نتایج جستجو برای عبارت :

مادران نوزادان ليفر

لطف خدااندر رضای مادران است/یک گوشه چشمش درولای مادران است/زهراکرامت داده است برمرد وهرزن/گنج هدایت ازخدای مادران است/شدکوثرقرآن نگارآفرینش/مرغ سعادت درعطای مادران است/درزیر پای اوبود باغ بهشتی/ایمان ما هم ازصفای مادران است/در دامنش شدتربیت مثل شهیدان/شورولایت راوفای مادران است/باید ببوسی دست مادررا شب و روز/انسان کامل هم گدای مادران است/درخلوت دل باخدا ممنون او باش/توفیق انسان ازدعای مادران است/زهرای اطهراسوه هرمادری شد/روح حیاء اندرر
درصد ایالات متحده براساس گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها ، مادرانی که نوزادان خود را تغذیه می کنند همچنان رو به افزایش است ، اما بسیاری از شیردهی ها قبل از شیرخوارگی آنها 6 ماهه است.
در سال 2013 ، 81.1 درصد از ایالات متحده. مادران گفتند که شروع به شیر دادن به نوزاد خود کردند. طبق CDC ، از 75 درصد در سال 2008 و 70 درصد در سال 2000 افزایش یافته است.
نرخ تغذیه با شیر مادر در یوتا بالاترین میزان بود ، جایی که 94.4 درصد از مادران گفتند که نوزادان خود را
نشانه ها و علائم بیماری قلبی نوزادان را می شناسید؟ آیا گریه کردن زیاد کودکان می تواند نشان دهنده این بیماری باشد. کودکان بیشتر زمانی که در معرض بیماری دل درد قرار می گیرند گریه می کنند و این مادران را به اشتباه می اندازد که زمانی که بچه گریه می کند فکر می کنند دل درد داشته و حتی به او دارو هم می دهند.
لینک ها و سایت هایی که می تواند در این راستا به شما کمک کنند:

بیماری قلبی نوزادان

درمان بیماری قلبی نوزادان

بزرگی قلب نوزاد

نارسایی قلبی در نو
احیای نوزادان
احیای نوزادان یکی از شایع ترین و مشکل ترین اقدامات در پزشکی است. متاسفانه اگر عملیات احیا بدرستی انجام نشود نوزادان دچار عوارض عصبی، انواع معلولیتها و حتی .
 
احیاء نوزاد
لذا می توان چنین فرض کرد که با اجرای صحیح اصول ساده احیای نوزادان، سالیانه. نتیجه نهایی در مورد. 9. میلیون نوزاد در. سراسر جهان بهبود چشمگیری خواهد داشت . طی. 55.
 
بسته خدمتی احیا نوزاد - معاونت درمان
را به عنوان اولویت کشوری سالمت نوزادان در دستور 1»برنام
چگونه می توان بیماری قلبی نوزادان را درمان کرد؟ آیا با راهکارها و روش های درمان این بیماری آشنایی دارید؟ ما در این مقاله می خواهیم شما را با نشانه ها و علائم این بیماری آشنا کرده و به شما بگوییم اگر صدایی اضافی از قلب نوزاد خود می شنوید این می تواند خطر ناک باشد یا نه.
لینک ها و سایت هایی که می تواند در این راستا به شما کمک کنند:

بیماری قلبی نوزادان

درمان بیماری قلبی نوزادان

بزرگی قلب نوزاد

نارسایی قلبی در نوزادان


ادامه مطلب
چگونه می توان بیماری قلبی نوزادان را درمان کرد؟ آیا با راهکارها و روش های درمان این بیماری آشنایی دارید؟ ما در این مقاله می خواهیم شما را با نشانه ها و علائم این بیماری آشنا کرده و به شما بگوییم اگر صدایی اضافی از قلب نوزاد خود می شنوید این می تواند خطر ناک باشد یا نه.
لینک ها و سایت هایی که می تواند در این راستا به شما کمک کنند:

بیماری قلبی نوزادان

درمان بیماری قلبی نوزادان

بزرگی قلب نوزاد

نارسایی قلبی در نوزادان


ادامه مطلب
بهترین شیر برای تغذیه کودکان شیر مادر است. ولی مادرانی هستند که به دلایل مختلف مانند اشتغال یا نداشتن شیر مجبور به تغذیه نوزاد با شیری به جز شیر خود هستند.
.
اما برخی نوزادان به لبنیات گاوی حساسیت دارند و مادران اقدام به تغذیه نوزاد با شیر بز می کنند.
.
مادران باید این نکته مهم را بدانند که هرگز نوزاد خود را با شیر بز یا Goat milk تغذیه نکنند. زیرا:
- شیر بز به دلیل کمبود فولیک اسید خطر آنمی مگالوبلاستیک دارد.
- همچنین مصرف آن برای نوزاد با خطر اختلال
درمان یبوست در نوزادان 
علت یبوست در نوزادان علت های متفاوتی دارد.در ایجا به مهم ترین علت ها و موثرترین درمان ها پرداخته ایم
تا هم از نگرانی مادران کاسته شود و هم کودک زودتر بهبود یابد. زیراکه یبوست موجب می شود بدن نوزاد
ضعیف شود و اینکه طول می کشد که دوباره نوزاد بتواند بدنش قوی شود.
طبیعی است که نوزادی از شیر مادر تغذیه می شود یبوست شود، زیرا مواد مغذی آن به راحتی برای نوزاد
جذب می شود. اما علت یبوست نوزادان شیر خشکی، بعضی از شیر خشک ها ممکن
تعدادی از والدین عزیز پس از تحمل سختی های بارداری و زایمان وقتی تازه میخواهند از ثمره عشق شان لذت ببرند متوجه حالت ها و بی قراری های دلبندشان میشوند و پروسه فرزند پروری برایشان به شدت سخت و زجر آور میشود.شیرش را که خورده، پوشکش تمیز است و خواب کافی داشته پس این گریه ها برای چیست؟ 
در حال طبیعی در روده تمام نوزادان و شیرخواران گاز تولید میشود. بعضی از نوزادان، گاز را به راحتی از راه دهان با آروغ زدن یا از راه مقعد دفع میکنند. تعدادی از نوزادان
جزو جمع بندی درس پرستاری و بهداشت مادران و نوزادان (مادر نوزاد)
این فایل به صورت پی دی اف و ورد در 54 صفحه ، که شامل سوالات آموزشی ، تالیفی و سوالات پر تکرار  10 سال  (87-88 تا 96-97) درس پرستاری و بهداشت مادران نوزادان می باشد. توجه:  فایل مذکور از جنبه جمع بندی در سه ماه اخر مطالعات کنکور ارشد تدوین شده است. هدف از تدوین این جزو، مسط شدن به بخش های پر تکرار کنکور که غریب به 60 درصد سوال های طرح شده هر سال را به خود اختصاص دارد، می شود. این جزو دارای 200 سو
نشانه های کولیک در نوزادان و روش درمانی آن
کولیک نوزادان یک حالت خسته کننده ای است که با دوره های قابل پیش بینی در کودک سالم و تغذیه شده مشخص می شود. کودک هایی که دچار درد کولیکی هستند بیشتر از سه ساعت در روز و سه روز در هفته و یا حتی بیشتر گریه می کنند. بنظر می رسد برای تسکین کودک در این حالات، اقدامات زیر مفید است، اما نگران نباشید، چرا که عمر کولیک نسبتا کوتاه است. طی چند هفته و یا چند ماه، کولیک از بین می رود.
 
برای مشاهده مطلب کلیک کنید: درم
در ادامه آموزش های کاربردی تغذیه نوزادان و کودکان در این پست می خواهیم بهترین و جدیدترین قرص های افزایش شیر برای مادران شیرده را به شما مادران گرامی معرفی نماییم.
نوزادان با تغذیه سالم است که می توانند به بهترین نحو ممکن رشد کنند و روز به روز توانمندتر و بزرگتر شوند. در تمام نقاط دنیا مادران بعداز بدنیا آوردن فرزندشان به دلایل مختلفی شیر کافی برای تغذیه نوزاد خود را ندارند و این موضوع باعث بی قراری کودک و نگرانی والدینشان می گردد. پس به همی
اگر به متخصص ارتودنسی
مراجعه کنید قطعا به شما می گویند که برخی از ناهنجاری های دندانی ریشه در
عادات بد در دوران نوزادی یا کودکی است. مکیدن انگشتان یکی از عادات بدی
است که اغلب نوزادان آن را انجام می دهند، به همین علت ک یک وسیله ای
است که مکیدن آن برای نوزادان بسیار خوشایند است. ک ارتودنسی یک
راهکار برای جلوگیری از مشکلاتی است که ممکن است در آینده به وجود بیابند.
 
آیا استفاده از ک منجر به آسیب های دندانی می شود ؟
استفاده از پ
کنترل زردی در نوزادان
جهت کنترل زردی در نوزادان اقدامات لازم برای تشخیص زردی در نوزاد و راهکارهای موثر برای درمان آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
اما قبل از آن لازم است یک آشنایی کلی با زردی
و انواع آن و اینکه چرا برخی از نوزادان به زردی مبتلا می شوند پیدا کنیم.
زردی می تواند مرتبط با شیر مادر یا غیر مرتبط با آن باشد
اما به هر حال مسئله ای که حائز اهمیت است
شیردهی به نوزاد توسط شیر مادر برای درمان هر چه بهتر زردی در نوزادان است.
شیردهی می توا
به مادران شهیدان سلام رحمان است/نگربه قلب شریفش شکوه ایمان است/به یادهمسرحیدرکه اسوه دین بود/برای حضرت عباس خود پریشان است/همانکه ام بنین و مدافع حیدر/برای حضرت زهرا گذشته ازجان است/درون خاک بقیع راصفا دهدبانو/همیشه اسوه والا برِ شهیدان است/به راه سرخ شهادت رسد زاو یاری/ز یادکرببلایش دو چشم گریان است/کنون زخصلت بانو به مادران درسی/زپاکدامنی زن عروج انسان است/به مادران شهیدان خداکندتعظیم/که این طلیعه رحمت سرود جانان است/نگربه کشورایران هز
سن 6 ماهگی نوزادان سنی است که مادران شروع به غذا دادن به آنها می کنند و نوزادان کم کم با در آمدن دندانهایشان می توانند آنچه که دوست دارند را بخورند. مادران میدانند که بهترین غذا برای نوزادان شیر مادر است اما برای رشد بهتر نوزادان علاوه بر شیر مادر به آنها غذا های کمکی و مقوی می دهند. در ادامه با طرز تهیه یک نمونه از سوپ های مقوی و لذیذ که نوزادان هم به خوردن آن علاقه نشان می دهند آشنا می شوید.
سوپ گوشت و سبزیجات بع علت دارا بودن منابع غذایی باارز
علائم و درمان رفلاکس در نوزادان
.
معمولا در نوزادی که دچار ریفلاکس است چند دقیقه‌ای بعد از اتمام شیردهی مقدار کمی شیر از دهانش بیرون می‌ریزد. شاید هم گاهی میزان شیری که برمی‌گردد آنقدر نباشد که بیرون بریزد و فقط تا دهان نوزاد برگردد.
.
نوزادانی که احتمال ابتلا به رفلاکس در آنها بیشتر است این شرایط را دارند:
.
- نوزادان چاق یا تپل
- نوزادانی که به هر شکل در معرض دود سیگار هستند
- نوزادانی که مادران‌شان غذاهایی مثل توت، کیوی، سبزیجات، گوجه خام
تغذیه کودک با شیر مادر یکی از متداول‌ترین توصیه‌هایی است که به مادران می‌شود. تاثیر شیر مادر بر رشد و سلامت کودک از همان سال‌های اولیه مشخص می‌شود. شیر مادر، شیری است که توسط غدد در سینه مادر برای تغذیه نوزاد تولید می‌شود. این ماده خوراکی منبع اصلی تأمین مواد مغذی برای نوزادان قبل از توانایی آن‌ها در خوردن غذاهای دیگر است.  کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند در برابر بسیاری از بیماری‌ها مقاوم‌تر می‌شوند و از سلامت بیشتری نسب
نحوه شیردهی به نوزادان دوقلو چگونه باید باشد







نگهداری نوزاد دوقلو کاری سخت ولی بسیار شیرین می باشد
 
باور
های غلطی در مورد شیر دادن به دو قلو ها وجود دارد ، برخی بر این باورند
که بهتر است فقط به یکی از نوزادان شیر مادر بدهند ولی این حرف کاملا غلط
است. درست است که شیر دادن به دو نوزاد به طور همزمان سخت است، اما راه
هایی برای حل کردن این موضوع وجود دارد.
ادامه مطلب
پاورپوینت تغذیه وریدی در نوزادان
دانلود پاورپوینت تغذیه وریدی در نوزادان، در حجم 51 اسلاید. برای بسیاری از نوزادان نارس و بیمار، امکان تغذیه­ی کافی از طریق دستگاه گوارش وجود ندارد و به همین دلیل تغذیه وریدی در این نوزادان از اهمیت خاصی برخوردار است. تعریف تغذیه وریدی تغذیه وریدی کامل (total parenteral nutrition) یک محلول استریل .
♦️کشف باند خرید و فروش نوزادان در گرگان
مامورین انتظامی گلستان اعضای یک باند ۵ نفره خرید و فروش نوزادان را که با تطمیع ن به بارداری ، فرزندآوری و فروش نوزادان در گرگان مشغول فعالیت بودند شناسایی و دستگیر کردند.
چهار نفر زن و یک مرد این باند که سه دلال، یک ماما و یک همدست بودند در این اقدام پلیس شناسایی و دستگیر شدند.
این افراد با شناسایی بانوانی که از وضعیت معیشتی خوبی برخوردار نبودند آن ها را به فرزندآوری تطمیع کرده و با قبول همه مخار
بسیاری از والدین، هنگام تزریق واکسن به نوزاد خود با این سوال مواجه می شوند که آیا این تزریق برای نوزاد خطراتی به دنبال دارد؟
.
واکسیناسیون در کنار مزایای بی شماری که دارد در برخی کودکان می تواند موجب بروز علائمی شود. که در صورت خفیف بودن جایی برای نگرانی ندارند.
این علائم عبارتند از:
- تب و ورم
- تهوع و استفراغ
- درد شکم
- علایم سرماخوردگی
.
دکتر اکبر عظیمی
متخصص کودکان و نوزادان
رشد و تغذیه
.
آدرس مطب: شهرضا- میدان تاسوعا- مجتمع پزشکی کوثر- طبقه د
چرا بعضی از نوزادان زود دندان در می آورند؟
دندان
نوزادان معمولا از سن 7 تا 13 ماهگی در حال رویش است اما در برخی موارد
دندان ها دیر یا زودتر از این زمان درمی آیند که دلایل مختلفی دارد.
علت زود دندان درآوردن نوزاد چیست؟
ادامه مطلب
نحوه شیردهی به نوزادان دوقلو چگونه باید باشد







نگهداری نوزاد دوقلو کاری سخت ولی بسیار شیرین می باشد
 
باور
های غلطی در مورد شیر دادن به دو قلو ها وجود دارد ، برخی بر این باورند
که بهتر است فقط به یکی از نوزادان شیر مادر بدهند ولی این حرف کاملا غلط
است. درست است که شیر دادن به دو نوزاد به طور همزمان سخت است، اما راه
هایی برای حل کردن این موضوع وجود دارد.
ادامه مطلب
علت مشترک مرگ ن هنگام زایمان مرگ هنگام زایمان ، خطرات مرگبار هنگام وضع حمل مرگ هنگام زایمان متاسفانه اتفاق تلخی است که در حین وضع حمل و یا بعد از به دنیا آمدن نوزاد برای مادران رخ می دهد ، درست است که آمار این اتفاق بالا نیست اما ممکن است برای هرکسی رخ دهد پس باید بدانید . علل مشترک مرگ مادران هنگام زایمان زندگی بسیاری از افراد در سالیان گذشته به علت عدم تجهیزات پزشکی و درمانی نابود می شد. 

ادامه مطلب
نگران بودن در مورد سلامت نوزاد برای تمام پدر و مادرها و یک اتفاق طبیعی است. نوزادان، کوچک و آسیب‌پذیر هستند و نیاز به حمایت دارند. برای حمایت از سلامت یک نوزاد و تشخیص وجود مشکلی در او لازم است به کودکتان توجه داشته باشید و او را بشناسید.
اگر هر کدام از علائم زیر را در نوزاد مشاهده کردید، بلافاصله با پزشک کودکتان تماس بگیرید:
.
- تغییرات خلق‌وخو
- گریۀ غیرطبیعی
- بی‌اشتهایی
- کم شدن آب بدن
- تغییر غیرطبیعی در مدفوع
- خواب‌آلودگی زیاد
- مشکل یا ت
بازتاب نوزدان عکس العملی است که آن ها در چند هفته اول بعد از تولد انجام می‌دهند؛ این بازتاب‌ها به رشد جسمی و فکری نوزاد کمک می‌کنند و جزئی از فرآیند طبیعی رشد او محسوب می‌شوند. بازتاب نوزدان انواع مختلفی دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بازتاب مکیدن، بازتاب چنگ زدن، بازتاب پلک زدن، بازتاب گونه و. اشاره کرد. اطلاع از بازتاب‌ها به والدین کمک می‌کند تا بتوانند از مشکلات جسمی و ذهنی کودک آگاه شوند و در صورت وجود مشکل برای درمان ب
 برخی از خدمات
 درمان اسهال نوزاد
 درمان صدای اضافی قلب نوزاد
 درمان سوراخ قلب نوزادان
 درمان گرفتگی بینی نوزاد
 درمان ذات الریه نوزادان
 درمان تنگی نفس نوزاد
 درمان کولیک نوزاد
 درمان عدم تحمل لاکتوز در نوزادان
 درمان استفراغ نوزاد
 درمان ریفلاکس نوزاد
 درمان نارسایی قلبی نوزاد
 درمان دل درد نوزاد
دکتر امیر محمد آرمانیان
تاثیر موسیقی بر جنین :
    در رابطه با ارتباط مادر با جنین یکى از هیجان انگیزترین کشفیات مادران باردار، شروع ارتباط نوزادانشان با موسیقى قبل از تولد آنهاست. به طورى که امروزه محققین به خوبى مى دانند جنین هاى چهارماهه نسبت به موسیقى واکنش نشان مى دهند و با آن در داخل رحم آرام مى شوند. مطالعه نوزادان در یک مرکز مراقبت ویژه نوزادان» نشان داده است موسیقى موجب کاهش ضربان قلب، افزایش اشباع اکسیژن خون و کاهش استرس نوزاد مى شود و حتى موسیقى موجب تر
مناسبت وفات حضرت ام البنین و روز تکریم از مادران شهدا:دیدار امام جمعه و فرماندار قلعه گنج با مادران و خانواده های شهید این شهرستان فرماندار شهرستان قلعه گنج با همراهی حجت الاسلام نجنو امام جمعه ومحمدرضا طاهری رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان، و تنی چند از روسای ادا
ادامه مطلب
این پاورپوینت در 58 اسلاید به شکل کاملاً منحصر به فرد و زیبا طراحی شده است در این پاورپوینت مطالبی از تاریخچه فتوتراپی،بیماری های که با فتوتراپی درمان می شودبه همراه توضیح و عکس،درمان فوتودینامیک،زردی نوزادان،درمان زردی نوزادان،عوامل مهم در مورد درمان زردی نوزادان با فتوتراپی و سایر مطالب مفید و ارزنده علم روز پزشکی دنیا در این پاورپوینت درج شده است که امید واریم رضایت شما عزیزان را جلب نماید
جهت دانلود فایل کلیک کنید
این پاورپوینت در 58 اسلاید به شکل کاملاً منحصر به فرد و زیبا طراحی شده است در این پاورپوینت مطالبی از تاریخچه فتوتراپی،بیماری های که با فتوتراپی درمان می شودبه همراه توضیح و عکس،درمان فوتودینامیک،زردی نوزادان،درمان زردی نوزادان،عوامل مهم در مورد درمان زردی نوزادان با فتوتراپی و سایر مطالب مفید و ارزنده علم روز پزشکی دنیا در این پاورپوینت درج شده است که امید واریم رضایت شما عزیزان را جلب نماید
جهت دانلود فایل کلیک کنید
 پایان نامه آگاهی از عفونت ادراری کودکان

جهت مشاهده و دانلود فایل به روی لینک زیر کلیک نمایید
دانلود پایان نامه آگاهی از عفونت ادراری کودکان

 پایان نامه آگاهی از عفونت ادراری کودکان پایان نامه بررسی میزان آگاهی مادران از ریسک فاکتورهای عفونت ادراری کودکان چکیده شیوع نسبتا" بالای عفونت ادراری در کودکان  بررسی میزان آگاهی مادران از ریسک فاکتورهای عفونت ادراری دانلود تحقیق بررسی میزان آگاهی مادران از ریسک فاکتورهای عفونت ادراری  به این
فقط نوزادان نیستند که در آغوش مادر آرام می گیرند، بچه ها در هر سنی که باشند آغوش و حتی صدای مادر برای آنها تسلی بخش دلهایشان است. در این مطلب با عنوان تاثیر استرس بر شیر مادر، مطالب جدیدی را برای شما می نگاریم. 
مادران با عشق و صمیمیت و مهربانی نوزادان خود را در آغوش خود می گیرند و سالیان زیادی از عمر خود را برای بهتر پرورش دادن آنها صرف می کنند. می توان گفت بوسه های مادر بر روی صورت زیبای نوزاد دلیلی برای رسیدن به آرامش و خوشحالی نوزادان است. ا
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از مهر، بابک تیمورزاده با اقرار این پیغام که معیار شیوع زایمان زودرس بطور میانگین ۱۰ درصد است، افزود: سالانه حدود ۱۵ میلیون کودک نارس درون دنیا تولد می شود. وی امتداد رحم: نارسی موجب اصلی مرگ و میر و ناتوانی نوزادان تو کل دنیا است، بوسیله طوری که سبب ۶۰ تا ۸۰ درصد اجل و میر نوزادان بدون آنومالی های مادرزادی را تشکیل می دهد. تیمورزاده بوسیله دو انگیزه بنیانی زایمان زودرس اشاره کرد و افزود: زایمان زودرس الق
مشکلی که درباره تغذیه نوزاد با شیشه شیر وجود دارد این است که نوزاد بعد از استفاده طولانی از شیشه، تمایلی به استفاده مجدد از سینه مادرندارد. (سندرم گیجی ناشی از شیشه شیر)
.
اما مادرانی که به علت اشتغال یا نداشتن شیر مجبور به تغذیه نوزاد به وسیله شیشه هستند، می توانند از راهکارهای زیر برای عادت دادن نوزاد به شیشه استفاده کنند.
روش‌های آشنایی نوزاد با شیشه‌شیر
.
- دادن شیشه قبل از گرسنگی نوزاد
- اجازۀ بازی با سرشیشه
- استفاده از سرشیشۀ مشابه پست
در طول چند دهه گذشته ، it's به گونه‌ای فزاینده به رسمیت شناخته شده‌است که اختلالات روحی و اضطراب ( PMADs ) ، از جمله افسردگی پس از زایمان ، بیش از " افسردگی کودکان " هستند که در حدود ۱۴ درصد از ن در طول عمرشان و تا ۵۰ درصد در برخی از جمعیت‌های خاص خود را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند . PMADs می‌تواند منجر به بسیاری از پیامدهای مضر برای مادران و نوزادان آن‌ها شود ، از جمله میزان تغذیه ضعیف شیر مادر ، پیوند ضعیف مادران و نوزاد ، کاهش نرخ ایمن‌سازی نوزادا
دهیدراسیون و اسهال از مهمترین ریسکهای مادران باردارو شیرده است ، روزی از استادم پرسیدم ایا مادران اچ ای وی مثبت باید به نوزادشان شیر دهند یاخیر واو پاسخ داد حتما باید بدهند زیرا خطر ابتلا به ایدز و مرگ ومیر ان از اسهال و دزییدراسیون کمتر است.
ادامه مطلب

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها