نتایج جستجو برای عبارت :

شجره نامه سادات امامزاده نورالدین کهگیلویه از صغیر کبیرgo

بر اساس آمار منتشره تعداد امامزادگان در ایران در اوایل انقلاب اسلامی
1500مقبره بود. این رقم تا سالهای اخیر به حدود  11 هزار امامزاده وبقعه مقدس رسیده است. این
بدان معناست که طی سال‌های پس از انقلاب  به‌طور میانگین، سالانه تعداد ۳۰۰ امامزاده وبقعه  جدید در ایران مورد شناسایی وثبت قرار گرفته‌است بنا به گزارش های
رسمی  بالغ بر ۸۰۰۰ عدد از این امامزاده‌ها
فاقد سند و شجرهنامه هستند. بنابراین حدود  3000 امامزاده  با سند و 
شجره نامه و 8000 امامز
 امامزاده عبدالله ـ ماهشهر ـ هندیجان { امامزاده عبدالله }
مشهور به شاه عبدالله و شاهزاده عبدالله»، بقعه این امامزاده در میان روستاى امامزاده عبدالله، در 45 کیلومترى شمال بندر دیلم کنار دریا و جنب آثار باستانى شهر تاریخى مهروبان واقع شده است.
ادامه مطلب
 امامزاده عبدالله ـ ماهشهر ـ هندیجان { امامزاده عبدالله }
مشهور به شاه عبدالله و شاهزاده عبدالله»، بقعه این امامزاده در میان روستاى امامزاده عبدالله، در 45 کیلومترى شمال بندر دیلم کنار دریا و جنب آثار باستانى شهر تاریخى مهروبان واقع شده است.
ادامه مطلب
((بسم الله الرحمن الرحیم))
 توضیحات تکمیلی شجره نامه باران زهی(بادینی رِند):
سردار باران خان ولد سردار بادین خان ولد میرحسن خان (داماد شاه کلات میرشیهک خان) ولد سردار بدرالدین خان ( فرزند قدرتمند سردار سردار بادین خان) ولد سردار بادین خان (سردار نوشکی) ولد سردار امیر باران خان رند بلوچ ولد میر نوذ (رخشان) یا میر نواز خان(پایه گذار قبیله رخشانی) ((in the name of God)) Drainage genealogy (Badini Rand):
Sardar Baran Khan Volod Sardar Badin Khan Vold Mir Hossein Khan (son-in-law of Shahlatat Miyashik Khan) Volod Sardar Badriddin
امامزاده احمد ـ باغملک {مال آقا }
بقعه این امامزاده در 14 کیلومترى شمال غربى باغملک، در میان روستاى مال آقا، از دهستان ابوالعبّاس واقع شده است.
کنار محوّطه اى باز، دور یک قطعه از زمین را سنگ چین نموده اند و معتقدند که در آن جا امامزاده اى مدفون است. ظاهراً این مکان به خواب چند نفر از اهالى روستا آمده و سپس سنگ چین کرده اند و قصد ساختن بقعه اى دارند.
توی این امامزاده نشستم . نمیدونم چند ماه و چند روز و چند ساعت گذشته. هیچوقت اهل حفظ کردن تاریخا و مناسبتا نبودم. اصلا نمیدونم که اسم امامزاده چیه و شجره ش چیه. اصلا مگه مهمه . به قول شمس : عاشق حقیقی خدا وارد میخانه که بشود،آنجا برایش نمازخانه میشود،اما آدم دائم الخمر وارد نمازخانه هم که بشود،آنجا برایش میخانه میشود. در این دنیا هرکاری که بکنیم،مهم نیتمان است نه صورتمان!
من عاشق حقیقی خدا نبودم . عاشق حقیقی تو هم نبودم؟
امام زاده سیار جهت مناطق دور دست و فاقد امام زاده !!نفهمیدن درد بزرگیست !این تصویر امام زاده بیژن هست که برای مناطق دور دست ساخته شده و سیار هست .امامزاده عربی به نام بیژن که با خودرو جابجا میشه . !!!
پاسخ شایعه1. موردی به نام امامزاده سیار نداریم و با مبانی عقلی و مذهبی نیز همخوانی ندارد !2. این تصویر مربوط به انتقال ضریح جدید امامزاده بیژن در مازندران است که با شیطنت عده ای به نام امامزاده سیار معرفی شده است !3. این امامزاده اگر چه به نام بیژن مشه
امامزاده امیرامثال ـ بهبهان { خیابان شهید ملک پور}
مرقد این امامزاده در ابتداى خیابان شهید ملک پور شهر بهبهان قرار دارد.
بناى قبلى که از خشت و گل بود، توسّط شهردارى به بهانه فضاى سبز تخریب شد و قبر امامزاده به صورت بسیار معمولى در انتهاى فضاى سبز به جاى مانده است. متأسّفانه از هویّت شخصیّت مدفون اطّلاعى حاصل نشد.
بگو چه کسى شما را از تاریکیهاى خشکى و دریا مى ‏رهاند در حالى که او را به زارى و در نهان مى‏ خوانید.بگو خداست که شما را از آن [تاریکیها] و از هر اندوهى مى ‏رهاند باز شما شرک مى ‏ورزید (سوره انعام ایات 63 و 64)
از پیام ها و نتایج اعتقاد به توحید باور "نقش اختصاصى خداوند" در برهه هاى حساس و بحرانهاى زندگى و نجات آدمیان از مهلکه ها و از هرگونه اندوه و سختى است.بعد از آشنایی با امامزادگانی با نام هایی عجیب و غریب مثل امامزاده بیژن و قلقلی و امروز چشمم
پای سادات قبل از حضور امام رضا(ع) در طوس به ایران باز شده است. شهر و روستاهای زیادی در ایران وجود دارد که دارای جمعیت قابل توجه سادات هستند| دوست دارم یک سرشماری برگزار کنیم که هر کس بگوید در محل ست خود چه شهرها یا روستاهای بالای 20 درصد جمعیت سادات سراغ دارد؟ مثلا: سیدمحله/شهرستان ساری استان مازندران
امامزاده علویه ـ ماهشهر { بدرانى }
مشهور به سید علویه»، بقعه این امامزاده در میان روستاى بدرانى از توابع شهر ماهشهر واقع شده و مورد توجه اهالى است.
ساختمان بقعه به شکل مربع و به ابعاد 5×5 متر است و در بالاى آن گنبد هرمى به ارتفاع 4 متر دارد و در شرق آن یک شبستان با دو در تعبیه شده است. به اعتقاد اهالى امامزاده سید علویه، از علویات جلیل القدر حسینى است که از نام و نسب آن اطلاع دقیقى در دست نیست.
امامزاده حسن ـ مسجد سلیمان  { آرپناه }
مشهور به سید حسن آرپناه»، بقعه این امامزاده در منطقه کوهستانى روستاى آرپناه و در 60 کیلومترى شرق شهر لالى واقع شده است.
ساختمان بقعه از سنگ لاشه و ملاط گچ ساخته شده و بر بالاى آن گنبد عرقچینى کوتاهى است. در وسط بقعه صورت قبرى است که فاقد سنگ قبر و نوشته اى مى باشد. درباره این امامزاده داستانها و کرامت زیادى نقل مى کنند که نیازى به بررسى بیشترى است.
امامزاده احمد ـ اندیمشک {دشت لاله }
مشهور به شاهزاده احمد، شاه چراغ، امامزاده پاپى، گگ احمد و امامزاده درب گنبد»،(1) بقعه باشکوه و زیباى این امامزاده در 79 کیلومترى شمال غرب شهر اندیمشک، در دشت لاله، از دهستان مازو بخش الوار گرمسیرى واقع شده و چشم انداز آن فوق العاده زیبا و دیدنى ، در دل رشته کوه زاگرس و در حد فاصل استان‌های لرستان و خوزستان قرار دارد. در مجاورت این بقعه نیز چشم‌انداز طبیعی بسیار زیبایی از دشت پوشیده از درختان بلوط با آب و ه
امامزاده زید ـ باغملک { سوالى }
بقعه این امامزاده در کنار خیابان روستاى سوالى از توابع باغملک واقع شده و مورد توجه اهالى است.
ساختمان بقعه به شکل مربع و در سالیان اخیر مرمت شده و در وسط آن صورت قبرى است که دور آن را ضریح ساده اى قرار داده اند. از هویّت شخص مدفون اطلاعى حاصل نشد.
امامزاده ابوالقاسم ـ رامهرمز  {شاه ابوالقاسم }
مشهور به شاه ابوالقاسم»، بقعه این امامزاده در 35 کیلومترى جنوب غرب شهر رامهرمز و در میان روستاى شاه ابوالقاسم قرار دارد.
بنایى قدیمى از خشتوگل که در دوره قاجاریّه ساخته شد و شامل ایوان، گنبد، اتاق و صحن است.
ادامه مطلب
امامزاده محمد - آبادان {خیابان طالقانی}
مشهور به "امامزاده ابوتاوه "،بقعه این امامزاده سیدمحمد ابوتاوه در شهر آبادان خیابان طالقانی (زندسابق) در بهترین نقطه شهر و در کنار حوزه علمیه امام صادق(علیه السلام)واقع شده است. بقعه که در خروجی خیابان کلیسای ارامنه قرار دارد و از دیرباز بخاطر کرامات متعدد شهرت خاصی دارد و مورد احترام قاطبه اهالی است.
امامزاده عبدالله ـ بهبهان { میدان جوانمرد }
بقعه این امامزاده در کنار میدان جوانمرد شهر بهبهان واقع شده است.
ساختمان بقعه، قدیمى و از سنگ و گچ بود در سال 1374 تخریب شد و بجاى آن بناى کنونى در حدود صد متر ساخته شد که داراى گنبد و گلدسته است. به اعتقاد اهالى، امامزاده عبدالله از نوادگان حضرت امام موسى کاظم(علیه السلام)مى باشد.
امامزاده عبدالله ـ شوشتر { رودبند }
یکى از مزارات مشهور و با شکوه شهرستان شوشتر، حرم با صفا و معظم امامزاده عبدالله است که مورد اعتقاد اهالى و محل نذر ونذور شوشتریها و خوزستانی هاست. این آرامگاه، در جنوب شهر شوشتر، بر فراز تپه اى واقع و پیرامون آن را گورستانى کهن فرا گرفته است.
ادامه مطلب
در ۶ اکتبر رئیس‌جمهورِ مصر ، انور سادات توسط تروریست‌ها به‌قتل رسیده بود . آاُمامه این واقعه را با تأسفی دوباره برای سادات به‌یاد آورد . همیشه کَله‌ی تاس انور سادات را دوست داشت و از هر نوع اصولگرایی مذهبی بیزار بود . فکر جهان‌بینی متعصبانه‌ی این مردم ، توهم خودبرتربینی‌شان و اعتقاد راسخشان در مقابل دیگران کافی بود تا او را مملو از خشم کند . خشمش تقریباً غیرقابل کنترل بود . اما این هیچ ربطی به آنچه که اکنون با آن درگیر بود نداشت . چند نفس
مختصری از زندگی نامه امامزاده زکریا مدفون در شهرستان رودان بخش زیارتعلی روستای
 عباس آباد منطقه گرمنو
نسب شریف امامزاده زکریا مدفون در روستای عباس آباد شهرستان رودان با واسطه به امام حسن مجتبی (ع) منتهی می شود که از قرار ذیل می باشد :
سید زکریا بن حسین بن محمد بن جعفر بند حسین بن ابی جعفر محمد بن زید ابی الحسین السیرافی بن حسین بن زید الاسود بن ابراهیم بن ابی عبدالله  محمد بن ابی محمد قاسم الرسی بن ابراهیم طباطبا بن ابراهیم الغمر بن حسن الم
امامزاده بى بى حلیمه ـ بهبهان { بى بى حلیمه }
بقعه قدیمى این امامزاده در میان روستاى بى بى حلیمه، در حدود 15 کیلومترى جنوب شرقى شهر بهبهان، در کنار رودخانه فصلى با چشم انداز جالب واقع شده و در فصل بهار تفریح گاه مردم بهبهان است.
ادامه مطلب
 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
 
پس از حسین، جهان بر سرش خراب شده
برای حفظ حرم، زینب انتخاب شده
 
نشاند بوسه به حلق بریده، از آن رو
به خون تشنه‌لبی، معجرش خضاب شده
 
کسی که داغ دو فرزند بر جگر دارد
نشسته سنگ صبورِ دلِ رباب شده
 
چه رفته بر دل زینب، کسی نمی‌داند
دمی که وارد مهمانی شراب شده
 
اگر چه خطبه خودش خوانده بود اما شهر
پر از صدای رسای ابوتراب شده
 
هزار مرتبه تا روز آخِرَت، نفرین
به شام و بزم می و کوفه‌ی خراب‌شده
 
به صبر عمه‌ی سادات، شیعه م
مختصری از زندگی نامه امامزاده زکریا مدفون در شهرستان رودان بخش زیارتعلی روستای عباس آباد منطقه گرمنو

نسب شریف امامزاده زکریا مدفون در روستای عباس آباد شهرستان رودان با واسطه به امام حسن مجتبی (ع) منتهی می شود که از قرار ذیل می باشد :
سید زکریا بن حسین بن محمد بن جعفر بند حسین بن ابی جعفر محمد بن زید ابی الحسین السیرافی بن حسین بن زید الاسود بن ابراهیم بن ابی عبدالله  محمد بن ابی محمد قاسم الرسی بن ابراهیم طباطبا بن ابراهیم الغمر بن حسن المث
امامزاده بى بى حلیمه ـ بهبهان { بى بى حلیمه }
بقعه قدیمى این امامزاده در میان روستاى بى بى حلیمه، در حدود 15 کیلومترى جنوب شرقى شهر بهبهان، در کنار رودخانه فصلى با چشم انداز جالب واقع شده و در فصل بهار تفریح گاه مردم بهبهان است.
ادامه مطلب
متاسفانه در کتب شجره عوکانی نوشته مرحوم سیف السادات به اشتباه نامزد امام زاده علی بن محمد واقع در دره سید دختر خلیل اکبر است که کاملا اشتباه و بنا به گواه سادات نامزد علی بن محمد علیه السلام دختر بابا ویس ایلامی است نه خلیل اکبر علیه السلام درواقع خلیل بن احمد از نوادگان سید علی علیه السلام می باشد
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام ناصر جوانبخت مدیرکل اوقاف و امور خیرات آذربایجان غربی شنبه ۱۶ آذر افزود: بامداد جمعه (۱۵ آذر) چندی از افراد به داخل امامزاده محمد و ابراهیم در منطقه امامزاده ارومیه رفته و پس از بریدن ضریح، اقدام به ربایش وجوه نقد تو ضریح کردند. وی افزایش کرد: پس از اطلاع از این سرقت، اقدامات اولیه بخاطر خبر این افراد با همکاری پلیس آگاهی اجرا شده و تحقیقات لازم داخل این خصوص در مشت ارتکاب است. مدیرکل اوقا
امامزاده بى بى تاج ـ رامهرمز { سرچشمه }
مشهور به بى بى گوهر تاج»، بقعه این امامزاده در میان روستاى سرچشمه، در چهار کیلومترى شمال باختر شهر رامهرمز واقع شده است.
ساختمان بقعه، بنایى تازه ساخت و زیبا و کرسى بلند است که توسّط سه پلکان به ایوان و مدخل آن راه مى یابد.
ادامه مطلب
امامزاده بى بى تاج ـ رامهرمز { سرچشمه }
مشهور به بى بى گوهر تاج»، بقعه این امامزاده در میان روستاى سرچشمه، در چهار کیلومترى شمال باختر شهر رامهرمز واقع شده است.
ساختمان بقعه، بنایى تازه ساخت و زیبا و کرسى بلند است که توسّط سه پلکان به ایوان و مدخل آن راه مى یابد.
ادامه مطلب
t.me/GRasad_org/2466
سیف اله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره آمار سید و سادات کل کشور اظهار کرد: بیش از ۶ میلیون نفر از جمعیت ایران را سید و سادات تشکیل می‌دهند.
او افزود: از مجموع این آمار حدود ۳ میلیون و ۱۳۹ هزار نفر مردانی هستند که اسم آن‌ها با لفظ سید» و حدود ۲ میلیون و ۶۹۷ هزار نفر نیز نی هستند که اسم آن‌ها با لفظ سیده» یا سادات» آغاز می‌شود.
وی با اشاره به تقریبی بودن این آمار گفت: ممکن است جمعیت آماری اعلام شده از تعداد سید و
امامزاده حیدر ـ بهبهان  { مرکز شهر }
در قلب شهرستان بهبهان، مزار با شکوه و معظم امامزاده حیدر واقع شده، که مورد توجه اهالى و تمام مردم استان خوزستان است:
بناى قبلى امامزاده که از آثار دوره صفویّه بود، از لحاظ معمارى بى نظیر و یکى از مزارات با شکوه و قدیمى شهر بهبهان به شمار مى آمد، که شامل صحن، ایوان هاى متعدد، حجره هاى زیاد جهت اسکان زوار، گنبد رفیع کلاخودى و مقرنسهاى زیر گنبد و ایوان، و گچبریهاى زیباى اطراف رواقها همه از حکایت بناى زیباى ا
این زیارتگاه باشکوه در خارج از آبادى کوچکى به نام گاپُله» نزدیکى عقدا، در مسیر جادّه تهران ـ یزد، حدّ واسط اردکان، عقدا قرار دارد و به امامزاده پاگنده» مشهور است.
بقعة این امامزاده داراى حرم، گنبد، صحن بزرگ و پیش طاقى بلند مى‏باشد. غلام گردشى بقعه، از سه طرف بناى اصلى را در خود گرفته و از طرف مدخل اصلى، ایوان بلندى دارد. در داخل بنا، در قسمت کمربند گنبد دو بند (نوار) و در مرکز گنبد، شمسه‏اى به شکل ستاره هشت پَر از آب و رنگ نقاشى شده است.
قدم
عین متن شجره نامه ای که توسّط حضرت آیت الله
مرعشی نجفی ، در خصوص امامزاده عبدالله آیینه ورزان به تحریر در آمده است به شرح
زیر می باشد:
بسم الله الرّحمان الرّحیم
بر کافّه ی مؤمنین و مؤمنات اثنی عشری از
اهالی محال ( محلّه های ) دماوند و ساکنین قریه ی آیینه ورزان من ( از
) قراء ( روستاهای ) دماوند ، مخفی ، پوشیده و مستور نماند که از قرار کتاب
وافرالسّعادات بحر النّسّاب که از جمله کتب معتبر این زمان است و الیوم ( امروز )
که یوم ( روز ) یک شنبه بیست و دوم ش
قالیشویی در امامزاده قاسم
 
 
قالیشویی ارزان در امامزاده قاسم تهران
 
معرفی بهترین قالیشویی در امامزاده قاسم همراه با شماره تلفن و آدرس قالیشویی
 
قالیشویی نمونه امامزاده قاسم
 
جمع آوری فوری فرش و تحویل سریع توسط قالیشویی نزدیک امامزاده قاسم
 
همین حالا با قالیشویی در امامزاده قاسم آندیالند تماس بگیرید و سفارش قالیشویی خود را ثبت نمایید .
 
فعالترین قالیشویی شمال تهران
 
دومین جشنواره کاچی روستای فمی در دیماه سالجاری برگزار می شود
جلسه برنامه ریزی دومین جشنواره کاچی فمی با حضور اصغری ، بخشدار امامزاده ، مسئولان ادارات  فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز ، دهیار و شورای اسلامی روستا در بخشداری امامزاده برگزار گردید.
در این جلسه احمدرضا حسن پور، رییس شورای روستا به عنوان دبیر جشنواره انتخاب گردید.
روابط عمومی بخشداری امامزاده
چقدر دوست دارم آدمی مشرب باشم اما.
ندای مشفقانه ی " لا تقربا هذه شجره" ات را میشنوم اما.
ماندن در بهشتم را بر هبوط ترجیح میدهم و عوام تاییدم میکنند به خاطر این انتخاب بجا.اما شوق درون رسوایم خواهد کرد.
شاید شجاعت به جان خریدن مشقات هبوط را هنوز پیدا نکردم.
من شوق هبوط حضرت آدم (ع) را در دل دارم. کیست که شوق آن شجره طیبه در دلش باشد و این شوق به بازار دنیایش نکشد؟!!!
امامزاده محمد بن زید – گتوند { منطقه عقیلی }
بقعه باشکوه این امامزاده در پنج کیلومتری بخش ترکالکی در منطقه عقیلی، از توابع شهرستان گتوند واقع شده است.
این بقعه در دامنه کوه و کنار دره‌ای ساخته شده و در جوار مرقد شریف ایشان در دل کوه، چشمه آبی وجود دارد و همواره مورد توجه دوستداران اهل بیت: بوده است.
ادامه مطلب
امامزاده امیر محمّد ـ بهبهان { خاویز}
بقعه این امامزاده در 15 کیلومترى شمال شرق بهبهان و در میان روستاى خاویز واقع شده است. بنایى تازه ساخت و به صورت مربّع مستطیل به ابعاد 11×20 متر که ایوان آن رو به جانب شمال واقع است و ابعاد آن 4×20 و ارتفاع 4 متر مى باشد.
ادامه مطلب
بیوگرافی ستاره سادات قطبی مجری و همسرش + تصاویر شخصی او را در ادامه مشاهده نمایید.
ستاره سادات قطبی مجری و گوینده تلویزیون را در بیوگرافی کامل و سن و تاریخ تولد و مداحی و شروع مجریگری و ازدواج اول و جدایی و ازدواج با شهرام شکیبا و عکس های شخصی و اینستاگرام این مجری تلویزیون را بخوانید.
ادامه مطلب
امامزاده محمد بن زید – گتوند { منطقه عقیلی }
بقعه باشکوه این امامزاده در پنج کیلومتری بخش ترکالکی در منطقه عقیلی، از توابع شهرستان گتوند واقع شده است.
این بقعه در دامنه کوه و کنار دره‌ای ساخته شده و در جوار مرقد شریف ایشان در دل کوه، چشمه آبی وجود دارد و همواره مورد توجه دوستداران اهل بیت: بوده است.
ادامه مطلب
خدا لعنت کند من را اگه بخواهم ذره ای بی احترامی به ساحت مقدس امامزاده ابراهیم و امامزاده اسماعیل علیهماالسلام بکنم .روی سخن من با آن پیمانکار بی تعهدی است که این گنبد را ساخته .در دو مطلب قبلی در مورد کاشی کاری گفتم . دیروز دیدم روی گنبد پر از خاکشیر شده این یعنی چه ؟ !
امامزاده بابا زاهد ـ مسجد سلیمان { درّه زاهد }
بقعه این امامزاده در میان روستاى دره زهد از توابع بخش لالى مسجد سلیمانى واقع شده است.
ساختمان بقعه، بنایى تازه تعمیر است که شالوده آن از سنگ لاشه و ملاط گچ ساخته شده که به صورت چهار ضلعى با گنبد عرقچینى است که بر روى آن یک گنبد طلایى با ورق گالوانیزه به ارتفاع 5/2 متر پوشش یافته است.
امامزاده احمد ـ شوشتر { گتوند}
مشهور به پیر احمد»، بقعه این امامزاده در 35 کیلومترى شمال شوشتر و در شش کیلومترى خارج از شهر گتوند واقع شده است.
بنایى کوچک به ابعاد 3×3 متر با گنبد ضربى که روى آن یک گنبد اضافى دیگر نهاده اند. قطر دیوار بقعه حدود یک متر و در وسط آن صورت قبرى به اندازه 60 سانتى متر قرار دارد. گورستان بزرگ و بسیار قدیمى پیرامون بقعه مى باشد که قدیمى ترین سنگ قبر آن، سال 1200 هـ . ق را نشان مى دهد. از شخصیّت مدفون در بقعه اطّلاع دقیقى حا
امامزاده محمّد صالح ـ رامهرمز { محلّه علمدار}
بقعه این امامزاده در محلّه شهر رامهرمز واقع شده و بسیار مورد توجه اهالى است.
ساختمان بقعه بنایى زیبا و قدیمى با گنبد پلکانب و مخروطى به ارتفاع بیش از 8 متر است و دیوار آن 5/2 متر ارتفاع دارد و الباقى گنبد در 14 طبقه است.
ادامه مطلب
دید وبازدید عید و سری زدیم به یکی از سادات محل
از باب خودشیرینی و محکم کردن پیوند میگم:
سید و شیخ شاخه های یه ریشه اند یه جورایی فامیلیم ها!
سید میخنده
داداشم میگم البته زحمتش مال ما شیخاست آقایی ش مال سادات!!
میگه خدارو شکر کنین چارشنبه نیست
رفقا از باب مزاح بهم میگن: سد چارشنبه
با خنده میگم حالا یکی از چهارشنبه هاتونو تعریف میکنین که حساب کار دستمون بیاد؟!
خاطره ای از جوونیاش تعریف کرد
گفتم: میگن هرروزتون نوروز باد، با این حساب ما عوام هر روز
به قلم حجت‌الاسلام شاکر (طاهر خوش): همان گونه که خوانندگان می دانند بعد از رحلت پیامبر -صلی الله علیه و آله- دشمنان بر خانواده و خاندان پیامبر تنگ گرفته، به آزار و اذیت آنان پرداختند. امامان معصوم -علیهم السلام- را به شکنجه های جسمی و روحی و در نهایت به تبعید و شهادت بسنده نمی‌کردند و هر کجا که به آنان، فرزندان و دوستداران شان دست می یافتند، بر آزار و اذیت شان می افزودند که امامزاده ها نیز از این موضوع  مستثنی نبودند و امامزاده عباس علیه السلا
امامزاده محمّد صالح ـ رامهرمز { محلّه علمدار}
بقعه این امامزاده در محلّه شهر رامهرمز واقع شده و بسیار مورد توجه اهالى است.
ساختمان بقعه بنایى زیبا و قدیمى با گنبد پلکانب و مخروطى به ارتفاع بیش از 8 متر است و دیوار آن 5/2 متر ارتفاع دارد و الباقى گنبد در 14 طبقه است.
ادامه مطلب
امامزاده ابوالقاسم ـ مسجد سلیمان  {سرشاه لالى }
مشهور به شاه ابوالقاسم»، بقعه باشکوه این امامزاده در 47 کیلومترى شمال شرقى مسجد سلیمان بر بالاى تپّه اى در خارج از روستاى سرشاه لالى (شاه آبادسادات) با چشم انداز فوق العاده زیبا و دیدنى قرار دارد.
ادامه مطلب
به نام خدا 
 
نام:سید احمدرضا 
 
نام خانوادگی : بارون زاده موردراز
 
(سادات امام زاده مختار و از نوادگان امام سجاد)
 
تحصیلات : در حال تحصیل در مقطع لیسانس
 
رشته:معماری 
 
مکان: ایران .کهگيلويه‌و‌بویراحمد .یاسوج .روستاری موردراز علیا
 
 
 
امامزاده میر عالى حسین ـ بهبهان { کوى خروار}
این امامزاده در قسمت جنوب خاورى شهر بهبهان، و در کوى خروار واقع است. شخصیت مدفون در بقعه با نامهاى میر على حسین، میر الحسین، و میر عالى حسین نیز خوانده مى شود که بناى مقبره اش در سال 709 هـ ق بنا شده است.(1) در مدخل اتاقى که مقبره امامزاده در آن قرار دارد، چار چوب باد و لنگه در از سال 1381 هـ ق وجود دارد که بر هر لنگه آن سه کتیبه نوشته شده است. چنین به نظر مى رسد که این کتبیه ها از نظر خط شناسى به دو دوره جد
امامزاده بى بى بتول ـ مسجد سلیمان { بى بى بتول }
بقعه این امامزاده در خارج از روستاى بى بى بتول و در میان قبرستان آن واقع شده است.
اصل بنا به صورت دو اتاق تو در تو به ابعاد 5×10 متر است و درِ آن از جانب شمال باز مى شود و سپس به شبستان غربى و بعد به اتاق مرقد راه دارد. دو شبستان تو در تو به ابعاد فوق با همین ویژگى در جانب غرب بقعه است که سقف آن طاق ضربى است. شالوده بنا از سنگ لاشه و ملاط گچ ساخته شده و در تعمیرات اخیر با گچ اندود شده است.
ادامه مطلب
امامزاده میر عالى حسین ـ بهبهان { کوى خروار}
این امامزاده در قسمت جنوب خاورى شهر بهبهان، و در کوى خروار واقع است. شخصیت مدفون در بقعه با نامهاى میر على حسین، میر الحسین، و میر عالى حسین نیز خوانده مى شود که بناى مقبره اش در سال 709 هـ ق بنا شده است.(1) در مدخل اتاقى که مقبره امامزاده در آن قرار دارد، چار چوب باد و لنگه در از سال 1381 هـ ق وجود دارد که بر هر لنگه آن سه کتیبه نوشته شده است. چنین به نظر مى رسد که این کتبیه ها از نظر خط شناسى به دو دوره جد
 

شجره نامه امامزاده عبدالله (ع) کدکن
نویسنده : حسین زاده
تاریخ:شنبه 10 مرداد 1394-11:54 ب.ظ

در عدد اولاد حضرت موسی ابن جعفر (ع)اختلاف است.ابن شهر آشوب گفته است که اولاد آن حضرت سی نفر است.شیخ مفید (ره) فرموده که آن ها سی و هفت نفرند هیجده تن ذکور و نوزده تن اناث.بعضی ها سی وهشت نفر گفته اند.صاحب عمده الطالب گفته از برای آن حضرت شصت اولاد بود سی و هفت دختر و بیست و سه پسر.عالم فرزانه حضرت آیت الله العظمی نجفی مرعشی (ره) به عمده الطالب بیشتر استناد کرده ا
امامزاده بى بى بتول ـ مسجد سلیمان { بى بى بتول }
بقعه این امامزاده در خارج از روستاى بى بى بتول و در میان قبرستان آن واقع شده است.
اصل بنا به صورت دو اتاق تو در تو به ابعاد 5×10 متر است و درِ آن از جانب شمال باز مى شود و سپس به شبستان غربى و بعد به اتاق مرقد راه دارد. دو شبستان تو در تو به ابعاد فوق با همین ویژگى در جانب غرب بقعه است که سقف آن طاق ضربى است. شالوده بنا از سنگ لاشه و ملاط گچ ساخته شده و در تعمیرات اخیر با گچ اندود شده است.
ادامه مطلب
شجره نامه اولاد کربلایی قربان حبیبی بابادی
آاور
آعالی  آ عکاشه
آعالی
آعبدالله
آتقی
آمهدی  آمحمد  آگودرز(آشلو)  آالرضا
آمحمد
آاحمد آمهرعلی
آاحمد
آحبیب آامان الله  آجهانگیر  آفرامرز
آحبیب 
آحاج احمد آ کربلایی قربان
آ کربلایی قربان
آنبی االله   آبندعلی   آتراب  آفیضل الله
آنبی الله
آعین الله آلطفعلی
آعین الله
آمشهدی سیف الله   
آشکرالله  آملا آصمد آحاج احمد آعلیرضا آحاج حمیدرضا آحبیب آفرهاد
 
 
 
 
 
 
 
امامزاده احمد ـ رامهرمز { زیرزرد }
مشهور به شاهزاده احمد و شاه جنّیان»، بقعه این امامزاده در 10 کیلومترى جنوب غربى رامهرمز و در خارج از روستاى زیرزرد قرار دارد.
بقعه به صورت هشت ضلعى و در سالیان اخیر ساخته شد و ابعاد هر ضلع آن 4 و ارتفاع آن 6 متر مى باشد. در میان بقعه، دو ستون جهت بر قرارى سقف و گنبدخانه تعبیه شده است. بر فراز بقعه، گنبد عرق چینى به قطر 2 و ارتفاع 5/3 متر احداث گردیده و در زیر آن، صورت قبرى است که با بلوک از کف بقعه بالا آورده اند و
قادری اعلام کرد:
اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در ۵ امامزاده شهرستان زرند
 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند گفت: طرح آرامش بهاری ویژه ایام تعطیلات نوروزی در جوار ۵ امامزاده شهرستان زرندبرگزار و تا ۱۴ فروردین ماه ادامه خواهد داشت
حجت‌الاسلام ابوالقاسم قادری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند  گفت: طرح آرامش بهاری ویژه ایام تعطیلات نوروزی در جوار ۵ امامزاده این شهرستان برگزار و تا ۱۴ فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.
وی با ب
 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
 
کدام باد خزان کرده برگ و باغت را؟
کدام زخم گرفته دل و دماغت را؟
 
نگاه هرز کدامین ستاره باعث شد
به روی شب بکشی پرده‌ی اتاقت را؟
 
تب است همدمم این روزها که دلتنگم
بدان که تاب نمی‌آورم فراقت را
 
چنین که فاصله افتاده بین ما چندیست
بگو که از چه کسی می‌شود سراغت را.؟
 
بگیر دست مرا و به جای دل بگذار
درست بین دو ابرو نشان داغت را
 
تمام راز مرا برق چشم‌هایم گفت
تو هم نشان بده -گر هست- اشتیاقت را
 
نفیسه‌سادات
 
 
*
امامزاده محمّد گیاهخوار ـ شوشتر { رود گرگر}
در کنار رود گرگر و بر روى محطوه مرتضى در شمال شرقى شهرستان شوشتر، مزار عظیمى پا برجاست که گویاى تاریخ چند صد ساله شوشتر را دارد. این بناى زیبا و مستحکم متعلّق به امامزاده سیّد محمّد گیاهخوار است که آن را سیّد محمّد گلابى هم مى نامند و در نزد اهالى از احترام خاصى برخوردار است و به احتمال قوى از آثار بجا مانده، دوران صفویّه مى باشد.
ادامه مطلب
پنج دلیل برای خریدن سگ استاندارد با شجره نامه جهانی FCI
خرید آگاهانه :
فارغ از جثه وکاربرد سگ ، نژاد آن باید با دقت انتخاب شود . هر نژاد خصوصیات رفتاری و جسمانی منحصر به فردی دارد . شما باید نژادی را انتخاب کنید که متناسب با کار مورد نظر شما باشد ، اهمیتی ندارد که شما سگ را برای چه هدفی میخواهید ،محافظت از شخص یا مکان ، برای شرکت در مسابقات تربیتی یا نژادی ، شکار ، محافظت در مقابل حیوانات وحشی ، امداد ونجات ، سرویس پلیس و. هرچه بیشتر از شجره نا
امامزاده محمّد گیاهخوار ـ شوشتر { رود گرگر}
در کنار رود گرگر و بر روى محطوه مرتضى در شمال شرقى شهرستان شوشتر، مزار عظیمى پا برجاست که گویاى تاریخ چند صد ساله شوشتر را دارد. این بناى زیبا و مستحکم متعلّق به امامزاده سیّد محمّد گیاهخوار است که آن را سیّد محمّد گلابى هم مى نامند و در نزد اهالى از احترام خاصى برخوردار است و به احتمال قوى از آثار بجا مانده، دوران صفویّه مى باشد.
ادامه مطلب
گزارش تصویری/ دومین همایش سادات با حضور صدها چهره سادات شیعه و اهل سنت
دومین همایش سادات صبح امروز پنج‌شنبه(2 دلو) با حضور صدها چهره برجسته سادات شیعه و اهل سنت و به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و شورای راهبردی سادات، در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد.
 
از وقایع مهم عصر تسلط عباسیان بر خراسان می توان از مبارزه امامزاده سلطان محمد عابد (ع) کاخک برادر بزرگوار امام رضا (ع) با ماموران حکومتی در کاخک گناباد که منجر به شهادت آن بزرگوار گردیده نام برد. که در حدود سال 23 هجری قمری روی داده است .
منبع: صغير، علیرضا ، ١٣۶۵ ( گناباد مهد اسطوره و هنر) مشهد : انتشارات مرندیز ، ١٣٩۴.
مطالب مرتبط:


شهرستان گناباد در دوران اسلامی

   

گناباد در دوران اسماعیلیان



امامزاده محمد عابد (ع) کاخک


امامزاده های شهرستا
مرغ دلم راهی قم می شوددر حرم امن تو گم می شود
 
عمه سادات سلام علیکروح عبادات سلام علیک
 
کوثر نوری به کویر قمیآب حیات دل این مردمی
 
عمه سادات بگو کیستی؟فاطمه یا زینب ثانیستی؟
 
از سفر کرب و بلا آمدی؟یا که به دنبال رضا آمدی؟
 
من چه کنم شعله داغ تو رادرد و غم شاهچراغ تو را
 
کاش شبی مست حضورم کنیبا خبر از وقت ظهورم کنی

شعر از مرحوم محمدرضا آقاسی
سلام
امروز خیلی حالم بد بود
رفتم زیارت شهدا و امامزاده
بعدم هیات داخل امامزاده.
خیلی خوب بود.فاطمیه انگار شروع شده برام
راحت گریه کردم راحت اشک هامو پاک کردم راحت یادت کردم
بابت حس و حال بدت نمیدونم چی بگم ولی یادمه قبلا بااین حرفم اروم میشی 
ان الله معنا
 
ساعت پنج بعد از ظهر و وسط درس خواندن دلم خواسته بود به سادات زنگ بزنم. هنوز الو? را نگفته بودم که با صدای بلند،از ته دل های های زد زیر گریه و گفت گلی اینجا جات خالیه مامان.من همیشه توی لحظه های حساس زندگیم خنده ام میگیره و این بار هم این طرف خط میخندیدم و سعی میکردم سادات را آروم کنم.بعد پیشنهاد کردم طی هفته ی آینده بیان دیدنم که دلتنگی سادات هم رفع بشه و شاید چند روزی نگهش دارم پیش خودم.بابت اینکه من اینطور با سوز و گداز دلتنگش نشده بودم عذ
امامزاده بى بى صالحه بیگم ـ بهبهان { خیابان امام حسین(علیه السلام) }
بقعه این امامزاده در میان مسجد بزرگى در خیابان امام حسین(علیه السلام) شهر بهبهان واقع شده و بسیار مورد توجّه اهالى است.
این مسجد که به ابعاد 18×22 متر است، صورت قبرى که به اندازه سى سانتى متر از کف مسجد بالا آورده اند در گوشه اى از آن قرار دارد و روى آن پارچه سبز کشیده اند. زمین زیارتگاه حدود سیصد متر مربع است و در آن وضو خانه احداث شده است.
ادامه مطلب
امامزاده ابوطالب و حسین ـ بهبهان  {خیابان امام حسین(ع) }
مشهور به شاهزاده ابوطالب و حسین»، بقعه این امامزادگان در خیابان امام حسین(علیه السلام)شهر بهبهان قرار دارد. هم چنین این امامزادگان به پیرک کربلایى سلمان» نیز خوانده مى شود; زیرا خادم اوّلیه این امامزاده مرحوم کربلایى سلمان بوده است.
ادامه مطلب
امامزاده بى بى صالحه بیگم ـ بهبهان { خیابان امام حسین(علیه السلام) }
بقعه این امامزاده در میان مسجد بزرگى در خیابان امام حسین(علیه السلام) شهر بهبهان واقع شده و بسیار مورد توجّه اهالى است.
این مسجد که به ابعاد 18×22 متر است، صورت قبرى که به اندازه سى سانتى متر از کف مسجد بالا آورده اند در گوشه اى از آن قرار دارد و روى آن پارچه سبز کشیده اند. زمین زیارتگاه حدود سیصد متر مربع است و در آن وضو خانه احداث شده است.
ادامه مطلب
امامزاده على اصغر ـ دزفول { شهرک شهید کریمى }
مشهور به على شلگهى»، بقعه با شکوه این امامزاده در میان شهرک شهید کریمى (شلگهى سابق) از توابع شهر دزفول واقع شده است.
بناى قدیمى که از خشت و گل و آجر ساخته شده بود و داراى گنبد عرقچینى مایل به قیفى داشت در سالیان قبل تخریب شد و بجاى آن بناى باشکوهى در مساحت حدود 450 متر مربع ساخته شد که داراى ایوان، گنبد، ضریح و حرم است.
ادامه مطلب
امامزاده ابراهیم ـ ایذه{کارتا}
مشهور به سلطان ابراهیم»، بقعه باشکوه این امامزاده در 42 کیلومترى شهر ایذه، در جنوب روستاى صالح به نام کارتا، روى تپّه اى طبیعى با چشم اندازى زیبا واقع شده است.(1)
بنا، قدیمى و متشکّل از دو گنبدخانه و اتاق هاى ورودى است که هر یک به یکدیگر راه دارند. بناى اصلى و بزرگ، متعلّق به سلطان ابراهیم مى باشد. در قسمت پشت بنا، مرقد سیّد شرف الدّین که کوچک تر است، قرار دارد. شالوده بنا از سنگ لاشه و ملاط گچ ساخته شده و در تع
 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
 
نگو کاری نمی‌آید به تنهایی از این مردم
رقم خورد انقلاب ما به دستان همین مردم
 
اگر ویران نکرد این باغ را طوفان، دلیل این بود
درخشیدند در هر عرصه‌ای هم‌چون نگین، مردم
 
جوان دادند و جان دادند، اما هم‌چنان ماندند
به پای عزت و آزادی این سرزمین، مردم
 
به رغم هرچه سختی، خم به ابروشان نیفتاده
نه در جنگ و نه در تحریم دشمن، بهترین مردم
 
میان قاب دنیا، ماه بهمن نقش می‌بندد
حضوری افتخارانگیز از این شورآفرین‌مردم
 
چهل
امامزاده على اصغر ـ دزفول { شهرک شهید کریمى }
مشهور به على شلگهى»، بقعه با شکوه این امامزاده در میان شهرک شهید کریمى (شلگهى سابق) از توابع شهر دزفول واقع شده است.
بناى قدیمى که از خشت و گل و آجر ساخته شده بود و داراى گنبد عرقچینى مایل به قیفى داشت در سالیان قبل تخریب شد و بجاى آن بناى باشکوهى در مساحت حدود 450 متر مربع ساخته شد که داراى ایوان، گنبد، ضریح و حرم است.
ادامه مطلب
امامزاده حمزه ـ ماهشهر ـ {35 کیلومترى هندیجان }
بقعه این امامزاده در کنار جاده ماهشهر به گناوه و در 35 کیلومترى هندیجان به ماهشهر واقع شده است.
ساختمان بقعه، بنایى زیبا و هشت ضلعى به ابعاد هر ضلع دو و ارتفاع شش متر است و گنبدى مطبق به قطر چهار و ارتفاع چهار متر و به صورت دَه پلکان در بالاى بقعه وجود دارد که در ساقه آن چهار پنجره جهت نورگیرى طراحى شده است.
ادامه مطلب
شرح حال و شهادت امام زاده عبدالله (ع)کدکن
نویسنده : حسین زاده
تاریخ:پنجشنبه 1 مرداد 1394-12:06 ق.ظ


امام زاده عبد الله (ع) با عده ای از بستگانش رو به سوی خراسان نمود.در جایی به نام ساوج بلاغ(ساوج بلاخ) جنگی سخت در گرفت که عده ای شهید شدند.امام زاده عبد الله (ع) با هماهنگی دیگر امام زادگان شبانه از‌ آن سرزمین عزیمت کردند. از شهری به شهری از دیاری به دیاری مدتی مخفی بودند.سپس به شهر جنداب (آب جهنده،گنداب، گندو ، شهر کهنه بلهرات کنونی) بین کدکن و نیشابور ف
امامزاده ابراهیم ـ باغملک { منجنیق }
بقعه این امامزاده بر فراز تپّه اى در شهر منجنیق، با چشم انداز فوق العاده زیبا قرار دارد.
بنایى قدیمى و به جا مانده از دوره صفویّه است که ظاهراً قبل از آن نیز وجود داشت و سپس در زمان صفویّه بازسازى شده است.
ادامه مطلب
وقتی رسیدم به سن ازدواج برای ترس از گناه به پدرم جهت ازدواج اعلام آمادگی کردم
به علت نداشتن کار درست و حسابی و قومیت خاصی که دارم کسی تمایلی نداشت تا با من ازدواج کنه
بالاخره پس از درست شدن کار و گذر از حداقل 20 خواستگاری ازدواج کردم و حاصل اش دو فرزند پسر و دختر بود که خدا رو شکر همشون رو دوست دارم
شاید روزی بمیرم و این خواسته در دلم حبس بشه ولی یکی از آرزوهام این بود که یا خودم سید باشم یا همسری محجبه و از تبار سادات داشته باشم  .
خودم که سید ن
از نوادگان امام جعفرصادق (علیه السلام) است در سمت چپ درب ورودی، بر روی تابلویی کتیبه ای است که حکایت از پرده برداری از ضریح امامزاده در تاریخ ۷/۱۰/۱۳۸۴ توسط حاج آقای چمران، معاونت وقت بقاع متبرکه سازمان اوقاف دارد و درآن نام امامزاده سیدشمس الدین محمد معروف به میرشمس الحق خوانده شده است.
ادامه مطلب
پاورپوینت خلاصه کتاب زراعت عمومی کمال سادات اسمعیلان

دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب زراعت عمومی کمال سادات اسمعیلان، در قالب ppt و در 314 اسلاید، قابل ویرایش، شامل فصل اول: کلیات و تعاریف، مقدمه، روند رشد جمعیت، تئوری مالتوس، نیازمندی به سوخت و الیاف، کلیات زراعت، فصل دوم: گروه بندی گیاهان زراعی،
برابری عرق جهادگران با خون رزمندگان 
مصاحبهچند سال پیش بود که نزدیکی های سالگرد شهادت شهید محمد تقی رضوی توفیق پیدا کردم به ملاقات مادرش بروم زنی که از تبار سادات حسینی بود و نسب همسر و فرزندانش نیز به سلسله سادات رضوی می رسد.
چند سال پیش بود که نزدیکی های سالگرد شهادت شهید محمد تقی رضوی توفیق پیدا کردم به ملاقات مادرش بروم زنی که از تبار سادات حسینی بود و نسب همسر و فرزندانش نیز به سلسله سادات رضوی می رسد.
 
ادامه مطلب
آستان امامزاده سیداحمد (علیه السلام) در بخش تخت شهرستان
بندرعباس، 60 کیلومتری شهر بندرعباس، دهستان تخت، روستای چاهستان واقع شده
است. بنای ساختمان بقعه شامل یک شبستان به مساحت تقریبی 200 متر مربع،
گنبد تک پوش، ایوان و رواق دورتا دور است.
به اعتقاد اهالی این امامزاده منسوب به امام موسی بن جعفر
(علیه السلام) می باشد که مورد تکریم و احترام اهالی منطقه و روستاهای
اطراف بوده و زائرین بسیاری از امارات متحده عربی جهت زیارت به این
امامزاد
امامزاده ابراهیم ـ بهبهان  {خیابان عدالت }
مشهور به شاهزاده ابراهیم»، بقعه باشکوه این امامزاده در خیابان عدالت شهر بهبهان قرار دارد.
بنایى مجلّل و قدیمى که به جا مانده از دوره صفویّه و شامل ایوان، گنبد، حرم و صحن است. مرقد امامزاده در اتاقى به ابعاد 8×8 متر قرار دارد که چهار زاویه آن را با ایجاد چهار طاق نما به دایره تبدیل نموده و در نتیجه، گنبد شلجمى بنا به قطر 6 و ارتفاع 8 متر را بر آن استوار ساخته اند. در ساقه گنبد تعداد هشت پنجره مشبّک گچى
پاورپوینت خلاصه کتاب زراعت عمومی براساس کتاب زراعت عمومی کمال سادات اسمعیلان

دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب زراعت عمومی، براساس کتاب زراعت عمومی کمال سادات اسمعیلان، در قالب ppt و در 314 اسلاید، قابل ویرایش، شامل فصل اول: کلیات و تعاریف، فصل دوم: گروه‌ بندی گیاهان زراعی، فصل سوم: اندام های گیاه (شکل، ساختمان، وظایف)،
دیروز جلسه کتابخوانی کتب جهادو شهادت بود. نفیسه سادات ناغافل وارد جلسه شد و آمد و کنارم نشست. از بعد حضورش دیگر نمی توانستم تمرکز کنم. او هم در جلسه نبود . هر دو رفته بودیم به پیاده روی اربعین. ازابتدای سفرقرار بود اگر شد و خدا خواست مسیرپیاده روی را باهم باشیم. من با کاروانی از دانشگاه تهران رفته بودم و نفیسه سادات با تیم پزشکی همین شهرخودمان. ولی با خانواده قول و قرارش این بود که مسیر را با من باشد. من هم ناراضی نبودم. گرچه برنامه اولیه من هم
امامزاده ابراهیم- هندیجان {جیری علیا }
مشهور به " شاه ابراهیم " ، بقعه این  امامزاده در روستای جیری علیا  از بخش چم خلف عیسی شهر هندیجان واقع شد ه است.
بنایى قبلى که از خشت وگل ساخته شده بود و داراى گنبد، ایوان و حرم بود، در سالیان اخیر تخریب گردید و به جاى آن، بناى کنونى به ابعاد 25×25 متر در حال ساخت است. در وسط آن، بین ستون هایى که جهت احداث گنبدخانه تعبیه شده، ضریح آهنى به ابعاد 1×2 متر قرار دارد.
ادامه مطلب
♦️افراد تایید صلاحیت شده داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان نطنز وبخش قمصر
♦️از بخش امامزاده
❇️محسن کلثومی❇️عباس قربیان❇️رسول عسگریان
♦️از بخش مرکزی نطنز
❇️اصغر صالح زاده علیایی❇️حمیدرضا غلامزاده❇️اسماعیل سلوکی تکیه سادات❇️علیرضا ادائی خضری❇️غلامعلی رسولی
♦️از بخش قمصر
❇️غلامرضا محمدی سده❇️علیرضا قمصری
 
پیش گفتار
در شهر بهمن از توابع شهرستان آباده دو بزرگوار از سلاله رسول اکرم (ص) بنامهای حضرت احمد و حضرت جعفر فرزندان حضرت امام زین العابدین حضرت موسی بن جعفر (ع) مدفون می باشند . به برکت وجود این دو بزرگوار هر سال عده کثیری از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت از نقاط مختلف کشور بخصوص از مناطق اقلید و ابرکوه و سرحدات آباده و اصفهان و شیراز و . بقصد زیارت راهی این محل می شوند و در مناسبتهای مختلف سال مانند ایام عاشورا و تاسوعا ، 28 صفر (سالروز رحلت پیام
همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین ـ کاشمر
شرکت‌کنندگان در این همایش با پای پیاده مسیر  حرم امامزاده سیدحمزه (ع) تا حرم امامزاده سیدمرتضی (ع) را پیمودند و حدود ۵۰ موکب سیدالشهدا (ع) در این مراسم از عزاداران در روز اربعین پذیرایی کردند.
در این پست از وبلاگ قصد داریم به معرفی مختصری از بقعه متبرکه امامزاده سید طاهر الحسینی (ع) شهرستان بردسکن بپردازیم . اگر مایل هستید درباره این امامزاده اطلاعات بیشتری کسب کنید با ما همراه شوید .
معرفی مختصری از امامزاده سید طاهر الحسینی (ع) :  سیّدمیرزا طاهرحسینی ( ملقّب به شهید فخّ ) از نوادگان امام سجّاد (ع) و از مجروحان جنگ فخّ می باشد . جنگ فخّ در سال 169 هجری ، بین مکّه و مدینه اتفاق افتاد . در کتابخانه ها ، اسناد و مدارک خاصّی راجع به این اما
تولد هر یک از اعضای یاران جان که نزدیک باشد بهانه ای است برای یک دورهمی ساده و صمیمی‌. تولد اعظم سادات بود و قرار برنامه ی کیک خوران و عصرانه را گذاشتیم پارک جهان نما در اتوبان کرج.
نه_به_پلاستیک شعار این دورهمی امان بود و سعی کردیم کمتر از ظروف یک بار مصرف استفاده کنیم و دوستان هر یک پیش دستی و لیوان و قاشق و چنگال شخصی خود را آورده بودند.
کار فرهنگی دیگری که صورت گرفت اهدای کتاب از سوی اعظم سادات به بچه ها بود و کلی کیف کردند.
+ "یاران جان" یک گر
علی اصغر بن عمر اشرف
وی سیدی گران‌قدر، از راویان احادیث و از اصحاب امام صادق7 بود.[1] اسحاق، پسر امام صادق7، حسین بن زید شهید، محمد بن اسماعیل ویزید بن عبدالله بن الهاد، از او روایت نقل می‌کردند.[2] ابن حجر عسقلانی، او را در طبقه هشتم[3] و ذهبی، او را قلیل الروایه توصیف می‌کند.[4]
شیخ طوسی در رجالش، او را از اصحاب امام صادق می‌داند.[5] ابونصر بخاری از او با عنوان علی بن اشرف یاد می‌کند و سادات شجری را به او منسوب می‌داند و می‌نویسد: شچره، روستایی
دیدار حجت الاسلام والمسلمین سادات رسول امام جمعه باغستان با جانباز سرافراز هشت سال دفاع مقدس عباس شکری در این دیدار دکتر رنجبر شهردار باغستان، جناب سرهنگ یامینی فرمانده سپاه ناحیه شهریار ، مهندس امامی رئیس شورا ، اعضاء شورای اسلامی و فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج حضور داشتند.
#سه شنبه های فیروزه ایزیارت مسجد مقدس جمکرانسه شنبه،22بهمن،بعد از نماز عشااز امامزاده سیدعلی علیه السلامشرایط ثبت نام:عضویت در پایگاه بسیج حضرت مهدی(ع)بیمه غرامت=1000تومانهزینه ثبت نام=3000تومانمسئول ثبت نام:آقای اسماعیلی09903584810
پایگاه بسیج حضرت مهدی(ع)آستان مقدس امامزاده سیدعلی(ع)
 کلاس های آموزش مهدویت  ( سه شنبه های مهدویت )
 
 
 
آستان مقدس امامزاده عمادالدین رباط کریم در روزهای سه شنبه هر هفته میزبان مخاطبین و علاقه مندان به مباحث آموزشی مهدویت و زمینه سازی ظهور است . از جمله برنامه های سه شنبه های مهدوی این آستان برگزاری دوره های آموزش مفاهیم انتظار و موعود می باشد .
در این جلسه حجت السلام و المسلمین حاج آقا چراغی به بیان مباحث مهدویت پرداختند .
شما میتوانید برای شرکت در این برنامه به دفتر افق ، در مرکز آستان امام
به گزارش مسئول فرهنگی امامزاده سید اسماعیل میانه،مراسم جشن تکلیف دانش آموزان دختر وپسر توسط حجت الاسلام حاج آقای قدوسی و باحضور مسئولین محترم اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان واداره کل آموزش وپرورش استان وشهرستان در محل امامزاده سید اسماعیل میانه برگزارگردید.
 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
 
هر که در طایفه‌ی منتظران جا دارد
چشم امّید به بیداری فردا دارد
 
همه‌ی عمر دم از یاری مولا زده‌ایم
گر چه گفتیم، ولی وقت عمل جا زده‌ایم
 
ما نفهمیده در این غائله سربار شدیم
عاشقی دردسری بود، گرفتار شدیم
 
غیر هر جمعه که ما لحظه‌شماری کردیم
تا به پایان برسد فاصله، کاری کردیم؟
 
ما نشستیم و فقط درد سرودیم از تو
غزل ساده‌ی برگرد” سرودیم از تو
 
با حساب دل خود هر چه شمردیم نشد
بی‌ریا هیچ دعایی به تو تقدیم نشد
 
انتظ
شجره نامه اولاد کربلایی قربان حبیبی بابادی
۱-آاور
۱-آعالی  انور  ۲-آ عکاشه 
۲-آعالی انور 
۱- ۲-آعبدالله
۲-۳-آتقی
۱-آمهدی ۲- آمحمد ۳- آگودرز(آشلو)
۳-آمحمد
۱-آاحمد۲- آشیرعلی
۴-آاحمد
۱-آحبیب۲ -آامان الله۳ - آجهانگیر۴-  آفرامرز
۵-آحبیب 
۱-آحاج احمد۲- آ کربلایی قربان
۶-آ کربلایی قربان
۱-آنبی الله۲-   آبندعلی۳-    ۳- آفیضل الله ۴-آتراب
۱- ۶-آنبی الله
۱-آعین الله ۲- آلطفعلی
۱-۲ - ۶-آعین الله
۱ -آمشهدی سیف الله ۲-  آیدالله ۳- آنصرالله
۳- ۱- ۶-آمشهدی سیف الله  
امامزاده احمد ـ باغملک  {طلاوردو }
مشهور به شاه احمد»، بقعه این امامزاده در روستاى طلاوردو، روى تپّه اى کم خیز، با چشم انداز زیبا واقع شده است.
بنایى زیبا و کوچک که به جا مانده از دوره قاجاریّه مى باشد که شالوده آن از سنگ لاشه و ملاط گچ ساخته شده است. بقعه در عین کوچکى، شامل ایوان، گنبد، شبستان و حرم مى باشد. ایوان بقعه رو به جانب شمال قرار دارد و ارتفاع آن دو متر و به ابعاد 4×5/1 متر با دو شاه نشین در جانبین آن است. پس از عبور از ایوان، به شبس
به گزارش مسئول فرهنگی امامزاده سید اسماعیل میانه: همزمان با بزگزاری جشن نیمه شعبان در امامزادگان استان باهمت اداره اوقــاف وامورخیریه شهرستان مــیــانــه وهیات امناء امامزاده اجــتــمــاع بــزرگ بــانــوان در آســتــان مــقــدس امــامــزاده ســیــد اســمــاعــیــل (عــ) مــیــانــه و بــرگــزارے جــشــن بــاشــکــوه نــیــمــه شــعــبــان هــمــراه بــا پــذیــرایــے برگزارگردید.
برگزاری مراسم شب احیاء در امامزاده سید ابراهیم مراغه همراه با سخنرانی ودعای جوشن کبیر

برگزاری مراسم شب احیاء در امامزاده سید محمد مراغه همراه با سخنرانی ودعای جوشن کبیر

برگزاری مراسم شب احیاء در امامزاده سید اسماعیل میانه همرابا دعای جوشن کبیر وسخنرانی  وپذیرائی افطاری وسحری از زائرین


برگزاری مراسم شب احیاء در امامزاده سید علی شهرستان اهر همراه با دعای جوشن کبیر وسخنرانی امام جمعه محترم اهر

برگزاری مراسم شب احیاء در امامزاده سید اب
برگزاری ویژه‌برنامه‌های جشن نیمه شعبان در بقاع متبرکه زرند
 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند گفت: ویژه‌برنامه جشن نیمه شعبان در جوار اماکن متبرکه شهرستان زرند برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم قادری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند در گفت‌وگو با ندای زرند، گفت: به‌مناسبت ایام ولادت منجی عالم بشریت مهدی موعود(عج) ویژه برنامه‌های مختلف جشن و شادی با محوریت اماکن متبرکه این شهرستان برگزار می‌شود.
وی افزود: علا
براساس گزارش های آنلاین کهگيلويه و بویراحمد ، متن نامه رسمی کهگيلويه وبزرگ خطاب به زنگه و تربتی به شرح زیر است:
به نام خدا
خدمت به مردم فضل خدا و هدیه رستگاری و عدالت است.
افتخار می کنم یکی از سهم بسیاری از جمهوری اسلامی ایران به قاضی عالی انقلاب را اعلام کنم:
برادران عزیز ، آقای زنگنه ، وزیر نفت
و مهندس ترباتی ، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران
حداکثر سود مردم محترم و جامعه کهگيلويه بوزورگ از نعمت گاز طبیعی در 4 سال گذشته استفاده 46٪ از ابتدای ا
پیام تبریک بخشدار امامزاده به مناسبت روز ملی روستا
به گزارش روابط عمومی بخشداری امامزاده؛ احمدرضا اصغری،بخشدار امامزاده، در پیامی 15مهر ماه، روز ملی روستا را به تمامی روستائیان تبریک گفت:
بسمه تعالی
روستا و روستایی یعنی صداقت و صمیمیت، زیبایی، تدیّن، سادگی، راحتی، فراغت، منظره‌های دلگشا، آزادی، صفا و آرامش.
اینجانب، پانزدهم مهرماه؛ روز ملی روستا را به مردان؛ ن؛ کشاورزان؛ دامداران؛ باغداران؛ کارگران؛ معلمّان؛ دانش آموزان؛ پیشکسوت
امامزاده سبز قبا ـ دزفول  { خیابان سى مترى }
در کناب خیابان پهلوى (سابق) بعد از خیابان سى مترى، بقعه ى شکوه، زیبا و مرتفع معروف به سبز قبا واقع است که مورد احترام تمام خوزستانیها مى باشد، و غیر ممکن است که اهوازیها، دزفولیها و شوشتریهاى معتقد به امامزادگان هر هفته به زیارت این سیّد شریف روى نیاورند و به او و اجدادش متوسل نشوند.
ادامه مطلب
*سه ساعت آخرشبم رو برنامه ریزی کرده بودم یک voice درسی گوش کنم و حالا میبینم نمیتونم به تلگرام وصل بشم و درنتیجه نخواهم توانست دانلودش کنم و از طرفی آخرشب اونقدر سرحال نیستم که بخوام درس جدید بخونم.به زانوی کی شلیک کنم?!
 
*روزها فقط اون ساعتی که سادات با لیوان شیرکاکائوی داغ میاد توی اتاقم و من دلم میخواد جهان همینجا متوقف بشه.
*خطاب به هیچکس گفتم این یارو که پایان نامه ام رو دادم بنویسه میگه دو هفته ی دیگه بهم زنگ بزن،یادم بندازین و خب انتظار ن
با همه تهدیدهای دشمن، روزبه‌روز این شجره مبارکه رشد می‌کند
چهل سال است که به‌طور دائم علیه نظام اسلامی، علیه ایران اسلامی دارد توطئه انجام می‌گیرد؛ میلیاردها پول خرج می‌شود؛ شخصیّت‌های فکری، دُور هم می‌نشینند برای اینکه به این نظام ضربه بزنند، برای اینکه این [نظام] را ریشه‌کن کنند؛ و خب چهل سال است که روز‌به‌روز این شجره‌ مبارکه، این شجره‌ طیّبه، دارد رشد می‌کند؛ این مایه‌ افتخار ما است.»
۱۳۹۶/۱۲/۱۷-رهبر انقلاب
             
       

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها