نتایج جستجو برای عبارت :

شجره نامه سادات امامزاده نورالدین کهگیلویه از صغیر کبیر

بر اساس آمار منتشره تعداد امامزادگان در ایران در اوایل انقلاب اسلامی
1500مقبره بود. این رقم تا سالهای اخیر به حدود  11 هزار امامزاده وبقعه مقدس رسیده است. این
بدان معناست که طی سال‌های پس از انقلاب  به‌طور میانگین، سالانه تعداد ۳۰۰ امامزاده وبقعه  جدید در ایران مورد شناسایی وثبت قرار گرفته‌است بنا به گزارش های
رسمی  بالغ بر ۸۰۰۰ عدد از این امامزاده‌ها
فاقد سند و شجرهنامه هستند. بنابراین حدود  3000 امامزاده  با سند و 
شجره نامه و 8000 امامز
 امامزاده عبدالله ـ ماهشهر ـ هندیجان { امامزاده عبدالله }
مشهور به شاه عبدالله و شاهزاده عبدالله»، بقعه این امامزاده در میان روستاى امامزاده عبدالله، در 45 کیلومترى شمال بندر دیلم کنار دریا و جنب آثار باستانى شهر تاریخى مهروبان واقع شده است.
ادامه مطلب
 امامزاده عبدالله ـ ماهشهر ـ هندیجان { امامزاده عبدالله }
مشهور به شاه عبدالله و شاهزاده عبدالله»، بقعه این امامزاده در میان روستاى امامزاده عبدالله، در 45 کیلومترى شمال بندر دیلم کنار دریا و جنب آثار باستانى شهر تاریخى مهروبان واقع شده است.
ادامه مطلب
((بسم الله الرحمن الرحیم))
 توضیحات تکمیلی شجره نامه باران زهی(بادینی رِند):
سردار باران خان ولد سردار بادین خان ولد میرحسن خان (داماد شاه کلات میرشیهک خان) ولد سردار بدرالدین خان ( فرزند قدرتمند سردار سردار بادین خان) ولد سردار بادین خان (سردار نوشکی) ولد سردار امیر باران خان رند بلوچ ولد میر نوذ (رخشان) یا میر نواز خان(پایه گذار قبیله رخشانی) ((in the name of God)) Drainage genealogy (Badini Rand):
Sardar Baran Khan Volod Sardar Badin Khan Vold Mir Hossein Khan (son-in-law of Shahlatat Miyashik Khan) Volod Sardar Badriddin
امامزاده احمد ـ باغملک {مال آقا }
بقعه این امامزاده در 14 کیلومترى شمال غربى باغملک، در میان روستاى مال آقا، از دهستان ابوالعبّاس واقع شده است.
کنار محوّطه اى باز، دور یک قطعه از زمین را سنگ چین نموده اند و معتقدند که در آن جا امامزاده اى مدفون است. ظاهراً این مکان به خواب چند نفر از اهالى روستا آمده و سپس سنگ چین کرده اند و قصد ساختن بقعه اى دارند.
توی این امامزاده نشستم . نمیدونم چند ماه و چند روز و چند ساعت گذشته. هیچوقت اهل حفظ کردن تاریخا و مناسبتا نبودم. اصلا نمیدونم که اسم امامزاده چیه و شجره ش چیه. اصلا مگه مهمه . به قول شمس : عاشق حقیقی خدا وارد میخانه که بشود،آنجا برایش نمازخانه میشود،اما آدم دائم الخمر وارد نمازخانه هم که بشود،آنجا برایش میخانه میشود. در این دنیا هرکاری که بکنیم،مهم نیتمان است نه صورتمان!
من عاشق حقیقی خدا نبودم . عاشق حقیقی تو هم نبودم؟
پای سادات قبل از حضور امام رضا(ع) در طوس به ایران باز شده است. شهر و روستاهای زیادی در ایران وجود دارد که دارای جمعیت قابل توجه سادات هستند| دوست دارم یک سرشماری برگزار کنیم که هر کس بگوید در محل ست خود چه شهرها یا روستاهای بالای 20 درصد جمعیت سادات سراغ دارد؟ مثلا: سیدمحله/شهرستان ساری استان مازندران
امام زاده سیار جهت مناطق دور دست و فاقد امام زاده !!نفهمیدن درد بزرگیست !این تصویر امام زاده بیژن هست که برای مناطق دور دست ساخته شده و سیار هست .امامزاده عربی به نام بیژن که با خودرو جابجا میشه . !!!
پاسخ شایعه1. موردی به نام امامزاده سیار نداریم و با مبانی عقلی و مذهبی نیز همخوانی ندارد !2. این تصویر مربوط به انتقال ضریح جدید امامزاده بیژن در مازندران است که با شیطنت عده ای به نام امامزاده سیار معرفی شده است !3. این امامزاده اگر چه به نام بیژن مشه
امامزاده امیرامثال ـ بهبهان { خیابان شهید ملک پور}
مرقد این امامزاده در ابتداى خیابان شهید ملک پور شهر بهبهان قرار دارد.
بناى قبلى که از خشت و گل بود، توسّط شهردارى به بهانه فضاى سبز تخریب شد و قبر امامزاده به صورت بسیار معمولى در انتهاى فضاى سبز به جاى مانده است. متأسّفانه از هویّت شخصیّت مدفون اطّلاعى حاصل نشد.
بگو چه کسى شما را از تاریکیهاى خشکى و دریا مى ‏رهاند در حالى که او را به زارى و در نهان مى‏ خوانید.بگو خداست که شما را از آن [تاریکیها] و از هر اندوهى مى ‏رهاند باز شما شرک مى ‏ورزید (سوره انعام ایات 63 و 64)
از پیام ها و نتایج اعتقاد به توحید باور "نقش اختصاصى خداوند" در برهه هاى حساس و بحرانهاى زندگى و نجات آدمیان از مهلکه ها و از هرگونه اندوه و سختى است.بعد از آشنایی با امامزادگانی با نام هایی عجیب و غریب مثل امامزاده بیژن و قلقلی و امروز چشمم
امامزاده علویه ـ ماهشهر { بدرانى }
مشهور به سید علویه»، بقعه این امامزاده در میان روستاى بدرانى از توابع شهر ماهشهر واقع شده و مورد توجه اهالى است.
ساختمان بقعه به شکل مربع و به ابعاد 5×5 متر است و در بالاى آن گنبد هرمى به ارتفاع 4 متر دارد و در شرق آن یک شبستان با دو در تعبیه شده است. به اعتقاد اهالى امامزاده سید علویه، از علویات جلیل القدر حسینى است که از نام و نسب آن اطلاع دقیقى در دست نیست.
امامزاده حسن ـ مسجد سلیمان  { آرپناه }
مشهور به سید حسن آرپناه»، بقعه این امامزاده در منطقه کوهستانى روستاى آرپناه و در 60 کیلومترى شرق شهر لالى واقع شده است.
ساختمان بقعه از سنگ لاشه و ملاط گچ ساخته شده و بر بالاى آن گنبد عرقچینى کوتاهى است. در وسط بقعه صورت قبرى است که فاقد سنگ قبر و نوشته اى مى باشد. درباره این امامزاده داستانها و کرامت زیادى نقل مى کنند که نیازى به بررسى بیشترى است.
امامزاده احمد ـ اندیمشک {دشت لاله }
مشهور به شاهزاده احمد، شاه چراغ، امامزاده پاپى، گگ احمد و امامزاده درب گنبد»،(1) بقعه باشکوه و زیباى این امامزاده در 79 کیلومترى شمال غرب شهر اندیمشک، در دشت لاله، از دهستان مازو بخش الوار گرمسیرى واقع شده و چشم انداز آن فوق العاده زیبا و دیدنى ، در دل رشته کوه زاگرس و در حد فاصل استان‌های لرستان و خوزستان قرار دارد. در مجاورت این بقعه نیز چشم‌انداز طبیعی بسیار زیبایی از دشت پوشیده از درختان بلوط با آب و ه
امامزاده زید ـ باغملک { سوالى }
بقعه این امامزاده در کنار خیابان روستاى سوالى از توابع باغملک واقع شده و مورد توجه اهالى است.
ساختمان بقعه به شکل مربع و در سالیان اخیر مرمت شده و در وسط آن صورت قبرى است که دور آن را ضریح ساده اى قرار داده اند. از هویّت شخص مدفون اطلاعى حاصل نشد.
در ۶ اکتبر رئیس‌جمهورِ مصر ، انور سادات توسط تروریست‌ها به‌قتل رسیده بود . آاُمامه این واقعه را با تأسفی دوباره برای سادات به‌یاد آورد . همیشه کَله‌ی تاس انور سادات را دوست داشت و از هر نوع اصولگرایی مذهبی بیزار بود . فکر جهان‌بینی متعصبانه‌ی این مردم ، توهم خودبرتربینی‌شان و اعتقاد راسخشان در مقابل دیگران کافی بود تا او را مملو از خشم کند . خشمش تقریباً غیرقابل کنترل بود . اما این هیچ ربطی به آنچه که اکنون با آن درگیر بود نداشت . چند نفس
امامزاده ابوالقاسم ـ رامهرمز  {شاه ابوالقاسم }
مشهور به شاه ابوالقاسم»، بقعه این امامزاده در 35 کیلومترى جنوب غرب شهر رامهرمز و در میان روستاى شاه ابوالقاسم قرار دارد.
بنایى قدیمى از خشتوگل که در دوره قاجاریّه ساخته شد و شامل ایوان، گنبد، اتاق و صحن است.
ادامه مطلب
برگزاری مراسم شب احیاء در امامزاده سید ابراهیم مراغه همراه با سخنرانی ودعای جوشن کبير

برگزاری مراسم شب احیاء در امامزاده سید محمد مراغه همراه با سخنرانی ودعای جوشن کبير

برگزاری مراسم شب احیاء در امامزاده سید اسماعیل میانه همرابا دعای جوشن کبير وسخنرانی  وپذیرائی افطاری وسحری از زائرین


برگزاری مراسم شب احیاء در امامزاده سید علی شهرستان اهر همراه با دعای جوشن کبير وسخنرانی امام جمعه محترم اهر

برگزاری مراسم شب احیاء در امامزاده سید اب
امامزاده محمد - آبادان {خیابان طالقانی}
مشهور به "امامزاده ابوتاوه "،بقعه این امامزاده سیدمحمد ابوتاوه در شهر آبادان خیابان طالقانی (زندسابق) در بهترین نقطه شهر و در کنار حوزه علمیه امام صادق(علیه السلام)واقع شده است. بقعه که در خروجی خیابان کلیسای ارامنه قرار دارد و از دیرباز بخاطر کرامات متعدد شهرت خاصی دارد و مورد احترام قاطبه اهالی است.
امامزاده عبدالله ـ بهبهان { میدان جوانمرد }
بقعه این امامزاده در کنار میدان جوانمرد شهر بهبهان واقع شده است.
ساختمان بقعه، قدیمى و از سنگ و گچ بود در سال 1374 تخریب شد و بجاى آن بناى کنونى در حدود صد متر ساخته شد که داراى گنبد و گلدسته است. به اعتقاد اهالى، امامزاده عبدالله از نوادگان حضرت امام موسى کاظم(علیه السلام)مى باشد.
امامزاده عبدالله ـ شوشتر { رودبند }
یکى از مزارات مشهور و با شکوه شهرستان شوشتر، حرم با صفا و معظم امامزاده عبدالله است که مورد اعتقاد اهالى و محل نذر ونذور شوشتریها و خوزستانی هاست. این آرامگاه، در جنوب شهر شوشتر، بر فراز تپه اى واقع و پیرامون آن را گورستانى کهن فرا گرفته است.
ادامه مطلب
 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
 
پس از حسین، جهان بر سرش خراب شده
برای حفظ حرم، زینب انتخاب شده
 
نشاند بوسه به حلق بریده، از آن رو
به خون تشنه‌لبی، معجرش خضاب شده
 
کسی که داغ دو فرزند بر جگر دارد
نشسته سنگ صبورِ دلِ رباب شده
 
چه رفته بر دل زینب، کسی نمی‌داند
دمی که وارد مهمانی شراب شده
 
اگر چه خطبه خودش خوانده بود اما شهر
پر از صدای رسای ابوتراب شده
 
هزار مرتبه تا روز آخِرَت، نفرین
به شام و بزم می و کوفه‌ی خراب‌شده
 
به صبر عمه‌ی سادات، شیعه م
مختصری از زندگی نامه امامزاده زکریا مدفون در شهرستان رودان بخش زیارتعلی روستای
 عباس آباد منطقه گرمنو
نسب شریف امامزاده زکریا مدفون در روستای عباس آباد شهرستان رودان با واسطه به امام حسن مجتبی (ع) منتهی می شود که از قرار ذیل می باشد :
سید زکریا بن حسین بن محمد بن جعفر بند حسین بن ابی جعفر محمد بن زید ابی الحسین السیرافی بن حسین بن زید الاسود بن ابراهیم بن ابی عبدالله  محمد بن ابی محمد قاسم الرسی بن ابراهیم طباطبا بن ابراهیم الغمر بن حسن الم
متاسفانه در کتب شجره عوکانی نوشته مرحوم سیف السادات به اشتباه نامزد امام زاده علی بن محمد واقع در دره سید دختر خلیل اکبر است که کاملا اشتباه و بنا به گواه سادات نامزد علی بن محمد علیه السلام دختر بابا ویس ایلامی است نه خلیل اکبر علیه السلام درواقع خلیل بن احمد از نوادگان سید علی علیه السلام می باشد
مختصری از زندگی نامه امامزاده زکریا مدفون در شهرستان رودان بخش زیارتعلی روستای عباس آباد منطقه گرمنو

نسب شریف امامزاده زکریا مدفون در روستای عباس آباد شهرستان رودان با واسطه به امام حسن مجتبی (ع) منتهی می شود که از قرار ذیل می باشد :
سید زکریا بن حسین بن محمد بن جعفر بند حسین بن ابی جعفر محمد بن زید ابی الحسین السیرافی بن حسین بن زید الاسود بن ابراهیم بن ابی عبدالله  محمد بن ابی محمد قاسم الرسی بن ابراهیم طباطبا بن ابراهیم الغمر بن حسن المث
امامزاده بى بى حلیمه ـ بهبهان { بى بى حلیمه }
بقعه قدیمى این امامزاده در میان روستاى بى بى حلیمه، در حدود 15 کیلومترى جنوب شرقى شهر بهبهان، در کنار رودخانه فصلى با چشم انداز جالب واقع شده و در فصل بهار تفریح گاه مردم بهبهان است.
ادامه مطلب
امامزاده بى بى حلیمه ـ بهبهان { بى بى حلیمه }
بقعه قدیمى این امامزاده در میان روستاى بى بى حلیمه، در حدود 15 کیلومترى جنوب شرقى شهر بهبهان، در کنار رودخانه فصلى با چشم انداز جالب واقع شده و در فصل بهار تفریح گاه مردم بهبهان است.
ادامه مطلب
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام ناصر جوانبخت مدیرکل اوقاف و امور خیرات آذربایجان غربی شنبه ۱۶ آذر افزود: بامداد جمعه (۱۵ آذر) چندی از افراد به داخل امامزاده محمد و ابراهیم در منطقه امامزاده ارومیه رفته و پس از بریدن ضریح، اقدام به ربایش وجوه نقد تو ضریح کردند. وی افزایش کرد: پس از اطلاع از این سرقت، اقدامات اولیه بخاطر خبر این افراد با همکاری پلیس آگاهی اجرا شده و تحقیقات لازم داخل این خصوص در مشت ارتکاب است. مدیرکل اوقا
امامزاده بى بى تاج ـ رامهرمز { سرچشمه }
مشهور به بى بى گوهر تاج»، بقعه این امامزاده در میان روستاى سرچشمه، در چهار کیلومترى شمال باختر شهر رامهرمز واقع شده است.
ساختمان بقعه، بنایى تازه ساخت و زیبا و کرسى بلند است که توسّط سه پلکان به ایوان و مدخل آن راه مى یابد.
ادامه مطلب
t.me/GRasad_org/2466
سیف اله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره آمار سید و سادات کل کشور اظهار کرد: بیش از ۶ میلیون نفر از جمعیت ایران را سید و سادات تشکیل می‌دهند.
او افزود: از مجموع این آمار حدود ۳ میلیون و ۱۳۹ هزار نفر مردانی هستند که اسم آن‌ها با لفظ سید» و حدود ۲ میلیون و ۶۹۷ هزار نفر نیز نی هستند که اسم آن‌ها با لفظ سیده» یا سادات» آغاز می‌شود.
وی با اشاره به تقریبی بودن این آمار گفت: ممکن است جمعیت آماری اعلام شده از تعداد سید و
امامزاده بى بى تاج ـ رامهرمز { سرچشمه }
مشهور به بى بى گوهر تاج»، بقعه این امامزاده در میان روستاى سرچشمه، در چهار کیلومترى شمال باختر شهر رامهرمز واقع شده است.
ساختمان بقعه، بنایى تازه ساخت و زیبا و کرسى بلند است که توسّط سه پلکان به ایوان و مدخل آن راه مى یابد.
ادامه مطلب
عین متن شجره نامه ای که توسّط حضرت آیت الله
مرعشی نجفی ، در خصوص امامزاده عبدالله آیینه ورزان به تحریر در آمده است به شرح
زیر می باشد:
بسم الله الرّحمان الرّحیم
بر کافّه ی مؤمنین و مؤمنات اثنی عشری از
اهالی محال ( محلّه های ) دماوند و ساکنین قریه ی آیینه ورزان من ( از
) قراء ( روستاهای ) دماوند ، مخفی ، پوشیده و مستور نماند که از قرار کتاب
وافرالسّعادات بحر النّسّاب که از جمله کتب معتبر این زمان است و الیوم ( امروز )
که یوم ( روز ) یک شنبه بیست و دوم ش
این زیارتگاه باشکوه در خارج از آبادى کوچکى به نام گاپُله» نزدیکى عقدا، در مسیر جادّه تهران ـ یزد، حدّ واسط اردکان، عقدا قرار دارد و به امامزاده پاگنده» مشهور است.
بقعة این امامزاده داراى حرم، گنبد، صحن بزرگ و پیش طاقى بلند مى‏باشد. غلام گردشى بقعه، از سه طرف بناى اصلى را در خود گرفته و از طرف مدخل اصلى، ایوان بلندى دارد. در داخل بنا، در قسمت کمربند گنبد دو بند (نوار) و در مرکز گنبد، شمسه‏اى به شکل ستاره هشت پَر از آب و رنگ نقاشى شده است.
قدم
امامزاده حیدر ـ بهبهان  { مرکز شهر }
در قلب شهرستان بهبهان، مزار با شکوه و معظم امامزاده حیدر واقع شده، که مورد توجه اهالى و تمام مردم استان خوزستان است:
بناى قبلى امامزاده که از آثار دوره صفویّه بود، از لحاظ معمارى بى نظیر و یکى از مزارات با شکوه و قدیمى شهر بهبهان به شمار مى آمد، که شامل صحن، ایوان هاى متعدد، حجره هاى زیاد جهت اسکان زوار، گنبد رفیع کلاخودى و مقرنسهاى زیر گنبد و ایوان، و گچبریهاى زیباى اطراف رواقها همه از حکایت بناى زیباى ا
بیوگرافی ستاره سادات قطبی مجری و همسرش + تصاویر شخصی او را در ادامه مشاهده نمایید.
ستاره سادات قطبی مجری و گوینده تلویزیون را در بیوگرافی کامل و سن و تاریخ تولد و مداحی و شروع مجریگری و ازدواج اول و جدایی و ازدواج با شهرام شکیبا و عکس های شخصی و اینستاگرام این مجری تلویزیون را بخوانید.
ادامه مطلب
قالیشویی در امامزاده قاسم
 
 
قالیشویی ارزان در امامزاده قاسم تهران
 
معرفی بهترین قالیشویی در امامزاده قاسم همراه با شماره تلفن و آدرس قالیشویی
 
قالیشویی نمونه امامزاده قاسم
 
جمع آوری فوری فرش و تحویل سریع توسط قالیشویی نزدیک امامزاده قاسم
 
همین حالا با قالیشویی در امامزاده قاسم آندیالند تماس بگیرید و سفارش قالیشویی خود را ثبت نمایید .
 
فعالترین قالیشویی شمال تهران
 
دومین جشنواره کاچی روستای فمی در دیماه سالجاری برگزار می شود
جلسه برنامه ریزی دومین جشنواره کاچی فمی با حضور اصغری ، بخشدار امامزاده ، مسئولان ادارات  فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز ، دهیار و شورای اسلامی روستا در بخشداری امامزاده برگزار گردید.
در این جلسه احمدرضا حسن پور، رییس شورای روستا به عنوان دبیر جشنواره انتخاب گردید.
روابط عمومی بخشداری امامزاده
چقدر دوست دارم آدمی مشرب باشم اما.
ندای مشفقانه ی " لا تقربا هذه شجره" ات را میشنوم اما.
ماندن در بهشتم را بر هبوط ترجیح میدهم و عوام تاییدم میکنند به خاطر این انتخاب بجا.اما شوق درون رسوایم خواهد کرد.
شاید شجاعت به جان خریدن مشقات هبوط را هنوز پیدا نکردم.
من شوق هبوط حضرت آدم (ع) را در دل دارم. کیست که شوق آن شجره طیبه در دلش باشد و این شوق به بازار دنیایش نکشد؟!!!
دید وبازدید عید و سری زدیم به یکی از سادات محل
از باب خودشیرینی و محکم کردن پیوند میگم:
سید و شیخ شاخه های یه ریشه اند یه جورایی فامیلیم ها!
سید میخنده
داداشم میگم البته زحمتش مال ما شیخاست آقایی ش مال سادات!!
میگه خدارو شکر کنین چارشنبه نیست
رفقا از باب مزاح بهم میگن: سد چارشنبه
با خنده میگم حالا یکی از چهارشنبه هاتونو تعریف میکنین که حساب کار دستمون بیاد؟!
خاطره ای از جوونیاش تعریف کرد
گفتم: میگن هرروزتون نوروز باد، با این حساب ما عوام هر روز
امامزاده محمد بن زید – گتوند { منطقه عقیلی }
بقعه باشکوه این امامزاده در پنج کیلومتری بخش ترکالکی در منطقه عقیلی، از توابع شهرستان گتوند واقع شده است.
این بقعه در دامنه کوه و کنار دره‌ای ساخته شده و در جوار مرقد شریف ایشان در دل کوه، چشمه آبی وجود دارد و همواره مورد توجه دوستداران اهل بیت: بوده است.
ادامه مطلب
 
مولی امیرالمؤمنین(علیه‌السلام)»:اِنتَظِروا الفَرَجَ وَلا تَیأسُوا مِن رَوحِ الله.همواره در انتظار (فرج و ظهور صاحب‌امان علیه‌السلام) باشید و یأس و ناامیدی از رحمت خدا به خود راه مدهید. (بحار، ج ١٥، ص ١٢٣)
یکی از اهداف هالیود و کمپانی های تحت نفوذ یهودیت تندرو و انجلیستها نشان دادن تصویری ضد مسیح و دجال گونه از امام زمان عج با توجه به اهداف پشت پرده غرب و کشورهای دست نشانده آنان در خاورمیانه است به همین منظور پروژه اسلام هراسی بوسیله سر

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها