نتایج جستجو برای عبارت :

کیبودامید سرطان

به گفته موسسه ملی سرطان آمریکا
شایع ترین نوع سرطان، سرطان سینه و سپس سرطان ریه و پروستات است ، هرساله
بیش از ۴۰،۰۰۰ نفر در یک کشور به یکی از این نوع سرطان ها مبتلا می شوند.

سرطان مثانه
ﺳﺭﻁﺎﻥ ﻭﻟﻭﻥ ﻭ ﺭﺗﻭﻡ (روده بزرگ و راست روده)
سرطان آندومتر (سرطان مخاط رحم)
سرطان کلیه
سرطان لوسمی (سرطان خون)
سرطان کبد
سرطان ملانوم (سرطان پوست)
سرطان لنفوم غیرهاجکین (نوعی سرطان خون)
سرطان پانکراس
سرطان تیروئید
سرطان رحم
سرطان تخمدان
سرطان معده
نوع های د
سرطان سینه چیست؟
سرطان سینه نوعی بیماری است که در آن سلولهای از کنترل خارج می شوند. انواع مختلفی از سرطان سینه وجود دارد. نوع سرطان سینه بستگی به این دارد که سلول های سینه به سرطان تبدیل می شوند.
سرطان سینه می تواند در قسمت های مختلف آغاز شود.
ادامه مطلب
علائم اولیه ی سرطان سینه را جدی بگیرید
 
 

تغییرات ایجاد شده در اندازه ی سینه ها می تواند نشان دهنده ی وجود سرطان باشد
 
9 علامت احتمالی سرطان سینهسرطان سینه یکی از رایج ترین سرطان ها در دنیاست که علائم خود را دارد، اما اکثر افراد نسبت به برخی از این علائمی که بدن بروز می دهد بی توجه بوده و اعلام خطر بدن را نادیده می گیرند. درست است که نیازی به نگرانی های بی مورد و وسواسی در مورد سلامتی نیست، اما نباید علائم جدی را نادیده گرفت.
ادامه مطلب
بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، دومین علت مرگ ایرانی ‌ها سرطان است و سالانه 56 هزار نفر بر اثر ابتلا به سرطان فوت می ‌کنند.


به گزارش : آنچه اهمیت موضوع را پر رنگ می‌ کند، ابتلای تعداد زیادی از این افراد به سرطان ‌های دستگاه گوارش است که در این میان سرطان معده در رتبه نخست و پس از آن سرطان روده در رتبه دوم قرار دارد.
ادامه مطلب
اگر بتوانید علایم سرطان ریه را در مراحل اولیه تشخیص دهید احتمال درمان آن را به مقدار بسیار زیادی بالا می برید ریه های شما دو عضور اسفنجی در قفسه سینه هستند که که هنگام دم  اکسیژن هوا را به خون منتقل کرده و هنگام بازدم دی اکسید خون را از بدن دفع می کنند. سرطان ریه عامل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در ایالات متحده در بین مردان و ن است. میزان مرگ و میر توسط سرطان ریه بیشتر از سرطان های روده بزرگ، پروستات، تخمدان و است.

ادامه مطلب
 
ول این که شیوع آن زیاد است؛ مثلا تعداد بیشتری از مردم درگیر سرطان کلون به نسبت سرطان کیسه صفرا می‌شوند. بر طبق آمار‌های رسمی سالانه بیش از یک میلیون نفر در جهان به سرطان روده مبتلا می‌شوند که سالانه به این مقدار افزوده می‌شود. در ایالات متحده سالانه بیش از ۱۵۰ هزار مورد جدید سرطان روده بزرگ کشف که حدود ۴۵ هزار مورد آن منجر به مرگ و میر می‌شود. همجنین شیوع آن در مردان بیش از ن بوده و در بیشتر موارد در افراد بالای ۵۰ سال رخ می‌دهد.
راه‌ه
سرطان رحم ( به انگلیسی : Uterine cancer ) با رشد و پیشرفت می تواند علایم و نشانه های مختلفی ایجاد کند. سایر مشکلات پزشکی هم هستند که می توانند علایمی مشابه سرطان رحم ایجاد کنند. رشد غیر طبیعی سلول های دیواره داخلی رحم یا اندومتر منجر به ایجاد سرطان زحم  می شود  که به نام سرطان اندومتریوز هم شناخته می شود و  اغلب با خونریزی غیر طبیعی از واژن همراه است.اگر علائم سرطان رحم در مراحل اولیه  جدی گرفته شده با مراجعه به پزشک سرطان رحم تشخیص داده شود قابل
پژوهشگران تایوانی بین بیماری سرطان و اشعه ساطع شده هنگام سی تی اسکن رابطه معناداری پیدا کردند. آنها تشخیص دادند که افراد قرار گرفته در معرض تشعشع با احتمال بیشتری به سرطان تیروئید ، لوسمی و سرطان غدد لنفاوی غیر هادکین مبتلا می شوند.
ادامه مطلب
پژوهشگران تایوانی بین بیماری سرطان و اشعه ساطع شده هنگام سی تی اسکن رابطه معناداری پیدا کردند. آنها تشخیص دادند که افراد قرار گرفته در معرض تشعشع با احتمال بیشتری به سرطان تیروئید ، لوسمی و سرطان غدد لنفاوی غیر هادکین مبتلا می شوند.
ادامه مطلب
تشخیص سرطان پروستات با یک آزمایش خون

سرطان پروستات شایع ترین سرطان مردان است که در صورت تشخیص علائم و اقدام به موقع، شانس درمان و پیشگیری از پیشرفت سرطان پروستات افزایش می باید . سرطان پروستات ( Prostate cancer ) که با نام چنگار پروستات نیز شناخته می شود، در پروستاتاست که غده ای در دستگاه تناسلی مردان است رشد می کند .
سرطان پروستات یکی از شایع ترین سرطان هایی است که مردان را مبتلا می کند و در سطح جهان دومین گونه سرطان رایج و پنجمین عامل مرگ و میر مربو
سرطان رحم ( به انگلیسی : Uterine cancer ) با رشد و پیشرفت می تواند علایم و نشانه های مختلفی ایجاد کند. سایر مشکلات پزشکی هم هستند که می توانند علایمی مشابه سرطان رحم ایجاد کنند. رشد غیر طبیعی سلول های دیواره داخلی رحم یا اندومتر منجر به ایجاد سرطان زحم می شود که به نام سرطان اندومتریوز هم شناخته می شود و اغلب با خونریزی غیر طبیعی از واژن همراه است.اگر علائم سرطان رحم در مراحل اولیه جدی گرفته شده با مراجعه به پزشک سرطان رحم تشخیص داده شود قابل درمان اس
فرارو- سرطان سینه به طور کلی در مراحل اولیه هیچ نشانه مشخصی را به وجود نمی‌آورد، اما کشف به موقع می‌تواند وضعیت فرد مبتلا به سرطان سینه را از قربانی به نجات یافته تغییر بدهد. سرطان سینه یکی از متداول‌ترین سرطان‌ها است. به استثنا مرگ و میر بالای ناشی از این بیماری، سرطان سینه از جمله بیماری‌های قابل پیش گیری است و تاکید بر این امر که به جز مرگ و میر، این سرطان موجب از کار افتادگی و حتی در برخی مواقع از دست رفتن نیروی کار و ضرر‌های سنگینی به
فرارو- سرطان دهانه رحم گونه‌ای سرطان است که از گردن رحم آغاز می‌گردد. سرویکس یا دهانه رحم بخش باریک قسمت پایین رحم است که اغلب به عنوان گردن رحم شناخته می‌شود.
اکثر موارد سرطان دهانه رحم ناشی از HPV (ویروس پاپیلومای انسانی) است. واکسن HPV به شکل موفقیت آمیزی از HPV پیشگیری می‌کند و CDC (مرکز پیشگیری و کنترل بیماری) تزریق این واکسن را برای همه افراد پیش از نوجوانی توصیه می‌کند. در این مطلب، نگاهی به علائم سرطان رحم، راه‌های پیشگیری و درمان خواهیم
درمان های مورد استفاده برای سرطان کولورکتال ممکن است شامل برخی از جراحی ها ، پرتودرمانی ، شیمی درمانی و درمان هدفمند باشد. سرطان هایی که در دیواره روده بزرگ قرار دارند ممکن است با عمل جراحی قابل درمان باشند ، در حالی که سرطان که به طور گسترده گسترش یافته است ، معمولاً قابل درمان نیست ، با مدیریت جهت بهبود کیفیت زندگی و علائم هدایت می شود. میزان بقای پنج ساله در ایالات متحده حدود 65٪ است.
 
 احتمال بقاء فرد بستگی به پیشرفت سرطان دارد ، آیا با جر
آزمونی برای تشخیص سرطان های نه
 
 

بیشتر انواع سرطان قابل پیشگیری هستند
 
 امروزه اغلب خانم ها آگاهی هایی هر چند اندک درباره سرطان دارند و اغلب آنها هم بیش از حد از این سرطان می ترسند اما شاید با سایر سرطان هایی که بین ن شایع است، کمتر آشنا باشند و از مواردی که خطر ابتلای آنها را به سایر سرطان ها زیاد می کند، بی اطلاع باشند. این آزمون به شما کمک می کند دریابید کدام یک از سرطان های شایع ن بیشتر در کمین شماست و برای مقابله با آنها
لاغر شوید تا سرطان سینه نگیرید
کاهش وزن می تواند فواید زیادی داشته باشد از تناسب اندام و زیبایی گرفته تا نگرفتن سرطان سینه.در ادامه مطلبی درباره رابطه کاهش وزن و فاصله گرفتن از سرطان سینه در خانم ها می خوانید
به ادامه بروید
ادامه مطلب
علائم سرطان پوست چیست و چگونه آنرا درمان کنیم
سرطان پوست معمولا در صورت، بازوها، سینه، دست‌ها و جاهایی که بیشتر در معرض تابش پرتوهای فرابنفش خورشید قرار دارند، مشاهده می‌شود. البته این سرطان می‌تواند پوستِ سر، گوش‌‌ها، لب‌ها، گردن، زیر ناخن‌‌ها، کف پا، اندام‌های تناسلی و سایر نقاطی را که کمتر در معرض نور خورشید هستند نیز درگیر کند.
سرطان پوست معمولا به شکل لکه‌های پوستی، کک‌ومک و خال‌های سیاه و مشکوک نمایان می‌شود، ولی علائم سرط
سارکوم نوعی از سرطان که پزشکان می‌گویند دلیل ابتلا به آن ناشناخته است .سارکوم ۲درصد از سرطان‌ها را تشکیل می‌دهد و استخوان یا بافت‌های نرم مثل عضله و مفصل را گرفتار می‌کند. این سرطان در اندام‌ها، دست‌ها و شکم هم دیده شده اما به‌دلیل آنکه ۴۰درصد بروز آن در اندام‌ها بوده، متخصصان ارتوپد در درمان آن نقش بسزایی دارند.
ادامه مطلب
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از مندل : تشخیص سرطان در زمان بارداری شایع نیست.  تخمین زده می شود که این اتفاق حدود  1 در 1.000 تا 1 در 10،000 بارداری رخ میدهد.سرطان دوران بارداری شامل سرطان ی است که در هر زمان در دوران بارداری یا در سال اول پس از زایمان تشخیص داده می شود.
ادامه مطلب
به نظر می رسد مولکول های مهندسی شده مبتنی بر طلا نسبت به روش های درمان مبتنی بر پلاتین، گزینه ای موثرتر و ایمن‌تر برای مبارزه با سرطان هستند.


به گزارش : طی چند دهه گذشته، سیس‌پلاتین مبتنی بر پلاتین یکی از گزینه های درمان رایج برای بسیاری از انواع سرطان بوده است. این دارو به ویژه در متوقف کردن سرطان بیضه با نرخ موفقیت بیش از ۹۰ درصد، بسیار موثر عمل کرده است.
ادامه مطلب
 
سرطان یک بیماری تنها و منحصر به فرد نیست. سرطان انواع و اقسام گوناگون دارد. ویژگی های هر یک از سرطان ها و سرعت رشد آنها متفاوت است. یک دارو یا یک ماده غذایی ممکن است یک نوع سرطان را بهبود بخشد، اما به درمان گونه دیگری از سرطان کمک نکند. بقراط، حکیم یونانی دو هزار سال قبل مصرف سیر را برای درمان سرطان مفید اعلام کرد، اما تا قرن بیستم طول کشید تا دانشمندان دریافتند چگونه ممکن است سیر در بیماری سرطان موثر واقع شود.
همان طور که خواهید خواند دانشمن
پزشکان، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش را بزرگترین خطر و تهدید برای ابتلا به سرطان پوست معرفی کرده اند، پس تاحد ممکن از رسیدن این نور به پوست خود جلوگیری کنید. تشخیص زودهنگام سرطان پوست به شما امکان می دهد که بهترین روش درمان سرطان پوست باشد. در ادامه با نتایج تحقیقات جدید پزشکان در مورد سرطان پوست، علائم، روشهای جدید درمان و نکات مهم دیگر در این زمینه آشنا می شوید.
۸ نکته پیرامون سرطان پوست (ملانوما)
نام دیگر سرطان پوست، ملانوما می باش
سرطان معده پنجمین سرطان شایع در جهان است. اگرچه این سرطان در ایالات متحده شایع نیست، ولی دارای شیوع بیشتری در میان مهاجران (به خصوص از کشورهای شرق آسیا) می باشد. سرطان معده در مجموع یکی از کشنده ترین سرطان ها در جهان است، زیرا متوسط طول عمر افرادی که این بیماری در آنها تشخیص داده می شود، تنها ۲۴ ماه است و شانس زنده ماندن فرد بیمار به مدت پنج سال پس از تشخیص و درمان نیز تنها حدود ۱۰ درصد است. با فرا رسیدن ماه نوامبر، ماه اطلاع رسانی در مورد سرطان
 
سیاه دانه سرشار از آنتی اکسیدان است، بنابراین تاثیرات منفی رادیکال‌های آزاد را خنثی و از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند. مطالعات زیادی در این زمینه نشان داده است که مصرف سیاه دانه در درمان انواع سرطان‌ها مانند سرطان لوزالمعده، سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ، سرطان پوست و سرطان دهانه رحم مفید است. در واقع ترکیبات موجود در سیاه دانه می‌تواند بسیاری از سلول‌های سرطانی بدن را از بین ببرد.
 
 
ترکیبات موجود در سیاه دانه، دارای خاصیت آنتی
سرطان یک بیماری خطرناک است که در سلول های مختلفی از بدن اتفاق می افتد و می تواند خطرات سنگینی را برای فرد به ارمغان بیاورد. سرطان بخاطر رشد غیر طبیعی سلول ها اتفاق می‌افتد و ممکن است هر بخشی از بدن را درگیر کند. اغلب افراد در تشخیص اولیه و زود هنگام سرطان عاجزند و معمولا زمانی به وجود سرطان پی می‌برند که تومور سرطانی بیش از حد در بدن رشد کرده و شانس درمان بسیار اندک است. در اینجا به تعدادی از نشانه‌های اولیه سرطان اشاره می کنیم که می تواند به
چه عاملی باعث بروز سرطان پروستات در بدن این دسته از مردان است؟
سرطان پروستات را نمی توان تنها بیماری مختص مردان در سنین بالا دانست چرا که در جدیدترین تحقیقات انجام شده ثابت شده است که مردان جوان و مسن با داشتن عامل اصلی سرطان پروستات که در ادامه با آن آشنا می شوید می توانند از مبتلایان باشند.
سرطان پروستات چگونه به وجود می آید؟
سرطان پروستات از ایجاد سلولهای سرطانی در پروستات که می تواند باعث انسداد در دستگاه ادراری یا متاستاز به سایر اعضاء
همه چیز درباره سرطان پوست (سرطان پوست غیر ملانوم یا سرطان کراتینوسیت)
سرطان پوست یک بیماری سرطانی (بدخیم) و مخرب پوستی است. این بیماری از سلول هایی که در امتداد غشا قرار دارد و لایه سطحی پوست را از لایه های عمیق تر جدا می 
کند سرچشمه می گیر. بر خلاف ملانوما بدخیم پوست، اکثریت قریب به اتفاق این نوع از سرطان های پوست دارای پتانسیل محدودی برای گسترش به سایر نقاط بدن
 (متاستاز) و تبدیل به بیماری کشنده هستند.


ادامه مطلب
سرطان 67 صفحه pdf سرطان یعنی رشد ، تکثیر و گاهی انتشار غیر طبیعی سلولهای بدن. تمامی سرطانها دارای الگوی رشد مهارگسیخته و تمایل به جدا شدن از منشا اصلی و متاستاز هستند . عناوین: دید کلی نحوه پیدایش سرطان بدخیم شدن سرطان علائم هشداردهنده سرطان راههای پیشگیری سرطان ریه سرطان روده بزرگ مراحل سرطان سرطان دهانه رحم سرطان پروستات معاینه انگشتی راست روده سرطان های مغزی سرطان های پوستی سرطان خون تغذیه و پیشگیری از سرطان رژیم غذایی در سرطان ها .دریاف
در این مطلب که طی چندین روز جمع آوری شده است، با کمک مجلات معتبر پزشکی از سرتاسر دنیا شما را با علائم سرطان ریه، روشهای تشخیص و جدیدترین متدهای درمان و همه نکات ضروری که باید بدانید آشنا می کنیم.
نکات مهم
دو نوع کلی سرطان ریه وجود دارد، نوع اول سرطان ریه سلول غیرکوچک (NSCLC) و نوع دوم سرطان ریه سلول کوچک (SCLC)
نوع دوم شروع سرطان ریه به محل و گسترش سرطان از ریه به گره های لنفاوی و ارگانهای دیگر بستگی دارد
بدلیل اینکه ریه ها اندامهای بزرگی هستند، توم
مصرف آبمیوه‌های غیرطبیعی در سراسر جهان افزایش یافته است؛ این امر با خطر چاقی مفرط همراه است که به نوبه خود به عنوان یک عامل خطر جدی برای بسیاری از سرطان‌ها به حساب می‌آید.


به گزارش : براساس نتایج اولین تحقیق دانشمندان فرانسوی، مصرف مداوم انواع آبمیوه‌های غیرطبیعی و قندی احتمال ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد.
ادامه مطلب
قهوه و پیشگیری از انواع سرطان
 
 
 
 
قهوه‌خورها کمتر دچار برخی از انواع سرطان می‌شوند:

سرطان یکی از شایع‌ترین دلایل مرگ در دنیا است و عامل آن، رشد کنترل نشده‌ی سلول‌ها در بدن است. قهوه، به ظاهر، مقابل انواعی از سرطان از جمله سرطان کبد و روده‌ی بزرگ، خاصیت دفاعی دارد. سرطان کبد، سومین دلیل عمده‌ی مرگ در دنیا است، در حالی که سرطان روده بزرگ در رده‌ی چهارم قرار دارد.
مطالعات نشان می‌دهد ریسک ابتلا به سرطان کبد در افرادی که قهوه مصرف می‌کن
طبق تحقیقات انجام شده، مشخص شده است: با افزایش سن به دلیل ضعیف تر شدن بدن و سبک زندگی ناسالم، احتمال ابتلا به این سرطان در افراد بیشتر می شود؛ اما نکته قابل تامل این است که سرطان خون شایع ترین نوع سرطانی است که افراد زیر ۱۵ سال را در بر می‌گیرد!»

ادامه مطلب
علایم اولیه سرطان تخمدان
به گفته انجمن سرطان آمریکا
American Cancer Society یا به اختصار ACS، هر ساله بیش از 20 هزار زن به
سرطان تخمدان مبتلا می شوند. این تعداد کمتر از یک دهم تعداد نی است که
مبتلا به سرطان سینه می شوند.
ولی با وجود شیوع بیشتر سرطان سینه باید بدانید که سرطان تخمدان مهلک تر است.

ادامه مطالب کلیک کنید
 
دسته: طب سنتی بازدید: 1 بار فرمت فایل: pdf حجم فایل: 1615 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 75 
آموزش خود درمانی سرطان پیشگیری وبهبود سرطان بارعایت اصول طبیعی درتغذیه وسبک زندگی
قیمت فایل فقط 29,700 تومان

آموزش  خود درمانی سرطان
پیشگیری وبهبود سرطان بارعایت اصول طبیعی درتغذیه وسبک زندگی برای انانکه بدنبال رفع علت ,درمان اساسی وتغییر بنیادی در زندگیشان هستند.
سرطان
دبیر انجمن رادیولوژی و آنکولوژی ایران با اشاره به علائم ابتلا به سرطان مثانه گفت: افراد سیگاری 4 برابر احتمال ابتلا به این سرطان در آنها بیشتر است.
به گزارش مشرق، حسین فودازی در ارتباط با سرطان مثانه اظهار داشت: رشد سلول‌های سرطانی در دیواره مثانه که در بیشتر موارد به شکل یک توده گل‌کلمی پایدار داخل
 مثانه است سرطان مثانه را ایجاد می‌کند و در صورت عدم درمان تومور ممکن است رشد کرده و به خارج از مثانه یا حتی اعضای دور راه پیدا کند.
وی با
اگر سرطان کوچک باشد و جراح بتواند تمام آن را بردارد شانس زنده ماندن بیمار بیشتر خواهد بود . اما اگر بیماری در زمان تشخیص پیشرفت کرده باشد عمل جراحی آن امکان پذیر نخواهد بود.
سرطان سومین عامل مرگ و میر در ایران است که سرطان معده، کشنده ترین آنها  محسوب می شود. شیوع این بیماری در مردان دوبرابر ن بوده و چهارمین سرطان شایع در جهان محسوب می‌گردد. سرطان معده در مردان پس از سرطان ریه شایعترین سرطان است حال آنکه در ن سرطان شایع ترین سرطا
 به گزارش  مجله اینترنتی چفچفک به نقل مندل : یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه کوئین کشف کرده است که مصرف کنندگان قهوه خطر کمتری برای ابتلا به شایع ترین نوع سرطان کبد ، کارسینوم هپاتوسلولار (HCC) دارند.نتایج اخیرا در کنفرانس موسسه ملی تحقیقات سرطان (NCRI) در گلاسکو ارائه شده و در مجله انگلیسی سرطان منتشر شده اند.
ادامه مطلب

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها