لازم است بدانیم: اهل تسنن در فقه چهار سر دسته دارند به نام ابو حنیفه، مالک بن انس، محمد بن ادریس شافعي و احمد بن حنبل. یک زمانی تعداد مفتیان(فتوا دهندگان) اهل تسنن زیاد شد و تصمیم گرفتند فقط 4 نفر را برای فتوا دادن تأیید کنند که این 4 نفر هستند و الآن اهل تسنن چهار گروه هستند: حنفی، حنبلی، شافعي و مالکی
حضرت امیر المومنین علیه السلام و حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله از یک نور واحد هستند (به اذعان اهل تسنن)
فضل الله بن روزبهان خنجی اصفهانی شافعي یکی از علمای متعصب اهل تسنن و دشمنان تشیع مینویسد:
آن حضرت شعبهای است، نور او جدا گشته است از نور سید المرسلین. و این اشارت است بدان حدیث که حضرت پیغمبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: أنا و علی من نور واحد؛ یعنی من و علی (علیه السلام) از یک نوریم؛ و در بیان احوال نور آن حضرت مذکور شد که از اصلاب طیبه به ا
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
محمد بن ادریس شافعي(۱۰۵ تا ۲۰۴)
رئیس مذهب شافعي
در کتاب دیوان اشعار خود چنین میگوید
کفی فی فضل مولانا علی
وقوع الشک فیه انه الله
و مات الشافعي لیس یدری
علی ربه ام ربه الله
(در فصل و برتری مولایمان علی همین بس که در تردیدی که آیا او خداوند بود؟و شافعي عمر خود را به پایان رسانید در حالی که ندانست علی پروردگار اوست یا الله)
علی حبه جنه
امام الناس والجنه
وصی المصطفی حقا
قسیم الناروالجنه
(م
اعتراف خنجی اصفهانی یکی از علمای متعصب اهل تسنن به عظمت امام هادی علیه السلام
فضل الله بن روزبهان خنجی اصفهانی شافعي یکی از علمای متعصب اهل تسنن و دشمنان تشیع در مورد لقب نقی» چنین مینویسد:
از جمله القاب آن حضرت یکی نقی» است یعنی پاکیزه از جمیع عیوب است و این اشارت است به عصمت و طهارت آن حضرت و پاکیزگی از عیوب حسبی و نسبی، آن حضرت نقاوه و برگزیدهی ائمهی عظام و اجداد کرام خود است.
وسیلة الخادم الی المخدوم، تالیف خنجی اصفهانی، صفحه ۲۶۱،
امام کاظم علیه السلام در کلام شافعي
کمال الدین دمیری از علمای بزرگ اهل سنت عمری مینویسد:
كان الشافعي یقول قبر موسى الكاظم التریاق المجرب .
شافعي همیشه میگفت: قبر موسی کاظم (علیه السلام) نوشدارویی مجرب است.
حیاة الحیوان الکبری، تالیف دمیری، جلد ۱، صفحه ۴۳۲، چاپ دار البشائر
آیا نواصب و به خصوص جریان ضاله مسجد مکی جرئت دارند شافعي، یکی از ائمه خود را به خاطر صدور جواز توسل به قبر امام موسی کاظم علیه السلام تکفیر کنند؟
صدیقهای سهگانه (به روایت اهل تسنن + تحریف روایت در کتب اهل تسنن)
جلال الدین سیوطی از علمای بزرگ اهل تسنن مینویسد:
وَأخرج البُخَارِیّ فِی تَارِیخه عَن ابْن عَبَّاس قَالَ: قَالَ رَسُول الله صلى الله عَلَیْهِ وَسلم: الصدیقون ثَلَاثَة حزقیل مُؤمن آل فِرْعَوْن وحبِیب النجار صَاحب آل یاسین وَعلی بن أبی طَالب.
بخاری (از بزرگترین علما و محدثین اهل تسنن) از ابن عباس روایت کرده است که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: صدیقها، سه نفر بودن
کرامات امام صادق علیه السلام به اعتراف عالم اهل تسنن
نبهانی از علمای اهل تسنن به نقل از شعرانی عالم بزرگ اهل تسنن مینویسد:
جعفر الصادق أحد أئمة ساداتنا آل البیت الكبار ، كان رضی الله عنه إذا احتاج إلى شیء قال یا رباه أنا محتاج إلى كذا ، فما یستتم دعاءه إلا و ذلك الشیء بجنبه موضوعا ، قاله الشعرانی .
جعفر صادق (علیه السلام) یکی از ائمه سادات اهل بیت بزرگوار است. او هر زمانی که چیزی را احتیاج داشت میگفت: خدایا فلان چیز را احتیاج دارم. هنوز دعا
مسح پا در وضوی پیامبر صلی الله علیه و آله (به روایت اهل تسنن)
احمد بن حنبل از ائمه اهل تسنن روایت کرده است:
۷۳۷- حَدَّثَنَا وَكِیعٌ، حَدَّثَنَا الْأَعْمَشُ، عَنْ أَبِی إِسْحَاقَ، عَنْ عَبْدِ خَیْرٍ، عَنْ عَلِیٍّ، قَالَ: كُنْتُ أَرَى أَنَّ بَاطِنَ الْقَدَمَیْنِ أَحَقُّ بِالْمَسْحِ مِنْ ظَاهِرِهِمَا، حَتَّى رَأَیْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ یَمْسَحُ ظَاهِرَهُمَا.
امیر المومنین علی (علیه السلام) فرمودند: دیدم که ر
تقویم شیعه
آخر رجب
۱- مرگ ابوحنیفه
در این روز در سال ۱۵۰ هجری قمری نعمان بن ثابت مشهور به ابو حنیفه رئیس حنفیها در بغداد مرد و در همان شهر دفن شد.
۲- مرگ شافعي
در روز جمعه آخر ماه رجب سال ۲۰۴ هجری قمری محمد بن ادریس شافعي در مصر مرد. او مدت چهار سال در شکم مادر بود و در روز وفات ابو حنیفه به دنیا آمد. جای تعجب است که پدر شافعي چهار سال قبل از ولادت او مرده بود و او در ولادت به احترام حیات ابو حنیفه تأخیر کرد!!!! (خخخخخ )
۳- غزوه نخله
در آخر این ماه در س
قابل توجه مدیران محترم مدارس ابتدایی(دارای دانش آموزان اهل تسنن و اقلیت های مذهبی)
عدم ثبت ارزشیابی برای درس هدیه های آسمانی برای دانش آموزان اهل تسنن و اقلیت های مذهبی
با توجه به پیگیری برای قراردادن اهداف سایر ادیان،برای درس هدیه های آسمانی لطفا تا اطلاع ثانوی از ارزشیابی درس ذکر شده برای دانش آموزان اهل تسنن و اقلیت مذهبی(کلیمی- زرتشتی- مسیحی)خودداری نمایید
امیر المومنین علیه السلام برگزیده خداوند (به روایت اهل تسنن)
ابن مردویه از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
ابن مردویه، عن ابن عباس، عن النبی صلى الله علیه وآله وسلم: علی صفوة الله».
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: علی (علیه السلام) برگزیده خداست.
مناقب علی بن ابی طالب (علیهما السلام)، تالیف ابن مردویه، صفحه ۶۶، حدیث ۳۹، چاپ دار الحدیث
مودت اهل بیت شرط قبولی اعمال امت (به روایت اهل تسنن)
طبرانی عالم بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
۲۲۳۰- حدّثنا أحمد بن محمّد المرّیّ البغدادیّ قال: نا حرب بن الحسن الطّحّان قال: نا حسین بن الحسن الأشقر قال: نا قیس بن الرّبیع، عن لیث، عن ابن أبی لیلى، عن الحسن بن علیّ أنّ رسول اللّه صلّى الله علیه وسلّم قال: زَمُوا مَوَدَّتَنَا أَهْلَ الْبَیْتِ، فَإِنَّهُ مَنْ لَقِیَ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ وَهُوَ یَوَدُّنَا دَخَلَ الْجَنَّةَ بِشَفَاعَتِنَا، وَ
امیر المومنین علیه السلام برترین قاضی (به روایت اهل تسنن)
ابن عبد البر از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
قال رسول الله (صلى الله علیه وآله) فی اصحابه: اقضاهم علی ابن ابی طالب (علیهما السلام).
رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در بین صحابه فرمودند: علی (علیه السلام) برترین قاضی شما [صحابه] است».
الاستیعاب فی معرفة الاصحاب، تالیف ابن عبد البر، جلد ۳، صفحه ۱۱۰۲، چاپ دار الاعلام
انحصار فهم قرآن در علم امیر المومنین علیه السلام (به اذعان اهل تسنن)
از جمله فضائل شاه ولایت امام المتقین، امیر المومنین علیه السلام علم بیکران آن حضرت میباشد، این مطلب هم در احادیث اهل بیت علیهم السلام و هم در کتب مخالفین به وضوح قابل رویت است، چنان چه حرالی یکی از علمای اهل تسنن اعتراف جالبی در این باب کرده است.
مناوی از علمای اهل تسنن مینویسد:
قال الحرالی: قد علم الأولون والآخرون أن فهم کتاب الله منحصر إلى علم علی ومن جهل ذلک فقد ضل عن
رجعت اصحاب کهف در عصر ظهور و یاری امام مهدی علیه السلام (به روایت اهل تسنن)
محمد ادریس کاندهلوی از علمای بزرگ اهل تسنن مینویسد:
در حدیث آمده است که اصحاب کهف یار و مددکار حضرت امام مهدی (علیه السلام) میشوند و حضرت عیسی (علیه السلام) در زمان او نازل میشود و به همراهی وی برای کشتن دجال موافقت میکند.
ظهور مهدی، تالیف محمد ادریس کاندهلوی، ترجمه ابراهیم ارباب، صفحه ۲۳
فضائل بینظیر حضرت امیر المومنین علیه السلام (به اعتراف اهل تسنن)
حاکم نیشابوری از علمای بزرگ اهل تسنن مینویسد:
سَمِعْتُ الْقَاضِیَ أَبَا الْحَسَنِ عَلِیَّ بْنَ الْحَسَنِ الْجَرَّاحِیَّ، وَأَبَا الْحُسَیْنِ مُحَمَّدَ بْنَ الْمُظَفَّرِ الْحَافِظِ، یَقُولَانِ: سَمِعْنَا أَبَا حَامِدٍ مُحَمَّدَ بْنَ هَارُونَ الْحَضْرَمِیَّ یَقُولُ: سَمِعْتُ مُحَمَّدَ بْنَ مَنْصُورٍ الطُّوسِیَّ یَقُولُ: سَمِعْتُ أَحْمَدَ بْنَ حَنْبَلٍ یَقُولُ:
به روایت اهل تسنن پیامبر صلی الله علیه و آله بر روی سنگ سجده میکرد
حاکم نیشابوری از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
١٧٤٠- أَخْبَرَنَا أَبُو أَحْمَدَ بَكْرُ بْنُ مُحَمَّدٍ الصَّیْرَفِیُّ بِمَرْوَ، ثنا أَبُو الْأَحْوَصِ مُحَمَّدُ بْنُ الْهَیْثَمِ الْقَاضِی، ثنا أَبُو سَعِیدٍ یَحْیَى بْنُ سُلَیْمَانَ الْجُعْفِیُّ، ثنا یَحْیَى بْنُ الْیَمَانِ، عَنْ سُفْیَانَ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِی حُسَیْنٍ، عَنْ
سندی دیگر بر سقط حضرت محسن سلام الله علیه به تصریح عالم اهل تسنن
صفوری عالم اهل تسنن در کتاب المحاسن المجتمعة، در ذکر اولاد حضرت امیر المومنین سلام الله علیه از حضرت زهرا سلام الله علیها، به سقط حضرت محسن سلام الله علیه اذعان میکند.
المحاسن المجتمعة، تالیف صفوری، نسخه خطی
مخالف اهل بیت علیهم السلام از حزب ابلیس است!!! (به روایت اهل تسنن)
ابن حجر مکی از علمای بزرگ اهل تسنن و دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام در کتابی که بر ضد شیعه نوشته است مینویسد:
وَفِی رِوَایَة صححها الْحَاكِم على شَرط الشَّیْخَیْنِ النُّجُوم أَمَان لأهل الأَرْض من الْغَرق وَأهل بَیْتِی أَمَان لأمتی من الِاخْتِلَاف فَإِذا خالفتها قَبیلَة من الْعَرَب اخْتلفُوا فصاروا حزب إِبْلِیس.
در روایتی که حاکم نیشابوری آن را بنا بر شرایط دو شیخ (بخار
فتوای شافعي و ابی یعلی حنبلی به جواز خوردن گوشت انسانها!!!
ابن قدامه مقدسی از علمای بزرگ اهل سنت عمری مینویسد:
وَإِنْ كَانَ مُبَاحَ الدَّمِ، كَالْحَرْبِیِّ وَالْمُرْتَدِّ، فَذَكَرَ الْقَاضِی أَنَّ لَهُ قَتْلَهُ وَأَكْلَهُ؛ لِأَنَّ قَتْلَهُ مُبَاحٌ. وَهَكَذَا قَالَ أَصْحَابُ الشَّافِعِیِّ؛ لِأَنَّهُ لَا حُرْمَةَ لَهُ.
اصحاب شافعي و قاضی ابو یعلی گفتهاند: کشتن و خوردن گوشت انسانهای محارب و مرتد جایز است، زیرا این افراد حرمت ندار
حرامزادگی دشمنان امیر المومنین علیه السلام به اذعان انصار (به روایت اهل تسنن)
ابن عساکر دمشقی از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
أخبرنا أبو القاسم هبة الله بن عبد الله أنا أبو بكر الخطیب أخبرنی أبو القاسم عبد العزیز بن محمد بن علی المطرز نا عبد الرحمن بن عمر بن محمد المعدل بمصر نا محمد بن الحارث بن الأبیض القرشی نا عبد السلام بن أحمد نا إبراهیم بن صالح أبو صالح أنا مالك بن أنس عن محبوب بن أبی الد قال قالت الأنصار إن كنا لنعرف الرجل إلى
امام مهدی عجل الله فرجه خلیفه عدلگستر خداوند (به روایت اهل تسنن)
ابی داود سجستانی از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
٤٢٨٥- حدَّثنا سهلُ بنُ تمام بنِ بَزِیع، حدَّثنا عِمرانُ القطَانُ، عن قتادةَ، عن أبی نَضرَةَ عن أبی سعیدٍ الخدریِّ، قال: قال رسولُ الله - صلَّى الله علیه وسلم -: المهدیُّ منِّی أجْلَى الجَبهَةِ، أَقنَى الأنفِ، یملأُ الأرضَ قِسطْاً وعَدلاً، كما مُلِئَت جَوْراً وظُلماً، یملِكُ سبعَ سنین.
رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمو
توسل عالم اهل تسنن به امام باقر علیه السلام
ابن فرحون مالکی از علمای اهل تسنن و قاضی شهر مدینه در قرن هشتم هجری قمری، پس از آنکه توسل به ائمه بقیع علیهم السلام را برای رفع حاجات توصیه میکند، در باره توسل به امام محمد باقر علیه السلام مینویسد:
السلام علیك یا سیدی أبا جعفر الباقر، والسلام علیك یا ذا الشرف الأصیل والفضل الجلیل، السلام علیك یا ابن زین العابدین السلام علیك یا فخر العلماء العاملین، السلام علیك ورحمة الله وبركاته.
سلام بر تو ا
امیر المومنین علیه السلام تقسیمکننده بهشت و جهنم (به اعتراف اهل تسنن)
زمخشری از علمای بزرگ اهل تسنن مینویسد:
عَلیّ رَضِی الله تَعَالَى عَنهُ أَنا قسیم النَّار. أَی مقاسمها ومساههما. یَعْنِی أَن أَصْحَابه على شطرین: مهتدون وضالون فَكَأَنَّهُ قَاسم النَّار إیَّاهُم فشطر لَهَا وَشطر مَعَه فِی الْجنَّة.
علی علیه السلام تقسیمکننده دوزخ است چنان که خود او فرمود: من تقسیمکننده آتش دوزخ هستم. یعنی اطرافیان او بر دو گروهند: هدایتیافتگان
ن کامله (به روایت اهل تسنن)
محمد بن جریر طبری از علما و مفسرین بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
حَدَّثَنِی الْمُثَنَّى، قَالَ: ثنا آدَمُ الْعَسْقَلَانِیُّ، قَالَ: ثنا شُعْبَةُ، قَالَ: ثنا عَمْرُو بْنُ مُرَّةَ، قَالَ: سَمِعْتُ مُرَّةَ الْهَمْدَانِیَّ، یُحَدِّثُ عَنْ أَبِی مُوسَى الْأَشْعَرِیِّ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ كَمُلَ مِنَ الرِّجَالِ كَثِیرٌ، وَلَمْ یَكْمُلْ مِنَ النِّسَاءِ إِلَّا مَرْیَ
بیهقی از امام شافعي روایت کرده که:
(الله تبارک و تعالی یاران رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم را در قرآن، تورات و انجیل مورد ستایش قرار داده و فضیلت آنها را بر دیگران بر زبان رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم بیان کرد، پس الله به آنها رحم کرد و به جهت رساندن آنها به بالاترین درجات صدیقین، شهداء و صالحین به آنها شادباش گفت). آنها سنتهای رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم را به ما رساندند و رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم و وحیی
طبری (از علمای بزرگ اهل تسنن) و تالیف کتاب دو جلدی در جمع طرق حدیث غدیر !
ابن کثیر دمشقی عالم و مورخ بزرگ اهل تسنن مینویسد:
قُلْتُ: وَقَدْ رَأَیْتُ لَهُ کِتَابًا جَمَعَ فِیهِ أَحَادِیثَ غَدِیرِ خُمٍّ فِی مُجَلَّدَیْنِ ضَخْمَیْنِ، وَکِتَابًا جَمَعَ فِیهِ طُرُقَ حَدِیثِ الطَّیْرِ.
من (ابن کثیر) میگویم: کتابی از طبری دیدم که در آن احادیث غدیر خم را در دو جلد جمع کرده بود و کتابی از او دیدم که طرق حدیث طیر را در آن جمع کرده بود.
البدایة و النها
به اعتراف احمد بن حنبل اگر علمای اهل تسنن خیانت نمیكردند و همه روایات را نقل میكردند، تمام مردم شیعه میشدند!!!
۵۵۶۹ـ حدثنی محمد بن عبد الله قال حدثنا أبو داود عن شعبه قال لقد حدثنا الحكم عن عبد الرحمن بن أبی لیلی عن علی بشیء لو حدثتكم لرقصتم والله لا تسمونه منی أبدا
۵۵۷۰ـ وحدثنا به محمود بن غیلان مثله وقال لترفضتم.
قال أبو عبد الرحمن وهو أشبه
احمد بن حنبل (از ائمه اربعه اهل تسنن) میگوید: ابو داود از شعبه بن حجاج نقل میكند كه: من روایاتی
فضائل بیشمار امیر المومنین علیه السلام (به روایت اهل تسنن)
سبط بن جوزی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
و قد روى مجاهد قال سأل رجل عن ابن عباس فقال ما أكثر فضائل علی بن أبی طالب و إنی لاظنها ثلاثة آلاف فقال له ابن عباس هی الى الثلاثین الفا أقرب من ثلاثة آلاف ثم قال ابن عباس لو ان الشجر اقلام و البحور مداد و الانس و الجن كتاب و حساب ما احصوا فضائل أمیر المؤمنین علی علیه السلام.
مردی از ابن عباس پرسید: راستی که چقدر فضائل على بن ابی طالب (علیهما
اعتراف خنجی اصفهانی یکی از علمای متعصب اهل تسنن به امامت و غیبت امام زمان علیه السلام
فضل الله بن روزبهان خنجی اصفهانی شافعي یکی از علمای متعصب اهل تسنن و دشمنان تشیع در مورد عقیدهی خود پیرامون حضرت مهدی عجل الله فرجه چنین مینویسد:
و مختار ما آن است که وجود مهدی در آخر زمان واجب است که بر آن حکم کنند بنا بر احادیث صحیحه که یاد کردیم و واجب است که حکم کنند که از اولاد فاطمه علیها السلام است و نام او محمد است، اکنون این صفات تمامی در مح
هفت نام امیر المومنین علیه السلام در قیامت (به روایت اهل تسنن)
موفق بن احمد خوارزمی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
۳۲۳- وبهذا الاسناد عن الإمام محمد بن أحمد بن شاذان هذا ، حدثنا أبو محمد عبد الله بن الحسین الصالح ، عن محمد بن على الاعرج ، عن محمد بن الحسین ابن عبد الوهاب ، عن علی بن الحسین ، عن الربیع بن یزید الرقاشی ، عن أنس قال : قال رسول الله : إذا كان یوم القیامة ینادون علی بن أبی طالب بسبعة اسماء : یا صدیق ، یا دال ، یا عابد ، یا هادی ، یا مه
پذیرش توبه حضرت آدم علیه السلام به برکت نام اهل بیت علیهم السلام (به روایت اهل تسنن)
جلال الدین سیوطی از علمای بزرگ اهل تسنن در تفسیر آیه سی و هفتم سوره بقره مینویسد:
وَأخرج ابْن النجار عَن ابْن عَبَّاس قَالَ سَأَلت رَسُول الله صلى الله عَلَیْهِ وَسلم عَن الْكَلِمَات الَّتِی تلقاها آدم من ربه فَتَابَ عَلَیْهِ قَالَ: سَأَلَ بِحَق مُحَمَّد وَعلی وَفَاطِمَة وَالْحسن وَالْحُسَیْن إِلَّا تبت عَلیّ فَتَابَ عَلَیْهِ.
ابن عباس گفت: از پیامبر (
حب امیر المومنین علیه السلام برترین عمل (به روایت اهل تسنن)
ابی نعیم اصفهانی از علمای بزرگ اهل تسنن مینویسد:
الرَّحْمَنِ بْنِ مَنْصُورٍ الْحَارِثِیُّ، ثنا أَبِی ثنا عَلِیُّ بْنُ قَادِمٍ ح. وَحَدَّثَنَا أَبُو مُحَمَّدِ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ حَیَّانَ، ثنا ابْنُ الطِّهْرَانِیِّ، ثنا الرَّمَادِیُّ، ثنا سَهْلُ بْنُ عَامِرٍ، عَنْ عَطَاءِ بْنِ مُسْلِمٍ، عَنْ یَحْیَى بْنِ كَثِیرٍ الضَّرِیرِ، قَالَ: رَأَیْتُ زُبَیْدًا فِی النَّوْمِ فَقُل
نسب خبیث معاویه پلید به اعتراف اهل تسنن
زمخشری از علمای بزرگ اهل تسنن مینویسد:
۹۹- وكان معاویة یعزی إلى أربعة: إلى مسافر بن أبی عمرو ، وإلى عمارة بن الولید وإلى العباس بن عبد المطلب، وإلى الصباح مغن أسود كان لعمارة. قالوا: كان أبو سفیان دمیما قصیرا، وكان للصباح عسیفا لأبی سفیان شابا وسیما، فدعته هند إلى نفسها.
معاویه به چهار نفر نسبت داده شد (چهار نفر ادعا کردند پدر معاویه هستند) : مسافر بن ابی عمرو ، عمارة بن الولید، عباس بن عبد المطلب و صبا
اقتدای حضرت عیسی علیه السلام به حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه (به اعتراف اهل تسنن)
مولوی سید زاده از علمای بزرگ اهل تسنن ایران مینویسد:
از احادیث صحیح ثابت است که الله تبارک و تعالی در آخر امان خلیفهای عادل از آل رسول به این امت مرحمت میفرماید و پس از او دجال و سائر علامات قیامت ظاهر میشوند آن گاه عیسی فرود میآید و دجال را میکشد و در نماز به مهدی اقتدا میکند.
احسن المقصود فی توحید المعبود، تالیف مولوی سید زاده، صفحه ۷۸
آنچه از این
اذعان طحاوی از علمای بزرگ اهل تسنن به نزول آیه تطهیر تنها در شان پنج تن آل عبا
طحاوی که از علمای بزرگ و مشهور اهل تسنن میباشد، معترف است که آیه تطهیر مختص پنج تن اهل کساء است و تنها در شان آن بزرگواران نازل شده است. وی مینویسد:
فَدَلَّ مَا رَوَیْنَا فِی هَذِهِ الْآثَارِ مِمَّا كَانَ مِنْ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ إلَى أُمِّ سَلَمَةَ مِمَّا ذَكَرَ فِیهَا لَمْ یُرِدْ بِهِ أَنَّهَا كَانَتْ مِمَّنْ أُرِیدَ بِهِ مِمّ
علم غیب امیر المومنین علیه السلام به زمان شهادتشان (به روایت اهل تسنن)
ابن اثیر جزری عالم بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
أنبأنا جدی حدثنا زید بن علی عن عبید الله بن موسى حدثنا الحسن بن كثیر عن أبیه قال خرج علی لصلاة الفجر فاستقبله الإوز یصحن فی وجهه قال فجعلنا نطردهن عنه فقال دعوهن فإنهن نوائح وخرج فأصیب.
كثیر احمسی بجلی (که از اصحاب امیر المومنین علیه السلام است) روایت کرده است که مولا وقتی برای نماز صبح خارج شد مرغابیها راه او را سد کردند پ
درباره این سایت