نتایج جستجو برای عبارت :

محله های فرعی خیابان شهدا

#رهبرمعظم‌انقلاب: 
همین الان ڪسانے در دنیا هستند ڪه با شهدا اُنــس بیشترے دارند ، در مشڪلات زندگے متوسّل بہ شهدا مےشوند و شهدا جواب مےدهند .
 اُنس با شهدا را امروز تجربہ ڪنبا شهدا ڪه انس داشتہ باشے ، یڪ قدم بہ خدا نزدیڪ ترے.
#وَحَسُنَ‌أُولٰئِڪَ‌رَفیقاً#دوستےباشهدارو‌تجربه‌کن حتما
             
طرح استعدادیابی از بین خادمین شهدا در سطح استان فارس به منظور سازماندهی خادمین شهدا در دسته هاي مدیران فرهنگی، خادمین یادمان شهدا و یادواره هاي شهدا در سطح استان فارس توسط کمیته هاي خادمین شهدا شهرستان هاي استان از بین خادمین شهدا مورد عرض یابی و استعدادیابی قرار گرفتند.
در بهار آزادی 
جای شهدا خالی
 
-----------------------------------------
 
*مراسم هفتگی و گرامیداشت دهه فجـــر*
 
با خاطره گویی :
دکتر حاج محمد حاجی خلف
 
(با شعر خوانی اعضای هیئت)
 
----------------------------------------
 
زمان ومکان:
پنجشنبه 17 بهمن ماه ، بعد از نماز مغرب و عشاء
خيابان ساخلی ، کوچه شهید حاجی خلف ، مسجد سید صالح، شبستان شهدا
 
 
{هیئت رهــــــروان شهدا شهرستان دزفـــول}
محله حکمت یکی از محلات منطقه یک شهر تهران است . جمعیت این محله 36037 نفر و خانوار آن 11567 خانوار می باشد . 
در حال حاضر دزاشیب و حکمت دو محله جدا از یکدیگرند اما در گذشته این دو محله یکی بودند و به نام دزاشیب - حکمت خوانده می شدند . وجه تسمیه حکمت به دلیلی ست حسینعلی خان حکمت ملقب به حشمت الممالک فرزند حیدرخان معظم الدوله در خيابان اصلی این محل بوده است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به نام شهیدان سرفراز برادران سلیمانی شد .
قدمت محله حکمت 400 سال ا
محله نیاوران از محله هاي ناحیه 4 منطقه یک شهر تهران است که دارای 9591 نفر جمعیت و 2934 خانوار است . 
نیاوران نام دهکده ای در شمال تهران  بود . محدوده قدیمی این محله از شمال به کوه هاي جمال آباد ، از جنوب به خيابان نیاوران ، از شرق به کاشانک  ، و از غرب به منظریه منتهی می شده است .
آبادی قدیم نیاوران در شمال مجموعه فعلی کاخ نیاوران قرار داشت . ناصرالدین شاه زمین ها و ساختمان هاي این ده را خرید همه را تخریب کرد و بافت کنونی نیاوران را پایه ریزی کرد .
این
شهدا رفتند .
شهدا رفتند تا ما بمانیم .
شهدا رفتند تا نام ایران بلند آوازه بماند و پرچم ایران بر بلندای قله عزت و شرف به اهتزاز در آید .
شهدا رفتند تا از ناموس خود دفاع کنند
شهدا رفتند تا به دنیا بگویند ایرانی پای ناموس خود همه چیزش حتی جانش را می دهد .
شهدا رفتند تا من و تو در آزادی و آزادگی زندگی کنیم .
شهدا رفتند تا چادر ن ایران به دست شاهان بی لیاقت از سرشان کشیده
نشود،غافل از اینکه امروز دختران ما خود چادر از سر کشیده و روی خ
#ایستگاه_بصیرتــــــــــــــــ #همه گفتند ؛#شهدا شرمنده ایم.!خیلی ها شنیدند ؛ شهدا شرمنده ایم.!خیلی ها نوشتند ؛ شهدا شرمنده ایم.!خیلی ها دیدند ؛ شهدا شرمنده ایم .!همه.!همه شرمنده ایم!اما نمیدانم چند نفر سعی دارند از این شرمندگی #شهدا خارج شوند.! از هر جا که عبــــور میکنیم ،نام ِ#شهیدی میدرخشد !پس یادمــــان باشد ؛#قدم_به_قدم را بدهکاریم به آنهايی که#پل ِ عبور ِ ما شدند در #دنیا. #کربلا_شلمچه 65یا #کربلا_خان_طومان 95یا #مرز بصره یا حلب یا
ادیب شورایاری محله گلشن دراین باره گفت: بعد از یک وقفه کامل در اجرای طرح تاسیس این بنا، اواسط سال گذشته فعالیت هاي عمرانی از ضابطه خمود و بیش از ۷۰ درصد آن انجام شده است. » حسین ممی پور» افزود: اکنون فقط جنین نازک کاری و اجرای رقم باقی مانده و بوسیله نظر می رسد ساختمان تا ته سال قابل بهره برداری است. » به گفته او ساختمان فعلی سرای محله گلشن مشکلاتی از جمله کمبود فضا و فرسودگی دارد که حدود ۵ سال پیش کلنگ تاسیس سرای محله جدید روبه روی سرای خیاب
 صادق کلاً عاشق شهدا بود با اینکه آنها را ندیده بود و ارتباطی نداشت، اما توفیق این را داشت که بعد از آمدن پیکرهاي تفحص‌شده شهدا به شهرمان در قسمت ایثارگران سپاه فعالیت کند و استخوان‌هاي پاک و مطهر این شهدا را با همکاری دوستانش در پارچه‌ها بپیچند و به خانواده‌ها تحویل دهند؛ تا اینکه به زمانی رسیدیم
ادامه مطلب
خاطره به نقل از خانم محدثه علیرضایی:
چند روز قبل از سفرش بهم اصرار کرد که بریم گار شهدابرام خیلی عجیب بود. می‌گفت میخوام برم از شهدا یه چیزی بخوام و.تو گار شهدا ازم یه سوال عجیب پرسید:
محدثه چجوری آدم میتونه به خلوص نیت برسه؟
چجوری میشه برا خدا خالص شد؟؟
جوابی نداشتم گفتم مطهره واقعا نمیدونم
گفت آمدم اینجا ک از شهدا همینو بپرسمازشون بخوام ک کمکم کنن برای خدا خالص باشم.
دیروز عصر نزدیکای پنج عصر با یکی از دوستان رفتیم بهشت رضا سر مزار شهدا؛برام جالب بود که توی اون تایم هیچ کس توی قبرستان نیست و از 6 به بعد هم حتی سرویس اتوبوس هم نداره تازه با این که 8 کیلومتری از شهر فاصله داره؛امّیدوارم شهدا از غربت خارج شوند؛به خصوص خطاب به مردم مشهد؛در واقع اینجا خلوت ترین گار شهدا رو بین اون هايی که من رفته بودم رو داشت که واقعا جای تاسّف دارد؛
اگر قصد اجاره کردن آپارتمان در جردن را دارید بهتر است کمی با این محله آشنا شید و حتما این مقاله را مطالعه کنید. به این نکته توجه داشته باشید که محله جردن پر ترافیک است و البته با قیمت هاي بالا اما جزو محله هاي شمال شهر و لاکچری نشین تهران است. پس هنگام اجاره آپارتمان در جردن (اجاره خانه در جردن) به همه این موارد توجه کنید.
محله‌ی جردن با نام هاي دیگری چون نلسون ماندلا یا همان آفریقا در تهران قرار دارد که این محله مناطق 1، منطقه 3 و منطقه 6 را در ب
    محله دستغیب با داشتن محوریت خيابان دستغیب از محلاتی می باشد.
که قسمت غربی آن نسبت به شرقی آن دارای قدمت فراوان می باشد.
و جزو محلات حاشیه ای به حساب می آید.
شهید دستغیبمعرفی محله شهید دستغیب
که از ابتدا  محل زندگی خانواده هاي مهاجر از استان هاي غربی کشور.
به خصوص قزوین و همینطور جزو قشر کم درآمد به حساب می‌آید.
     از خيابان هاي پر اهمیت در این محله می توان به  خيابان منوچهری.    نیارکی اشاره کرد که در دهه اول دهه ۵۰ به طور نهر جریان داشته
امه محله شمه محله سامونه
امه ریکا شمه کیجا خواهونه
اگه خوانی دونی ونه نشونه
قد بلند بالا و لث لث راه شونه
 
امه محله شمه محله دیاره
امه ریکا شمه کیجای یاره
بورین و باوین ونه ننا ره
عاروس هاکنه و هاده اماره
 
ترجمه معنایی:
روستای ما به روستای شما مشرف است
پسری از روستای ما عاشق دختری از روستای شماست
اگر نشانه این پسر را میخواهید بدانید؛ قد بلندی دارد و آهسته آهسته راه میرود
 
روستای ما از روستای شما دیده میشود
پسری از روستای ما یار دختری از روس
انتقاد مدیر مجمع جهانی خادمین شهدا به دست اندرکاران و مسئولین گار شهدا. ⏪به گزارش پایگاه خبری مجمع جهانی خادمین شهدا، شاهد خبر : جلیل محمدی همدانی مدیر این مجمع به تعلل مدیران گار شهدای سراسر کشور ، مبنی بر نیتی مقام معظم رهبری ، در مورد یکسان سازی قبور مطهر شهدا.
ادامه مطلب
خرید خانه در منطقه 10 تهران، بررسی مزایای خرید خانه در منطقه ده
اگر به دنبال خرید خانه با قیمت مناسب هستید بهتر است به خانه هاي منطقه 10 تهران سری بزنید. منطقه 10 تهران یک منطقه قدیمی با قدمت حدودا صد ساله است که خرید آپارتمان در منطقه ده نیاز به بودجه کلانی ندارد و به علت جمعیت بالای ساکن در این منطقه خرید خانه، فروش خانه و اجاره خانه در منطقه 10 پررونق است.
منطقه 10 تهران کجاست ؟
منطقه 10 تهران در مرکز تهران قرار دارد و دسترسی محلی منطقه ده از س
در دیدار دست اندرکاران کنگره ملی ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی صبح امروز در محل برگزاری این همایش منتشر شد: خاطرات پدران و مادران شهدا و همسران شهدا، چیزهايی است که مثل جواهر قیمتی در دسترس ماست که اگر غفلت کنیم، از دست ما خواهد رفت، کما اینکه خیلی از آنها از دسترس ما رفته؛ بسیاری از پدران شهدا، مادران شهدا از دنیا رفته اند؛ بسیاری از آنها دچار فراموشی شده اند، در حالی که هر شهیدی، یک مجموعه درس است برای هر کسی که در حال آن شهید تدبّر کند.
بار دیگر خادمین شهدا گرد هم آمده اند.
تا مرهمی باشند بر دل هاي خانواده هاي معظم شهدا،و نگذارند غبار فراموشی بر یاد شهدا بنشیند.
برنامه این هفته قرارعاشقی همراه با روایتگری و برپایی ایستگاه صلواتی درعصر پنشنبه 18 مهر ساعت 16 در مکان گار شهدا برگرار می گردد.
این روستا دارای سه قنات است که در قسمت میرآباد آن رحمت آباد مردم ست دارند اکثر مردم محله میرآباد از طایفه لاسکانی وشاهوزهی می باشند وشغل اکثر مردم این محله هم کشاورزی است دارای سه مسجد می‌باشد و از محله شیرآباد نسبت به وسعت و جمعیت پتانسیل بیشتری دارد.رحمت آباد و دهنه هم جزو محله میرآباد می‌باشند.
ویک محله تازه تاسیس به نام خیرآباد کهنک هم که محل زندگی خیرمحمد بلوچ لاشاری است به آن اضافه شده است
در وبلاگ نوشته هاي آینده نمای از محله هاي
 
مدیرعامل کانون جوان گفت: در سال 1397 از خانواده هاي معظم شهدا به تعداد 100 خانواده سرکشی به عمل آمده است.
 
حسین کریمی افزود: در دیدار با خانواده هاي معزز شهدا به هر خانواده کارت هدیه یک میلیون ریالی اهدا گردیده است.
 
 
 
پاورپوینت تحلیل و بررسی محله ی سنگلج، در 26 اسلاید تهیه و تنظیم شده است.
سرفصل هاي این پاور:-شناخت شهر تهران-وجه تسمیه تهران-تاریخچه شهرتهران-تهران در دوره  فتحعلی شاه-تهران در دوره ناصرالدین شاه-نقشه تقسیمات ی-شناخت محدوده ی مورد مطالعه-کالبد-نظام کالبدی محله سنگلج-کاربری اراضی-سیما و منظر شهری محله سنگلج-بررسی خط آسمان-بررسی تناسبات کالبدی-نشانه ها و نقاط عطف-توده و فضا-فضاهاي جمعی،عناصر و مکان هاي خاطره انگیز و با هویت-نظام سیمای ابن
محله ازگل یکی از محلات ناحیه 9 منطقه یک شهر تهران است . این محله دارای 20166 نفرجمعیت است که در قالب 5007 خانوار ساکن این محله هستند .
این محله از قدیمی ترین محلات تهران است و در حال حاضر دارای خصوصیتی انحصاری از منظر جغرافیایی می باشد و آن اتصال به بزرگراهها از چهار سمت می باشد. در این محله سه طایفه ی بزرگ ازگلی، طلوعی و رنجبریان وجود داشته که احتمالا از سمت شمال کشور به این محل مهاجرت نموده اند و همچنین نقش کشاورزان و باغداران را در به وجود آمدن ای
راه اندازی ازمایشی دستگاه هاي دیالیز بیمارستان شهدا قلعه گنجبخش دیالیز بیمارستان شهدا قلعه گنج با سه دستگاه برای رفع نیاز بیماران کلیوی این شهرستان بزودی به بهره‌برداری خواهد رسید.
 محمدرضا بامری رئیس بیمارستان شهدا قلعه گنج در این رابطه گفت: 
با توجه به شاخص‌هاي بهداشت و درمان و نیاز شهرستان قلعه گنج به تخت دیالیز و به منظور رفع نیاز بیماران کلیوی در این شهرستان بخش دیالیز بیمارستان شهدا
ادامه مطلب
راه اندازی ازمایشی دستگاه هاي دیالیز بیمارستان شهدا قلعه گنجبخش دیالیز بیمارستان شهدا قلعه گنج با سه دستگاه برای رفع نیاز بیماران کلیوی این شهرستان بزودی به بهره‌برداری خواهد رسید.
 محمدرضا بامری رئیس بیمارستان شهدا قلعه گنج در این رابطه گفت: 
با توجه به شاخص‌هاي بهداشت و درمان و نیاز شهرستان قلعه گنج به تخت دیالیز و به منظور رفع نیاز بیماران کلیوی در این شهرستان بخش دیالیز بیمارستان شهدا
ادامه مطلب
خرید خانه در منطقه 10 تهران، بررسی مزایای خرید خانه در منطقه ده
اگر به دنبال خرید خانه با قیمت مناسب هستید بهتر است به خانه هاي منطقه 10 تهران سری بزنید. منطقه 10 تهران یک منطقه قدیمی با قدمت حدودا صد ساله است که خرید آپارتمان در منطقه ده نیاز به بودجه کلانی ندارد و به علت جمعیت بالای ساکن در این منطقه خرید خانه، فروش خانه و اجاره خانه در منطقه 10 پررونق است.
منطقه 10 تهران کجاست ؟
منطقه 10 تهران در مرکز تهران قرار دارد و دسترسی محلی منطقه ده از س
محله پیروزی تهران یکی از بهترین‌ محلههاي شرق تهران از نظر دسترسی به امکانات و سهولت در رفت و آمد است.

محله پیروزی از محلههاي شرق تهران است که متقاضیان بسیاری برای ست دارد. این محله در منطقه‌ ۱۳ شهرداری قرار گرفته و از جنوب به بزرگراه محلاتی، از شمال به خيابان ۵/۳۱ (فرعي خيابان پنجم نیروی هوایی)، از شرق به بزرگراه بسیج و از سمت غرب به میدان شهدا منتهی می‌شود. پیروزی در سال‌هاي اخیر رشد بسیار چشمگیری داشته است، بنابراین تعجب نکنید اگ
امام رضا (ع) در وصیت‌نامه شهداعاشقانه هاي شهدا برای امام رئوفگزیده‌ای از کلام شهدا درباره امام رضا (ع) 
؛ همه شیعیان به اهل بیت (ع) عشق و ارادت وافری دارند اما این عشق در نظر شهدا، موج متفاوت‌تری داشت که آنها را همچون خاندان محمد و آل محمد (ص) به سوی جبهه‌هاي جنگ کشاند تا خونشان، پاسدار دین و عشق به اهل بیت (ع) باشد.
ادامه مطلب
بعضی از مسئولان شهر بابل در ابتدا خبر حذف نام شهدا از کوچه هاي محله مذهبی حکیم آباد را تکذیب کردند. بعد که اسناد و تصاویر رو شد، گفتند که نمی دانستیم و در جریان نبودیم و بعدش هم گفتند اسامی شهدا را سرجایش بر می گردانیم و کی بود کی بود من نبودم و .
فارغ از همه این بازی ها، تا زمانی که این وعده هاي شفاهی جامه عمل نپوشیده و اسامی حذف شده شهدا به جای اصلی خود بازنگشتند، اعتراض بچه هاي انقلاب ادامه خواهد داشت.
امید است این آخرین باری باشد که بعضی افر
محله سلسبیل در منطقه 10 تهران قرار دارد نام دیگر این محله رودکی است که از جنوب به خيابان کمیل، از شرق به بزرگراه نواب، از غرب به خيابان قصرالدشت و از شمال به خيابان هاشمی منتهی میشود. دارای همسایگان شمالی، جنوبی، غربی و شرقی میباشد که به ترتیب محله سلسبیل شمالی، محله بریانک، محله کارون جنوبی و محله اسکندری است.
محله سلسبیل دارای قدمت بالایی است و بافت ساختمان هاي این محله قدیمی است و به دلیل داشتن مغازه هاي متعدد و مجتمع هاي تجاری تبدیل به مح
درباره کسانی که کمر به هدم ارزش ها و نفی نام و راه شهدا بسته اند حرف تازه ای برای گفتن وجود ندارد.
این طیف در وهله نخست به دنبال تهی سازی شهر از هویت اصیل و دینی اش بود که توانست نام دارالمومنین را به عنوانی پوچ و بی خاصیت یعنی بهارنارنج تبدیل کند.
حذف تاریخچه شهدای نبرد با بهايیت از چهارراه شهدا، تغییر نام میدان انتفاضه، تضعیف مقوله حجاب، اسطوره سازی از چهره هاي خودباخته فرهنگی، تقویت جریان فتنه و نفاق و . رویکرد مستمری است که این طیف بنا بر
خيابان پیروزی از جمله‎ مهمترین خيابانهاي منطقه 13 تهران است.
افرادی که قصد خرید آپارتمان دارند، همیشه به دنبال پرس و جو و مطالعه درباره بازار مسکن، نحوه خرید و فروش و از همه مهم‎تر قیمت ملک هستند. این افراد تلاش می‎کنند تا بتوانند قبل از خرید خانه اطلاعات جامعی را درباره‎ی نوع محلههاي مورد نظر، نحوه‎ی خدمات شهری و محلی، وجود مراکز فرهنگی، آموزشی، ورزشی و بسیاری از موارد دیگر به دست بیاورند. در این گزارش از مجله دلتا قصد داریم تا شما را
مگو که شعله در این سینه درنمی گیرد
دلم گرفته از این بیشتر نمی گیرد
مگو برای گرفتن بهانه دیگر نیست
دلت برای شهیدان مگر نمی گیرد
چه اتفاق خوبیه گره زدن روزهاي خوب و قشنگ بهاری با شهدا
چه غم شیرینیه وقتی بین مزار شهدا قدم میزنی 
چقدر خوبه وسط تعطیلات هم یه دفعه دلت هوای مزار شهدا میکنه
و چقدر خوبتره که وقتی خودتو بهشون میرسونی میبینی تنها نیستی
میبینی مثل همیشه شلوغه
همه جور سلیقه ای و همه جور تیپی خودشونو به مزار شهدا رسوندن
برات جالبه که با چ
حال و هوای دفاع بیولوژیکی بروبچه‌هاي بسیج در یکی از محلههاي قدیمی تهران
 مشتی که نمونه خروار است
 
علیرضا جلالیان/محله نظام‌آباد و خيابان شهید مدنی در دوران دفاع مقدس محله‌ای فعال بود و تعداد زیاد شهدا،جانبازان و رزمندگان این محله در میان لشکرهاي نیروهاي تهرانی در دفاع مقدس مؤید حضور پرشور این مردم است. مسجد سبحان،مسجد امام حسین(ع)،مسجد صفا،مسجد امام حسن‌مجتبی (ع)و … از مساجد فعال در این خيابان هستند که پویایی و فعالیت‌شان را امروز د
محله جماران دورود با بیش از دوازده هزار نفر جمعیت، پارک ندارد. هیچ امکاناتی جز یک مسجد ندارد که با همت اهالی ساخته شده. کوچه‌ها و خيابان اوضاع خوبی ندارد. از خيابان کنار فرمانداری که بالا میایی، یک میدان هست که اهالی به آن ‎#میدان_صغیره میگن. وسط میدان فقط یک سطل آشغال هست!
من همون اول که با شهدا دوست شدم تصمیم گرفتم که شهدا رو به بچه هاي مدرسه معرفی کنم . خب مدرسه مون انجمنیه از این رو خواستم شهدا را به بچه ها معرفی کنم البته اینم بگم مدرسه مون عالیه هم بچه ها خوبن هم معلم هاو تقریبا هیچ وقتم جلوی فعالیت منو نگرفتن خدا خیرشون بده. بریم سراغ ادامه ی حرفام من سعی خودم رو کردم از طرفی موفق بودم و از طرفی نه . من نتونستم تقریبا کاری کنم بچه ها معرفت پیدا کنن به شهدا ولی توانستم تعدادی شهید رو به بچه بشناسونم الان بچه
جمعه ها با بندگی زیبایی زیبا می شوددر مسیر حق پرستی عشق معنا می شودهر روز جمعه که آید صده منادی در خروش با مناجات و توسل شور بر پا می شود صبح جمعه ندبه خوان سفرهاي یوسفیم دل اسیر آن کمند عشق مولا می شود هر که در این دنیا فانی با خدا کرد بندگی پرونده اعمالش پیش آقا امضا می شود راه و هدف شهدا را ادامه دهیم تا در قیامت شرمنده خون شهدا نباشیم شادی ارواح مطهر شهدا صلوات التماس دعا شاعر مظفرآبادی احمد حاجی پور شهر بردسکن روستای مظفرآباد
ساختمان ایستگاه آتش نشانی شهدای محله باباسلمان باغستان افتتاح شد.
با حضور حجت الاسلام والمسلمین بنی (امام  جمعه باغستان) ، دکتر تقی زاده(معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران) ، دکتر درجاتی(مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری تهران)، نوراله طاهری(فرماندار شهرستان شهریار) و معاونین ایشان ، جلال امامی(رئیس شورای اسلامی شهر) ، اعضای پارلمان شهری، حسن رنجبر(شهردار باغستان) و مدیران عامل سازمانها و واحدهاي آتش نشانی شهرداریهاي شهرست

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها