ولادت حضرت زینب سلاما. علیه مبارک
امام سجّاد علیه السلام :
أنتِ بِحَمدِ اللّهِ عالِمَةٌ غَیرُ مُعَلَّمَةٍ، فَهِمَةٌ غَیرُ مُفهَّمَةٍ
[اى زینب!] تو، بحمداللّه، عالمى هستى که نزد کسى تعلیم ندیدى و دانایى هستى که نزد کسى نیاموختى
بحار الأنوار ؛ ج ۴۵ ، ص ۱۶۴
در مقامی که نبی مستِ خصال زهراستنور توحیدی حق، وصف جمال زهراستفخر حیدر به همین همسر زهرا شدن استهمنشینیِ علی، اوج کمال زهراستلیلة القدر که بهتر ز هزاران ماه استتابشِ کوچکی از روح زلال زهراستهمه ی هستی خود را به فقیران بخشیدزیور و زینت این خاک، وبال زهراستفاطمه کوکبِ دُرّی است در افلاک رسولأنتِ مِنّیِ نبی، شرح جلال زهراستمی چشد از نفسش ختم رسل، عطر بهشتروح معراج نبی، حب وصالِ زهراستما اگر پای ولی تا دم آخر ماندیماثر تربیت و نان حلال زهراس
أَبُو عَلِیٍّ الْأَشْعَرِیُّ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ الْکُوفِیِّ عَنْ عَلِیِّ بْنِ مَهْزِیَارَ عَنْ مُوسَى بْنِ الْقَاسِمِ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی جَعْفَرٍ الثَّانِی قَدْ أَرَدْتُ أَنْ أَطُوفَ عَنْکَ وَ عَنْ أَبِیکَ فَقِیلَ لِی إِنَّ الْأَوْصِیَاءَ لَا یُطَافُ عَنْهُمْ. فَقَالَ لِی: بَلْ طُفْ مَا أَمْکَنَکَ فَإِنَّهُ جَائِزٌ.ثُمَّ قُلْتُ لَهُ بَعْدَ ذَلِکَ بِثَلَاثِ سِنِینَ إِنِّی کُنْتُ اسْتَأْذَنْتُکَ فِی الطَّوَافِ عَنْ
208- و من کلام له (علیه السلام)> قاله لما اضطرب علیه أصحابه فی أمر الحکومة <أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ لَمْ یَزَلْ أَمْرِی مَعَکُمْ عَلَی مَا أُحِبُّ حَتَّی نَهِکَتْکُمُ الْحَرْبُ وَ قَدْ وَ اللَّهِ أَخَذَتْ مِنْکُمْ وَ تَرَکَتْ وَ هِیَ لِعَدُوِّکُمْ أَنْهَکُ. لَقَدْ کُنْتُ أَمْسِ أَمِیراً فَأَصْبَحْتُ الْیَوْمَ مَأْمُوراً وَ کُنْتُ أَمْسِ نَاهِیاً فَأَصْبَحْتُ الْیَوْمَ مَنْهِیّاً وَ قَدْ أَحْبَبْتُمُ الْبَقَاءَ وَ لَیْسَ لِی
صیغه های 14 گانه فعل ماضی
غایب یا سوم شخص
مخاطب یا دوم شخص
متکلم یا اول شخص
هـو فَعَلَ
او (یک مرد) انجام داد
اَنتَ فَعَلـتَ
تو (یک مرد) انجام دادی
انا فَعَلـتُ
من انجام دادم
هـما فَعَـلا
آن ها (دو مرد) انجام دادند
اَنتُما فَعَلـتُما
شما (دو مرد) انجام دادید
هـم فَعَلـوا
آن ها (چند مرد) انجام دادند
اَنتُم فَعَلـتُم
شما (چند مرد) انجام دادید
هـی فَعَلَت
او (یک زن) انجام داد
اَنتِ فَعَلـتِ
تو (یک زن) انجام دادی
نحن فَعَلـنَا
ما انجام دادیم
هـم
آیه تطهیر در کلام امام رضا علیهالسلام پیامبر صلی الله علیه و آله، علی، فاطمه، حسن و حسین را فرا خواند. جبرئیل هم آمد و پیامبر عبای فدکی را بر آنها گستراند و فرمود: پروردگارا! اینان اهل بیت من هستند، خدایا! هرگونه پلیدی را از آنها دور کن.
حلقه وصل- امام رضا علیه السلام: به نقل از پدرانش به نقل از امام سجّاد به نقل از امّ سلمه:
این آیه در خانه من و در روزی که پیامبر در خانه من بود نازل شد. پیامبر صلی الله علیه و آله نزد من بود که علی، فاطمه، حسن
سال دوم هجری:
فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِی وَلِأُتِمَّ نِعْمَتِی عَلَیْکُمْ وَلَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ (بقره - 150 )
این آیه مربوط به دستور تغییر قبله است ؛ خداوند در این آیه می فرمایند که تغییر قبله در واقع زمینه برای اتمام نعمت در آینده است !
سال هشتم هجری :
لِیَغْفِرَ لَکَ اللَّهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِکَ وَمَا تَأَخَّرَ وَیُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَیْکَ وَیَهْدِیَکَ صِرَاطًا مُسْتَقِیمًا ( فتح - 2 )
این آیه در زمان فتح مکه نازل شد ؛
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد. توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشد با این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.
دریافت
✅ پای صحبت خدا سورهی مبارکهی المائده، آیهی ۳ با صدای شیخ محمود الشحات أنور ترجمهی محمدمهدی فولادوند ترجمهی گویای رضا هدایتفر . الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ دِین
23- و من کلام له (علیه السلام) >قاله قبل موته علی سبیل الوصیة لما ضربه ابن ملجم لعنه الله <وَصِیَّتِی لَکُمْ أَلَّا تُشْرِکُوا بِاللَّهِ شَیْئاً وَ مُحَمَّدٌ (صلی الله علیه وآله) فَلَا تُضَیِّعُوا سُنَّتَهُ أَقِیمُوا هَذَیْنِ الْعَمُودَیْنِ وَ أَوْقِدُوا هَذَیْنِ الْمِصْبَاحَیْنِ وَ خَلَاکُمْ ذَمٌّ أَنَا بِالْأَمْسِ صَاحِبُکُمْ وَ الْیَوْمَ عِبْرَةٌ لَکُمْ وَ غَداً مُفَارِقُکُمْ إِنْ أَبْقَ فَأَنَا
ادامه مطلب
دستور العمل امام رضا برای طلب ذریه پاک دار شدن:عیون أخبار الرضا علیه السلام لی، الأمالی للصدوق مَاجِیلَوَیْهِ عَنْ عَلِیٍّ عَنْ أَبِیهِ عَنِ الرَّیَّانِ بْنِ شَبِیبٍ قَالَ:دَخَلْتُ عَلَى الرِّضَا ع فِی أَوَّلِ یَوْمٍ مِنَ الْمُحَرَّمِ فَقَالَ لِی یَا ابْنَ شَبِیبٍ أَ صَائِمٌ أَنْتَ فَقُلْتُ لَا فَقَالَ إِنَّ هَذَا الْیَوْمَ هُوَ الْیَوْمُ الَّذِی دَعَا فِیهِ زَکَرِیَّا ع رَبَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فَقَالَ رَبِّ هَبْ لِی مِنْ لَ
ولادة توائم : یزید التلقیح الصناعی من خطر ولادة التوائم إذا ما تم غرس أکثر من بویضة مخصبة بالرحم. ویزید الحمل بعدة أجنّة من خطر المخاض المبکر وانخفاض وزن الأطفال عند الولادة عما هو فی حالة الحمل بجنین واحد.
الولادة المبکرة وانخفاض الوزن عند الولادة: تشیر الأبحاث إلى أن استخدام التلقیح الصناعی یزید بشکل طفیف من خطر ولادة الطفل فی وقت مبکر أو بوزن منخفض عند الولادة.
متلازمة فرط تحفیز المبیض : یمکن أن یؤدی استخدام أدویة الخصوبة عن طریق الحقن،
17- و من کتاب له (علیه السلام) >إلی معاویة جوابا عن کتاب منه إلیه<وَ أَمَّا طَلَبُکَ إِلَیَّ الشَّامَ فَإِنِّی لَمْ أَکُنْ لِأُعْطِیَکَ الْیَوْمَ مَا مَنَعْتُکَ أَمْسِ وَ أَمَّا قَوْلُکَ إِنَّ الْحَرْبَ قَدْ أَکَلَتِ الْعَرَبَ إِلَّا حُشَاشَاتِ أَنْفُسٍ بَقِیَتْ أَلَا وَ مَنْ أَکَلَهُ الْحَقُّ فَإِلَی الْجَنَّةِ وَ مَنْ أَکَلَهُ الْبَاطِلُ فَإِلَی النَّارِ وَ أَمَّا اسْتِوَاؤُنَا فِی الْحَرْبِ وَ الرِّجَالِ فَلَسْتَ
ادامه م
• امروز که خدای متعال اجازه داده است که شما زاری، تضرع و گریه کنید، دست ارادت به سوی او دراز کنید، اظهار محبت کنید، اشک صفا و محبت را از دل گرم خودتان به چشمهای خودتان جاری کنید. این فرصت را مغتنم بشمارید؛ والاّ روزی هست که خدای متعال به مجرمین بفرماید:"لَا تَجْأَرُوا الْیَوْمَ"، بروید، زاری و تضرع نکنید، فایدهیی ندارد؛ "إِنَّکُمْ مِنَّا لَا تُنْصَرُونَ"، این فرصت، فرصت زندگی و حیات است که برای بازگشت به خدا در اختیار من و شماست. ۱۳۸۳/۰۸/
فعل ماضی:کاری یا حالتی است که در زمان گذشته انجام می گیرد.فعل ماضی در عربی ریشه سه حرفی دارد ،که در عربی و فارسی هیچ علامتی ندارد.
عدد
جنس
اصل فعل
نشانه صیغه
صیغه
ترجمه فعل
ضمیر
ترجمه ضمیر
مفرد
غایب
مذکر
نَظَرَ
--
نَظَرَ
نگاه کرد
هو
او
مفرد
غایب
مونث
نَظَرَ
ت
نَظَرت
نگاه کرد
هی
او
مثنی
غایب
مذکر
نَظَرَ
ا
نَظَرا
نگاه کردند
هما
آن دونفر
مثنی
غایب
مونث
نَظَرَ
تا
نَظَرتا
نگاه کردند
هما
آن دونفر
جمع
غایب
مذکر
نَظَرَ
و
فعل ماضی:کاری یا حالتی است که در زمان گذشته انجام می گیرد.فعل ماضی در عربی ریشه سه حرفی دارد ،که در عربی و فارسی هیچ علامتی ندارد.
عدد
جنس
اصل فعل
نشانه صیغه
صیغه
ترجمه فعل
ضمیر
ترجمه ضمیر
مفرد
غایب
مذکر
نَظَرَ
--
نَظَرَ
نگاه کرد
هو
او
مفرد
غایب
مونث
نَظَرَ
ت
نَظَرت
نگاه کرد
هی
او
مثنی
غایب
مذکر
نَظَرَ
ا
نَظَرا
نگاه کردند
هما
آن دونفر
مثنی
غایب
مونث
نَظَرَ
تا
نَظَرتا
نگاه کردند
هما
آن دونفر
جمع
غایب
مذکر
نَظَرَ
و
کفّاره گناهان
در روایات اسلامی، امور فراوانی به چشم میخورد که از آنها به عنوان
کفّاره گناهان نام برده شده است. در این فصل - که فصل پایانی کتاب است -
فهرستوار، به برخی از این امور، اشاره میکنیم:1) فریاد رسی از ستمدیدگان امیرالمؤمنینعلیه
السلام فرمود: مِنْ کَفّاراتِ الذُّنُوبِ الْعِظَامِ إغاثَةُ
الْمَلْهُوفِ وَالتَّنْفِیسُ عَنِ الْمَکْرُوبِ»؛ از جمله کفّارههای
گناهان بزرگ، فریادرسی از مصیبت زدگان و تسلّی دادن رنج دیدگان ا
یک آیه از سوره هود با صدای استاد عبدالباسط که جز تسجیلات مسجد الاقصی در سال 1965 هست.
قَالَ سَآوِی إِلَىٰ جَبَلٍ یَعْصِمُنِی مِنَ الْمَاءِ ۚ قَالَ لَا عَاصِمَ الْیَوْمَ
مِنْ أَمْرِ اللَّهِ إِلَّا مَن رَّحِمَ (43)(پسر نوح) پدر را پاسخ داد که من به زودی بر فراز کوهی روم که از خطر آبم نگه دارد، نوح گفت:
امروز هیچ کس را از خدا جز لطف او پناه نیست.
بشنوید
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند /\ /\
103- و من خطبة له (علیه السلام)>فی التزهید فی الدنیا<أَیُّهَا النَّاسُ انْظُرُوا إِلَی الدُّنْیَا نَظَرَ اَّاهِدِینَ فِیهَا الصَّادِفِینَ عَنْهَا فَإِنَّهَا وَ اللَّهِ عَمَّا قَلِیلٍ تُزِیلُ الثَّاوِیَ السَّاکِنَ وَ تَفْجَعُ الْمُتْرَ
4- و من خطبة له (علیه السلام)
> و هی من أفصح کلامه (علیه السلام) و فیها یعظ الناس و یهدیهم من ضلالتهم <
بِنَا اهْتَدَیْتُمْ فِی الظَّلْمَاءِ وَ تَسَنَّمْتُمْ ذُرْوَةَ الْعَلْیَاءِ وَ بِنَا أَفْجَرْتُمْ عَنِ السِّرَارِ وُقِرَ سَمْعٌ لَمْ یَفْقَهِ الْوَاعِیَةَ وَ کَیْفَ یُرَاعِی النَّبْأَةَ مَنْ أَصَمَّتْهُ الصَّیْحَةُ رُبِطَ جَنَانٌ لَمْ یُفَارِقْهُ الْخَفَقَانُ مَا زِلْتُ أَنْتَظِرُ بِکُمْ عَوَاقِبَ الْغَدْرِ وَ أَتَوَسَّمُکُ
توسل به امیر المومنین علی علیه السلام برای قضاء
حاجت و دفع مشکلات بسیار مجرباست و ۱۱۰ مرتبه می گویی :یا مُفَرِّجَ الْکَرْبِ عَنْ وَجْهِ اَخیهِ رَسُولِ
اللهِ صَلَّیَ اللهُ عَلَیهِ و آلِهِ فَرِّجِ الْیَومَ کَرْبِی بِحَقِّ اَخیکَ رَسُولِ
اللهِ صَلَّیَ اللهُ عَلَیهِ و آلِهِ فی عافِیَةٍسپس ۱۱۰ مرتبه بگو یا عَلِیُّ
این ختم مجرب است منبع : تحفة
الرضویة صفحه ۲۱۵
توسل به امیر المومنین علی علیه السلام برای قضاء
حاجت و دفع مشکلات بسیار مجرباست و ۱۱۰ مرتبه می گویی :یا مُفَرِّجَ الْکَرْبِ عَنْ وَجْهِ اَخیهِ رَسُولِ
اللهِ صَلَّیَ اللهُ عَلَیهِ و آلِهِ فَرِّجِ الْیَومَ کَرْبِی بِحَقِّ اَخیکَ رَسُولِ
اللهِ صَلَّیَ اللهُ عَلَیهِ و آلِهِ فی عافِیَةٍسپس ۱۱۰ مرتبه بگو یا عَلِیُّ
این ختم مجرب است منبع : تحفة
الرضویة صفحه ۲۱۵
٢٨٦»لا یُکَلِّفُ اللّهُ نَفْساً إِلاّ وُسْعَها لَها ما کَسَبَتْ وَ عَلَیْها مَا اکْتَسَبَتْ رَبَّنا لا تُؤاخِذْنا إِنْ نَسِینا أَوْ أَخْطَأْنا رَبَّنا وَ لا تَحْمِلْ عَلَیْنا إِصْراً کَما حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِنا رَبَّنا وَ لا تُحَمِّلْنا ما لا طاقَةَ لَنا بِهِ وَ اعْفُ عَنّا وَ اغْفِرْ لَنا وَ ارْحَمْنا أَنْتَ مَوْلانا فَانْصُرْنا عَلَى الْقَوْمِ الْکافِرِینَ خداوند هیچکس را جز به اند
181- وَ مِنْ کَلَامٍ لَهُ (علیه السلام)> وَ قَدْ أَرْسَلَ رَجُلًا مِنْ أَصْحَابِهِ یَعْلَمُ لَهُ عِلْمَ أَحْوَالِ قَوْمٍ مِنْ جُنْدِ الْکُوفَةِ قَدْ هَمُّوا بِاللِّحَاقِ بِالْخَوَارِجِ وَ کَانُوا عَلَی خَوْفٍ مِنْهُ (علیه السلام) فَلَمَّا عَادَ إِلَیْهِ الرَّجُلُ قَالَ لَهُ أَ أَمِنُوا فَقَطَنُوا أَمْ جَبَنُوا فَظَعَنُوا فَقَالَ الرَّجُلُ بَلْ ظَعَنُوا یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ فَقَالَ (علیه السلام) <بُعْداً لَهُمْ کَمَا بَع
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد. توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشد با این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.
دریافت
✅ پای صحبت خدا سورهی مبارکهی الاسراء، آیات ۱۳ و ۱۴ با صدای شیخ مصطفی اسماعیل ترجمهی محمدمهدی فولادوند ترجمهی گویای رضا هدایتفر و نُخْرِجُ لَهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ کِتَابًا یَ
تقویت ضعف بینایی چشم
مقدمه:مجموعه نعمت های خداوند متعال به انسان قابل حد و مرز نیستند، نعمت هایی که انسان روزانه از آنها بهره می برد بی آنکه قدر و قیمت آنها را بشناسد و در حفظ و نگهداری از آنها کوشا باشد.قدرت دیدن دنیای اطراف نعمتی بس بی بدیل و عظیم می باشد، و شاید تنها افراد کور و کم بینا قدرشناس این نعمت الهی باشند و از خداوند متعال چشمانی بینا را طلب کنند.افراد کم بینا جهت دیدن دنیای دور و برشان مجبور به استفاده از عینک هستند و در نبود عینک
#برشی_از_یک_کتاب
یک عده ای می گویند : بابا ! خدا بزرگ تر از آن است که بنده هایش را عِقاب کند . او بزرگ و عظیم و رحیم است . مادر بچه اش را نمی سوزاند ، آن وقت خدا بسوزاند ؟! عمو ! برو ، خدا بچه هایش را نمی سوزاند آن ها را دوست دارد . یک وقت هم اگر بچه هایش کاری بکنند ، می گوید : خیلی بدی نکنید ؛ که آتش دارم . می خواهد آن ها را تنبیه کرده و بترساند وگرنه در آتش که نمی برد . این ها کسانی هستند که عظمت خدا را دلیل نفی معاد می دانند . می خواهند به خدا معتقد باشند ،
یک وقتهایی عمیقا دوست دارم جزئیات قضاوتهای پروردگار را در مورد خودمان بدانم. این که چطور حساب و کتاب میکند، کجاهایی که ما به راحتی میبخشیم و فراموش میکنیم، رد نمیشود، کدام قسمتهایی که ما خیال میکنیم باید خیلی مهم باشد، عبور میکند، این که دقیقا چطور حسابرسی است که هم شرایط و موقعیت و وضعیت را لحاظ میکند، هم وظیفه و تکلیف را از قلم نمیاندازد. که چطور همهٔ پروندهها تمام و کمال بسته میشوند بیآنکه حتی به قدر دانهٔ خردل
42- و من کلام له (علیه السلام)
> و فیه یحذر من اتباع الهوی و طول الأمل فی الدنیا <
أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّ أَخْوَفَ مَا أَخَافُ عَلَیْکُمُ اثْنَانِ اتِّبَاعُ الْهَوَی وَ طُولُ الْأَمَلِ فَأَمَّا اتِّبَاعُ الْهَوَی فَیَصُدُّ عَنِ الْحَقِّ وَ أَمَّا طُولُ الْأَمَلِ فَیُنْسِی الْآخِرَةَ أَلَا وَ إِنَّ الدُّنْیَا قَدْ وَلَّتْ حَذَّاءَ فَلَمْ یَبْقَ مِنْهَا إِلَّا صُبَابَةٌ کَصُبَابَةِ الْإِنَاءِ اصْطَبَّهَا صَابُّهَا أَلَا وَ إِن
وقتی به گودزیلاها مبتلا شده باشی، اصلا عجیب نیست که در این ایام دلت برایشان تنگ شده باشد. حتی در چنین شرایطی هم از خلق حماسه دست بر نمیدارند و من دیوانهی این دیوانهبازیهایشان هستم . :)
چند روزی است که برای آموزشهای مجازیشان، کانالهایی راه انداختهام و آیدی خود را هم قرار دادهام که اگر سوالی برایشان پیش آمد راحت بتوانند مطرح کنند و ارتباطمان همچنان برقرار باشد. (دیوونم دیگه )
اما از آنجایی که گوزیلا جماعت، کلا شیفته ی حاشیه ا
وقتی به گودزیلاها مبتلا شده باشی، اصلا عجیب نیست که در این ایام دلت برایشان تنگ شده باشد. حتی در چنین شرایطی هم از خلق حماسه دست بر نمیدارند و من دیوانهی این دیوانهبازیهایشان هستم . :)
چند روزی است که برای آموزشهای مجازیشان، کانالهایی راه انداختهام و آیدی خود را هم قرار دادهام که اگر سوالی برایشان پیش آمد راحت بتوانند مطرح کنند و ارتباطمان همچنان برقرار باشد. (دیوونم دیگه )
اما از آنجایی که گوزیلا جماعت، کلا شیفته ی حاشیه ا
اتَّخَذُوا أَحْبَارَهُمْ وَرُهْبَانَهُمْ أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللَّهِ وَالْمَسِیحَ ابْنَ مَرْیَمَ . (31) توبه-(آنها) دانشمندان و راهبان خویش را معبودهایى در برابر خدا قرار دادند و مسیح فرزند مریم را.اونقدر علماء و دانشمندان و پدران ، خودشون رو بزرگ کردند که به مردم قبولاندند میتونن در کنار خدا دستور و حکم شرعی بدن و مردم ساده از فکر گرفته شده هم ازشون میپذیرفتند.من تحلیلم اینه عیسی رو هم اگه در حد خدایی بالا بردند یه جهتش همینه ک
إِنَّ أَصْحَابَ الْجَنَّةِ الْیَوْمَ فِی شُغُلٍ فَاکِهُونَ
همانا بهشتیان در چنین روزی در سرگرمیِ وصفناپذیری شیرینکام و خوشاند.
(سوره ۳۶: یس - جزء ۲۳ - آیهی 55. ترجمهی انصاریان)
منبع عکس
تفسیر علامه طباطبایی:
کلمهی شغل به معناى کارى است که آدمى را به خود مشغول سازد و از کارهاى دیگر باز بدارد. و کلمه فاکه اسم فاعل از مصدر فکاهت است که به معناى گفتوشنودى است که مایهی خوشحالى باشد و ممکن هم هست به معناى تمتُّع و لذتبردن باشد.
سرانجام لحظه اى فرا مى رسد که زمان متوقف مى شود،و در پى آن روزى آغاز مى گردد که هیچ پایانى نخواهد داشت.
⚜️ در آن روز معیارهاى کاذب و فریبنده دیگر چاره ساز نخواهد بود؛یَوْمَ لَا یَنْفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ إلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِیمٍ (88-89شعراء) "
⚜️ روزى که مال وفرزندان هیچ دردى را دوا نمى کنند، وفقط کسى رهایى مى یابد که با قلبى پاک و سالم به استقبال آن روز برود.
⚜️ آخرین پیام الهى و آیه اى که بر رسول الله ﷺ نازل شد ویک هف
دیدید بچه هایی که یه کار اشتباهی می کنن،با دیدن یه بزرگ
تر، با نگرانی یه گوشه می ایستن و می دونن چی کار کردن.
یه روزی نامه اعمالمون رو به دستمون می دن و می گن: اقْرَأْ
کِتَابَکَ کَفَىٰ بِنَفْسِکَ الْیَوْمَ عَلَیْکَ حَسِیبًا1
اگه هر روز اون صحنه رو برای خودمون مجسم کنیم، دیگه کمتر
به طرف گناه می ریم.
برای پیدا کردن انگیزه، مطالعه کتاب های مفید خیلی خوبه.
مثلا می تونیم،
کتاب چهل حدیث امام خمینی رو بخونیم و سعی کنیم بعضی عادات بدمون رو ترک کنیم
مسأله سوم: مسقطات خیار غبن
مسأله سوم از پنج مسأله باب خیار غبن بحث از مسقطات این خیار است.
مرحوم شیخ انصاری در این مسأله چهار مسقط را بررسی میکنند که عبارتاند از إسقاط بعد از عقد، اشتراط، تصرف بعد علم به غبن و تصرف قبل علم به غبن.
مسقط اول: اسقاط بعد العقد
اولین مسقطی که بررسی میفرمایند این است که مشتری مغبون بعد از عقد حق خیار خودش را إسقاط کند. این مسقط چهار صورت دارد زیرا اسقاط بعد از عقد یا قبل علم مغبون به غبن است یا بعد علم به غبن و در
{مهدویت در قرآن - شماره 2}
(جزء دوم)
فَلَمَّا فَصَلَ طالُوتُ بِالْجُنُودِ قالَ إِنَّ اللَّهَ مُبْتَلِیکُمْ بِنَهَرٍ فَمَنْ شَرِبَ مِنْهُ فَلَیْسَ مِنِّی وَ مَنْ لَمْ یَطْعَمْهُ فَإِنَّهُ مِنِّی إِلَّا
مَنِ اغْتَرَفَ غُرْفَهً بِیَدِهِ، فَشَرِبُوا مِنْهُ إِلَّا قَلِیلًا مِنْهُمْ فَلَمَّا جاوَزَهُ هُوَ وَ الَّذِینَ آمَنُوا مَعَهُ قالُوا لا طاقَهَ لَنَا الْیَوْمَ بِجالُوتَ وَ
جُنُودِهِ، قالَ الَّذِینَ یَظُنُّونَ أَنَّهُمْ مُلاقُو
{مهدویت در قرآن - شماره 13}
(جزء سیزدهم)
فَلَمَّا دَخَلُوا عَلَیْهِ قَالُوا یَا أَیُّهَا الْعَزِیزُ مَسَّنَا وَأَهْلَنَا الضُّرُّ وَجِئْنَا بِبِضَاعَةٍ مُزْجَاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْکَیْلَ وَتَصَدَّقْ عَلَیْنَا إِنَّ اللَّهَ
یَجْزِی الْمُتَصَدِّقِینَ*قَالَ هَلْ عَلِمْتُمْ مَا فَعَلْتُمْ بِیُوسُفَ وَأَخِیهِ إِذْ أَنْتُمْ جَاهِلُونَ*قَالُوا أَإِنَّکَ لَأَنْتَ یُوسُفُ ۖ قَالَ أَنَا یُوسُفُ
وَهَٰذَا أَخِی ۖ قَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَ
سلام به روی ماهتون
یکشنبه شبتون بخیر باشه
در خدمت هستیم با قسمت جدید
خب اول از همه بگم که تک تک نظراتتونو خوندم و دلم چقدر گرم شد به بودنتون
از تک تکتون ممنونم که کنارم هستید و به نوشتنم قدرت میدید و به قلبم حرارت برای نوشتن میبخشید
یکی از دوستان حرف جالبی زده بود نوشته بود به هر حال هیوک کار های اشتباه زیادی در گذشته کرده و سوریم قربانی یکی از همین اشتباهاش بوده و به همین راحتی نمیتونه از زیرش فرار کنه .
و دقیقا درسته !
به این راحتی ن
درباره این سایت