نتایج جستجو برای عبارت :

وصیت نامه امام خمینی

دانلود کتاب درس هایی از وصيت نامه امام خميني (ره)
دانلود کتاب درس هایی از وصيت نامه امام خميني (ره) مازندرانی+ پاورپوینت نکات مهم + نمونه سوال
عنوان فایل : دانلود کتاب وصایای امام ndash; درس هایی از وصيت نامه امام خميني (ره) نوع فایل : pdf حجم فایل : ۲.۵ مگابایت تعداد صفحات : ۱۳۶ مولف : محمد شفیعی مازندرانی برای دانلود این فایل با 50% تخفیف به لینک زیر مراجعه کنید لینک : دانلود کتاب درس هایی از وصيت نامه امام .
دریافت فایل
درسهایی از وصيت نامه امام خميني
 
دانشجویان عزیز ،در این بخش کامل ترین و جامع ترین مجموعه ای از کتاب و نمونه سوالات تستی و تشریحی با پاسخنامه جزوه درس وصایای امام خميني (ره) در قالب فایل pdf تهیه و تدوین گردیده است.کتاب وصایای امام خميني
این وصيت نامه که شامل ۱۱۱ صفحه میباشد به ۱۳ درس تقسیم بندی شده است وشامل سوالات تستی و تشریحی مربوط به هر درس می باشد که مربوط به دانشگاه آزاد می باشد کلیه سوالات همراه با جواب هستند.
دانلود کامل ترین کتاب و سوالات وصایای امام خميني (ره) دانشگ
 
امام خميني (ره) درباره وصيتنامه شهدا ، فرمودند:
این وصيتنامه‌هایی که این عزیزان می‌نویسند، مطالعه کنید. ۵۰ سال عبادت کردید، خدا قبول کند، یک روز هم یکی از این وصيتنامه ها را بگیرید و مطالعه کنید و تفکر کنید.” 
… بدانید که لذت دنیا در برابر خوشیهای آخرت اندکی بیش نیست. با درود و سلام فراوان به کلیه‌ی شهدای صدر اسلام تاکنون …از اینکه متعهد شدم در جنگ شرکت کنم یک وظیفه‌ی دینی خود دانستم و به والله قسم همیشه قلبم برایش می‌تپید چون ب
 
وصيتنامه شهید عزت الله عسگری»:
امام خميني زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است
در فرازی از وصيت نامه شهید عزت الله عسگری» آمده است: امام خميني زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است او نایب امام است و ولایت فقیه زمینه ساز ولایت معصوم است و هر کس بخواهد در راه ما تلاش کند ما خودمان او را به راه راست هدایت می کنیم.
کد خبر: ۳۷۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷ - 06December 2019
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، شهید عزت الله عسگری، پنجم فروردین ۱۳۴۳،
وصيت نامه شهید محمود دایه علی
بسم الله الرّحمن الرّحیم و لا تحسبن الّذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیا عند ربّهم یرزقون گمان مبرید کسانیکه در راه خدا کشته می شوند، مرده اند بلکه زنده اند و نزد خدا روزی می خورند. من محمود دایه علی وصيت نامه ی خود را به نام خدا و در راه تداوم انقلاب اسلامی به رهبری زعیم عالیقدر امام امت خميني روح خدا شروع می کنم، ای مردم مسلمان و مستضعف ایران این انقلاب را به رهبری امام امت ادامه دهید ما ملت ایران خیلی خون
وصيت نامه حاج قاسم را امشب خواندم و خب امشب هم و شب زیارتی امام حسین(ع) است.
به نیابت از شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران پاکشان سلامی عرض میکنیم محضر آقایمان امام حسین (ع):
السلام علیک یا اباعبدالله
در باره وصيت نامه فقط می توانم بگویم پر از عشق و احساس و منطق و بیداریست که خواهش میکنم حد اقل یکبار آن را بخوانید.
در انتهای همین پست فایل pdf آن را برایتان قرار دادم حتما دانلود کنید و بخوانید
 
دریافتحجم: 474 کیلوبایتتوضیحات: وصيت نامه شهید سپه
 [در لبنان] از یک پیرزن روستایی پرسیدیم آیا امام خميني و ایران را می شناسی؟ گفت: مگر می شود که مسلمانی امام خميني را نشناسد. وقتی پرسیدم توقع تو از امام خميني چیست؟ گفت: هیچ چیز از او نمی خواهم. او فقط وجودش سلامت باشد برای من کافیست، من برای او از خدا سلامتش را طلب می کنم. به آسانی قابل درک نیست، با همه گرفتاری، تنها سلامتی امام را خواستن؟ باید از این صحنه ها درس بگیریم.
 منبع: ملاقات در فکه (زندگی نامه شهید حسن باقری)، ص 75
به پسرم : وصيت نامه امام علی به فرزندش امام حسن علیهما السلام (بخشی ازنهج البلاغه)
 
به پسرم : امام علی (علیه السلام)، نشرمعارف
معرفی:
این سفارش های پدری است که می رود، پدری که می داند لحظه ها می گذرند.فرزندم! گفتم پیش از اینکه عجلم شتابان از راه رسد این سفارش ها را بنویسم و این اوصاف را برای تو ثبت کنم.پسرم! به وصيت من خوب فکر کن.
بریده کتاب(۱):
خیلی‌ وقت ها دعایت را دیر اجابت می کند؛ چون در این تأخیرها پاداش دعا کننده و عطایی که به امیدوار می دهند،
اقسام وصيت نامه  
وصيت نامه
١.وصيت نامه خودنوشت یا عادی
٢ـوصيت نامه رسمی
٣.وصيت نامه. سری
وصيت نامه عادی یا خودنوشت که به صورت عادی در صورتی معتبر است که تمام آن به خط موصی(وصيت کننده) نوشته شده و دارای تاریخ(روز و ماه و سال) بوده و به امضای او رسیده باشد.
وصيت نامه رسمی باید در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شود.
افراد بی سواد می توانند به صورت رسمی وصيت نامه تنظیم کنند.
وصيت نامه سری ممکن است به خط موصی (وصيت کننده) یا به خط دیگری باشد ولی در هر صورت بای
به نام خدای مهدی عج

روزی یکی از طلاب مدرسه رفاه (محل اقامت حضرت امام در روزهای قبل پیروزی) به امام عرض میکند ؛ شما چرا در بین صحبتهایتان از امام زمان عج کمتر اسم میبرید؟امام بمحض شنیدن این سخن در جا ایستادند و فرمودند:چه میگوی؟ مگر شما نمیدانید ما آنچه داریم از امام زمان عج است ؛ آنچه من دارم از امام زمان عج است ؛ آنچه از انقلاب داریم (انجام میدهیم) از امام زمان عج است.
برگرفته از کتاب حرفی از هزاران ص 40 و 41(مجموعه پرسش هایی از امام خميني)
.
به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ شماره های 363 و 362 هفته نامه حریم امام» با عنوان "امام خميني و جشن نوروز" منتشر شد.
در این شماره مطالبی با عناوین امام خميني و جشن باستانی نوروز، نوروز پالایشگاه سنت ها، عید نوروز در اشعار امام خميني، نگاهی به پیام های نوروزی امام خميني، نوروز 1342 بازخوانی یک رویداد تاریخی و . درباره عید نوروز آمده است. شماره جدید حریم امام، به بررسی خاندان امام خميني با عنوان "سه برادر، سه فامیلی متفاوت" می پردازد. "نگاهی
از سال پیش به نحو پراکنده مطالبی در نقد کتاب تحف العقول نگاشتیم که اکنون به عنوان شماره نخست از مجموعه نقد تحف العقول گردآورده و به صورت فایل زیر در وبلاگ قرار می‌دهیم.
 دریافت نقد تحف العقول- شماره1حجم: 1.79 مگابایت

فهرست مطالب: 
پیش‌گفتار
دیباچه‌ی تحف‌العقول
روایات نصیری در تحف‌العقول
1. یا اهل الایمان و محلّ الکتمان
2. حدیث سدیر
الف. حدیث سدیر در کتب نصیریه
ب. تعبیر العذب الفرات»
ج. عبادت اسم و معنی
3. لا موصول و لا مفصول
4. روایت حسن بن م
امام رضا (ع) در وصيتنامه شهداعاشقانه های شهدا برای امام رئوفگزیده‌ای از کلام شهدا درباره امام رضا (ع) 
؛ همه شیعیان به اهل بیت (ع) عشق و ارادت وافری دارند اما این عشق در نظر شهدا، موج متفاوت‌تری داشت که آنها را همچون خاندان محمد و آل محمد (ص) به سوی جبهه‌های جنگ کشاند تا خونشان، پاسدار دین و عشق به اهل بیت (ع) باشد.
ادامه مطلب
هر سال در عید فطر وصيت نامه تجدید میشود
فایل ورد آن که در یک سی دی ذخیره شده از پلمب خارج شده و تغییرات احتمالی اعمال میگردد .سپس پرینت جدید و دوباره پلمب میشود و در ساک آخرت قرار میگیرد.
این ساک که جای آن رادهمه اعضای خانواده میدانند و دم دست است  شامل موارد زیر می باشد : 
کفن ، تربت ، احکام دفن ، متن تلقین ، برگه های پرینت شده و آماده با مضمون تقاضای از بازماندگان و نمازگزاران مسجد محل برای قرائت نماز لیله الدفن ، وصيت نامه ، حسابهای خمس و .
وص
از حجت‌الاسلام مرتضی طهرانی نقل شده است :من اصرار داشتم رمز موفقیت امام خميني (ره) را در زمان حیات دنیویشان را بیابم.پس از مطالعه به این نتیجه رسیدم که حضرت امام در کارهایشان، در افکارشان، در اعمالشان، در گفتارشان و در تصمیم گیری هایشان فقط و فقط یک چیز را هدف قرار می دادند و آن هم خدا بود.
⬅️ وصيت نامه رسمی:سند رسمی است و در دفتر اسناد رسمی تنظیم می شود. اعتبار بالایی دارد و البته هزینه آن هم از دو نوع دیگر بیشتر است.⬅️ وصيت نامه سری:سند رسمی نیست و می تواند به خط هر کسی باشد، اما باید به امضا وصيت کننده برسد. حتما باید در اداره ثبت اسناد به امانت گذاشته شود.⬅️ وصيتنامه خود نوشت:سند رسمی نیست و توسط خود فرد نوشته می گردد و در صورتی معتبر است که تمام آن را وصيت کننده با خط خود نوشته، تاریخ (روز/ماه/سال) زده و امضا نموده باشد.
 
شهید حسن باقری می گوید:
[در لبنان] از یک پیرزن روستایی پرسیدیم آیا امام خميني و ایران را می شناسی؟
گفت: مگر می شود که مسلمانی امام خميني را نشناسد.
وقتی پرسیدم توقع تو از امام خميني چیست؟
گفت: هیچ چیز از او نمی خواهم. او فقط وجودش سلامت باشد برای من کافیست، من برای او از خدا سلامتش را طلب می کنم.
 
به آسانی قابل درک نیست، با همه گرفتاری، تنها سلامتی امام را خواستن؟ باید از این صحنه ها درس بگیریم.
 
منبع: ملاقات در فکه (زندگی نامه شهید حسن باقری
مادرم !
زمانی که خبر شهادتم را شنیدی ، گریه نکن.
زمان تشییع و تدفینم گریه نکن.
زمان خواندن وصيت نامه ام ، گریه نکن.
فقط زمانی گریه کن که مردان ما غیرت را فراموش میکنند ، و ن ما عفت را.
وقتی جامعه ما و بی حجابی فرا گرفت ، 
مادرم گریه کن که اسلام در خطر است!
(وصيت نامه شهید سعید زقاقی)
 
نوسازوشیک‌خ‌امامخميني‌خ‌بسیج|خانه و ویلا|اصفهان، خميني شهر|دیوارمنزل نوسازوشیک‌خ‌امامخميني‌خ‌بسیج|خانه و ویلا|اصفهان، خميني شهر|دیوارمنزل نوسازوشیک‌خ‌امامخميني‌خ‌بسیج|خانه و ویلا|اصفهان، خميني شهر|دیوار
منزل نوسازوشیک‌خ‌امامخميني‌خ‌بسیج
دقایقی پیش
دریافت اطلاعات تماس
تلفن:۰۹۱۳۵۹۴۴۴۷۴
هشدار پلیس:
لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
دسته‌
 
نامه مرکز نیکوکاری بشری به کمیته امداد امام خميني (ره)
 
اهم موارد ذکر شده؛
 
گزارش طرح توانمندسازی نسبی محرومین» با محوریت طلاب حوزه علمیهانجام طرح توانمندسازی با 26 پرونده 550 ساعت مددکاریقریب به 900 میلیون ریال کمک به نیازمندان به صورت نقدی و غیر نقدی
 
✅ اعلام آمادگی مرکز نسبت به ارائه طرح توانمندسازی به سایر مراکز و موسسات نیکوکاری
(با مرکز نیکوکاری بشری همراه باشید : برای ورود به کانال اینجا کلیک کنید)
کتاب سبگ زندگی از منظر امام علی علیه السلام نوشته استاد عباس قربانثمر به زیور طبع آراسته شد.
این کتاب، شرحی بر فرازهای وصيت نامه امیر المؤمنین علیه السلام به امام حسن مجتبی علیه السلام است مه به نامه 31 نهج البلاغه معروف است.
جناب استاد با الهام از فرازهای این وصيت، به توضیح و تبیین موعظه ها پرداخته است.
با توجه به اینکه این اثر بر اساس نگاه شخصی استاد به موعظه است به عنوان یک اثر بدیع در حوزه شرح نهج البلاغه محسوب می شود.
 این کتاب در قطع رقعی
در مراسم سی امین سالگرد رحلت امام خميني(ره):یکی از خصوصیات امام مقاومت و ایستادگی است. آنچه امام را در هیئت یک مکتب و اندیشه و راه مطرح کرد، مقاومت است. امام در دروان مبارزه، محکم و بدون ذره ای عقب نشینی ایستاد. بعد از پیروزی انقلاب هم، امام باز اصل مقاومت و ایستادگی را از دست نداد. تهدید و تطمیع و فریب، مطلقاً در امام اثر نمیگذاشت. دشمن نمیتوانست دستگاه محاسباتی امام بزرگوار را که متکی بود به بینات دین مبین اسلام، دچار اختلال بکند.
به گزارش بدانید ها، آیت الله سید روح الله خميني(امام خميني) در بیستم جمادی الثانی سال ۱۳۲۰ قمریمصادف با میلاد دخت گرامی رسول اکرم» برابر با ۱ مهرماه ۱۲۸۱(۲۴ سپتامبر ۱۹۰۲ میلادی) در شهر خمین از توابع اراک در استان مرکزی متولد شد. پدر ایشان سید مصطفی هم عصر با میرزای شیرازی و […]
نوشته زندگینامه امام خميني(ره) اولین بار در بدانید ها. پدیدار شد.
در فرودگاه امام در مجموعه پنج پارکینگ وجود دارد که هر کدام با فواصل متفاوت از هم جدا شده اند . پارکینگ اول در زیر سالن اصلی فرودگاه امام می باشد و ظرفیت آن تقریبا پایین است . ولی مزیت آن این است که در نزدیکترین فاصله از سالن اصلی فرودگاه امام خميني واقع شده است و تنها پارکینگ مسقف است . 
 پارکینگ شماره 2 در بلوار فرودگاه از اتوبان تهران قم نرسیده به پیچ سالن اصلی می باشد و دسترسی به آن توسط اتوبوس واحد امکان پذیر است . 
پارکینگ شماره 3 در ضلع جنو
به مناسبت ایام رحلت امامخميني رحمه‌الله، جهت آشنایی بیشتر با شخصیت، سیره‌ و راه ایشان از زبان رهبر انقلاب اسلامی، کانال امام خميني "رحمه‌الله" راه‌اندازی شد.
در این کانال کلیپ‌های صوتی و تصویری و عکس‌نوشته‌ها بارگذاری می‌شود.
لینک کانال امام خمينيرحمه‌الله
@tabyin_imamkhomeini
  << تحلیلی بر زندگی نامه و وصيت نامه ی پاسدار شهید عزت الله ساتیاروند >>
محل تولد: شهرستان پلدختر روستای ولیعصر (عج)تاریخ تولد:1344/6/15تحصیلات: اول دبیرستان اولین سال حضور داوطلبانه در جبهه‌ها ی حق علیه باطل: 1360عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: 1362تاریخ شهادت (مفقودالاثر): 1362/12/8محل شهادت: جزایر مجنون عملیات خیبر تاریخ رجعت و تفحص پیکر مطهر: 1375/3/15 مصادف با عاشورا حسینی
قسمتی از وصيت نامه شهید عزت الله ساتیاروند :
<< خدایا اکنون که احت
بسم الله الرحمن الرحیم . زندگینامه امام رضا(ع)روز 11 ذیقعده سال 148 هجری در مدینه به دنیا آمد.پدر بزرگوارش امام کاظم(ع)و مادر گرامیاش نجمه نام داشت.پس از شهادت امام کاظم(ع)،امام رضا(ع)در سی و پنج سالگی به امامت رسید.امام رضا(ع)به مسائل دینی ،علمی،اخلاقی و مالی مردم بسیار رسیدگی میفرمود و از حاکمان ستمگر نمیهراسید. در زمان امام رضا(ع)حاکمی زورگو و ستمگر به نام مامون زندگی میکرد و پایتختش در شمال خراسان بود.هنگامی که مامون به حکومت رسید اوضاع کشور
سخنان امام راحل پیرامون غربگرایان و مذاکره با آمریکا
امام خميني (رحمه الله علیه): یک کسی که پنجاه سال مغزش را آن‌ها [غربیها]تربیت کرده‌اند و از مغز انسانی بیرونش کردند، یک مغز غربی روی آن گذاشتند، هرچه هم که ضربه به این کشور می‌خورد، باز هم از آن‌ها تعریف می‌کند. 
دانلود
#حدیث_مهدوی 
امام حسن عسگری(ع)
محمد بن علی بن بلال می گوید: از امام حسن عسکری علیه‌السلام دو سال پیش از وفاتش به من نامه ای رسید که در آن از جانشین  خود سخن گفته بود. یک بار دیگر، سه روز پیش از وفاتش نامه ای از آن حضرت به دستم رسید که در آن نیز از جانشین خود گفتگو کرده بود».
ارشاد المفید/ ص349
امام خميني: من خودم را عرض می‌کنم؛ من شهادت می‌دهم که خودم تاکنون دو رکعت نماز برای خدا نخوانده‌ام، هر چه بوده برای نفس بوده. دلیلش هم این است که چنانچه جنت و ناری نباشد، آیا ما باز همانطور مشغول می‌شویم به نماز و دعا یا خیر؟
فیلم بیانات امام خميني را در اینجا مشاهده کنید.
حضرت امام به هنگام خروج از فرانسه با ارسال پیامی خطاب به مردم فرانسه، ضمن اظهار تشکر از آنها خداحافظی کردند.
ایشان پس از اقامه نماز در کف هواپیما، روی دو پتو با آرامش خوابیدند ، این در حالی بود که همه علاقمندان، دوستداران و نزدیکان ایشان، نگران انجام این پرواز بودند. خطر انهدام هواپیما و یا ربودن آن در آسمان چیزی بود که همه را تا لحظه فرود آن در فرودگاه تهران، نگران ساخته بود.
در هواپیما دویست نفر امام را همراهی می کردند که پنجاه تن  از آنان
خبر بمامون رسید  فضل بن ذوالر یا ستین باو گفت یا امیرالمو منین اگر امام رضا با این وضع  بمصلی  محل نماز عید  رسد مردم فریفته او شوند  و صلاح اینستکه از او بخواهی برگردد  مامون بسوی  حضرت کس فرستاد ودر خواست بر گشتن کرد  اما رضا کفش خود را طلبید سوار شد و مراجعت فرمود 8 یاسر خادم گوید چون مامون از خراسان بعزم بغداد بیرون رفت و فضل ذوالریاستین هم بیرون رفت ما نیز همراه امام رضا  ع بیرون شدیم در یکی نامه یی برای فضل بن سهل از برادرش حسن بن سهل امد
                گوشه ای از وصيت نامه شهید کربمداد غلامپور
وصيت نامه شهید کریمداد غلامپور 
دوست عزیز برای دریافت بخش کوچکی از وصيت نامه شهید کریمداد غلامپور بر روی عکس مودد نظر کلیک کنید چنانچه رمز عبور از شما خواست با مدیر سایت در تماس باشید* انتهای پیام*98/7/8
 برای دریافت بخشی کوچکی از وصيت نامه شهید غلامپور کلیک کنید
امام خميني و خانواده
کتاب
"هم نفس بهار" که به بررسی سیره نظری و عملی حضرت امام خميني(ره) در مورد
خانواده می پردازد برای چهارمین بار توسط موسسه چاپ و نشر عروج منتشر شد.
به
گزارش تبیان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مقدمه این اثر
به قلم خانم دکتر زهرا مصطفوی دختر گرامی حضرت امام خميني(ره) نگارش یافته
است.
ایشان در رابطه با پدر بزرگوارشان می نویسند: چهره مهربان
خميني کبیر در تشعشع رهبری خردمندانه اش از چشمان تیزبین پژوهشگران پ
بسم الله الرحمن الرحیم
شیش یک
نامه‌ی امام از رسانه‌ها پخش نشد. یعنی عده‌ای به بهانه‌هایی آن را پخش نکردند و نشد آوردند و سعی داشتند امام را منصرف کنند.
قطعا اگر آن نامه دشمنی داشت، کسانی وجود داشتند یا دارند که در نامه افشاگری علیه و به ضرر آن‌ها بوده است، نه افرادی دیگر.
این در طول تاریخ جا برای اما و اگر بازگذاشت. این یک.
لیبرال‌ها و منافقین دو کانال مرتبط به هم هستند که علاوه‌بر سخنرانی‌های روشنگرانه‌ی امام، بشدت در این نامه واکاوی‌ش
 
فریاد امام خميني(ره) بر ضد اندیشه قرآن بی عترت»
امام خميني رحمة الله علیه در ابتدای وصيت نامه الهی- ی خود، خطر اسلام بی عترت را گوشزد می کند و با اشاره ای گذرا بر تاریخچه این اندیشه باطل نشان می دهد که اسلام بی عترت سرانجام به اسلامی ختم می شود که از قرآن هم بی بهره است و کاملا تهی از معارف الهیه است. ایشان می نویسند:
مناسب دیدم اشاره‏اى گذرا و بسیار کوتاه از آنچه بر این دو ثقل گذشته است بنمایم. شاید جمله‏ لَنْ یَفْتَرِقا حتّى یَرِدا عَ
.
امیر مومنان حضرت علی علیه السلام پس از ضربه ابن ملجم، به فرزندانش امام حسن و امام حسین علیهما السلام چنین وصيت می کنند:
.
 . وَ اللَّهَ اللَّهَ فِی الْقُرْآنِ لَا یَسْبِقُکُمْ‏ بِالْعَمَلِ بِهِ غَیْرُکُم (نهج البلاغه صبحی صالح، نامه 47)
.
. خدا را، خدا را، در باره قرآن، مبادا دیگران در عمل به آن، بر شما سبقت گیرند.
چون امام حسن عسکرى علیه السّلام رحلت فرمود، مردى از اهل مصر مالى را بمکه آورد
براى صاحب الامر، مردم گرد وى اجتماع نمودند جمعى از سنّیان گفتند: حسن عسکرى بلا
عقب وفات یافت و عده ‏اى گفتند: جانشین وى جعفر (کذّاب) است، گروهى هم گفتند جانشین
او پسرش میباشد، مرد مصرى یکنفر بنام ابو طالب را به محله عسکر» واقع در سامره
فرستاد تا حقیقت امر را کشف کند، نامه‏ اى هم با آن مرد بود.فرستاده نخست نزد
جعفر (کذّاب) رفت و از او دلیل بر صدق امامتش خواست جعفر

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها