نتایج جستجو برای عبارت :

جلد دوم عشق مکافات

دانلود رمان جنایت و مکافات با فرمت های pdf  apk و دانلود رایگان رمان جنایت و مکافات با لینک مستفقیم
دانلود زیبا ترین و جذاب ترین و باحال ترین و خفن ترین رمان های ایرانی و خارجی با فرمت های مختلف رمان جنایت و مکافات
دانلود زیبا ترین و ترسناک ترین رمان های سال های اخیر و دانلود رمان جدید جنایت و مکافات با فرمت های pdf و apk
بهترین و جدید ترین و جذاب ترین و عاشقانه ترین و هیجان انگیز ترین و دانلود رمان جنایت و مکافات با فرمت pdf
دانلود بهترین و زیباترین
و اگر خواستید کسی را مکافات کنید، نظیر آنچه به آن مکافات دیده‌اید مکافات دهید؛ و اگر شکیبایی ورزید، [بدانید] این شیوه برای شکیبایان بهتر است.» (نحل: 126)
یادداشت‌ها:‌
ـ قرآن. ترجمه بهاء‌الدین خرمشاهی (1386). تهران: انتشارات دوستان.
جنایت و مکافات/داستایفسکی؛ مهری آهی
کتابی که از پارسال دست گرفته بودم بخونم اما پیش نمی رفتم. هم اینکه معمولا وقت آزادم آخر شب بود و خسته بودم و کتابشم نیاز داشت که با دقت خونده بشه و هم اینکه شرایط راسکلینکف ناراحتم میکرد!بالاخره به دلیل قرنطینه وقت آزاد بیشتری پیدا کردم و تونستم تمومش کنم. خوشحالم و از خوندنش لذت بردم.
بعد از خوندن جنایت و مکافات احساس ازادی میکنم. نه به خاطر این که راسکلنیکف کلی مکافات میکشید و در اخر زندانی شد بلکه به خاطر این که داستایفسکی خیلی خوش تعریفه و خوندن این کتاب سه ماه طول کشید. منم به نوعی مکافات کشیدم. نمیشه گفت کتاب دوست‌داشتنیه‌ایه و به بقیه پیشنهاد میدم بخونن. اساسا این کتاب برای دوست داشته‌شدن نوشته نشده.
یکی از دوست‌هام که احتمالا دیگه نمیبینمش و هیچ نشونی ‌هم ازش ندارم یه بار توی کتابفروشی حرف خوبی زد. گفت رمان‌های
بعد از خوندن جنایت و مکافات احساس ازادی میکنم. نه به خاطر این که راسکلنیکف کلی مکافات میکشید و در اخر زندانی شد بلکه به خاطر این که داستایفسکی خیلی خوش تعریفه و خوندن این کتاب سه ماه طول کشید. منم به نوعی مکافات کشیدم. نمیشه گفت کتاب دوست‌داشتنیه‌ایه و به بقیه پیشنهاد میدم بخونن. اساسا این کتاب برای دوست داشته‌شدن نوشته نشده.
یکی از دوست‌هام که احتمالا دیگه نمیبینمش و هیچ نشونی ‌هم ازش ندارم یه بار توی کتابفروشی حرف خوبی زد. گفت رمان‌های
من بد کنم و تو بد مکافات دهی / پس فرق میان من و تو چیست بگو 
من بد کنم و تو بد مکافات دهی / پس فرق میان من و تو چیست بگو 
من بد کنم و تو بد مکافات دهی / پس فرق میان من و تو چیست بگو 
من بد کنم و تو بد مکافات دهی / پس فرق میان من و تو چیست بگو 
من بد کنم و تو بد مکافات دهی / پس فرق میان من و تو چیست بگو 
من بد کنم و تو بد مکافات دهی / پس فرق میان من و تو چیست بگو 
من بد کنم و تو بد مکافات دهی / پس فرق میان من و تو چیست بگو 
من بد کنم و تو بد مکافات دهی / پس فرق میا
من و جام می  و معشوق 
الباقی اضافات است 
اگر هستی که بسم الله 
در  تاخیر آفات است  
مرا محتاج رحم این و آن کردی 
ملالی نیست  
تو هم محتاج خواهی شد 
جهان دار مکافات است 
زمن اقرار با اجبار میگیرند 
باور کن شکایت های من از عشق 
ازین دست از اعترافات است 
میان خضر و موسی چون فراق افتاد 
فهمیدم که گاهی واقعیت با حقیقت در منافات است 
اگر در اصل دین حب است و حب در اصل دین ، بی شک 
به جز دلدادگی هر مذهبی مشتی خرافات است 
مرا محتاج رحم این و آن کردی 
این عشق همچنان بی‌محابا به پیش می‌تازد. عشق، این هنر ظریف و بی‌مثال خداوندی. وفا کنی، وفا می‌بینی و طعم وصال می‌چشی. جفا کنی و بذر فراق بپراکنی، جفا می‌بینی و در آتش خود می‌سوزی. قانون عشق چنین است: یکی ستاندی، هزار از تو ستانده شود. و صدهزار از شما گرچه با یک عشق برابر نیست، باری هزار، مثالی که مکافات عمل بدانی. 
و عشق را انتقام در کار نیست، تنها پاسخ عمل است. یک ضربه زدی، هزار ضربه نوشیدی. یکی جان ستاندی، هزار جان ستانده شد. بهوش باش، عشق ر
      
   در پاسح شما از نقد و بررسی کلی و اجمالی اثر جناجنایات و مکافات  میتونم به ابعاد مختلفی اشاره کنم که در وقت کلاس نمیگنجه ولی کوتاه و مختصر میگم که   برداشتم از کتاب جنایات و مکافات فیودورداستایفسکی رمان جنایات و مکافات مملو از وضعیت های روحی مختلف است. زاویه دید داستان متکی برخلق و خوی شخصیتی این افراد و خصیصه های فردی آن هاست، در این رمان نقش مهم را راسکولنیکف ایفا میکند فقر تنگدستی زندگی راسکولنیکف را به چالش میکشد که سرنوشت به عل
میدونم گفتم منطق رو شروع میکنم اما گفتم بزار تا اخر فروردین یه رمان کلاسیک هم بخونم حالا که دارمش و به خودم لذت خوندنشو جایزه بدم حالا که دختر خوبی بودمو کار کردم و کتاب خوندم این مدت. و این رمان هم چیزی نیست جز جنایت و مکافات ، نوشتهٔ فیودور داستایفسکی ، ترجمة احد علیقلیان ، نشر مرکز. خب این میشه سومین کتابی که از داستایفسکی قراره بخونم تقریبا میشه گفت باهاش آشنا هستم اما هیچ ایده ای ندارم راجع به این کتاب که راجع به چی هست و چجوری. هرچند که ن
هر وقت به استخر می رویم، این من هستم که همه را خوب و کامل ماساژ می دهم و نوبت خودم که می شود باید بروم فیش ماساژ تهیه کنم! زیرا همه می گویند ما مثل تو خوب بلد نیستیم ماساژ بدهیم و رگ ها را بگیریم! اما به این دقت نمی کنند که خب آخر پدر آمرزیده ها، من هم بلد نبودم! از بس فیش ماساژ تهیه کرده ام و زیر دستِ ماساژور ها خوابیده ام یاد گرفته ام! چرا یاد نمی گیرید وقتی این همه ماساژ ـتان داده ام؟! خاطرم هست که یکبار (برای اولین بار و آخرین بار) با فامیل پدری ب
 
دقیقا رمان به جایی رسید که نباید میرسید.هرچند که روح من ازش خبر نداشت. حالم به هم ریخت. چرا وقتی از فکر کردن به خیلی چیزها فراری هستی برات پیش میاد که به خاطرت میاره؟؟؟ بگذریم  کمتر از صد صفحه مونده تا کتاب تموم بشه. زندگی ای کردم باهاش. همه چیز تو خاطرم مونده. داستان یک قتل. داستان یک قاتل. دیوانه کننده بود کار داستایفسکی. دلم میخواد ابله رو هم زودتر بخونم حیف الان وقتش نیست. حیف.
 
کتاب جنایت و مکافات ، نوشتهٔ فیودور داستایفسکی ، ترجمهٔ اح
بعدِ چهارپنج روز تلگرامم چند دقیقه وصل شد. پیام‌ها را می‌خواندم. دوستی نوشته بود: رنج‌های ما برای تاریخ تکراری‌اند.
یکی این. دیگر این سخنِ یوحنا که کلماتش آن روز مثل سنگ که ببارد، ناگهان بر سرم ریختند.
در محبّت ترس نیست؛ بلکه محبّتِ کامل ترس را بیرون می‌راند. زیرا ترس از مکافات سرچشمه می‌گیرد. و کسی که می‌ترسد در محبّت به کمال نرسیده است.”
و دیگر این مصرعِ عجیب‌غریبِ عطار که
درد بر من ریز و درمانم مکن
همین دنیا سرای رسیدگی به تک تک اعمال هست.
توی همین دنیا اینقدر زنده میمونید که به تک تک اعمال شما رسیدگی بشه، و بعد پاک میشید، و بعد برمیگردید به دل خاک.
غیرممکنه یک نفر یک آه بکشه، شما مسئول بخشی از اون آه باشید، و توی این دنیا تاوان پس ندین.
دنیا سرای مکافاته.
معرفی کتاب صوتی جنایت و مکافات
کتاب صوتی جنایت و مکافات اثری ماندگار از فئودور داستایوفسکی، در تمام تقسیم بندی‌های ادبی جزو یکی از ده شاهکار برتر ادبیات جهان است.
جنایت و مکافات (Crime and Punishment) برنده نوزدهمین دوره کتاب سال ایران در سال 1379 و بهترین ترجمه در حوزه ادبیات داستانی انتخاب و معرفی شده است. این رمان اولین اثر مهم داستایوفسکی به‌شمار می‌آید و می‌توان گفت امروزه پرخواننده‌ترین اثر وی محسوب می‌شود.
فئودور داستایوفسکی (Fyodor Dostoyevsky)
گروه مدرسه خواهرم من عضوم
طفلکی چه زجری می کشه
چه کادر داغونی داره مدرسه شون
مدرسه نمونه ست
خیرسرشون معلمان خوب شهرن مثلا
چرا در شان جایگاه یک معلم  معلم ها رو گزینش نمی کنن!
 
یادم میاد توی آزمایشگاه مجهز مدرسه ی سمپادی که هفت سال درس خوندم یه روز با دوستم درگیر بودیم و کنجکاوی و شیطنت می کردیم، استاد فیزیک هم نگاهمون می کرد، با حسرت عمیقی گفت، این مدرسه هم نمی تونه استعداداتونو پرورش یده، دلم براتون می سوزه.
 تقریبا از سال 89 تا به امروز روزی نبوده که به اینترنت دسترسی نداشته باشم، به جز دوران خدمت که اون هم فقط برای دوماه بود، بیشتر دوستام توی شهرای دیگه زندگی میکنن، و واقعا نبودشون این روزا به شدت احساس میشه، گاهی حس میکنم چیزی گم کردم.
بی کاری و بی انگیزگی، گرانی و. هم مدام در حال به ماست. کاش تموم بشه این مکافات
دانلود آهنگ هیچ کس، یه روز خوب میاد. 
گاهی واقعا درکار دنیا در میمانم . اینکه آیا درکار دنیا حساب وکتابی هست یا خیر؟آیا دنیا فاقد شعور و اراده است یا شعور دارد و میفهمد و عکس العمل نشان میدهد ؟چرا میگویند دنیا دار مکافات است ؟آیا خداوند آنگونه که درقران فرموده انسانها را به تفویض (به خود وانهاده شدن)به این دنیا فرستاده یا خود کارگردان همه ی امور دنیائی است؟
ادامه مطلب
باخت به الهلال و حذف از لیگ قهرمانان آسیا، کسب 4 امتیاز از سه بازی لیگ و نهایتا اخراج تو هفته سوم. بله! قطعا این بهترین خبری بود که تو این هفته‌ شنیدم. آدم فروشی هیچ وقت نتیجه نداشته آقای برانکو. این رو باید از سرنوشت بعضی از بازیکنات می‌فهمیدی که نفهمیدی یا نخواستی بفهمی. شماها که بالاخره تاوان پس میدین، مهم اینه، سَر خُم می سلامت.
از کتابهایی که امسال با هم خواندیم:
آخرین سخنرانی (رندی پوش)مردی در تبعید ابدی(نادر ابراهیمی)عشق سالهای وبا(گابریل گارسیا مارکز)شوهر آهو خانم (علی محمد افغانی)جنایت و مکافات (داستایفسکی)سال بلوا (عباس معروفی)مهمانی خداحافظی (شیدا اعتماد)ملت عشق(الیف شافاک)هرس (نسیم مرعشی)عشق روی پیاده رو(مصطفی مستور)بند محکومین (کیهان خانجانی)جایی که خرچنگها آواز میخوانند (دیلیا اویینز)سه شنبه ها با موری (میچ البوم)رومه نویس(جعفر مدرس صادقی)صد سال تنهایی
عشقت مرا اسیر بیابان نوشته استمجنون ترین صحابی دوران نوشته است
این هم ز مشکلات و مکافات عاشقی استدست مرا برای گریبان نوشته است
از دست اختیار تو راه فرار نیستاین جبر را خدات به پامان نوشته است
(مگه دست خودت بوده اینجا اومدی، آوردت مولا دور هم جمعمون کرد)
مانند تو.مانند تو امیر فقط یک نفر ولیمانند من اسیر فراوان نوشته است
شکر خدا که نام مرا اعتبار توسلمان نوشته است، مسلمان نوشته است
نام تو را به آب طلا دستِ کردگار
ادامه مطلب
دخترک پای چشم هایش سیاه برگشته بود، پلک هایش را به زحمت باز نگه داشته بود.
از من پرسید: رمان های روسی کجاست؟
راهنمایی اش کردم.
جنایت و مکافات را برداشت و گفت: هر کس جای من باشد، خودش را هم نمیتواند تحمل کند. بله! هر کس جای من بود همین کار را میکرد.
 
خیلی برایم عجیب بود. از مغازه که بیرون رفت، پسری به دنبالش دوید و شروع کرد قربان صدقه برود. سر دخترک را گرفت و روی شانه اش چنان محکم فشار داد که دخترک با تحکم فریاد زد: ولم کن بی ناموس بی پدر مادر!
 
میخ
محمد سروش محلاتی می‌نویسد:
با شهادت حضرت حمزه در جنگ احد، مسلمانان سخت متأثر شدند، به خصوص که دشمن بدن او را مُثله کرد و برخی اعضاء آن را قطع کرد. این مصیبت بر مسلمانان سخت و گران بود و آنها می‌گفتند که باید این کار را تلافی کرده و عده‌ای از قریش را این‌گونه مجازات کنیم و حتی گفته شده که رسول خدا در اثر شدت ناراحتی گریست و  فرمود: ”از هفتاد ــ یا سی ــ نفر از مشرکان همان‌گونه انتقام خواهم گرفت؛ لامثلن بسبعین رجلا منهم (المیزان، ج ۱۲، ص ۳۷
 
کتاب جنایت و مکافات ، نوشتهٔ فیودور داستایفسکی ، ترجمهٔ احد علیقلیان، نشر مرکز
 
+هرگز ، هرگز چیزی مانند این را حس نکرده بود. دنیای یکسره تازه ای مبهم و راز آمیز به درون روحش راه یافته بود. 
 
+رنج و درد همیشه برای ذهنی باز و قلبی پر عاطفه اامی است. . مردان بزرگ راستین به گمان من لابد غم بزرگی در این جهان در دل احساس میکنند. 
دولت دنیا که تمنا کند
با که وفا کرد که با مابکند
دنیا هم دار مکافات است این هم درست است اری این روز ها دیگر صحبت از افرادی است که در جبهه بوده اند والان هم دارند از مقام جانبازی و ایثار گری سو استفاد میکنند بعضی هم این وسط شهید داده اند ولی هیچ توجهی به آنها نمیشود بله آنهایی که بر گشته اند و دارند زندگی میکنند الان بچه هایشان لقب آقا زاده گرفته اند اری این هم وضعیتی است که این نوع افراد میگویند که (این آقا زادگی ما بخاطر ژن خوب ماست که بعضی امسا
دولت دنیا که تمنا کند
با که وفا کرد که با ماکند
دنیا هم دار مکافات است این هم درست است اری این روز ها دیگر صحبت از افرادی است که در جبهه بوده اند والان هم دارند از مقام جانبازی و ایثار گری سو استفاد میکنند بعضی هم این وسط شهید داده اند ولی هیچ توجهی به آنها نمیشود بله آنهایی که بر گشته اند و دارند زندگی میکنند الان بچه هایشان لقب آقا زاده گرفته اند اری این هم وضعیتی است که این نوع افراد میگویند که (این آقا زادگی ما بخاطر ژن خوب ماست که بعضی امسال
دعایی برای قطع باران: 
ای خدایی که باران را وسیله رحمت خود بر بندگان قرار دادی ، اما  گاه ما بندگان با اعمال ناشایست و گاه با انتخاب ناصحیح رحمتت را به نقمت تبدیل می نماییم ؛ ای ارحم الراحمین هر چند گاه ما بندگاه بر خود رحم نمی کنیم اما تو به رحمتت  بر ما رحم فرما . تو خود آگاه تری که برخی اولویتشان بر آوردن هوای نفسشان است نه بر آوردن حوائج مردم؛ پس تو خود آنها را مکافات ده و ما را از شرشان کفایت نما و دستور فرما:
" یَا أَرْضُ ابْلَعِی مَاءَکِ وَ
چه روزهای سختی سپری می شه، درسته یه سری برکات هم داره این ویروسِ لعنتی ولی فکر می کنم دردسراش خیلی بیشتر هست. یاد روزهایی که به راحتی می رفتی بیرون و مایحتاجت رو با خیال راحت خرید می کردی و بر می گشتی خونه بخیر! الان وقتی می ری مغازه و دست می زنی به یه چیزی دیگه محدودیت ها شروع می شه! جرات نمی کنی دماغت رو بخارونی و یا عینکت رو ببری بالا! موبایلت زنگ می خوره امّا صدا رو می ذاری روی اسپیکر که مبادا دستت ویروسی باشه و از طریق موبایل به صورتت سرایت ک
شخصیت‌های داستان باید خصوصیات عادی داشته باشند تا باورپذیر و توضیح‌پذیر باشند و همچنین باید خصوصیات غیر عادی داشته باشند تا از شخصیت‌های دیگر متمایز شوند.
راسکول نیکوف شخصیت رمان جنایت و مکافات داستایفسکی، آدم کشی است که برای کشتن دلیل‌های خاص خود را دارد. به خاطر فقر نمی‌تواند ادامۀ تحصیل بدهد اما خوش قلب است و مخارج تشییع جنازۀ مار ملادوف را می‌پردازد.
یک هفته است که گوشه لب‌هایش تبخال زده است. دقیقاً همان‌جایی که لب‌ها باز و بسته می‌شوند. و چون زخمشان به هم چسبیده و خشک شده است، موقع خوردن، خندیدن و حرف زدن مکافات گناهانش است که از او ستانده می‌شود. حالا دیگر بعد از یک هفته شرطی شده است. قبل از دهان بازکردن با خودش چرتکه می‌اندازد که این خوراکی یا این حرف ارزش دهان باز کردن و درد کشیدن را دارد یا نه. روزهای اول امانش بریده شده بود از این درد. اما حالا با خود می‌اندیشد که چه درد مفیدی است. ا
. زندگی پستی و بلندی داره، ناراحتی داره شادی داره گریه و خنده داره همه‌چیز داره واسه همینم زندگی” شده اسمش نمیتونم من این کلمه رو بدون همه‌ی چیزایی که گفتم تصور کنم غصه‌ها و ناراحتیا و شکستا هستن که ما رو قوی میکنن به ما درس میدن و کاری میکنن که قدر لحظه‌های شادمون رو بدونیم همین شادیا هستن که باعث میشن بتونیم با همه‌ی اون غصه‌ها و چیزای منفی کنار بیاییم. با همه‌ی این مکافات و مصیبتا من زندگی رو هنوزم دوس دارم. این حس باعث میشه که نارا
چون عشق علی(ع) در دلمان هست.
                                                             سید علی ای رهبرمان هست.
هر بار گذشتیم ز مکافات!
                                                             این بار گذر هم رهمان هست.
ایران حرمی شد که بدانیم.
                                                             ایمان به هر جای جهان هست.
ساکت شو حرامی که خرفتی
                                                            
بعد از اینکه پست قبل رو نوشتم ، خودمو توی آینه نگاه کردم. بدم نیومد. از اینکه یه بچه توی آینه ندیدم خوشحال شدم
و اسبمو زین کردم برم خونه خواهرم به گل هاشون آب بدم که چند روزه توی خونه تنهان
هر وقت نیستن و میام خونشون ، یه حال عجیبیه. آثارشون و سبک زندگیشون از کل خونه داد می زنه و صداشونو می شنوم و دلم براشون تنگ میشه
فقط کفش کوچولوهای نورا دم در . :*
+ خواهر گلم شما بنده رو تطمیع کردی!! گفتی کلی خوراکی خوشمزه خونتون هست. اما کجاست پس من نمییی بینممم
سلام سلام  قرار بود خیلی زود به زود به اینجا بیام الان انقدر فکر کردم اسم سایت  چی بود با کلی مکافات اسم ساحل افکار فقط اومد به ذهنم بعد دیگه یادم افتاد سایت بیان بود
حالا که اومدم رمزم یادم رفته بودخلاصه با هزار زحمت تونستم وارد بشم
خب خب دلیل این مدت نبودنم رو میخوام بگم سرگرم درس و کار کار کار بودم و هستم
امروز چون روز ۹ار دیبهشت مصادف هست با روز روان شناس اومدم بگم بله من با تمام کسایی که بهم گفتن نمیتونی سخته برات از پسش بر نمای جنگیدم و
برای اولین بار بود که به پیام شخصی‌اش در اینستا جواب می‌دادم. در انتهای مکالمه پرسید که اهل ساری بودم یا انزلی؟ سپس گفت که اگر رشت بیاید مرا خبر می‌کند تا همدیگر را ببینیم. گفتم که این روش خبر دادن برای آدم‌هایی‌ست که از قبل همدیگر را می‌شناسند. در پاسخ شنیدم سخت نگیر»! و بعد گفت که خودش تمایل دارد مرا ببیند و به من خبر می‌دهد تا اگر من هم مایل به دیدار بودم قرار ملاقات بگذاریم. امان از این مردم! نه درخواستی و نه دعوتی. انگار که دوست‌های دی
تو مثل من کجا همدل بیابی،
انیس و همدم خوشگل بیابی؟
کُشایی صد گره از مشکل دل،
چو من بکشاده دل مشکل بیابی.
 
به چشمان سیاهت نم نبینی،
در این عالم غم عالم نبینی.
همه دم می کنم زاری بسیار،
دل من را به چشم کم نبینی
 
سر دانا همیشه در بلا است،
مکافات قضا تنها جزا است.
چو در پاداش و در انعام تقدیر،
ا گر تقصیر نه، قسمت خطا است.
 
تو که غافل نه ای از عالم من،
چرا شادی کنی در ماتم من؟
اگرچه کم شود سالی ز عمرم،
نگردد ذره ای کم یک غم من.
 
دل ناپاک تو غرق گنه باد،
آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۴ زمانی که دیدند پایه‌های دولت اسد ماندگار شده است، سناریوی جدیدی را طراحی کردند. سناریوی جدید، حمله‌ی داعش به عراق بود. آن‌ها این سناریو را طراحی کردند تا جبران کننده‌ی شکست آن‌ها در سوریه باشد. در آن مقطع، اوضاع آن چنان که باید در سوریه پیش نمی‌رفت. و به این ترتیب داعش با حمایت مداخله‌گران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای وارد عراق شد و در تیرماه ۹۳، در عراق و سوریه و به طور رسمی اعلام تشکیل خلافت کرد. ابوبکر البغدادی رهب
چون عشق علی(ع) در دلمان هست.
                                                             سید علی ای رهبرمان هست.
هر بار گذشتیم ز مکافات!
                                                             این بار گذر هم رهمان هست.
ایران حرمی شد که بدانیم.
                                                             ایمان به هر جای جهان هست.
ساکت شو حرامی که خرفتی
                                                            

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها