نتایج جستجو برای عبارت :

تفسیرغزل برو ای زاهد دعوت نکنم

۳۳- لطف حق برو اي زاهد و دعوت مکنم سوی بهشت     که خدا در ازل از اهل بهشتم نسرشت یک جو از خرمن هستی تنواند برداشت     هرکه درکوی فنا در ره حق دانه نکشت تو و تسبح و مصلا و ره زهد و صلاح   من و مسخانه و ناقوس و … لطف حق – برو اي زاهد و دعوت مکنم سوی بهشت – غزل
منبع : فالگیر
امامزاده بابا زاهد ـ مسجد سلیمان { درّه زاهد }
بقعه اين امامزاده در میان روستاى دره زهد از توابع بخش لالى مسجد سلیمانى واقع شده است.
ساختمان بقعه، بنايى تازه تعمیر است که شالوده آن از سنگ لاشه و ملاط گچ ساخته شده که به صورت چهار ضلعى با گنبد عرقچینى است که بر روى آن یک گنبد طلايى با ورق گالوانیزه به ارتفاع 5/2 متر پوشش یافته است.
عمر زاهد همه طى شدبه تمناى بهشت»او ندانست که درترک تمناست بهشت»اين چه حرفیست که درعالم بالاست بهشت»هر کجا وقت خوش افتادهمانجاست بهشت .!دوزخ از تیرگی بخت درون من و توستدل اگر تیره نباشد همه دنیاست بهشت.!
✍️صائب تبریزی
 متاسفانه از اين شاعر تصویری یافت نشد.
بسم‌الله الرحمن الرحیم
 
است هوايت نکنم می‌میرم
یادی از صحن و سرايت نکنم می‌میرم
 
ناله و شکوه حرام است بر عشاق ولی
از فراق تو شکايت نکنم می‌میرم
 
سجده بر خاک شما سیره‌ی هر معصومی است
سجده بر تربت پايت نکنم می‌میرم
 
دوری‌ات درد من و نام تو درمان من است
تا خود صبح صدايت نکنم می‌میرم
 
به دعا کردن تو نوکر اين خانه شدم
هر سحر، شکرِ دعايت نکنم می‌میرم
 
وضع من را به خدا روضه‌ی تو سامان داد
من ا
علی ابن ابی طالب علیه السلام علاوه بر اين که در زندگی شخصی زاهد بود، زهد حاکم را نیز امری لازم و ضروری می دانست. می فرمود: خدا، مرا امام و پیشواي مردم قرار داده، و لازم دانسته که در غذا و نوشیدنی ها و لباس، همانند مردمِ تهی دست زندگی کنم تا اين که فقرا به فقر من اقتدا کنند و ثروت مندان طغیان نکنند.».
ادامه مطلب
کتاب علم و فناوری تصفیه صنعتی آب (زاهد امجد)
کتاب علم و فناوری تصفیه صنعتی آب (زاهد امجد) The Science and Technology of Industrial Water Treatment - (Zahid Amjad) فايل پی دی اف، زبان انگلیسی، 502 صفحه، براي آموزش و تدریس کلاسی، مناسب براي کارهاي تحقیقاتی و محاسباتی، استفاده در طراحی مهندسی، ب.

 
 
 
             تبریک         تبریک        تبریک      تبریک     
 
خانواده 4 نفره: خانواده زاهد (زهرا زاهد- فاطمه زاهد- احمد زاهد- طاهره حاجتی)
خانواده 2 نفره: خانواده مطلق زاده (سیده فاطمه مطلق زاده- جهانیار رسول پور)
نوجوان: فاطمه عباسی
بسم الله الرحمن الرحیم
درس‌هايی از مرحوم شیخ محمدحسین زاهد (۱)
رعايت حق الناس
اجیر شاگردان!
داداشی! آن آقا اشتباه کرده است. چون با دو پا راه می‌روم، ولی حمار با چهارپا و مهم‌تر اينکه من اجیر اين شاگردان هستم. حق ندارم مابین درس بلند شوم و بخاطر احترام گذاشتن به کسی، درس را تعطیل کنم، چرا که حق شاگردان ضايع می شود.
ادامه مطلب
مرد زاهدی که در کوهستان زندگی می کرد؛ کنار چشمه اي نشست تا آبی بنوشد و خستگی در کند. سنگ زیبايی درون چشمه دید، می دانست اين سنگ بايد گرانبها باشد پس آن را برداشت و در خورجینش گذاشت و به راهش ادامه داد. در راه به مسافری برخورد که از شدت گرسنگی با حالت ضعف افتاده بود. کنار او نشست و از داخل خورجینش نانی بیرون آود و به او داد. مرد گرسنه هنگام خوردن نان چشمش به سنگ گرانبهاي درون خورجین افتاد. نگاهی به زاهد کرد و گفت: "آیا آن سنگ را به من می دهی؟" زاهد ب
۵۱۲ – لاله در دست برو زاهد به امیدی که داری     که دارم همچو تو امیدواری بجز ساغر چه دارد لاله در سدت   بیا ساقی بیاور آنچه داری مرا در رسته دیوانگان کش       که مستی خوشترست از هوشیاری بپرهیز از من اي صوفی بپرهیز   که کردم توبه از … لاله در دست – برو زاهد به امیدی که داری – غزل — ۵۱۲
منبع : فالگیر
شايد کسانی که مسئله زهد حضرت علی را می شنوند، چنین تصوّر کنند که او فردی بیکاره، گوشه نشین، تهی دست، و ژنده پوش بود، و زهد او معلول تهی دستی و نداری، یا چنین تصور کنند که او امور دنیا را رها کرده و در گوشه اي تنها به عبادت اشتغال داشته است، در صورتی که چنین تصوّری اصلاً درست نیست، بلکه حضرت علی علیه السلام کارگری بسیار جدی و توانا، کشاورزی خوش سلیقه و بلند همّت بوده است.
ادامه مطلب
است
ارباب هوايت نکنم میمیرم.
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین
ارباب
تو خودت قول بده کرببلا می بری ام
شب لیله الرغائب خدا کنه قسمت و دعوت.

پ ن:
شهریور ماه سال گذشته(1396)در صحن با صفايت بودم.دلم اونجاست هنوز.جامانده.خوش ب حال دل من مثل تو دارد آقا.
دلتنگ کرببلايم.
یه تمايل وسوسه‌کننده و مریضی تو وجودم هست، که دوست دارم قهر کنم و تقصیرا رم بندازم گردن طرف. نمی‌دونم چرا هست. نمی‌دونم چجوری درستش کنم. هیچ حالت دیگه‌اي هم منو راضی نمی‌کنه. اگه قهر نکنم، حس می‌کنم یه ظلمی بهم شده و ساکت موندم. اگه نندازم گردن طرف، و حسِ عذاب‌وجدان رو بهش منتقل نکنم، انگار کارم ناقص بوده. گاهی اين‌کار لازمه. ولی گاهی هم بايد در برابرش مقاومت کنم که در برابر هر حرف و رفتاری که ناراحتم می‌کنه اين کارو نکنم.
بهانه‌اي بده دستم تو را رها نکنم
به راه کج نروم من،دگرخطا نکنم
بیا و ظرف وجود مرا بزرگ نما
براي هرچه که دیدم سر و صدا نکنم
دوباره دعوتم و باز هم بدهکارم
حساب کرده مرا، کاش من جفا نکنم
گرفته دست مرا تا به راه کج نروم
رسیده وقت اجابت نگو دعا نکنم
به خاک کرببلاي حسین مأنوسم
به غیر جنت العلی من اقتدا نکنم
حسین هستی من را براي خود کرده
به غیر نوکری‌اش هیچ اعتنا نکنم
مخواه از من دلداده درهمین رمضان
دوباره عزم زیارت به کربلا نکنم
 
*شاعر : سیدمهدی میر
است هوايت نکنم می میرمیادی از صحن و سرايت نکنم می میرمناله و شکوه حرام است بر عشاق ولیاز فراق تو شکايت نکنم می میرمسجده بر خاک شما سیره ی هر معصومی استسجده بر تربت پايت نکنم می میرمدوریت درد من و نام تو درمان من استتا خود صبح صدايت نکنم می میرمبه دعا کردن تو نوکر اين خانه شدمهر سحر، شکرِ دعايت نکنم می میرم"وضع من را به خــــدا روضـه ی تــــو سامان دادمن اگــــر گـــــریه برايـــت نکنــــم می میرم"جان ناقابل من کاش فداي تو شوداگر اين ج
کارت دعوت
کارت دعوت ابزاری براي اطلاع رسانی و دعوت از میهمانان و ارائه اطلاعات نحوه برگزاری ، زمان و مکان مراسم توسط میزبان می باشد.از متداول ترین موارد استفاده از کارت دعوت براي مراسم ها می توان به کارت دعوت عروسی ، کارت دعوت عقد ، کارت دعوت جشن تولد اشاره کرد. البته براي اطلاع رسانی از مراسم هاي خاص مطابق هر فرهنگ نیز از کارت دعوت استفاده می شود. 
کارت دعوت آنلاين
کارت دعوت آنلاين علاوه بر تمامی امکانات کارت دعوت قدیمی و مرسوم از امکانات ب
کارت دعوت
کارت دعوت ابزاری براي اطلاع رسانی و دعوت از میهمانان و ارائه اطلاعات نحوه برگزاری ، زمان و مکان مراسم توسط میزبان می باشد.از متداول ترین موارد استفاده از کارت دعوت براي مراسم ها می توان به کارت دعوت عروسی ، کارت دعوت عقد ، کارت دعوت جشن تولد اشاره کرد. البته براي اطلاع رسانی از مراسم هاي خاص مطابق هر فرهنگ نیز از کارت دعوت استفاده می شود. 
کارت دعوت آنلاين
کارت دعوت آنلاين علاوه بر تمامی امکانات کارت دعوت قدیمی و مرسوم از امکانات ب
وقتی باد آروم آروم موتو نوازش میکنه
طبیعت وجودتو اينقدر ستايش میکنه
وقتی که یواشکی خواب به سراغ تو میاد
براي داشتن چشماي تو خواهش میکنه
اينهمه عاشق داری چطور حسودی نکنم
اينهمه عاشق داری چطور حسودی نکنم
اينهمه عاشق داری چطور حسودی نکنم
اينهمه عاشق داری چطور حسودی نکنم
وقتی شب فقط میاد براي خوابیدن تو
خورشید از خواب پا میشه تنها واسه دیدن تو
وقتی که چشمه حریص واسه لمس تن تو
یا که پیچک آرزوشه بشه پیراهن تو
اينهمه عاشق داری چطور حسودی نکنم
اين
نمی دونم یعنی چی 
اعصابم خرده 
دلم نمیخواد ازدواج کنم 
اصلا دلم نمیخواد ازدواج کنم 
که برم ز ی ر یک مرد که قراره نفقه م رو بده؟ مگه ندارم نفقه؟ که غذا بده؟ ندارم مگه؟ لباس بده! ندارم مگه؟ 
که بعد بشه آقا بالاسرم!؟ مگه خودم بی عرضه ام؟ 
که بعد بگه اين کار رو بکن اون کار رو نکن 
مگه خودم بی عقلم؟ 
که بعد بذاره یا نذاره که سرکار برم یا نرم 
یا پولم رو چکار کنم یا نکنم 
یا کی رو دعوت کنم یا نکنم 
که آرايش کنم یا نکنم 
که هرررچی! 
چرا؟ 
واقعا چرا؟ 
برا
قطعا با دیدن کلمه لینک دعوت متوجه شدید که من می خوام در مورد چه چیزی باهاتون صحبت کنم, بله لینک دعوت و کسب درآمد از اون. وب سايت 120 کلیک یه وب سايت تبلیغاتیه که سیستمی رو آماده کرده تا افراد بتونن با دعوت دوستانشون از اونها درآمد داشته باشن, توی اين بخش می خوام بهتون بگم چطوری می تونید لینک دعوت اختصاصی خودتون رو دریافت و باهاش دوستانتون رو به سیستم دعوت کنید.
ادامه مطلب
عموی همسرم یکشنبه یعنی همین امشب افطاری دارن، چهارشنبه که دیدمشون دعوتم کردن و اصرار کردن که مامان بابا رو هم دعوت کنم و سفارش کنم که حتتتتما بیان! و خب براي رسوندن اين منظور از یه عبارتی استفاده کردن که خیلی جالب و شیرین بود برام! فرمودن که : مامان بابا رو از طرف ما سخت دعوت بگیرید ! 
"سخت دعوت گرفتن" یه چیزی مثلِ سخت در آغوش گرفتنه انگار! یعنی یطوری دعوتشون کن که نگن نه! دعوتش سرسری نباشه خیلی قرص و محکم باشه!
داشتم فکر می‌کردم خدا ما رو برا
آورده اند که مردی پارسا بود و بازرگانی که روغن گوسفند و شهد فروختی با او همسايگی داشت ، و هر روز قدری از بضاعت خویش براي قُوت (غذا ) زاهد فرستادی ، زاهد چیزی به کاربردی باقی را در سبویی(کوزه اي) کردی و در ظرفی بنهادی ، آخر سبو(کوزه ) پر شد ، روزی در آن می نگریست اندیشید که اگر اين شهد و روغن به ده درهم بتوانم فروخت و آن را پنج گوسفند خرم ، هر پنج بزايند و از نتايج ايشان رمه ها (گله گوسفند)پیدا آید ، و مرا استظهاری (پشت گرمی) باشد ، و  زنی از خاندان بز
ولی فک نکنم بتونم هیچوقت باهاش کنار بیام . 
و هیچوقتم فک نکنم بتونم یادبگیرم که در برابرم ساعتها و روزها و سالهايیه که من کاملا داغونم و هیچی نمیتونه اين حسو عوض کنه :/ نه دوس پسر جدید :/ نه دکتر ،نه غذا ، نه مواد ، نه .‌‌ ولی من به خدا اعتقاد دارم :/
پی نوشت: حالا مگه چه اتفاق بزرگی افتاده?:/ هیچی ، فقط از قیافه گرفتن یه بچه گربه عصبانیم بیبی ://
با احمق بحث نکنم و بگذارم در دنیاي احمقانه خویش خوشبخت زندگی کند.با وقیح جدل نکنم چون چیزی براي از دست دادن ندارد و روحم را تباه می کند.از حسود دوری کنم چون اگر دنیا را هم به او تقدیم کنم باز از من بیزار خواهد بود.وتنهايی را به بودن در جمعی که به آن تعلق ندارم ترجیح دهمو سه چیز را هرگز فراموش نمیکنم :1 . به همه نمی توانم کمک کنم2 . همه چیز را نمی توانم عوض کنم3 . همه من را دوست نخواهند داشت !!
امروز رفتیم در ارتفاع علوم‌اجتماعی و راجع به عشق صحبت کردیم ،،،
من به مائده گفتم قضیه شکست عشقیم رو.
و چقدر تلاطم حس میکنم در خودم .
بگم بهش ، نگم بهش ؟
ظاهر مهمه ، مهم‌نیست ؟
عشق فرقش با دوست داشتن چیه؟
فراموش کنم ، نکنم؟
 و انقدر عشق رو براي خودم دست بالا و در دسترس در نظر گرفتم که فکر کنم هیج وقت هیچ عشقی رو تو زندگیم تجربه نکنم.
عشق که میگم‌منظورم احساس دو طرفه است .
۲۴ اردیبهشت ۹۸ 
یک فامیلی هم ما داریم، چهار پنج تا داداشن. بعد اينا که از طرف مادری -متاسفانه- فامیل ما هستن. پنج شش تا داداش ناتنی از طرف پدر هم دارن که خب اين داداشا با ما رفت و آمدی که ندارن، فامیل مون هم محسوب نمیشن. منتهی توی هر مراسمی که ما اين فامیل هامون رو دعوت میکنیم اين چهار پنج تا اصرار که بايد اونا رو هم دعوت کنین. بعد اگر مقاومت کنیم و پشت گوش بندازیم و دعوت نکنیم یهو روز مراسم میبینیم کل تیم فوتبال، واو ننداز توی مراسمه.
 
 
کسی که از اين دعوت بزرگ آگاه شود، بايد بکوشد که از دعوت شدگان اين دعوت گردد. اين جانشین و برادر او امیرالمؤمنین  علیه‌السلام است که می‌فرمايد: از زمانی که نداي منادی رسول خدا صلوات الله علیه را که براي روزه اين ماه ندا می‌کرد شنیدم، هیچ‌گاه روزه اين ماه را از دست نداده و در تمام عمرم آن را از دست نخواهم داد؛ اگر خدا بخواهد.»
ادامه مطلب
رسولخدا ص فرمود مومن را بشما معرفی نکنم مومن  کسی است که مومنین اورا بر جان ومال خود امین دانند  مسلمان را براي شما معرفی نکنم او کسی است که مسلمانهااز زبان ودستش سالم باشد و مهاجر کسی است که بدیهارا کنار  گذارد و حرام خدا را ترک کند و بر مومن حرام است که
 نسبت بمومن ستم کند یا اورا واگذارد یا پشت سرش بد گویی بد گویی کند یا اورا از خود براند 
سوالات دعوت به همکاری بانک پاسارگاد(اسفند 98)
سوالات دعوت به همکاری بانک پاسارگاد(اسفند 98) با پاسخ
سوالات بانک پاسارگاد در سال ۹۸ (جدید اسفند 98)
نمونه سوالات بانکها در سال 98 (عمومی و تخصصی)

نمونه سوالات بانکی


سوالات دعوت به همکاری بانک پاسارگاد(اسفند ۹۸ (جهت دانلود کلیک کنید)
من از نود و هفت یه چیز خیلی بدیهی یاد گرفتم و شايد براي شما که اينجا رو می خونید چندین ساله ثابت شده ولی خب من امسال بهتر از همیشه فهمیدمش. اينکه هیچوقت فکر نکنم کسی رو شناختم. حتا اونموقعی هم که شناختمش فکر نکنم شناختمش. از آدما تو ذهنم بت نسازم چون هرچیزی از هرکسی بر میاد. هرچیزی از هرکسی به معناي واقعی کلمه. آدما دیگه شگفت زده م نمیکنن. سال سختی بود. امیدوارم نتیجه ش رو بگیرم
اين روزا که هوا آلوده‌ست.
امثالِ من که عمل مجاری تنفسی داشتن، در لحظه میفهمن و اثر سوءش جونِ آدمو میگیره.
 
چِشام درد میکنه. :)
میسوزه حتی.
و انگار یه تپه‌سنگ رو سرم سنگینی میکنه.
 
کاش ناشُکری نکنم و نگم کاش بعد عملم کور میشدم و هرگز تو رو نمیدیدم که الان حتی وقتی چشامو میبندم صورتت نیاد جلو چشام.
و کاش منو بیشتر میخواستی:)
و کاش میموندی پام:)
 
و کاش بمونی پام (هه) :)
و چقدر کاش‌هاي آشنا به چشمم میاد. که عقلمو کور میکنه.
 
 
خدايا
بسم نیست؟
دارم تقا
چون راز باده نوشان ، دانند می فروشاندیگر چه حاجتی به ، دکان دین فروشانیک جرعه از تعالی ، گر بر تو عرضه گردددیگر غبا نخواهی ، از جنس زهد پوشانان سان که ره ندارد ، مستی به بارگاهیزاهد خبر ندارد ، از درک راه و کوشانما مست بادگانیم ، ايمان ما به عشق استکی راز عشق گویند ، هر آینه خموشان
چون راز باده نوشان ، دانند می فروشاندیگر چه حاجتی به ، دکان دین فروشانیک جرعه از تعالی ، گر بر تو عرضه گردددیگر غبا نخواهی ، از جنس زهد پوشانان سان که ره ندارد ، مستی به بارگاهیزاهد خبر ندارد ، از درک راه و کوشانما مست بادگانیم ، ايمان ما به عشق استکی راز عشق گویند ، هر آینه خموشان
هر وقت کلمه نامه و فرستادن نامه رو میخونم یا به گوشم میرسه یاد نامه امام علی علیه السلام میفتم به امام حسن علیه السلام:
از پدری در آستانه مرگ به فرزندی که در تیر راس مصائب است.نهج البلاغه نامه سی و یکم
حاضرم به تمام داشته و نداشته ها و به کل هستی و نیستی قسم بخورم که کامل تر از اين نامه نوشته نشده و نخواهد شد.و اما بعد؛ اينو گفتم چون سید جواد یک چالشی راه اندازی کرده (به نام "نامه‌اي به گذشته") که در کل طول عمر وبلاگ نویسیم چالشی به اين قشنگی ند
دانلود آهنگ رضا صادقی دعوتدانلود آهنگ جدید رضا صادقی بنام دعوت
 
تیتراژ برنامه دعوت ویژه برنامه افطار با صداي رضا صادقی
بــــــــــه زودی
با موزیک من همراه باشید ترانه جدید رضا صادقی به نام دعوت همراه شعر وکیفیت عالی 
ادامه مطلب
 چون گرد حرم گشتی با خان خدا بنشین               چون می به قدح کردی بر چشمه زمزم زن
 گر تکیه دهی وقتی، برتخت سلیمان ده             ورپنجه زنی روزی، در پنجه رستم زن
 گر دردی از او بردی صد خنده به درمان کن         ور زخمی از او خوردی صد طعنه به مرهم زن
 زاهد سخن تقوا بسیار مگو با ما                      دم در کش از اين معنی، یعنی که نفس کم زن
                                         فروغی بسطامی
 از ویژگی هاي شعر حافظ که باعث افزايش یافتن ضریب نفوذ اون در جامعه میشه به تعبیر دکتر زرین کوب "استفاده از تعابیر کوچه بازاری و عوامانه" در کنار الفاظ سنگین ادیبانه اشه.مثلا وقتی میگه "نسبت دوست به هر بی سر و پا نتوان کرد" یا وقتی میگه "آن حریفی که شب و روز می صاف کشد،بود آیا که کند یاد ز درد آشامی" شعرش رو از حالت کلیشه خارج میکنه و مقبولیت اون بین اقشار مختلف رو افزايش میده. یکی از قشنگ ترین و عوامانه ترینش به کاربردن لفط "عربده کشی" در "روز و شب
به نام خدا
اين روزها حال دلم نزارتر از اين است که کسی مثل استاد
ساروخانی یا سین بخواهد از زیر زبانش چیزی بیرون بکشد. امروز حتی چرب زبانی‌هاي
زهرا هم کارگر نیافتاد. اين روزها واژه‌ها بیش از اينکه بخواهند از زبانم یا نوک
قلمم بیرون بریزند، اشک می‌شوند و از گوشه چشمم سر می‌خورند. دیگر عنانشان از دستم
در رفته است. با اين همه تو تصور کن همه چیز رو به راه است. مثل استاد ساروخانی که
تصور می‌کرد حرف‌هايش آرامم کرده است. یا مثل سین که فکر می‌کند اين

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها