نتایج جستجو برای عبارت :

۳۱ دستورالعملی

دستورالعملي بهترین برای پیشگیری از چشم زخم و سحر
 
 
 
 
در این مطلب از وبلاگ یک دعا yekdoa.blog.ir دستورالعملي بسیار مجرب برای پیشگیری از هر نوع سحر و نحوست و سنگینی بیان میشود.
در این مورد دستورالعملها البته بسیار متفاوت است. بهترین دستورالعملها که توسط بسیاری از علما هم به آنها تاکید شده است همان راهکارهای قرانی و استفاده از ایات و ادعیه و اذکار و دستورالعملهای تاکید شده است که در بسیاری از مواقع هم سریعا جواب میدهد.
در مطالب بعدی وبلاگ، ادعیه م
اهمیت ، مراقبه و دستورالعملي مهم برای شب نیمه شعبان:
آیت الله میرزا جواد آقا ملکی(ره) :یکی از شب های قدر و شب تقسیم روزی ها و مرگهاست.آن را منزلتی بزرگ و برکاتی فراوان و انواری تابان است.
در این شب از لذت و راحت دنیا نظر برگیرد ونفس خود را مهیاکند  و شب وداع خود از دنیا بداند ، گویا در بامداد آن شب قیامت خواهد بود.
آیت الله کشمیری (ره) : در این شب سه بار سوره "یس" خوانده شود یکی به نیت سلامتی، دیگری به نیت رزق و سومی برای طول عمر.
" منبع: المراقبات ، رو
سید محمد بطحائی که در برنامه سفر به ایلام، در
شورای اداری، شورای ت‌گذاری و هماهنگی آموزش و پرورش مناطق مرزی این
استان شرکت کرده بود، پس از آنکه تأکید نمود، مایحتاج مردم باید با کمترین
زحمت به دستشان برسد» و یادآور شد که برنامه اداره کشور نیازمند بازنگری
جدی است»، به سراغ مشکلی رفت که مدت هاست آموزش و پرورش در کشورمان با آن
دست به گریبان است.

اشکالی که در حقیقت، در نظام آموزشی مدارس کشورمان به چشم می‌خورد و
بار‌ها و بار‌ها بر ضرو
سلام به همراهان عزیز
نگرانی همه ما در مورد ویندوزهامون اینه که خدای نکرده ویروسی نشن! در این آموزش قصد دارم به این بپردازم که بدون آنتی ویروس و حتی با وجود آنتی ویروس چطور میشه با رعایت چند نکته ساده ویروسی نشد!
ادامه مطلب
دستورالعملي که برخی از بزرگان عرفان به آن تأکید داشتند و خود نیز عمل می کردند. از استاد حسن رمضانی این دستورالعمل را نقل می کنیم با این توضیح که: یک. اربعین کلیمی از اول ذی القعده تا 10 ذی الحجه است. دو. این دستور العمل، مجرب و نافع و فواید و برکات زیاد روحی و معنوی دارد. منتها به قصد رضایت خداوند و تقرب و نزدیکی به او بجا آورده شود خیلی بهتر است. پیشنهاد می کنیم به نیابت از همه علما و عرفا، شهدا، پدران و مادران، ذوی الحقوق و اساتید، بجا آورده شود
استفاده از گریل استخر در اطراف و لبه استخر ها بسیار ضروری است. گریل استخر و گریتینگ ها به خارج شدن آب از اطراف و لبه استخر کمک می کند و مانع لیز خوردن افرد بر لبه استخر می شود. در مطالب قبل شما را با چند نکته در مورد خرید گریل استخر آشنا کردیم. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد این گریل ها اطلاعات بیشتری به دست آورید.
آیا از نحوه رسیدگی و مراقبت از گریل استخر آگاهی دارید؟
اطمینان پیدا کنید که گریل و گریتینگی که انتخاب کرده اید سایز مناسبی بر
تنهایی از آن نیست که آدم کسانی را در اطرافش نداشته باشد؛ از این است که آدم نتواند چیزهایی را منتقل کند که مهم می‌پندارد؛ از این است که آدم صاحب عقایدی باشد که برای دیگران پذیرفتنی نیست. اگر انسان بیش از دیگران بداند تنها می‌شود
بدون آزادی اخلاق نمی‌تواند وجود داشته باشد
کفشی که اندازه پای کسی است پای کس دیگری را اذیت می‌کند؛ هیچ دستورالعملي برای زندگی کردن که مناسب همه باشد وجود ندارد
بردگی و طغیان دو عنصر هم‌بسته جدایی ناپذیرند
فکر کرد
 فقط بیش از دو ساعت ورزش متوسط در هفته میتواند به رفع بسیاری از شرایط پزشکی کمک کند اما معدودی از ما موفق هستیم؛ بسیاری از ما نمی‌توانیم به تعادل مطلوب خود دست پیدا کنیم. 
تعدادی روش ساده و ارزان وجود دارد که می‌تواند به تناسب اندام ما کمک کنند؛ احتیاجی به صرف هزینه و وقت بسیار برای باشگاه رفتن نمی‌‌خواهد؛ دستورالعمل‌های موجود به راحتی و در همه جا می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. 
در اینجا به توصیه‌ی "مرکز درمان و پیشگیری" کشور انگلست
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر گفت: طی 5 سال اخیر 5 درصد تلفات شبکه برق را که بخشی از آن مربوط به تلفات غیرفنی بوده را کاهش دادیم.مصطفی رجبی‌مشهدی درباره احتمال افزایش سرقت برق از سوی برخی برای صفر شدن قبوض اظهار داشت: دستورالعملي برای جلوگیری این کار تدوین شده و در حال مراحل پایانی است، پیش‌بینی کردیم که روش‌های جلوگیری از سرقت برق را تشدید کنیم، علاوه بر آن طی ۵ سال اخیر ۵ درصد تلفات شبکه برق را که بخشی از آن مربوط به تلفات غیرفن
آنچه والدین ، معلمان و مربیان باید بدانند :
در  این بخش به ارائه برخی نکات مهم می پردازیم که والدین و معلمان و مربیان می توانند با کاربرد آنها به  ایجاد یک محیط امن  اینترنتی، کمک کنند:

ادامه مطلب
به گزارش خبرگزاری فارس ایرج فرزانه رئیس جامعه جراحان داخل مجله ای خطاب بوسیله رئیس قوه قضائیه، هواخواه حذف ماده ۴۷ آئین مجله اجرای احکام کیفری شد که در این ماده آمده از اعضای بدن محکومین به اعدام مصرف شود.   دکتر فرزانه تو نامه اش می نویسد: استفاده از اعضای بدن محکومین به اعدام سابقه بسیار ناخوشایند، مذموم و به شدت نقدپذیر دارد و نه تنها کمک چندانی به نیازمندان نخواهد کرد، بلکه آبروی احترام برانگیز پدیدهپیوند اعضارا .پایین تر سوال خواهد
حدودا همه ما در زندگی این دروغ را باور کرده ایم که برای ایجاد تغییر، باید احساس آمادگی کنیم؛ما این دروغ را باور کرده ایم که بالاخره در مرحله ای از زندگی اعتماد به نفس کافی بدست می آوریم و شجاعت بخرج می دهیم.
خیلی از مردم ایده های فوق العاده ای دارند، اما فکر می کنند چیزی که کم دارند انگیزه است؛ اما اینطور نیست !
یک واقعیت درباره انسان ها این است که ما طراحی نشده ایم تا کارهای سخت و ناراحت کننده و یا ترسناک را انجام دهیم. مغز ما به گونه ای طراح
اطلاعیه:
بر اساس مصوبه شورای دبیران دبیرستان کاشانی در مورخه27 اردیبهشت 1399 موارد زیر جهت بازگشایی مدرسه قابل توجه اولیا و دانش آموزان می باشد:
1-حضور در کلاس ها اجباری نمی باشد.
2-کلاس ها صرفا به منظور رفع اشکال می باشد.
3-حضور دبیران مطابق برنامه هفتگی کلاسی می باشد.
4-دانش آموزانی که در فضای مجازی فعالیت مستمر دارند نیاز به حضور در مدرسه ندارند.
5-شروع کلاسها از ساعت 9صبح تا12ظهر به صورت: زنگ اول 9تا10 / زنگ دوم 10تا11 / زنگ سوم 11تا12 می باشد.
6- دانش آمو
مدیر عامل توزیع نیروی برق استان زنجان در خصوص سرقت ترانس‌های برق از زمین‌های کشاورزان، اظهار داشت: در حفظ و نگه‌داری تاسیسات باید همه حساس باشند، بیش از ۹ هزار دستگاه ترانس در سطح استان هست و امکان قرار دادن یک شخص جهت حفاظت از ترانس‌ها میسر نیست زیرا برخی از ترانس‌ها مختص مشترک خاص است و دستورالعملي مبنی بر حفظ و حراست ترانس‌ها برای دارندگان ترانس صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر عامل توزیع نیروی برق استان زنجان در خصوص س
امام جمعه پردیسان قم انسانی دلسوز و متعهد است. این گله دوستانه به معنای نادیده گرفتن نقاط مثبت ایشان نیست.
شهرداری قم از همه مناطق این شهر عوارضی یکسان را دریافت می کند و بالطبع باید به همه بخش های این شهر خدماتی یکسان ارائه بدهد.
متأسفانه شهرداری قم در اقدامی تبعیض آمیز زباله های منطقه پردیسان را یک شب در میان جمع می کند و از مردم این منطقه خواسته که زباله هایشان را چهل و هشت ساعت در منزل نگهداری کنند. 
شهرداری قم هیچ گاه حاضر نیست چنین دستور
گزارش کار تمام آزمایش های آزمایشگاه علوم تجربی 2 یازدهم
 
دانلود
 
 
گزارش کار تمام آزمایش های آزمایشگاه علوم تجربی 2 یازدهم - نیک .
› گزارش-کار-تمام-آزمای.
Sep 25, 2019 - گزارش کار تمام آزمایش های آزمایشگاه علوم تجربی 2 یازدهم قانونی بخرید فایل به صورت Pdf در زیپ تعداد صفحه : 204.
جزوه و دستورالعمل آزمایش های کل کتاب آزمایشگاه علوم تجربی (2 .
Aug 11, 2018 - جزوه و دستورالعمل آزمایش های کل کتاب آزمایشگاه علوم تجربی (2) یازدهم رشته ریاضی و . فصل سوم: آزمایش‌ه
جواب آزمایش های کتاب آزمایشگاه علوم تجربی یازدهم
 
دانلود
 
 
گزارش کار تمام آزمایش های آزمایشگاه علوم تجربی 2 یازدهم - نیک .
› گزارش-کار-تمام-آزمای.
Sep 25, 2019 - گزارش کار تمام آزمایش های آزمایشگاه علوم تجربی 2 یازدهم قانونی بخرید فایل به صورت Pdf در زیپ تعداد صفحه : 204.
جزوه و دستورالعمل آزمایش های کل کتاب آزمایشگاه علوم تجربی (2 .
Aug 11, 2018 - جزوه و دستورالعمل آزمایش های کل کتاب آزمایشگاه علوم تجربی (2) یازدهم رشته ریاضی و . فصل سوم: آزمایش‌های دست
محمودی همچنین اضافه کرد: در سال‌جاری نیز برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه، جشنواره فرهنگی ورزشی سد ستارخان، جشنواره سیب و برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری که تلاش شده با طی مجاری قانونی و اخذ مجوزهای لازم  برنامه‌های گروه‌های موسیقی و تئاتر به نحو شایسته برگزار شود،در این شهرستان تاکنون هیچ کنسرت  مجوزداری  به جهت رعایت موازین و مقررات قانونی لغو نشده است.
 
 
زاهد محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهر در خصوص توسعه گردشگری د
 
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی طی دستورالعملي جزییات پرداخت وام شهریه از منابع صندوق رفاه وزارت علوم به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را اعلام کرد . به نقل از سایت مشاوره تحصیلی هیوا ، مجید مشکینی دستورالعمل اعلام شروع ثبت‌ نام از متقاضیان تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری » را به رؤسای استان ها ، واحدها ، مراکز آموزشی و معاونت آموزش های عمومی و مهارتی ( سما ) دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد .
 
بر
مقدمه کتاب را
آخر کار می نویسند. هدف نویسنده از مقدمه یا پیشگفتار این است که بستر گسترده ای که
متن در آن قرار دارد را معرفی کند. مقدمه به خواننده متن می گوید که متن چگونه شکل
گرفته و چگونه باید آن را خواند. به عبارت دیگر، مقدمه به خواننده می گوید که متن چطور تولید شده و چطور باید آن را مصرف کرد. مقدمه، متن را در
راه رسیدن از فرد (نویسنده) به جمع (خوانندگان) هدایت می کند. مقدمه معمولاً
دستورالعملي برای خواندن متن ارائه می کند تا به این طریق خوانندگ
جزوه و دستورالعمل آزمایش های کل کتاب آزمایشگاه علوم تجربی (2) یازدهم رشته ریاضی و تجربی | فصل ۱ تا 4
مباحث : فصل اوّل:کلّیاتفصل دوم: آزمایش‌های مربیفصل سوم: آزمایش‌های دستورالعمليفصل چهارم: آزمایش‌های کاوشگریاز استاد فریدون کردحسینی

لینک دانلود از سایت Gama.ir
کتاب_راه_نجات
 
فایل پی دی اف " کتاب راه نجات"
 
یکی از دانشمندای کله‌گنده‌یِ ما بچه‌شیعه‌ها از زمان نوجوونیش این طور خاطره میگه:
 
تو نوجوونی همش بی‌قرار بودم، دلم می‌خواست همون طوری که خدا واقعاً واقعاً دوس داره باشم. همیشه دلم شور می‌زد که نکنه کار خطایی ازم سر بزنه. دلم می‌خواست یه دستورالعملي، یه کتابی، چیزی داشته باشم که بهش عمل کنم تا یه بچه شیعه خالص بشم.
 
یه روزی بین خواب و بیداری بودم، امام زمان (عج) رو دیدم که تو مسجد جامع اصفهان
دعای مجرب زیبا شدن چهره و صورت
دعای مجرب زیبا شدن چهره و صورتدستورالعملي برای رفع جوش و لکهای صورت و بدن
مقداری
عرق لیمو از عطاری تهیه نماید و آیه شریفه ۳ از سوره مبارکه تغابن را بیست
و هفت مرتبه بر آن بخواند و هنگام خواب از این عرق لیمو بر صورت (یا هر
قسمتی از بدنش که جوش و لک دارد ) بمالد و صبح هنگام هم صورت یا قسمتی از
بدنش که جوش و لک دارد را با آب نیم گرم بشوید و این عمل را بیست و یک روز
ادامه دهد. به اذن خداوند تبارک و تعالی تمام جوشها و لکه
توجه به مسائل اخلاقی در استفاده از هوش مصنوعی موضوعی است که به تازگی مورد بحث وزارت دفاع آمریکا نیز بوده است. با گسترش روزافزون استفاده از هوش مصنوعی در صنایع مختلف، این احتمال می رود که استفاده از این فناوری در سلاح های کشتار جمعی موجب شود تا کنترل انسان ها بر روی آن ها کم شده و صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. حال بسیاری از کشورها از جمله آمریکا در صدد ارائه منشور اخلاقی و دستورالعمل هایی جهت استفاده از هوش مصنوعی می باشند.
به گز
متا تگ توضیحات یکی از مهم ترین متا تگ های سئو می باشد. نحوه نوشتن توضیحات متا (meta description) به صورت کاملا بهینه، امری بسیار مهم در مباحث آموزش سئو می باشد که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.
در سال 2016، Christopher Ratcliff دستورالعملي فوق العاده درباره متا تگ توضیحات در سایت Search Engine Watch نوشت.
بیشتر مطالب آن مقاله هنوز هم مفید و قابل استفاده است. مثال های خوب و بدی که Chris بررسی کرده بود هنوز عالی هستند و حتی بعد از گذشت دو سال، یکی از بهترین گزینه ها برای
متا تگ توضیحات یکی از مهم ترین متا تگ های سئو می باشد. نحوه نوشتن توضیحات متا (meta description) به صورت کاملا بهینه، امری بسیار مهم در مباحث آموزش سئو می باشد که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.
در سال 2016، Christopher Ratcliff دستورالعملي فوق العاده درباره متا تگ توضیحات در سایت Search Engine Watch نوشت.
بیشتر مطالب آن مقاله هنوز هم مفید و قابل استفاده است. مثال های خوب و بدی که Chris بررسی کرده بود هنوز عالی هستند و حتی بعد از گذشت دو سال، یکی از بهترین گزینه ها برای
تحقیق در مورد مشاجره و اختلافات زوجین   فرمت فایل:word تعداد صفحات:46       مقدمه: در این تحقیق تلاش شده است راه های روابط شویی موفق را نشان دهیم و دستورالعملي برای ایجاد یک رابطه ی مبتنی بر عشق و علاقه را بازگو گردانیم. این تحقیق نشان می‌دهد که زن و مرد چگونه در همه زمینه ها تفاوت دارند. زن و مرد نه تنها متفاوت از یکدیگر با هم ارتباط برقرار می سازند، بلکه در احساس، اندیشه، درک، واکنش و عشق با هم تفاوتهایی اصولی دارند. و شاید بتوان گفت که زن و م
چگونگی تعمیر محافظ برق ( ویرایش جدید )
  امروزه به علت نوساناتی که در برق شهر اتفاق می افتد و احتمال صدمه به دستگاه های حساس مثل یخچال و کولر یا دستگاه های صوتی و تصویری وجود دارد استفاده از محافظ های برق مناسب بسیار ضروری است. معمولا در هر خانه چند عدد از این محافظ ها استفاده می شوند .گاهی اوقات خود این محافظ های برق هم دچار اشکال و ایراد می شوند که نیاز به تعمیر دارند. تعمیر این دستگاه ها می تواند به راحتی با حداقل ابزار لازم و استفاده از دستو
تست نفوذ چیست؟
امروزه یکی از رویکردهای متداول به جهت حصول اطمینان از قرار گرفتن سازمان در یک سطح قابل قبول امنیت شبکه و امنیت اطلاعاتی، اجرای انجام تست نفوذ در زیر ساخت فناوری اطلاعات سازمان است. 
سازمان اداری و استخدامی کشور دستورالعملي به ادارات و سازمان‌هائی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می کنند، ابلاغ کرد که طی آن به منظور ارائه خدمات به موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع و همچنین ارتقاء رضایت مندی آنان دستگاه های اجرایی و استانداری
چگونگی تعمیر محافظ برق ( ویرایش جدید )
  امروزه به علت نوساناتی که در برق شهر اتفاق می افتد و احتمال صدمه به دستگاه های حساس مثل یخچال و کولر یا دستگاه های صوتی و تصویری وجود دارد استفاده از محافظ های برق مناسب بسیار ضروری است. معمولا در هر خانه چند عدد از این محافظ ها استفاده می شوند .گاهی اوقات خود این محافظ های برق هم دچار اشکال و ایراد می شوند که نیاز به تعمیر دارند. تعمیر این دستگاه ها می تواند به راحتی با حداقل ابزار لازم و استفاده از دستو
دانلود پاورپوینت آزمایشگاه علوم تجربی پایه یازدهم:


پاورپوینت فصل اول آزمایشگاه علوم تجربی پایه یازدهم کلیات
پاورپوینت فصل دوم آزمایشگاه علوم تجربی پایه یازدهم آزمایش های مربی
پاورپوینت فصل سوم آزمایشگاه علوم تجربی پایه یازدهم آزمایش های دستورالعملي
پاورپوینت فصل چهارم آزمایشگاه علوم تجربی پایه یازدهم آزمایش های کاوشگری
نمایندگان مجلس شورای اسلامی درون مجمع علنی امروز لایحه ی ارامش روال مبارزه با قاچاق لوازم و ارز را بررسی کردند. تو روند این وارسی نمایندگان با ماده ۲۷ لایحه ی مذکور ائتلاف کردند.با مصالحه تبصره ۱ ماده ۱۸ قانون، عرضه خواه فروش کالای قاچاق موضوع این ماده ممنوع خواهد حیات و مرتکب این امر علاوه پهلو ضبط متاع به حداقل مجازات های مقرر داخل این ماده محکوم می شود. چنانچه ارائه و یا فروش کالای قاچاق از طریق فضای رمزی از قبیل شبکه اجتماعی، تارنما خوا
نوشتن مقاله برای مجلات علمی و پژوهشی نیازمند رعایت قواعد نگارش علمی است. این قواعد می‌تواند از مجله‌ای به مجله دیگر متفاوت باشد. این قواعد صرف نظر از زمینه علمی مقالات می بایست هنگام سابمیت مقاله رعایت شود. سبک نگارش مقالات علمی دارای جزئیات بسیار زیادی است تا بدان حد که دستورالعمل های استاندارد توسط مجامع علمی بزرگ دنیا برای تعیین قواعد نگارشی ایجاد شده اند. از جمله این سبک‌ها می‌توان به شیوه های رفرنس دهی یا استایل ادیت مقاله اشاره کر
تست نفوذ چیست؟
امروزه یکی از رویکردهای متداول به جهت حصول اطمینان از قرار گرفتن سازمان در یک سطح قابل قبول امنیت شبکه و امنیت اطلاعاتی، اجرای تست نفوذ در زیر ساخت فناوری اطلاعات سازمان است. 
سازمان اداری و استخدامی کشور دستورالعملي به ادارات و سازمان‌هائی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می کنند، ابلاغ کرد که طی آن به منظور ارائه خدمات به موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع و همچنین ارتقاء رضایت مندی آنان دستگاه های اجرایی و استانداری ها مکل
قرص همولاکس یکی از داروهای طبیعی است که از گیاهانی مثل هلیله سیاه، هلیله زرد، بلیله و آمله ساخته شده است. این دارو بهترین قرص برای پاکسازی کبد است و  به واسطه ترکیباتی که دارد می‌تواند به پاکسازی کبد و دفع سموم از آن کمک کند. قرص همولاکس عوارض جانبی خاصی به همراه ندارد به جرات می‌توان کبد را مهمترین عضو بدن به شمار آورد که عملکرد آن برای حفظ زندگی با کیفیت بالا ضروری است. در صورت بارداری، نباید از دارو همولاکس استفاده کرد. قرص همولاکس و
دانلود پاورپوینت آزمایشگاه علوم تجربی پایه یازدهم:

DOWNLOAD:

پاورپوینت فصل اول آزمایشگاه علوم تجربی پایه یازدهم کلیات
پاورپوینت فصل دوم آزمایشگاه علوم تجربی پایه یازدهم آزمایش های مربی
پاورپوینت فصل سوم آزمایشگاه علوم تجربی پایه یازدهم آزمایش های دستورالعملي
پاورپوینت فصل چهارم آزمایشگاه علوم تجربی پایه یازدهم آزمایش های کاوشگری
تست نفوذ چیست؟
امروزه یکی از رویکردهای متداول به جهت حصول اطمینان از قرار گرفتن سازمان در یک سطح قابل قبول امنیت شبکه و امنیت اطلاعاتی، اجرای انجام تست نفوذ در زیر ساخت فناوری اطلاعات سازمان است. 
سازمان اداری و استخدامی کشور دستورالعملي به ادارات و سازمان‌هائی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می کنند، ابلاغ کرد که طی آن به منظور ارائه خدمات به موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع و همچنین ارتقاء رضایت مندی آنان دستگاه های اجرایی و استانداری
 
مقدمه:
اسب کاسپین (Caspian Horse) اسبی کوتاه قد و زیبای ایرانی است که به خطه شمال و جنگل های حاشیه دریای خزر تعلق دارد و به عنوان یکی از نژادهای پایه در سطح بین‌المللی شناخته شده است و ذخیره ژنتیکی بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود.
تحقیقات علمی، کاسپین را به عنوان جد اسب اصیل خوزستان (عرب) و یکی از 4 جد اولیه اسب‌های امروزی معرفی می کند و بر خلوص ژنتیکی آن صحه گذاشته‌است. تعداد این نژاد در جهان 1300 راس و در ایران حدود 1000 راس تخمین زده می شود و به عنوان یک

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها