه های اختصاصی بيماري پارکينسون می باشند.
 ولی بعضی از بیماران ممکن است با علائم
بازه سنی پارکينسون
پارکينسون معمولاً
درسنین بالای ۶۰ سال رخ می‌دهد، ولی به طور استثتناء در جوان‌ها هم مواردی از ابتلاء
به پارکينسون وجود دارد که در این صورت ممکن است زمینه‌های ژنتیکی در ایجاد بيماري
دخیل باشند.
براساس آمار‌های
موجود، ممکن است یک درصد از افراد بالای ۶۰ سال دچار پارکينسون شوند که البته این مقدار
قابل توجه است.
شاید بسیاری از
ما بيماري پارکينسون را مساوی با لرزش اندام بدانیم اما این تنها یکی از مشخصه های
بيماري پارکينسون
 پاورپوینت بيماري پارکينسون
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
دانلود پاورپوینت با موضوع بيماري پارکينسون، در قالب ppt و در 17 اسلاید، قابل ویرایش، شامل: کلیات پارکينسون یا فلج لرزان علایم علل عوامل افزایش دهنده خطرPDFhttp://shefayekhatam.ir/shefayekhatam.ir › article-1-969-faبيماري پارکينسون - مجله علوم اعصاب شفای خاتمتوسط S Vazifehkhah - ‏مقالات مرتبط۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - بيماري پارکينسون: از پاتوفیزیولوژی تا مدل های حیوانی . بيماري پارکينسون یک اختالل تحلیل برندۀ عصبی پیشرو
بيماري پارکينسون شایع ترین اختلال عارضه های لرزشی است. ویژگی بيماري پارکينسون پیشرفته از دست دادن کنترل عضلات است که منجر به لرزش اندام و سر حتی در حالت استراحت می شود؛ و باعث سختی و کندی و اختلال در تعادل می شود. در حالت شدید تر ممکن است مشکل راه رفتن و صحبت کردن و عدم توانایی انجام کارهای ساده بوجود بیاید.
نکات مهم
درجه پیشرفت بيماري پارکينسون و اختلالات در افراد متفاوت است
گاهی فردی را بسیار سریع تبدیل به انسانی ناتوان می کند و گاهی در افر
تحقیقات مرتبط با یک اختلال خواب خاص به نام اختلال رفتاری خواب"حرکت سریع چشم" (REM) را با تشخیص بيماري پارکينسون مرتبط کرده است. چه چیزی این مشکل خواب را مشخص می کند و آیا حضور آن میتواند راه خوبی برای پیش بینی خطر ابتلا به پارکينسون باشد؟

ادامه مطلب
تحقیقات مرتبط با یک اختلال خواب خاص به نام اختلال رفتاری خواب"حرکت سریع چشم" (REM) را با تشخیص بيماري پارکينسون مرتبط کرده است. چه چیزی این مشکل خواب را مشخص می کند و آیا حضور آن میتواند راه خوبی برای پیش بینی خطر ابتلا به پارکينسون باشد؟

ادامه مطلب
پارکينسونیسم
چیست؟
پیرامون پارکينسون
و علایم آن می‌بایست به این نکته توجه کرد که گا‌ها فردی می‌تواند دچار تغییرات حرکتی
خاصی شود، ولی بيماري پارکينسون نداشته باشد، در این حالت گفته می‌شود که فرد دچار
پارکينسونیسم شده یعنی فقط علائم پارکينسون را بروز می‌دهد و یا اینکه واقعاً دچار
پارکينسون است.
در واقع می‌توان
گفت: این افراد دو گروه متفاوت هستند؛ همانطور که گفته شد گروهی را که صرفاً علامتی
از علائم پارکينسون دارند، ولی بيماري پارکین
پرسش و پاسخ @Ameli_Office سوال: پدر من حدود سه ماه هستش که به پارکينسون مبتلا شده و حدود یک هفته است که دارو ها آمانتادین و لودوپا و ایزیکام رو شروع کرده و تقریباً تمام مشکلاتش مرتفع شده اما چون در سال گذشته براشون مشکل پروستات پیش اومده بود و اندازه پروستات بزرگ شده این دارو ها باعث احتباس ادرار شد براشون میخواستم ببینم راه حل چیه؟ آیا اگر جراحی کند و پروستات رو بردارند مشکل مرتفع میشه؟ @Ameli_Office پاسخ: ✅ تکرر ادرار و مشکل در دفع ادرار و گاه بی اختیا
پارکينسون لرزش در وضعیت استراحت است که شیوع آن بیشتر در سنین پیری است اما در جوانان هم دیده می شود شیوع آن در تمام مناطق دنیا یکسان است یعنی درصد شیوع بيماري با تغییر در منطقه خیلی فرق نمی کند بطور کلی این بيماري بر اثر از بین رفتن سلول های ترشح کننده ماده ای به نام دوپامین (که یک انتقال دهنده عصبی) است رخ می دهد. افزایش نسبت استیل کولین به دوپامین در عقده های قاعده ای مغز موجب علائم ترمور، سفتی عضلات و کندی حرکات میشود
علائم پارکينسون 
پارکین
علائم بيماري پارکينسون و برخی از انواع دمانس شامل بدن  لوی، توده های سمی است که در مغز شکل می گیرد و مدارهای عصبی را مختل می کند. محققان دانشگاه اوزاکا در ژاپن در حال انجام آزمایش پیشگیرانه جدید در یک مطالعه اولیه موش هستند.

ادامه مطلب
به گزارش بدانید ها آب مروارید، كدر شدن عدسی چشم است كه منجر به مشكلات بینایی می‌شود. در مراحل اولیه، استفاده از نور قوی و عینك، مشكلات بینایی ناشی از آب مروارید را كمتر می‌كند. اما در مراحل بعدی بيماري، انجام جراحی برای بهبود بینایی ضروری است. امروزه عمل جراحی آب مروارید كم خطر و […]
نوشته آشنایی با بيماري آب مروارید اولین بار در بدانید ها. پدیدار شد.
به گزارش بدانید ها آب مروارید، كدر شدن عدسی چشم است كه منجر به مشكلات بینایی می‌شود. در مراحل اولیه، استفاده از نور قوی و عینك، مشكلات بینایی ناشی از آب مروارید را كمتر می‌كند. اما در مراحل بعدی بيماري، انجام جراحی برای بهبود بینایی ضروری است. امروزه عمل جراحی آب مروارید كم خطر و …
نوشته آشنایی با بيماري آب مروارید اولین بار در بدانید ها. پدیدار شد.
بيماري پارکينسون یک بيماري پیشرونده در اثر کاهش تولید نوروترانسمیتری (پیام رسان عصبی) به نام دوپامین و نیز افزایش نوروترانسمیتری به نام استیل کولین ایجاد می شود، علایم بيماري شامل بد شدن دستخط، کندی تکلم و راه رفتن،لرزش عمدتا یک طرفه اندام ،سفتی دردناک اندام،بی خوابی،تعریق ،اختلال بویایی و… می باشند.
برای مطالعه ادامه مطلب و پرسش و پاسخ از دکتر پشم فروش به لینک زیر مراجعه کنید:
پارکينسون
عرضه حسگری برای تشخیص ام‌اس و پارکينسونمحققان دانشگاه ولیعصر رفسنجان حسگری زیستی تولید کردند که قادر به تشخیص گونه‌ای پروتئین به منظور شناسایی صرع و پارکينسون است.

به گزارش ایسنا، اندازه‌گیری و تعیین پروتیئن‌ها در نمونه‌های زیستی، نقش
مهمی در درمان‌های پزشکی، مهندسی زیستی و ایمنی و بهداشت مواد غذایی دارد.
ادامه مطلب
اثرات نیش زنبور عسل بر روی پارکينسون
پارکينسون
لرزش در وضعیت استراحت است که شیوع آن بیشتر در سنین پیری است اما در
جوانان هم دیده می شود .شیوع آن در تمام مناطق دنیا یکسان است یعنی درصد
شیوع بيماري با تغییر در منطقه خیلی فرق نمی کند .علائم بيماري پارکينسون
ناشی از اختلال در سلول های سازنده دوپامین است که به سمت اختلالات حرکتی
پیش رونده منتهی می شود.باعث سختی وسفتی ماهیچه ها، لرزش ، از دست دادن حس
حرکت و اختلال حافظه می گردد.این بيماري با علا
پاورپوینت جامع و کامل بيماري پارکينسون
کاربران گرامی ،این فایل حاوی مطالعه پاورپوینت بيماري پارکينسون در 44 اسلاید بهمراه پاورپوینت بيماري پارکينسون و آشنایی باتکنیک های توانبخشی ورزشی این بیماران در 38 اسلاید قابل ویرایش می باشد که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، این محصول را دریافت کنید.
جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت بيماري پارکينسون متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .
محتوای اسلاید 4
کلیات
پارکينسون یک بيماري د
با سلام خدمت همه عزیزانی که برای پیدا کردن جواب و پاسخ به سوال بازی خواستگاری با عنوان بيماري لرزش اندام ها و اختلال در حرکت است وارد این سایت شده اید جواب این سوال بازی خواستگاری را پیدا کردیم و پاسخ این سوال پارکينسون است. شما با وارد کردن حروف پارکينسون میتوانید وارد مرحله بعدی بازی خواستگاری شوید.

دانلود فیلم هزارپا 1 و هزارپا 2
گانودرما و پارکينسون
بيماري پارکينسون از جمله بيماريهایی است که پیشگیری از عدم ابتلا به آن بسیار مهم تر از درمان آن میباشد چرا که برای آن درمان قطعی وجود ندارد و اکثر روشهای موجود بيماري را کنترل کرده و مانع از پیشرفت آن میشود.در ادامه به بررسی گانودرما و پارکينسون پرداخته و با نحوه ی تاثیر گذاری آن بر این بيماري بیشتر آشنا میشویم.
گانودرما چیست؟
گانودرما نام یک قارچ با قدمتی نزدیک به ۴هزار سال است که با خواص اعجاب انگیز و منحصر بفردی که دا
ثروت چیست؟ و چرا مردم موفق می شوند یا شکست می خورند؟"
قانون پارکينسون یکی از بهترین و مهم ترین قوانین مربوط به ثروت و پس انداز است. این قانون سال ها قبل بوسیله سی. نورث. کت پارکينسون نوشته شده است و توضیح می دهد که چرا بعضی ها در بازنشستگی فقیرند.
این قانون می گوید مهم نیست مردم چقدر درآمد دارند، گرایش آنان این است که همه ی درآمدشان و کمی بیشتر از آن را خرج کنند. هزینه هایشان همگام با درآمدشان بالا می رود. مهم نیست درآمدشان چقدر است، چون به نظر
پرسش و پاسخ @Ameli_Office سوال:باسلام داروهای ایزوکوم و آمانتادین چه عوارضی دارند ؟ می توان دوز داروها را کم و زیاد کرد؟ @Ameli_Office پاسخ: ✅ داروهای ایزیکام (Isicom) ، پارکین سی، الدورام سی، لوودپاسی و همینطور، مادوپار و نوراستور از گروه داروهای دوپامینی هستند که در بدن به دوپامین تبدیل می شوند. ماده اصلی این دارو، لوودوپا است که یک اسید امینه است. همراه با لوودوپا ماده دیگری بنام کاربی دوپا یا بنسرازید قرار داده شده که سبب می شود مقدار بیشتری لوودوپا به
دلایل ابتلاء
به بيماري پارکينسون
علت بيماري پارکينسون
معلوم نیست، مطالعات اخیر نشان داده‌اند که عوامل ژنتیکی و محیطی از قبیل سابقه فامیلی
مثبت، جنسیت مذکر، ضربه به سر، تماس با آلاینده‌ها (به ویژه ه کش‌ها و آلودگی هوا)،
آسیب مغزی، رژیم‌های غذایی حاوی مقادیر بالای چربی‌های اشباع نشده، کمبود اسیدفولیک
و ویتامین ‌D و B12،
دیابت، استفاده از آب چاه یا مصرف ترکیبات آفت‌کش، استرس و شیوه نوین زندگی در بروز
این بيماري موثرند.
تا به‏ حال پژوه
نوروفیزیولوژی مولکولی بيماري پارکينسون
رضا مقدسی
معرفی
بيماري پارکينسون(PD) یکی از شایع ترین اختلالات نورودژنراتیو عصبی است. مطالعات مولکولی نشان می دهد که این بيماري توسط عوامل متعددی ایجاد می شود. به نظر می رسد جهشهای ژنی مختلف مسئول اشکال مختلف پارکينسون وراثتی باشند. در بسیاری از موارد، ویژگیهای بالینی، عصب شیمیایی (neurochemical)، آسیب شناسی عصبی(neuropathological) و داروشناختی شباهت قابل توجهی به بيماري پارکينسون ایدیوپاتیک دارند. در برخی از جهش
متخصص مغز و اعصاب شیراز
سیستم عصبی انسان به دو دسته کلی اعصاب مرکزی (مغز و نخاع) و اعصاب محیطی (اعصاب و نورون های عضلات) تقسیم می‌شود.کلیه شرایط و بيماري هایی که هریک ازقسمت ها ی سیستم اعصاب را در گیر کند، در حوزه اختیارات متخصص مغز و اعصاب قرار دارد.
از آنجایی که در همه جای بدن اعصاب وجود دارند، بيماري های عصبی می توانند هریک از اعضای بدن از جمله چشم، پوست، عضلات، گوش، حلق، دست و پا ، سیستم گوارشی از دهان تا مقعد و … را درگیر کنند برای همین طیف
به ارگاسم نرسیدن وما به معنای وجود مشکل و بيماري نیست، بلکه عوامل
بیولوژیکی و جسمی زیادی در این فرایند دخیل هستند. بيماري های که تاثیرات
جدی بر سلامت روان ن دارند، عواملی هستند که بر روی ارگاسم ن تاثیر
می گذارد، این بيماري ها عبارتند از : 
مالتیپل اسکلروزیس یا MS
بيماري پارکينسون 
جراحی مختلف مانند هیسترکتومی یا جراحی برای سرطان 
افزایش سن

ادامه در منبع
به ارگاسم نرسیدن وما به معنای وجود مشکل و بيماري نیست، بلکه عوامل
بیولوژیکی و جسمی زیادی در این فرایند دخیل هستند. بيماري های که تاثیرات
جدی بر سلامت روان ن دارند، عواملی هستند که بر روی ارگاسم ن تاثیر
می گذارد، این بيماري ها عبارتند از : 
مالتیپل اسکلروزیس یا MS
بيماري پارکينسون 
جراحی مختلف مانند هیسترکتومی یا جراحی برای سرطان 
افزایش سن

ادامه در منبع
پرسش و پاسخ @Ameli_Office سوال:سلام دکتر من ۱۲ سال پارکينسون. دارم ولی الان دکترم گفته به من دارو دیگه روی جواب نمیده. باید پمپ اپومرفین تجویز کرده. @Ameli_Office پاسخ: ✅ آپومورفین یک داروی قوی و موثر دوپامینی است که تا حدود زیادی سبب تخفیف علایم جمود و خشکی ناشی از بيماري پارکينسون می شود. داروی آپوموفین جذب خوراکی ندارد بنابراین باید بصورت زیر پوستی تزریق شود. ✅ تزریق زیر پوستی آپوموفین ظرف ۵-۱۵ دقیقه اثر کرده و سبب رفع علایم جمود و سفتی پارکينسون می ش
پاورپوینت داروهای مورد استفاده در پارکينسون و دیگر اختلالات حرکتی - 9 اسلاید
پاورپوینت داروهای مورد استفاده در پارکينسون و دیگر اختلالات حرکتی پاورپوینت داروهای مورد استفاده در پارکينسون و دیگر اختلالات حرکتی پاورپوینت داروهای مورد استفاده در پارکينسون و دیگر اختلالات حرکتی پاورپوینت داروهای مورد استفاده در پارکينسون و دیگر اختلالات حرکتی این فایل تایید کیفی شده، نیاز شما را کاملا رفع می کند و در زیر قسمتهایی از متن آن را مشاهده می ک
بر اساس مطالعات متخصصان، مصرف قهوه خواص بسیار زیادی دارد که در این مطلب به تعدادی از آنها اشاره شده است.


به گزارش : قهوه در برابر بيماري‌های مختلف از جمله آایمر، دیابت یا بيماري‌های قلبی و عروقی مقاومت دارد. آن‌هایی که قهوه می‌نوشند عمر طولانی‌تری دارند و ریسک ابتلا به بيماري‌هایی همچون پارکينسون در آن‌ها بسیار کم است.
ادامه مطلب
تشخیص بيماري
پارکينسون
تشخیص بيماري
پارکينسون اغلب به صورت بالینی انجام می گیرد و با توجه به شرح حال و معاینه دقیق
نورولوژیک توسط متخصص مغز و اعصاب انجام می شود.
برای ارزیابی
و تشخیص پارکينسون معمولا موارد زیر را انجام می دهند:
1.      ضربه به انگشت دست و انگشت شست با هم و یا ضربه به پا
برای بررسی کُندی حرکت مراجع
2.      شل کردن دست برای مشاهده لرزش در حین استراحت
3.      شل کردن عضلات حین حرکت گردن، بازو ها و ساق پا به منظور
بررسی سفتی اندام
پارکينسون چگونه شروع می شود؟
بيماري پارکينسون یک اختلال پیشرفته ی عصبی است که بر روی حرکات فرد تاثیر می گذارد.علائم پارکينسون به تدریج و گاهی اوقات با یک لرزش ناگهانی خفیف فقط در یک دست شروع می شود. لرزش در این بيماري معمول است اما ممکن است سبب سفتی عضله و یا کند شدن حرکات نیز شود.این بيماري بعد از آایمر، معمول ترین بيماري مخرب اعصاب است. بيماري پارکينسون یکی از انواع بيماري های نورولوژیک است و فردی که دچار این بيماري شده به تدریج توانایی
زهر زنبور عسل و درمان طبیعی بيماري پارکينسون
با جستجو به دنبال درمان طبیعی برای بيماري پارکينسون، نتایج امیدوارکننده‌ای بوسیله طب سوزنی به همراه زهر زنبور عسل بدست آمده است.در روسیه، در مدرسه زنبوردرمانی روسیه، گفته می‌شود که درمان پارکينسون با زهر زنبور عسل ممکن است و برای اثبات این امر، زهر زنبور بر روی بیماران مبتلا به پارکينسون استفاده شده است. این خاصیت به دلیل اثر بیولوژیکی مثبت زهر زنبور بر مغز است: تأمین خون و دوپامین در مغز بهب
بیمه عمر سامان
طرح ممتاز امراض خاص بیمه عمر سامان انواع بيماري‌های صعب العلاج و شایع رو به تفکیک گروه بندی سنی بزرگسالان و کودکان (30 بيماري) تحت پوشش قرار میدهد که به شرح آنها می‌پردازیم.سرطان‌ها:سرطان، پیوند مغز استخوانبيماري‌های قلبی:سکته مغزی، سکته قبلی، حمله قلب، جراحی آئورت، جراحی گرافت، (بافت پیوندی) و بایپس شریان_کرونر جراحی دریچه قلب، پیوند قلب/کلیه، مراحل انتهایی بيماري کلیویبيماري‌های مغز و اعصاب:تومور خوش خیم مغزی، وضعیت پ

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها