نتایج جستجو برای عبارت :

رجعت اخوانی من بیت جدی

جهانی با ویژگی های خاص 

آنچه از مجموع آیات و روایات بدست می‌آید آن است که جهان هنگام رجعت، جهانی است با ویژگی‌های خاص به خود، که نه به طور دقیق شبیه به جهان دنیاست و نه همانند جهان آخرت است، در عین حال، برزخ هم نیست.
علامه طبابطبایی در تفسیر المیزان، قیامت را در بالاترین درجه‌ی کشف و شهود دانسته و رجعت، در مرتبه‌ی میانی و پایین تر از این دو ظهور حضرت حجت است.(۱)
بنابراین اگر چه رجعت در همین دنیای مادی اتفاق خواهد افتاد، اما ویژگی‌های خاصش آ
جهانی با ویژگی های خاص 

آنچه از مجموع آیات و روایات بدست می آید آن است که جهان هنگام رجعت،جهانی است با ویژگی های خاص به خود ، که نه به طور دقیق شبیه به جهان دنیاست و نه همانند جهان آخرت است، در عین حال، برزخ  هم نیست.
علامه طبابطبایی در تفسیر المیزان، قیامت را در بالاترین درجه ی کشف و شهود دانسته و رجعت، در مرتبه ی میانی و پایین تر از این دو ظهور حضرت حجت است.(۱)
بنابراین اگر چه رجعت در همین دنیای مادی اتفاق خواهد افتاد ،اما ویژگی های خاصش آن را
جهانی با ویژگی های خاص 

آنچه از مجموع آیات و روایات بدست می آید آن است که جهان هنگام رجعت،جهانی است با ویژگی های خاص به خود ، که نه به طور دقیق شبیه به جهان دنیاست و نه همانند جهان آخرت است، در عین حال، برزخ  هم نیست.
علامه طبابطبایی در تفسیر المیزان، قیامت را در بالاترین درجه ی کشف و شهود دانسته و رجعت، در مرتبه ی میانی و پایین تر از این دو ظهور حضرت حجت است.(۱)
بنابراین اگر چه رجعت در همین دنیای مادی اتفاق خواهد افتاد ،اما ویژگی های خاصش آن را
⭕️ بازگشتِ مردگان

یکی از حوادث مهم در هنگام ظهور، موضوع رجعت است که یکی از عقاید مسلّم شیعه می‌باشد.
امام صادق می‌فرمایند:
از ما نیست کسی که به رجعت ما ایمان نداشته باشد.»
(بحارالانوار، ج٥٣، ص ٩٢)
رجعت در لغت به معنای بازگشت است و در فرهنگ دینی، عبارت است از بازگشت امامان معصوم و گروهی از مؤمنان خالص و کفار و منافقان به دنیا. در ادبیات دینی برای مفهوم رجعت، از واژه‌هایی مانند کَرَة» و اوبة» نیز استفاده شده است.
 
در آیات و روایات فراوا
{رجعت - شماره 1}
 
یکی از حوادث مهم در هنگام ظهور، موضوع رجعت است که یکی از عقاید مسلم شیعه می باشد.
امام صادق(ع) میفرمایند: از ما نیست کسی که به رجعت ما ایمان نداشته باشد.» (بحارالانوار، ج٥٣، ص ٩٢)
رجعت در لغت به معنای بازگشت است و در فرهنگ دینی، عبارت است از بازگشت امامان معصوم و گروهی از مومنان خالص و کفار و منافقان به دنیا. در ادبیات دینی برای مفهوم رجعت، از واژه هایی مانند کَرَة» و اوبة» نیز استفاده شده است.
در آیات و روایات فراوانی به موضو
{پرسش و پاسخ مهدوی - شماره 38}
 
چه کسانی در زمان ظهور رجعت می کنند؟
 
پاسخ :
یکی از روشن ترین آیات در پاسخ به این سوال، آیه 83 سوره نمل است. و روزی که ما از هر امتی، گروهی را از کسانی که آیات ما را تکذیب می کردند محشور می کنیم و آن ها را نگه می داریم تا به یکدیگر بپیوندند»
در این آیه از زنده شدن گروهی از انسان ها سخن می گوید، در حالی که آیاتی که درباره روز قیامت هستند، همواره از زنده شدن همگان سخن می گویند. مانند: ما همه ی آنها را در این هنگام محشور م
{رجعت - شماره 2}
 
آنچه از مجموع آیات و روایات، به دست می آید این است که جهان هنگام رجعت، جهانی است با ویژگی های خاصِ به خود، که نه به طور دقیق شبیهِ جهان دنیاست و نه همانندِ جهان آخرت است؛ در عین حال، برزخ هم، نیست.
علامه طباطبایی در تفسیر المیزان، قیامت را در بالاترین درجه‌ی کشف و شهود دانسته و رجعت، در رتبه‌ی میانی و پایین تر از این دو، ظهور حضرت حجت است. (١)
بنابراین اگرچه رجعت در همین دنیای مادی اتفاق خواهد افتاد اما ویژگی های خاصش، آن را از
{پرسش و پاسخ مهدوی - شماره 37}
 
مفهوم رجعت چیست و چه زمانی اتفاق می افتد؟
 
پاسخ :
رجعت به معنای بازگشت است. یعنی خدا گروهی از مردگان را با همان شکل خود به دنیا باز میگرداند. از نظر شیعه و طبق روایات فراوان، در زمان ظهور، برخی از مردم که از دنیا رفته اند دوباره زنده می شوند. اصل رجعت یک امر مسلّم قرآنی است.
خداوند در آیات متعددی به زنده شدن برخی مردگان اشاره دارد. مانند زنده شدن عزیر، گروهی از بنی اسرائیل، هزاران نفر، مقتول بنی اسرائیل، زنده شدن پ
بسم الله الرحمن الرحیم 
کتاب مباحث رجعت» نوشته آیت الله محمد سند» ترجمه علیرضا قاسمی»

کتابی با موضوع رجعت در دو جلد که به بررسی ابعاد مختلف این موضوع اعتقادی مهم می پردازه. 
آیت الله محمد سند، عالم بحرینی و از مراجع معروف شیعیان بحرین هستند که در غالبه دو جلد کتاب به بررسی موضوع رجعت در احادیث و ابعاد مختلف اون پرداختند. 
بخش اول کتاب؛ طرح این موضوع اه که حقیقتی به نام رجعت وجود داره و با ارائه ادله و اسناد فراوان از قرآن، احادیث و ادعیه
جنگ امیر المومنین صلوات الله علیه با معاویه لعنت الله علیه پس از رجعت
علامه مجلسی رضوان الله علیه می‌نویسد:
در حدیث دیگر از حضرت امام صادق علیه السلام مروی است که حضرت امیر المومنین علیه السلام با حضرت امام حسین علیه السلام رجعت خواهد کرد و از جمیع بنی امیه و معاویه و آل معاویه و هر که با او جنگ کرده انتقام خواهد کشید. پس خدا زنده کند سی هزار کس را از یاوران [او] از اهل کوفه و از سایر مردم هفتاد هزار کس و در صفین با معاویه و اصحابش که زنده شده‌ا
به نام خدای شنهای طبس


آیا شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در رجعت برمی گردند؟
امام صادق (علیه السلام) فرمود: اولین کسی که زمین برایش شکافته می شود و
به دنیا بر می گردد امام حسین (علیه السلام) است و فرمود که رجعت، عام
وعمومی نیست بلکه اختصاصی است. کسانی در رجعت بر می گردند که یا ایمان محض
داشته باشند یعنی مومن محض و خالص باشند یا شرک خالص داشته باشند و گروه
دیگری در رجعت بر نمی گردند.
در روایات فراوانی از امام صادق (علیه السلام) با سندهای بسیار
دادخواهی حضرت امیر المومنین سلام الله علیه پس از رجعت در عهد ظهور نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله
علامه مجلسی رضوان الله علیه از مفضل بن عمر رضوان الله علیه روایت کرده است که امام صادق علیه السلام در مورد شکایت امیر المومنین علیه السلام نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله پس از رجعت در عهد ظهور فرمودند: پس حضرت امیر المومنین شکایت کند که چندین شب با حسنین و زینب و ام کلثوم (علیهم السلام) به خانه‌ی مهاجر و انصار رفتم از آن‌هایی که مکرر تو بیعت خل
رجعت حضرت امیر المومنین علیه السلام
علامه مجلسی رضوان الله علیه روایت کرده است که حضرت امیر المومنین علیه السلام فرمودند:
به درستی که مرا است برگشتنی بعد از برگشتن و زنده شدنی بعد از زنده شدن و من صاحب رجعت‌ها و برگشتن‌های بسیارم و صاحب صولت‌ها و انتقام‌های بی‌شمارم و صاحب دولت‌های عجیبم. منم حصار آهن، منم بنده خدا و برادر رسول خدا صلی الله علیه و آله، منم امین خدا و خزینه‌دار علم خدا، و صندوق سر خدا و حجاب خدا و صراط خدا و میزان خدا. منم
رجعت اصحاب کهف در عصر ظهور و یاری امام مهدی علیه السلام (به روایت اهل تسنن)
محمد ادریس کاندهلوی از علمای بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
در حدیث آمده است که اصحاب کهف یار و مددکار حضرت امام مهدی (علیه السلام) می‌شوند و حضرت عیسی (علیه السلام) در زمان او نازل می‌شود و به همراهی وی برای کشتن دجال موافقت می‌کند.
ظهور مهدی، تالیف محمد ادریس کاندهلوی، ترجمه ابراهیم ارباب، صفحه ‌۲۳
رجعت اصحاب کهف در عصر ظهور و یاری امام مهدی علیه السلام (به روایت اهل سنت عمری)
محمد ادریس کاندهلوی از علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
در حدیث آمده است که اصحاب کهف یار و مددکار حضرت امام مهدی (علیه السلام) می‌شوند و حضرت عیسی (علیه السلام) در زمان او نازل می‌شود و به همراهی وی برای کشتن دجال موافقت می‌کند.
ظهور مهدی، تألیف محمد ادریس کاندهلوی، ترجمه ابراهیم ارباب، صفحه ۲۳
سال 1313 ش از آیت‌الله حائری موسس حوزه علمیه قم درباره رجعت» سوال شد، جواب ایشان جالب بود:
احقر به واسطه کثرت اخبار، اعتقاد به رجعت دارم، به نحو اجمال، ولی این مطلب نه از اصول دین و نه مذهب است که اگر فرضا کسی معتقد به آن نباشد، خارج از دین یا مذهب شمرده شود و نه از مسائل علمیه(عملیه) است که بر افراد مکلفین لازم باشد اجتهادا یا تقلیدا به دست آورند و در مثل این زمان بیان این نحو از  مطالب به جز تفرقه مسلمین و ایجاد یک عداوت مضره بین آنها فایده ندا
1 . 2 3 امتحان میشه(:با عرض سلام خدمت همه حضار و بزرگوارانی که صدای بنده رو میشنوند، و هر از گاهی میومدن اینجا و میدیدن خبری نیست و احتمالا یه صلواتی نثار من میکردن.
ایشالا میخوام دوباره برگردم به میادین.دعا کنید فقط خواهشا.
# شرحی_بر_ فراز_1_دعای_عهد
 
در ابتداء و در طول دعای عهد, امام صادق(ع) ما را بسمتی سوق میدهد که در جهت تربيت و تشکیلات مهدوی مرتب خدا را و نهایتا امام را بخوانیم و آن توفیق را از او مسئلت کنیم(اللهم). چرا که ما بوسیله قرب به درگاهش و شفاعت امام زمان(عج) مورد تربيت الهی قرار میگیریم(رب).
ما دارای دو نشات هستیم:
1-نشات دنیوی
2- نشات ملکوتی
  بنده و مخلوق خداییم, بنابر این نشات دنیوی ما یعنی بعد مادی و جسمانی مان ضعیف است.
ولی چون "از خداییم" نشات ملکوتی ما
دادخواهی حضرت زهرا سلام الله علیها پس از رجعت در عهد ظهور نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله
علامه مجلسی رضوان الله علیه از مفضل بن عمر رضوان الله علیه روایت کرده است که امام صادق علیه السلام در مورد شکایت حضرت فاطمه زهرا علیها السلام نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله پس از رجعت در عهد ظهور فرمودند: پس ابتدا کند حضرت فاطمه و شکایت کند از ابو بکر و عمر علیهما اللعنة که فدک را از من گرفتند و چندان که حجت‌ها بر ایشان اقامه کردم سود نداد و نامه‌ای که
نام کتاب : الرجعة ثالث ایام الله الکبرى (رجعت سومین روز از روزهای بزرگ خدا)
مولف : سید احمدالحسن - تعلیق شیخ علاء السالم
نسخه : عربی + فارسی + دوزبانه
نوع فایل : pdf ، word ، html
تاریخ انتشار کتاب : 2012 میلادی
منابع : وبسایت رسمی فارسی + وبسایت رسمی عربی
جهت دانلود خود را روشن نموده و بر روی نوع فایل کلیک نمایید 
ادامه مطلب
#حدیث_مهدوی 
امام محمد باقر(ع)
ایام الله عزوجل ثلاثة: یوم یقوم القائم، و یوم الکرة، و یوم القیامة».
-ایام الله سه روز است:1- روز قیام قائم علیه‌السلام.2- روز رجعت.3- روز قیامت».
معانی الاخبار/ ص366 این روایت به همین تعبیر از امام صادق علیه‌السلام نیز رسیده است. المحجة/ ص160
در این میان چند تن . که از علم و تقوا دست کم تقوا عاری بودند به نام ت ترویج کردند و با نام اصلاحات، برخلاف دین، آنها را به نوشتن و گفتن وادار کردند و کتابهای آنها را با اجازه اداره مطبوعات[پهلوی] با خرج خود[دولت] یا کسانی که گول خورده‌اند به طبع[یعنی چاپ] می‌رساندند و اگر کتابی بر ضد آن نوشته می‌شد طبع آن را اجازه نمی‌دادند چنانکه کتاب "اسلام و رجعت " که نوشته شد، یکی از ون قم کتاب "ایمان و رجعت" را نوشت و دروغپردازی و خیانتکا
در این میان چند تن . که از علم و تقوا دست کم تقوا عاری بودند به نام ت ترویج کردند و با نام اصلاحات، برخلاف دین، آنها را به نوشتن و گفتن وادار کردند و کتابهای آنها را با اجازه اداره مطبوعات[پهلوی] با خرج خود یا کسانی که گول خورده‌اند به طبع می‌رساندند و اگر کتابی بر ضد آن نوشته می‌شد طبع آن را اجازه نمی‌دادند چنانکه کتاب "اسلام و رجعت " که نوشته شد، یکی از ون قم کتاب "ایمان و رجعت" را نوشت و دروغپردازی و خیانتکاری شریعت سنگلجی
عنوان: حدیث مفضل بن عمر از امام صادق (ع) درباره وقایع زمان ظهور و رجعت
موضوع: علامات ظهور المهدی (بحار الأنوار ؛ ج‏53 ؛ ص1 باب 28 ما ی عند ظهوره (ع) بروایة المفضل بن عمر)
پدیدآور: محمد باقر بن محمد تقى مجلسی ( 1037- 1110ق)‏
تعداد صفحات: 56
سایز: A4. B zar 15. رنگی
فرمت: pdf + word
زبان: عربی + ترجمه فارسی
گفتاری از علامه مجلسى پیرامون حدیث مفضل بن عمر 
ادامه مطلب
عنوان: حدیث مفضل بن عمر از امام صادق (ع) درباره وقایع زمان ظهور و رجعت
موضوع: علامات ظهور المهدی (بحار الأنوار ؛ ج‏53 ؛ ص1 باب 28 ما ی عند ظهوره (ع) بروایة المفضل بن عمر)
پدیدآور: محمد باقر بن محمد تقى مجلسی ( 1037- 1110ق)‏
زبان: عربی + ترجمه فارسی
مترجم: علی دوانی
تعداد صفحات: 58
سایز: A4. B zar 15. رنگی
فرمت: pdf + word
گفتاری از علامه مجلسى پیرامون حدیث مفضل بن عمر 
ادامه مطلب
سر تا پایم را خلاصه کنند می شوم "مشتی خاک"که ممکن بود "خشتی" باشد در دیوار یک خانهیا "سنگی" در دامان یک کوهیا قدری "سنگ ریزه" در انتهای یک اقیانوسشاید "خاکی" از گلدان‌یا حتی "غباری" بر پنجرهاما مرا از این میان برگزیدند : برای " نهایت"  برای " شرافت"  برای " انسانیت" و پروردگارم بزرگوارانه اجازه ام داد برای : " نفس کشیدن "  " دیدن "  " شنیدن "  " فهمیدن "و ارزنده ام کرد بابت نفسی که در من دمیدمن منتخب گشته ام : برای " قرب "  برای " رجعت "  برای " سعادت "من مشتی ا
بازگشت انسان از قبر به عالم م است برای رفتن به سرای ابدی آخرت و یا در موارد نادر زنده شدن بعضی افراد خاص قبل از داخل شدن در قبر (عالم برزخ) است برای تنویر افکار مردم و چنانچه کسی به عالم برزخ رفت - رفت که رفت و این جاده یک طرفه است و برگشتی در کار نیست و هر که می خواهد باشد و هر چه قدر التماس می خواهد بکند و این عقیده بعضی ها که می خواهند برگردند از عقده آنها برای گرفتن انتقام و حکومت است و ایشان خدا را کافی نمی دانند و خدا را بنده نیستند .
مگر خد
مثل نی، در مثنوی ملای روم، ب ناله در آمده ام.
شکایت از جدایی.
ب یاد آن نیستانی ک روزگاری در آنجا بودم و در کنار تو و در جوار تو و در وجود تو. با تو بودم و از تو بودم و در تو بودم.
و جدایم کردی و درست از همان روز 
می دانم ک نفیر مرا می شنوی ک مدام با بیقراری صدایت می زنم:
{ یاربِّ یا رَبِّ یا رَبّ }
تو کجایی؟ من کجا بوده ام؟ از کجا آمده ام؟ مرا کجا آورده ای؟ چرا آورده ای؟
و.
کی ب سوی تو باز می گردم؟
{ إنّا لله و إنّا إلیه راجعون }
________________________
رجعت.
وقتی ا
مثل نی، در مثنوی ملای روم، ب ناله در آمده ام.
شکایت از جدایی.
ب یاد آن نیستانی ک روزگاری در آنجا بودم و در کنار تو و در جوار تو و در وجود تو. با تو بودم و از تو بودم و در تو بودم.
و جدایم کردی و درست از همان روز 
می دانم ک نفیر مرا می شنوی ک مدام با بیقراری صدایت می زنم:
{ یاربِّ یا رَبِّ یا رَبّ }
تو کجایی؟ من کجا بوده ام؟ از کجا آمده ام؟ مرا کجا آورده ای؟ چرا آورده ای؟
و.
کی ب سوی تو باز می گردم؟
{ إنّا لله و إنّا إلیه راجعون }
________________________
رجعت.
وقتی ا
 
این کتاب کلامی، در شرح احوال حضرت مهدی‌علیه السلام و اثبات وجود آن حضرت با دلایل عقلی و احادیث متواتر نگاشته شده است.در این کتاب علاوه بر فضایل ائمه دوازده گانه، به شرح غیبت صغری و کبرای امام زمان‌علیه السلام و نایبان خاصّ و عام آن حضرت و نشانه‌های ظهور او و رویدادهای پس از ظهور - مانند گستردن دادگری در سراسر کره زمین و رجعت پیامبران و امامان - پرداخته است.نویسنده کتاب، شیخ علی بن زین العابدین یزدی حایری (م 1333 ق) است. در سال 1352 ق در ایران به
تحقیق-تاریخ اسلام نهضتی که پیامبر اسلام پایه گذار و رهبر آن بود به مانند هرنهضت انقلابی دیگری با یک جنبش و انقلاب ارتجاعی مواجه شد.نهضتهای انقلابی سایر پیامبران هم از این جنبش های ارتجاعی در امان نمانده اند،قرآن و تاریخ بسیاری از این نمونه ها را بیان می کند.همانند رجعت قوم موسی در بازگشت به گوساله پرستی به هنگام غیاب چهل روزه موسی و یا اشاره حضرت عیسی در بیان وم بعثت خود به رجعت قوم یهوداز تعالیم موسی و یکتا پرستی.همچنین خداوند در آیه شری
 
 امیرالمؤمنین(ع)، بزرگ‌ترین خبرِ عالم است.
این خبرِ بزرگ و نبأِ عظیم، در آینده تاریخ ظاهر خواهد شد.
 
 آیت الله سید محمدمهدی میرباقری:
هر خبری که در این دنیا هست و آنچه از عالم غیب آمده است، به امیرالمؤمنین (ع) بر می‌گردد؛ مَا لِلَّهِ‏ عَزَّ وَ جَلَّ آیَةٌ هِیَ أَکْبَرُ مِنِّی‏ وَ لَا لِلَّهِ مِنْ نَبَإٍ أَعْظَمُ مِنِّی».آیه‌ای و خبری بالاتر از وجود مقدس امیرالمومنین(ع) نیست.
 
اگر خبری از عالم غیب آمده _ که ما باید بکوشیم تا باخبر بشوی
زنده شدن مردگان در روز قیامت 


 
زنده شدن مردگان در روز قیامت
 

عـقـیـده
بـه رسـتـاخـیـز و زنـده شـدن مـردگـان، اصل خدشه ناپذیرى است که از اصول
دین شمرده شده است و تصور نمى کنم هیچ فردى، مسلمان و مؤمن به قرآن و اسلام
باشد و آنگاه با وجود صدها آیه قرآن و صدها روایت و دلایل مسلم عقلى، باز
هم به رستاخیز و مسئله معاد ایمان نیاورد.
رجعت به چه معناست:معاد
و بازگشت ارواح یکی از مهم ترین اصول اعتقادی است که در میان همه ی فرق
اسلامی مشتر
داستان فیلم غلامرضا تختی با قرائت و امضای وصیت نامه و خودکشی‌اش آغاز می‌شود، سپس با فلاش بک(رجعت به گذشته) از دوران کودکی‌اش را که در فقر شدید و در آلونک‌های خانی آباد جنوب تهران می‌گذراند. پدرش رجب خان یخچال دار قدیمی داشت که در طرح گسترش راه‌آهن مصادره می‌شود و این امر فقرشان تشدید می‌کند و کار پدر را به جنون می‌کشاند .
 
منبع : فیلم غلامرضا تختی رایگان
لینک تماشای فیلم های 2020 : تماشای آنلاین فیلم
اللهم عجل لولیک الفرج  این جمعه هم گذشت … مهدی جان دعایمان کن تا جمعه بعد ، شاید …  شاید بتوانیم مقدمات ظهور حضرت حجت و رجعت اصحابش را فراهم کنیم …  شهید راه نابودی اسرائیل ‌شهید محمد مهدی لطفی نیاسر
نوشته مهدی جان دعایمان کن … اولین بار در شهید محمد مهدی لطفی نیاسر. پدیدار شد.
دیشب قبل این اتفاق، می‌خواستم یه پستی بذارم بنویسم:
آخرامان،
اقلیتی پیشتاز 
اکثریتی بی‌تفاوت
توازن ظاهری نابرابر قوا
موقعیت جغرافیایی ویژه
شرایط سخت و ناامیدکننده
و یکی دو پیشگویی قطعی از عاقبت ماجرا نیاز دارد.»
و حالا.
مشخصه که حداقل به اندازهٔ یک گام به نتیجهٔ اون پیشگویی‌های قطعی نزدیک‌تر شدیم.

+ در این دنیا هر چیزی حکمتی دارد و چگونه مردن آدم‌ها، آخر حکمت است.
+ اللهم ارزقنا توفیق الشهادة فی سبیلک.
+بعدنوشت: مرتبط:
رجعت
قبلا ها می نوشتم. یکسری چرندیات که حتی خودم هم نمی خواندمشان. بعد ها تصمیمی سرنوشت ساز گرفتم. بله؛ نوشتن و قلم و دوات را کنار گذاشتم. جدا تصمیم مهمی بود. این که بگذاری افکارت در گنداب ذهنت بپوسند و فاسد شوند جدا تصمیم مهمی ست. بس بود تراوش فاضلاب افکار در قالب کلمات. کلمات هر کدام فرزند نویسنده اند و من راستش به ازدیاد نسل معتقد نبودم.
 دستگاه چاپ، این دستگاه چاپ لعنتی؛ که مثل یک زایشگاه کثیف و بدبو چهان را پر از کلمه کرد. احساس کردم وقتش است که
باسمه تعالی
فرازهایی از نهج البلاغه
فدک
غزل۴
نیمی از ملک فدک، در اختیار فاطمه
داده شد از سوی احمد،در دیار فاطمه
می دهد احمد به زهرا ، هدیه ی اهل فدک
پس گرفتند ملک زهرا، از تبار فاطمه
ادعای غاصبان ، بیرون ز احکام خداست
چون فدک در اختیار و انحصار فاطمه
غاصبین قدرت و جاهل ز احکام خدا
می کنند با این عمل، خود انزجار فاطمه
گفت پیغمبر علی حق است وحق هم با علی
می دهد مولا شهادت، افتخار فاطمه
سالها صاحب بود، زهرای اطهر ملک را
چون عمر آمد،شود در اختیار
به گزارش میراث آریا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ولی تیموری در دیدار با اعضای هیات مدیره  تشکل جامعه حرفه ای اقامتگاه های بومگردی» و همچنین انجمن بانوان فعال در صنعت گردشگری و صنایع دستی» گفت: جامعه حرفه ای اقامتگاه های بومگردی یکی از تشکل های تخصصی است که بر اساس مقررات و ضوابط ابلاغی از سوی سازمان تشکیل شده و انصافا در پیشبرد ت های کار‌ساز ما در حوزه اقامتگاه های بوم گردی تاث

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها