نتایج جستجو برای عبارت :

مهر مادر تربت جام

روزگاری که هواش ابری باشه و تنهایی هاش بهانه گیر ،فاصله ها درد بیشتری دارند ،میگن دیوونه ام. اما من  یه حالی دارم مثل رؤیا از خاطره هایم خواهم گذشت ، نه اینکه زیر پا بگذارم   .
 
( شنیدستم که مجنون دل افکارچو شد از مردن لیلی خبر دار )
( گریبان چاک زد او تا به دامانبه سوی تربت لیلی شتابان )
( در آن ره کودکی دید ایستادهبه هر سو دیده حسرت گشاده )
( سراغ تربت لیلی از او جستپس آن کودک بخندید و به او گفت )
( که ای مجنون تو را گر عشق بودیز من کی این تمنا می
برای توسعه کاشت زعفران در ارومیه ، آذربایجان غربی ، ایران ، یک آزمایش کرت خرد شده بر اساس CRBD به مدت دو سال در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه ارومیه انجام شد. نانو کودهای (Fe ، P ، K و کودهای نیتروژن (شاهد)) به عنوان توطئه اصلی ، اکوتیپ های زعفران (مشهد ، تربت-حیدریه ، تربت جام ، گناباد ، قائن و بیرجند) به عنوان نمونه های فرعی و وزن گربه مادر (6 ، 8 ، 10 و 12 g) به عنوان توطئه های فرعی در نظر گرفته شد. در طی دو سال از مطالعه ، نتایج نشان داد که بین سطح نانو کود ، اکوت
بنا به گزارش روابط عمومی هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان خراسان رضویز؛ مرحله نهایی نوجونان و جوانان پسر روستایی استان خراسان رضوی به میزبانی شهرستان تربت جام با حضور تیم های فوتسال از شهرستان های درگز - نیشابور - سرخس - جغتای - بردسکن و تربت جام در تاریخ پنجشنبه 5 اردیبهشت ماه 98 در سالن ورزشی وحدت شهرستان تربت جام برگزارمی شود .
بنهنگ، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان تربت حیدریه استان خراسان رضوی ایران.
ریشه نام بنهنگ مربوط به زمان نادرشاه افشار می‌باشد.
نادرشاه سپاهی داشته که ابتدای آن در روستای سرهنگ واقع در ۴۵ کیلومتری تربت حیدریه بوده و انتهای آن در روستایی که بعدها بن- هنگ» (bon-hang) به معنای انتهای هنگ یا انتهای سپاه» نامیده شد، قرارداشت.
تلفظ نام این روستا به مرور زمان به شکل BENHANG  تغییر کرده‌است.
ادامه مطلب
برگزاری مراسم بزرگداشت ۲۷ شهید امنیت در تربت جام
مراسم بزرگداشت ۲۷ شهید امنیت حادثه تروریستی سیستان و پلوچستان، با حضور امامان جمعه و جماعات، مسوولان و قشرهای مختلف مردم شیعه و اهل سنت در تربت جام برگزار شد.
به گزارش خبرنگار شریعت نیوز مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشمر در این مراسم در مسجد مهدیه تربت جام گفت: دشمنان وقتی نمی توانند اقتدار و قدرت ایران را تحمل کنند، روباه صفتانه دست به جنایت می زنند تا به اهداف شوم خود برسند.
حجت ال
1⃣ مقصود از تربت سیّد الشهداء (ع)، آن خاک مقدّسی است که محل شهادت و ریخته شدن قطرات خون مطهّر امام حسین (ع) است.
مقدّس اردبیلی می گوید: تا چند فرسخ اطراف گودال قتلگاه، معرکهٔ نبرد سیّد الشهداء (ع) بوده و به خاطر جراحات حضرت (ع) احتمال ریخته شدن ولو یک قطره خون مطهّر هست.

ادامه مطلب
دریای شوکتی که به دنیای باور استاز منتهای عشق مصفای مادر استآن عطر بی بدیل که بر تارک گل استیک قطره از حضور مطلای مادر استدر واژگان کلام محبت شنیده ایاین نام زیب زیور زیبای مادر استآن در عصمتی که به عالم نشانه استاز غمزه ی نگاه وتمنای مادر استعشقی که جملگان به پناهش قدم زننداز سایه سار مقدم زیبای مادر استآن جنتی که جمله مش قلم زننددر زیر گام ها وقدم های مادر استناظم به قصد حرمت مادر بگو به بانگآری بهشت زیر قدم های مادر است
قنوات روستای اهل سنت "باغک سفلی" از توابع بخش مرکزی تربت جام که در اثر خشکسالی خشک شده بود، با صرف هزینه بیش از ۲۰ میلیون تومان احیا شد
به گزارش خبرگزاری شریعت نیوز  ، مرکز خراسان رضوی، فرماندار تربت جام در مراسم بهره برداری از این قنوات، گفت: به دلیلخشکسالی های پی درپی بیش از ۱۵۰۰ قنات در این شهرستان خشک شده که در اجرای طرح توسعه روستایی، احیای این قنوات در دستور کار دولت قرار گرفته است .
مرتضی حمیدی افزود: قنوات روستای باغک سفلی با صرف هزین
#حدیث_مهدوی
#کلام_امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 
مِنْ فَضْلِهِ، أنَّ الرَّجُلَ ینْسَی التَّسْبیحَ وَ یدیرُا السَّبْحَةَ، فَیکْتَبُ لَهُ التَّسْبیحُ.
ای شیعه ما !
از فضائل تربت حضرت سیدالشّهداء آن است که چنانچه تسبیح تربت حضرت در دست گرفته شود ثواب تسبیح و ذکر را دارد، گرچه دعایی هم خوانده نشود.
بحار الانوار/ ج53/ ص165
بعد از شورش اتباع احمد بصری در تربت حیدریه و درگیری با مامورین نظم و‌امنیت
تعدادی از یاغیان این جماعت بازداشت شدند
جالب این جاست که امام فیسبوکی در این باره بیانیه داده است 
در بیانیه بازهم رسوایی به بار آورده و جهل خودش را نشان داده است
علاوه بر خطاهای موجود در گفتار و‌نوشتار، در سطر ششم بعد از موضوع
نوشته 
ادناه فیدیو فی تربة حیدریه فی مشهد!!
یعنی در زیر نوشته : فیلم درگیری در تربت حیدریه در مشهد است
این یعنی جهل و‌رسوایی و‌ بی سوادی 
چون
آره مادر.امروز  هفتم حسین تو است. و هفتم که می‌شود و هفتم که می‌شود‌ و هفتم که می‌شود.
آره مادر.دخترت آن ‌قدر این چند روز بغض کرده که صدایش گرفته.و گلویش درد می‌کند.
آره مادر دخترت بی بهانه دنبال باریدن است .
آره مادر.مادر. مادر.
مادرم فدای مادر حسین.
علیرضا پارچه ی سبز تا شده ایی را که درون پلاستیک کوچکی بود، به فهیمه که برای آماده شدن و تعویض لباس می رفت، داد و دستش را به آرامی پشت فهمیه گذاشت و گفت: " فهیم جان اینو همراه خودت داشته باش. بهت آرامش میده و یادت هم باشه که به محض به دنیا اومدن بچه، کمی از این تربت رو در  دهانش بزاری. کام برداشتن با تربت آقا، آثار روحی و معنوی زیادی برای بچه داره."
                                         
فهیمه که اولین تجربه ی وضع حملش را می گذراند و از وقتی
آباد عالم ما، از یک دعای مادر،
صد سد ره شکسته از یک صدای مادر.
شیر سفید او شد شعر سفید شاعر،
بالا نبوده شعری از الّه های مادر.
گر بخت خود بیابیم در عالم حوادث،
در عالم دل ما خالی است جای مادر.
غرق گنه شود دهر از آب دیده او،
اشکی اگر بریزد از دید ه های مادر.
خوشبخت عالمستیم از هر کلام نیکش.
حرف خوشی نیابیم اندر بهای مادر.
 راضی از این جهان و راضی ز خویش باشیم،
راضی ز ما خدا هم، باشد دعای مادر.
جنّات نقد آدم باشد کنار مادر،
جنّات هر دو عالم در پیش پای
علیرضا پارچه ی سبز تا شده ایی را که درون پلاستیک کوچکی بود، به فهیمه که برای آماده شدن و تعویض لباس می رفت، داد و دستش را به آرامی پشت فهمیه گذاشت و گفت: " فهیم جان اینو همراه خودت داشته باش. بهت آرامش میده و یادت هم باشه که به محض به دنیا اومدن بچه، کمی از این تربت رو در  دهانش بزاری. کام برداشتن با تربت آقا، آثار روحی و معنوی زیادی برای بچه داره."
                                         
فهیمه که اولین تجربه ی وضع حملش را می گذراند و از وقتی
سوالات آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه (دی 98 )
به اطلاع کلیه متقاضیان شرکت در آزمون پذیرش و بکارگیری نیروی شرکت خدمات حفاظتی و مراقبتی جهان نظم توس نوین (نگهبان) که اطلاعات ثبت نامی آنها در سامانه جذب نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه تأیید گردیده است می رساند آزمون کتبی بشرح ذیل برگزار خواهد شد .نکته: داوطلبین محترم می توانند جهت آگاهی از وضعیت اطلاعات ثبت نامی خود، با ورود به سایت سامانه جذب نیروی انسانی دانشگاه ع
#داستان_کوتاه‌مادر نابینا کنار تخت پسرش در شفاخانه نشسته بود و میگریست .فرشته ی فرود آمد و رو به طرف مادر گفت: ای مادر من از جانب خدا آمده ام. رحمت خدا بر آن است که فقط یکی از آرزو های ترا برآورده سازد، بگو از خدا چه میخواهـی؟مادر رو به فرشته کرد و گفت: از خدا میخواهم تا پسرم را شِفا دهد. فرشته گفت: پشیمان نمیشوی؟ مادر پاسخ داد: نه!فرشته گفت: اینک پسرت شِفا
ادامه مطلب
شهرستان کاشمر - ترشیز اسپرت
سرپرست هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی خراسان رضوی  از پایان مرحله نهایی مسابقات فوتسال نوجوانان و جوانان روستایی استان خراسان رضوی به میزبانی شهرستان تربت جام و والیبال روستایی استان به میزبانی شهرستان سبزوار خبر داد .

ادامه مطلب
#حدیث_مهدوی
کلام امام زمان(عج)
مِنْ فَضْلِهِ، أنَّ الرَّجُلَ ینْسَی التَّسْبیحَ وَ یدیرُا السَّبْحَةَ، فَیکْتَبُ لَهُ التَّسْبیحُ.
ای شیعه ما 
از فضائل تربت حضرت سیدالشّهداء آن است که چنانچه تسبیح تربت حضرت در دست گرفته شود ثواب تسبیح و ذکر را دارد، گرچه دعایی هم خوانده نشود.
بحار الانوار/ ج53/ ص165
بوی خوش تربت امام حسین علیه السلام (به اعتراف اهل تسنن)
ابن کثیر دمشقی از علمای بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
وذكر هشام بن الكلبی أن الماء لما أجری على قبر الحسین لیمحی أثره نضب الماء بعد أربعین یوما، فجاء أعرابی من بنی أسد فجعل یأخذ قبضة قبضة ویشمها حتى وقع على قبر الحسین فبكى وقال: بأبی أنت وأمی، ما كان أطیبك وأطیب تربتك ثم أنشأ یقول: أرادوا لیخفوا قبره عن عدوه فطیب تراب القبر دل على القبر .
هشام بن الکلبی می‌گوید: چهل روز آب را به سوی قبر [آقا اما
تنها عشقی که تاریخ انقضا نداره مادر است
مادر یعنی تمام دلخوشی یک انسان
مادر یعنی بهونه زندگی کردن
مادر یعنی تمام امید و آرزوی یک انسان
کاش در این قطار زندگی که بلیط برگشتی هم نداریم مادرمان همیشه در کنارمان باشد تا برای دردهایمان آرامشی باشد
زرشان سایتی است که که کشاورزهای زعفران را به مردم وصل می کند. از آنجایی که خود ما اصالتا اهل تربت حیدریه مشهد هستیم (تربت حیدریه بیشترین تولید زعفران در ایران را دارد) به راحتی توانستیم با کشاورزهای منطقه این کار را شروع کنیم و سعی کنیم که آنها را به مردم وصل کنیم.
زرشان به این صورت باعث افزایش درامد کشاورزان و سلامتی بیشتر مردم می شود. اگر شما در گوگلسایت هایی که خرید و فروش زعفران انجام می دهند، جستجویی را انجام دهید، احتمالا فرق زرشان با بق
سروده های تربتی همه نوع محتوا رو شامل میشن ولی من میخوام اینجا به در مورد محتوای اخلاقی اونا براتون میگم 
بزرگان وعارفان و مشایخ تربت جام مفاهیم بلند اخلاقی خودشون یا اداب نیکوی اجتماعی رو تویه شعر سرایی بیان میکردن؛ مثلا سفارش به دینداری :
(( برادر رسم دینی را به جا کن         نماز و روزه وذکر خدا کن 
   اگر مایی که جنت را ببینی           به ناموسای مردم کم نگاه کن ))
یا مثلا  سفارش به توکل خالصانه :
(( نمک با دانه فلفل مزن یار            سخن در پیش
آخ مادر، مادر، چگونه توانستی این همه رنج را تاب بیاوری و دیوانه نشوی؟ چگونه صدای شکستن استخوان‌هایت را شنیدی و دم برنیاوردی؟ چگونه پسرِ شیرخواره بر دوش به دیدار مردت رفتی که آن‌سوی میله‌ها از درد شلاق‌های شب، می‌نالید؟ چگونه لب به شکوه نگشودی؟ چگونه روزگار، زخم بر زخمت افزود و تو تاب آوردی؟ چگونه آخر؟ چگونه آن همه زخم ِ زبان و توهین را نادیده انگاشتی و انگار نه انگار برخاستی و روز از نو ادامه دادی این زندگی را؟ چگونه به این انباشت انبوه
عملی برای قطع باران :
مرحوم آیت الله ، که نماینده ولی فقیه در استان مازندران بودند ؛ در صبح روز سفر مقام معظم رهبری به مازندران  ، دیدند باران شدیدی شروع به بارش کرد. ایشان نگران حضور مردم برای استقبال از رهبر معظم شدند، کمی خاک تربت حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) را به نیت قطع باران به طرف آسمان پرتاب کردند؛ به برکت خاک تربت، باران قطع شد.  بعد از  مراسم استقبال، رهبر معظم بدون اینکه آیت الله حرفی زده باشند فرمودند: برای قطع بار
به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهرستان تربت حیدریه، مراسم اختتامیه جشنواره مدرسه انقلاب با حضور آقای تاریخی(دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور)، جمعی از مسئولین اتحادیه استان و همچنین بیش از ۳۰۰ نفر از دانش آموزان فعال عضو انجمن های اسلامی در محل تالار اندیشه شهرستان تربت حیدریه در روز سه شنبه ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۷ برگزار گردید.
برای دیدن تصاویر بیشتر به بخش " ادامه مطلب " مراجعه کنید

ادامه مطلب
آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) :
 
مادر باید از شما راضی باشد.اگر میخواهید بهشتی شوید، مادر باید از شما راضی باشد. مادر از پدر مهم تر است. 
 
☘️ در روایت آمده کسی از رسول خدا ص پرسید : من به چه کسی خوبی کنم؟»
 
رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند : #مادرت
 
مجددا پرسید ، فرمودند : #مادرت . بار چهارم در جواب فرمودند : #پدرت .سه مرتبه فرمودند مادر و یک مرتبه فرمودند پدر.
 
چون مادر رقیق القلب است. اگر انسان مقداری به حرف مادر نرود، دلش میگیرد. اما پدر ا
انشا درمورد مادر با مقدمه بدنه و نتیجه انشا در مورد مادر با مقدمه بدنه نتیجه انشا درباره مادر کلاس هفتم انشا مادر ابتدایی انشا عادی درمورد مادر انشا در مورد مادر پایه هفتم مقدمه در مورد مادر انشا در مورد مادر به زبان ساده
ادامه مطلب
روز مادر و ولادت حضرت زهرا (س) بر تمام مادران مبارک باد .
ای آن که تویی صبور خانه ، مادر
ای شمع تویی فروغ خانه ، مادر
 
ای عطر تو عطر هر بهار است ، مادر
وای (وی) مهر تو در حد کمال است ، مادر
 
ای نام تو ملک ،چه بی ریایی ، مادر
هم شاه غم و ملک وفایی ، مادر
 
ای آن که بهشت بود تو را ، ای مادر
کآن وعده ی اوست ، خدا ، تورا ای مادر
 
ای افضل و ای سرور و ای شاه کلیدم ، مادر
زآن لحظه ی کودکی تویی امیدم ، مادر
 
ای خواب تو بی خواب شده ، هر شب و روز 
زآن لحظه خدا تو را
❤❤❤❤❤#شعر بی نقطه در وصف حضرت زهرا (س) سر در گم سرّ سحرم مادر گل هادل مردۀ اسرار درم مادر گل هاای محور درد همه ی عالم وآدمای هالۀ احساس وکرم مادر گل هاهم اسوۀ مهر و مدد و گوهر علمیهم سورۀ طاهای حرم مادر گل هاعلامه دهری وسراسر همه عدلیای حامی و امدادگرم مادر گل هادر معرکه گل کرده همی آه کلامیگاهی سر و گاهی کمرم مادر گل هاای ماه دل آرای علی در دم مرگمدلگرم طلوعی دگرم مادر گل ها
حرف زیاد هست و گله ها و دردها و اشک ها و سوزِ دل ها و آه که در سینه نهفته اما بی هیچ کدومشون و بی هیچ مقدمه ای میدونم هرچند که رهگذری هستی و شاید به تصادف پنجره ی کلبه ی مجازآبادی من به روت باز شده اما تمنا دارم برای خوب شدن حال یک مادر دعا کن.+مادر تکه سهم زمینی فرزند آدم است از خدا.
بغضم به غرورم میچربید امشب.
همه راه ها را نیمه تمام گذاشتم و رسیدم به تو.
دستم بی اختیار شماره ات را میگرفت و دهانم بی اختیار چرخید به "میخوام باهات حرف بزنم!فقط حرف!میشه؟".و سکوت تو.
اتو تقصیری نداری.حق داری دنیایی داشته باشی که من تویش جایی ندارم‌‌.
سجاده پهن میکنم وسط اتاق .تربت حسین ع توی مشتم میگیرم و بو میکنم.بو میکنم و اشک میریزم و میدانم .میدانم تمام داراییم همین است.
میدانم سکوتت یعنی قطع کن.میدانم یعنی حوصله ام را نداری .م
بنا به گزارش روابط عمومی هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان
خراسان رضوی؛ مرحله نهایی مسابقات والیبال  نوجونان و جوانان پسر روستایی استان خراسان رضوی
به میزبانی شهرستان تربت جام با حضور تیم های فوتسال از شهرستان های سبزوار - تربت جام - سرخس - جغتای - چناران و میان جلگه  در تاریخ پنجشنبه 5 اردیبهشت
ماه 98 درشهرستان سبزوار  برگزارمی شود .
کمیته والیبال هیات روستایی و بومی محلی خراسان رضوی
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
مادر. همو که بار ها گفتیم از او و بار ها قلم زدیم از او؛ اما هیچگاه نتوانستیم کنه وجود او را درک کنیم؛ همانند کودکی که دستش به بالای طاقچه نمی رسد. مادر نه فرشته است، نه پری و نه انسان؛ مادر، مادر است؛ همو که خدایش آفرید تا فردوس برین را به پایش بریزد.
مادر، فانوس فروزان آویزان بر دیوار خانه است؛ می سوزد و می سازد برای ما؛ اما به چشم نمی آید. تا هست، بودنش برای کسی تفسیر نمی شود. برای فهمیدن روشنایی و گرمای حاصل از سوختن مادر
بباردیده گریان بقیع مظلوم است/درون باغ بهشتش چهارمعصوم است/به روز هشتم شوال چه کرده است دشمن/نشان جرم وجنایت درآن چه معلوم است/برای مزدرسالت چه کینه هابردند/حریم پاک ولایت درآن که معدوم است/برای تربت مادر چه گریه هاداریم/همیشه شیعه مولازدیده مغموم است/حسن به زهرجفاشان زخون دل بارد/وصی احمد وحیدر به زهرمسموم است/نشان کرببلا هم درآن بود سجاد/جفابه باقرو صادق همیشه محکوم است/برای روزظهوری که مرهم زهراست/دعای شیعه ورهبر زقلب مرسوم است/
سیرجان 09335738303 شماره دعانویس در شهرکرد 09335738303 شماره
دعانویس در مرودشت 09335738303 شماره دعانویس در بندر ماهشهر 09335738303 شماره
دعانویس در تربت حیدریه 09335738303 شماره دعانویس در خرمشهر 09335738303 شماره
دعانویس در تربت جام 09335738303 شماره دعانویس در شوش 09335738303 شماره دعانویس
در قشم 09335738303 شماره دعانویس در آشخانه 09335738303 شماره دعانویس در ماکو 09335738303
شماره دعانویس در نجف آباد 09335738303 شماره دعانویس در فردیس 09335738303 شماره
دعانویس در ایلام 09335738303 شماره دعانویس در دهلران
سیرجان 09335738303 شماره دعانویس در شهرکرد 09335738303 شماره
دعانویس در مرودشت 09335738303 شماره دعانویس در بندر ماهشهر 09335738303 شماره
دعانویس در تربت حیدریه 09335738303 شماره دعانویس در خرمشهر 09335738303 شماره
دعانویس در تربت جام 09335738303 شماره دعانویس در شوش 09335738303 شماره دعانویس
در قشم 09335738303 شماره دعانویس در آشخانه 09335738303 شماره دعانویس در ماکو 09335738303
شماره دعانویس در نجف آباد 09335738303 شماره دعانویس در فردیس 09335738303 شماره
دعانویس در ایلام 09335738303 شماره دعانویس در دهلران
در لغت
تربت در لغت به معنای خاک» است.[۱] برخی احتمال داده‌اند به خاکی که از اطراف هر قبر مقدسی، همچون قبر امامان، پیامبران، شهیدان و صالحان برداشته می‌شود تربت می‌گویند؛ ولی معنای شایع یا منحصر آن، خاک قبر امام حسین(ع) است و مراد از کلمه الطین» یا طین القبر» هم در روایات ائمه(ع)، همین معناست.[۲]
ابوریحان بیرونی[۳] از مزار امام حسین(ع) با تعبیر تربت مسعوده» یاد کرده است. تربت همواره نزد شیعیان محترم، مقدس و شعار» آنان بوده است.[۴]
در احادیث
سیرجان 09335738303 شماره دعانویس در شهرکرد 09335738303 شماره
دعانویس در مرودشت 09335738303 شماره دعانویس در بندر ماهشهر 09335738303 شماره
دعانویس در تربت حیدریه 09335738303 شماره دعانویس در خرمشهر 09335738303 شماره
دعانویس در تربت جام 09335738303 شماره دعانویس در شوش 09335738303 شماره دعانویس
در قشم 09335738303 شماره دعانویس در آشخانه 09335738303 شماره دعانویس در ماکو 09335738303
شماره دعانویس در نجف آباد 09335738303 شماره دعانویس در فردیس 09335738303 شماره
دعانویس در ایلام 09335738303 شماره دعانویس در دهلران
پلان استخر
پلان کامل استخر و همچنین چرخش آب در بخش های مختلف






دسته بندی
مکانیک

فرمت فایل
dwg

حجم فایل
1888 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
7


در این محصول پروژه کامل از پلان استخر و گردش آب قسمت های مختلف ارائه شده است
مناسب جهت پروژه های تاسیسات مکانیکی و نقشه کشی می باشد

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها