نتایج جستجو برای عبارت :

افراط درکینه جوی

یونگ اعتقاد داشت، برخی از انسان‌ها دو چهره دارند: چهره‌ای که به دیگران (و حتی خودشان) نشان می‌دهند که او آن را "ماسک" یا  "نقاب" می‌نامید. و چهره ای که در پشت این نقاب پنهان است که یونگ آنرا "سایه" می‌گفت.
یونگ اعتقاد دارد که "هر تعصبی، تردید سرکوب شده است" و هر کس در هر زمینه ای دچار افراط است و در تلاش است تا سایه ای (که برعکس چیزی است که نشان می دهد) را در پشت نقاب آن افراط پنهان نماید. اما بازی زندگی گاهی بازی پیچیده ای است. وقتی پدر یا مادری دچا
فناوری باعث شده است که افراد جامعه بتوانند مداحی‌ها و ترانه‌های مورد علاقه‌شان را به راحتی و به دفعات گوش دهند که نتیجه آن افراط کاربر در گوش دادن مداحی/ترانه مورد علاقه‌‌اش است. این افراط باعث ددگی فرد از نوحه/ترانه مطلوبش می‌شود، در این وضعیت مداح/خواننده نمی‌تواند اشعار قبلی را تکرار کند و بنابراین به دنبال تولید محتوای جدید می‌رود و چون این اقدام در مدت زمان کوتاهی صورت می‌گیرد احتمال تولید محتوی ضعیف افزایش پیدا می‌کند.
صراط الله همان صراطی ک از مو باریکتر و از شمشیر تیزتر ک باید از اینجا عبور بکنند.
از مو باریکتر است در دقائق علمی اش، در عقل نظری اش، بینش انسان، علم، عقیدت، ک از آرای باطله، از طرق مختلفه اعراض کردن و راه حق یافتن و در صراط مستقیم عقلی، دین حق بودن، این زیر سر کاوش و تحقیق و خدمت علم و درس و بحث و اینجور چیزهاست، ک از مو باریکتر است. بر صراط است. بر مسیر عدل ک وسط بین افراط و تفریط است. در همه ی کارهای خودش مطلقاً مطلق در همه ی امور و شؤون این نشئه
به نام او که نام و یادش آرامش بخش دلهاست. 
دوستان عزیزم سلاااااام امیدوارم که هر روزتون از دیروزش بهتر باشه.❣️
همیشه دنبال این بودم که هرچی(ترین) تو این جهان هست مال من بشه. تا اینکه حس کردم دارم ضعیف میشم.چون افراط داشتم تو هرچیزی. تو گوش کردن حرف دیگران، تو توجه به راضی کردن همه آدما،تو درس خوندن، تو غذا نخوردن، تو استراحت نکردن و. این افراط من فک میکنین نتیجش چی بود؟ به هم ریختن روان و آرامشم. واسه خودم یه دیوار ساخته بودم که تو فقطططططططط
چطوری رفتار کنیم که خانواده شوهرمون با ما خوب رفتار کنند؟در قدم  اول سعی کنید واسه خودتون ارزش قائل باشید تا یاد بگیرند به شما احترام بذارند‌. سعی کنید در کارها به مادر شوهرتون کمک کنید، البته افراط نکنید تا وظیفه شما تلقی نشه. رابطه خوبی شوهرتون داشته باشید چون او مشاور مادرشه و روی او تاثیر زیادی داره ظرفیت اعضای خانواده رو بسنجید و طبق اون شوخی کنید ولی افراط نکنید. همیشه لبخند بزنید وخوشرو باشید. با لفظ خوب مادر شوهرتون رو صدا
زیاده‌روی‌های بعضی از دوستان اهل ادب، از مهم‌ترین عوامل فرار نویسندگان جوان از درست‌نویسی است و آن را سخت و دشوار می‌پندارند.
با زیاده‌روی‌ها چنان دایره‌ی درست‌نویسی را تنگ می‌کنند که پرهیز از خطا را آنچنان سخت می‌کنند که اغلب عطایش به لقایش بخشیده می‌شود. پس بیایید با پاک کردن این تصور غلط از ذهن‌هایمان، با درست‌نویسی مهربان شویم. زبان‌شناسی نباید جایی برای افراط باشد، چنانچه نباید تفریط در آن راه یابد.
کتاب‌های بسیاری در زمین
یکی از خصوصیت هایی که در من باعث نابودی شخصیتی میشه، افراط توی کاریه که انجامش میدم. مثل یکم پیش که از بس فیلم می دیدم از حال جهان بی خبر بودم و عملن کاری غیر از اون انجام نمی دادم، حتی از خوابم هم می زدم. یا کمی قبل از اون که کل وقتی که می تونستم تو اینترنت باشم رو صرف اینستا می کردم و انقدر پست نگاه می کردم که از یه جایی به بعد همشون تکراری شد، یا تلگرام، یا پیاده روی، یا بازی های گوشی، یا حکم، یا تلویزیون دیدن و.
حالا این افراط زمان خاص خودشو
درست وقتی که باید ازمون اندیشه رو بدم بنا به پیامی که گفتن فقط تا پونزدهم وقته:/ گیر یه پرخوابی عجیب شدم که زیرِ سر قرص و شربت سر ظهری ای بود که خوردم. الانم کلی کار ریخته رو سرم که عملا وقتی برا هیچکدومشون ندارم! مگه اینکه از همین الان بشینم پاش. افراط و تفریط که میگن، همینه:))
یک روزی از ما خواهند پرسید چه شد؟! آن وقت جواب خواهیم داد و خواهند داد که ما دلمان می خواست هدف وسیله را توجیه کند بنابراین برای خودمان راه گریزها و تبصره های دینی ایجاد کردیم.
دروغ گناه بود اما وقتی به هدفمان کمکی می کرد چه اشکالی داشت! 
افراط و تفریط درست نبود اما راه بهتری بلد نبودیم! 
" تازه‌به‌دوران‌رسیده‌گان و نوکیسه‌گان ، تو را ، ای فلورانس ، آکنده از آن افراطکاری و غروری کرده‌اند که امروز از دست‌ش به فغان آمده‌ای ."
این کلمات را با بانگی بلند و با سری افراشته گفتم ، و آن هر سه که این پاسخ مرا شنیدند به یکدیگر نگریستند ، بدان‌سان که بر چهره‌ی حقیقت بنگرند ؛
کمدی الهی ؛ دوزخ ( دانته آلیگیری )
دوباره 22 بهمن شد .
 
من که این انقلاب را تحریم کردم و فردا شرکت نخواهم کرد .
 
رهبری را تحریم کرده ام به دلیل هر غلط داخلی و خارجی می کند که شرایط زندگی من بحرانی شده
 
انقلاب را تحریم کرده ام چون زندگی من را اینگونه بحرانی کرده است
 
افراط گرایان را تحریم کرده ام به دلیل همه افراط های داخلی و خارجی شان که زندگی من را اینگونه به فاک داده است
 
این انقلاب، اسلام نکبت بار و همه مسئولین ریز و درشتش از شهر و روستا گرفته تا رهبر را
 
تحریم کرده ام
 
تح
{پرسش و پاسخ مهدوی - شماره 25}
 
آیا هنگام ظهور مردم زیادی کشته خواهند شد یا هیچ جنگی نخواهد شد؟
 
پاسخ:
افراط و تفریط در اسلام جایگاهی ندارد. برخی از حضرت چهره ای خشن نشان می دهند به گونه ای که او جوي خون راه می اندازد. برخی نیز می گویند هیچ جنگی نمی شود و قطره ای خون ریخته نخواهد شد.
روایات در این باره بر دو قسم هستند:
۱- روایاتی از عوام و اهل سنت: بسیاری از این روایات از شخصی بنام کعب الاحبار نقل شده که مشکل سندی دارند.
۲- روایاتی که از اهل بیت به م
 قسمتی از دعای امام سجاد (ع) در باب پناه بردن به خدای متعال:
بار خدایا بتو پناه می برم از:
حرص و آز
 تندی غضب و خشم
 تسلط حد و رشک
 سستی صبر و شکیبایی
 کمی قناعت و خرسند نبودن بکمی قسمت و بهره خود
 سوء خلق و بدخویی
 افراط ( از حد) خواهش نفس و غلبه حمیت
منبع: کتاب ترجمه و شرح صحیفه کامله سجادیه بقلم حاج سید علینقی فیض الاسلام
سلام
من دختری هستم که سنم هنوز به ۲۰ نرسیده، یه دوستی دارم که چند سال با هم دوستیم، ایشون به شدت به من علاقه داره، منم کم کم بهش علاقه پیدا کردم و با هم پیوند دوستی بستیم، اینم بگم که تو مدرسه ام با هم بودیم، خیلی در دوستی افراط میکرد و اذیتم میشدم، کادوهای زیاد (ماهی یک بار) و گاهی آنچنانی .، کلی برام خرج میکرد (و خانوادمم خیلی ناراحتن از این موضوع) .
چندین بار بهش گفتم من دوست ندارم این کار رو و ارزش معنوی هدیه برام بیشتره، برام هدیه کوچیک و
انسانِ سالم، انسانی است که هر کدام از اعضایش به طور متناسب و هماهنگ رشد کند و الا اگر انسانی به طور مثال دماغش نسبت به دست و پاهایش بیشتر رشد کند شبیه کاریکاتوری بی سر و پا می‌شود.
علاوه بر رشد جسمانی، رشد معنوی انسان هم باید هماهنگ و متناسب باشد. در اسلام گروه‌هایی بودند که در زمینه‌های خاصی افراط می‌کردند.
در زمانِ خود پیامبر، افرادی شب و روز مشغول عبادت می‌شدند، شب‌ها تا صبح عبادت و روز‌ها مشغول روزه‌، وقتی خبرش را به پیامبر رساندند پ
نخبه ها معمولا جز در فضای نخبگانی آن طور که باید و شاید درک نمیشوند!
یا فهمیده نمیشوند و طرد میشوند یا فهمیده میشوند و مقدس شمرده میشوند که در هر دو صورت کارایی خود را از دست داده و نمیتوانند نخبگانی رفتار کنند!
فضای نخبگانی فضای اعتدال است نه افراط و تفریط.
 
خرافه گرایی و افراط گرایی دینی همیشه نتیجه بدفهمی و جهالت مومنین ساده دل نیست، بلکه گاه نتیجه‌ی شیطنت دشمنان آگاه است.
به اعترافات مشاور امنیتی ساواک در دادگاه انقلاب توجه کنید تا بیش از قبل نسبت به خرافات و ترویج آن حساس شوید و به سادگی از کنار آئین‌های خرافی و جعلی و عقاید افراطی که این سال‌ها پی در پی در حال تولید و ترویج است رد نشوید.
 
* این مطلب بدون هیچ‌گونه تغییری از کانال دکتر حسین رهنمایی نقل گردیده است.
 
ایده‌هااز انگیزه‌ها بیرون می‌آیند***گلستان سعدی:یک دورۀ کامل اخلاقیّات اسلامیطبق ذائقۀ ایرانی***اسرائیلخنجری است که به پای جهان اسلام کوبیده‌اندتا به زمین دوخته شود و توان راه رفتن نداشته باشد***خطر اینکه تا در گوگل میزنی "س" حدس میزند ""آنجا معنادارتر میشود که تا در ادامه مینویسی "سا" می‌آورد "سازمان سنجش"***اینکه روی شیشۀ همۀ دکانهایی که عسل میفروشندمینویسند: طبیعی،غیر طبیعی نیست؟***تا زمانی که تعریفمان از افراط همان عدم اعتدالو تعریف
1- اائد کالناقص :
آنچه زیادی است همانقدر نامناسب است که گویی کم است - افراط و تفریط هر دو مذموم است - آدم سه چشم هم مانند آدم یک چشم ناقص الخلقه است . کاری که چند مسئول دارد مانند کاری که مسئول ندارد به نتیجه مطلوب نمیرسد - همانقدر که نداشتن بک آپ از فایلهای رایانه خطرناک است  نگه داشتن فایلهای تکراری در جاهای مختلف هم خطرناک است چون پیدا کردن کامل ترین فایل یا آخرین تغییر همیشه مقدور نیست .  
 
2- 
نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی برگزار شد
نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی که در سطح وزرای خارجه این سازمان صبح امروز در استانبول آغاز شده بود، با صدور بیانیه ای با محور مبارزه بین المللی با اسلام هراسی پایان یافت.
به گزارش شریعت نیوز  ، به نقل از خبرگزاری آناتولی»، موارد مهمی که در این بیانیه 20 ماده ای ذکر شده اند، بدین شرح است:
از دولت #نیوزلند جهت محکوم کردن حملات تروریستی و موضع مثبت نخست وزیر این کشور در قبال م
پوشش زمینه. بین این دو افراط گرایی، نقطه ی شگفت انگیزی در قیمت گذاری است که اکثر صاحبان خانه به دنبال آن هستند. خرید کاشی آنلاین به صاحبان خانه امکان انتخاب، انتخاب و وزن خود را در سهولت، بدون فشار از کارکنان فروش. اما چند ترفندی که می خواهید برای استخراج این کاشی کار ارزان آنلاین استفاده کنید.
ادامه مطلب
اعتراف میکنم تا قبل از نوشتن این متن اصلا تصمیم نداشتم بنویسم. لپ تاپ رو که باز کردم طبق عادت زدم پنل بیان رو باز کردم بعد پیش خودم گفتم یه چیزی بنویسم. اونجا بود که یاد افراط و تفریط افتادم. البته املای این کلمات رو هم بلد نبودم و سرچ زادم داخل گوگل. این هم نتیجه از پارسی ویکی :
افراط و تفریط. از حد تعادل، یا معقول، در گذشتن در انجام امور، چه از طریق زیاده روی نمودن ( افراط ) و چه از طریق کوتاهی نمودن ( تفریط ).
نظر شخصی: تو هر زمینه ای، تکرار میکن
همیشه میانه روی بهترین منش و روش در انجام امور
زندگی است و آنچه باعث گرفتاری و رنج است افراط یا تفریط است . در مورد تامین
هزینه های زندگی نیز همین قاعده جریان دارد ، اگر افراط کنیم اسراف می شود و اگر
تفریط باشد، سایه ی سنگین بخل آرامش را می برد . امام کاظم علیه السلام فرموده اند
: خرج کردن برای خانواده بین دو مرز قرار دارد : اسراف و بخل(1)

#همسرداری

کافی ج 4 ص 55
آیت‌الله شبیری زنجانی:
همین طور پشت سر هم دهه درست کردن توسط جامعه قابل پذیرش نیست و به مرور زمان زمینه انکار مجموعه عزاداری‌ها را به وجود می‌آورد. افراط در عزاداری‌ها به تفریط می‌انجامد.» (دسترسی در 1398/8/10)
یادداشت‌ها:
ـ پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله شبیری زنجانی (انتشار در 1393/4/6)
ـ یادداشت‌های مرتبط:
آسیب‌شناسی عزاداری!
مداحان و صیانت از عزاداری!
فکر کرده‌ایم تنها عزاداری و اشک مسئولیت ماست!
فصل
هفتم: مقابل هم بودن اوصاف رذیله و صفات فاضله
 
از
آنچه گفتیم معلوم شد که: در برابر هر صفت نیکى، اخلاق رذیله غیر متناهیه اى از دو طرف
افراط و تفریط است ولیکن هر یک را اسم معین و نام علیحده اى نیست، بلکه شمردن جمیع
ممکن نیست، و شمارش تعداد جمیع در شان علم اخلاق نیست، بلکه وظیفه آن بیان قاعده کلیه
آن است که جمیع در تحت آن مندرج باشند.
و
قاعده کلی، آن است که: دانستى که اوصاف حمیده، حکم وسط را دارند، و انحراف از آنها
به طرف افراط یا تفریط - هر یک که
افراط گرایی و دایه عزیزتر از مادر بودن یعنی .
 
افراط گرایی و دایه عزیزتر از مادر بودن یعنی .
این همه جامعه اسلامی در دنیا هستند
هیچکس صدایش در نمی آید
ای و طرفدارانش در ایران
اعتراض می کنند .
خوب اگر مسلمانان هند خوب و به حق بودند
که این همه جامعه اسلامی در دنیا
از آنها دفاع می کرد
 
افراط گرایی و دایه عزیزتر از مادر بودن یعنی .
این همه کشور عرب و سنی و مسلمان
پیرامون غزه و کرانه غربی هستند
هیچکس صدایش در نمی آید
ای و طرفدارانش در
بیدارنشدن ازخواب قبل طلوع آفتاب بر متابولیسم تاثیر دارد.
نخوردن آب کافی باعث کاهش متابولیسم میشود.
افراط درخوردن چربی ها وشیرینی ها.
نداشتن برنامه غذایی مناسب.
مصرف الکل ومشروبات
کمبود ویتامین ها واملاح معدنی باعث کاهش متابولیسم میشود.
رژیم غذایی سخت در حالی که غذا بسیارکم میخورید.میتواند پس ازمدتی باعث کاهش شدید متابولیسم شود.و باعث ایجاد چاقی شود.
بـرخـی در روابـط اجتماعی، ادب و احترام را رعایت نمی کنند، که هم اکنون در بسیاری از کشورهای غربی و شرقی مردم در روابط اجتماعی خود بدون (سلام کردن ) از کنار هم ردّ می شوند.
در مـقـابـل، بعضی دیگر در سلام کردن دچار افراط شده و به مرز چاپلوسی نزدیک می گردند.
ادامه مطلب
به قلم دامنه: به نام خدا. میانه‌روی و حدّ وسط چیست؟ اگر کسی در راه خدا فنا شود و غنی شود میانه‌روست؟» پاسخم به این سؤال سید علی‌اصغر شفیعی:
 
سلام. در این نظرنویسی‌ات، سؤال گرانقیمتی به درگاه مدرسه‌ی فکرت آوردی. اساساً، از انسان‌های زیرک خوشم می‌آید، اگر زیرک‌ها نباشند، حتی علم هم پیشرفت نمی‌کند. چون علم، با پرسش‌های تازه‌تر جان می‌گیرد. حتی، خون رگ‌های دانش، پرسش و پرسشگری است. برای گذر از شک به یقین، نه ماندن در شبهه و تردید.
 
پاسخ
زمانی اسلام در ایران یک دین بود
اما اکنون اسلام ایران شده وسیله ای برای توجیه یهودهراسی و یهود ستیزی عده ای ای، سپاهی ها و طرفدارانشان
زمانی اسلام در ایران یک دین بود
اما اکنون اسلام ایران شده وسیله ای برای توجیه افراط گرایی افراط گرایان
زمانی اسلام در ایران یک دین بود
اما اکنون اسلام ایران شده وسیله ای برای توجیه حرص، طمع و مال دوستی اصولگرایان و اصلاح طلب ها
از سویی دیگر اسلام رویی بازی برای پذیرفتن همه نوع فردی را ندارد ولی مسیحیت
 
باسلاماکنون در سراسر کشور جهت حفظ رسوم قدیم برنامه ریزی میشود تا مردم هر دیار اصالت خود را حفظ نمایند که در این راستا روستای ما زیر صفر است نه اینکه حفظ رسوم نکرده ایم بلکه با پافشاری ندانسته برحذف انها بر امدیم وفکر نکردیم کسانی که این رسوم را پا نهادند چه ایده ونظری داشته وچه زحماتی در راه جا انداختن انها کشیداند .یکی از این رسوم حنا بندان بوده ، چند روز قبل از عروسی کسانی بودند که با پوست حیوانات دف ودهل درست کرده وشب حنا بندان بعد از حنا
پیشینه و اهمیت زبان روسی - ادامههمراه با مفاهیم و ایده های جدید، لغات کوچک و بزرگ خارجی نیز مثل جويبار در روسیه جاری شدند. می توان گفت نفوذ گسترده واژه های اروپای غربی در زمان حکومت به نوعی زمینه را برای توسعه کشور فراهم نمود. در آن زمان استفاده از لغات خارجی مد شده بود. و پطر اول که واژه های جدید زیادی را وارد زبان کرد با افراط در کاربرد لغات خارجی شدیدا مخالفت ورزید.
ادامه مطلب
برای بعضی افراد شاخص از فضایلشان مثال میزنیم تا دیگران هم به آن فضایل آراسته شوند و او را الگوی خود قرار دهند.این بدان معنا نیست که این فضایل وما فقط در آن شخص وجود دارد بلکه این منظور است که چون او شخص شناخته شده تر یا بزرگ تری است بین مردم ( از لخاظ علمی یا مدارج معنوی )  از او‌ میگوییم که افراد بیشتری مثل او عمل کنند .۱- گاه این فضیلت در یک شخصیت الگو آنچنان بارز است که مثل آفتاب میدرخشد ۲- یا آن که اصلا در دیگرانی غیر از او وجود ندارد و خاص خ
برگزاری همایش بین‌المللی امام ابوحنیفه (ره) در کابل افتتاحیه همایش بین‌المللی علمی و تحقیقی امام اعظم، ابوحنیفه (ره) با حضور نمایندگانی از ۱۵ کشور و بیش از دو هزار عالم دینی مسلمان از کشورهای اسلامی در کابل پایتخت افغانستان برگزار شد.به گزارش ندای سنت به نقل از منابع خبری ، این همایش دو روزه از امروز چهارشنبه (۲۹ خرداد۹۸ ) با حضور شمار زیادی از علمای دینی جهان با هدف بزرگداشت مقام علمی و دینی و آرای اعتدالی و خردگرایی امام ابوحنیفه (ره) در ک
الآن داشتم کارناوال و رژه سامبای برزیل را نگاه می کردم
 
و
 
فهمیدم چرا دنیا مردم ایران را تحریم می کند و به عنوان نمونه برزیل را تحریم نمی کند
 
و
 
در برزیل اگر رژه ای است، رقص و شادی است و دنیا هم نگاه می کند و شاد می شود
 
ولی در ایران
 
به تشویق مسئولین کم کله انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی
 
رژه مرگ بر دنیا، توهین به دنیا و سوزاندن پرچم کشورهای دیگر است که خودش نوعی خشونت و تحریم است
 
امیدوارم مردم بی عقل ایران عاقل شوند
 
و
 
همچون من
 
دست ا
من زنده ام ؟؟ دقیق نمیدونم
شک ، همه چیز رو بست
من میگم نیست با دلیل
تو بگو خدایی این وسط هست
 
***
 
من آسمون آبی رو دیدم
که پر نقش ابرهاست
این دلیل طبیعته بر حقیقت
تو فکر میکنی خدا خالق فضاست
 
***
 
من میگم انسانیت
شاید باشه بهتر از افراط
تو بگو بهم کافر دیندار
تو برام خدا رو کن اثبات
 
***
 
من حق را میدانم بر عمل
که وحشیانه ترین اعمال فکر است
تو بگو مرتد و از دین خارج شده
من میگویم خدا خالق عمل س*ک*س است
 
***
 
که چگونه هم س*ک*س هم
خوبی و بدی را می
سرشت ایرانی در طی زمان و بر اثر عواملی ریشه دار چنان شده که بیشتر گراینده به تفکر اشراقی باشد، نه استدلالی؛ بیشتر عاطفی باشد تا واقع بین. فکر اشراقی یعنی آنکه احساس و جهشهای آنی ذهن بیشتر از تفکر و منطق در داوری و تصمیم گیری مداخله داشته باشند. نتیجه این طبیعت احساسی غلبه افراط و تفریط بر امور است و موجب شده ایرانی یا چیزی را زیاد دوست بدارد یا زیاد دشمن.آنچه برای ما از نان شب واجبتر است گسترش سلطه عقل و ضابطه و قاعده می باشد.
محمّد‌علی اسلام
از افراط و تفریط در بیان بپرهیزید. شما ملاحظه کنید در قرآن وقتی درباره‌ی
مثلاً فرض کنید کفّار و مخالفین پیغمبر یک مطلبی را بیان میکند، بعد
میگوید: وَلکِنَّ اَکثَرَهُم یَجهَلون؛ نمیگوید و لکنّهم یجهلون»،
میگوید: اَکثَرَهُم یَجهَلون، یعنی یک عدّه‌ای هم در بینشان هستند که محکوم
به این حکم نیستند. این جور نباشد که شما به طور قاطع یک مجموعه را نفی
کنید یا اِشکالی بر آنها وارد کنید؛ در حالی که ممکن است بعضی از اینها
مشمول این اِشکال شماها ن

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها