نتایج جستجو برای عبارت :

اصل های فلسفی

کتاب راه هايی به تفکر فلسفي نوشته فیلسوف لهستانی است که صورت نوشتاری سلسله گفتارهايی وی در یک برنامه رادیویی می باشد، موضوع اصلی این سلسله گفتارها درباره چیستی فلسفه و تفکر فلسفي قرار دارد، پس اگر به دنبال درک چیستی فلسفه و تفکر فلسفي هستید این کتاب 100 صفحه ای رو از دست ندید.
خلاصه کتاب مکاتب فلسفي و آراء تربیتی
 
 
 
دانلودفایل
 
 
pipe94.blogfa.comTranslate this pageکتاب:مکاتب فلسفي و آراء تربیتی. Philosophical and Ideological Perspectives on Education. نوشته: جرالد، ال. گوتک (Gerald, L. Gutek). ترجمه: دکتر محمد جعفر .خلاصه آرائ تربیتی و مکاتب فلسفي. - amin nasirihttps://amnas.blogsky.com › post-19 › خلاصه-آرائ-ترب.Translate this pageخلاصه کتاب مکاتب فلسفي و ارای تربیتی. مکاتب فلسفي و آراء تربیتی . هدف کلی درس آشنایی با مکاتب فلسفي و آرای تربیتی فصل اول Curriculumفایل خلاصه کتاب مکاتب فلسفي و
عرفان و تصوف را میتوان به‌عنوان عشق به مطلق تعریف کرد؛ زیرا نیرویی که معرفت حقیقی را از زهد و ریاضت‏کشی محض جدا میسازد، همان عشق و محبت است.* تعریف و توصیف نسبتاً جامع و کامل از عرفان اسلامی، بدون توجه به پشتوانه فکری، فلسفي و کلامی آن، کار چندان درستی نیست. به همین دلیل می‌کوشیم مکتب‏هاي عرفانی و جریان‏هاي وابسته به‌ آن را به‌طور کامل معرفی کنیم.در تحولات فکری فلسفي و عرفانی ایران با جریان‌هايی مانند مکتب فلسفي مشاء، مکتب اشراق و عرفا
 
 
دانشجویان و کاربران گرامی ،محصول مورد نظر شامل نکات مهم و کلیدی درس نظریه هاي تربیتی مکاتب فلسفي به انضمام ۶۳۶ سوال از کتاب مکاتب فلسفي و آرای تربیتی و همچنین نمونه سوالات امتحانی تستی با پاسخنامه می باشد که در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.در صورت تمایل می توانید این محصول را از وبسایت خریداری و دانلود نمائید.
نکات کلیدی و بسیار مهم نظریه هاي تربیتی مکاتب فلسفي در قالب فایل pdf
نکات کلیدی و مهم کتاب مکاتب فلسفي و آرای تربیتی
سوالات ک
 
فلش کارت درس نظریه هاي تربیتی مکاتب فلسفي همراه 
سرفصل هاي درس مکاتب فلسفي و نظریه هاي تربیتی: فلسفه و تعلیم و . در برنامه ریزی درسی. دانلود کتاب مکاتب فلسفي و آراء تربیتی pdf .
 
 
جزوه درس اصول و فلسفه تعلیم و تر
اصول و فلسفه تعلیم و تربیت یکی از درس هاي تربیتی مهم و ضروری متقاضیان حرفه ی معلمی است . فلسفه به تألیف و ترکیب نظریات مختلف می پردازد و برخی کار فلسفه را . فلسفي، مکاتب و روش هاي گوناگونی در رشته هاي علوم انسانی پد
الان میخواستم یچیزیو بگم بعد دیدم چرا اصلا میخوام بگم؟ مگه گفتنش چه فایده ای داره ؟ اصلا وقتی حرف زدن ها هیچ فایده ای نداره پس واسه چی حرف میزنیم ؟ چرا زبان اختراع شده ؟ چرا باید حرف بزنیم؟ و سرسیلندر سوزوندم از این همه یاس فلسفي D: 
 
+اینجا رم با توییتر اشتباه گرفتم جدیدا :))
توضیحات فایل
خلاصه کتاب مکاتب فلسفي و آرا تربیتی جرالد گوتک ترجمه پاک سرشت
کاربران گرامی ،در این بخش کتاب مکاتب فلسفي و آرا تربیتی جرالد گوتک ترجمه پاک سرشت بصورت خلاصه در حجم ۹۵ صفحه با کیفیت عالی برای دانلود قرار داده شده است.این کتاب برای دانشجویان رشته علوم تربیتی در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی درس مکاتب فلسفي و آراء تربیتی» به ارزش ۳ واحد تدوین شده است.
فهرست فصول خلاصه کتاب مکاتب فلسفي و آرا تربیتی:
فصل اول: فلسفه و آموزش و
 
توضیحات فایل
دانشجویان و کاربران گرامی ،محصول مورد نظر شامل نکات مهم و کلیدی درس نظریه هاي تربیتی مکاتب فلسفي به انضمام ۶۳۶ سوال از کتاب مکاتب فلسفي و آرای تربیتی و همچنین نمونه سوالات امتحانی تستی با پاسخنامه می باشد که در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.در صورت تمایل می توانید این محصول را از وبسایت خریداری و دانلود نمائید.
نکات کلیدی و بسیار مهم نظریه هاي تربیتی مکاتب فلسفي در قالب فایل pdf
نکات کلیدی و مهم کتاب مکاتب فلسفي و آرای تربی
دارم دو تا کتاب فلسفي میخونمتاریخ فلسفه غرب و مکتب هاي فلسفي
قرار نیست این کتاب‌ها رو یک سریع تمام کنم.برای مطالعه  زمان تعیین نکنمبیمارگونه  میخوان خودمو را به خوندن عادت بدم.اما فلسفه روباید حرف زد. دلم میخواد با سی سی ساعت ها بشینیم و بحث کنیم و فلسفه رو به هم انتقال بدیم!!!
از فلسفه‌ نترسید!
از فلسفه لذت ببرید
فلسفي زندگی کنید
خب من فقظ اومدم سریع بگم که چه کتابایی خوندم. اولیش درک یک پایان بود. که خیلی چیزای فلسفي داشت و خوشم اومد از این. اما داستاتش بد نبود. اگه بخوام بگم چی یاد گرفتم فکر کنم فقط قضاوت نکردن رو البته به اضافه اینکه اون چیزای فلسفي قشنگ بپد همونطور که گفنم.  
دیگه الان النور و پارک رو دارم مبخونم. با گوشی سونی اومدم الان. دیگع سخته تایپ باهاش :دی.  
باسم تعالی
این که فلسفه چیست یکی از اساسی ترین سوالات هستی شناسانه است که خود این سوال نیز فلسفي است و این اهمیت فلسفه را در زندگی روزمره را می شناسد
از کجا امده ایم چرا امده ایم و هدف از زندگی چیست تماما سوالات فلسفي و جواب هاي فلسفي می طلبد ما در این نوشتار سعی خواهیم کرد با معرفی اجمالی از فلسفه و
دو مکتب اصلی  ان یعنی ایده الیسم و ماتریالیسم تا حدی شما را با وسیعترین چشم انداز فکری بشر اشنا کنیم

ادامه مطلب
 دو رویکرد اصلی در زمینه ایجاد هوش مصنوعی وجود دارد: نشانه گرایی» و پیوند گرایی». در این مقاله تلاش می کنیم تا ضمن تبیین فلسفي رایج ترین دیدگاه ها در زمینه رابطه ذهن و بدن، هم در حوزه فلسفي غربی و هم اسلامی، امکان تحقق هوش مصنوعی را بر مبنای هر کدام از این دیدگاه ها، به صورت مجزا و با توجه به دو رویکرد نشانه گرایی و پیوندگرایی بررسی کنیم.
دریافت مقاله یا کتابحجم: 284 کیلوبایت
جلد نخست این اثر رساله دکتری نویسنده (بررسی پنجاه قاعده فلسفي در فلسفه اسلامی) بوده که در حال حاضر در قالب دو مجلد و شامل صد و پنجاه قاعده فلسفي چاپ شده است. دکتر دینانی در مقدمه کتاب قواعد کلی فلسفي توضیحات زیبا و خلاصه‌ای درخصوص علم و ادراک، وجود ذهنی، معرفت‌شناسی داده است که اشارات آن درباره تفاوت وجود و ماهیت، مطابقت علم با واقع، اتحاد عالم و معلوم، نظریه تکامل و فرایند پیچیدگی حیات و. می‌تواند برای دانشجوی فلسفه مفید و جذاب باشد.
پرسشنامه ذهنیت فلسفي مدیران بر اساس مدل فیلیپ اسمیت
دانلود پرسشنامه استاندارد ذهنیت فلسفي مدیران، تالیف فیلیپ اسمیت، در قالب فایل word، شامل 42 گویه و 3 مولفه، همراه با راهنمای نحوه نمره گذاری و تفسیر، روایی و پایایی و منابع مورد استفاده شده. این پرسشنامه ذهنیت فلسفي مدیران را در سه مقوله جامعیت، تعمق و انعطاف پذیری مورد ارزیابی قرار می دهد .
درسی از احمدرضا فلسفي شرکت‌کننده برنامه عصر جدید.
این روزها عصر جدید یکی از برنامه‌هاي پرطرفدار صداوسیماست. افرادی با استعداد‌هاي گوناگون از سراسر ایران به این برنامه دعوت شدند و کارهايی انجام میدن که شاید برای من و شما غیرقابل‌باور باشه.
ادامه مطلب
آلبرت انیشتیندو چیز بی نهايت است: جهان و حماقت انسان. و من در مورد جهان مطمئن نیستم. "

مهاتما گاندی
"تغییری باشید که می خواهید در جهان ببینید."
 
"بدون موسیقی زندگی اشتباه خواهد بود."
 
الی ویزل"نقطه مقابل عشق ، نفرت نیست ، بی تفاوتی است. نقطه مقابل هنر زشتی نیست ، بی تفاوتی است. نقطه مقابل ایمان بدعت نیست ، بی تفاوتی است. و نقطه مقابل زندگی مرگ نیست ، بی تفاوتی است. "
جملات فلسفي عاشقانه,جملات فلسفي کوتاه,جملات فلسفي سنگین,جملات فلسفي زیبا,جملات ف
در این مطلب از ابرتازه ها جملات فلسفي از بزرگان را بیان می نماییم. برای استفاده از این مطلب با ما همراه باشید.
مقصر دانستن دیگران
همیشه خیلی آسان است.
 میتوانی تمام عمرت را
به مقصر دانستن دنیا بگذرانی،
اما بِدان مسئولیت تمام موفقیت ها
یا شکست هايت فقط با خودت است‌.
پائولو_کوئلیو
ادامه مطلب
فقط باید به کتاب پناه ببرم. مطلقا به کتاب که هیچ چیز دیگه نمیتونه آرومم کنه. منو دور کنه از تمام فکر هاي بدی که تو ذهنم میاد. مثل یه مسکن میمونه. اینا حرف نیست فقط. حقیقت داره. من نمیخوام کلیشه ای چیزی بگم. اما آرومم میکنه. موضوع کتاب مهم نیست داستانی یا فلسفي منو جدا میکنه از این دنیا از فکر هاي مزخرف. منو میبره به جایی دیگه. باعث میشه دنیای دیگه ای رو تجربه کنم. باعث میشه آروم بشم و ادامه بدم و امیدوار بشم که هنوز میشه زندگی کرد.
 
کتاب نقد تفکر فل
*معاد ( آخرت ) کے بارے میں تحلیلی، فلسفي اور معرفتی مباحث ( 4) 
کیا اس عالم دنیا کے علاوہ دوسرے عوالم ممکن ہیں ؟
کیا جدید سائنس دوسرے عوالم کا انکار کرتی ہے ؟
اصلا ماورای مادہ عوالم کو سائنس کے ذریعے اثبات کیا جاسکتا ہے ؟
شیخ اشراق کے مختصر حالات اور انکے بعض نظریات کا بیان 
موت اختیاری کیا ہے ؟
دوسرے عوالم اگر ہیں تو وہ کہاں ہیں ۔۔آج تک ہم ان تک کیوں نہیں پہنچ پائے
*معاد ( آخرت ) کے بارے میں تحلیلی، فلسفي اور معرفتی مباحث (13) 
 مرنے کے وقت فرشتہ متثمل(ظاہر ہوتا ) ہے ۔۔۔اسکا کیا مطلب 
 حقیقت فرشتہ اور اسکے تمثل کے بارے میں بحث 
عالم برزخ اور عالم مثال کے بارے میں مباحث 
فارابی کا تمثل کے بارے میں خوبصورت بیان 
اور بہت سارے لطیف مباحث 
معاد ( آخرت ) کے بارے میں تحلیلی، فلسفي اور معرفتی مباحث ( 1) 
مباحث معاد کی اھمیت  مباحث معاد کے بارے میں کتنا کام ہوا ہے  مباحث معاد کے بارے میں بھی آیا قواعد و ضوابط کی ضرورت ہے یا نہیں ؟ مباحث معاد میں ملا صدرا رح نے کیا کیا  ملا صدرا اور دوسرے فقھاء و متکلمین کا مباحث معاد مجھنے میں کیا اختلاف ہے
امر فلسفي فی‌نفسه برای انتقال در زبانِ پیچیده‌ای شکل می‌گیرد. به زبان
پیچیده بیان نمی‌شود، چراکه بیانِ پیچیده چیزی شاید این امر را مشتبه کند
که موضوعی را که ساده‌تر قابل بحث است به هر دلیلی پیجیده کنیم. امر فلسفي
ذاتا پیچیده است و در زبانِ پیچیده‌ای شکل می‌گیرد، یعنی هنگامی که امر
فلسفي می‌خواهد راه خود را از شهود به کلمه پیدا کند، شکل‌گیری آن در
ساخت‌هاي پیچیده اتفاق می‌افتد.
 
با اینهمه، پرسش این است،
چطور باید شهروند فیلسوف دا
راجع به تکنولوژی، سه دیدگاه فلسفي وجود دارد:
1. خنثی بودن علم و تکنولوژی: 
این دیدگاه منسوب به ارسطو است.
طبق این دیدگاه، تکنولوژی امری خنثی است و هرکسی با هر هدفی می‌تواند از آن استفاده کند.

2.  دیدگاه ذات‌گرایانه:
این دیدگاه به هايدگر منسوب است.
طبق این دیدگاه، تولوژی دارای ذاتی است که باعث می‌شود که کارکردهاي آن، به سمت خاصی هدایت شود.
هادیگر، تکنولوژی امروزین غرب را دارای ذات بدی می‌دانست.
3. دیدگاه اقتضاگرایانه:
طبق این دیدگاه، تکنو
با سلام خدمت دوستان
 
من در حال نوشتن فرهنگ اصطلاحاتی هستم که 5 سال است ذهن مرا به خودش مشغول کرده بود چون خیلی جای خالی اش احساس می شود و برای همه از دانشجو گرفته تا استاد فلسفه نیاز است. اسم این کتاب که در آینده قرار است چاپ شود "" اصطلاح نامه ی فلسفي -منطقی فلسفه ی غرب"" می باشد.
 
دوستان و اربابان معرفت هدف از بیان و اطلاع رسانی این امر این است که لطفا پیشنهادات خودتان را در مورد چگونگی ساختار و چگونگی خود کتاب و سایر پیشنهادات را از طرف شما داش
برای دریافت فایل لطفا به قسمت زیر مراجعه نمایید.
دریافت فایل
 
کاربران گرامی ،این فایل حاوی مطالعه فایل پاورپوینت مبانی فلسفي برنامه‏ ی درسی ارنشنتاین و هاپکینز در 33 اسلاید قابل ویرایش می باشد که در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.
جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت مبانی فلسفي برنامه‏ درسی ، متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .
محتوای اسلاید 2
حقایق خارجی فقط در حیطه ی پیش فرض هاي بنیادی دارای معنی است.
کلیه ی تصمیم هاي برنامه ریزان
هانری کربن معتقد است فلسفه شیعی دارای حقیقتی باطنی و مخصوص به خود است و همین نکته این فلسفه را از انواع دیگر نحله‌هاي فلسفي جدا می‌کند. به زعم وی، نباید به راحتی فلسفه شیعی را با نحله‌هاي جدید فلسفي مقایسه کرد. هانری کربن می‌گوید برای اینکه رفع ابهام کند و از اختلاطی که موجب انهدام جدی این فلسفه می‌گردد جلوگیری کند، بارها مجبور شده است تا دخالت کرده و چنین افرادی را از اشتباه خود آگاه سازد. کربن برای نیل به هدفی که در نظر گرفته بود، هرگز
*معاد ( آخرت ) کے بارے میں تحلیلی، فلسفي اور معرفتی مباحث (19) 
 تناسخ اور مسخ میں فرق 
 ان آیات کی درست تفسیر جن میں کہا گیا ہے گذشتہ اقوام میں کچھ لوگ بندر اور خنزیر بنائے گئے
 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل هاي صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهاي رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.
 
تا چند سال پیش که عاشق شعرای سپهری بودم و خودم هم مسلسل وار شعر و واگویه عاشقانه مینوشتم و دکلمه هام کلی طرفدار وبلاگی و تلگرامی داشت ،  تا جایی مطلبی از تلخی زندگی و احساس پوچی را میخوندم ، پیش خودم میگفت طرف دچار یاس فلسفي شده ! یه جورایی اسم" روح وحشی "و" یاس فلسفي " شد برند من !
5 /6 سالی میگذره و من عمیق تر به مسائل نگاه کردم . خیلی چیزها که برام سوال بود بتدریج مثل ماه پشت ابر برام هویدا شد .
چند وقت پیش یک بار اشاره ای به اشعار زنده یاد سهراب سپه
1. اقا امروز برا اولین بار شنبه بود و 12:30 تعطیل شدیم و تا خونه قر دادم از خوشحالی ^~^ (وی همیشه 4:15 تعطیل میشد و تو دلش مونده بود :/)
2. حقیقتا ً امروز اولین روزیه که میخوام با برنامه مشاور پیش برم :/ زیبا نیست؟
3. خدا به خیر کنه، من چند روز پشت هم که خوشحالم بعدش به این معنیه روزهاي زیادی قراره بدبختی بکشم -____-
4. ری ری داشت با یه قیافه جدی و حق به جانب حرف فلسفي می زد. بعد یهو پاش گیر کرد افتاد :))) بعد از اون نگاهاي معروفم کردم بهش گفتم دیگه از این گوجه هاي ف
اگر خورشید بر یک حال بودی
شعاع او به یک منوال بودی
ندانستی کسی کین پرتو اوست
نبودی هیچ فرق از مغز تا پوست
جهان جمله فروغ نور حق دان
حق اندر وی ز پیدایی است پنهان
چو نور حق ندارد نقل و تحویل
نیاید اندر او تغییر و تبدیل
تو پنداری جهان خود هست قائم
به ذات خویشتن پیوسته دائم
کسی کو عقل دوراندیش دارد
بسی سرگشتگی در پیش دارد
ز دوراندیشی عقل فضولی
یکی شد فلسفي دیگر حلولی
خرد را نیست تاب نور آن روی
برو از بهر او چشم دگر جوی
دو چشم فلسفي چون بود احول
ز وح
مکتب فلسفي افلاطونیون جدید تحت تاثیر تعالیم حضرت مسیح (ع) بوجود آمده است . حضرت مسیح ؛همواره توصیه می کرد که " ای مردم ،نسبت به هم و نسبت به خالق مهربان باشید " .
علت منطقی عشق ورزیدن ، در مکتب فلسفي افلاطونیون جدید ، این بود که " در جهان چیزی جز خالق نیست و هر چه هست خدا است " . غیر از خدا چیزی وجود ندارد و نمی تواند وجود داشته باشد. زیرا که وجود ،خداست و اگر چیزی غیر از خدا بوجود آید ،نا گزیر عدم است . که به وجود آمدن عدم امکان ندارد .چون وجود (هستی ) خ
معاد ( آخرت ) کے بارے میں تحلیلی، فلسفي اور معرفتی مباحث ( 2 ) 
 معاد کا سطحی تصور اور معاد کا عمیق اور قرآنی تصور کیا ہے    معاد کے بارے میں قرآنی آیات اور نصوص کا اجمالی جائزہ   معاد قوس صعود ہے یعنی کیا اور خلقت قوس نزول ہے یعنی کیا    معاد متکلم کے نزدیک روح کا بدن کی جانب پلٹنا جبکہ عمیق قرآنی نقطہ نگاہ سے حقیقت انسان کا خدا کی جانب پلٹنا    معاد خود انسان کا اپنا مسالہ ہے ۔۔۔معاد کے بارے میں گفتگو دراصل شناخت انسان کے بارے میں گفتگو کرنا ہے
27 آذر 1377: درگذشت دانشمند و واعظ برجسته، حجت الاسلام محمدتقی فلسفي/ تصویری از منبرهاي پرمخاطب مرحوم فلسفي پیش از انقلاب
دومی نداشت
♦️رهبر معظم انقلاب: ایشان در آن زمان مباحثى را مطرح کردند - من یک وقت به خود آقاى #فلسفى هم گفتم - که باب جدیدى در منبر بود. اصلاً این چیزها معمول نبود در منابر دینى مطرح شود؛ مثل عدالت اجتماعى در اسلام. ایشان گشاینده‌ى راه جدیدى در فنّ و هنر منبر بودند. از لحاظ این فنّ و هنر، ما کسى را مثل آقاى فلسفى ندیدیم و نشنید
"می توان با برشمردن شباهت ها و تفاوت هاي فلسفه با علم به شناخت چیستی فلسفه نزدیک تر شد. با اینکه فلسفه و علم هر دو نظام هايی برساخته از اندیشه اند، در اهمیت، روش و مقصد با یکدیگر تفاوت دارند. علوم دست به انتخاب جنبه هايی از واقعیات و اطلاعات می زنند تا بتوانند مفاهیم سازگار را با شبکه مفهومی خود تولید کنند یا مفاهیم پیشین را از آن خود سازند. مثلا در زیست شناسی گیاهان را از این جنبه نگاه می کنند که چگونه با استفاده از کلروفیل به بازتولید اکسیژن
درس گفتار اندیشه دینی با موضوع:
کلید احیای تفکر دینی در احیای علوم دینی است»
سخنران: محمدرضا امیری
ایراد شده در: بنیاد علوم فلسفي ابن سینا
دریافت
________
درس گفتار اندیشه دینی با موضوع:
چرا معنویت در دوران فلسفه کلاسیک زمین خورد؟»
سخنران: محمدرضا امیری
ایراد شده در: بنیاد علوم فلسفي ابن سینا
دریافت
سلام وقت بخیر . با استعانت از خداوند متعال کرسی علمی ترویجی با عنوان : کنکاش فلسفي در اموزش مجازی بر بنیادپساپدیدارشناسی " با ارائه آقای دکتر حمید هدایت مورخ شنبه 20 اسفند ساعت 10 الی 12 در سطح کشور برگزار خواهدشد. (حضوری و غیر حضوری ) لینک غیر حضوری https://b2n.ir/y64309
*معاد ( آخرت ) کے بارے میں تحلیلی، فلسفي اور معرفتی مباحث (28)    
قیامت میں تمام اشیاء فانی ہونگی یعنی کیا ؟   
  انسان فقیر محض ہے ۔۔۔یعنی کیا ۔۔۔تمثیلی بیان     
  قیامت لقاء اللہ کا نام ہے ۔۔۔    
لقاء اللہ سے کیا مراد ہے ؟  
اور بہت سارے لطیف مباحث
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل هاي صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهاي رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پ

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها