نتایج جستجو برای عبارت :

ان كان أحدا يأتي إلي لا يبغض

مناظره کوتاه امام رضا علیه السلام با ابن رامین در اثبات تعیین جانشین توسط رسول خدا صلی الله علیه و آله
ابن شهر آشوب رضوان الله علیه روایت کرده است:
وقال أبو الحسن الرفا لابن رامین الفقیه : لما خرج النبی من المدینة ما استخلف علیها أحدا؟ قال : بلى استخلف علیا ، قال : وكیف لم یقل لاهل المدینة اختاروا فإنكم لا تجتمعون على الضلال! قال : خاف علیهم الخلف والفتنة ، قال : فلو وقع بینهم فساد لاصلحه عند عودته ، قال : هذا أوثق ، قال : فاستخلف أحدا بعد موته؟ ق
بسم الله
عن نصر بن قاموس قال: قال لی أبو عبدالله علیه السلام: إذا أحببت أحدا من إخوانک فأعلمه ذلک فإنّ إبراهیم علیه السلام قال ربّ أرنی کیف تحیی الموتی قال: أو لم تؤمن؟ قال: بلی و لکن لیطمئنّ قلبی» (کافی، ج2، ص644)
امام صادق (ع) میفرمایند: زمانیکه یکی از برادرانت را دوست داشتی او را از این محبت خود آگاه ساز. همانا ابراهیم گفت: پروردگارا! به من نشان بده چگونه مرده را زنده میکنی. خداوند فرمود: آیا ایمان نداری؟ ابراهیم (ع) عرضه داشت: بله ایمان دارم ولی
مجازات قیاس غیرمعصوم با اهل بیت علیهم السلام
در حدیثی طولانی و مشهور به حدیث الخیط طبری شیعی رضوان الله علیه روایت کرده است که امام محمد باقر علیه السلام به جابر جعفی رضوان الله علیه فرمودند:
یا جابر، إنّا أهل البیت لا یقاس بنا أحد، من قاس بنا أحدا من البشر فقد كفر.
ای جابر، به ‌درستی که با ما اهل بیت علیهم السلام احدی قابل قیاس نمی‌شود، پس هر کس شخصی را با ما مقایسه کند، همانا کافر شده است.
نوادر المعجزات، تالیف طبری شیعی، صفحه ۲۶۷، چاپ منش
صلیت لمدّة أسبوعین صلاة الظهر والعصر فی مصلى الإمام الخمینی (ره) فی مقام السیدة زینب (س) وكنت ألقی كلمة قصیرة بین الصلاتین. قلت فی أحد الأیام: لقد جرت
سنة أئمة الجماعات على أن یتحفوا المصلین بروایة شریفة أو آیة قرآنیة أو مسألة
شرعیة، ولكن بودّی أن أقص علیكم الیوم قصّة خیالیة لعلّها تحدث لأحدكم لا سامح
الله. وهی أن تُ یومَ القیامة وبعد الحساب والكتاب تُفتح لك أبواب الجنان
لتدخلها خالدا فیها. ولا یسع أحدا أن یتصور مدى فرحتك یومذاك. فبینا أ
سفارش مهم سید بن طاوس برای دعا به امام زمان علیه السلام
سید بن طاووس عالم بزرگ و وارسته شیعه در کتاب فلاح السائل بعد از نقل فضیلت دعا برای برادران دینی به بحث دعا کردن برای امام زمان علیه السلام می‌پردازد و می‌نویسد:
فأقول إذا كان هذا كله فضل الدعاء لإخوانك فكیف فضل الدعاء‌ لسلطانك الذی كان سبب إمكانك و أنت تعتقد أن لولاه ما خلق الله نفسك و لا أحدا من المكلفین فی زمانه و زمانك و أن اللطف بوجوده ص سبب لكل ما أنت و غیرك فیه و سبب لكل خیر تبلغون
وجود مقدس امام سجاد سلام الله علیه در چهارم شعبان المعظم سال سی و هشت هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود. پدر گرامی ایشان مولانا حضرت ابا عبدالله الحسین سلام الله علیه و مادر گرامی ایشان حضرت شهر بانو سلام الله علیها می باشد.
شخصیت فردی امام سجاد سلام الله علیه
در این بخش به شخصیت والای حضرت از قول علماء و بزرگان اهل سنت اشاره می‌شود:
زهری، ابو حازم، سعید بن مسیب و مالک:
ابن عماد حنبلی از قول این چهار نفر چنین نقل می‌کند:
قال اهری م
راهزنان دین !!!
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳- علی بن إبراهیم، عن صالح بن السندی، عن جعفر بن بشیر، ومحمد بن یحیى، عن أحمد بن محمد بن عیسى، عن ابن فضال جمیعا، عن أبی جمیلة، عن خالد بن عمار، عن سدیر قال: سمعت أبا جعفر علیه السلام وهو داخل وأنا خارج وأخذ بیدی، ثم استقبل البیت فقال: یا سدیر إنما أمر الناس أن یأتوا هذه الأحجار فیطوفوا بها ثم یأتونا فیعلمونا ولایتهم لنا وهو قول الله: " وإنی لغفار لمن تاب وآمن وعمل صالحا ثم اهتدى "
راهزنان دین!!!
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳- علی بن إبراهیم، عن صالح بن السندی، عن جعفر بن بشیر، ومحمد بن یحیى، عن أحمد بن محمد بن عیسى، عن ابن فضال جمیعا، عن أبی جمیلة، عن خالد بن عمار، عن سدیر قال: سمعت أبا جعفر علیه السلام وهو داخل وأنا خارج وأخذ بیدی، ثم استقبل البیت فقال: یا سدیر إنما أمر الناس أن یأتوا هذه الأحجار فیطوفوا بها ثم یأتونا فیعلمونا ولایتهم لنا وهو قول الله: " وإنی لغفار لمن تاب وآمن وعمل صالحا ثم اهتدى " -
معجزه امام هادی علیه السلام و اسلام آوردن مسیحی
طبرى شیعی ‏رحمه الله در کتاب دلائل الامامة» از محمد بن اسماعیل نهلى و او از پدرش نقل کرده است که گفت: من در سامراء اسیر بودم روزى یزداد مسیحی شاگرد بختیشوع را دیدم که از خانه موسى بن بغا بر می‌گشت، او همراه من به راه افتاد و باهم گفتگو می‌کردیم تا به محلی رسیدیم، با دست اشاره کرد و گفت: آیا این دیوار را می‌بینی؟ آیا می‌دانى صاحب این خانه کیست؟ گفتم: خودت بگو صاحب آن چه کسی است؟ جواب داد: جوانی
به اعتراف احمد بن حنبل اگر علمای اهل تسنن خیانت نمی‌كردند و همه روایات را نقل می‌كردند، تمام مردم شیعه می‌شدند!!!
۵۵۶۹ـ حدثنی محمد بن عبد الله قال حدثنا أبو داود عن شعبه قال لقد حدثنا الحكم عن عبد الرحمن بن أبی لیلی عن علی بشیء لو حدثتكم لرقصتم والله لا تسمونه منی أبدا
۵۵۷۰ـ وحدثنا به محمود بن غیلان مثله وقال لترفضتم.
قال أبو عبد الرحمن وهو أشبه
احمد بن حنبل (از ائمه اربعه اهل تسنن) می‌گوید: ابو داود از شعبه بن حجاج نقل می‌كند كه: من روایاتی
شاخصه‌ی سبک‌مغزان سطحی‌نگر در طول تاریخ، انعطاف‌ناپذیری و بی‌استعدادی در تشخیص اهم  از مهم و برنتابیدن تغییر تکلیف است. در نگاه آنها ظاهر قرآن مطلقا محترم است، حتی اگر روزی به حکمیت صفین بیانجامد؛ خون مسلمان مطلقا حرام است، حتی اگر بر امیرالمؤمنین(ع) خروج کرده باشد؛ مناسک حج مطلقا خط قرمز است و باید به اتمام رساند، حتی اگر حسین بن علی(ع) قصد ترک مکه را کرده باشد؛ صلح با دشمن مطلقا گناهی نبخشودنی است، حتی اگر این صلح تصمیم حسن بن علی(ع) با
قرآن در نهج البلاغه

1. اخبار موجود در قرآن
ألا ان فیه علم ما یاتى، و الحدیث عن الماضى، و دواء دائکم، و نظم ما بینکم.آگاه باشید! در این کتاب الهى است علم هر آنچه که خواهد آمد و سخن هر آنچه که گذشته است و دواى درد شما و نظم آنچه که در میان شما باید باشد.1
2. شفاعت قرآن
من شَفَع له القرآن یوم القیامة شُفّع فیه، و من مَحَل به القرآن یوم القیامة صُدّق علیه.کسى را که قرآن در قیامت شفاعت کند، شفاعتش قبول شود و کسى که قرآن از او شکایت نماید، شکایتش پذیرفته
قرآن در نهج البلاغه
در نهج البلاغه 64 مورد از قرآن کریم یاد شده که موارد آن به نقل از کتاب نهج البلاغه موضوعی در ذیل آورده می شود. (البته ممکن است موارد دیگری هم باشد که در اینجا ذکر نشده است)

1. اخبار موجود در قرآن
ألا ان فیه علم ما یاتى، و الحدیث عن الماضى، و دواء دائکم، و نظم ما بینکم.آگاه باشید! در این کتاب الهى است علم هر آنچه که خواهد آمد و سخن هر آنچه که گذشته است و دواى درد شما و نظم آنچه که در میان شما باید باشد.1
2. شفاعت قرآن
من شَفَع له القر
إن علامة السفهاء السطحیّین على مرّ التاریخ، هو الجمود وعدم قابلیّتهم فی تشخیص الأهم عن المهم وعصیانهم على تغییر التكلیف. فإنهم یحترمون ظاهر القرآن مطلقا، ولو دعا إلى الحكمیة فی صفّین. ویحترمون دم المسلم مطلقا، ولو خرج على أمیر المؤمنین(ع). ومناسك الحج عندهم خط أحمر مطلقا، ولو كان الحسین(ع) مغادرا مكّة. والصلح مع العدوّ عندهم ذنب لا یُغفَر مطلقا، ولو كان الإمام الحسن(ع) قد اتخذ هذا القرار. لا یعقلون أن تارة یجب الصراخ وتارة یجب السكوت، وتار
حضرت محمد (ص) میفرمایند:إذا أحببت رجلا فلا تماره و لا تجاره و لا تشارّه و لا تسئل عنه أحدا فعسى أن توافی له عدوّا فیخبرک بما لیس فیه فیفرّق ما بینک و بینهوقتى با کسى دوست شدى با او مجادله نکن با او رقابت مکن بر او برترى مجو از هیچ کس در باره او چیزى مپرس چه ممکن است به یکى از دشمنان او بر خورى و در باره وى سخن بخطا گوید و میان شما را تفرقه اندازد
امام صادق علیه السلام فقیه‌ترین مردم به اعتراف ابو حنیفه
ذهبی از علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
و قال ابن عقدة: ثنا جعفر بن محمد بن حسین بن حازم حدّثنی أبو نجیح إبراهیم بن محمد، سمعت الحسن بن زیاد الفقیه، سمعت أبا حنیفة و سئل: من أفقه من رأیت؟ فقال: ما رأیت أحدا أفقه من جعفر، لما أقدمه المنصور الحیرة بعث إلیّ فقال: یا أبا حنیفة إن الناس قد فتنوا بجعفر بن محمد، فهیّئ لنا من مسائلك الصّعاب، فهیّأت له أربعین مسألة، ثم بعث إلیّ المنصور فأتیته
امام صادق علیه السلام فقیه‌ترین مردم به اعتراف ابو حنیفه
ذهبی از علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
و قال ابن عقدة: ثنا جعفر بن محمد بن حسین بن حازم حدّثنی أبو نجیح إبراهیم بن محمد، سمعت الحسن بن زیاد الفقیه، سمعت أبا حنیفة و سئل: من أفقه من رأیت؟ فقال: ما رأیت أحدا أفقه من جعفر، لما أقدمه المنصور الحیرة بعث إلیّ فقال: یا أبا حنیفة إن الناس قد فتنوا بجعفر بن محمد، فهیّئ لنا من مسائلك الصّعاب، فهیّأت له أربعین مسألة، ثم بعث إلیّ المنصور فأتیته
تخصص و تعهد
یکی از اصول مورد توجه اسلام، شایسته سالاری و تکیه اساسی بر صلاحیت های افراد در بکار‌گیری آنها در پست های اجرایی است. تاکید اسلام بر ملاک­های گزینش و صلاحیت افراد برای این است که فساد اداری و تباهی در بدنه نظام از جایی شروع می‌شود که انتساب، فامیل، تبار، رفیق و باند، جای صلاحیت‌ها و شایستگی‌های اخلاقی و تخصصی را بگیرد و هیچ توجهی به شایستگی و توان افراد نشود. این کار علاوه بر بی توجهی به تخصص‌گرایی و حقوق مردم و جامعه، کارهای ح
منذ القدیم العدید من النساء یستخدمن الوصفات الطبیعیة والطرق المختلفة للحصول على وجه جمیل وجذاب، ولکن الطرق التقلیدیة کانت تستغرق الکثیر من الوقت، ولم تکن نتائجها بالجودة المتوقعة،کما أن آثارها لم تدم طویلا. وهنا یأتی دور تقنیة الاندولیفت حلاً یعید للوجه نضارته وشبابه.تعد طریقة الاندولیفت من افضل الطرق البدیلة لجراحة الشد التی تتمحور حول الإستفادة من الألیاف الضوئیة الرقیقة للغایة لنقل حرارة مرکزة الی تحت الجلد. وبهذه الطریقة یبدو ال
صوفیه در کلام امام هادی علیه السلام
عنه [السیّد المرتضى الرازیّ] أیضا بسنده عن محمّد بن الحسین بن أبی الخطّاب قال: كنت مع الهادی علیّ بن محمّد علیهما السّلام فی مسجد النبیّ صلّى اللّه علیه و آله و سلّم، فأتاه جماعة من أصحابه منهم أبو هاشم الجعفری رضی اللّه عنه و كان رجلا بلیغا و كانت له منزلة عظیمة عنده علیه السّلام، ثمّ دخل المسجد جماعة من الصوفیة و جلسوا فی جانب مستدیرا و أخذوا بالتهلیل فقال علیه السّلام: لا تلتفتوا الى هؤلاء الخدّاعین فا
ادْعُ إِلَىٰ سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ النحل: ١٢٥
 
 
٨ ـ وحدثنا جماعة عن الشیخ المفید أبی علی الحسن بن علی الطوسی، وعن الشریف أبی الفضل المنتهى بن أبی زید بن کیابکی الحسینی ، وعن الشیخ الأمین أبی عبد الله محمد بن شهریار الخازن ، وعن الشیخ الجلیل ابن شهرآشوب ، عن المقرئ عبد
 
صوفیه دشمن اهلبیت علیهم السلام هستند:
 
▪️ به سند صحیح از احمد بن محمد بزنطی » روایت کرده اند که مردی به امام صادق(علیه السلام) عرض کرد : در این زمان قومی پیدا شده اند که به آنها صوفی می گویند، درباره آنها چه می فرمایید؟ امام (علیه السلام) در پاسخ فرمود :
انهم اعداءُنا فمن مال الیهم فهو منهم و ی معهم سی اقوام یدّعون حبّنا و یمیلون الیهم و یتشبهون بهم و یلقبون انفسهم بلقبهم و یأوّلون اقوالهم ألا فمن مال الیهم فلیس منّا و إنّا منهم برآ
بین لسعات البرد و وحشة الأهالی وهجوم المیاه الغاضبة أراک واقفا کالنخلة التی أمامک، لا عجب أنک مثلها لأن من عاشر نخلة أربعین یوما تعلم منها الشموخ وأنت عاشرتها قرون متتالیة.  
واقفا وحقیبتک على ظهرک ، بیدک عصاءا کأنک ترید أن تفلق بها النهر الجدید!  
هذه عصاک التی کنت تهشّ بهاعلى غنمک وتطرد بها الکلاب النابحة فی طریق المدرسة یتسائل الطفل هل بإمکانها أن توقف مجرى الماء ریثما یعبر بأمان! ؟
  کل القلوب مضطربة یا رفیقی الا انت قلبک تملئه السکین
مسند الفضل بن شاذان (95)المدینة حتّى ینتهی إلى الأجفر(1) و یصیبهم مجاعة شدیدة، قال : فیضجّون و قد نبتت لهمثمرة یأکلون منها و یتزوّدون منها ، و هو قوله تعالى شأنه: وَ آیَةٌ لَهُمُ الأرْضُ الْمَیْتَةُأحْیَیْناها وَ أخْرَجْنا مِنْها حَبّا فَمِنْهُ یَأکُلُونَ»(2) ثمّ یسیر حتّى ینتهی إلى القادسیّة و قد اجتمعالنّاس بالکوفة و بایعوا السّفیانی(3) .و بإسناده رفعه إلى أبی عبد اللّه‏ علیه السلام قال : یقدم القائم علیه السلام حتّى یأتی النّجف فیخرجإلی
پنج حدیث تبری و تولی (۱)
۱- منظور از فلق در قرآن چیست؟
خداوند در سوره فلق می‌فرمایند:
قل اعوذ بربّ الفلق
اما فلق چیست؟
علامه مجلسی رضوان الله علیه در کتاب عین الحیات آورده است که از امام صادق علیه السلام روایت شده است:
فلق، چاهی است در جهنم، که اهل جهنم از شدت حرارت آن استعاذه می‌نمایند و از خدا طلب می‌نمایند که نفسی بکشند. چون نفس کشید، جمیع جهنم را سوزانید. در آن چاه صندوقی از آتش است، که اهل آن چاه از حرارت آن صندوق استعاذه می‌نمایند؛ و آن ت
تجمیل الأنف:
عملیات تجمیل الأنف فی ایران : تصف عملیة تجمیل الأنف مجموعة من الأسالیب الجراحیة التی یمکن استخدامها لتغییر الخصائص الجمالیة والوظیفیة للأنف.  یمکن تنفیذ العملیة من خلال شقوق جراحیة  ت داخل الأنف  أو عبر شقوق داخل الأنف بالاضافة الى شقوق خارج فتحات الأنف، عادةً على الجدار بین فتحات الانف. قبل زیادة شعبیة أسلوب جراحة الأنف الخارجیة (المفتوحة) فی العقد الماضی ، کانت مصطلحات تجمیل الأنف وأمراض الأنف الداخلیة مرادفة تقریباً.
در زبان عربی 3 نوع فعل وجود دارد.الف)ماضی ب)مضارع ج)امر که هر کدام قواعد مخصوص به خود را دارند
تعریف: فعل ماضی فعلی است که بر وقوع عملی یا تحقق حالتی در زمان گذشته دلالت می کند. 

  
 طرز ساختن فعل ماضی: صیغه اول کلیه افعال را از مصدر همان فعل می سازند بدینگونه که حرف زائد مصدر را حذف کرده، فاء الفعل و لام الفعل را مفتوح و عین الفعل را متحرک می نمائیم. مانند: العِلْم که می شود: عَلِمَ. 

 
 نکات: 

 

* هرگاه (قَدْ) پیش از فعل ماضی بیاید، معنی ماضی نقل
احادیثی از امام علی بن موسی الرضا علیه السلام درباره ایمان، خداشناسی، خودشناسی، کمک به مردم و.
 

1.  مؤمن ، مؤمن واقعی نیست ، مگر آن که
سه خصلت در او باشد : سنتی از پروردگارش و سنتی از پیامبرش و سنتی از
امامش . اما سنت پروردگارش ، پوشاندن راز خود است ، اما سنت پیغمبرش ،
مدارا و نرم رفتاری با مردم است ، اما سنت امامش صبر کردن در زمان تنگدستی و
پریشان حالی استلا ی المؤمن مؤمنا حتی ت
فیه ثلاث خصال ، سنة من ربه ، و سنة من نبیه ، و سنة من ولیه
أسبِّحُ باسمک اللهُ

اسبح بسمک الله 
ولیس سواکَ أخشاهُوأعلَمُ أن لی قدراً سألقاهُ …. سألقاهوقد عُلِّمتُ فی صغری بأن عروبتی شرفی وناصیتی وعنوانیوکنا فی مدارسنا نردد بعضَ الحانِبلاد العُرب أوطانی وکل العرب أخوانی”وکنا نرسمُ العربیَّ ممشوقاً بهامتِهلَهُ صدرٌ یصدُّ الریحَ إذ تعوی مهاباً فی عباءتهوکنا مَحْضَ أطفالٍ تحرّکنا مشاعرُناونسْرحُ فی الحکایات التی تروی بطولتَناوأن بلادنا تمتد من أقصى إلى أقصىوأن حروبنا کانت لأجْل المسج
چند روایت در حرامزادگی دشمنان اهل بیت علیهم السلام (به روایت اهل سنت عمری)
١- ابن الجزری عالم بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است:
أخبرنا الامام العلامة شیخ الاسلام أبو العباس أحمد بن الحسن الحنبلى القاضى‌ فى جماعة آخرین مشافهة، عن الامام القاضى سلیمان ابن حمزة الدمشقى‌ أخبرنا محمد بن فتیان البغدادى فى كتابه، أخبرنا الامام أبو موسى محمد بن ابى بكر الحافظ، أخبرنا ابو سعد محمد بن الهیثم‌ أخبرنا أبو على الطهرانى، حدثنا أحمد بن موسى، حدثنا على
برخی گمان‌کرده‌اند مساله ما پذیرش
یا عدم پذیرش "برجام" یا "fatf " یا هر عنوان جدید دیگر است، اینها
مشکل اصلی نیست و چه بسا دولتی انقلابی هم روی کار بود و در شرایطی مجبور به پذیرش
قراردادهایی از این دست می‌شد.

✅ مشکل اصلی روح حاکم بر "جریان
حاکم بر دولتمان" است که نتیجه‌ای جز خواری کشور نخواهد داشت. روحی که عوض
حساب‌بردن از "خدا" از "کد خدا" حساب می‌برد.

✅در کتاب شریف کافی از امام صادق(علیه
السلام) روایت شده است:

هر کس از خدا حساب ببرد، همه‌چ
نکته‌ی مهم دیگر جاذبه شهید صدر بود. الان نه در حوزه ها و نه در دانشگاه های ما جاذبه نیست. در سوئد با یک شخص لیبیایی ملاقات داشتم که می‌گفت در عراق با آیت الله صدر ملاقات و مباحثه داشتم. این شخص آن قدر تحت تأثیر شهید صدر در آن ملاقات قرار می گیرد و فی المجلس شیعه می شود. آن قدر تحول در این فرد حاصل شده بود که در سوئد به جنگ با مجاهدین خلق پرداخته بود به طوری که روزی حمله کردند و خانه‌اش را غارت کردند. لینک مصاحبه دکتر گلشنی
به نظر می‌رسد از سخن گه
#حدیث_مهدوی
حضرت فاطمه زهرا(س)
قال أبی لجابر بن عبد الله الأنصاری إن لی إلیک حاجة فمتى یخف علیک أن أخلو بک فأسألک عنها فقال له جابر أی الأوقات أحببته فخلا به فی بعض الأیام فقال له یا جابر أخبرنی عن اللوح الذی رأیته فی ید أمی فاطمة بنت رسول الله ص و ما أخبرتک به أمی إنه فی ذلک اللوح مکتوب فقال جابر أشهد بالله أنی دخلت على أمک فاطمة ع فی حیاة رسول الله ص فهنیتها بولادة الحسین فرأیت فی یدیها لوحا أخضر ظننت أنه من زمرد و رأیت فیه کتابا أبیض شبه لون
»» انواع فعل

فعل از نظر زمان سه گونه است: ماضی ومضارع وأمر




فعل ماضی


تعریف: فعل ماضی فعلی است که بر وقوع عملی یا تحقق حالتی در زمان گذشته دلالت می کند.



 


طرز ساختن فعل ماضی:
صیغه اول کلیه افعال را از مصدر همان فعل می سازند بدینگونه که حرف زائد
مصدر را حذف کرده، فاء الفعل و لام الفعل را مفتوح و عین الفعل را متحرک می
نمائیم. مانند: العِلْم که می شود: عَلِمَ.



 


نکات:



 


* هرگاه (قَدْ) پیش از فعل ماضی بیاید، معنی ماضی نقلی فارسی را می دهد.
حقانیت غدیر و امامت و ضلالت خلفای غاصب در کلام حضرت زهرا سلام الله علیها
شیخ ابو القاسم خزاز قمی رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا علی بن الحسین، قال حدثنا محمد بن الحسین الکوفی، قال حدثنا محمد بن علی بن زکریا، عن عبد الله بن الضحاک، عن هشام بن محمد، عن عبد الرحمن، عن عاصم بن عمر، عن محمود بن لبید قال: لما قبض رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم کانت فاطمة تأتی قبور الشهداء وتأتی قبر حمزة وتبکی هناک، فلما کان فی بعض الایام أتیت قبر حمزة رضی
حقانیت غدیر و امامت و ضلالت خلفای غاصب در کلام حضرت زهرا سلام الله علیها
شیخ ابو القاسم خزاز قمی رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا علی بن الحسین، قال حدثنا محمد بن الحسین الکوفی، قال حدثنا محمد بن علی بن زکریا، عن عبد الله بن الضحاک، عن هشام بن محمد، عن عبد الرحمن، عن عاصم بن عمر، عن محمود بن لبید قال: لما قبض رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم کانت فاطمة تأتی قبور الشهداء وتأتی قبر حمزة وتبکی هناک، فلما کان فی بعض الایام أتیت قبر حمزة رضی
در خاطرم هست یکی از تفریحات دوران تحصیل، پیدا کردن یک آهن ربا بود و براده های آهن.
آن روزها نمی دانستم اصلا داستان این جذب و جذبه و ربایش چیست؟
اولاً آهن ربا فقط براده های آهن، یا هر شیءی ک از جنس خود اوست و با او سنخیت و مسانخت دارد را جذب می کند؛ و حتی اگر ذره ای مسانخت نباشد جذب و جذبه و انجذابی صورت نمی گیرد. 
ثانیاً وقتی آهن ربا را در میدان جذب براده ها قرار می دهیم، آیا آهن رباست ک براده ها را ب سوی خود می کشد یا براده ها هستند ک بسوی آهن ربا
کیف تتم عملیة تجمیل الأنف

الأنف
یعتبر الأنف أبرز جزء فی الوجه، کما یُعد من أهم الأجزاء العلویة الخاصة بالجهاز التنفسی؛ حیث یقوم بالعدید من الوظائف، وأهمها الشم، واستنشاق الهواء، وتصریف إفرازات الغدد الدمعیة، والجیوب الأنفیة وغیرها، إلى جانب ذلک فهو یُشکل أحد معاییر الجمال، ویؤثر فی مظهر الوجه بشکلٍ سلبی فی حال کان یوجد به بعض التشوهات، لذلک یلجأ العدید من الأشخاص إلى إجراء عملیات لتجمیل بعض العیوب به، وفی هذا المقال سنتحدث عن خطوات إ
باورم نمیشه یک سال و سه ماهه که اینجا چیزی ننوشتم!:)) چقدر زود میگذره!
دوسالی که گذشت منو خیلی عوض کرد. یا بهتر بگم من خیلی تغییرا کردم. که ازشون خیلی راضیم، که کاش خیلی زودتر میکردم.
فرزانه ای که ۱۵ ماه پیش اینجا این پست ۱۳ آبان ۹۶ رو نوشت خیلی ساده تر بود، بی تجربه تر، تلخ تر و درمجموع بچه تر.
تو سختیا بیشتر گیر میکرد، تو ناکامیا بیشتر ناله میکرد، خودش رو کمتر میدید، کمتر خودش بود. الان ولی فرزانه ای شده که تو سه روز پشت هم سه تا خبری میشنوه که هر

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها