نتایج جستجو برای عبارت :

انساب الاکراد

ابوحنیفه دینوری
گیاەشناس ، مورخ ، جغرافیدان ، ستارەشناس ، ریاضیدان ، نحوی و لغت شناس عصر خود .
 متولد : ۸۲۸ م ، دینور کرماشانمرگ : ۸۸۹ م ، دینور کرماشان
 احمد بن داود بن ونند (وەنەند) کە از نام جدش پیداست نامی کُردیست معروف به ‌ابوحنیفه دینوری تحصیلات خود را در اصفهان ، کوفه و بصره به ‌پایان رساند و به ‌علوم هند آشنائی داشته است . زندگانی او برابر با (۲۲۲ - ۲۸۲ ه.ق) در دوران سامانیان است. او تاثیرات بسزایی بر دانشمندان معاصر خود داشتە و صاحب توا
 
نویسنده و محقق : اشکان ارشادی از کرمانشاه
ماجرای جن و پری 
ابتدا و انتهای مقاله لب مطلب را داراست. 
در ابتدای کتاب شرفنامه مثلی عربی از زبان اعراب ذکر شده که ایشان کردها را از جنس انس ندانسته و آنان را متضاد پری معرفی کرده‌اند. این مثل را هنوز که هنوزه حفظ هستم ولی براستی چرا ؟
الاکراد طایفه » 
ادامه مطلب
فرزندان محمد بن حنفیه و مزارات منسوب به ایشان
محمد حنفیه  فرزندان زیادی داشت که به اجمال به معرفی آنان می پردازیم: مطابق سخن برخی انساب نگاران محمد حنفیه دارای 24 فرزند بود که 14 نفر از آن ها پسر و 10 نفر دختر بودند.[1] و اعقاب وی از دو پسرش علی و جعفر می باشد.
از میان انساب نگاران، عبیدلی نسابه، برای محمد حنفیه، شش فرزند نام برده که عبارتند از: جعفر، علی، عون، ابراهیم ملقب به شعر، قاسم و ابوهاشم عبدالله.[2] اما ابوالحسن عمری نسابه، تعداد فرزندان مح
استان ایلام امن ترین منطقه ایران و منطقه ای غیر قابل نفوذ در برابر نیروهای م انگلستان و شوروی در طول جنگ جهانی دوم در سایه اقدامات حاج فرامرز اسدی رئیس العشایر استان ایلام و رئیس ایل ملکشاهی و سرهنگ مُکری حاکم نظامی پشتکوه و غرب کعیین میزان دیه و خون بها و جلوگیری از و قتل و غارت در استان ایلام توسط حاج فرامرز اسدیمطالب برگرفته از کتاب انساب شهری و عشایری استان ایلام مرحوم رستم رفعتی
شرح حال و شهادت امام زاده عبدالله (ع)کدکن
نویسنده : حسین زاده
تاریخ:پنجشنبه 1 مرداد 1394-12:06 ق.ظ


امام زاده عبد الله (ع) با عده ای از بستگانش رو به سوی خراسان نمود.در جایی به نام ساوج بلاغ(ساوج بلاخ) جنگی سخت در گرفت که عده ای شهید شدند.امام زاده عبد الله (ع) با هماهنگی دیگر امام زادگان شبانه از‌ آن سرزمین عزیمت کردند. از شهری به شهری از دیاری به دیاری مدتی مخفی بودند.سپس به شهر جنداب (آب جهنده،گنداب، گندو ، شهر کهنه بلهرات کنونی) بین کدکن و نیشابور ف
موسی بن عمر اشرف
وی، فرزند سوم عمر اشرف، و به کردم» مشهور بود. مادر او، ام موسی، دختر عمر بن امام علی7 بود.[1] بیهقی او را بدون فرزند معقب می‌داند.[2] او تنها یک دختر به ‌نام صفیه داشت، که ابتدا به عقد سید قاسم بن علی بن عمر اشرف درآمد و از او فرزندی به نام محمد به دنیا آورد[3] و سپس با یحیی بن حسین ذی الدمعه بن زید شهید، ازدواج کرد و ثمره آن، یک فرزند به ‌نام احمد بود.[4]
ابن حزم، معتقد است که او با عبیده، دختر زبیر بن هشام بن عروه بن زبیر بن عوام، از
طاووس یمانی می‌گوید: وقتی وارد مسجد شدم، دیدم امام سجاد علیه السلام در آنجا
مشغول عبادت است، عرض کردم: شما را در حالتی دیدم که زیاد سوز و گداز داشتید و حال
آن که سه مایه امیدواری برایتان وجود دارد: اول آن که فرزند رسول خدایی، دوم: مشمول
شفاعت جدت هستی، سوم: رحمت پروردگار شامل حالتان خواهد شد.امام فرمود: فرزند
فرستاده خدا بودن برایم امنیت به وجود نمی‌آورد. زیرا خداوند در قرآن می‌فرماید:
فلا انساب بینهم یومئذ و لا یتساءلون» [۷]؛ ( روز قیامت
برجسته‌ترین چهره‌های خوارج عبارت بودند از:
حرقوص بن زهیر تمیمی[1]
شریح بن أوفی العبسی
فروة بن نوفل أشجعی
عبدالله بن شجرة سلمی
حمزة بن سنان أسدی
عبدالله بن وهب راسبی[2]
همان‌گونه که از اسامی این افراد برمی‌آید، از مشاهیر عراق، کسی در میان آنها نبود. برعکس، آنها نوعاً از قبایل بدوی؛ همانند قبیله بکر بن وائل» و بنی‌تمیم» بودند.[3]


[1] - حرقوص بن زهیر سعدی تمیمی معروف به ذوالثَدیّه(صاحب )، صحابی پیامبر اسلامa و از فرماندهان جنگ‌های دوره
معرفی و نقد کتاب الانساب المشجرة
محمد مهدی فقیه بحرالعلوم[1]
هنگامی که مقالة حسام الدین عبدالخالق با عنوان النجف مدینة ثقافیة مهملة[2] از سوی نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت در تاریخ 21/3/1391 برای اینجاب ارسال شد. پس از مطالعه دریافتم که مقاله‌ای متین دربارة مخطوطات نجف اشرف است که در آن دهها نسخته مخطوط از تألیفات گرانبهای بزرگان اسلام و جهان اشاره دارد. در آخر معرفی کتابهای موجود به این مطلب اشاره می‌کند که : . فضلاً عن کتاب الانس
ذُوالثَّفِنٰات» به معنای صاحب پینه‌ها» است. این لقب، در طول تاریخ بر بعضی از افراد گذاشته شده است؛ از جمله:
امام زین‌العابدین(علیه السلام): امام سجاد(ع) را که بر اثر سجده زیاد، در پیشانی[1] یا دیگر مواضع سجده‌اش اثری می‌ماند، ذوالثّفنات» می‌نامیدند.[2] چرا که مواضع سجودش مانند زانوی شتر، پینه می‌بست.[3] ثَفِنه»، به‌معنای پینه زانو و سینه شتر است.[4]
بر پایه روایتی که در بحارالانوار نقل شده، پینه‌های مواضع سجده امام سجاد; به دلیل کثرت نم
حضرت ام البنین علیها السلام شجاع‌ترین و بهترین زن عرب
ابن عنبة نسب شناس بزرگ شیعه روایت کرده است:
وقد روی أن أمیر المؤمنین علیا علیه السلام قال لأخیه عقیل ـ وكان نسابة عالما بأنساب العرب وأخبارهم ـ : انظر الى امرأة قد ولدتها الفحولة من العرب لأتزوجها فتلد لی غلاما فارسا. فقاله : تزوج ام البنین الكلابیة فانّه لیس فی العرب أشجع من آبائها. فتزوجها.
حضرت امیر المومنین علیه السلام به برادرش عقیل که عالم به علم نسب شناسی عرب بود و از وضعیت خانواده
١٣٤»تِلْکَ‌ أُمَّةٌ‌ قَدْ خَلَتْ‌ لَها ما کَسَبَتْ‌ وَ لَکُمْ‌ ما کَسَبْتُمْ‌ وَ لا تُسْئَلُونَ‌ عَمّا کانُوا یَعْمَلُونَ‌ 
آنها امتى بودند که درگذشتند،دست آورد آنها مربوط‍‌ به خودشان و دست آورد شما نیز مربوط‍‌ به خودتان است و شما از آنچه آنان انجام داده‌اند،بازخواست نخواهید شد. نکته‌ها: 
یکى از اشتباهات بنى اسرائیل این بود که به نیاکان و پیشینیان خویش،بسیار مباهات و افتخار مى‌کردند و گمانشان این بود که اگر خودشان آلوده باشن
زن و فرزندان عمر اشرف
ابوالحسن عمری نسابه، تعداد فرزندان عمر اشرف را پانزده تن ذکر می‌کند که عبارت‌انداز: محسّنه یا محبّه، سیّده، اُم حبیب، عبده، خدیجه، جعفر اکبر (معروف به بنین و مادرش از قبیله نوفلیه بود)، جعفر اصغر (مادرش کنیز بود)، اسماعیل (معروف به ابن عمریه)، موسای اکبر، موسای اصغر، حسن، ابوعمر ابراهیم (معروف به حسن)، علی اکبر (وی از امام صادق7 حدیث نقل می‌کرد)، محمد اکبر و علی اصغر.[1]
عبیدلی نسابه، تداوم نسل عمر را تنها از دو فرزند او ب
مناظره جالب و خواندنی متوکل ناصبی پلید با شیعه‌ای حاضرجواب
در کتاب فصول الحق ذکر شده است:
روزی متوکل ملعون بار عام داده نظرش بر شخصی افتاد که وضع مردم آن زمان نداشت، از او پرسید از چه قبیله‌ای و چه نام داری؟ گفت: از بنی مخنثم و نام من منصور است. پس متوکل پرسید که بعد از رسول خدا خلیفه که بود؟ گفت: اسد الله الغالب و مظهر العجایب مولانا علی ابن ابی طالب علیهما السلام. پس متوكل به غلامان امر کرد تا او را بزنند، و در حین زدن غلامی به او گفت: بگو ابو
زهیر و حبیب را رها می کنم و کنار عباس که مقابل خیمه اش نشسته، خیرۀ افق می نشینم، به سکوت. که در آرامش حضورش، عطش و آفتاب و خستگی رنگ می بازد. ناخواسته خاطره ای میان سینه ام جان می گیرد که همراه آمدنش، آرام زمزمه می کنم: پدرم، قرظه انصاری، تا آن زمان که بود، حکایتی را هزار باره، به قاعدۀ لالایی هر شب، برایم می گفت. نمی فهمیدم چرا چنین پر تکرار، مرور یک واقعه می کند. انگار بزرگ ترین ودیعه و گران بهاترین میراثش را به من می بخشید، آن چنان که به شیدای
امامزاده بى بى زینب خاتون ـ رامهرمز { محلّه علمدار}
بقعه این امامزاده در خیابان شیخ فضل الله نورى شهر رامهرمز و در محلّه علمدار واقع شده و اخیراً توجّه خاصى به آن شده است.
ساختمان بقعه، تازه ساخت و مستطیل شکل و داراى ایوان، گنبد، حرم و ضریح است. ایوان بقعه به ابعاد 5×2 و ارتفاع شش متر است و در جانب جنوب قرار دارد و توسّط درى به اتاق مرقد راه مى یابد. اتاق مرقد به شکل مربع و به ابعاد هر ضلع هفت و ارتفاع پنج متر است و بر روى آن گنبد کلاه خودى بلندى ب
امامزاده بى بى زینب خاتون ـ رامهرمز { محلّه علمدار}
بقعه این امامزاده در خیابان شیخ فضل الله نورى شهر رامهرمز و در محلّه علمدار واقع شده و اخیراً توجّه خاصى به آن شده است.
ساختمان بقعه، تازه ساخت و مستطیل شکل و داراى ایوان، گنبد، حرم و ضریح است. ایوان بقعه به ابعاد 5×2 و ارتفاع شش متر است و در جانب جنوب قرار دارد و توسّط درى به اتاق مرقد راه مى یابد. اتاق مرقد به شکل مربع و به ابعاد هر ضلع هفت و ارتفاع پنج متر است و بر روى آن گنبد کلاه خودى بلندى ب
در این پست از وبلاگ قصد داریم به معرفی مختصری از بقعه متبرکه امامزاده سید طاهر الحسینی (ع) شهرستان بردسکن بپردازیم . اگر مایل هستید درباره این امامزاده اطلاعات بیشتری کسب کنید با ما همراه شوید .
معرفی مختصری از امامزاده سید طاهر الحسینی (ع) :  سیّدمیرزا طاهرحسینی ( ملقّب به شهید فخّ ) از نوادگان امام سجّاد (ع) و از مجروحان جنگ فخّ می باشد . جنگ فخّ در سال 169 هجری ، بین مکّه و مدینه اتفاق افتاد . در کتابخانه ها ، اسناد و مدارک خاصّی راجع به این اما
برنامه‌ی سقیفه بود که اسلام به کلی برچیده شود و از جمله اشتباهات معاویه این بود که حرف اساسی سقیفه را افشا کرد، تا جایی که مغیره گفت: معاویه دیگر بس است. تا اینجا با تدابیر حضرت امیر(علیه‌السلام) این اسم بر مأذنه برافراشته مانده است و اکنون این وظیفه بر دوش امام مجتبی(علیه‌السلام) است.
پایگاه تاریخ تطبیقی؛ امام مجتبی(علیه‌السلام) به حکومت می‌رسد، در حالی که کوفه امروز بسیار متفاوت‌تر از کوفه پنج سال پیش است. اگر چند امیرالمومنین(علیه‌ال
حضرت رقیه(س):در پاسخ به این بخش باید گفت:در میان منابع کهن و اصیل تاریخ و همچنین در کتابهایی که تحت عنوان مقتل» پیرامون شهادت امام حسین(ع) نوشته شده‌اند (از قبیل: تاریخ الامم و الملوک، محمد بن جریر طبری؛ الارشاد، شیخ مفید؛ مناقب آل ابی‌طالب، ابن شهرآشوب؛ اعلام الوری، طبرسی؛ نسب قریش، مصعب‌بن‌عبدالله ابیری؛ انساب الاشراف، بلاذری؛ تذکرة الخواص، سبط ابن جوزی و .) هیچ نامی از حضرت رقیه به میان نیامده است. مورخان و مقتل نویسان فقط از دو دخت
پاسخ:آنچه در منابع معتبر تاریخی معروف و مشهور است، این است که سن پیامبر اکرم(ص) ۲۵ سال و سن حضرت خدیجه(س) ۴۰ سال بوده است.ولی از آنجایی که حق هیچگاه مخفی نمانده و نخواهد ماند، در لابلای کلمات مورخین و علما اعترافاتی موجود است، که احتمال تحریف واقعیت خارجی را تقویت می‌نماید.پس از گذشت بیش از نه قرن از منع نقل احادیث، بسیاری از احادیث و حتی اتفاقات تاریخی دچار تحریف و یا تغییر شد و از طرفی چون پیامبر اکرم(ص) چندین زن داشتند، و به اقرار برخی از ا
پرسش شما: آیا پیامبر اکرم(ص) دستور به ترور می‌دادند؟
 
پاسخ استاد: ترور» که واژه‌ای فرانسوی است، معادل فَتک» در عربی، و در فرهنگ ی، به‌معنای کشتن غافلانه و هدفمند است؛ بنابراین، ترور کور معنا ندارد. با نگاهی به سیره و روایات معصومین(ع) درمی‌یابیم که آن بزرگواران چنین امری را تجویز نکرده و خود نیز از آن پرهیز می‌کرده‌اند.
کشتن مجرمی که خود می‌‌داند تحت تعقیب و حکمش اعدام است، ترور و فتک به‌شمار نمی‌‌آید؛ بلکه آن را اغتیال» گفته
در بعضی از نقل‌ها آمده است که در جنگ نهروان همگی کشته شدند به جز 9 نفر از آنان که توانستند فرار کنند. دو نفر از آنها به سیستان، دو نفر به یمن و بقیه میان عمّان و انبار و جزیره پخش شدند و در این مناطق به ترویج عقیده خود پرداختند. اینان در روزگار امویان جنب و جوش خود را از سر گرفتند و حملات گسترده و موضع‌گیری‌های کوبنده‌ای که حکّام اموی را نگران، و عمده فکر و توجه آنها را به آنان مشغول می‌داشت، انجام دادند.
برخی از نویسندگان تأئید می‌کنند که حض
سالروز شهادت مظلومانه فرزند فاطمه (س) دومین امام شیعه و جانشین امیر المومنین(ع)، امام حسن مجتبی (ع) بر شیعیان آن حضرت تسلیت باد !
 
 
آن  مدینه  شهر   پیغمبر   بود     شهر دختش بانوی اطهر بود
چهار  تن  از آن  امامان  شفیع   خفته  اندر خاک  زیبای بقیع
 
آن حسن  باشد   امام   مجتبی    ابن  زهرا  و  علی  مرتضی
 
صلح کرد با دشمنان از بهر دین     کشته زهر جفا و جور و کین

 
قبرستان بقیع قبل از تخریب توسط آل سعود ملعون (حدودا ۱۰۰ سال پیش)
-------------------
ابو محمد انصاری ضمن جسارت های خویش به مقام مرجعیت شیعه مینویسد:
((از آنچه گذشت حقیقت دولت بنی العباس در آخرامان آشکار شد که چگونه فقهای گمراه، بسیاری از شیعیان را در ولایت دجال داخل کرده و از ولایت ال محمد بیرون می برند، اکنون برخی از روایاتی را می آورم که پرچم بنی العباس کنونی را به گمراهی توصیف کرده اند، در روایت وصفشان چنین وارد شده است، اسامی آنها کنیه و قبایلشان قریه هاست و لباس هایی چون رنگ شب تاریک بر تن دارند. آنها به بنی عباس بازگشت
فضائل امیر المومنین علیه السلام در کلام آن حضرت
حسن بن سلیمان حلی رضوان الله علیه می‌نویسد:
وروى الفضل بن شاذان فی كتاب القائم ان أمیر المؤمنین صلوات الله علیه قال على منبر الكوفة واللهانی لدیان الناس یوم الدین وقسیم الله بین الجنة والنار لا یدخلهما داخل الا على احد قسمی وانا الفاروق الاكبر والقرن من حدید وباب الایمان وصاحب المسیم وصاحب السنین وصاحب النشر الاول والنشر الاخر وصاحب القضاء وصاحب الكرات ودولة الدول وانا الامام لمن بعدی وال
آنچه در نسل امیه نمود بسیاری دارد، فراوانی روابط نامشروع در این نسل – برخلاف بنی‌‌هاشم – است. روشن است که فراوانی چنین امری در یک خاندان، حاکی از جایگاه نداشتن و دون‌‌پایه و بی‌اصل و ریشه بودن آنهاست؛ امری که با انتساب امیه به خاندان نبوت کاملاً در تناقض است.
پایگاه تاریخ تطبیقی؛ آنچه در نسل امیه نمود بسیاری دارد، فراوانی روابط نامشروع در این نسل – برخلاف بنی‌‌هاشم – است. روشن است که فراوانی چنین امری در یک خاندان، حاکی از جایگاه نداش
به نام خدای مهدی (عج)


روایت مردانی که در کنار عرش خدا جایگاه دارند ؛ از جنس نورند و به واسطه روح الله بهم نزدیک میشوند. از احمد بن سالم، از محمد بن یحیی بن ضریس، از محمد بن جعفر، از نصر بن مزاحم و ابن ابی حماد، از ابی داود از عبدالله بن شریک از ابی جعفر علیه السلام که فرمود: ابوبکر و عمر و زبیر و عبدالرحمن بن عوف به درگاه رسول الله (ص) نزدیک شدند و نشستند، پس پیامبر(ص) بر آنها وارد شد، کنارشان نشست،سپس فرمود: همانا از سمت راست خداوند عزوجل – یا ا
و بعد   چون نظام عالم و بقاء نسل بنی آدم بمناکحت منوط و بمزاوجت مربوط است و ارتکاب ازدواج متضمن وسعت رزق و غنا و متکفل رفع فقر و عنااست تارکین این سنت سیئه از حوزه اسلام در نزد اولوالالباب مخذول و منکوب است لهذا در بهترین اقرار اوقات و نیکوترین ساعتی از ساعات رشته عقد مناکحت و مزاوجت دائمیه واقع گردید فیمابین انساب العاقل البالغ الرشید وهو آقا میرزا احمد قطبی فرزند ارجمند آقا میرزا نصراله قطبی نراقی والحره البالغه التسبیه الرشیده مسماه سل
امیرالمؤمنین(ع) در نامه ­ای به معاویه نوشت: امیه، همانند هاشم و حرب، همانند عبدالمطلب و ابوسفیان، همانند ابوطالب نیستند. مهاجران نیز همانند آزادشدگان و نسب­داران، همانند کسانی که خود را به دیگران منتسب کرده ­اند نیستند.
 
2/ خاندانی با روابط پیچیده!!
 
پایگاه تاریخ تطبیقی؛آنچه در نسل امیه نمود بسیاری دارد، فراوانی روابط نامشروع در این نسل – برخلاف بنی­ هاشم – است. روشن است که فراوانی چنین امری در یک خاندان، حاکی از جایگاه نداشتن و دون­ پای
مختصری از زندگی نامه امامزاده زکریا مدفون در شهرستان رودان بخش زیارتعلی روستای
 عباس آباد منطقه گرمنو
نسب شریف امامزاده زکریا مدفون در روستای عباس آباد شهرستان رودان با واسطه به امام حسن مجتبی (ع) منتهی می شود که از قرار ذیل می باشد :
سید زکریا بن حسین بن محمد بن جعفر بند حسین بن ابی جعفر محمد بن زید ابی الحسین السیرافی بن حسین بن زید الاسود بن ابراهیم بن ابی عبدالله  محمد بن ابی محمد قاسم الرسی بن ابراهیم طباطبا بن ابراهیم الغمر بن حسن الم
مختصری از زندگی نامه امامزاده زکریا مدفون در شهرستان رودان بخش زیارتعلی روستای عباس آباد منطقه گرمنو

نسب شریف امامزاده زکریا مدفون در روستای عباس آباد شهرستان رودان با واسطه به امام حسن مجتبی (ع) منتهی می شود که از قرار ذیل می باشد :
سید زکریا بن حسین بن محمد بن جعفر بند حسین بن ابی جعفر محمد بن زید ابی الحسین السیرافی بن حسین بن زید الاسود بن ابراهیم بن ابی عبدالله  محمد بن ابی محمد قاسم الرسی بن ابراهیم طباطبا بن ابراهیم الغمر بن حسن المث
برخلاف تصور عمومی تاریخچه اهتمام علمای شیعه به نهج البلاغه در حد اهتمامی همگانی چندان زیاد نیست. نخستین شروح را علمای اهل سنت از میان معتزله و سنیان دیگر بر این کتاب نوشتند و حتی نخستین اهتمام ها برای روایت آن بیشتر از ناحیه علمای اهل سنت و یا معتزله خراسان بود. البته شیعیان امامی هم به این کتاب توجه داشتند اما نه در حدی که بعدها مشاهده می شود. تعداد شرح های نهج البلاغه تألیف علمای امامیه تا قبل از دوره صفوی چندان زیاد نیست و بعداً البته اهتم
از نکات قابل توجه و عجیب آنکه: این تغییر ماهوی (تبدیل به بوزینه شدن)، در طول تاریخ، تنها یک مورد مستند دیگر دارد و آن نیز مربوط به گروهی از یهودیان است که به بوزینه، مسخ شدند. این نکته می‌تواند کلید ارتباط کاملا معنادار آنان با یکدیگر باشد.
 
پایگاه تاریخ تطبیقی؛شاید ادعای گزافی نباشد اگر بگوییم دومین خاندان تأثیرگذار در جریانات صدر اسلام، پس از بنی­ هاشم، امویان هستند. این خاندان، چنان نقش پیدا و پنهانی در عموم حوادث تاریخ اسلام دارند که ک
 
علیرغم رونق کم بازار کاسپین در ایران، روز به روز به تقاضای جهانی اسب کاسپین افزوده می شود.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خزر با تحقیقات انجام شده ثابت شده است که اسبچه خزر جد تمامی اسب های موجود در دنیا بوده و حتی اسبان غربی که از قدیمی ترین اسبان دنیا می باشند از اسبچه خزر به وجود آمده اند و شاهان ایران باستان همچون کوروش و داریوش هخامنشی نیز از شهامت و قدرت مانور این نژاد استفاده کرده و آنها را به ارابه می بستند و به شک
به نام خدا
وقتی پیشینیان ما با تلاش پی گیر خود ارزش ها را به ما رسانده اند چه می شود که ما نیز خدمتی شایسته به جامعه اسلامی ارائه کنیم تا هم خود بهره بریم و مردم موحد و خدا پرست دنیا نیز با کلام خدا و هنرنمایی او آشنا شوند.
دیگران کاشتند و ما خوردیم *** ما بکاریم و دیگرا بخورند
در این زمینه داستانی بخوانیم از جامع التماثیل:
آورده‌اند که عبدالملک سالی به حج رفته بود بعد از فراغ از حج پرسید که در مکة معظمه در این زمان زاهدترین و عابدترین خلق کیست گ
انتساب بنی امیه به عبدشمس، با تردید جدّی روبه‌روست. قرائنی در دست است که دلالت آشکار یا ضمنی بر رومی و یهودی بودن این خاندان دارد. روشن است که با توجه به جایگاه بنیامیه در تاریخ مسلمانان نباید انتظار یافتن مستندات صریح و فراوان در این زمینه داشت.
پایگاه تاریخ تطبیقی؛ شاید ادعای گزافی نباشد اگر بگوییم دومین خاندان تأثیرگذار در جریانات صدر اسلام، پس از بنی‌هاشم، امویان هستند. این خاندان، چنان نقش پیدا و پنهانی در عموم حوادث تاریخ اسلام دار
اعتراف معاویه به شایستگی علی اکبر (ع)
نویسنده: سید محمد ناظم زاده قمی

حضرت علی اکبر (ع) فرزند حسین بن علی بن ابیطالب(ع) و لیلی بنت ابی مرة بن عروة بن مسعود ثقفی ، در اوایل خلافت عثمان بن عفان، یازدهم شعبان سال 33 هجری قمری در مدینه به دنیا آمد و در سن 28 سالگی در کربلا به شهادت رسید.از نظر وجاهت وزیبایی، ملاحت و دلربایی، شبیه‌ترین مردم به رسول خدا(ص) بود. همچنین دارای صورت و سیرتى جذاب و طبع بلند، منظره ملیح، داراى ادب و تربیت بى‌نظیر، و پیوسته با

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها