نتایج جستجو برای عبارت :

المعجم البلدان

بدأت شرکة طب مد للسیاحة العلاجیة (شرکة عصر الطب الدولیة) أعمالها فی سنة 2016 مرکزة علی أنشطة السیاحة العلاجیة أو السیاحة الطبیة. هذه الشرکة بفضل تمتعها بأفضل الأطباء و الخبراء السیاحیین و المهندسین المعلوماتیین و المرشدین السیاحیین و المترجمین تعلن عن إستعدادها لتقدیم أفضل الخدمات جودة و نوعیة لکل المراجعین من أنحاء العالم
تتعاون شرکة طب مد للسیاحة العلاجیة مع أکثر من 430 طبیبا أخصائیا و فوق أخصائی مشتغلا فی أکثر من 28 مستشفی دولیا و 210 مرکز
[یاقوت حموی] در جلد هشتم کتاب معجم البلدان مینگارد: فرعون به هامان دستور داد که نهر سردوس را حفر کند. هنگامی‌که هامان مشغول حفر جوی شد، اهالی قریه‌ها هرکدام می‌آمدند و مالی می‌دادند که عبور آن نهر از قریه آن‌ها باشد. هامان گاهی آن نهر را به‌طرف مشرق و گاهی به‌طرف مغرب و گاهی به‌طرف قبله می‌برد و بدین‌وسیله از هر قریه‌ای مبلغی می‌گرفت تا اینکه صد هزار دینار جمع کرد و پول‌ها را نزد فرعون آورد و قضیه را برای فرعون شرح داد. فرعون گفت: وای ب
فعل هایی از قرآن که ریشه سمع،خرج و ذهب دارند/جواب فعالیت درس سوم عربی نهمبا استفاده از نرم افزار قرآن یا کتاب ((المعجم المفهرس لالفاظ القرآن)) سه آیه را که حروف اصلی فعل های آنها ((س م ع)) ، (( خ ر ج)) و ( ذ ه ب)) است بیابید.
*** خَتَمَ اللَّـهُ عَلَى قُلُوبِهِمْ وَعَلَى سَمْعِهِمْ وَعَلَى أَبْصَارِهِمْ   ادامه آیه تنها درصورت پرداخت و دانلود فایل
ترجمه : خداوند بر دلهاى آنان، و بر شنوایى ایشان مُهر نهاده؛ و بر دیدگانشان ادامه مطل فقط در صورر
محله حکمت یکی از محلات منطقه یک شهر تهران است . جمعیت این محله 36037 نفر و خانوار آن 11567 خانوار می باشد . 
در حال حاضر دزاشیب و حکمت دو محله جدا از یکدیگرند اما در گذشته این دو محله یکی بودند و به نام دزاشیب - حکمت خوانده می شدند . وجه تسمیه حکمت به دلیلی ست حسینعلی خان حکمت ملقب به حشمت الممالک فرزند حیدرخان معظم الدوله در خیابان اصلی این محل بوده است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به نام شهیدان سرفراز برادران سلیمانی شد .
قدمت محله حکمت 400 سال ا
به
اطلاع اعضاء و مراجعان محترم می­ رساند:


 

سلسله
نشست­ های تخصصی معرفی و نقد کتاب با معرفی
 کتاب "البلدان" اثر "ابن
فقیه همدانی" توسط آقای دکتر پرویز اذکائی برگزار می گردد.


زمان:
پنچ ­شنبه 98/02/26
ساعت 10 تا 12


مکان:
سالن جلسات کتابخانه مرکزی


شرکت
برای عموم آزاد است.
از ابو سُلالَه سُلَمِی روایت شده است که رسول خدا(صلّی‌الله‌علیه‌وسلّم) فرمود:
به‌زودی امامانی بر شما خاهند بود که روزیهایتان را در دست می‌گیرند. با شما سخن می‌گویند و دروغ می‌گویند، و کار می‌کنند و کار را بد انجام می‌دهند، سپس از شما، جز با نیک‌شمردن زشتشان و راست‌پنداشتن دروغشان، خُشنود نمی‌شوند. شما حق را به آنان بدهید تا آن را می‌پسندند، و اگر از حق گذر کردند، با ایشان کارزار کنید. پس، هر کس بر سر آن کشته شود، او شهید است(1).
—----------
افزایش شمار پاسبانان و نیروهای امنیّتی از نشانه‌های نزدیک‌شدن زمان قیام امام مهدی-علیه‌السّلام- است.
از عبدالّاه ابن مسعود روایت شده است که گفت: گفتم: ای فرستادۀ خدا، آیا برای ساعت نشانه‌ای است که ساعت با آن شناخته شود؟ به من فرمود:
. ای پسر مسعود، بی‌گمان از نشانه‌های ساعت و پیش‌درآمدهایش آن است [که پاسبانان](۱) فراوان شوند. .(۲)
بدان که مراد از ساعت» در برخی آیات قرآنی و بسیاری از روایات اسلامی، زمان قیام قائم-علیه‌السّلام-است.
از ابو
بر اساس احادیث، آغاز ظهور آن بزرگوار از مشرق زمین خواهد بود: 
" نقطه آغاز ظهور او از سوی مشرق است و چون آن هنگام فرا رسد، سفیانی خروج کند." (المعجم، ج5، ص235) 
یعنی فراهم ساختن زمینه ظهور آن حضرت، به دست نژاد سلمان فارسی(ایرانیان) است. همان ها که به دارندگان پرچم های سیاه معروف اند و نهضت آنان به رهبری مردی از قم برپا می گردد.
 "مردی از قم مردم را به حق دعوت کند. گروهی گرد او جمع شوند که دلهایشان چون قطعه های آهن استوار و پولادین در برابر تندباد ها و
ایرانیان پس از قیام و نهضتشان، از دشمنان(ابرقدرتها) می خواهند که در امورشان دخالت نکنند ولی نمی پذیرند: " حق را می جویند، اما به آنان سپرده نمی شود، بار دیگر خواهان آن شوند، اما راه به جایی نبرند، با مشاهده این وضع سلاح بر دوش گرفته و به مبارزه روی می آورند. آنگاه حقوقشان را به رسمیت شناسند، اما این بار، آن ها نپذیرند، تا دست بر قیام زنند و پرچم نهضت را رها نکنند تا به دست صاحب شما (منظور حضرت مهدی(عج) است) بسپارند. کشته های آنان شهیدند. (المعجم،
از ابو سُلالَه سُلَمِی روایت شده است که رسول خدا(صلّی‌الله‌علیه‌وسلّم) فرمود:
به‌زودی امامانی بر شما خاهند بود که روزیهایتان را در دست می‌گیرند. با شما سخن می‌گویند و دروغ می‌گویند، و کار می‌کنند و کار را بد انجام می‌دهند، سپس از شما، جز با نیک‌شمردن زشتشان و راست‌پنداشتن دروغشان، خُشنود نمی‌شوند. شما حق را به آنان بدهید تا آن را می‌پسندند، و اگر از حق گذر کردند، با ایشان کارزار کنید. پس، هر کس بر سر آن کشته شود، او شهید است(1).
—----------
مودت اهل بیت شرط قبولی اعمال امت (به روایت اهل تسنن)
طبرانی عالم بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
۲۲۳۰- حدّثنا أحمد بن محمّد المرّیّ البغدادیّ قال: نا حرب بن الحسن الطّحّان قال: نا حسین بن الحسن الأشقر قال: نا قیس بن الرّبیع، عن لیث، عن ابن أبی لیلى، عن الحسن بن علیّ أنّ رسول اللّه صلّى الله علیه وسلّم قال: زَمُوا مَوَدَّتَنَا أَهْلَ الْبَیْتِ، فَإِنَّهُ مَنْ لَقِیَ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ وَهُوَ یَوَدُّنَا دَخَلَ الْجَنَّةَ بِشَفَاعَتِنَا، وَ
ابن ملجم (لعنه الله) شقی‌ترین فرد امت (به روایت اهل تسنن)
طبرانی و ابی یعلی موصلی از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده‌اند:
۷۳۱۱- حدثنا محمد بن عبد الله الحضرمی ، ثنا أبو كریب ، (ح) وحدثنا القاسم بن عباد الخطابی ، ثنا سوید بن سعید ، قالا : ثنارشدین بن سعد ، عن یزید بن عبد الله بن الهاد ، عن عثمان بن صهیب ، عن أبیه ، عن النبی - صلى الله علیه وسلم - أنه قال یوما لعلی - رضی الله عنه - : من أشقى الأولین ؟ قال : الذی عقر الناقة یا رسول الله . قال : صدقت ، فمن أشقى
از اَعْلَم اَزْدِی روایت شده است که امیر مؤمنان-علی-(علیه‌السّلام) فرمود:
پیشِ رویِ قائم مرگی سرخ و مرگی سپید و ملخی بهنگام و ملخی نابهنگام که مانند خون سرخ است، خاهند بود. پس، مرگ سرخ با شمشیر، و مرگ سپید با طاعون(1) است.(2)
 
از کعب روایت شده که گفت:
در کتابها می‌یابیم که زمین همه‌اش ویران می‌شود . ولی کرمان و اسفهان و فارس، پس، ملخ و از راستی‌ برگشتن پادشاه نابودشان می‌کنند. .(3)
چنین می‌نماید که این روایت از سخنان پیامبر(صلّى‌الله‌علیه‌
روایات حرکتی را به تصویر می کشند که در سوریه و توسط سفیانی آغاز می شود. او از هواداران غرب و هم پیمان یهودیان است و تمام سوریه و اردن را تحت فرمان خود قرار می دهد:
" خروج سفیانی حتمی است، این خروج از آغاز تا پایان، پانزده ماه به طول می انجامد. 6 ماه آن را به جنگ و کشتار می پردازد و وقتی پنج منطقه را به تصرف خود در آورد، تنها می تواند 9 ماه بر آن مناطق فرمانروایی کند، نه یک روز بیشتر!." (المعجم:ج3،ص462)
طبق احادیث، مناطق پنجگانه علاوه بر سوریه و اردن، اح
بسم الله الرحمن الرحیم《یا أنصار المهدی عجل الله فرجه، قوموا لإنقاذ العالم》
هذه المرة فی ملحمة مضمخة بعبق البشارة والرجاء سننصره ؛ على أعتاب الولادة السعیدة لمنجی البشریة الإمام المهدی عجل الله فرجه، فی عاصفة تویتریة منتصف شعبان ب #promisedsavoir ، سنذکر العالمین بخاتمة أزمات العالم وتحدیات، ببرکة ظهور المهدی المنتظر عجل الله فرجه ونبی الله عیسى علیه السلام .
موعدنا على التویتر:۱- الأفضل إعداد نص أو تعبیر  متناسب مع هدفنا ولا تنسوا أن تضیفوا #
"ادامه پست قبلی"
عهدنامه ی آذربایجان:
چون مسلمانان در پیشرویهای خود در ایران به آذربایجان رسیدند آذربایجان را به صلح فتح کردند میان مردم آذربایجان و عتبه بن فرقد فرمانده مسلمان، عهدنامه ای بسته شد که متن زیر بخشی از این عهد نامه ی خواندنی را شامل می شود:
بر اساس عهدنامه آذربایجان: هیچ کس کشته نشود کسی به اسارت گرفته نشود، آتشکده ای ویران نگردد و متعرض کُردهای بلاشجان، سبلان و ساترودان نشوند و اهل شیز را از رقصیدن در عیدهایشان و از انجام مراس
 عن علیّ‌[علیه السّلام]قال: سمعت النّبیّ‌ صلّى اللّه علیه [وآله] یقول: إذا کان یوم القیامة، نادى مناد من وراء الحجب:یا أهل الجمع غضّوا أبصارکم عن فاطمة بنت محمّد حتّى تمرّ».المصدر: فضائل فاطمة اهراء، الحاکم النیسابوری، صص 38-39، ح 4
امام علیّ علیه السلام فرمود: شنیدم پیامبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله را که می فرمود: هنگامی که روز قیامت شود، منادی از پشت حجاب ها ندا دهد: ای جماعت چشم فرو بندید از فاطمه دختر محمّد صلّی اللّه علیه و آله تا آنکه
از حضرت زهرا سلام الله علیها از رسول الله صلی الله علیه و آله از جبرئیل:همانا سعادتمند کامل و حقیقی کسی است که علی علیه السلام را در دوران زندگی و پس از مرگ آن حضرت، دوست داشته باشد. و همانا یدبخت حقیقی کسی است که علی علیه السلام را در دوران زندگی و پس از مرگ آن حضرت، دشمن بدارد.
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللهِ الْحَضْرَمِیُّ، ثنا جَنْدَلُ بْنُ وَالْقٍ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ عُمَرَ الْمَازِنِیُّ [الواقدی]، عَنْ عَبَّادٍ الْکَلْبِیِّ،
خیبر صہیون تحقیقاتی ویب گاہ: ۱۹۶۷ کے بعد صہیونی ریاست کے ہاتھوں مقبوضہ فلسطین میں تمام تاریخی اور ثقافتی آثار چاہے وہ مسلمانوں سے تعلق رکھتے ہوں یا عیسائیوں سے، کی نابودی کا سلسلہ شروع ہو گیا جس کے رد عمل میں مسلمانوں، عیسائیوں اور دنیا کے حریت پسندوں لوگوں حتی بعض یہودیوں نے بھی اسرائیل کے ان گھنوئنے اقدامات کو شدید تنقید کا نشانہ بنایا۔ اگر چہ بیت المقدس یا یورشلم انسانی ثقافت میں ایک خاص مقام کا حامل ہے اور اس کی معنوی اور تاریخی اہمیت ک
سومین تصویر بیست و پنج سال پس از مرگ امیرکبیر در مرآت البلدان، کتاب تاریخی که به مناسبت یکصدمین سال حکومت قاجاریه منتشر شد، نقش شده است. ناصرالدین شاه که اصرار داشت در این کتاب تصویری از امیرکبیر وجود داشته باشد، شخصاً طرحی از صورت امیر کشید و نقاشی اصلی با استفاده از طرح شاه تهیه شد. این تصویر به طور واضح از روی اولین نقاشی کشیده شده است اما جزئیات صورت (بر اساس آنچه ناصرالدین شاه در ذهن داشته) متفاوت است
فریدون آدمیت در کتابش (سال ۱۳۲۱) پس ا
خیبر صہیون تحقیقاتی ویب گاہ: ۱۹۶۷ کے بعد صہیونی ریاست کے ہاتھوں مقبوضہ فلسطین میں تمام ثقافتی آثار چاہے وہ مسلمانوں سے تعلق رکھتے ہوں یا عیسائیوں سے، کی نابودی کا سلسلہ شروع ہو گیا جس کے رد عمل میں مسلمانوں، عیسائیوں اور دنیا کے حریت پسندوں لوگوں حتی بعض یہودیوں نے بھی اسرائیل کے ان گھناونے اقدامات کو شدید تنقید کا نشانہ بنایا۔ اگر چہ بیت المقدس یا یورشلم انسانی ثقافت میں ایک خاص مقام کا حامل ہے اور اس کی معنوی اور تاریخی اہمیت کسی پر بھی ڈھ
چون مسلمانان در پیشرویهای خود در ایران به آذربایجان رسیدند آذربایجان را به صلح فتح کردند میان مردم آذربایجان و عتبه بن فرقد فرمانده مسلمان، عهدنامه ای بسته شد که مورخ بزرگ ابن جریر طبری متن آن را اینگونه نوشته اند:
بسم الله الرحمن الرحیم
این امانیست که عتبه بن فرقد عامل امیر المؤمنین عمر بن خطاب به اهل آذربایجان، از اهالی دشت و کوه، اطراف، دره ها و اهل ادیان می دهد که تمام آنها بر جان ها، اموال، ادیان و شریعت های خود درامانند بر این مبنا که
افتخاری جاویدان برای شیعیان غیور سیستان
یاقوت حموی از جغرافی‌دانان بزرگ پس از ذکر خصلت‌های مردم سیستان می‌نویسد:
قال الرهنی: وأجلّ من هذا كلّه أنّه لعن علی بن أبی طالب، رضی الله عنه، على منابر الشرق والغرب ولم یلعن على منبرها إلّا مرّة، وامتنعوا على بنی أمیّة حتى زادوا فی عهدهم أن لا یلعن على منبرهم أحد ولا یصطادوا فی بلدهم قنفذا ولا سلحفاة. وأی شرف أعظم من امتناعهم من لعن أخی رسول الله، صلّى الله علیه وسلّم، على منبرهم وهو یلعن على مناب
به اولین نقل این داستان از تاریخ طبری میپردازیم:
حَدَّثَنِی عُمَرُ بْنُ شَبَّةَ، قَال : حَدَّثَنِی عَلِی بْنُ مُحَمَّدٍ عنْ عَلِی بْنِ مُجَاهِدٍ، عن ْحَنَشِ بْنِ مَالِک،ٍقَال: غَزَا سَعِیدُ بْنُ الْعَاصِ مِنَ الْکُوفَةِ سَنَةَ ثَلاثِینَ یُرِیدُخُرَاسَانَ، وَمَعَهُ حُذَیْفَةُ بْنُ الْیَمَانِ وَنَا س مِنْ أَصْحَابِ رَسُولِ اله ص، ""ومَعَهُ الْحَسَنُ وَالْحُسَیْنُ ""وعَبْدُ الهَّ بْنُ عَبَّاسٍ وعبد اله ابن عُمَرَ وَعَبْدُ الهَّ بْنُ
عملیات زراعة الشعر بأسعار معقولة مقارنة بالدول الأخرى. فی أوروبا والولایات المتحدة ، تحتاج إلى میزانیة قدرها 7000 دولار – 25000 دولار (حسب عدة عوامل) ، ولکن فی إیران تحتاج إلى میزانیة قدرها 2500 دولار – 7000 دولار لعملیات زراعة الشعر.
بالمقارنة مع الدول الأخرى أستطیع القول إن إیران ست واحدة من أفضل الوجهات فی مجال جراحة زراعة الشعر.
لا حاجة إلى الانتظار للحصول على موعد
فی العدید من البلدان الأخرى ، بسبب عدم وجود فرق جراحة زراعة الشعر ، علیک ال
باز هم به یاد می آورید که پیشتر گفتیم: فتنۀ خاکستری و قلّادۀ سرخ در پیش است!
ازعَوْف پسر مالک روایت شده است که رسول خدا(صلّى الله علیه و سلّم) فرمود:
چگونه می باشی تو ای عوف، هنگامی که این گروه مردم (مسلمانان) بر هفتاد و سه دسته جدا شوند، یکی در بهشت و دیگرانشان در آتش؟! گفتم: و آن کی خاهد بود، ای رسول خدا؟ فرمود: هر گاه پاسبانان فراوان شوند، کنیزان سروری کنند، پسران نوجوان(1) بر منبرها بنشینند و قرآن را ابزارهای نوازندگی دمیدنیِ خُد کنند، مسجدها
بسم الله الرحمن الرحیم
مناهج التحقیق فی علوم القرآن


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
مبادئ مناهج التحقیق

2
الطریقة المتبعة للتحقیق فی علوم القرآن: كیف نستخدم المعجم المفهرس

3
المناهج الموردیة و التوصیفیة و غیرها مع نماذج

4
تغیر الفكر البشری و تطوره و أدلة ثبات القرآن الوحیانی 

5
شبهات حول وحیانیة تمام الآیات القرآنیة و رد أدلة تأثره بامان و المكان و الخرافات!

6
المنهج العقلی فی التفسیر: آلیات و محدودیات و نماذج

7
المنهج النقلی أنواعه و خصوصیاته
تحقیقی درباره شهر چهاربرج/مرحمت آْباد/میاندوآب  چهاربرج (چاربورج) شهری از توابع شهرستان میاندوآب واقع در آذربایجان غربی است این شهر ترکیبی از دو قسمت چهاربرج قدیم و جدید بوده و مرکز بخش مرحمت آباد استبخش مرحمت آباد پیش از انقلاب اسلامی از توابع شهرستان مراغه بوده و پس از آن در تقسیمات کشوری از توابع شهرستان میاندوآب محسوب شده است.این شهر در خرداد 1375 از روستا تبدیل به شهر شده است در ادامه گزارشی از تاریخ و جمعیت شهر  چهاربرج ارائه می شود :
تفسیر البرهان فى فضل سورة یس: الشیخ فى مجالسه باسناده قال قال ابو عبد الله علیه السلام علموا اولادکم یس فانها ریحانة القرآن.
و فى الامالى عن على علیه السلام قال الحسن و الحسین علیهما- السلام ریحانتا رسول الله (ص) (روح من سفینة البحار).
و فى مسند احمد بن حنبل (ج 5 ص 51) باسناده عن مبارک بن فضالة فى الحسن اخبرنى ابوبکرة ان رسول الله (ص) کان یصلى فاذا سجد وثب الحسن على ظهره و على عنقه فیرفع رسول الله رفعا رفیقا لئلا یصرع قال فعل ذلک غیر مرة فلما قضى‏ 
ابوحنیفه دینوری
گیاەشناس ، مورخ ، جغرافیدان ، ستارەشناس ، ریاضیدان ، نحوی و لغت شناس عصر خود .
 متولد : ۸۲۸ م ، دینور کرماشانمرگ : ۸۸۹ م ، دینور کرماشان
 احمد بن داود بن ونند (وەنەند) کە از نام جدش پیداست نامی کُردیست معروف به ‌ابوحنیفه دینوری تحصیلات خود را در اصفهان ، کوفه و بصره به ‌پایان رساند و به ‌علوم هند آشنائی داشته است . زندگانی او برابر با (۲۲۲ - ۲۸۲ ه.ق) در دوران سامانیان است. او تاثیرات بسزایی بر دانشمندان معاصر خود داشتە و صاحب توا
روزی یکی از استادانم که دستی در علوم باطنی، به‌ویژه جفر دارد، از من پرسید: آیا می‌دانی چرا ما مسلمانان و ایرانیها، گرفتاریها و جنگ و خونریزی و اختلاف و فتنه در میانمان بیش از دیگر اقوام و ملّتهای جهان است؟! گفتم: از روی آیات قرآن و روایات اسلامی به پاسخی در این باره رسیده‌ام، ولی دوست دارم جوابش را از شما بشنوم. فرمود: سؤالی که با شما در میان نهادم مدّتها ذهن مرا به خُد مشغول کرده بود تا آن‌که از طریق علم جفر در این باره پرسیدم و جواب گرفتم ک
امامزاده بى بى زینب خاتون ـ رامهرمز { محلّه علمدار}
بقعه این امامزاده در خیابان شیخ فضل الله نورى شهر رامهرمز و در محلّه علمدار واقع شده و اخیراً توجّه خاصى به آن شده است.
ساختمان بقعه، تازه ساخت و مستطیل شکل و داراى ایوان، گنبد، حرم و ضریح است. ایوان بقعه به ابعاد 5×2 و ارتفاع شش متر است و در جانب جنوب قرار دارد و توسّط درى به اتاق مرقد راه مى یابد. اتاق مرقد به شکل مربع و به ابعاد هر ضلع هفت و ارتفاع پنج متر است و بر روى آن گنبد کلاه خودى بلندى ب
امامزاده بى بى زینب خاتون ـ رامهرمز { محلّه علمدار}
بقعه این امامزاده در خیابان شیخ فضل الله نورى شهر رامهرمز و در محلّه علمدار واقع شده و اخیراً توجّه خاصى به آن شده است.
ساختمان بقعه، تازه ساخت و مستطیل شکل و داراى ایوان، گنبد، حرم و ضریح است. ایوان بقعه به ابعاد 5×2 و ارتفاع شش متر است و در جانب جنوب قرار دارد و توسّط درى به اتاق مرقد راه مى یابد. اتاق مرقد به شکل مربع و به ابعاد هر ضلع هفت و ارتفاع پنج متر است و بر روى آن گنبد کلاه خودى بلندى ب
چندین روایت ناب از اهل تسنن درباره‌ی خلافت امیر مؤمنان علیه‌السلام




عده‌ای از روایاتی که عامه در فضل حضرت امیر علیه‌السلام نقل کرده‌اند در درجه‌ی اول و اعلی قرار دارد، نظیر: أَنْتَ مِنی بِمَنْزِلَةِ هارُونَ مِنْ مُوسی إِلا أَنهُ لا نَبِی بَعْدی؛ تو نسبت به من به‌منزله‌ی هارون به حضرت موسی علیهماالسلام هستی، تنها با این تفاوت که بعد از من پیامبری نخواهد بود».۱
از جمله‌ی استثنای إِلا أَنهُ لا نَبِی بَعْدی» استفاده
می‌شود که
آیا می دانستید که آیه ٢۶ سوره الفتح در رابطه با عصمت امیر المؤمنین نازل شده استجمعه, ۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۲ ق.ظ
إِذْ جَعَلَ الَّذِینَ کَفَرُوا فِی قُلُوبِهِمُ الْحَمِیَّةَ حَمِیَّةَ الْجَاهِلِیَّةِ فَأَنْزَلَ اللَّهُ سَکِینَتَهُ عَلَىٰ رَسُولِهِ وَعَلَى الْمُؤْمِنِینَ وَأَلْزَمَهُمْ کَلِمَةَ التَّقْوَىٰ وَکَانُوا أَحَقَّ بِهَا وَأَهْلَهَا ۚ وَکَانَ اللَّهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمًا ٢٦
معنای آیه : وقتی کسانی که کافر شدند همبستگی جاهلی را
                       یا ولی الحسنات یا غافر الخطیئات یا محیی الاموات
بسم الله الرحمن الرحیم
1= اللهم ارزقنی من فضلک الواسع الحلال الطیب رزقا واسعا حلالا طیبا بلاغا للدنیا و الاخرة صبا صبا
هنیئا مریئا من غیر کد ولا من من احد خلقک الا سعة من فضلک الواسع فانک قلت و اسالو الله من
فضله فمن فضلک اسال ومن عطیتک اسال ومن یدک الملئی اسال
 
2= اللهم انک تکفلت برزقی و رزق کل دابة فیا خیر من دعی ویا خیر من سئل ویا خیر من اعطی و یا
افضل مرتجی افعال بی
 
3=
در عهد قدیم، سفرملوک ثانی به مهاجرت اجباری و اسارت یهودیان ازمناطق خود به سوی بابل، آشور و سرزمین های ماد اشاره شده است. از جمله اینکه پادشاه آشور تغلث فلاسر یهودی ها را به اسارت روانه آشور کرده است.(1)
پادشاه دیگر آشور به نام شلمانصر، یهودی ها را به اسارت گرفته وبه شهرهای جلخ، خابور و نهر جوزان در شهرهای ماد فرستاد (2) و پادشاه بابل یعنی نبوخذ ناصر اورشلیم رادر حصار گرفت، سپس اهالی آن را به اسارت به سوی بابل فرستاد. (3)
بنابراین سرازیر شدن یهودی
نمایندگی داکت اسپلیت در شرق تهران
09195656874
نمایندگی داکت اسپلیت الجی در شرق تهران. شرکت سرماسیستم آماده خدمات رسانی به همشریان عزیز شرق تهران در مورد سرویس و تعمیر داکت اسپلیت الجی و ما توانسته ایم چندین سال به همشریان عزیز خود خدماتی در خصوص تعمیرات ونصب و سرویس داکت اسپلیت الجی دهیم و مشتریان از نحوه انجام کار ما رضایت کامل را دارا یوده اند. وهمچنین شزکت سرماسیستم با داشتن بهترین تکنسین های تعمیرکار که دوره های آموزشی کامل دستگاه داکت اسپ

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها