نتایج جستجو برای عبارت :

نواهی در معامله متنوع مختلف است

یکی از شرایط صحت معامله این است که جهت معامله مشروع باشد. ماده ۲۱۷ قانون مدنی در این زمینه مقرر می‌دارد: در معامله لازم نیست که جهت آن تصریح شود، اما اگر تصریح شده باشد، باید مشروع باشد؛ در غیر این صورت، معامله باطل استدر معامله لازم نیست که جهت آن تصریح شود، اما اگر تصریح شده باشد، باید مشروع باشد؛ در غیر این صورت، معامله باطل است. جهت معامله که داعی یا انگیزه نیز نامیده می‌شود، عبارت است از هدف غیر مستقیمی که معامله‌کننده از تشکیل عقد
معامله فضولی:
به موجب ماده۲۴۷ قانون مدنی معامله به مال غیر جز به عنوان ولایت یا وصایت یا وکالت نافذ نیست ولو اینکه صاحب مال باطنا راضی باشد؛ ولی اگر مالک یا قائم‌مقام او پس از وقوع معامله آن را اجازه نمود، در این صورت معامله صحیح و نافذ می‌شود.
اجازه مالک نسبت به معامله فضولی حاصل می‌شود به لفظ یا فعلی که دلالت بر امضای عقد نماید.
فایل معامله در دسته بندی #کامپیوتر در سایت فایل مهم قرار گرفت .
--------------------معامله
دانلود فایل معامله
عنوان فایل : معامله
دسته بندی : کامپیوتر
برچسب ها:
معاملهنام فایل : معامله
فرمت : .doc
تعداد صفحه/اسلاید : 61
حجم : 149 کیلوبایت
چکیده مطالب :هرگاه در بیع برای خریدار شرط خیار شود، در تملیکی بودن عقد تردیدی نیست. بعد از ایجاب، مبیع از آن خریدار است؛ تنها او حق دارد مالکیت موجود را ظرف مدت معینی از بین ببرد و آن را به فروشنده بازگرداند. بنابراین، خرید
اکثر معامله گرانی که در بازارهای مالی فعالیت می کنند با چالش های معامله گری مواجه بوده­اند، چالش هایی نظیر ازدست رفتن معاملات سودده، حال سهمی سیگنال خرید داشته و معامله گر دچار تردید خرید بوده یا سهامی که می توانست بازدهی عالی داشته باشد را با کمترین سود ممکن از آن خارج شویم  و یا افزایش ضرر در معاملاتی که منجر به زیان می شود.
این اتفاق می تواند برای هر معامله گری رخ دهد حال ممکن است به دلیل رفتار بازار باشد که در بازه های زمانی مختلف قیمت تغ
بدون تردید یکی از مهمترین بخش های یه معامله باینری آپشن قسمت اکسپایر تایم یا زمان انقضاء هر معامله است.
در
مورد اینکه چقدر تعیین این اکسپایر تایم مهمه هر چقدر گفته بشه کمه. خیلیا
جهت رو درست تشخیص میدن ولی در پایان بازه زمانی باز بودن معامله، تریدشون
توی یکی دو پیپ منفی بسته میشه و این یعنی شکست معامله.
ادامه مطلب
یکی از ابزارهای نوین سرمایه گذاری به شکل ورقه بهادار است که به قصد پیروی از یک شاخص معین  و یا سبدی از دارایی های متنوع  طراحی شده است صندوقهای سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) نام دارند در واقع نوعی صندوق سرمایه گذاری مشترک هست که همانند سهام قابلیت معامله در طول روز را دارد سرمایه گذاران می توانند با خرید سهام صندوقهای قابل معامله (ETF) به نوعی در سبد متنوعی ازدارایی های مالی ( سهام و اوراق مشارکت و…); سرمایه گذاری کنند. صندوقهای قابل معامله یکی
در این مقاله تصمیم داریم تا در رابطه با مقدمه ای بر روانشناسی معامله گری صحبت کنیم.
هرساله تعداد زیادی از معامله گران در سراسر دنیا آموزش های تحلیلی را به پایان رسانده و مسیر معامله گری را آغاز می کنند اما آمار تقریبی کارگزاری های جهان نشان می دهد فقط ۱۰ تا ۲۰ درصد معامله گران آموزش دیده، معامله در بازارهای مالی را تا سال ها ادامه می دهند.
این نتایج باعث طرح اولین سوالات جهت احساس نیاز به موضوعی مهم در مسیر رشد معامله گران بود و اولین گام های
خدایا مگه نگفتی با من معامله کنید
من با تو معامله کردم
چرا باید زندگیم دو سر سوخت باشه
یه روز خوش
یه دل شاد
چیز زیادیه
مگه من تاحالا برای خودم ازت چیزی خواستم
اما اینبار میخوام
بچم داره جلو چشمم پر پر میشه
میخوای برسونیم به لحظه ای که بودنتو انکار کنم
میخوای برسونیم به جایی که حسین و اهل بیتتو فراموش کنم
پس کجاست اون ثمن معامله ی با تو
کم نزاشتم برات
در حد خودم بنده لایقی برات بودم
بزار سرت منت بزارم بلکم صدات دراومد
 
 
اجحاف در معامله به چه معنا است و چه حکمی دارد؟







اجحاف یک نوع ظلم محسوب می‌شود
 
پرسشمنظور از اجحاف در معامله و پرهیز از آن چیست؟ مثلاً اگر کالایی را یک میلیون بخریم و پنج میلیون بفروشیم، آیا اجحاف کرده‌ایم؟
ادامه مطلب
خریداران ملک و زمین باید در پای معامله به نکاتی توجه کنند چرا که پس از معامله خریدار و فروشنده وظایفی را در قبال هم دارند. در خصوص خرید و فروش و معاملات مربوط به اموال غیرمنقول شامل املاک مسی و تجاری، آنچه که معمول است اینکه طرفین معامله به دلالت مشاورین املاک اعم از فضای مجازی و حقیقی به پای میز مذاکره کشیده می‌شوند. در این میان ممکن است نتیجه آن به برقراری ارتباطی محکم و لازم الاجراء منجر شود که در قالب بیع نامه ظهور خواهد یافت.
ادامه مط
پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مدیرعامل بورس کالای ایران از انجام 1300 میلیارد تومان معامله سکه طلا در سال جاری خبر داد و گفت: قرارداد آتی طلای آب شده در بورس کالا فعال می‌شود.

متن کامل خبر: معامله 1300 میلیارد تومانی سکه طلا
⭕️پاسخ به شبهه ی معامله ی خون سردار با آمریکایی ها جهت حفظ انقلاب اول در خصوص اصل توهم معامله بین ایران و آمریکا بر سر خون شهید سپهبد #قاسم_سلیمانی باید عرض کنم که چنین توهمی به دلایل عدیده ساخته و پرداخته اذهان مریضه! از جمله ی این دلایل امکان ترور با کمترین هزینه برای امریکایی ها توسط منافقین در ایران،
ادامه مطلب
 هر گاه معلوم شود که معامله با قصد فرار از دین به طور صوری انجام شده، آن معامله باطل است. هر گاه طلبکار به دادگاه دادخواست داده دلایل اقامه نماید که مدیون برای فرار از دین، قصد فروش اموال خود را دارد، دادگاه می‌تواند قرار توقیف اموال وی را به میزان بدهی او صادر نماید، که در این صورت بدون اجازه‌ی دادگاه حق فروش اموال را نخواهد داشت .
گل‌محمد گفت :
- به هرجا که خیال می‌برم می‌بینم تا امروز ما برای بابقلی بندار بد نبوده‌ایم . ها ؟
خان‌عمو گفت :
- نه که ؛ ما برای او بد نبوده‌ایم . اما پابندِ ذات مرد دغل نمی‌توان شد . عقرب به عادت نیش می‌زند . از این گذشته ، یک‌وقت می‌بینی درِ باغ سبز نشانش داده باشند . همه‌اش که نباید به کسی بدی کرده باشی تا گمان تلافی داشته باشی ! معامله ! آنها که سرِ دوست‌محمدخانِ سردار را گرد تا گرد بریدند ، چه بدی از آن مرد دیده بودند ؟ دوست‌محمد چه بدی در
در چند سال اخیر شاهد رشد خوب بازار بورس بودیم. رشدی که بازار بورس در این سال ها داشته به مراتب بیشتر از بازار های موازی بوده است. بنابر این هر کس میتواند با کسب مهارت هایی در تحلیلگری و معامله گری وارد بازار شده و سود های خوبی از این بازار کسب کند.
 
شاخص کل بورس از ابتدای سال 98 تا اواخر پاییز حدود 100 درصد بازدهی داشته است.این بدان معناست که اگر در بازار بورس سرمایه گذاری میکردید و سهامی را میخریدید که به اندازه شاخص کل رشد میکرد، سرمایه شما حدو
طیق گفته مسئولان در بانک مرکزی و سازمان بورس اوراق سخاب به زودی در بورس معامله خواهد شد.
صدور مجوز نقل و انتقال اوراق خزانه در بازار ثانویه از هفته آینده/سخاب مانع کاهش سود بانکی بود!
این اوراق بزودی از طریق بازار سرمایه معامله خواهد شد.
لینک مطلب: سخاب به زودی در بورس
انواع مختلف تسویه ومقررات انجام معاملات بازار آتی سکه
انواع تسویه
 
•    اخذ موقعیت معاملاتی مع: معامله‌گر یک موقعیت تعهدی جدید مع در مقابل موقعیت تعهدی باز اتخاذ می‌کند.
•  
 تسویه فیزیکی: در صورتی که موقعیت معامله‌گر در بازار بسته شود و
معامله‌گر تمایل داشته باشد وارد دوره فیزیکی شود، پس از اتمام زمان
قرارداد باید نسبت به اجرای تعهد خود عمل کند.
ادامه مطلب
به گزارش دنیای اقتصاد امروز 12/12/97 قیمت طلا  به طور کلی کاهش یافت به شکلی که هر مثقال طلا با 1.59 درصد کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت 1817000 تومان معامله شد همچنین هر گرم طلای 18 عیار 419.480 هزار تومان در بازار معامله شد .قیمت ارز نیز شاهد کاهش 1 تا 2 درصدی بود به شکلی که هر دلار آمریکا با 150 تومان کاهش نسبت به روز قبل با قیمت 13300 تومان و یورو با قیمت 15495 تومان معامله شد. این در حالیست که قیمت دلار در روز گذشته 13450 تومان و روز قبل از آن 13200 تومان معامله شد و یور
نکات مهم درباره تنظیم قولنامه و مبایعه نامه:
از توان مالی خریدار برای پرداخت قیمت مورد معامله اطمینان حاصل نمایید و با شروطی که در قرارداد می آورید، حق فسخ معامله را در صورت عدم پرداخت وجه در موعد مقرر توسط خریدار با خسارت برای خود قائل شوید.
مورد معامله را قبل از دریافت حداقل دو سوم معامله به خریدار تحویل ندهید و فقط در صورتی سند را به نام وی منتقل کنید که تمام مبلغ معامله را دریافت کرده‎اید.
در صورتی که فروشنده در عیوب ملک آن را با خریدار ش
در مطلب وکیل پایه یک کیفری و بیان مجازات معامله اموال مسروقه می خواهیم به قوانین و مقرراتی که حول محور موضوع معامله ی اموال مسروقه در قانون اساسی کشور آمده است اشاره کنیم . به طور کلی باید بدانید که اگر کسی به مسروقه بودن یک جنس آگاهای و علم داشته باشد ، و آن را بخرد یا بفروشد یا از کسی آن را بپذیرد و یا آن را مخفی بنماید ، جرم انجام داده است که مجازات این جرم از 6 ماه  تا 7 سال حبس در نظر گرفته خواهد شد .

ادامه مطلب
وقتی وارد سهمی میشی مهم ترین موضوع حد سود و ضرر هست. دو حالت داره یا بازار طبق پیش بینی شما به سمت حد سود شما حرکت میکنه و یا برعکس به سمت حد ضرر شما پس دیگه فکر و خیال نداره و لازم نیست مدام به فکرش باشی که چطور میشه!
نکته مهم هضم کردن و پذیرفتن این نکته هست که معامله در بازار دو رو داره یک روی سود و یک روی ضرر و هر دو برای معامله گر اتفاق میفته. مهم اینه که برآیند و تعداد سود ها بیشتر باشه.
وقتی وارد معامله میشی باید همزمان هر دو طرف قضیه هم سود و ه
‎✏️در معاملات کلان از طریق وکالتنامه ضرورت دارد قبل از انجام معامله اعتبار وکالتنامه از دفترخانه تنظیم کننده سند، کتباً استعلام شود.‎✏️مبایعه نامه و وکالتنامه لازم و موم و مکمل یکدیگرند و هرگز بدون مبایعه نامه وصرفاً باعتبار تنظیم وکالتنامه مبادرت به انجام معامله نشود. ‎✏️جهت پیشگیری ازسوءاستفاده در آینده، دقت شود که وکالتنامه صادره محدودیت زمانی نداشته باشد.‎✏️از انجام معامله بواسطه وکالتنامه های کلی که مربوط به اموال منقول
به گزارش ایسنا، همزمان با نزدیک شدن موعد برگزاری کارگاه اقتصادی بحرین بوسیله عنوان بخشی از طرح صلح آمریکا بخاطر فلسطین و رژیم صهیونیستی، منابع آگاه از تشکیل و آغاز بوسیله فرمان کمپین جهانی "نه بوسیله معامله قرن" معارفه دادند. این کمپین متشکل از نهادها و بخش های جامعه مدنی و جوانان درون کشورهای متنوع است. موافق بیانیه حامیان این کمپین فعالیت های آن شامل اطلاعات، تولیدات فنی و اقدامات میدانی است. در این بیانیه آمده است: کسانی که تصمیم بوسی
✨✨خدای خوش حساب✨
شخصی را قرض بسیار آمده بود. تاجری کریم را در بازار به او نشان دادند که احسان می کند.
آن شخص، تاجر سخاوتمند را در بازار یافت و دید که به معامله مشغول است و بر سر ریالی چانه می زند، آن صحنه را دید پشیمان شد و بازگشت.***تو را که این همه گفت وگو ست بر دَرمی،چگونه از تو توقع کند کسی کَرمی؟***تاجر چشمش به او افتاد و فهمید که برای حاجت کاری آمده است پس به دنبال او رفت و گفت با من کاری داشتی؟
شخص گفت: برای هر چه آمده بودم بیفایده بود. تاجر
بازار فارکس چیست و چگونه در فارکس معامله کنیم؟
 
بازار فارکس چیست؟
بازار جهانی ارز از سال ۱۹۷۱ به صورت منسجم یافته شکل گرفت و از سال ۱۹۹۸ با توجه به پیشرفت تکنولوژی، روند رشد و توسعه آن آغاز شد. دو رویداد بزرگ تاریخی نقش مهمی در ایجاد و گسترش بازار فارکس داشتند؛ استاندارد طلا و سیستم برتون وودز. داد ‌و ‌ستد در این بازار، به معنی تبدیل یک ارز به ارزی دیگر با نرخی مشخص است.
نرخ معامله، در یک سیستم آزاد و بر اساس میزان عرضه و تقاضا میان معامله
اکسپرت یا ربات معاملاتی در فارکس چیست؟
معامله گران کم تجربه همواره به دنبال یافتن ربات هایی معامله گر بوده اند که تمام کارها را انجام دهد و تریدر نیازی به تکان دادن حتی یک انگشت هم نداشته باشد. این ایده توجه همه معامله گران عصر کامپیوتر ها را به خود جلب کرده است. اکنون بر عهده گرفتن بار مسئولیت تصمیم گیری های پر استرس و پر فشار معامله گران بر عهده ی ربات های معامله گر یا همان اکسپرت ها میباشد.
معنی اکسپرت در لغت به معنی "متخصص و کارشناس" است. ه
 
معامله‌گری یعنی سروکار داشتن با ریسک.
معامله کردن آسان نیست و هیچ ضمانتی هم برای کسب سود وجود ندارد؛ به همین دلیل باید قبل از واردکردن حتی بخش کوچکی از سرمایه‌تان در یک معامله تا حدودی مطمئن شوید که مجموع احتمالات به نفع شما هستند. وقتی‌که سرمایه‌ را در معامله‌ای وارد می‌کنید، انگار بعضی فاکتورها تغییر می‌کنند که باعث می‌شوند، معامله‌گران، به‌صورت وسواس گونه‌ای تمام حرکت‌های بازار را زیر نظر بگیرند، و سود یا زیان‌ها را تحت تأث
منظور از معامله سلف، پیش خرید نقدی محصولات تولیدی صنعتی، کشاورزی و معدنی به قیمت معین است.زمانی که تولید کننده ای در جریان تولید کالا یا فرآورده، دچار کمبود سرمایه در گردش می شود می تواند از طریق پیش فروش قسمتی از تولید خود به بانک نیاز مالی بنگاه را تامین نماید.متقاضی معامله سلف با بانک علاوه بر اطلاعات شخصی بایستی اطلاعاتی مانند مشخصات بنگاه تولیدی میزان تولید و فروش، نوع و اوصاف کالای مورد معامله، قیمت کالا هنگام انعقاد قرارداد، قیمت پ
اکسپرت یا ربات معاملاتی در فارکس چیست؟ (قسمت اول)
معامله گران کم تجربه همواره به دنبال یافتن ربات هایی معامله گر بوده اند که تمام کارها را انجام دهد و تریدر نیازی به تکان دادن حتی یک انگشت هم نداشته باشد. این ایده توجه همه معامله گران عصر کامپیوتر ها را به خود جلب کرده است. اکنون بر عهده گرفتن بار مسئولیت تصمیم گیری های پر استرس و پر فشار معامله گران بر عهده ی ربات های معامله گر یا همان اکسپرت ها میباشد.
معنی اکسپرت در لغت به معنی "متخصص و کارش
کالاهایی را می بینیم امروز از طریق رسانه ها و یا تلویزیون با اهدای جوایز و برند های مختلف مورد تبلیغات قرار می گیرد . یا مورد ترغیب مردم می شود.
و بازیگران  معروفی را می بینیم  برای تبلیغ کالا (حالا کالا هر چی می خواد باشه ) جلوی دوربین و تلویزیون ان را از مرغوبترین و پر کیفیت ترین کالا یا محصول توصیه می کنند .  تلویزیون  و هر نوع رسانه ای بدون غربال گری  براش هیچ اهمیتی ندارد کالا چه نوع کالایی باشد . ادامس  , گورجه , رب , پفک و.
چرا که در قبال تب
در اینجا میخواهیم انواع مدل کابینت ام دی اف MDF را به شما معرفی کنیم. امروزه کابینت های ام دی اف در مدل های متنوع و زیبایی عرضه می شوند. این کابینت ها در رنگ های مختلف از جمله: کابینت ام دی اف سفید ، کابینت ام دی اف براق، کابینت ام دی اف سفید طلایی،کابینت ام دی اف سفید مشکی و . می باشد.  مدل های مختلف ، تنوع رنگی زیاد و قیمت ارزان کابینت های mdf باعث محبوبیت زیاد آنها شده است. این مدل های متنوع میتونه برای رسیدن به طرح نهایی کابینت به شما کمک کنه. 
اد
 
 
اثبات موفقیت یک استراتژی ظرف چند سال می تواند تمامی تردیدها درباره ی وجود شانس در معاملات را از بین ببرد.
وقتی معامله‌گران وارد بازار سرمایه می‌شوند، ممکن است یک رشته از سود یا ضررهای متوالی‌ را به مهارت یا عدم مهارتشان ربط دهند که درست نیست.مهارت صرفا در تصمیمات کوتاه مدت منعکس نمی‌شود تعریف کوتاه مدت با توجه به استراتژی معامله‌گری متغیر است؛ ما فقط به داده های کافی نیاز داریم تا بفهمیم آیا یک استراتژی به اندازه کافی جهت غلبه بر اح
اکسپرت یا ربات معاملاتی در بورس بین الملل چیست؟ (قسمت اول)
معامله گران کم تجربه همواره به دنبال یافتن ربات هایی معامله گر بوده اند که تمام کارها را انجام دهد و تریدر نیازی به تکان دادن حتی یک انگشت هم نداشته باشد. این ایده توجه همه معامله گران عصر کامپیوتر ها را به خود جلب کرده است. اکنون بر عهده گرفتن بار مسئولیت تصمیم گیری های پر استرس و پر فشار معامله گران بر عهده ی ربات های معامله گر یا همان اکسپرت ها میباشد.
معنی اکسپرت در لغت به معنی "متخ
تفاوت معامله‌گری و سرمایه‌گذاری
ما معتقدیم معامله‌گری (تریدینگ) و سرمایه‌گذاری با هم تفاوت دارند. سرمایه‌گذار کسی است که یک دارایی را با هدف نگهداری چندماهه یا چندساله خریداری می‌کند و هدفش کسب سود از طریق نوسانات کوتاه‌مدت نیست.
بیشتر بخوانید: آموزش اصول سرمایه گذاری (اینفوگرافیک)
در حالیکه هدف معامله‌گر، کسب سود از نوسانات ریز و درشت سهم در بازه‌های کوتاه‌مدتی مانند روزانه و چندساعت است.
به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن بازارها در
غرض توجهی، نوعی غرض شناختی است که شخص وقتی به چیزی توجه می کند، بصورت خودکار چیزهای دیگر را نمی بیند. بعنوان مثال، معامله گری جفت ارز  یورو و دلار را معامله کرده و تمام توجه اش بر روی آن است و دیگر فرصت ها در جفت ارزهای دیگر را نمی بیند.
 این غرض بیشترین تاثیر را در تصمیم گیری دارد. وقتی شخص می خواهد تصمیم بگیرد اگر دچار این غرض باشد یک احتمال را می بیند و احتمال های دیگر را نمی بیند. وجود این غرض در معامله گر و تصمیم گیرنده با پیامدهای ضعیفی همر
کتاب 21 قانون طلایی فروش موفق توانایی در تعامل با دیگران، ارتباط
برقرار کردن و معامله کردن با آنان، معیاری است برای تعیین میزان درآمد شما
و آنقدر ارزش دارد که برای بهتر بودن در این موارد هرکاری که برایتان ممکن
است انجام دهید.درباره کتاب 21 قانون طلایی فروش موفق توانایی در تعامل با دیگران،
ارتباط برقرار کردن و معامله کردن با آنان، معیاری است برای تعیین میزان
درآمد شما و آنقدر ارزش دارد که برای بهتر بودن در این موارد هرکاری که
برایتان ممکن
امام صادق (ع) به نقل بحار الانوار در شرح امام علی (ع) می فرماید:
همانا با خویشتن گرانبها و انسانیت گرانقدر خودم،در همه هستی تنها یک چیز را قابل معامله می دانم و آن پروردگار است.دیگر در همه ماسواهایی که ارزش برابری داشته باشند،وجود ندارد.
ادامه مطلب
12/11/1397
17:41
 
پ ن: دلم واسه کافه ی امیر لک زده، همون کافه ی روبروی دانشگاهِ آزاد. به خونمون و دانشگاهمون (دولتی) نیز نزدیک بود و دنج و تاریک. هوا هم که همیشه سرد.
پ ن 2: یه لحظه عمیقاً یاد روزِ آخر افتادم و دلم تنگ شد :) برای زندگیِ اونجا.

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها