نتایج جستجو برای عبارت :

سه دیدگاه تأثیر رسانه بر مخاطب

رسانه را اگر امری ایستا در نظر بگیریم، جذب مخاطب را در میزان فراگیری و تطابق طبع آن با عموم مردم باید جست. اما رسانه فقط ایستا نیست. پویایی رسانه ما را از کم‌بود مخاطب نمی‌ترساند، که ما را از کم‌بودن رسانایی برحذر می‌دارد. رسانایی یک رسانه، توانایی آن در برانگیختن مخاطب برای انتشار رسانه است؛ یعنی همان رابطۀ نرخ جذب با تعداد مخاطب فعلی. ساختارهای ایستای رسانه، ما را به طرح و طبع مطبوعات به ذائقۀ مخاطب و نهایتاً ذائقه‌بازی می‌خواند؛ ولی
برای دریافت فایل لطفا به قسمت زیر مراجعه نمایید.
دریافت فایل
 
 
دانلود پاورپوینت کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم درس دوازدهم 
دانلود پاورپوینت کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم درس دوازدهم در 32 اسلاید که قابل ویرایش میباشد و شما عزیزان می توانید به راحتی تغییرات خود .
 
دانلود پاورپوینت درس 12 کتاب تفکر و سواد رسانه ای 
 از درس دوازدهم وارد فصل چهارم کتاب تفکر و سواد رسانه ای می شویم. فصلی با . پاورپوینت درس 6 کتاب تفکر و سواد رسانه
نوع گزینش مخاطب 
در فیلم و تصویری که می‌بیند،
صدا و موسیقی که می‌شنود،
قلم و متنی که میخواند،
در سطح ارزشمندی تولید رسانه ای موثرست؛ 
موثر در پاسخ به نیازهای حقیقی مخاطب.
نتیجه ی هوشمندی مخاطبان، مشاهده محتوای ارزنده ترست.
سنجه تفکر با همراهی نمودن هوشمندی مخاطب، غنی ترین به روز آوری‎ها را هدیه می دهد.
نوع گزینش مخاطب
در فیلم و تصویری که می‌بیند،
صدا و موسیقی که می‌شنود،
قلم و متنی که میخواند،
در سطح ارزشمندی تولید رسانه ای موثرست؛ 
موثر در پاسخ به نیازهای حقیقی مخاطب.
نتیجه ی هوشمندی مخاطبان، مشاهده محتوای ارزنده ترست.
سنجه تفکر با همراهی نمودن هوشمندی مخاطب، غنی ترین به روز آوری‎ها را هدیه می دهد.
 
اخلاق رسانه به حوزه ارزش شناسی رسانه می پردازد؛ اینکه چه اموری در رسانه خوب است و چه اموری در رسانه خوب نیست؟
اخلاق رسانه (ارزش ها)، مبنای نظریه هنجاری رسانه ها (بایدها و نبایدها) قرار می گیرد.
بحث اخلاق رسانه در بسیاری از آثار غربی، ذیل فلسفه رسانه طرح شده است.
 
در فقه نظام رسانه و طراحی نظام رسانه دینی، طبعا استفاده از مباحث اخلاق رسانه (ارزش شناسی رسانه)، در کنار فقه رسانه (بایدها و نبایدهای رسانه) و فلسفه رسانه (هستی شناسی رسانه)،ضرورت دا
✅ فقه نظام رسانه و رابطه فقه رسانه، فلسفه رسانه و اخلاق رسانه
 
فقه نظام در اندیشه نظام سازی و طراحی نظام های اجتماعی جدید مبتنی بر دین و در راستای تمدن نوین اسلامی است.
در نظام سازی، صرفا از فقه به معنای مصطلح استفاده نمی شود، بلکه از ظرفیت های سایر علوم نیز بهره گرفته می شود.
در این صورت و برای طراحی نظام رسانه ای دینی، فلسفه رسانه  (هستی شناسی رسانه) و اخلاق رسانه (ارزش شناسی رسانه) نیز به تعامل با فقه رسانه می پردازند.
 
امروزه با افزایش تاثیری که رسانه ها بر ما می گذارند و همچنین افزایش آثار مخرب و زیانبار آنها یادگیری سواد رسانه و همچنین فنون اقناع رسانه ای برای همه ما لازم است تا بتوانیم با دانستن آنها به اهداف رسانه ها پی برده و به عنوان یک مخاطب فعال ، نه منفعل ، راحت تحت تاثیر رسانه ها قرار نگیریم. پس ازاین به بعد بیشتر به موضوع سواد رسانه در وبلاگ خواهیم پرداخت.
اقناع چیست ؟
زندگی بدون ارتباط و تفهیم و تفاهم با دیگران امکان ندارد و لازمه آن نیز تبادل
ما خیلی از اوقات مخاطب رو نادیده می‌گیریم. شاید ذهنتون بره به سمت تلویزیون و به طور کلی صداوسیما؛ که از نگاه قشر خاصی، تبدیل شده به نماد جایی که مخاطب رو نادیده گرفته و هر کاری دلش می‌خواد، می‌کنه.اما اگر دقت کنیم می‌بینیم که تقریباً بیشتر رسانه‌ها، بیشتر تولیدکنندگان محتوا، توی این مملکت به مخاطب خودشون احترام نمی‌ذارن. از رادیو و تلویزیون تا رومه‌ها، از شبکه نمایش خانگی تا تلویزیون‌های اینترنتی، از سایت‌ها تا کتاب‌ها و. و این
 
 
 
 
نوع فایل: power point
فرمت فایل: ppt and pptx
قابل ویرایش 29 اسلاید
 
قسمتی از متن پاورپوینت:
درس 6 فنون اقناع 1 اقناع چیست؟
زندگی بدون ارتباط و تفهیم و تفاهم با دیگران امکان ندارد و لازمۀ آن نیز تبادل پیام است؛ امّا آیا فرستادن پیام بدون هدف مشخّص معنا دارد؟ روشن است که فرستادن پیام از سوی فرستنده و سازندۀ آن برای دیگران با یک هدف صورت می گیرد. بیشترین هدف از ارتباط با دیگران و فرستادن پیام، تشویق گیرنده به تغییر رفتار، نگرش، باور، ارزش یا ديدگاه ،
رسانه جمعی(mass communication): رسانه ای که به وسیله آن یک یا چند نفر با تعدادکثیری از افراد ارتباط برقرار میکنند.مثل رادیو و تلویزیون
رسانه ارتباط نظیر به نظیر(peer-to-peer communication): رسانه ای که امکان دونفر با یکدیگر را برقرار میکند.مثل نامه، تلفن و.
رسانه های اجتماعی(social media): هم ویژگی های رسانه هی جمعی را دارند هم رسانه های ارتباط نظیر به نظیر. مثل  اینستاگرام، تلگرام و.
بازاریابی رسانه های اجتماعی راهی قدرتمند برای مشاغل در همه ابعاد برای دستیابی به چشم انداز و مشتریان است. مشتریان شما از طریق رسانه های اجتماعی در حال تعامل با برندها هستند و اگر از طریق سیستم عامل های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام و پینترست مستقیماً با مخاطبان خود صحبت نمی کنید ، گمشده اید! بازاریابی عالی در رسانه های اجتماعی می تواند موفقیت چشمگیری را برای تجارت شما به ارمغان آورد ، ایجاد مدافعان اختصاصی برند و حتی راهنمای
خب آدم جایی می نویسه که مخاطب داشته باشه؛ یعنی معمولا اینطوریه. البته ممکنه کسی بگه که من خودم مخاطبامو میسازم؛ من به همچین کسی تبریک می گم، پشتکار خوبی داره!
من همچین پشتکاری ندارم؛ جایی که مخاطب نباشه مثل اغلب آدما حوصله نوشتن و حرف زدن ندارم؛ دیوونه نیستم که بلند بلند فکر کنم!
تنها چیزی که می تونه منو ترغیب به نوشتن کنه اشتباه بودن این گزاره است که توی بلاگ مخاطب ندارم.
حرفش تمام ذهنم را زیر و رو کرد. گفتم به نظر من الان تاثیرگذارترین مدیوم رسانه‌ای فضای مجازی و دوم سینماست. برای همین هم هست که فکر می‌کنم منبر امروز سینماست.
گفت اصلا این طور نیست. تنها ۷ درصد مخاطب سینما داریم و هر سال چند فیلم هستند که دائم دیده می‌شوند. اولین رسانه مدرسه و دوم منبر است. بعد از یک متخصصی که اسمش یادم نمانده و متخصص رسانه است نقل کرد: که مهم‌ترین و تاثیرگذارترین نوع رسانه ارتباط فیس تو فیس است.
انگار یک میز برای یک عمر چیده ب
رسانه جمعی(mass communication): رسانه ای که به وسیله آن یک یا چند نفر با تعدادکثیری از افراد ارتباط برقرار میکنند.مثل رادیو و تلویزیون
رسانه ارتباط نظیر به نظیر(peer-to-peer communication): رسانه ای که امکان ارتباط دونفر با یکدیگر را برقرار میکند.مثل نامه، تلفن و.
رسانه های اجتماعی(social media): هم ویژگی های رسانه هی جمعی را دارند هم رسانه های ارتباط نظیر به نظیر. مثل  اینستاگرام، تلگرام و.
SMM ، ابزار جدیدی در عرصه تجارت ، در سالهای اخیر رشد امیدوار کننده ای را نشان داده است. جهان وب از او بهتر عمل می کند و رسانه های اجتماعی 100 درصد از تعطیلی بازار بیشتر از بازاریابی خارجی نشان داده اند. امروزه ، تقریباً 84٪ از بازاریاب های B2B از رسانه های اجتماعی به شکلی دیگر استفاده می کنند. صرف نظر از آنچه می فروشید و مخاطب هدف شما کیست ، استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای بازاریابی روشی مطمئن برای رشد برند شما است!عدم حضور فعال در
کتاب آموزش رسانه ای: یادگیری سواد رسانه ای و فرهنگ معاصر» نوشته دیوید باکینگهام، از بهترین منابع آموزشی رسانه ای برای معلمان و اولیا دانش آموزان می باشد که پنجره ای جدید را به روی مخاطب می گشاید تا با نگاهی انتقادی، اهداف رسانه را از هم تمیز دهد و دست به انتخاب درست بزند. در کتاب آموزش رسانه ای: یادگیری سواد رسانه ای و فرهنگ معاصر» مخاطب می آموزد که در مواجهه با یک رسانه نباید مصرف کننده صرف بود.
.
مطالب مرتبط:
سیر مطالعاتی سواد رسانه ای
مع
طراحی لوگو یعنی : معرفی مناسب برند - جذب مخاطب - بالا بردن میزان فروش - ماندگاری در ذهن مشتری - افزایش محبوبیت نام تجاری – تمایز از رقبا - قابل اعتماد جلوه دادن برند - تاثیر مثبت بر رشد کسب و کار - مهمترین مرحله برندینگ - مهندسی ذهن مخاطب - هویت آفرینی - طراحی لوگو موجب کاهش هزینه های تبلیغات شرکت است . بیننده لوگو و مخاطب برند به هر حال مفاهیم و احساساتی ( خوب یا بد ) از آن دریافت خواهد نمود ، بهتر است مفاهیمی از پیش تعریف شده برای این رسانه مهندسی و
روابط عمومی سازمان صدا و سیما جزییات آمار مخاطب سریال‌های در حال پخش ماه رمضان را اعلام کرد که در آن سریال زیر‌خاکی» از شبکه یک با ۴۴ درصد مخاطب در صدر این فهرست قرار داد.
سریال بچه مهندس۳» از شبکه دو با ۳۳ درصد مخاطب در رتبه دوم و سرباز» از شبکه سه با ۲۴ درصد در رتبه سوم است تا آمار ضعیفی در جذب مخاطب داشته باشد. همچنین پدر پسری» محصول شبکه پنج با ده درصد کم مخاطب‌ترین سریال ماه رمضان است @cinemadaily
[عکس 1024×1280]
مشاهده مطلب در کانال
 
توضیحات فایل
دریافت پرسشنامه سواد رسانه ای
پرسشنامه استاندارد محقق ساخته سواد رسانه ای توسط فلسفی در سال ۱۳۹۳ ساخته شده و دارای ۵ مولفه و ۲۰ سوال می باشد و داری طیف لیکرت خیلی زیاد تا خیلی کم می باشد.
تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه
سواد رسانه ای: سواد رسانه ای مجموعه ديدگاه ها و مهارت ها درباره کنترل مخاطب بر خود به هنگام مواجهه با رسانه است. به بیان دیگر سواد رسانه ای تفسیر آگاهانه فرد از مفاهیم پیام های رسانه ای است (پاتر,۱۳۹۱؛ به نقل از فلسف
❇️ تبعیض علیه مسلمانان هنگام ورود به آمریکا
❇️ یکی از ویژه‌ترین سبک‌های تأثيرگذاری بر مخاطب در دنیا، استندآپ کمدی است که می‌تواند مخاطبان زیادی را تحت تأثير قرار دهد.❇️ #ترور_نوآ (Trevor Noah) یکی از مشهورترین و پربیننده‌ترین طنزپردازان ی، نویسنده، تهیه‌کننده، مجری تلویزیونی، هنرپیشه، منتقد رسانه‌ای و کمدین آمریکایی است.
ادامه مطلب
 
نویسنده : دکتر سید بشیر حسنی - حسین حق پناه
تصویرگر : سعید شفیعی
ویراستار : زهره جعفری
ناشر : کتاب رواق اندیشه
توضیحاتی پیرامون کتاب :
نویسنده در این کتاب، به عمد، از فضای علمی و تخصصی رسانه و ارتباطات خارج شده و متناسب با نیاز عامه مردم، به عنوان مخاطب اصلی نهضت سواد رسانه ای»، محتوای خود را با بیانی ساده و روان، اما در قالبی جذاب و متفاوت ارائه کرده است.در بخش ابتدایی کتاب، مقدماتی در مورد سواد رسانه ای و وم پرداختن به نهضت سواد رسانه ای
برگرفته ازکتاب برند تبلیغات توزیع چشمه چوشان ثروت


 مهمترین بحث در مورد تبلیغات چه می باشد؟
این است که قبل از هر چیز مخاطب آن شناخته شود و معلوم باشد
که چه پیامی را با چه هدفی برای کدام مخاطب ارسال می شود. بدیهی است پس از شناسایی
و هدف گیری مخاطب باید رسانه را انتخاب کرد و منطقاً هر شعار و هر پیامی را نیز
توسط هر رسانه ای نمی توان ارسال کرد.
ای اهل قلم! میدونم که هر وبلاگی ت های مدیریتی ویژه خودش رو داره. ولی لطفا اگه میخواید کلا کامنت ها رو ببندین، در حد دو جمله علتش رو برای مخاطب توضیح بدید. مخاطب خوشحال میشه بدونه به چه دلیل یه چست پهن زدین در دهنش. ضمنا به این بهونه عملا بیان میکنید به حضورش تو وبلاگتون اهمیت میدین. بدین سان، برای توشه اخرتتون هم، بغل مخاطب ذخیره میکنید.  همانا اغوش مخاطب بهترین توشه برای بلاگران است. 
پ.ن: از عالی یاد بگیرید. نه تنها برای بستن کامنت ها، بلک
رسانه های زرد و سواد کم مخاطب
 
از ديدگاهی کُلی میتوان گفت وضعیت امروزه موسیقی رپ فارسی خیلی خوشایند نمیباشد و از جهت هایی مریض است ؛ این مریضی که توسط عواملی همچون "حواشی ، فحاشی ، حمایت نشدن مستعد ها ، نداشتن شعور موسیقیایی مخاطب و ." مسائل به این جسم (موسیقی رپ ایران) منتقل شده است وضعیت حال حاضر رپ فارسی را کمی بد کرده است. با نگاهی به این عوامل منفی میتوانیم به طور‌ کلی این مسائل را با دو جناح که از آن نأشعت میگیرد مرتبط کنیم ، "رسانه های ز
معرفی کتاب: خانواده، سواد رسانه ای و رسانه های دیجیتال: محسن میر بهرسی
.
کتاب خانواده، سواد رسانه ای و رسانه های دیجیتال» مخاطب را با مفاهیمی چون: هرمه، فیشینگ، ویروس رایانه ای، ارتباطات فیس بوکی، خرید اینترنتی و کلاهبرداری آنلاین آشنا می سازد. این آشنایی یک ضرورت برای تمامی کاربران اینترنتی است تا از امتزاج و فریفتگی در برابر فن آوری جدید ارتباطی ممانعت شود.
.
مطالب مرتبط:
سیر مطالعاتی سواد رسانه ای
معرفی کتاب رویکردهایی به سواد رسانه
اگر خالق پیام به مخاطب به عنوان مهمترین عنصر فرآیند ارتباطات توجه نداشته باشد، یک پیام ناقص شکل می گیرد که نمی تواند مخاطب چشمگیری برای خود دست و پا کند.برای فهم پیچیدگی های مخاطب بایست به ویژگی های او توجه نمود، ویژگیهایی همچون سن، اقلیم، تحصیلات، علایق، باورها و… . هر پیام می تواند با خواسته فرستنده پیام، مخاطبی اصلی و مخاطبهایی فرعی داشته باشد. محاطب اصلی کسی است که فرستنده پیام، روی آن تمرکز کرده و پیامش را برای آن تولید می کند. در واقع
اوایل که می نویسی، به امید مخاطب می نویسی
برای مخاطب می نویسی
اوایل به نیت خوانده شدن می نویسی
اما
زمان که می گذرد، کم کم یاد می گیری بنویسی بخاطر خودِ نوشتن
می نویسی چون احساس مسئولیت می کنی
می نویسی که حرف ها بماند
حرف هایی که شاید نگاهی عوض کند یا چیزی اضافه کند
.
آن ها که برای مخاطب نمی نویسند و عاشقِ خودِ عملِ نوشتن هستند، زیبا می نویسند
محمود صادقی را با اظهارات جنجالی اش می شناسیم و به تعبیر سخنگوی شورای نگهبان، با توئیت کردن خواب های شبانه اش! البته بین اهالی رسانه، به مرد عذرخواهی و تصحیح هم شهره است. به جهت توئیت هایی که می زند و بعدا تصحیح و عذرخواهی می کند. پیشتر نوشته بودم که این موضوع، در رسانه های زنجیره ای تعمدی صورت می گیرد. یک خبر کذب رسانه ای می شود. 100 مخاطب آنرا می بیند. بعدا اصلاح و عذرخواهی می شود. چه تضمینی وجود دارد که آن 100 مخاطب تصحیح را ببیند؟ به همین جهت رسا
شاعران نویسندگان و بطورکلی هر کس که چیزی از هنر فهمیده باشد اگر بدون معشوق بماند جنس زن را مخاطب قرار میدهد مثل حالای من !
مگر نه اینکه اعتبار متن به مخاطب اش است.
پ.ن: من خر ک باشم ک خودم را شاعر نویسنده یا هنر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فهم بنامم !
در فرآیند ارتباطات که نمودار کلی آن در درس پنجگانه سواد رسانه ای آورده شد، محوری ترین و مهمترین اتفاق اقناع» است. در واقع اقناع عبارت است از ایجاد اشتراک معنا میان فرستنده و گیرنده که منجر به همگامی و همراهی مخاطب با اهداف و امیال مولفان و صاحبان رسانه می شود. به بیان دیگر اقناع غایت ارتباطات است». در این میان بیشترین هدف زندگی اجتماعی و تفهیم و تفاهم با دیگران و فرستادن پیام، عبارت است از تشویق گیرنده به تغییر رفتار، نگرش، باور، ارزش یا د
 
پرسشنامه استاندارد محقق ساخته سواد رسانه ای ( فلسفی، 1393)
پرسشنامه استاندارد محقق ساخته سواد رسانه ای توسط فلسفی در سال ۱۳۹۳ ساخته شده و دارای ۵ مولفه و ۲۰ سوال می باشد و داری طیف لیکرت خیلی زیاد تا خیلی کم می باشد.
تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه
سواد رسانه ای: سواد رسانه ای مجموعه ديدگاه ها و مهارت ها درباره کنترل مخاطب بر خود به هنگام مواجهه با رسانه است. به بیان دیگر سواد رسانه ای تفسیر آگاهانه فرد از مفاهیم پیام های رسانه ای است (پاتر,۱۳۹۱؛ ب
فایل دانلود پاورپوینت پنجگانه سواد رسانه ای 2 درس نوزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم در دسته بندی #آموزش_و_پرورش در سایت فایل مهم قرار گرفت .
--------------------دانلود پاورپوینت پنجگانه سواد رسانه ای 2 درس نوزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم
دانلود فایل دانلود پاورپوینت پنجگانه سواد رسانه ای 2 درس نوزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم
عنوان فایل : دانلود پاورپوینت پنجگانه سواد رسانه ای 2 درس نوزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم
دسته بندی : آموزش و پر
دو سوال زیر را ببینید:
۱- کلیشه را تعریف کنید و دو نمونه کلیشه برای دو مفهومِ بستنی» و داعش» بیان کنید.
۲- از شنیدنِ …………. های زیر، یاد چه چیزی یا چه کسی می افتید؟! جای خالیِ سوال را با چه کلمه ای می شود پر کرد؟ ……………
الف) تابستان + شیرین + یخ ——> ……………………….                     ب) پرچم سیاه + انتحاری + الله اکبر ——> ……………………….
***
هر دو سوالِ فوق به مفهوم کلیشه سازی» در رسانه ها می پردازند. اما این دو رویکرد به طراحی سوال چه تفاو
 
 
 
 
 
نوع فایل: power point
فرمت فایل: ppt and pptx
قابل ویرایش 23 اسلاید
 
قسمتی از متن پاورپوینت:
در س 4 تصاویر بی طرف نیستند! پس از انجام دادن فعّالیت های درس سوم، متوجّه شده اید که((پیام های رسانه ای، ساخته می شوند)) اکنون با برخی از فنونی که در تولید پیام ها به ویژه پیام های رسانه ای به کار برده می شوند، آشنا می شوید و یکی از پنج سؤال کلیدی سواد رسانه ای یعنی((از چه فنونی برای جلب توجّه مخاطب استفاده شده است؟)) را تمرین خواهید کرد. فعّالیت گروهی در بحبوح
بعضی از این سایت های زنجیره ای، چنان دم از آزادی بیان می زنند که هرکس ببیند، تصور می کند اینها اگر فرصت پیدا کنند، معنا و مفهوم عملی آزادی را گسترش می دهند! اما کافیست امتحان کنید.
من بارها در این سایت ها نظر گذاشتم. اما یکبار به صورت اتفاقی برگشتم تا ببینم نظرم واکنشی داشته یا پاسخی به آن داده شده است یا خیر. در کمال تعجب دیدم اصلا منتشر نشده است! باز نظر دادم. دیدم خیر. خبری نیست.
حالا و بعد از کلی امتحان کردن، و فیلم و عکس گرفتن، به این نتیجه
از آنجا که نقش ‌آگهی قاعدتا این است که در دنیای تجارت، خریدار و فروشنده را به هم نزدیک کند، لذا طراحی گویا و کامل یک آگهی تبلیغاتی بدون رعایت شگردهای فنی و هنرمندانه، میسر نیست؛ طراحی‌ که به‌صورت فرآیندی مشخص بعد از تبیین هدف تبلیغاتی و بودجه‌بندی، به جمع‌آوری اطلاعات لازم از مخاطبین و محصول پرداخته و شروع به ایده‌پردازی در مورد چگونگی به‌کار بردن جاذبه‌ها و تکنیک‌های تبلیغ می‌کند و در آخر، رسانه‌ مورد نظر برای آگهی تعیین ‌شده و عن
کتاب رویکردهایی به سواد رسانه ای» کتابی به شدت شسته رفته و منظم و مرتبی است که به صورتی آکادمیک شما را با 5 نوع نگاه به رسانه آشنا می کند. از این روی مخاطب با مطالعه این اثر قادر خواهد بود با جسارت بیشتری پا به دنیای رسانه ای شده ی امروز بگذارد.
.
مطالب مرتبط:
سیر مطالعاتی سواد رسانه ای
معرفی کتاب: مبانی سواد رسانه ای: جیمز پاتر
معرفی کتاب: آموزش رسانه ای: یادگیری سواد رسانه ای و فرهنگ
رسانه های تکنولوژیک و فرهنگ
ماهیت سینما و تلویزیون

ادامه مط
پروتز چشم چیست چگونه انجام می شود؟
از جمله دلایل تخلیه و پروتز چشم میتوان به ضربه، عفونت، ناهنجاری‌های مادرزادی و بیماری‌های اکتسابی، آسیب‌دیدگی، آب سیاه، تومورهای چشم
را می‌توان نام برد.
با کاشت پروتز متحرک متخلخل کروی سبب نتایجی خوب و با
عوارض کمتر در جراحی کاشت پروتز در کاسه چشم شده است. در پروتز چشم از دو
ماده هیدروکسی آپانیت و پلی‌اتیلن استفاده می‌شود که پس از تخلیه چشم داخل
چشم گذاشته می‌شود.
ادامه مطلب

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها