نتایج جستجو برای عبارت :

انساب الاکرادgo

ابوحنیفه دینوری
گیاەشناس ، مورخ ، جغرافیدان ، ستارەشناس ، ریاضیدان ، نحوی و لغت شناس عصر خود .
 متولد : ۸۲۸ م ، دینور کرماشانمرگ : ۸۸۹ م ، دینور کرماشان
 احمد بن داود بن ونند (وەنەند) کە از نام جدش پیداست نامی کُردیست معروف به ‌ابوحنیفه دینوری تحصیلات خود را در اصفهان ، کوفه و بصره به ‌پایان رساند و به ‌علوم هند آشنائی داشته است . زندگانی او برابر با (۲۲۲ - ۲۸۲ ه.ق) در دوران سامانیان است. او تاثیرات بسزایی بر دانشمندان معاصر خود داشتە و صاحب توا
فرزندان محمد بن حنفیه و مزارات منسوب به ایشان
محمد حنفیه  فرزندان زیادی داشت که به اجمال به معرفی آنان می پردازیم: مطابق سخن برخی انساب نگاران محمد حنفیه دارای 24 فرزند بود که 14 نفر از آن ها پسر و 10 نفر دختر بودند.[1] و اعقاب وی از دو پسرش علی و جعفر می باشد.
از میان انساب نگاران، عبیدلی نسابه، برای محمد حنفیه، شش فرزند نام برده که عبارتند از: جعفر، علی، عون، ابراهیم ملقب به شعر، قاسم و ابوهاشم عبدالله.[2] اما ابوالحسن عمری نسابه، تعداد فرزندان مح
استان ایلام امن ترین منطقه ایران و منطقه ای غیر قابل نفوذ در برابر نیروهای م انگلستان و شوروی در طول جنگ جهانی دوم در سایه اقدامات حاج فرامرز اسدی رئیس العشایر استان ایلام و رئیس ایل ملکشاهی و سرهنگ مُکری حاکم نظامی پشتکوه و غرب کعیین میزان دیه و خون بها و جلوگیری از و قتل و غارت در استان ایلام توسط حاج فرامرز اسدیمطالب برگرفته از کتاب انساب شهری و عشایری استان ایلام مرحوم رستم رفعتی
شرح حال و شهادت امام زاده عبدالله (ع)کدکن
نویسنده : حسین زاده
تاریخ:پنجشنبه 1 مرداد 1394-12:06 ق.ظ


امام زاده عبد الله (ع) با عده ای از بستگانش رو به سوی خراسان نمود.در جایی به نام ساوج بلاغ(ساوج بلاخ) جنگی سخت در گرفت که عده ای شهید شدند.امام زاده عبد الله (ع) با هماهنگی دیگر امام زادگان شبانه از‌ آن سرزمین عزیمت کردند. از شهری به شهری از دیاری به دیاری مدتی مخفی بودند.سپس به شهر جنداب (آب جهنده،گنداب، گندو ، شهر کهنه بلهرات کنونی) بین کدکن و نیشابور ف
موسی بن عمر اشرف
وی، فرزند سوم عمر اشرف، و به کردم» مشهور بود. مادر او، ام موسی، دختر عمر بن امام علی7 بود.[1] بیهقی او را بدون فرزند معقب می‌داند.[2] او تنها یک دختر به ‌نام صفیه داشت، که ابتدا به عقد سید قاسم بن علی بن عمر اشرف درآمد و از او فرزندی به نام محمد به دنیا آورد[3] و سپس با یحیی بن حسین ذی الدمعه بن زید شهید، ازدواج کرد و ثمره آن، یک فرزند به ‌نام احمد بود.[4]
ابن حزم، معتقد است که او با عبیده، دختر زبیر بن هشام بن عروه بن زبیر بن عوام، از
طاووس یمانی می‌گوید: وقتی وارد مسجد شدم، دیدم امام سجاد علیه السلام در آنجا
مشغول عبادت است، عرض کردم: شما را در حالتی دیدم که زیاد سوز و گداز داشتید و حال
آن که سه مایه امیدواری برایتان وجود دارد: اول آن که فرزند رسول خدایی، دوم: مشمول
شفاعت جدت هستی، سوم: رحمت پروردگار شامل حالتان خواهد شد.امام فرمود: فرزند
فرستاده خدا بودن برایم امنیت به وجود نمی‌آورد. زیرا خداوند در قرآن می‌فرماید:
فلا انساب بینهم یومئذ و لا یتساءلون» [۷]؛ ( روز قیامت
برجسته‌ترین چهره‌های خوارج عبارت بودند از:
حرقوص بن زهیر تمیمی[1]
شریح بن أوفی العبسی
فروة بن نوفل أشجعی
عبدالله بن شجرة سلمی
حمزة بن سنان أسدی
عبدالله بن وهب راسبی[2]
همان‌گونه که از اسامی این افراد برمی‌آید، از مشاهیر عراق، کسی در میان آنها نبود. برعکس، آنها نوعاً از قبایل بدوی؛ همانند قبیله بکر بن وائل» و بنی‌تمیم» بودند.[3]


[1] - حرقوص بن زهیر سعدی تمیمی معروف به ذوالثَدیّه(صاحب )، صحابی پیامبر اسلامa و از فرماندهان جنگ‌های دوره
معرفی و نقد کتاب الانساب المشجرة
محمد مهدی فقیه بحرالعلوم[1]
هنگامی که مقالة حسام الدین عبدالخالق با عنوان النجف مدینة ثقافیة مهملة[2] از سوی نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت در تاریخ 21/3/1391 برای اینجاب ارسال شد. پس از مطالعه دریافتم که مقاله‌ای متین دربارة مخطوطات نجف اشرف است که در آن دهها نسخته مخطوط از تألیفات گرانبهای بزرگان اسلام و جهان اشاره دارد. در آخر معرفی کتابهای موجود به این مطلب اشاره می‌کند که : . فضلاً عن کتاب الانس
ذُوالثَّفِنٰات» به معنای صاحب پینه‌ها» است. این لقب، در طول تاریخ بر بعضی از افراد گذاشته شده است؛ از جمله:
امام زین‌العابدین(علیه السلام): امام سجاد(ع) را که بر اثر سجده زیاد، در پیشانی[1] یا دیگر مواضع سجده‌اش اثری می‌ماند، ذوالثّفنات» می‌نامیدند.[2] چرا که مواضع سجودش مانند زانوی شتر، پینه می‌بست.[3] ثَفِنه»، به‌معنای پینه زانو و سینه شتر است.[4]
بر پایه روایتی که در بحارالانوار نقل شده، پینه‌های مواضع سجده امام سجاد; به دلیل کثرت نم
حضرت ام البنین علیها السلام شجاع‌ترین و بهترین زن عرب
ابن عنبة نسب شناس بزرگ شیعه روایت کرده است:
وقد روی أن أمیر المؤمنین علیا علیه السلام قال لأخیه عقیل ـ وكان نسابة عالما بأنساب العرب وأخبارهم ـ : انظر الى امرأة قد ولدتها الفحولة من العرب لأتزوجها فتلد لی غلاما فارسا. فقاله : تزوج ام البنین الكلابیة فانّه لیس فی العرب أشجع من آبائها. فتزوجها.
حضرت امیر المومنین علیه السلام به برادرش عقیل که عالم به علم نسب شناسی عرب بود و از وضعیت خانواده
١٣٤»تِلْکَ‌ أُمَّةٌ‌ قَدْ خَلَتْ‌ لَها ما کَسَبَتْ‌ وَ لَکُمْ‌ ما کَسَبْتُمْ‌ وَ لا تُسْئَلُونَ‌ عَمّا کانُوا یَعْمَلُونَ‌ 
آنها امتى بودند که درگذشتند،دست آورد آنها مربوط‍‌ به خودشان و دست آورد شما نیز مربوط‍‌ به خودتان است و شما از آنچه آنان انجام داده‌اند،بازخواست نخواهید شد. نکته‌ها: 
یکى از اشتباهات بنى اسرائیل این بود که به نیاکان و پیشینیان خویش،بسیار مباهات و افتخار مى‌کردند و گمانشان این بود که اگر خودشان آلوده باشن
 
نویسنده و محقق : اشکان ارشادی از کرمانشاه
ماجرای جن و پری 
ابتدا و انتهای مقاله لب مطلب را داراست. 
در ابتدای کتاب شرفنامه مثلی عربی از زبان اعراب ذکر شده که ایشان کردها را از جنس انس ندانسته و آنان را متضاد پری معرفی کرده‌اند. این مثل را هنوز که هنوزه حفظ هستم ولی براستی چرا ؟
الاکراد طایفه » 
ادامه مطلب
پیش گویی پیامبر در مورد انقلاب ایران و ذکر نام امام خمینی در متن روایت:
#انقلاب_ایران#پیشگوییها#امام_خمینی
در حدیثی علامه مجلسی از امام باقر(علیه السلام) نقل می کند که:
پیغمبر اکرم(ص) فرمود: . ان عن یمین الله— او عن یمین العرش- قوماً منا علی منابر من نور، وجوههم من نور و ثیابهم من نور تغشی وجوههم ابصارالناظرین دونهم قال ابوبکر: من هم یا رسول الله؟ فسکت. فقال ابیر من هم یا رسول الله؟ فسکت. فقال عبدالرحمن: من هم یا رسول الله؟ فسکت. فقال علی عل
زن و فرزندان عمر اشرف
ابوالحسن عمری نسابه، تعداد فرزندان عمر اشرف را پانزده تن ذکر می‌کند که عبارت‌انداز: محسّنه یا محبّه، سیّده، اُم حبیب، عبده، خدیجه، جعفر اکبر (معروف به بنین و مادرش از قبیله نوفلیه بود)، جعفر اصغر (مادرش کنیز بود)، اسماعیل (معروف به ابن عمریه)، موسای اکبر، موسای اصغر، حسن، ابوعمر ابراهیم (معروف به حسن)، علی اکبر (وی از امام صادق7 حدیث نقل می‌کرد)، محمد اکبر و علی اصغر.[1]
عبیدلی نسابه، تداوم نسل عمر را تنها از دو فرزند او ب
مناظره جالب و خواندنی متوکل ناصبی پلید با شیعه‌ای حاضرجواب
در کتاب فصول الحق ذکر شده است:
روزی متوکل ملعون بار عام داده نظرش بر شخصی افتاد که وضع مردم آن زمان نداشت، از او پرسید از چه قبیله‌ای و چه نام داری؟ گفت: از بنی مخنثم و نام من منصور است. پس متوکل پرسید که بعد از رسول خدا خلیفه که بود؟ گفت: اسد الله الغالب و مظهر العجایب مولانا علی ابن ابی طالب علیهما السلام. پس متوكل به غلامان امر کرد تا او را بزنند، و در حین زدن غلامی به او گفت: بگو ابو
زهیر و حبیب را رها می کنم و کنار عباس که مقابل خیمه اش نشسته، خیرۀ افق می نشینم، به سکوت. که در آرامش حضورش، عطش و آفتاب و خستگی رنگ می بازد. ناخواسته خاطره ای میان سینه ام جان می گیرد که همراه آمدنش، آرام زمزمه می کنم: پدرم، قرظه انصاری، تا آن زمان که بود، حکایتی را هزار باره، به قاعدۀ لالایی هر شب، برایم می گفت. نمی فهمیدم چرا چنین پر تکرار، مرور یک واقعه می کند. انگار بزرگ ترین ودیعه و گران بهاترین میراثش را به من می بخشید، آن چنان که به شیدای
امامزاده بى بى زینب خاتون ـ رامهرمز { محلّه علمدار}
بقعه این امامزاده در خیابان شیخ فضل الله نورى شهر رامهرمز و در محلّه علمدار واقع شده و اخیراً توجّه خاصى به آن شده است.
ساختمان بقعه، تازه ساخت و مستطیل شکل و داراى ایوان، گنبد، حرم و ضریح است. ایوان بقعه به ابعاد 5×2 و ارتفاع شش متر است و در جانب جنوب قرار دارد و توسّط درى به اتاق مرقد راه مى یابد. اتاق مرقد به شکل مربع و به ابعاد هر ضلع هفت و ارتفاع پنج متر است و بر روى آن گنبد کلاه خودى بلندى ب
امامزاده بى بى زینب خاتون ـ رامهرمز { محلّه علمدار}
بقعه این امامزاده در خیابان شیخ فضل الله نورى شهر رامهرمز و در محلّه علمدار واقع شده و اخیراً توجّه خاصى به آن شده است.
ساختمان بقعه، تازه ساخت و مستطیل شکل و داراى ایوان، گنبد، حرم و ضریح است. ایوان بقعه به ابعاد 5×2 و ارتفاع شش متر است و در جانب جنوب قرار دارد و توسّط درى به اتاق مرقد راه مى یابد. اتاق مرقد به شکل مربع و به ابعاد هر ضلع هفت و ارتفاع پنج متر است و بر روى آن گنبد کلاه خودى بلندى ب
در این پست از وبلاگ قصد داریم به معرفی مختصری از بقعه متبرکه امامزاده سید طاهر الحسینی (ع) شهرستان بردسکن بپردازیم . اگر مایل هستید درباره این امامزاده اطلاعات بیشتری کسب کنید با ما همراه شوید .
معرفی مختصری از امامزاده سید طاهر الحسینی (ع) :  سیّدمیرزا طاهرحسینی ( ملقّب به شهید فخّ ) از نوادگان امام سجّاد (ع) و از مجروحان جنگ فخّ می باشد . جنگ فخّ در سال 169 هجری ، بین مکّه و مدینه اتفاق افتاد . در کتابخانه ها ، اسناد و مدارک خاصّی راجع به این اما
برنامه‌ی سقیفه بود که اسلام به کلی برچیده شود و از جمله اشتباهات معاویه این بود که حرف اساسی سقیفه را افشا کرد، تا جایی که مغیره گفت: معاویه دیگر بس است. تا اینجا با تدابیر حضرت امیر(علیه‌السلام) این اسم بر مأذنه برافراشته مانده است و اکنون این وظیفه بر دوش امام مجتبی(علیه‌السلام) است.
پایگاه تاریخ تطبیقی؛ امام مجتبی(علیه‌السلام) به حکومت می‌رسد، در حالی که کوفه امروز بسیار متفاوت‌تر از کوفه پنج سال پیش است. اگر چند امیرالمومنین(علیه‌ال
حضرت رقیه(س):در پاسخ به این بخش باید گفت:در میان منابع کهن و اصیل تاریخ و همچنین در کتابهایی که تحت عنوان مقتل» پیرامون شهادت امام حسین(ع) نوشته شده‌اند (از قبیل: تاریخ الامم و الملوک، محمد بن جریر طبری؛ الارشاد، شیخ مفید؛ مناقب آل ابی‌طالب، ابن شهرآشوب؛ اعلام الوری، طبرسی؛ نسب قریش، مصعب‌بن‌عبدالله ابیری؛ انساب الاشراف، بلاذری؛ تذکرة الخواص، سبط ابن جوزی و .) هیچ نامی از حضرت رقیه به میان نیامده است. مورخان و مقتل نویسان فقط از دو دخت
پاسخ:آنچه در منابع معتبر تاریخی معروف و مشهور است، این است که سن پیامبر اکرم(ص) ۲۵ سال و سن حضرت خدیجه(س) ۴۰ سال بوده است.ولی از آنجایی که حق هیچگاه مخفی نمانده و نخواهد ماند، در لابلای کلمات مورخین و علما اعترافاتی موجود است، که احتمال تحریف واقعیت خارجی را تقویت می‌نماید.پس از گذشت بیش از نه قرن از منع نقل احادیث، بسیاری از احادیث و حتی اتفاقات تاریخی دچار تحریف و یا تغییر شد و از طرفی چون پیامبر اکرم(ص) چندین زن داشتند، و به اقرار برخی از ا
پرسش شما: آیا پیامبر اکرم(ص) دستور به ترور می‌دادند؟
 
پاسخ استاد: ترور» که واژه‌ای فرانسوی است، معادل فَتک» در عربی، و در فرهنگ ی، به‌معنای کشتن غافلانه و هدفمند است؛ بنابراین، ترور کور معنا ندارد. با نگاهی به سیره و روایات معصومین(ع) درمی‌یابیم که آن بزرگواران چنین امری را تجویز نکرده و خود نیز از آن پرهیز می‌کرده‌اند.
کشتن مجرمی که خود می‌‌داند تحت تعقیب و حکمش اعدام است، ترور و فتک به‌شمار نمی‌‌آید؛ بلکه آن را اغتیال» گفته
در بعضی از نقل‌ها آمده است که در جنگ نهروان همگی کشته شدند به جز 9 نفر از آنان که توانستند فرار کنند. دو نفر از آنها به سیستان، دو نفر به یمن و بقیه میان عمّان و انبار و جزیره پخش شدند و در این مناطق به ترویج عقیده خود پرداختند. اینان در روزگار امویان جنب و جوش خود را از سر گرفتند و حملات گسترده و موضع‌گیری‌های کوبنده‌ای که حکّام اموی را نگران، و عمده فکر و توجه آنها را به آنان مشغول می‌داشت، انجام دادند.
برخی از نویسندگان تأئید می‌کنند که حض
سالروز شهادت مظلومانه فرزند فاطمه (س) دومین امام شیعه و جانشین امیر المومنین(ع)، امام حسن مجتبی (ع) بر شیعیان آن حضرت تسلیت باد !
 
 
آن  مدینه  شهر   پیغمبر   بود     شهر دختش بانوی اطهر بود
چهار  تن  از آن  امامان  شفیع   خفته  اندر خاک  زیبای بقیع
 
آن حسن  باشد   امام   مجتبی    ابن  زهرا  و  علی  مرتضی
 
صلح کرد با دشمنان از بهر دین     کشته زهر جفا و جور و کین

 
قبرستان بقیع قبل از تخریب توسط آل سعود ملعون (حدودا ۱۰۰ سال پیش)
-------------------
ابو محمد انصاری ضمن جسارت های خویش به مقام مرجعیت شیعه مینویسد:
((از آنچه گذشت حقیقت دولت بنی العباس در آخرامان آشکار شد که چگونه فقهای گمراه، بسیاری از شیعیان را در ولایت دجال داخل کرده و از ولایت ال محمد بیرون می برند، اکنون برخی از روایاتی را می آورم که پرچم بنی العباس کنونی را به گمراهی توصیف کرده اند، در روایت وصفشان چنین وارد شده است، اسامی آنها کنیه و قبایلشان قریه هاست و لباس هایی چون رنگ شب تاریک بر تن دارند. آنها به بنی عباس بازگشت
فضائل امیر المومنین علیه السلام در کلام آن حضرت
حسن بن سلیمان حلی رضوان الله علیه می‌نویسد:
وروى الفضل بن شاذان فی كتاب القائم ان أمیر المؤمنین صلوات الله علیه قال على منبر الكوفة واللهانی لدیان الناس یوم الدین وقسیم الله بین الجنة والنار لا یدخلهما داخل الا على احد قسمی وانا الفاروق الاكبر والقرن من حدید وباب الایمان وصاحب المسیم وصاحب السنین وصاحب النشر الاول والنشر الاخر وصاحب القضاء وصاحب الكرات ودولة الدول وانا الامام لمن بعدی وال
آنچه در نسل امیه نمود بسیاری دارد، فراوانی روابط نامشروع در این نسل – برخلاف بنی‌‌هاشم – است. روشن است که فراوانی چنین امری در یک خاندان، حاکی از جایگاه نداشتن و دون‌‌پایه و بی‌اصل و ریشه بودن آنهاست؛ امری که با انتساب امیه به خاندان نبوت کاملاً در تناقض است.
پایگاه تاریخ تطبیقی؛ آنچه در نسل امیه نمود بسیاری دارد، فراوانی روابط نامشروع در این نسل – برخلاف بنی‌‌هاشم – است. روشن است که فراوانی چنین امری در یک خاندان، حاکی از جایگاه نداش
به نام خدای مهدی (عج)


روایت مردانی که در کنار عرش خدا جایگاه دارند ؛ از جنس نورند و به واسطه روح الله بهم نزدیک میشوند. از احمد بن سالم، از محمد بن یحیی بن ضریس، از محمد بن جعفر، از نصر بن مزاحم و ابن ابی حماد، از ابی داود از عبدالله بن شریک از ابی جعفر علیه السلام که فرمود: ابوبکر و عمر و زبیر و عبدالرحمن بن عوف به درگاه رسول الله (ص) نزدیک شدند و نشستند، پس پیامبر(ص) بر آنها وارد شد، کنارشان نشست،سپس فرمود: همانا از سمت راست خداوند عزوجل – یا ا
و بعد   چون نظام عالم و بقاء نسل بنی آدم بمناکحت منوط و بمزاوجت مربوط است و ارتکاب ازدواج متضمن وسعت رزق و غنا و متکفل رفع فقر و عنااست تارکین این سنت سیئه از حوزه اسلام در نزد اولوالالباب مخذول و منکوب است لهذا در بهترین اقرار اوقات و نیکوترین ساعتی از ساعات رشته عقد مناکحت و مزاوجت دائمیه واقع گردید فیمابین انساب العاقل البالغ الرشید وهو آقا میرزا احمد قطبی فرزند ارجمند آقا میرزا نصراله قطبی نراقی والحره البالغه التسبیه الرشیده مسماه سل
امیرالمؤمنین(ع) در نامه ­ای به معاویه نوشت: امیه، همانند هاشم و حرب، همانند عبدالمطلب و ابوسفیان، همانند ابوطالب نیستند. مهاجران نیز همانند آزادشدگان و نسب­داران، همانند کسانی که خود را به دیگران منتسب کرده ­اند نیستند.
 
2/ خاندانی با روابط پیچیده!!
 
پایگاه تاریخ تطبیقی؛آنچه در نسل امیه نمود بسیاری دارد، فراوانی روابط نامشروع در این نسل – برخلاف بنی­ هاشم – است. روشن است که فراوانی چنین امری در یک خاندان، حاکی از جایگاه نداشتن و دون­ پای
مختصری از زندگی نامه امامزاده زکریا مدفون در شهرستان رودان بخش زیارتعلی روستای
 عباس آباد منطقه گرمنو
نسب شریف امامزاده زکریا مدفون در روستای عباس آباد شهرستان رودان با واسطه به امام حسن مجتبی (ع) منتهی می شود که از قرار ذیل می باشد :
سید زکریا بن حسین بن محمد بن جعفر بند حسین بن ابی جعفر محمد بن زید ابی الحسین السیرافی بن حسین بن زید الاسود بن ابراهیم بن ابی عبدالله  محمد بن ابی محمد قاسم الرسی بن ابراهیم طباطبا بن ابراهیم الغمر بن حسن الم
مختصری از زندگی نامه امامزاده زکریا مدفون در شهرستان رودان بخش زیارتعلی روستای عباس آباد منطقه گرمنو

نسب شریف امامزاده زکریا مدفون در روستای عباس آباد شهرستان رودان با واسطه به امام حسن مجتبی (ع) منتهی می شود که از قرار ذیل می باشد :
سید زکریا بن حسین بن محمد بن جعفر بند حسین بن ابی جعفر محمد بن زید ابی الحسین السیرافی بن حسین بن زید الاسود بن ابراهیم بن ابی عبدالله  محمد بن ابی محمد قاسم الرسی بن ابراهیم طباطبا بن ابراهیم الغمر بن حسن المث
برخلاف تصور عمومی تاریخچه اهتمام علمای شیعه به نهج البلاغه در حد اهتمامی همگانی چندان زیاد نیست. نخستین شروح را علمای اهل سنت از میان معتزله و سنیان دیگر بر این کتاب نوشتند و حتی نخستین اهتمام ها برای روایت آن بیشتر از ناحیه علمای اهل سنت و یا معتزله خراسان بود. البته شیعیان امامی هم به این کتاب توجه داشتند اما نه در حدی که بعدها مشاهده می شود. تعداد شرح های نهج البلاغه تألیف علمای امامیه تا قبل از دوره صفوی چندان زیاد نیست و بعداً البته اهتم
از نکات قابل توجه و عجیب آنکه: این تغییر ماهوی (تبدیل به بوزینه شدن)، در طول تاریخ، تنها یک مورد مستند دیگر دارد و آن نیز مربوط به گروهی از یهودیان است که به بوزینه، مسخ شدند. این نکته می‌تواند کلید ارتباط کاملا معنادار آنان با یکدیگر باشد.
 
پایگاه تاریخ تطبیقی؛شاید ادعای گزافی نباشد اگر بگوییم دومین خاندان تأثیرگذار در جریانات صدر اسلام، پس از بنی­ هاشم، امویان هستند. این خاندان، چنان نقش پیدا و پنهانی در عموم حوادث تاریخ اسلام دارند که ک
 
علیرغم رونق کم بازار کاسپین در ایران، روز به روز به تقاضای جهانی اسب کاسپین افزوده می شود.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خزر با تحقیقات انجام شده ثابت شده است که اسبچه خزر جد تمامی اسب های موجود در دنیا بوده و حتی اسبان غربی که از قدیمی ترین اسبان دنیا می باشند از اسبچه خزر به وجود آمده اند و شاهان ایران باستان همچون کوروش و داریوش هخامنشی نیز از شهامت و قدرت مانور این نژاد استفاده کرده و آنها را به ارابه می بستند و به شک
به نام خدا
وقتی پیشینیان ما با تلاش پی گیر خود ارزش ها را به ما رسانده اند چه می شود که ما نیز خدمتی شایسته به جامعه اسلامی ارائه کنیم تا هم خود بهره بریم و مردم موحد و خدا پرست دنیا نیز با کلام خدا و هنرنمایی او آشنا شوند.
دیگران کاشتند و ما خوردیم *** ما بکاریم و دیگرا بخورند
در این زمینه داستانی بخوانیم از جامع التماثیل:
آورده‌اند که عبدالملک سالی به حج رفته بود بعد از فراغ از حج پرسید که در مکة معظمه در این زمان زاهدترین و عابدترین خلق کیست گ
انتساب بنی امیه به عبدشمس، با تردید جدّی روبه‌روست. قرائنی در دست است که دلالت آشکار یا ضمنی بر رومی و یهودی بودن این خاندان دارد. روشن است که با توجه به جایگاه بنیامیه در تاریخ مسلمانان نباید انتظار یافتن مستندات صریح و فراوان در این زمینه داشت.
پایگاه تاریخ تطبیقی؛ شاید ادعای گزافی نباشد اگر بگوییم دومین خاندان تأثیرگذار در جریانات صدر اسلام، پس از بنی‌هاشم، امویان هستند. این خاندان، چنان نقش پیدا و پنهانی در عموم حوادث تاریخ اسلام دار
اعتراف معاویه به شایستگی علی اکبر (ع)
نویسنده: سید محمد ناظم زاده قمی

حضرت علی اکبر (ع) فرزند حسین بن علی بن ابیطالب(ع) و لیلی بنت ابی مرة بن عروة بن مسعود ثقفی ، در اوایل خلافت عثمان بن عفان، یازدهم شعبان سال 33 هجری قمری در مدینه به دنیا آمد و در سن 28 سالگی در کربلا به شهادت رسید.از نظر وجاهت وزیبایی، ملاحت و دلربایی، شبیه‌ترین مردم به رسول خدا(ص) بود. همچنین دارای صورت و سیرتى جذاب و طبع بلند، منظره ملیح، داراى ادب و تربیت بى‌نظیر، و پیوسته با
《السَلَامُ عَلَی الحُسَینِ(ع) الَذَّی قُتِلَ بِکَربَلاءَ عَطشَانَاً》
✅امام سجاد(ع) در طی روایتی می فرماید :
《جَاءَ أَهْلُ الْکوفَةِ إِلَى عَلِی(ع) فَشَکوْا إِلَیهِ إِمْسَاک الْمَطَرِ وَ قَالُوا لَهُ :
اسْتَسْقِ لَنَا!
فَقَالَ لِلْحُسَینِ(ع) : قُمْ وَ اسْتَسْقِ!》
♦️در کوفه خشکسالی آمده بود، بزرگان و مشایخ اهل کوفه خدمت حضرت علی(ع) رسیدند و از کمی آب و نباریدن باران، شکایت کردند و گفتند : 
یا علی(ع)! مدتی است خدا باران رحمتش رو از ما سلب کر
پاورپوینت بررسی معماری امام زاده یحیی همدان  










تاریخ ایجاد


28/12/1397 12:00:00 ق.ظ

  
تعدادبرگ: 26 اسلاید دارای نقشه ها پلان نمابرش و تصاویر
  قیمت: 5000 تومان
  حجم فایل: 1965 kb

 تعدادمشاهده
 1

















    معروف بن خربوذ از اصحاب امام باقر (ع) و امام صادق (ع) است. (رجال البرقی، ص15-رجال الطوسی، صص 145 و311) شیخ طوسی او را از اصحاب امام سجّاد (ع) نیز برشمرده (رجال الطوسی، ص120)؛ امّا در این باره تردید وجود دارد. او در مکّه» می‌زیست. (رجال الطوسی، ص311) از سفیان بن عیینة نقل شده که معروف بن خربوذ همان معروف بن مشکان» است؛ ولی مزّی این تطبیق را وهم می‌داند. (تهذیب الکمال، ج28، ص263) معروف بن خربوذ از جهتِ ولاء، قرشی است. (رجال الطوسی، ص311) اگر چه به گفته‌ی ذهب
 
 
تطبیق نشانه های ظهور
 
در این جا به منظور آشنایی با برخی از تطبیق ها یا آن چه که امکان تطبیق بر نشانه های ظهور را دارد، مواردی را از منابع کهن و متأخر روایی بیان می کنیم. البته این مطلب روشن است که تطبیق نشانه ها بر افراد یا رویدادهای تاریخی، دلیل آن نیست که این ها همان حوادث پیش از ظهور باشند یا احادیث برای آنان جعل شده باشد.مورد اول: یکی از نشانه هایی که برای برپایی قیامت و گاه ظهور مهدی(ع) بیان می شود، طلوع خورشید از سمت مغرب» است. در مناب
 
پراکندگی نوادگان محمد حنفیه در ایران وجهان
ابواسماعیل ابراهیم بن ناصر طبا طبا ، از دانشمندان انساب  قرن پنجم هجری ، در کتاب منتله الطالبیه که به مهاجران آل ابی طالب در سراسر جهان به ویژه در شهرهای سابق ایران می پردازد ، جمع کثیری از نوادگان محمد حنیفه را می شمارد که به شهر های مختلف مهاجرت نموده و منشا آثار و برکاتی برای اهالی آن دیار بودند . در اینجا بر اساس نام شهر ها به اسامی نوادگان محمد حنفیه می پردازیم که به آنجا سفر نموده ویا در آن شه
معرفی
علی اکبر در ۱۱ شعبان سال ۳۳ق در مدینه به دنیا آمد.[نیازمند منبع] پدرش امام حسین(ع) و مادرشلیلی بنت ابی مرة نام دارد.[۱] گزارش‌های تاریخی، لقب وی را اکبر و کنیه‌اش را ابوالحسن نگاشته‌اند[۲] اما شیخ مفید لقب او را اصغر گفته و اکبر را لقب امام سجاد(ع) دانسته است.[۳]
در مورد برخی از جنبه‌های زندگی علی اکبر، اختلافاتی وجود دارد. برخی از نسب‌شناسان و تاریخ‌دانان، او را بزرگترین فرزند امام حسین(ع) گزارش کرده[۴] و برخی دیگر وی را کوچک‌
فاطمه بنت حزام

زادروز
در تاریخ ثبت نشده

درگذشت
۱۳ جمادی‌الثانی

آرامگاه
مدینه، قبرستان بقیع

محل زندگی
مدینه

لقب
ام البنین

دین
اسلام

مذهب
شیعه

خویشاوندان
امیرالمؤمنین(ع)، عباس بن علی

فاطمه بنت حِزام مشهور به اُمّ البَنین، از همسران امام علی(ع) و از شخصیت‌های محترم نزد شیعیان است. او مادر حضرت عباس، عبدالله، جعفر و عثمان است که هر چهار تن در روز عاشورا به شهادت رسیدند.از آنجا که او مادر چهار پسر بود، به‌ ام البنین مشهور شد.
پس
سوهانک به لحاظ تاریخی بخش از شمیرانات بوده است که اکنون به عنوان محله ای رو به رشد پذیرای بخش قابل توجهی از شهروندان تهرانی است که برای آپارتمان نشینی به دنبال خانه های نوساز در منطقه ای خوش آب و هوا هستند. این محله دارای 22006 نفر جمعیت است که در قالب 5935 خانوار ست دارند. این محله در ناحیه 10 محله 1 شهر تهران قرار دارد.
 
محدوده جغرافیایی
 
سوهانک در ده کیلومتری شرق امامزاده صالح تجریش و یک کیلومتری شمال جاده لشکرک است. آب سوهانک از چهار رشته قن
 
مقدمه:
اسب کاسپین (Caspian Horse) اسبی کوتاه قد و زیبای ایرانی است که به خطه شمال و جنگل های حاشیه دریای خزر تعلق دارد و به عنوان یکی از نژادهای پایه در سطح بین‌المللی شناخته شده است و ذخیره ژنتیکی بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود.
تحقیقات علمی، کاسپین را به عنوان جد اسب اصیل خوزستان (عرب) و یکی از 4 جد اولیه اسب‌های امروزی معرفی می کند و بر خلوص ژنتیکی آن صحه گذاشته‌است. تعداد این نژاد در جهان 1300 راس و در ایران حدود 1000 راس تخمین زده می شود و به عنوان یک
اعترافات تعدادی از علمای اهل سنت عمری به ولادت و امامت و غیبت امام زمان علیه السلام
اعتراف خنجی اصفهانی یکی از علمای متعصب اهل سنت عمری به امامت و غیبت امام زمان علیه السلام
فضل الله بن روزبهان خنجی اصفهانی شافعی یکی از علمای متعصب اهل سنت عمری و دشمنان تشیع در مورد عقیده‌ی خود پیرامون حضرت مهدی عجل الله فرجه چنین می‌نویسد:
و مختار ما آن است که وجود مهدی در آخر زمان واجب است که بر آن حکم کنند بنا بر احادیث صحیحه که یاد کردیم و واجب است که حکم
درآمد:
یکی از مهمترین موضوعاتی که امروزه در محافل علمی و تخصصی حوزوی مورد بحث و نظر قرار می‌گیرد نواندیشی دینی است. عناوینی مانند روشنفکری، نواندیشی، تجددگرایی و… هنگامی که در مقولات دینی و مذهبی قرار می‌گیرند، همواره چالش برانگیز هستند. از این رو با توجه به اهمیت مقوله روشنفکری دینی بر آن شدیم تا با مصاحبه‌ای پیرامون همین موضوع با حجت الاسلام و المسلمین دکتر مریجی، ابعاد مختلف این جریان را مورد نقد و نظر قرار دهیم. بخش اول این گفت‌وگو
 
 
فلسفه و اهداف قیام عاشورا از دیدگاه امام حسین(ع) مقدمه:برخی با ارائه نظریات نسنجیده و غیر قابل قبول پیرامون فلسفه قیام عاشورا، تصویر وارونه و یا حداقل نامنا‎سب با شأن رهبری این قیام ارائه کرده‌اند و هیچ کدام از آنها، در ارائه یک تصویر روشن و جا‎مع از انگیزه‎های قیام امام حسین(ع) توفیق نداشته‎اند‎.در این مجال کوتاه نیز نمی‌توان به تفصیل به این پرسش پاسخ داد لذا به صورت مختصر در این زمینه باید گفت: یک پژوهش‎گر و یا شخص سوال کننده پیرام
متن شبهه:
یعقوب لیث صفار یکی از آزادگان و فرماندهان وطن‌پرست ایران بود که در هنگام جنگ با لشکر خلیفه عباسی در دزفول به علت بیماری درگذشت. یعقوب لیث با لشکری جنگید که فرمانده آن لشکر م، محمد بن جعفر بود و این فرمانده هم در این جنگ کشته شد.
تاریخ نویسان در مورد زمان مرگ محمد ابن جعفر نظرات مختلفی دارند ولی هرچه هست محمد ابن جعفر از اعراب و فرماندهان م به خاک ایران و کشتار ایرانیان بوده است. 
اکنون قبر این دو نفر چنان تفاوتی با هم دارد
چرا منابع غیرشیعی حقیقت بنی امیه را مطرح نکرده‌اند؛ سهیلی می‌نویسد: خدا از کارهای دوران جاهلیت گذشته و از ایراد گرفتن به نسب دیگران نهی کرده است. حتی اگر این نهی الهی نبود، باز جا داشت به خاطر جایگاه برخی از صحابه، نسبت به نسب بنیامیه کنکاشی نشود.
پایگاه تاریخ تطبیقی؛ شاید ادعای گزافی نباشد اگر بگوییم دومین خاندان تأثیرگذار در جریانات صدر اسلام، پس از بنی‌ هاشم، امویان هستند. این خاندان، چنان نقش پیدا و پنهانی در عموم حوادث تاریخ اسلام د
پرورش یزید در مهد مسیحیت
چون یزید متولد شد، او را به یک زن
مسیحی که از طایفه ی بنی کلب همان عشیره ی وحشی بیابانی مادرش میسون بودند
سپردند، آنها که به کلی از اسلام بی خبر و به فحشاء و فجایع عادت کرده
بودند، یزید را به تربیت و رشد مسیحیت بیابانی تربیت کردند، و او را از بغض
و دشمنی اسلام تقویت کردند، خویهای زشت، کردار ناپسند، سگ بازی، شراب
خواری، می گساری، قماربازی، خشونت، شقاوت، خودمختاری، عادات زشت و خصال
ناپسند آئین تربیت یزید بود. و مسیح
شهادت امام حسن مجتبی(ع) 
بنابر نقل همه منابع در شیعه و اکثریت قریب باتفاق منابع در اهل سنت، امام حسن (علیه‌السّلام) با خوردن زهر به وسیله همسرشجعده و به تحریک معاویة بن ابی سفیان؛مسموم و به شهادت رسیدند.
[۱]
[۲]
[۳]
[۴]
[5]
 
نحوه شهادت امام
معاویه بارها تصمیم بر مسموم کردن امام مجتبی (علیه‌السّلام) گرفت و به واسطه‌های پنهان زیادی متوسل گردید حاکم نیشابوری باسند معتبر از‌ام بکر بنت مسور نقل می‌کند که گفت: کان الحسن بن علی (علیه‌السّل
امام علی بن الحسین ـ علی السّلام ـ بنابر قول مشهور در نیمه جمادی الاخر
سال 38[1] متولد شده است[2]. کنیه مشهورش ابوالحسن[3] و لقب مشهورش زین
العابدین و سجاد[4] است.دورنمای کلی عصر امامت امام سجاد ـ علیه السّلام ـ : امامت امام سجاد
از عصر روز عاشورای سال 61 هجری آغاز شده و تا زمان شهادت ایشان در سال 95
هجری به مدت 34 سال ادامه داشت. ایشان در دوران امامتشان با 5 خلیفه هم
دوره بوده اند: (یزید،عبدالله بن زبیر، مروان، عبدالملک بن مروان، و ولید
بن عبدالملک) د
از ابن‌کلبی نقل شده است: امیه به شام رفت و ده سال آنجا ماند. روزی با کنیزی یهودی از اهالی صفوریه به‌نام تریا که همسری یهودی از همان شهر داشت، همبستر شد و ذکوان به دنیا آمد. امیه، مدعی این نوزاد شد و او را به فرزندخواندگی گرفت و ابوعمرو نامید و به مکه آورد. 
پایگاه تاریخ تطبیقی؛شاید ادعای گزافی نباشد اگر بگوییم دومین خاندان تأثیرگذار در جریانات صدر اسلام، پس از بنی­ هاشم، امویان هستند. این خاندان، چنان نقش پیدا و پنهانی در عموم حوادث تاریخ ا
روایاتی وجود دارد که در آن ادّعا شده قواعد ارث در زمان حکومت امام مهدی (ع) دگرگون شده و به جای خویشاوندی بر پایه‌ی برادری در عالم اظلّة (=سایه‌ها) نهاده خواهد شد. در ادامه به بررسی این روایات خواهیم پرداخت.
الف. بررسی سندی

1. روایت نخستشیخ صدوق (ره) از امام صادق علیه السلام چنین روایت کرده است:

قَالَ الصَّادِقُ (ع):‏ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى آخَى بَیْنَ الْأَرْوَاحِ فِی الْأَظِلَّةِ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَ الْأَجْسَادَ بِأَلْفَیْ ع
روایاتی وجود دارد که در آن ادّعا شده قواعد ارث در زمان حکومت امام مهدی (ع) دگرگون شده و به جای خویشاوندی بر پایه‌ی برادری در عالم اظلّة (=سایه‌ها) نهاده خواهد شد. در ادامه به بررسی این روایات خواهیم پرداخت.
الف. بررسی سندی

1. روایت نخستشیخ صدوق (ره) از امام صادق علیه السلام چنین روایت کرده است:

قَالَ الصَّادِقُ (ع):‏ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى آخَى بَیْنَ الْأَرْوَاحِ فِی الْأَظِلَّةِ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَ الْأَجْسَادَ بِأَلْفَیْ ع
روایاتی وجود دارد که در آن ادّعا شده قواعد ارث در زمان حکومت امام مهدی (ع) دگرگون شده و به جای خویشاوندی بر پایه‌ی برادری در عالم اظلّة (=سایه‌ها) نهاده خواهد شد. در ادامه به بررسی این روایات خواهیم پرداخت.
الف. بررسی سندی

1. روایت نخستشیخ صدوق (ره) از امام صادق علیه السلام چنین روایت کرده است:

قَالَ الصَّادِقُ (ع):‏ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى آخَى بَیْنَ الْأَرْوَاحِ فِی الْأَظِلَّةِ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَ الْأَجْسَادَ بِأَلْفَیْ ع
فدایی ولایت
  به مناسبت تولد حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام
امام
علی علیه السلام بعد از فاطمه ی زهرا علیهاالسلام طبق وصیت همسر، با امامه ازدواج کرد و مدتی بعد در صدد برآمد با یکی از ن که
از خانواده ای شجاع و دلیر باشد، ازدواج کند تا خداوند فرزندی دلیر از وی به او
عطا فرماید. به این منظور از برادرش عقیل که در علم انساب تبحّر داشت، خواست
بانویی از خاندانی اصیل را برگزیند و خود نیز به خواستگاریش برود. ابی نصر بخاری
در این باره می نویسد قال
 
 جواد ورکش    {میز مسجد}
ربیع الاولِ سیزده سال پس از بعثت آخرین فرستاده‌ی خداست. چند روزیست که مردم یثرب بعد از پیمانی که با پیامبر خدا صلی الله علیه و آله بسته‌اند صبح‌گاهان مشتاقانه به خارج شهر می­آیند در انتظار ورود ایشان به شهر، ولی هر بار در انتها با ناامیدی و ناراحتی به منزل خود باز می‌گردند. بالاخره روز موعود فرا رسیده است، خبر ورود ایشان به مردمی که از صبح منتظر ورود ایشان هستند رسیده است. با شادمانی به استقبال ایشان می‌روند و ای
 
 
فاطمیه اول یا دوم؟ نظر رهبرانقلاب درباره تاریخ شهادت حضرت زهرا(س)
درباره شهادت حضرت فاطمه(س) بالاخره 75 روز بعد از رحلت صحیح است یا 95؟ رهبر عالی قدر پاسخ واقعا حکیمانه ای دادند و فرمودند: برای شما چه فرقی می کند کدامیک صحیح باشد خداوند خواست که مردم بیشتر به یاد مادر ما باشند و بیشتر برای مادر ما عزاداری و بیان فضائل ایشان را بکنند.»
تاریخ انتشار : 1394/12/22
بازدید : 8834
 
منبع : مشرق نیوز ,
درباره تاریخ شهادت حضرت زهرا (س) روایات مختلف است. از چهل
عبداللَّه بن خبّاب از یاران امیرالمؤمنین(ع) و از کارگزاران حضرت(ع) بر نهروان بود که خوارج، او و همسر و فرزندش را که در رحم مادر بود را به شهادت رساندند.[1]

نقل اول: عبدالله بن خباب بن ارت یکی از عابدترین و نیکوکارترین و شجاع‌ترین یاران حضرت علی; بود.[2] خوارج بعد از جدائی از حضرت امیرالمؤمنین(ع) در جنگ صفّین، او و همسرش را به قتل رساندند. هنگامی که اخبار تعرّض و تعدّی خوارج به عبدالله و مردم بی‌دفاع به حضرت علی; رسید، با چهارهزار تن از رزمندگان س
 
در پاسخ به این سوال توجه به چند نکته لازم است:یک. پیشینه تعدد زوجاتچند همسرى ریشه اى کهن در میان جوامع مختلف بشرى و ادیان پیش از اسلام دارد۱. ابتکار اسلام در این باره، این است که آن را محدود ساخت و شرایط سنگینى از جهت اخلاقى، اقتصادى و . بر آن حاکم کرد و بدون تحقّق آن شرایط، چند زنى را غیرمجاز اعلام نمود.دو. چرایى چندهمسرىدر رابطه با چرایى چندزنى، علل مختلفى ذکر شده که به جهت اختصار به دو عامل اشاره مى شود:۱. فزونى ن آماده ازدواج بر مردان؛
هر امام زاده ای در ایران و جهان، شحره نامه
دارد زیرا بر آنان واجب بوده که: اصل و نسب خود را حفظ کنند. لذا به همین جهت الان
200میلیون سادات، در جهان شناسایی شده، که فقط 5میلیون نفر ان در یمن هستند. همه
آنها خود را از اولاد امام حسین ع می دانند، و الحوثی همان الحسین است، که برای
تقیه تغییراتی در آن داده اند. حتی ملکه انگلیس از نوادگان پیامبر، و از نسل امام
حسن است. لذا در انگلیس و آلمان و اروپا و آمریکا هم، پراکنده هستند. افعانستان قبیله
مهمی بنام سا
خورشید همواره در چشمان مادرانی طلوع می‌کند که به دوردست‌ها خیره شده‌اند و برای فرداها مردان و نی می‌پرورانند تا در زمین، این امانت الهی، جانشینی آسمانی باشند. دامان تربیت مادران، مهد پرورش انسان‌های پاک و خدایی است و ما با نگاهی درس‌آموز از زندگانی این مادران توشه‌ی معرفت برمی‌چینیم.
یکی از مادران برجسته‌ی تاریخ ام‌البنین، فاطمه کلابیه» است که زندگی او مالامال از عشق به ولایت و امامت بوده و در تربیت فرزندان دلیر و شجاع و با ادب
قیامت از دیدگاه قرآن
آن زمان که پیامبر اسلام (صلی الله علیه وسلم) در صحرای خشک و بی آب وعلف حجاز، مردم را به یکتاپرستی دعوت کرد وسه اصول اصلی اسلام را به یارانش تعلیم می داد هنگامی که از معاد وایمان به تحقق آن بحث می کرد همیشه این سوال مطرح بوده است که قیامت کی می آید و رسول خدا (صلی الله علیه وسلم) جوابی که به این سوال می داد شاید انتظار آن هرگزنمی رفت.آن هنگام مردی به خدمتش رسید و پرسید مَتَی السّاعَة» یعنی قیامت کی می آید ؟ و پیامبر در کمال آر
هو الواقف علی الضمائر.
 
وقف نشاط جاودانه
 بی‌تردید یکی از بارزترین عوامل شکوفائی فرهنگ و تمدن اسلامی تجلی روح تعاون، ایثار، و نیکوکاری و نیکواندیشی، درغالب سنت حسنه‌ی وقف است.
حمایت واقفان از دانشمندان بخاطر ارزش دانش در ایجاد مراکز بزرگ علمی، ساخت بیمارستانها برای رفاه حال عمومی ملتها، تاسیس مساجد، حمام ها، ومدارس، ومؤسسات علمی و آموزشی نشانه‌ی اهمییت وقف و نیاز جامعه به وقف و آثار و خیرات متنابه وقف و موقوفات است.
این اندیشه سبز و پو
عبدالعظیم بن عبدالله بن علی بن حسن بن زید بن حسن بن علی بن ابی طالب (علیه السلام)، صاحب کتاب خطب امیرالمؤمنین» و الیوم و اللیلة»
مشهور به حضرت عبدالعظیم و شاه عبدالعظیم، از سادات حسنی و از بزگان این
خاندان، و مورد احترام امامان عصر خود و از راویان موثق است.
به موجب روایتی که امام هادی (علیه السلام) در باب فضیلت زیارت او آمده،
روشن می شود که پیش از شهادت این امام بزرگوار (254 ه.ق) درگذشته است و می
توان گفت در آغاز دهه ششم از سده سوم هجری و در خل
دسـت یابی به زوایای عمیق اندیشه ها و کردار دور از خطای معصومین(علیهم السلام)، در ساحت های گوناگون زندگی، چون میراثی ارزشمند، زمینه ساز راهـیابی به رستگاری دنیا و آخرت است. بنابر روایات مؤمن حقیقی کسی است که در کنار امـر آخرت، به امر دنـیا نـیز اهتمام می ورزد و آن را رها نمی سازد و به عنوان وسیله ای برای کسب رضای پروردگار از آن استفاده می کند. از این رو در دعای بیست و پنجم صحیفة سجادیه خواسته های مادی امام سجاد(علیه السلام) درباره فرزند، مقدمه
 
 به مناسبت سالروز میلاد امیرالمومنین(ع) با دو تن از کارشناسان دینی در تشریح خطبه معروف شقشقیه و همچنین در باب سیره آن حضرت در مواجهه با مسائل و مشکلات به گفتگو نشستیم.

خبرگزاری مهر، گروه دین و اندیشه: سیزده رجب مصادف با ولادت اولین اختر آسمان امامت، مولی‌الموحدین حضرت علی (ع) است؛ همو که نبی مکرم اسلام در باب جایگاه رفیعش در جریان واقعه غدیر فرمود: مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِیٌّ مَوْلاهُ»؛ هرکه من مولای اویم، پس علی مولای اوس
توێژینەوە پەیوەندی نێوان ئیسلام و ناسیونالیزمی عەرەبیلە سەردەمی قورەیش تا بەعس- داعش (بەشی چوارەم و کۆتایی
هێرش قادریبزوتنەوەی وەهابییەت:موحەمەد کوڕی عەبدولوەهاب، بناغەداڕێژەری بزووتنەوەی وەهابییەت، بانگەشەی بۆ گەڕانەوە بۆ ئیسلامی ڕەسەن و پاککردنەوەی ئیسلامی سەرەتایی لە بەلاڕیداچوونەکان دەکرد.  بەهۆی پاڵپشتی بنەماڵەی سعودی لە کوڕی وەهاب، عەرەبستان لە ژێر هژمون و دەسەڵاتی ئیمپراتوری عوسمانی ئازاد بوو، لە دواییشدا سەربەخۆ بوویە
برای اظهار نظر پیرامون آیین وهابیت و سلفی ابتدا فرض می‌کنیم تمام کتابهای عقیدتی شیعه و دیگر مذاهب غیر قابل استناد بوده و  تمام توجه را معطوف به کتاب‌های حدیثی فرقه وهابیت و سلفی خواهیم کرد
ابتدا اظهار می‌کنیم که اقای اسماعیل بخاری شخص کم دانشی نبوده که بخواهیم ایشان را رد کنیم و بگوییم از نظر علمی صلاحیت نداشته است.  اما نکات‌ بسیاری پیرامون کتاب‌های ایشان وجود دارد که جای تعجب و تأمل دارد

.اولین سؤال: چرا باوجود  همه کتاب‌های عامه روا

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها