کتاب
درآمدی بر تصوف و عرفان اسلامي نوشته ویلیام چیتیک و ترجمه جلیل پروین
مجموعهای از مقالات اوست که طیف وسیعی از ابعاد مختلف تصوف و عرفان اسلامي
از قبیل طریق و سنت تصوف، نفس انسانی، ذکر خداوند، عشق و سماع الهی را در
بر میگیرد.
وقتی
عرفان اسلامي را از زبان چیتیک می شنویم، گویی به دل نشینتر نجوا و
نزدیکترین قرائت انسان غربی از سنت عرفانی خود گوش فرا میدهیم. البته این
امر بعید به نظر نمیرسد، زیرا او سالها در ایران، ادبیات فارسی خو
پژوهشنامه علمی- پژوهشی عرفان سال اول- شماره اول، پاییز و زمستان 1388
نگاهی نو به حدی5ث شریف من عرف نفسه فقد عرف ربه» متن کامل (PDF)
نگاهی به پیش فرض های انسان شناختی فقه و عرفان
PDF
دوفصلنامه علمی، پژهشی پژوهشنامه عرفان سال دوم، شماره سوم، پاییز و زمستان1389
مقایسه آرای امام خمینی و آیت الله بهاری همدانی در باب مراقبه PDF
بررسی برخی از مبانی وحدت وجود PDF
علم و معرفت از دیدگاه ابن عربی PDF
شرح احوال خواجگی احمد کاسانی و گذری بر رساله در بیان ذکر PDF
ت
شماره دهم-بهار و تابستان 1393
بررسی معرفت در حدیقه الحقیقه سنائی PDF
دعوت به وحدت و نوع دوستی در ادبیات عرفانی PDF
خداشناسی عطار و لوازم اخلاقی و شعائری آن PDF
شماره یازدهم، پاییز و زمستان 1393 PDF
بررسی منطق دوگانه علی ملاصدرا و سه گانه فردی ابن عربی در تبیین وحدت وجود PDF
مجنون لیلی به روایت عطار PDF سید مرتضی میرهاشمی
شیوه های سلوک در عرفان شیعی PDF
پژوهشنامه عرفان، شماره دوازدهم، بهار و تابستان 1394
خیال از دیدگاه ابن عربی و مولوی PDF
پژوهشی در حقیقت
زن در نظرگاه عارفان
کتاب راهزن عقل و دین یا زن در نظرگاه عارفان، نوشته مهری زینی، اثری ارزشمند در مورد جایگاه عرفانی زن در اسلام است.
در عرفان دو نگاه عابدانه( مبتنی بر خوف و زهد) و نگاه عاشقانه( مبتنی بر عشق و محبت) وجود دارد؛ از این منظر نگرش به ن نیز می تواند برخاسته از هر یک از این دو باشد.
زن در تصوف عابدانه مظهر و مصداق نفس اماره است که گریز از او راه بهشت است. لذا عارفان در این نگرش زن را پست و فرومایه می انگارند.
اما در عرفان عاشقانه زن ع
درسگفتار نخست: نظر خاقانی دربارهی عرفان چیست؟
پانزدهمین نشست از مجموعهی درسگفتارهایی دربارهی خاقانی به
گرایش خاقانی به عرفان» اختصاص داشت که چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت با سخنرانی دکتر
مهدی محبتی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار شد. با اینکه شالودهی بسیاری از قصاید
خاقانی بر توحید و موعظه و حکمت و انزوا و فقر و مسائلی از این دست استوار است و قصایدی
که رهاورد حج اوست نیز از همین قسم است، کمتر دربارهی گرایش خاقانی به عرفان و تصوف
بحث شد
عرفان و تصوف را میتوان بهعنوان عشق به مطلق تعریف کرد؛ زیرا نیرویی که معرفت حقیقی را از زهد و ریاضتکشی محض جدا میسازد، همان عشق و محبت است.* تعریف و توصیف نسبتاً جامع و کامل از عرفان اسلامي، بدون توجه به پشتوانه فکری، فلسفی و کلامی آن، کار چندان درستی نیست. به همین دلیل میکوشیم مکتبهای عرفانی و جریانهای وابسته به آن را بهطور کامل معرفی کنیم.در تحولات فکری فلسفی و عرفانی ایران با جریانهایی مانند مکتب فلسفی مشاء، مکتب اشراق و عرفا
تَصَوُّف، ساحت معنوی و درونیِ اسلام که
از ابتدای تاريخ آن، نخست در قالب زهد و پرهیز، سپس در چهارچوب طریقههای
صوفیه در سرزمینهای مختلف جلوهگر شده، و با وجوه گوناگون تمدن اسلامي در
ارتباط بوده است. در این مقاله، جنبههای مختلف تصوف به شرح فهرست بررسی
شده است:
ادامه مطلب
هو
در این کار [تصوف] خدمت پیر را مقدم دار و بعد قدم در راه گذار. بدون ارادت پیر راه و مرشد آگاه ، دم از تصوف نتوان زد و قدم در سلوک طریقت نتوان گذاشت. صوفی خودسَر تصوفش وَهمی است و عملش بنافهمی. چون راه نمیداند هنوز قدم برنداشته از راه بماند.
"الرَفیقُ ثُمَّ الطَّریقُ"
تصوف ظاهرش خدمت پیر است در هر حال و باطنش اطاعت عقل است به تمام صفات کمال. دل به خدمت پیر احیا شود و وجود به پیروی عقل مصفی. عقل به ظاهر پیر جسمانیست و پیر به معنی همان عقل مجرد ن
دانلود کتاب ” تصوف ایرانی در منظر تاريخی آن
کتاب نایاب " تصوف ایرانی در منظر تاريخی آن " پژوهشی ارزشمند و گرانسنگ از شادروان دکتر عبدالحسین زرینکوب میباشد.
کتاب
تصوف ایرانی در منظر تاريخی آن مهمترین اثر تالیف یافته در زمینه تصوف و
عرفان ایرانی است. این کتاب جامعترین و کاملترین کتابی است که به مطالعه و
پژوهش در باب تصوف و ریشه و تاريخچه آن و نقش آن در تاريخ ایرانزمین
پرداخته است.
دانلود کتاب تصوف ایرانی در منظر تاريخی آن را به دان
برگزاری کارگاه تخصصی نقد تصوف و صوفی گری برای واحد خواهران کانون علی بن مهزیار برگزار شد.در این جلسه فایل ها،صوت ها و جزوه هایی بین شرکت کنندگان واحد خواهران توزیع و درباره این فرقه و ادله رد آن صحبت و گفتگو شد.
مدرس این کارگاه آقای کبیر بودند که درباره فرق مختلف تحقیق و تفحص می کنند.
دوره ۰، شماره ۱۴ - (شماره چهاردهم- بهار و تابستان ۱۳۹۵)
دعا و طلب در عرفان نظری PDF
مفهوم عرفانی نور و ظل در قرآن و سنت PDF
عرفای مسلمان و مسئلۀ تأهل و تجرد سالک PDF
بررسی و نقد فلسفی دیدگاه ابن عربی درباره ی مبادی برهان و یقین در عالم ماورای طبیعت PDF
جایگاه و نسبت میان تصوف و شریعت در اندیشه ی شیخ احمد سرهندی PDF
دوره ۰، شماره ۱۵ - (شماره پانزدهم-پاییز و زمستان ۱۳۹۵)
جامعیت انسان کامل در نهج البلاغه PDF
انسان کامل از دیدگاه ابنعربی و مولانا PDF
عرفان ش
پاورپوینت معماری قاجاريه
پاورپوینت معماری قاجاريه در 30 اسلاید.از اواخر دوره صفويه تا اواسط سلطنت ناصرالدین شاه به علت آشفتگی های موجود و جنگ های پی در پی و عدم ثبات و فقدان امنیت هنرهای معماری و تزئینات ساختمانی ایران که در دوران صفويه وسعت و تنوع زیاد پیدا کرده بود
پست موقت:
دوستان سلام.
امیدوارم حالتون خوب باشه.
من چند وقتی هست که دارم روی خودشناسیم کار می کنم. چند روز پیش داشتم دورۀ "اعتماد به نفس" سهیل رضایی (بنیاد فرهنگ زندگی) رو گوش می کردم. خیلی چیزای جدید یاد گرفتم. خیلی به دردم خورد و به خیلی چیزایی که فکرشو هم نمی کردم، مبتلا شدم.
دوست دارم اگر کسی هم این دوره رو گذرونده اینجا کامنت بذاره تا باهم صحبت کنیم.
اگر کسی هم دورۀ انواع مردان رو تهیه کرده و گوش داده و به نظرم مؤثر بوده، خیلی ممنون میشم اگر ب
⭐⭐⭐⭐⭐
ویژگی های محصول:
قطع: وزیری
نوع جلد: زرکوب
خرید با تخفیف ویژه کتاب منشور عبودیت در تصوف اثر ابوالقاسم عبدالکریم بن هوازن قشیری
دسته بندی محصول :
#کتاب_لوازم_تحریر_و_هنر
برای خرید با تخفیف ویژه کتاب منشور عبودیت در تصوف اثر ابوالقاسم عبدالکریم بن هوازن قشیری یا دیدن جزئیات بیشتر بر روی لینک زیر یا بر روی عنوان محصول کلیک کنید.کتاب منشور عبودیت در تصوف اثر ابوالقاسم عبدالکریم بن هوازن قشیری
[عکس 320×320]
دیدن توضیحات و خرید با تخفیف و
یَا مَنْ لَهُ الْمُلْکُ وَ الْجَلالُ
یکی از جدیدترین تحقیق ها درباره حکیم ترمذی با عنوان:
جشم اندازهایی از عرفان اسلامي اولیه: جهان حکیم الترمذی و معاصرانش
Perspectives on Early Islamic Mysticism: The World of al-Ḥakīm al-Tirmidhī and his Contemporarie
نویسنده: Sara Sviri
انتشارات: راتلج
تعداد صفحات: 416
زبان کتاب: انگلیسی
سال انتشار: 2019
موضوع: این کتاب مونوگراف یا همان تک نگاری است از عرفای مسلمان قرن هشتم-دهم با تمرکز بر قرن نهم؛ با پرداختن به المحاسبی، سهل تستری، الخراز و جنید و
علوم انسانی کجاست تا آن را بومی سازی کنیم و از چه نقطه ای باید شروع کرد؟ ابتدا باید به یک پرسش اساسی پاسخ داده شود: آیا اسلامي سازی علوم انسانی با بومی سازی آن یکی است یا دو امر مجزّا از همدیگرند؟ فرهنگ بومی ما بر اساس آموزه های اسلام است که ذائقۀ ایرانی هم در آن در نظر گرفته می شود؛ منتها این اعمال ذائقه نه در لایۀ عقاید و کلام و نه در لایۀ احکام و فقه، بلکه در لایۀ اخلاق و عرفان امکان پذیر است. امری که گاه به سبب در نظر نگرفتن چارچوب های کلامی و
مأخذ وحدت وجود در کلام دکتر سعید نفیسی
آیا مأخذ وحدت وجود از اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام هست یا بدعتی بوده که از غیرمسلمانان وارد مکتب تصوف و فلاسفه شده؟
سعید نفیسی، تصوفپژوه و استاد تاريخ و ادبیات در مورد مأخذ و سرچشمه وحدت وجود مینویسد:
فلسفه وحدت وجود در ایران و هند مأخوذ از فلسفه هندی پتنجالی» است که تعبیر آن این است که رنگ آب رنگ ظرف آنست».
سرچشمه تصوف در ایران، تألیف سعید نفیسی، صفحه ۲۲۲، چاپ کتابفروشی فروغی
قضاوت با شما !!!
تصوف در کلام آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی
مرحوم آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی در پاسخ پرسشی در مورد تصوف مینویسد:
التصوف مسلك منحرف من خط أهل البیت علیهم السلام بل قدر صدر من بعض المتصوفین أقوال وأعمال تخالف المعتقدات الإسلامیة وتتنافی مع الأحكام الإلهیة، وهناك العدید من الروایات الواردة من الأئمة علیهم السلام فی ذمّ المتصوفین وإن شأنهم المكر والخداع والریاء والعجب.
تصوف مسلکی منحرف از راه اهل بیت علیهم السلام است، بلکه از بعضی م
هو
یافتن مرشد و مربی نفس در بیان استاد سید حسین نصر
نخستین گام در عمل به تصوف یافتنِ مرشد یا پیر یا شیخی است که دارای شرایط لازم باشد و پس از طیِ مراحل طریق بتواند دیگران را در این راه هدایت کند، چنانکه در داستان قرآنی ، خضر موسى علیه السلام را راهنمایی کرد. از این روست که در ادبیات صوفیانۀ فارسی ، از مرشد به عنوان خضر طریق یا خضر راه بسیار سخن به میان آمده است. در کتابهای صوفیه دربارۀ ویژگیهای مرشد حقیقی و خطراتِ مرشدان دروغین مطالب فراوان
صوفی می خواهد خدا را این جا و اکنون بشناسد. او نمی خواهد مانند دیگران تنها به شیوه انفعالی طبق اراده خدا زیست کند. او می خواهد در هر لحظه از زندگی خویش با جهاد اکبر طبق اراده خدا زیست کند. او می خواهد پیوسته به یاد خدا باشد، و به همین دلیل می خواهد از جنبه بیرونی به جنبه دورنی بگراید.
تصوف به یک معنا درون گرایی در اسلام است. تصوف همان رازورزی یا mysticism است و به رازهای الهی مربوط می شود. این واژه در لاتین به معنای بستن دهان و سکوت است. گذر از جهان صو
اینکه داره میره تو چهار سال که از عرفان خبری نیست ، داره بیش از حد ازارم میده ، عرفان کیه ؟
عرفان همونیه که اسمش پایین همه ی قالب های بیانه .
همونی که تمام این قالب های خفن و طراحی کرده و هنوز که هنوزه اسمش برامون مونده . عرفانی که هنوز اسمش تو قلب خیلی از ماهایی که از چهار پنج سال پیش مینوشتیم و باهاش هم کلام بودیم مونده ، عرفانی که کاش خبر میداد ، کاش خبر میداد . یکی اومدو گفت ، تو این دوره ی نبود اینترنت خیلی از قدیمیا برگشتن .
یهو ب
حتی اگر نقطهها مدام عوض شوند، کل همان است. به جای ی که از این دنیا میرود، ی دیگر به دنیا میآید.
جای هر انسان درستکاری را انسانی درستکار میگیرد.
کل هیچگاه دچار خلل نمیشود، همه چیز سرجایش میماند، در مرکزش… هیچ چیز هم از امروز تا فردا به یک شکل نمیماند، تغییر میکند.
به جای هر صوفیای که میمیرد، صوفیای دیگر میزاید.
قاعده های صوتی و تصویری را اینجا ببینید. کلیک کنید
در مباحث عرفان نظری، وحدت وجود که یکی از اصلیترین مباحث عرفان است، در کلمات حافظ فراوان دیده میشود. البته باز هم نمیتوانم خودداری کنم از اظهار تأسّف، از اینکه بعضی از نویسندگان و ادبای محقّقی که با وجود مقام والای تحقیق در ادبیات، از عرفان - عرفان نظری - اطلاعی ندارند و در آن کاری نکردند، وحدت وجود را که به حافظ نسبت داده شده، به معنای همهخدائی که ناشی از عدم درک درست مسأله است، تعبیر کردند و آن را جزو شَطَحیاتی دانستند که بر زبان حافظ - مث
کلماتی که برای توصیف پروردگار به کار میبریم، همچون آینهای است که خود را در آن میبینیم. هنگامی که نام خدا را میشنوی ابتدا اگر موجودی ترسناک و شرمآور به ذهنت بیاید، به این معناست که تو نیز بیشتر مواقع در ترس و شرم به سر میبری. اگر هنگامی که نام خدا را میشنوی ابتدا عشق و لطف و مهربانی به یادت بیاید، به این معناست که این صفات در وجود تو نیز فراوان است.
بشنویم
کلماتی که برای توصیف پروردگار به کار میبریم، همچون آینهای است که خود را در آن میبینیم.
هنگامی که نام خدا را میشنوی ابتدا اگر موجودی ترسناک و شرمآور به ذهنت بیاید، به این معناست که تو نیز بیشتر مواقع در ترس و شرم به سر میبری.
اگر هنگامی که نام خدا را میشنوی ابتدا عشق و لطف و مهربانی به یادت بیاید، به این معناست که این صفات در وجود تو نیز فراوان است.
بشنوید
در این وبلاگ هم از معتقدین به فلسفه و عرفان مطلب میذارم هم از مخالفین فلسفه و عرفان. قضاوت با شما.
البته خودم موافق فلسفه و عرفان هستم.
از شخصیت ها و اعتقادات متفاوت مطلب میذارم. شما سعی کنید با تحقیق و دقت حق رو انتخاب کنید.
در ضمن اگر نظری و پیشنهادی و انتقادی نسبت به سایت دارید و مطلب خاصی رو میخواید که در وبلاگ نیست حتما لطف کنید بگید.
پاورپوینت معماری قاجاريه فرمت فایل دانلودی: .pptxفرمت فایل اصلی: pptتعداد صفحات: 30حجم فایل: 1355 کیلوبایت قیمت: 7500 تومانتوضیحات:پاورپوینت معماری قاجاريه در 30 اسلاید.بخشی از متن فایل:از اواخر دوره صفويه تا اواسط سلطنت ناصرالدین شاه به علت آشفتگی های موجود و جنگ های پی در پی و عدم ثبات و فقدان امنیت هنرهای معماری و تزئینات ساختمانی ایران که در دوران صفويه وسعت و تنوع زیاد پیدا کرده بود طی این دوره نابسامانی ملی به انحطاط گرائید . فهرست مطالب:
محتویات ۱ استوار ۲ زدبازی ۳ پوشش رسانه ای ۴ اثرها ۵ منابع ۶ لینک به خارجاستوار بهزاد لیتو بعداز ملاقات با عرفان در دبی و شناختطولانی تر به دعوت از عرفان وارد مجموعهاستوار شد و عملماهرخویش را مقدمه کرد بهزاد اولینترانهخویش به اسمکارگردان» را در سال ۱۳۹۰ با حضور عرفان تحت عنوان خواننده مهمان منتشر کرد. بعد از آن لیتوبعداز مدتی از استوارغیر وابسته شد و ویبرهان این عمل را پیشرفت طولانی ترخویشتیتر کرد.
ادامه مطلب
برای مشاهده توضیحات کامل نسخه خطی اشعار و پیشگویی های شاه نعمت الله ولی بر روی لینک زیر کلیک نمایید.https://goo.gl/tgwhjgنام کامل: سید نورالدین نعمتالله بن محمد بن کمالالدین یحیی کوه بنانی کرمانی معروف بهسید نورالدین شاه نعمت الله ولی ماهانی کرمانیشاعر و عارفِ ایرانی بودو سلسله نعمتاللهی منسوب به اوست.
شاه نعمت الله از اقطاب و عرفای سدهٔ هفتم و هشتم هجری استکه طریقتی جدید در تصوف ایجاد کرد و پیروان سایر طریقتها را نیز تحت تأثیر خود قرار داد.
پاورپوینت درس سیزدهم فارسی پایۀ هشتم دورۀ اول متوسطه
پاورپوینت درس سیزدهم فارسی پایۀ هشتم دورۀ اول متوسطه پاورپوینت درس سیزدهم فارسی هشتم پاورپوینت درس ادبیات انقلاب فارسی پایۀ هشتم دورۀ اول متوسطه ادبیات انقلاب بهمن ماه 1357 درتاريخ معاصر ایران جلوه ای ویژه یافته است؛چون از یک سو ،هنگام فروپاشی نظام شاهنشاهی و از دیگر سو،آغاز رهایی و آزادی مردم و شکل گیری جمهوری اسلامي است. نظام 2500 سالۀ شاهنشاهی ،سرانجام با انقلاب شور انگیز مردم،به رهب
بیمارستان عرفان جمشید مشایخی کجاست : بیمارستان عرفان جمشید مشایخی کدام است جمشید مشایخی در کدام بیمارستان درگذشت ادرس بیمارستان عرفان جمشید مشایخی
بیمارستان عرفان جمشید مشایخی کجاست
سام مشایخی فرزند جمشید مشایخی با تایید خبر درگذشت پدرش گفت: جمشید مشایخی ساعت ۲۱ امروز سهشنبه ۱۳ فروردین در بیمارستانهای عرفان تهران بر اثر بیماری و ایست قلبی درگذشت.وی با تشکر از پزشکان و پرسنل بیمارستان گفت: زمان و مراسم تشییع متعاقبا اعلام میشود
#میفرماد:ملت عشق از همه دینها جداستعاشقان را ملت و مذهب خداست.با این که شاید کلیات داستان شمس و مولانا رو بدونید و حتی خیلی از جزئیاتی که توی داستان اتفاق میافته رو قبلا به صورت حکایاتی جدا از هم شنیده باشید اما باز هم داستانی پرکشش و جذاب پیش روی شماست. اطلاعات یه نویسنده فرانسوی از عرفان اسلامي و از تاريخ اسلام متعجبکنندهست. حتما توصیه میکنم که #ملت_عشق رو بخونید. اما توصیه نمیکنم که درهای فکر و دلتون رو به روش باز کنید چون فهم ای
شمس تبریزى”، مقام معرفت و خوف و خشیتِ برترین بانوی خلقت، و یکتا کفو امیر عالم آفرینش، حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام را خوار و پست شمرده، مىگوید:مردم را سخن نجات خوش نمىآید، سخن دوزخیان خوش مىآید… لاجرم ما نیز دوزخ را چنان بتفسانیم[۱]. که بمیرد از بیم!فاطمه رضی اللّه عنها عارفه نبود، زاهده بود. پیوسته از پیغمبر حکایت دوزخ پرسیدى.[۲]آری این است مقامات ادعایی عارفان واصل، و پیران تصوف و عرفان!! و این است علایم واضح و آشکار عداوت و دشمنی ا
سلام
دوستان گلم
چند روز پیش رفتم تولایو عرفان پایدار و خیلی آدم مشتی هستش
رپر مورد علاقه خودمه براش آهنگ افسایدو اجراکردم
حالا لینکش رو براتون میزارم که برید ببینید و یه سری فری استایل دیگه ام
از خودم تو اون کانال آپارات گداشتم که دیدنش خالی از لظف نیس امیدوارم ببینید و لذت ببرید
لایو عرفان پایدار با عرفان صوفی
یه فری استایل گنگ
فری استایل آهنگ هی دیس لاو
فری استایل آهنگ اهل شهریم اجتماعی
فری استایل گنگ قدیمی
فری استایل عرفان
کمتر کسی توی سیستم وبلاگ دهی بیان هست که با قالب های عرفان آشنایی نداشته باشه ، به هر دلیلی مدیریت وبلاگ قالب های عرفان چند سالی هست که فعالیتی نداره و قالب های جدیدی رو ارائه و یا قالب های فعلی رو ارتقا نداده !
بنده تصمیم گرفتم برای مدتی هم که شده به عزیزانی که از قالب های عرفان استفاده می کنن و تمایل به اعمال تغییراتی در اون هستن کمک کنم . این کار بدون هیچ چشمداشتی انجام می شه و لینک نقل بلاگ هم اصلا در قالب قرار نمی گیره .
هدف زیباتر کردن محیط
آیا مولوی بد است؟ آیا مولوی خوب است؟ آیا شمس بد است؟ آیا شمس خوب است؟ آیا فیلمی که حسن فتحی میخواهد با موضوع شمس و مولوی بسازد فیلم خوبی است؟ آیا فیلم بدی است؟ آیا فتوای دو مرجع تقلید محترم حضرات مکارم شیرازی و نوری همدانی (و احتمالا دیگر حضراتی که به این قافله میپیوندند) درباب محکومیت این فیلم به حق اند؟ به حق نیستند؟
اولا به نظر این کمترین علاقهمند ادبیات و عرفان و اسلام، پاسخ قطعی و صددرصدی دادن به هرکدام از این سوال
نوشته بود میتونی سر ریز بشی ب سمت عرفان و الهی و
و میتونی آنقدر غرقش بشی و توجیه کنی اشتباهاتش رو و در اخر حسرت بخوری
و انتخاب من؟
سکوت
حرف زدن شیرینه اما اونی ک نهایت میدی تحویل طبیعت اطرافت مهمه و من نمیدونم تهش چ خواهد شد
#ش یا شایدم #آدم جدید از نوع شهر دلبر
پروردگار عزیزمون این جهان و همه چیز موجود در اون رو سیستماتیک خلق کرده با عملکردی کاملا" منظم. درسته که بگم از اول خلقت خدا اولین و آخرین تکنسین بوده با تمآمی امکانات امان از سرمایه داری خدا :) هدف بیان این مطلب ، شناخت فیدبک های زندگی هست ؛ فیدبک ب معنی باز خورد ، پس خورد ، و یا خود تنظیمی می باشد. فیدبک در تمامی علوم کاربرد و وجود داره ؛ مثلا" بدن انسان دارای دو نوع فیدبک مثبت و منفی می باشد. که عملکرد فیدبک منفی مثل کارکرد انسولین برای تنظی
درباره این سایت