نتایج جستجو برای عبارت :

معنویت در هنر

دوره آنلاین معنويت: از سنت تا مدرنیته»
- معنويت دینی و معنويت جدید
- تطور معنويت از دوران سنت تا دوره معاصر
- مدرنیته و پیامدهای آن برای معنويت
شرکت در این دوره به تمام علاقه مندان مباحث معنويت پیشنهاد می شود.
لینک ثبت نام:
 yon.ir/ioXB2
انقلاب اسلامی از آغاز پیروزی، با معنويت های نوپدید مواجه بوده است. از این رو، تاثیر این پدیده ها بر انقلاب اسلامی مورد توجه برخی پژوهشگران قرار گرفته، اما اثر آن بر آینده ی انقلاب اسلامی مبهم باقی مانده است؛ ابهامی که شفاف سازی آن در آثار منتشره شده در زمینه ی انقلاب اسلامی و معنويت های جدید به چشم نمی خورد. لذا این پرسش پیش روی ماست که: چالش بین معنويت های مدرن با معنويت دینی برآمده از انقلاب اسلامی، چه تبعاتی را متوجه آینده ی انقلاب اسلام
و اینک در تهی گاه اصلی انسان، جایی که ذهن تهی می شود، عقل به آخر کارش می رسد ،تفریح تکراری می شود ، انسان به پوچی محض می رسد،معنويت اسلامی» به سراغمان می آید
دریچه ای به سوی ابدیت.
فرد و جامعه را ، این معنويت پر مغز» هم زمان توحیدی» می کند .
این زیبا وحدت الهی»
این آبشار اندیشه توحیدی» !
آری
سالها رفت و کسی مرد ره عشق ندید     حالیا چشم جهانی نگران من و توست».
در جهان امروز، در نتیجه استخدام امر دینی توسط قدرت ی و بازار، دو شکل از توسل به دین پدیدار شده است :معنويت گرایی و بنیاد گرایی.معنويت گرایی،بی شکل، فرد گرا، محافظه کار و خود مختار است که در دام ت زدایی میافتد.بنیاد گرایی،مهاجم، طلبکار، اراده گرا و هویت طلب است که در دام خشونت میافتد و مدام تکفیر میکند.این دو رویکرد، را نمیتوان دو پدیده دینی یا دو گرایش دینی خواند بلکه دو نوع از توسل به دین توسط قدرت ی و بازار هستند که با استفاده ا
 در اندیشه مقام معظم رهبریعقلانیت حقیقتی است که با دو عنصر عدالت و معنويت کامل می­‌شود و ترابطی تنگاتنگ بینشان حاکم است. به‌گونه‌ای که نه عدالتِ تهی از معنويت و عقلانیت، استعداد این را دارد که عدالت محسوب گردد و نه عقلانیت تهی از عدالت و معنويت. مسئله‌ی معنويت نیز به‌همین نسبت است. در حقیقت؛ عدالت، عقلانیت و معنويت باهم محقق می‌شوند و از یکدیگر غیرقابل انفکاک هستند. در این منظومه‌ی فکری، روح و اساس کار معنويت است و عقلانیت به‌عنوان م
زندگی با ء نیازهای اولیه انسان آغاز می شود،
با تولید ثروت ادامه پیدا می کند،
با تولید علم توسعه پیدا می کند،
 و با تکیه به معنويت، غنی می شود.
این ترتیب را نمی شود به سادگی تغییر داد؛
اما امروز، بخش عمده ای از جامعه انسانی، [جامعه‌ای آشنا]، قربانی تفکری است که می کوشد این مخروط را وارونه روی زمین قراردهد.
یعنی با معنويت آغاز کند،
با علم معنويت را تثبیت کند،
با ثروت از علم و معنويت دفاع کند
و در نهایت پس از مرگ، در بهشت به ء نیازهای اولی
نذر صدوچهارده هزار صلوات.
هی فکر میکنی به ته ذکر رسیدی، به شمارنده که نگاه میکنی میبینی کلی هنو ازش مونده!
تو معنويت هم اگه مثل معصومین نبودند گمان میکردیم به ته معنويت رسیدیم، ولی وقتی به اونا نگاه میکنیم میبینیم کلی عقبیم.
و خوب برخلاف شماره اندازها، کمالات اهل بیت قابل احصا نیستند پس همیشه این حالت وجود داره و نمیرسه وقتی که انسان احساس بی نیازی نسبت به انجام اعمال داشته باشه.
صوفی چه فکر میکنه نمیدونم؟!
اوقات فراغت بهترین زمان برای تمرکز بر معنويت است. فارغ از این که شما
فردی مذهبی هستید یا نه، معنويت قسمت مهمی از زندگی انسان است و توجه به
این بخش از وجودتان، از مفیدترین کارهایی است که می توانید برای خود انجام
دهید. هر روز زمانی را به انجام اموری اختصاص دهید که به ارتقا معنويت کمک
می کند.
برای بالا بردن جنبه ی معنوی وجودتان، اندیشیدن به هدف زندگی و ساختن تصویر
مناسب تری از آن در ذهن کارهای مختلفی می توانید انجام دهید. برای مثال
فعالی
حضرت آیت‌الله ‌ای: ابزارهای رسانه‌ای پیشرفته و فراگیر، امکان بسیار خطرناکی در اختیار کانونهای ضدّ معنویّت و ضدّ اخلاق نهاده است و هم‌اکنون تهاجم روزافزون دشمنان به دلهای پاک جوانان و نوجوانان و حتّی نونهالان با بهره‌گیری از این ابزارها را به چشم خود می‌بینیم.» ۱۳۹۷/۱۱/۲۲ سایت نوجوان ای  براساس این بخش از بیانیه‌‌ی گام دوم انقلاب، لوح رسانه در اختیار کانون‌های ضد معنويت و اخلاق» را منتشر می‌کند.
        
تحقیق بررسی رابطه میان مولفه های معنويت در محیط کار و مولفه های تعهد حرفه ای در شعب بانک ملی
تحقیق رشته مدیریت با موضوع بررسی رابطه میان مولفه های معنويت در محیط کار و مولفه های تعهد حرفه ای در شعب بانک ملی، در قالب فایل word و در حجم 185صفحه، همراه با پرسشنامه های پژوهش و خروجی های نرم افزار spss. این تحقیق به منظور بررسی رابطه بین معنويت ومولفه های اصلی .
درباره ربط و نسبت دین و معنويت خوردیم به اختلاف. پرسید تو معنويت را چطوری تعریف می‌کنی. یک چیزی سرهم کردم و گفتم. گفت من معنويت را در معنای خیلی وسیع‌تری تعریف می‌کنم. برای من آدم معنوی یعنی آدمی که اهل دو دو تا چهارتا کردن نیست. مثلا فلان شهر را شهر معنوی می‌دونند اما منی که میانشون زندگی کردم میگم مردم این شهر اهل معنويت نیستند. آدم معنوی برای بهره بردن از هنر هزینه می‌کنه. موسیقی خوب متاثرش میکنه. ارزش غیرمادی روابط انسانی را به سود مادی
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
یوگا از تبلیغ تا تحقیق(شماره 8)
 
 اینکه گفته می‌شود یوگا» تنها یک ورزش است ادعایی ساده‌لوحانه است که حتی مبلغانش آن را به کلی رد می کنند و به نظر می‌رسد به عنوان یک استراتژی برای گسترش این شبه معنويت در ایران به‌کار برده شد. اما آنچه در شرایط امروز واضح است، ‌شبکه گسترده‌ای از یوگیست‌ها که خیلی شفاف یوگا را یک سبک زندگی برای رسیدن به معنويت و آرامش معرفی می‌کنند و بهترین گزینه برای تبلیغ را فضای‌مجازی می‌دان
طی چهارصد سال گذشته، غرب بین دنیای بیرونی و دنیای درونی تفاوت قایل شده است و فعالیت‏‌‌های دنیوی را از اموری مثل مذهب، معنويت
و عرفان به کلی جدا کرده است( Neal &Biberman, ۲۰۰۳, p.۳۶۳ ). این
جدایی از یک سو سبب خرافات زدایی و نفی کلیسا بر انسان غربی، تحت تسلط در
آوردن طبیعت و پیشرفت علوم و فن آوری‏‌‌های مختلف، افزایش فوق العاده رفاه
زندگی، ظهور دموکراسی و حاکمیت‏‌‌های قانون و غیره شده است به بیان ساده‌تر
سبب حاکمیت پارادایم عقلایی و مدرنتیه د
این جراحی های افسار گسیخته زیبایی امری عادی نیست، از وجود یک ژانر گسترده شخصیتی در جامعه حکایت می کند که در آن آن زیبایی همه چیز است. کسانی که با جراحی های زیبایی پی در پی ارزشمندتر می شوند و کسانی که این ارزش را می پذیرند.  شمار فراوان هر دو دسته تلنگری هستند بر این که باور کنیم جامعه ای هستیم که هر روز از ارزش های معنوی دور تر می شویم.  معنويت زیر تیغ هیچ جراحی شکل نمی گیرد، کاش برگردیم به ارزش های ماندگار.
به قول فاضل نظری :
زیباییِ امروز
پایان نامه تاثیر معنويت در محیط کار بر تعهد سازمانی با تاکید بر نقش واسطه ای عدالت سازمانی هدف از انجام این تحقیق تاثیر معنويت در محیط کار بر تعهد سازمانی با تاکید بر نقش واسطه ای عدالت سازمانی در آموزش و پرورش شهرستان بهمئیاست.جامعه آماری تحقیق حاضرکارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئی می باشد. تعداد نمونه ها بر اساس فرمول کوکران 288 نفر برآورد شده است. اهمیت و تاثیرات عدالت در سازمان ها داده های مورد نیاز برای پژوهش از کارکنان رسمی، قر
 
در دهه‌های گذشته، شهر کرمانشاه به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم در ایران شناخته شده است. این شهر غنی از تاریخ و فرهنگ است و جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در خود جای داده است. اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کرمانشاه، نقش تاریخی و معنويتی آن به عنوان "دروازه کربلا" است. در این مقاله، به بررسی عمقی این نامگذاری و ارتباط کرمانشاه با کربلا پرداخته و نقش این شهر در تاریخ و معنويت اسلامی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
ادامه مطلب
هدف از این پژوهش تبیین رابطه­ی معنويت در محیط کار و
تعهد سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی شیراز
بوده است. جهت جمع آوری اطلاعات از سه پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی لی
وآلن،پرسشنامه معنويت در محیط کار میلیمان و همکارانش و پرسشنامه تهعد
سازمانی موودی، استیرز و پورتر استفاده شده است و هر سه پرسشنامه از روایی و
پایایی قابل قبول برخوردار بود. بین ابعاد معنويت در محیط کار و ابعاد
تعهد سازمانی با رفتار شهروندی سا
روح به بطن و اصل نظر می‌کند. انسان خویش‌فراموش‌کرده، از خودبریده، از روح‌بی‌خبر، به عوارض نظر می‌کند. چون حباب که به حباب می‌نگرد و آن دگر بلعیده می‌شود. لیکن روح بیدار، بر سر جای خویش استوار، ایستاده بر فراسوی زمان و مکان، حباب‌ها در دامنش می‌شکنند، و او به درون، به بالا، به بطن، به اصل، به گوهر الهی خویش، به خدا نظر می‌کند و در خدا تنیده می‌شود و در خدا می‌گسترد.
حلمی | هنر و معنويت
زندگی زمینی و راز آسمانی» سرانجام به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رسید. این کتاب توسط انتشارات نگاه معاصر (راهروی پنجم، پلاک 15) منتشر شده است.
این اثر محصول چند سال پژوهش و مطالعه است و پیش از این در جشنوارۀ پایان‌نامۀ سال کشور به عنوان اثر شایستۀ تقدیر شناخته شده است.
کتاب به بررسی دیدگاه چار تیلور (یکی از مهمترین فیلسوفان زندۀ دنیا) در باب پیامدهای مدرنیته برای دین و معنويت می‌پردازد و از چهار فصل تشکیل شده است:

فصل اول به مرور ادبیا
برادران! بزرگواران! یاران دل! بر مستضعفان بشورید؛ بر مستضعفان فکر و بر مستضعفان حال! بشورید و ایشان را به زیر کشید! بشورید که برابری اهانتی‌ست بر قانون دل. بشورید، که هیچکس با هیچکس برابر نیست، به عیار دل.
حلمی | هنر و معنويت
صحبت دعا و خواسته شد
گفتم حالا بی ریا و دروغ! کیا میتونن بگن خواسته واقعی دلشون چیه؟!
یکی گفت معنويت
یکی گفت مال
یکی گفت فلان پست و سمت
یکی گفت همسر ایده آل
یکی گفت فرزند فلانجور
بعضیام که خوب قاعدتا نتونستن به زبون بیارن!
گفتم یادتونه تا همین چندوقت پیش همه یه خواسته داشتین؟! دعا میکردین و مرتب تذکر میدادین که پشت بلندگو هم دعا کنیم؟!
《نزول باران》
ولی همین بارونی که بشدت طلبش میکردیم و پایان محرومیتش رو از خدا میخواستیم وقتی پیش پیش زمینه بر
معنويت و زندگی روزانه
شاید سرراست ترین معنا برای معنويت، معناداری زندگی باشد. از این منظر زندگانی دارای معنا و هدف، معنوی است و زندگی روزمره و سردرگم فاقد معنا و معنويت است.
هرگز معنويت را نمی توان تنها در محدوده نماز و عبادت محصور ساخت؛ بلکه معنويت روحی ماورایی و نامریی حاکم بر کل هستی است.
اگر قرار باشد که روزگار آدمی تنها در پی خوستن، داشتن و انجام دادن خلاصه شود، به سادگی روی س و آرامش را نخواهد دید. بلکه در بی قراری مدام گرفتار می شود.
جامعه آرمانی قرآن کریم را می توان دارای شاخصه هایی دانست: 
١- شاخصه های ی
٢- شاخصه های اقتصادی 
٣- شاخصه های معنوی (معنويت فرد و جامعه ).
 
با بررسی هر یک از این گزینه ها می توان به نتیجه مورد نظر رسید.
در بعد اول: شاخصه های ی می توان به : مبانی ت اسلامی -ماهیت ت اسلامی  - اهداف ت اسلامی اشاره کرد.
در بعد دوم: به عدالت محوری - نفی تکاثر - کمک به مستضعفان - و. می توان پرداخت.
در بعد سوم: به معنويت فردی  و اجتماعی می توان اشاره کرد.
سلام وقت بخیرروز خوبی رو براتون آرزو میکنم .حجتالاسلام توحید فتحیزاده طلبه فوق لیسانس از حوزهبه سوالات شما پاسخ داده میشود.
 
wa.me/989102110326واتسآپ_
 
راهکارهای مذهبی ومعنوی_پاسخگویی مجازی و حضوریزندگی مشترک وازدواج و تعریف های دینیتربیت,فرزندان,بلوغ از نگاه دین و معنويت تعت فردی وآسیبهای اجتماعیبا جهت گیری دینی و معنويت دینیوسواس های با منشا افکار دینی و رفتار دینیآموزشهای دینی اعتقادی و اخلاق اسلامیاجرای کارگاههای موضوعات دینی معنوی
از گوشه‌ی اتاقم به تمام جهان، از گوشه‌ی جانم به تمام جانها. عشق در قلب من این‌گونه می‌تپد، و این‌‌چنین کار می‌کند.
عشق این‌چنین کار می‌کند؛ همچون ساعتی که وارونه می‎گردد.
و تو باید قلمو را، قلم را، ابزار جراحی را، گچ را، قدم را، نفس را، جان را و انسان را و خدا را و همه چیز را، چنین برداری و چنین در کار کنی.
حلمی | هنر و معنويت
وقتش رسیده، آماده‌اید؟
برداشتی از بیانات رهبر انقلاب درباره فصل متفاوت زندگی
رجب، شعبان و رمضان بهار معنویّت است. شما هم، مظهر بهار انسانیّت هستید؛ چون در بهار عمر قرار دارید؛ از این بهار معنویّت هرچه می‌توانید استفاده کنید.»
۱۳۹۵/۲/۱- رهبر انقلاب
          
به نام خالق هستی.
یکی از ویژگی های کسانیکه در آستانه معنويت قرار می گیرند این است که به اختیار و حضور ذهن گناه نمی کنند.
مثلا شخصی در رویارویی باشخصی عصبانی شده و وبا پرخاشگری رفتار میکند ولی قصد چنین کاری را که نداشته و ناخواسته عصبانی شده.این شخص با نیت ب انجام گناه جلو نرفته  وبعد از واقعه متوجه اشتباه خود شده و پشیمان می شود.
ولی شخصی هم با نیت ب انجام گناه پیش میرود مثلا شخصی عمدا میخواهد کسی را جلوی جمع سبک ویا مسخره کند وبا همین نیت ا
آن استاد من،‌ تمام جان من، پیر من، آنگاه و در آن دم و در آن زندگی، توانست به معراج لابازگشت رود، من چرا نروم؟ آن جوهر توانست جوهر خویش بازیابد،‌ من چرا نتوانم؟ آن نازنین» چون توانست، آن تمام دنیا»، من نیز بتوانم. 
هر دو هنوز بر زمین‌ایم،روزی هر دو بر هیچ جا نخواهیم بود،ما بی‌کسانِ در همه‌جایان.
حلمی | هنر و معنويت
چرا باید به سبک زندگی» اهمیت داد؟
یکی از ابعاد پیشرفت با مفهوم اسلامی عبارت است از سبک زندگی کردن، رفتار اجتماعی، شیوه‌ی زیستن - اینها عبارةٌ اخرای یکدیگر است - این یک بُعد مهم است؛ این موضوع را میخواهیم امروز یک قدری بحث کنیم. ما اگر از منظر معنويت نگاه کنیم - که هدف انسان، رستگاری و فلاح و نجاح است - باید به سبک زندگی اهمیت دهیم؛ اگر به معنويت و رستگاری معنوی اعتقادی هم نداشته باشیم، برای زندگی راحت، زندگی برخوردار از امنیت روانی و اخلاقی،
خود را به نام خدا فریفته‌اند، این حریصان. از قونیه تا قم، از مکّه تا کربلا، از واتیکان تا اورشلیم، از بودگایا تا لهاسا. از هزار جا به هزار جا. خود را به نام خدا فریفته‌اند، و خلق را، تمام حریصان.
هزار دشمن و یک دوست،همین یک دوست بس.
حلمی |‌ هنر و معنويت
رویکرد به معنویّت بعنوان یک راهکار برای خارج شدن یا به حداقلّ رساندن برخی دغدغه های ذهنی و امور دنیوی و در شکل متعالی تر برای "رسیدن به رستگاری"مطرح است.
در این رویکرد گزینه های مختلفی متناسب با نوع نیاز و خواسته فرد مورد پذیرش قرار میگیرد:دین و شریعتعرفان دینیجریان های معنوی
هرسه جریان ذکر شده سعی در ایجاد تغییرات و اصلاحاتی به نام "تعالی روح "در حوزه رفتار فردی و اجتماعی انسان دارند.آنها به روابط فرد با خودش و دیگران و دنیای پیرامونی می پرد
در عشق تو فروتنم، طلب مقامم نیست، هوای عامم نیست. در عشق تو خاموشم، شبم، عاشقم، کشتی‌ام، قایق‌ام. می‌برم و باز می‌گردانم. نفس خامم نیست.
نفس آتشین است، به درون می‌رود سینه می‌سوزاند و به برون حکومت‌ها واژگون می‌کند و بر می‌آرد. یکی دلّه می‌خواهد بماند، من ذلّه می‌گویم نه؛ وقت رفتن است. هر چند به جان دوستت می‌دارم.
ای به‌جان‌دوست‌داشته‌شدگان! وقت رفتن است. می‌بوسمتان و به حق وا می‌سپارمتان.
و هنر شما این است؛ وقت وداع، خاموشی، وقت
در عمق ره سپردن و در عمق جان بردن. در عمق غنودن و در عمق برخاستن. 
در عمق مردن و در عمق به میلاد نو برآمدن. من آن بیرون‌ها هیچ نمی‌بینم، و این درون‌ها جز هیچ نمی‌بینم.
هیچ که در درون می‌تند و در بیرون به پیش می‌تازد.بازمی‌گردیم و جهان را باز‌می‌گردانیم.
حلمی | هنر و معنويت
موسیقی: [Clint Mansell - Lux Aeterna [Eternal Light
من از متن نمی‌گویم، از بطن می‌گویم. سخن از دل است، از گِل نیست. من دم دل می‌زنم، زین سبب است پیرامونم خلوت است. جلوه‌ی پایین کشته‌ام تا جلوه‌ی بالا گیرم. از روز رو گرفته‌ام تا در شب بدرخشم. تصویر نمی‌دانم، از نور قرن‌هاست جان برده‌ام. تنها صدا می‌دانم، تنها صدا می‌رانم. 
من شعر نمی‌دانم،از لامکان صفحه می‌خوانم.
حلمی | هنر و معنويت
 
#عدالت » جزء ماهوی انقلابی بوده و هست که امروز در آستانه چهلمین سال از عمر خویش است و همواره مورد مطالبه اقشار و اصناف مختلف واقع گشته. حرکتهای عدالتخواهانه حق طبیعی همه آحاد است اما آنچه که مداقّه در آن باید مسبوق بر هر حرکت عدالتخواهانه باشد کاویدن، تبیین و تفهیم مفهوم عدالت و مشخص گشتنِ نسبت آن با دیگر مفاهیم ارزشی دیگر است.
اهمیت این کاوش حول مفهوم و ترابط عدالت با دیگر مفاهیم مثبت در جایی مشخص می­ گردد که توهّم تقابل برخی مفاهیم مثبت
معنويت
توحیدی
 

معنويت را از
جنبه های مختلف می توان بررسی نمود و برای آن تقسیماتی در نظر گرفت ، یک جهت آن
تقسیم معنويت به توحیدی و معنويت شرک آلود است
مقصود از
معنويت توحیدی ، معنويتی است که از اعتقاد به خدای یکتا وبی همتا نشأت گرفته و او
را سبب ساز هر پدیده ای در جهان دانسته و معتقد باشیم غیر او ، هر کس و یا هر چیزی
باشد مستقلاً از خود أثری نداشته و در وجود و آثار خود وابسته به خداوند می باشد
مقصود از
معنويت غیر توحیدی و شرک آلود  ، آن است که
بر
از کوچه‌ای به کوچه‌ای، گویی از قاره‌ای به قاره‌ای. از پرده‌ای به پرده‌ای، از جهانی به جهانی. در هر قدم یک حماسه؛ در هر قدم یک جنگ، در هر قدم یک صلح، در هر قدم یک وصال و یک فراق. هر قدم یک عالمی‌ست، و زنده ماندن در این ارتفاع مهیب تهوّری عظیم می‌طلبد، و قلبی که طاقت کوه دارد و آرامش اقیانوس،‌ چابکی باد و تواضع خاک. 

حلمی | هنر و معنويت
زهرا هم رف
باباش می اومد با یه عالمه کاغذ و آزمایش و همه رو پهن می کرد کف اتاق کار. از زهرا میگفت که خوب ه از بدو بدو هاش از این که زهرا می آد پیشمون یه روز و خوبه . هر روز یه جا بود یا مرکید یا مرند یا تبریز یا تهران دنبال درمان بچه و ناامید نمی شد.
تا تلفنش زنگ خورده بود و هق هق پدری که دیر رسیده بود به خونه و زهراش تلف شده بود. 
شبیه یه داستان ه این کار یه شروع یه پایان یه آه تا ابد که جگرتو می سوزونه .

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها