نتایج جستجو برای عبارت :

سفرنامه شانگهای

⭐⭐⭐⭐⭐
ویژگی های محصول:
قطع: رقعی
نوع جلد: شومیز
خرید با تخفیف ویژه کتاب سفرنامه ی اونور آب اثر پرویز رجبی
دسته بندی محصول :
#کتاب_لوازم_تحریر_و_هنر
برای خرید با تخفیف ویژه کتاب سفرنامه ی اونور آب اثر پرویز رجبی یا دیدن جزئیات بیشتر بر روی لینک زیر یا بر روی عنوان محصول کلیک کنید.کتاب سفرنامه ی اونور آب اثر پرویز رجبی
[عکس 320×320]
دیدن توضیحات و خرید با تخفیف ویژهمشاهده مطلب در کانال
زیر دوش قبل سفر، تصمیم گرفته بودم با شوق زیادی بعد از سفر بی آیم و اولین سفرنامه ام را بنویسم. چون اولین سفر تنهای تنهای تنهایی ام بود. ولی آنقدر این دو روز بد گذشت و ترسیدم و دویدم و تنهایی بهم فشار آورد و گریه گردم و در کنسرو لوبیا سخت باز شد و سردم شد و بی توجهی و نپذیرفتن دیدم و ترسیدم و ترسیدم و ترسیدم، که فقط آمده ام بگویم: گه بخورم از این به بعد تنهایی سفر برم!
اولین کتاب‌ها را سال ۹۴ به من هدیه داده است. ذوق خواندم تقدیمی که اول کتاب‌های می‌نویسد قند در دلم آب می‌کند. آنقدر لذت بخش است که هیچ چیز جای آن را نمی‌گیرد. مخصوصا زمانی که می‌نویسد: به تو که انگار هیچ‌وقت غریبه نبودی و دلت شبیه آسمان بعد از برف است، صاف و صیقلی.» 
اولین کتاب‌ها از منصور ضابطیان است. دو تا از مجموعه سفرنامه‌هایش، مارک و پلو و مارک دو پلو. عاشق مطالعه، سفر و عکاسی است. عاشق خواندن سفرنامه هم است.
امیدوارم خدا بهمان کمک ک
خدا بخواد شنبه دیگه دارم میرم جدی جدی. با اینکه نت هست کامپیوتر هست ولی احتمالا نیام وبمو آپدیت کنم! ولی شما یادم کنید!
دیگه اینکه امیدوارم وقتی اومدم کلی خبرهای خوب خوب بخونم تو وبلاگ‌هاتون. 
فعلا تا بعد که با سفرنامه بیام، میخوام یه سفرنامه بنویسم عریض و طویل پس لطفا این مدت هویج زیاد بخورید! 
موآ(سفرنامه‌ی منصور ضابطیان به ویتنام)
را خواندم، به قطع و یقین بهتر از ۵ سفرنامه‌ی پیشینش بود. آن‌ها هم خوب
بودند اما این یکی بهتر بود و این برتری تغییری است که پله به پله از هر
کتاب به کتاب بعدی‌اش حاصل شده. نه تنها قلم منصور ضابطیان روان‌تر شده که
احساس می‌کنم در این کتاب تا حد زیادی از خودسانسوری‌اش کاسته بود. مثلا به راحتی غذاهایش و محتویاتش! را توصیف کرده بود، با آنکه در پرانتز گفته بود الکل نمی‌خورد اما در مورد شراب‌هایی به نوشی
مستند گزارشی سفرنامه در بیست و شش قسمت پانزده دقیقه ای .عوامل تولید این برنامه تهیه کننده و کارگردان ارش رمضانی.تصویر بردار علی غنی پور.صدا بردار علی روشن.تدوین مهرداد اسماعیلی.پخش از شبکه شما.اموزش.جام جم.در ایام عید نود و هشت پنج قسمت با رویکرد عید از شبکه ها پخش گردید.
کتاب سفرنامه اربعین امام حسین علیه السلام  نوشته حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا باقی زاده توسط انتشارات لوح سبز چاپ شود.
نویسنده نکات مهمی را در زمینه تجربه زیارت خود به رشته تحریر در آورده است.
خواندن این کتاب جذاب را به شما پیشنهاد می کنیم.
جهت اطلاعات بیشتر در خصوصا محتوا و قیمت و نحوه خرید و ارسال با شماره 
09199050475 تماس بگیرید.
سفرنامه‌ی تا خلیج پارس» را توی این چند روز نوشتم. توی وبلاگ حاج سیاح هم آمدم بگذارم. فقط متن گذاشتم. آپلود کردن عکس و گذاشتن آدرس عکس‌ها در وبلاگ خیلی وقت‌گیر بود. بی‌خیال شدم. به تلگرام بسنده کردم. سفرنامه را تکه‌تکه و تبدیل به 109 تا پست تلگرامی کردم و توی کانال سپهرداد منتشر کردم. اولین پست این سفر توی این آدرس است:
https://t.me/sepehrdad_channel/1176
و آخرین پست هم توی این آدرس:
https://t.me/sepehrdad_channel/1293
اصلا این حجم از دلتنگی را درک نمیکنم. دیروز میخواستم برای رامین بنویسم که :مغان؟ چرا دیگه ماها وبلاگ نمینویسیم و صبح توی دستشویی داشتم فکر میکردم کاش مهرداد هنوز مینوشت تا عکس هایش از سفرهایش را میدیدم و حالم خوب میشد! سفرنامه ها خوبند ولی تفاوت زیادی با پست های سفرنامه ای وبلاگی دارند! حالا هم رفته بودم وبلاگ گروهی مان. فایلی که علیرضا توی پستش گذاشته بود را پلی کردم و بغضم گرفت. ان شب همه مان یک دور با خواندن پست های همدیگر گریه کردیم! من ب
راهنمای سفر، ویزا و سفرنامه مکزیک سرزمین رنگارنگ اهرام و مایاها
 
توی سفرم به آمریکای مرکزی مکزیک کشوری بود که همش لحظه شماری میکردم بهش برسم. با وجود اینکه شنیده بودم مکزیک و مردمش خیلی دوست داشتنی هستند اما از این هم فراتر رفت و یک تجربه عالی توی این کشور آمریکای لاتین داشتم. سفر به دو بخش تقسیم شد، ابتدا با ورود از بلیز، شرق مکزیک، سواحل رویاییش، سنوته ها و بقایای تمدن مایا رو دیدم. بعد از شرق، سفری به کوبا داشتم و از اونجا به مرکز مکزیک پر
 بعد از چند سفری که به خارج از ایران داشتم دیدم ای دل غافل دارد کم کم جزییات سفرهایم از یادم میرود. سفرنامه تعدادی از سفرهایم را که سال 96 و 97 رفته بودم را نوشتم ولی قبل تر از آن نه و حالا با تکیه به هوش و حواس ضعیفم میخواهم سفرنامه سالهای قبل‌تر را بنویسم. اولین سفر سیاحتی من سفر به وان بود.
 

ادامه مطلب
۰) سلام. بالاخره اومدم که این پست سفرنامه‌طور رو کامل کنم و بذارمش! دلم می‌خواست یه قسمتاش رو به جز دفترم اینجا هم بنویسم، مخصوصا که به نوعی اولین سفر تنهاییم بود و اینکه مقصدش مشهد و همزمان با روز تولدم بود در کل حس خوبی می‌داد. (اینم بگم که در حالی که امسال همه حواسشون به ۹۸/۸/۸ بود، تولد من به طور متقارنی ۹۸/۸/۹ بودش :دی) من اونجا رفتم پیش دوستم و شخصیت‌هایی که اون چند روز می‌دیدم عبارت بودن از دوستم، مامانش، و دخترخاله‌ش که همسن مامانش بود
تقریبا ۴ ماه پیش که فهمیدم این سری کمپ تابستانی پروژه تریپل اس  اپسکو ( sss )  قرار شده که در ترکیه و در آنکارا برگزار شود، کمی ناامید شدم. انتظار می‌رفت امسال در شانگهاي چین برگزار شود اما خب مثل اینکه ترک‌ها کار خودشون رو کرده بودند.

ادامه مطلب
خب میرسیم به روز اول سفر
گفتم که ساعت 10 صبح بود رسیدیم شانگهاي و تا فرودگاه بخوایم بیرون بیاییم چمدونامونو بگیریم و اون صف طویل رو پشت سر بذاریم دیگه ظهر شد تقریبا. مستقیم از فرودگاه پودونگ شانگهاي به سمت شهر هانگجو حرکت کردیم. مسافت شانگهاي تا هانگجو حدود 2 ساعت با ماشین بود. حدود ساعتای 2 بعداز ظهر رسیدیم از این روز اول هیچ عکسی ندارم بجز چندتا راستش جای خاصی هم نرفتیم آخه چون ساعت 2 رسیدیم و تا بخواییم وسایلمون رو ببریم بذاریم مستقر شیم
امروز داشتم مطلب بعدی سفرنامه ی اربعین رو می نوشتم.توی مترو.تموم نشد. خواستم خونه که رسیدم وقت بذارمولی دیدم انصااافا نمیشه.نمیرسم.یه جوری این ده پونزده روز برام مهمه و باید جدی وقت بذارم که نگو.خودم دوست ندارم فاصله‌ی بین مطالب سفرنامه زیاد بشه ولی اولویتِ خدا چیز دیگریه. نامردیه اگه کاری که خودم دوست دارم رو انجام بدم. (امیدوارم مردونگی به خرج بدم.)اگه لطف کنید سفارش ما رو پیش خدا بکنید، ان شاالله به سلامت سپری بشه این چندتا موضوعی که مش
هانرى رونه دالمنى، دانشمند فرانسوی  در کتاب خود با نام سفرنامه از خراسان تا بختیارى» می‌نویسد:
اگر به تاریخ مراجعه کنیم، مى‏‌بینیم که این رسم در زمان‌هاى پیشین هم در ایران معمول بوده است. زن زرتشتى با لباس بیرون‏ بوده است و مستورى، پوشیدگی و حجاب ن علامت شأن، شوکت و احترام محسوب می‌شده است.
منبع:هانرى رونه دالمنى، سفرنامه از خراسان تا بختیارى‏، ترجمه‌ی محمدعلى فره‌وشى‏، انتشارات امیر کبیر، تهران‏، ص ۲۹۵٫
weblog_nevis@
تور چین ( نوروز 98)
تور ترکیبی پکن – هانگزو - شانگهاي
✈️ هواپیمایی ماهان 
❌ گشت های بسیار متنوع 
4* Regal Shanghai East Asia Hotel
4* Mercure Wanshang Hotel
4* Zhejiang International Hotel
پیشنهاد ویژه %⭕️تورهای 5ستاره لوکس نوروزی چین با تخفیف ویژه
پکن شانگهاي 5ستاره
2 الی 10 فروردین 
◀️8.190.000+620$
پکن شانگهاي 5ستاره
⬅️4 الی 12 فروردین ◀️ 7.690.000+600$
پکن شانگهاي هانگژو
⬅️28 اسفند الی 9 فروردین◀️7.690.000+860$
پکن شانگهاي هانگژو
⬅️2 ال 12 فروردین
◀️8.090.000+830$
پکن شانگهاي هانگژو
⬅️6الی 16 فرورد
اولین کتاب‌ها را سال ۹۴ به من هدیه داده است. ذوق خواندم تقدیمی که اول کتاب‌های می‌نویسد قند در دلم آب می‌کند. آنقدر لذت بخش است که هیچ چیز جای آن را نمی‌گیرد. مخصوصا زمانی که می‌نویسد: به تو که انگار هیچ‌وقت غریبه نبودی و دلت شبیه آسمان بعد از برف است، صاف و صیقلی.»اولین کتاب‌ها از منصور ضابطیان است. دو تا از مجموعه سفرنامه‌هایش، مارک و پلو و مارک دو پلو. عاشق مطالعه، سفر و عکاسی است. عاشق خواندن سفرنامه هم است. 
امیدوارم خدا بهمان کمک ک
سفرنامه لبنان سرزمین سروها؛ راهنمای سفر و ویزا
 
سفر به لبنان از اون سفرهایی هست که طعم خوشش تا مدت ها با آدم میمونه. بدلیل نزدیکی فرهنگی که حداقل با بخشی از مردمش داریم خیلی وقت ها حس بودن در یک کشور دیگه رو نداشتم و ارتباط با مردمش خیلی راحت بود. برای دیدن لبنان با تاریخ کهن هزاران ساله که بخشی از حکومت شام و عثمانی بوده ۸ روز زمان کمی هست. توی این مدت سعی کردم به مناطق مختلف کشور از شمال تا جنوب و شرق و مناطقی که ایرانی ها کمتر به اونجا میرند
اولین کتاب‌ها را سال ۹۴ به من هدیه داده است. ذوق خواندم تقدیمی که اول کتاب‌های می‌نویسد قند در دلم آب می‌کند. آنقدر لذت بخش است که هیچ چیز جای آن را نمی‌گیرد. مخصوصا زمانی که می‌نویسد: به تو که انگار هیچ‌وقت غریبه نبودی و دلت شبیه آسمان بعد از برف است، صاف و صیقلی.» 
اولین کتاب‌ها از منصور ضابطیان است. دو تا از مجموعه سفرنامه‌هایش، مارک و پلو و مارک دو پلو. عاشق مطالعه، سفر و عکاسی است. عاشق خواندن سفرنامه هم است. 
امیدوارم خدا بهمان کمک
سفرنامه نویسان ایرانی
 
در این بخش جهانگردان ایرانی که در فضای مجازی سفرنامه هاشون رو مینویسند معرفی می کنم
برادران امیدوار
بی شک عیسی و عبداله امیدوار الهام بخش خیلی از جهانگردان ایرانی بودند. سفر ده ساله که سال ۱۳۳۳ با امکانات اون زمان شروع کردند. سفری که حتی با امکانات امروز هم کسی بخواد انجامش بده بسیار دشواره. خواندن کتاب سفرنامه های ایشون رو به همه توصیه می کنم.
omidvar-brothers.com
وبلاگ خاطرات سفر
ادامه مطلب
ابرها به زمین میگویند:تف!
 
 
+اولین داستان پنج کلمه ای ام
+شعر عنوان از استاد بزرگوار، محمدرضا شفیعی کدکنی
+من اگر باشم، چندثانیه ای در را به روی خودم میبندم و فکر میکنم. به این فکر میکنم که روی دیوار زندگی را سفیذ رنگ کرده ام یا سیاه. من یکی که خاکم به سر است.
چقدر اینجا خاک خورده.چندین باره دارم خودمو متقاعد میکنم که یک وبلاگ جدا بسازم و خودمو مجبور کنم ک حداقل روزی یک پست بزارم.اوایل مهر که بیشتر چنل ها درباره پنلر مینوشتن،یادم میاد یکی از عادت هایی که میشه تمرین کرد این بود که روزی یک خط درباره اوضاع اون روز و احوال خودتون بنویسید.ولی متاسفانه وقتی حرفا در انبار دل انباشت میشه،ادم نمیدونه اول باید کدومو بیاره بیرون و بگه.
چند روز پیش که بیرون بودم،منظره خیلی جالبی دیدم.توی تاکسی بودم و دو تا س
محمدعلی موحد
سفرنامۀ ابن بطوطه، سیاح مراکشی گویاترین و زنده‌‌ترین سند فرهنگی جهان اسلام است که از قرن هشتم هجری (چهاردهم میلادی) به دست ما رسیده است. سفرنامۀ وی، آیینه‌‌ای است که زیر و روی جوامع اسلامی قرن یادشده در آن منعکس است. نه‌ تنها سیره و عملکرد طبقات حاکم و نگرش و روش پادشاهان و دیوانیان که راه و رسم عالمان و فقیهان، مراسم و آداب و تشریفات جاری، چگونگی گذران مردم، مدرسه‌‌ها و خانقاه‌‌ها، شادی‌ها و ماتم‌‌ها و در یک کلمه اوضاع و
اربعین امسال بدون اینکه قطعیتی در کار باشد و عزم جزمی برای رفتن به پیاده‌روی نجف تا کربلا داشته باشم، تقدیر اینگونه رقم خورد که ما هم رفتیم. 
در طول سفر سعی کردم وقایعی که اتفاق افتاد را بدون داشتن دیدگاه خاصی و همان‌گونه که هستند روایت کنم. ذات سفر طوری بود که خیلی فرصت نوشتن فراهم نبود. بخش‌های ابتدایی که درگیر رانندگی بودم و اگر وقتی خالی پیدا می‌شد سعی می‌کردم استراحت کنم؛ در طول پیاده‌روی هم که نمی‌شد چیزی نوشت. سر شب قبل خوابیدن و ی
ابن بطوطه
محمدعلی موحد
سفرنامۀ ابن بطوطه، سیاح مراکشی گویاترین و زنده‌‌ترین سند فرهنگی جهان اسلام است که از قرن هشتم هجری (چهاردهم میلادی) به دست ما رسیده است. سفرنامۀ وی، آیینه‌‌ای است که زیر و روی جوامع اسلامی قرن یادشده در آن منعکس است. نه‌ تنها سیره و عملکرد طبقات حاکم و نگرش و روش پادشاهان و دیوانیان که راه و رسم عالمان و فقیهان، مراسم و آداب و تشریفات جاری، چگونگی گذران مردم، مدرسه‌‌ها و خانقاه‌‌ها، شادی‌ها و ماتم‌‌ها و در یک کل
تو این دوسالی که تو وبلاگم ننوشتم خیلی سفرنامه ننوشته دارم، از مقاصد خیلی دور تا سفرهای یه روزه و دو روزه داخل ایرانالبته بیشترش مال همون سال ۹۶ بوده که یجورایی بهترین سال عمرم تا حالا بوده،هعیییی حالا میخوام بنویسم میگم اونجوری کل وبلاگم میشه سفرنامه، تازه از اون مهمترش اینه که سفرنامه نوشتن مخصوصا همراه عکس گذاشتن تو وبلاگ خیلی وقت‌گیره مخصوصاتر که ماهها هم از سفره گذشته باشه یعنی یه تایم میخواد که در اتاقت رو ببندی کسی هم کار به کار
سفرنامه بلغارستان؛ پلودیو پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۹
بلغارستان
روز دوم سفرم به بلغارستان شهر صوفیه بارانی شده بود. حوالی ظهر از هاستل خارج شدم و به تراموای شماره یک به سمت ایستگاه راه آهن حرکت کردم.
بلیط ساعت ۱۳:۱۵ به مقصد پلودیو (Plovdiv) رو به قیمت ۹ لوا خریدم و در حالیکه فقط ۶ دقیقه به حرکت قطار مونده بود به سختی تونستم سکوی حرکت قطارم رو پیدا کنم.
بلیط شماره واگن و کوپه و صندلی نداشت. یک صندلی خالی پیدا کردم و نشستم.
پدر و پسری که در کوپه م
سلام
دلم می‌خواست از سفر تبریز بنویسم. سفری که مربوط میشه به دقیقا سه ماه پیش. از روز اولش داشتم می‌نوشتم ولی خب توفیق حاصل نشد یه پست از توش دربیارم. سه تا سفرنامه نوشتم با سه حال متفاوت. و البته همش تا روز دوم. الان که خواستم کاملشون کنم، دیدم نه بقیه‌شو زیاد یادم میاد، نه حال من حال اون سه تا سفرنامه‌س. (یا شاید سه تا سفر!) اون چهار پنج روز تبریز که که چهل و هشت ساعتش تو مسیر گذشت، سفر خیلی مهمی بود. پر از لحظه‌های خوب، بد و زشت. یه نفر همچنا
سفرنامه ناصر خسرو و معرفی ابنیه و مکانهای تاریخی با توجه به اصول و اصطلاحات معماری در این فایل ضمن معرفی کامل شخصیت ناصر خسرو، به معرفی کلیه بناها و مکانهای تاریخی با توصیف شهرهای آن دوره از دیدگاه معماری پرداخته شده است




دسته بندی
تاریخ و ادبیات

فرمت فایل
rar

حجم فایل
1091 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
84

در این فایل ضمن معرفی کامل شخصیت ناصر خسرو، به معرفی کلیه بناها و مکانهای تاریخی با توصیف شهرهای آن دوره از دیدگاه معماری پرداخته شده است
سفرنامه ناصر خسرو و معرفی ابنیه و مکانهای تاریخی با توجه به اصول و اصطلاحات معماری در این فایل ضمن معرفی کامل شخصیت ناصر خسرو، به معرفی کلیه بناها و مکانهای تاریخی با توصیف شهرهای آن دوره از دیدگاه معماری پرداخته شده است




دسته بندی
تاریخ و ادبیات

فرمت فایل
rar

حجم فایل
1091 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
84

در این فایل ضمن معرفی کامل شخصیت ناصر خسرو، به معرفی کلیه بناها و مکانهای تاریخی با توصیف شهرهای آن دوره از دیدگاه معماری پرداخته شده است
سفرنامه ناصر خسرو و معرفی ابنیه و مکانهای تاریخی با توجه به اصول و اصطلاحات معماری در این فایل ضمن معرفی کامل شخصیت ناصر خسرو، به معرفی کلیه بناها و مکانهای تاریخی با توصیف شهرهای آن دوره از دیدگاه معماری پرداخته شده است




دسته بندی
تاریخ و ادبیات

فرمت فایل
rar

حجم فایل
1091 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
84

در این فایل ضمن معرفی کامل شخصیت ناصر خسرو، به معرفی کلیه بناها و مکانهای تاریخی با توصیف شهرهای آن دوره از دیدگاه معماری پرداخته شده است
سلام
دلم می‌خواست از سفر تبریز بنویسم. سفری که مربوط میشه به دقیقا سه ماه پیش. از روز اولش داشتم می‌نوشتم ولی خب توفیق حاصل نشد یه پست از توش دربیارم. سه تا سفرنامه نوشتم با سه حال متفاوت. و البته همش تا روز دوم. الان که خواستم کاملشون کنم، دیدم نه بقیه‌شو زیاد یادم میاد، نه حال من حال اون سه تا سفرنامه‌س. (یا شاید سه تا سفر!) اون چهار پنج روز تبریز که که چهل و هشت ساعتش تو مسیر گذشت، سفر خیلی مهمی بود. پر از لحظه‌های خوب، بد و زشت. یه نفر همچنا
@arnikaseir تور چین نوروز
4 شب پکن+ 4 شب شانگهاي 3 فروردین
رفت پکن و برگشت شانگهاي✈️ماهان
5*CROWN PLAZA FUDAN5*CROWN PLAZA WANFUJING  21.995
✅برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.☎️021-88762762
✅برای تماس در ساعات غیر اداری با شماره زیر تماس بگیرید.
☎️021-88759777@arnikaseir
به کتاب فروش گرامی سپرده بودم وقتی بی زمستان» رسید خبرم کند، دو شب پیش اتفاقا در نزدیکی کتابفروشی‌اش بودم که زنگ زد کتابت رسیده، بی‌معطلی رفتم گرفتم و دیروز همه‌اش را یکجا خواندم.
تمام بی‌زمستان را در یک اضافه‌کاری تحمیلی که هنوز ساعتی از آن باقیست خواندم و گذر کسالت‌بارش را التیام دادم،  این کتاب روند رو به اوج سفرنامه‌های ضابطیان را ادامه نداده بود، تاجیکستانش عالی بود، گرجستانش خوب و آذربایجان متوسط شاید هم بد.نام کتاب هیچ ربطی
شاید علاقه به نوشتن، ریشه در علاقه به ماندن داشته باشد. بودن یا نبودن، مسأله این است؟ بودن یا همان وجود که پرسش اصلی‌ فلاسفه است. این نوشتی که هدفش ماندن باشد چقدر ارزش دارد؟ 
ماندن شاید فی نفسه ارزشی نداشته باشد اما اگر بخواهی برای چیزی» بمانی، شاید ارزشمند شود. و آن ماندن شاید برای بیدار شدن و بیدار کردن لازم باشد.
 
سفرنامه‌ی انسان نام داستانی خیالی است که قرار است در آینده بنویسم! شاید بلند پروازانه به نظر برسد اما بلند پروازی در این زم
شاید علاقه به نوشتن، ریشه در علاقه به ماندن داشته باشد. بودن یا نبودن، مسأله این است؟ بودن یا همان وجود که پرسش اصلی‌ فلاسفه است. این نوشتی که هدفش ماندن باشد چقدر ارزش دارد؟ 
ماندن شاید فی نفسه ارزشی نداشته باشد اما اگر بخواهی برای چیزی» بمانی، شاید ارزشمند شود. و آن ماندن شاید برای بیدار شدن و بیدار کردن لازم باشد.
 
سفرنامه‌ی انسان نام داستانی خیالی است که قرار است در آینده بنویسم! شاید بلند پروازانه به نظر برسد اما بلند پروازی در این زم

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها