نتایج جستجو برای عبارت :

از دل برود هر انکه از دیده رفت

کانال ما در سروش دنبال کنید گاهگاهی که دلم میگیرد پیش خود میگویم انکه با خود دل من برد هنوز یاد کند از دل بیچاره ی من؟گفته بودند که از دل برود انکه از ديده برفت رفتی و یادت هست که چه کردی بامن؟سالهاست که از ديده ی من رفتی حیفدلم از مهر تو اکنده اس هنوز.و خدا میداند که تو یادت با کیستدلم ارام بگیرانکه جانت را سوختحال عشقش دگریستارسالی #نفس
رسولخدا ص فرمود سه خصلت است که هرکه هر سهیا بکی از انها را داشته باشد در سایه عرش خدا روزیکه جز او سایه یی نباشد 1 مردیکه بمردم دهد انچه خودش از انهامیطلبد 2 مردبکهگگامی پیش وگامی پس نگذارد تا انکه بداند خدا بان راضی است 3 مردی که از برادر مسلمانش عیبی نگیرد جز انکه ان عیب را از خود بزدابد زیرا عببی از خود نزداید جز انکه عیب دیگری برایش هویدا گردد وانسانرا همین بس که بخود بپردازد نه بدیگران 
امام صادق ع فرمود عدالت شیریتر از عسل ونرمتر از عسل و نرمتر از از کره و خوشبو تر از مشگ است  16 رسولخدا ص فرمود سه خصلت است که هرکه هر سه یا یکی از انها را داشته باشد در سایه عرش خدا باشد روزیکه جز سایه او سایه او سایه ایی نباشته  ا مردیکه بمردم دهد انچه خودش از انها میطلبد  2 مردیکه گامی پیش و گامی پس نگذارد تا انکه بداند خدا بان راضی است 3 مردی که از برادر مسلمانش عیبی نگیرد عیبی نگیرد جز انکه ان عیب رااز خود بزداید زیرا عیبی از خود نزداید جز انک
امام باقر ع فرمود برای هر چیزی قفلی است. که انرا بدونگهدارند وقفل ایمان نرمی و ملاطفت است  چه انکه هرکس نرمی را از دست دهد وخشم وقهر و خشونت پیش گیردناچار باعمالی د ست زند که ایمانش از دست برود خدا میان هوس و عقل هر کس پمخالفت انداخت تا هر که خواهد پیروی عقل کند وراه اخرت گیرد
غمت داره منو با خودش میبره به گذشته بودنتبه مادرم گفتم: دیگر تمام شد»گفتم: همیشه پیش از آنکه فکر کنی اتفاق می‌افتدباید برای رومه تسلیتی بفرستیمهمیشه پیش از آنکه فکر کنی اتفاق می افتد همیشه پیش از انکه فکر کنی اتفاق می افند همیشه پیش از انکه فکر کنی اتفاق میافتد همیسه پیش اط انکه فکر کنی اتفاق میافتد همیشه پیش از آنگههمیشهفکر کنی اتفاق افتاده بود ذیگر تمام شده بود تمام شده بود باید برای خودم تسلیتی بفرستم چرا که غمت مرا خواهد کشت
 ابان بن تغلب گوید شنیدم حضرت صادق ع میفرمود هیچ بنده ای نیست که گناهی کند واز ان پشیمان گردد جز اینکه پیش از انکه طلب امرزش کند خدا گناهش را بیامرزد هیچ بنده ای نیست که خداوند بر او نعمتی ارزانی دارد وبداند که ان نعمت از طرف خدااست جز اینکه خداوند پیش از انکه او سپاسگزاری انرا کند اورا بیامرزد 
امام صادق ع فرمود صبر نسبت بایمان مانند سر است نسبت به تن هرگاه سر برود تن میرود همچنین است هر گاه صبر برود ایمان میرود 6 ابو بصی. گوید شنیدم امام صادق ع مبفرمودازاد مرد در همه احوال ازاد مرداست اگر گرفتاری برایش پیش ایدصبر کند واگر مصیبتهابر سرش ریزد اورا شکسته نکند اگر چه اسیر شودو مغلوب گردد و سختی جایگزین اسایشش شو د چنانکه یوسف صدیق امین صلواتالله علیه  را بردگی و مغلوبیت و اسارت زیان نبخشیدو تاریکی و ترس چاه و انچه بر سرش امدزیانش نزد ت
حضرت ابوالحسن ع قرموده هرکه برادر مومنش  برای حاجتی نزد او اید رحمتی باشد که خدای تبارک وتعالی بسوی او کشانبده پس اگر انرا بپذیردبولایت ما پیوستن داده وولایت ما بولایت خدا پیوسته است و اگر با وجود انکه توانابی بر قضاحاجت او دارداورا رد کند خدا در قبرش ماری از اتش باو مسلط کند که تا روز قیامت اورا بگزد وچه انکه امرزیده باشدیا معدب گناه دیگری داشته باشد یا نداشته باشد  واگر حاجت حواه اورا معذو ر دارد وضعش بدتر است  شرح یعنی علاوه بر گردن مار
روح از این حجله‌ی بی‌عشق به جایی برودبدرد خرقه و در سوی نوایی برود گوش کن تا شنوی از فلکت صد آوازجان رحیل است پی نور و صدایی برود ساقی از مغفرت باده گرم نام دهدشاید این دلشده امشب به هوایی برود خانه‌ام میکده‌ها گشته، چه سرگردانم؟قول حق نیست به یابنده جفایی برود کاسه‌ی عقل سر چرخ عداوت شکنممرغ دل بال کشد نغمه‌سرایی برود دلقک وهم بجنبانده سر از محنت عقلوقت آن است که این گلّه چرایی برود هر چه جز باده مرا عطر ندامت بدهدجان چو بشنید بوی با
نام فیلم بهنام بهزادی ست. فیلمی که شاید قصه ی این دوره و زمانه باشد. همه ، جای خودشان هستند دقیق و درست. انکه پایین است. انکه بالاست و انکه ان وسط ها جای گرفته.منظورم آدمهای مختلف طبقات اجتماعی اند.
 
 نمیدانم به این خاصیت چه میگویند این که فیلمی برای مخاطبش دیر روی غلتک می افتد. " من میترسم " بهنام بهزادی هم این گونه است.
 نماهایی که از بالا از میدانهای شهر گرفته شده جالب هستند.
 
آدم باید یک شهید داشته باشد که وقت خوشحالی و ناراحتی برود پیشش و درد و دل کند. برود بگوید فلانی مژده بده! برود بگوید فلانی به مشکل برخوردم. برود بگوید برایم پدری کن. برود بگوید دارد باران می بارد، دعا کن برایم که دعا زیر باران مستجاب است. برود بگوید پدری یادت نرود! برود بگوید . 
آدم یک شهید میخواهد حتما و الا زندگی سخت میشود.
رسول خدا ص فرمود زمانی برای مردم پیش اید که سلطنت جز بوسیله کشتن ستمگری بدست نیابد و ثروت جز با غضب و بخل پیدانشود ودوستی جز بوسیله ببرون بردن دین وپیروی هوسهوس بدست نیابد پی کسبکه بان زمان برسد وبر فقر ثبر کند با انکه بر ثروت توانایی داسته باشو د و بر دشمنی مردم صبر کند با انکه بردوستی توانا باشد یعنی بتوانداز راه از دست دادن دین و پیروی هوس جلب دوستی کند ولی نکند و بر ذلت صبر کندبا انکهبر عزت توانا باسد خدا ثواب پنچاه صدیق از تصدیق کنندگان
ابان بن تغلب گوید شنیدم حضرت صادق ع  میفرمود  هیچ بنده ای نیست که گناهی  کند از ان پشیمان گردد  جز  اینکه پیش از  انکه طلب  امرزش کند  خدا گناهش را بیامرزد و هیچ بنده ای   نیست که خداوند بر او نعمتی. ارزانی دارد و بداند که ان نعمت از طرف خدا است جز اینکه خداوند  پیش از انکه او سپاسگزاری  انراکند اورا بیامررد   1 عباس غلام   حضرت رضا ع کوید  شنبدم انحضرت  ع  میفرمود  پنهان. کننده  کار نبک کردارش برابر  هفتاد  حسنه است و اشکار کننده ان کار بد م
  رسولخدا. ص  فرمود نبود زمانیکه  جرییل نزد من اید جز ان انکه غالبا میگفت ای محمد ازو دشمنی  مردم بپرهبز  5 امام صادق ع فرمود جبرییل به پیغمبر  گفت  از گفتگو  و ستیزه با مردم. بپرهیز   7 امام صادق فرمود از بر انگیختن شر بپرهیزید زیرا دشمن دل را مشغول کند و مو جب. نفاق شود و کینه ها پدید ارد 10 رسولخدا. ص فرمود هیچکاه نبود  که جبرییل  نزد من ابد جز انکه  مرا موعظه مبکردو اخرین  سخنش بمن این بود که ار دشمنی با مردم بپر. هیز زیرا که ان عیب  نهفته را ا
 حضرت صادق ع فرمود رسولخداص فرموده است خدای عزوجل فرماید و هیچ  بنده این نباشد که من بخواهم  اورا ببیهشت ببرم  جز انکه اورا پس ببلایی در تنش دچار کنم پس اگر ان کفاره گناهنش شد که پاک.شود وگرنه هنگام مرگش بر او سخت گیرم. تا نزد من اید و گناهی بر او نبآشد  سپس اورا ببهشت برم وهیچ بنده ای  نباشد که بخواهم اورا بدوزخ برم جز انکه تنش را سالم کنم  پس  اگر بدان سبب انچه از من خواهد بپابان رسد حسابش پاک  شود که اورا بس باشد و گرنه در اخر کار مرگ را بر او
امام صادق ع فرمود خدای تبارک و تعالی  در فران بیان هر چیز را فرو فرستاده تا انجاکه بخدا سوگند چیزیاز احتیجات بندگان فرو گذار نفرموده و تا انجا که هیچ بنده ای نتواند بگوید ایکاش این در قران امده بود جز انکه در قران فرو فرستاده است 2 امام باقر ع میفرمودخدای تبارک وتعالی چیزی از احتیاجات امت را وانگذاشت جز انکه
 انرادر قرانش فروفرستاد وبرای رسولش بیان فرمود و برای هر چیز اندازه. و مرزی فرار داد و برای  رهنمایی ان رهبری گماشت برای کسیکه از ان مر
نافع بن ارزق بامام باقر ع عرضکردم بمن بفرماییدخدا  از چه زمانی بوده  فرمود مگر چه زمانی نبوده تا بتو گویم از چه زمانی بوده  منزه باد انکه همیشه  بوده و همیشه باشد  یکتا بی نیاز است همسر و فرزند  نگیرد 2 مردی از پشت نهر بلخ امد و خدمت حضرت رصا ع رسید و عرضکردمن از شما مساله ای میپرسم اکر  چنانچه میدانم جواب گویی بامامنتت معتقد شوم  امام فرمود هرچه خواهی  بپرس عرضکرد بمن بگو پروردگارت  از کی بوده و کجا بوده وچگونه بوده وتکیه اش بر چیست امام فرم
امام صادق ع از پیغمبر نقل میکند که فرمود ای علی هیچ تهیدستی  سخت تر از نادانی و هیچ مالی سود بخش تر از عقل نیست 26 امام باقر ع فرمود چون خدا عقل را افرید باو فرمود پیش بیا پیش امد فرمود برگرد بر گشت فرمود بعزت و جلالم مخلوقی بهتر از تو نیافریدم امر ونهی و پاداش وکیفرم متوجه تو است 27 اسحاق بن عمار گوید بحضرت صادق ع عرض کردم نزد او میروم وتمام سخنم را میگویم او تمام مقصود مرامیفهمد و مردی دیگر نزد او میروم وسخنم را باو میگویم او طبق گفته من جواب می
زیبا،مهربان و نجیب بود
چشمانش همانند طلوع آفتاب در میان کوهی زیبا بود،لبخندش گلی سرخ بود که در میان گاری از لبخد مردمان میدرخشید و من همیشه ی همیشه ی همیشه برای بدست آوردن آن لبخند میکوشیدم.وزش باد در میان موهایش زیباترین نقشی بود که میدیدم و صدایش زیباترین سمفونی بود که گوش هایم را نوازش میداد.
دوستش داشتم، ولی جرعت گفتنش را نه
با خود میگفتم:فردا بهش خواهم گفت. و شب را با خیال به آن که چگونه به او ابراز کنم میگذراندم.
حال در فردایم اما دخت
 رسول خدا ص فمود چه زشت است فقر بعداز ثروتمندی وچه زشت از است گناه بعداز خواری و درویشی وزشت تر از ان کسی عبادت خدا کنو و سپس انرا واگذارد شرح زشتی فقر بعداز ثروتمندی یا از لحاظ  اسراف و تبذیرو بکار ماندن  و خرج کردنست وبا از لحاظ اینستکه انسان با وجود انکه ثروت  دارد مدتی با دست باز زندگی میکرده است نا گاه طریق بخل وخستپیش گیرد و چون فقرا زندگی کند و یا مقصود زشتی در نظر اهل  دنیاست اگر چه نزد خدا پسندبده باشد و تما زشتی گناه بعداز خواریو درو
امام باقر ع فرمود در رسول خدا ص سه چیز بود که در هیچ کس جز او نبود 1 سایه نداشت نور تحتاشعاع خورشید نمیگشت 2 ازراهی نمیگذشت جز انکه هر کس بعد از دو روز و سه روز از انجا میگذشت واسطه بوی خوشش میفهمید پیغمبر از انجا عبور کرده است 3 از هیچ سنگ ودرحتی عبور نمیکرد نمیکرد جز انکه برای او سجده میکرد واین بعنوان احترام بود نه عبادت و معنوی بود نه ظاهری نظیر نظیر تسبیح موجودات خدا را امام صادق ع فرمود چون رسولخدا ص را بمعراج بردند جبرییل او را بجایی رسانی
نه. نباید. نباید حتی از شعاع پانصد متری اش بگذری. نباید یک لحظه، فقط یک لحظه احتمال برود که تو را ديده است. اصلش تو را برای ديده نشدن آفریده اند. ببیندت که چه بشود. که اوقاتش تلخ شود؟ که راهش را کج کند؟ که احساس نا امنی کند؟ که کلا اتفاقی نیفتد؟
راستی نکند واقعا کلا اتفاقی نیفتد. هیچ وقت هیچ اتفاق خاصی نیفتد. تا انتهای نامعلومش همین طور پیش برود.
حضرت ابوالحسن ع هر که برادرمومنش براب حاجتی نزد اواید  رجمتی باشد که خدای تبارک وتعالی بسوی او کشانیده  پس اگر انرا بپزرد بولایت ما پبوستن داده وولایت مابولایت خدا  پیوسته است و اگر با وجود انکه توانایی بر قضا حاجت او دارد اورا رد کند خدا در فبرش ماری از اتش باو مسلط کند که روز قیامت اورا بکزدچه انکه امرزبده یا معذب گناه. دیگری داشته یا نداشنه باشد  واگر حاجت خواه اورا معذور دارد وضعش بدتر است شرح یعنی علاوه بر گزیدن مار عذابش بیشترش  کنند
امیرالمومنین ص میفرماید باید در دلت احتیاج بمردم و بی نیازی از ایشان پیدا گردد. و احتیاچ بانها در نرم زبانی و خوشروییت باشد وبینیازیت ازانها در خفظ  ا.برو ونگهدآری عزتت باشد  شرح عالیترین دستور معاشرت  و بر خورد با مردم را  امیرالمومنین ع در این جمله بیان میکند و حاصلش اینستکه انسان باید دوعقیده داشته باشد یکی انکه در معاشرت بهم نوع محتاجست زیرا  طبعااجتماعی افریده شده و در بقا ی خود بانها محتاجست پس لازم است رم گفتار وخوش برخورد باشددیگر
اسحاق بن عمار گوبد بحضرت صادق ع عرض کردم نزد مردی مبروم وبعضی از سخنم را میگویم او تمام مقصود مرا میفهمد و مرد دیگر نزد او میروم وتمام سخنم را باو میگویم او طبق گفته من جواب میدهد و مردی دیگر نزد آو میروم و سخنم را میگویم او چون مقصو د مرا نمیفهمد  میگوید در باره بگو فرمود ای اسحاق میدانی چرا چنین است گفتم نه فرمود انکه سخن ترا از بعض گفتارت میفهمد  کسی است که نطفه اش با عقل خمبر شده است و انکه پس از اتمام سخنت جوابترا میگوید کسی است که عفلش ودر
 ابان تغلب از امام صادق ع حدیث کند که فرمود  مردم بر چهارگونه هستند من عرضکردم فدایت شوم انها کبانند  فرمود یکی مردی  که ایمان دارد ولی قران باو داده نشده  دیگر مردی که قران را دارد ولب ایمان ندارد  سوم مردی که هم. فران باو داده اند  وهم ایمان را جهارم  مردبکه نه قران را داراست  و نه ایمان  عرضکردم قربانت گردم رای من حال اینها رابیان  و شرح فرمایید فرمود اما انکه ایمان دارد ولب قران بدو داده نشده  چون میوه یا خرما  ایست که مزه اش  شیرین است و
تو هنوز آنجایی و دست تکان می دهی و می خندی. دیدی پرنده ها هم پریدند و مردند؟ دیدی خورشید خوش خرامانت هم سیاه شد و رفت و پشت سرش را هم نگاه نکرد؟ دیدی شب شد؟ دیدی هر چقدر انتظار کشیدیم نرسیدیم؟ راستی کجا بودیم که رفتی که رفتی که رفتی؟ کجا بودیم که پشت سرت را دیوار کشیدی و گفتی گور پدر هر که پشت سرم ایستاده و زل زده به جای پای قدم هایم؟ جای پایت هم محو شد. و من در انتظارم که خاطراتت هم روزی به دست باد بیفتد و برود که برود که برود. آنچنان که تو رفتی، ن
رامون کالدرون (مدیر سابق رئال) :وقتی فرگوسن فهمید که رونالدو می خواهد به رئال برود با شرایطی مشابه او را به بارسلونا پیشنهاد داد
به رونالدو گفت که میتواند برود اما فقط به شرطی که به بارسا برود ، با این وجود رونالدو تعهد و تعصبش به رئال را نشان داد و به همین خاطر به برنابئو آمد
بازپروری مثل نویسی از دل برود هرآنکه از ديده برفت
بازنویسی مثل نویسی از دل برود هرآنکه از ديده برفت
انشا درباره مثل نویسی از دل برود هرآنکه از ديده برفت
پایه دوازدهم صفحه۲۶ مثل نویسی از دل برود هرآنکه از ديده برفت
ادامه مطلب
بنام خداوند بخشنده و مهربان
باسلام.

چسب دوقلو جزو قدیمی ترین چسب ها می باشد چسب دوقلو هنوز هم جزو بهترین ها می باشد! این چسب، با مخلوط کردن دو ماده "رزین و هاردنر" به وجود می اید و سخت و محکم میشود.
چسب دوقلو با تجربه شخی خودم،حدود یک روز طول می کشد که به طور کامل و مستحکم خشک شود! (اما در مدت زمان 5 تا 30 دقیقه هم می تواند کمی مستحکم و خوب شود ! )
از چسب دوقلو می توان در جاهای که نیاز است،فی به پلاستیکی اتصال یابد،یا شیشه ای به پلاستیکی اتصال یا
امام صادق ع فرمود ای مفضل کسس که تعقل نکند رستگار نگردد و تعقل نکند کسیکه صبرکند پیروز شود دانش سپر بدبختی است  وراستی عزت است ونادانی ذلت فهمیدن بزرگواری و سخاوت   کامیابی و خوش خلقی دوستی اورنده است کسیکه باوضاع زمانش اگاه باشد اشتباهات بر او هجوم نیارد دور اندیشی همان بد بینی است واسطه بین انسان و رسیدن بحقیقت نعمت وجود عالم است ونادان در این میان بد بخت است خدا دوست کسی است که او را شناخت و دشمن انکه خود سرانه خویشرا در زحمت شناساییش ان
گسترش ضرب المثل از دل برود هر آنکه از ديده برفت+عکس پروفایل

 سایت تفریحی » کد تو ابزار وبلاگ » سایت سرگرمی
در این پست از سایت کد تو انشا ضرب المثل از دل برود هر آنکه از ديده برفت و گسترش از دل برود هر آنکه از ديده برفت,  داستان و مفهوم یا ریشه ضرب المثل از دل برود هر آنکه از ديده برفت به طور مفصل همرا با بازنویسی به صورت جامع مطالعه می کنیم.
سوالات و موارد بررسی شده شامل موضوعات:
گسترش از دل برود هر آنکه از ديده برفت
معنی شعر از دل برود
قدرت از منطق شیرین #سخنگو برود
ناگهی باد خزان آید و این رونق و آب
که تو می‌بینی ازین گلبن خوشبو برود
#سعدی
#کانال_آوای_شبانه_پارسا
#اخبار_روز_ایران_و_جهان
-tumblrhttps://avayeshabane.tumblr.com
آخرین خبرها و اتفاقات روز در وب سایت:
websitehttp://aparssa.wordpress.com
منبع خبری کانال:
#BBC_News
مشاهده مطلب در کانال
دلتنگی چیزی نیست که با دارو حل بشه دارو بخوری و بگی آخیش یکم دردم کمتر شده ولی وقتی قلبت (از نظر احساسی منظورمه)درد میگیره انگار یه چیزی توی زندگیت کم داری انگار حکمران تمام بدنت قلبته وقتی دلش گرفته دیگه نمیشه به حالت اولش برگرده کلی باید با خودت کار کنی که حالت خوبه باشه . 
گاهی تصورات ادم غلط در میاد دیگر یا شاید بگم دوست داری رویاهات واقعی باشن ولی دنیا واقعی اینجوری نیست.
گفتا که از دل برود هر آنکه از ديده برفتمن از ديده نرفته از دل بروم
دوش آمد به برم رقص کنان رقص سماگفتمش این که , چه حالیست چه حالید شماصحبت پیر مغان را به که گویم به که گویم , که مگوستراز اهل دل واهل دل و اسرار خداسر بر آورد نگاری ونگاری که به بزمم بنشستگفت سالک بنگر آینه راصوفیه کاشف اسرار شمایید شماسر زدن بر سوی کویش نتوانم ، نتوانم دیگراین طریقیست که بی سر که بی سر برود سوی خدا
انگار این چند وقت نتوانسته ام درست نفس بکشم! بعد صبحانه امدم توی اتاق و بوی خودم از لای در خورد توی صورتم! الان هم در کمد را چارطاق باز گذاشته ام و لباس ها را ریخته ام روی تخت، نتیجه انکه بو شدت گرفته! قابلیت این را دارم که بابت بوییدن بوی خودم روزی هزار بار از اتاق خارج و دوباره به ان وارد شوم!
درد یعنی که نماندن به صلاحش باشدبگذاری برود! آه. به اصرار خودت!بگذاری برود در پی خوشبختی خودو تو لذت ببری از غم و آزار خودتدردیعنی بروی،دردسرش کم بشودبشوی -عابرِ آواره ی- افکار خودتاینکه سهم تو نشد درد کمی نیست ولیدرد یعنی بزنی دست به انکار خودت
هرگز از یاد من آن سرو خرامان نروداز دماغ من سرگشته خیال دهنتبه جفای فلک و غصه دوران نروددر ازل بست دلم با سر زلفت پیوندتا ابد سر نکشد و از سر پیمان نرودهر چه جز بار غمت بر دل مسکین من استبرود از دل من و از دل من آن نرودآن چنان مهر توام در دل و جان جای گرفتکه اگر سر برود از دل و از جان نرودگر رود از پی خوبان دل من معذور استدرد دارد چه کند کز پی درمان نرودهر که خواهد که چو حافظ نشود سرگرداندل به خوبان ندهد و از پی ایشان نرود
کصخلانه به نظر می رسد اما کاملا منطقی ست که بخواهم لال نباشم و بنویسم.خودت چون نویسنده ای حتما اهمیتش را میدانی.که ننوشتن با خل ها چه میکندالبته دردش از نوشتن کمتر استناشیانه نیست این رفتارها.امدم که بنویسم و بخوانیبدون انکه یادت بیاید اویی که این کسشرها را مینویسد همان است که . بخوان و به یاد نیاور
یک بار برای همیشه باید با این افسردگی لعنتی خداحافظی کنم
این دیگر غیر قابل تحمل شده باید برود 
برود برای همیشه
میخواهم دست خودم را بگیرم
و از ته این باتلاق لعنتی بیرون بکشم
و این کار را از همین لحظه شروع میکنم
دیگر غصه نمیخورم 
اظطراب بیخودی به دلم راه نمیدهم 
و مثبت و پر انرژی برای اهدافم تلاش میکنم. 
ابو عدیس گوید حضرت باقر ع  ای صالح ظاهر اینست  که صالح تام ابو عد یس بوده پیروی کن ار کییکه تورامبگریاندو اندرزت میدهدو پیدوی مکن از انکه تورا بخنداند و گو لت زند و بزودی هم ی  بر خوا در ایید وبدانید شرح فیض ره گوید یعنی چون بر خداک تعالیدر ایید صدق این گفتار و حقیقت  ان اشکار گردد ولی اکنون در زیر پرده های غرور و خود بینی پنهان است
آن صبح که آمدیشعری قشنگ بودی بر پاهایش ایستادهآفتاب با تو وارد شد و بهار نیزورق های روی میز بُر خوردندفنجان قهوه که پیش رویم بودپیش از انکه من از آنها بنوشم ،مرا نوشیدندو اسب های تابلو وقتی تو را دیدندبه سویت چهار نعل تاختند.
 
"نزار قبانی"
رسولخدا ص فرمود سه خصلت است که
 هر کس داشته باشد بتمام خصال ایمان رسیده است 1 چون راضی وخوشحال باشد رضا یتش اورا بباطلیدر نیاورز چوون خشم کند خشمش اورا از حق خارج نسازد  3 چون قدرت یابد بانچه از ان نیست دست دراز نکند حدیث 30ا میرالمومنن ع فرمودبرای اهل دین علاماتی است که بدان شناخته شوند راستگویی و ادای امانت وووفای بپیمان و صله رحمو ترحم بر ضعیفان و کم دنبال گیری از ن یا فرمود کم نزدیکی کردن با ن و بذل نیکی و حسن خلق وگشاده خلقی و پبروی
چمدانمان را میبندیمو به ترس هایمانعمل میکنیممیرویمپیش از انکه تنهایمان بگذارندمیدویمپیش از آنکه جا بمانیممیمیریم پیش از آنکه زندگی را از ما بگیرندچمدانمان را میبندیم و خیره به دراز دست میدهیماز دست میرویماز دست.این دست و آن دست میکنیمچمدانمان را میبندیم چمدانمان را میبریمچمدانمان را.
داود رقی از امام صادق ع راجع بقول خدای عزوجل دو عرش خدابر اب بود پرسیدم فرمود در این باره چه میگویند عرض کردم میگویند عرش روی اب بود و پروردگار بالای ان فرمود دروغ گویند هر که این گمان کند خدا را محمول قرار داده واورا بصفت مخلوق وصف کرده است واورا لازم اید که چیزیکه خدارا حمل میکند تواناتر از او باشد عرضکردم قربانت گردم شما برایم بیان کنید فرمود پیش از انکه زمینی یا اسمانی یا جن وانسی یا خورشیدو ماهی باشد خدا دینش وعلمش را باب عطا فرمود  مقصو
امام باقر ع فرمود حکایت شخص حریص بدنیا حکایت کرم ابریشم است که هر چه بیشتر برخود تند امدنش دور تر شود تا انکه از غصه بمیرد امام صادق ع در انچه لقمان پسرش را موعضه گرد این بود که پسرجان مردم پیش از تو برای فرزندان خود اموالی گرد اوردند ولی نه ان اموال گردامده باقی ماندونه اولادی که برای انهاگرداورند و همانا و بنده مزدوری باشی که بکاری دستورت داده اند  واجرتی برایش وعده داده اند پس کارت را تمام کن واجرتت را تمام بگیر  در این دنبامنند گوسفندی م
 امیرالمومنین ع فرمود رسولخدا ص  فرمود بنگرید که با چه کسی هم صحبت هستید زیرا هیچکس نیست که مرگش فرارسبد جز انکه یارانش در پیش خدا برابرش مجسم شوند اگر از نیکان باشد نیکانند وبدانها شاد شود واگر از بدان باشد بد هستند و بداند که بسر نوشت انان دچار شود و هیچکس نیست که بمیرد و هنگام مرگش برابر او مجسم نشود 
یکی از لج آورترین جملاتی را که بزرگ و تیتر وار روی جلد بعضی از کتاب ها میخوانم این است:
این کتاب را نمی توانید روی زمین بگذارید
یکی نیست بگه روی زمین که هیچی ،یک دفعه می بینی که یک هفته گذشته و هنوز فصل دوم کتاب هستیم
ننویسد دیگه
کتاب ،وقتی کتاب هست که خودش خواننده را جذب کند نه اینکه با کلی تبلیغ و بیا این ور بازار جلب توجه کند
یک چیزایی مثل اون جمله که میگه گل آن است که خود ببوید نه انکه عطار بگوید
چرچیل نخست وزیر سابق  بریطانیا میگوید:
یک روز  برایشرکت در یک برنامه ی تلویزیونی به بی بی سی دعوت شده بودم .  سوار تاکسی شدم و پس از رسیدن به مقصداز راننده درخواست کردم که حدودا چهل دقیقه منتطر من بماند تا بازگردم .اما راننده عذرخواهی کرد و گفت :واقعا شرمنده ام نمیتوانم منتظر شما بمانم من باید هرچه سریعتر به خانه بازگردم تا سخنرانی وینستون چرچیل را بشنوم .
چرچیل میگوید :از شنیدن حرفهای راننده احساس غرور کردم و خوشحال شدم که شنیدن سخنرانی من
 علی بن حسین صلوات الله علهما میفرمود من دوست دارم  که بر پروردگارم وارد شوم در حالیکه. عملم برابر باشد هر روزش از روز پیش کمتر نباشد  حدیث 6امام صادق ع فرمود مبادا عملی رابر خود واجب گردانی و تا 12 ماه از ان دست بر داری  شرح مقصود ایسنکه انجامعملی را پیش خود تصمیم گیری وبدان ملتزم شوی نه انکه از راه نذر وعهد ویمبن  بر خود واجبوگردانی  زیرا شکستن و برهم زدن این امور جایز نیست وهر یک کفاره مخصوصی دارد
ابن کثیر گوید امام صادق ع در باره ایه شریفه 40 سوره 27 کسی که دانشی بکتاب داشت کسی که دانشی بکتاب داشت اصف بن برخیا بقول مشهور  گفت من ان تخت را نزد تو اورم  پیش از انکه چشمت را بهم زنی انگاه انگشتانش را باز کرد وبر سینه اش گذاشت و سپس فرمود بخدا که همه علم کتاب نزد ماست ولی اصف اندکی از انرا میدانست واز برکت همان مقدار بود که توانست تخت بلقیس را در چشم بخم زدنی سلیمان حاضر کند و خدایتعالی ابن داستان را در سوره  نمل بیان مبکند 
 امام باقر ع فرمود همانا خدای  عزوجل میفرماید  بعزت. وجلال و عظمت و علو و بلندی مقامم. سوگند که هیچ بنده یی خواست مرا برخواست. خود اختیار نکند جز انکه زندگیش را روبراه کنم  از تباهی نگهش دارم و اسمانها وزمین را ضامن را روزیش سازم و خودم پشت سر تجارت هر تاجری برای او باشم یعنی دل. تجار را متوجه او کنم تا با او دادو ستد کنند وسود برد یا انگه خودم  بجای تجارت هر تاجری باو. سود. رسانم
حضرت صادق ع فرمود مومن بهر مرگی میمیرد جز صاعقه زیرا در حالیکه او ذکر خدای عزوجل میکند باو اصابت نکند  یزید بن معاویه عجلی گوید حضرت صادق ع فرمودصاعقه ها بکسبکه ذکر خدا گوید وذاکر است اصابت نکنند، گوید من عرضکردم  ذاکر کیست فرمود انکه صد ایه بخواند شرح مجلسی ره گوبد یعنی در هر  شب وروز صد ایه بخواند ایه بخواند یا در هر یک از شب و روز 
رسولخداص فرمود نبود زمانیکه جبرییل نزد من اید جز انکه غالبا میگفت ای محمد از بغض و دشمنی مردم بپرهیز   6 امام صادق ع فرمودجبرییل  به پیغمبر  گعت از گفتگو و ستیزه با مردم بپر هیز  7  امام صادق ع فر مود از بر انگیختن شر نپرهیزد که موجب گناه وغرامت شودکو عیب پوشیده را اشکار کند 8 وو فرمود از دشمنی با مردم بپرهیز زیرا دشمنی دل را مشغول کند وموجب نفاق شود  وکینه ها پدید ارد
به گمانم زندگی هیچ کاری ندارد جز انکه به ادمهایش ثابت کند اشتباه فکر میکرده اند. این را خیلی خیلی وقت پیش یک گوشه وبلاگ نوشته بودم. شاید برای همین است که خیلی وقت است اموخته ام. حکمی ندهم. قضاوتی نکنم. اصلا حرفی نزنم. و به خدا که به سن و سال هم ربطی ندارد. آدم های مسن تر زیادی را ديده ام.
 کار سختی است. فکر است دیگر.  از فکر بازیگوش تر هم مگر میتوان پیدا کرد. به نظرم تا حدی موفق بوده ام. مخصوصا از وقتی بابا رفت، خدا میداند که چقدر دندان بر جگر گذاشت
#حدیث_مهدوی 
امام هادی(ع)
اذا رفع علمکم من بین اظهرکم، فتوقعوا الفرج من تحت ارجلکم».
هنگامی که نشانه ی شما از میان شما برود، منتظر فرج باشید از زیر پای خود».
کمال الدین/ ص381 و  بحار الانوار/ ج51/ ص159علامه ی مجلسی در توضیح این حدیث فرموده اند: مراد از علم» امام معصوم است که حجت خدا و آیت خداست و نشانه ایست که مردم به وسیله ی آن از شاهراه هدایت گم نمی شوند. و منظور از زیر پا، نزدکی آن است، یعنی اگر امام از میان شما برود و از دیدگان شما غایب باشد، دی
امام صادق ع فرمود هیچ مسلمانی ار برادرمسلمانش درراه خدا وبرای خدا دیدن نکند جز انکه خدای عزوجل فریادش زند ای زایرخوش باش و بهشت برابت خوش باشد امام باقر ع عرمود خدای عزوجل را بهشتی است که جزسه کس واردش نشوند  مردیکه بر زیان خود بحق. حکم کند و مردیکه برادر مومنش را برای خدا زیارت کند و مردیکه برای خود برادر مومنش را بر خودترجیح دهد
همه خر و گاگولن فقط خودش میفهمه
همه فلان و فلان و فلانن خودش بیساله !
+ اخریه واقعا پر معنی بود !
+ دم اخریه غیبت نکنم :)
+ سارا اون روزی میگفت یه وقتایی ادم بیشتر از اینکه با دیگران غیبت کنه پیش خودش داره غیبت میکنه . راست میگفت !
+ و همچنان معتقدم زوده راجع به ۹۷ بنویسم . فردا شب دقیقه نود :)
+ میم میگه حالا اخر سالی خون خودتو کثیف نکن ! 
   باشه باشه !
چند دقیقه بعد،رعنا توی اتاق خواب داشت وسایلش را جمع می کرد که برود خانه مادرش.بهمن دقیقا رو به رویش نشسته بود و هرچه رعنا را صدا می کرد،رعنا جوابی نمی داد. از جایش بلند شد و رفت در ورودی ساختمان را قفل کرد.می خواست با این کار مانع رفتن رعنا بشود،اما کارش احمقانه بود. هنوز مثل بچگی هایش فکر می کرد. یک بار هم که می خواست نگذارد مادربزرگ برود خانه شان،کفش هایش را قایم کرده بود توی انباری؛مادربزرگ با کفش دیگری رفت. اما این بار قصه کمی فرق می کرد؛ به
  رسولخدا ص فرمود هرکه سه نفر از مسلمین را اطعام کند خدا اورا از سه.  بهشت در ملکوت اسمانها اطعام کند  1 فردوس 2. جنت عدن 3. طوبی و ان درختی است که از جنت عدن بیرون ابد  و پر وردگار ما انرابدست خود کاشته. است   یعنی انرا تنها  بقدرت خود بدون وساطت  فرشته اسباب دیگری  افریده است  4 امام  صادق ع فرمود مردی نیست که دوتن از مومنین را بخانه خود برد و بقدر سیری انها بخوراند جز انکه این عملش. بهتر از ازاد کردن یک بنده باشد
حضرت باقر ع فرمود  رسول خدا ص فرمود من نخسخین کسی هستم که روز قیامت بر خدای عزیز جبار وارد. شوم باکتابش واهل بیتم   سپس امتم  وارد شوند پس از بپرسم چه کردید با کتاب خداو اهل بیتم  5 حضرت صادق ع فرمود همانااین  قران. کتابی  است که در ان است جایگاه نور و هدایت  چراغها شب تار   پس شخص تیر بین باید که در ان دقت کند برای پر توش نظر خویش را بگشاید زیرا که اندیشه کردن زندگانی دل بینا است چنانکه انکه جویای دوشنی است در تاربکی ها بسبب نور راه پبماید
سلام به همه شما دوستان .آره بازم منم .اینبار می خواهم درباره خود دوچرخه با شما صحبت کنم.دوچرخه وسیله ای کار آمد است که از قدیم الایام با ماست .متاسفانه هنوز فرهنگ دوچرخه ودوچرخه سواری در خیلی از کشور ها جا نیوفتاده است.به نظر من این روندی که ما انسان ها داریم پیش می بریم کاملا اشتباه است .زیرا با اینکار خود نه تنها آینده خود بلکه نسل بعد را هم مورد حمله قرار می دهیم .مگر چه اشکالی دارد که فردی با دوچرخه سر کار برود یا به خرید برود.اگر دست ما انسا
حارث یا پدرش مغیره بامام صادق ع     عرض کرد  بامام صادق عرض کرد وصیت لقمان بپسرش چه بود فرمود در ان وصیت مطالب شگفتی بود وشگفت تر از همه این که بپسرش گفت از خدای عزوجل چنان بترس که اگر نیکی. جن وانس را بیاوری ترا عذاب کند و بخداچنان امیدوار باش که اگر گناه جن وانس را بیاوری بتو ترحم کند سپس امام صادق ع فرمود پدرم میفرمود هیچ بنده مومنی نیست. جز انکه در دلش دو نور است نور خوف و نور رجا که اگر این وزن شود از ان بیش نباشد و اگر ان وزن شود از این بیش ن
گسترش ضرب المثل از دل برود هر ان که از ديده برفت
مثل از دل برود هر ان که از ديده برفت»
باسمه تعالی
روزگاری جهان دوشهر بود، که در موازای هم قرار گرفته بودندو آسمانی همچو آیینه ،حَدّ واسط این دوشهر،به تماشای زندگانی بشر در دو جهان نشسته بود.
نام شهر بالا دل و شهر پایین ديده بود ،مردم شهرِ دل ،حقیقت بودند و سایه آنها در شهر ديده زمام اختیار زندگی را به دست داشت و مردم شهر دل نظاره گر سایه خودشان در شهر ديده بودند .درواقع داستانی که میخواهم از جو
حضرت صادق ع فرمود همانا خدای عزوجل فرماید همانا خدای  عززوجل فرماید  هرکه بسبب ذکر من از درخو است و پرسش از من سرگرم شود  بطوریکه در خواست و حاجت خودرا فراموش کند باو بدهم بهتر از انجه میدهم بانکس که از من د.خواست کند  وذکر من اورا یر گرم تکرده. 2 ونیز انحضت ع فرمود همانابنده ای بخدای عزوجل حاججتی دار  وبه ثناوستایش  بر خدا و صلوات شود پس خدا وند حاجت اورابر اورد بی انکه در باره ان در خواستی کرده باشد 
اموزش گداشتن صحیح کلاه بره ی تکاوری یا همان کلاه کج .
1. کلاه را خوب نگاه کنید سمت راست کلاه باید ارم باشد .
2. کلا ه را جوری بر روی سر بگذارید  که ارم بالا و متمایا به بغل ابروی سمت راست بدن باشد.
3. لبه ی سمت چپ کلاه را بکشید تا بنا گوش را بپوشاندو
4. برای انکه ارم کلا خوب بایستد کارت تلفن را سوراخ کرده و از داخل کلاه به محل اتصال کلاه با ارم بچسبانید تا دیواره ی کلاه محکم و صاف بایستد.
اصلا  نمی توانم به چیز دیگری جز محدثه فکر کنم. تا امروز بعدازظهر خبری ازش نبود. نگرانش شدم تا ساعت شانزده آمد. دلم آرام گرفت. می خواستم بگم نگرانش شدم و دلتنگ اما در گوشه ای از ذهنم به این فکر می کنم که قصد دارد برود. برای همین سعی می کنم اگر می خواهد بگوید راحت بگوید تا نگران من در نبودش نباشد. شما که نمی دانید چه دختر مهربانیست. البته روزی که برود؟ بهتره اینقد از رستاخیز حرف نزنم. دقیقه پیش با قلبم گلاویز شدم. مدام میگه: بریم با محدثه حرف بزنیم؟
امام صادق ع فرمود رسولخدا ص ان. که دوهگین بیرون فرشته ایکه کلید خزانه های زمین دستش بود نزد او امدوگفت ای محمد اینهاکلید های خزانه های زمین است پروردگارت بتو 
میگوید باز کن وهرچه خواهی از زمبن بر گیربدون انکه چیزی ار مفامت نزد من کاسته شود دیولخدا ص فرمود دنیا خانه کسی است که خانه ندارد وانکه عقل نداردبرای دنباجمع میکند  فرشته گفت سوگند بانکه ترا بحق مبعوث ساخته مناین  سخنرا از فرشته ایدر اسمان چهارم شنبدم زمانبکهکلید ها را بمن دادند
حضرت صادق  ع  همانا خدای عزوجل فرماید هر که بسبب ذکر من از. در خواست وپرسش از من سر گرم شود بطوری که در خواست و حاجت خود را  فراموش  کند باو بدهم بهتر از انچه  میدهم بانکس که از من درخواست  کند  وذکر  من اورا سر گرم نکرده ونبز انحضرت ع فرمود همانا بنده ای. بخدای عزوجل حاجتی دارد و به ثنای و ستایش بر خدا و صلوات بر محمدو وال محمد شروع کند تا اینکه حاجت خودرافراموش کند و سر گرم نای بر خدا وصلوات شود پس خداوند حاجت اورا بر اودد بی انکه در باره ان در
کجا می‌توانست برود ؟ کجا گُم می‌شد ؟ پیدا نبود . کسی نمی‌دانست . کسی به کسی نبود . مردم به خود بودند . هرکس دچار خود ، سر در گریبان خود داشت . ديده نمی‌شدند . هیچکس ديده نمی‌شد . پنداری اهالی زمینج در لایه‌ای از یخ خشک پنهان بودند . تنها خشکه‌ سرمای سمج و تمام نشدنی بود که کوچه های کج و کوله‌ی زمینج را پُر می‌کرد .
جای خالی سلوچ ( محمود دولت‌آبادی )
نشریه le10psort» فرانسه خبر داد که کیلیان امباپه، برای برنده شدن توپ طلا برنامه ریزی کرده تا به رئال مادرید برود.
 
آرزوی مهاجم فرانسوی برنده شدن توپ طلا است و این آرزو با انتقالش به مادرید محقق خواهد شد. قرارداد مهاجم ملی پوش فرانسوی با باشگاه پاریسی تا سال 2022 است.
 
لئوناردو، مدیر ورزشی پاری سن ژرمن در حال رایزنی است تا ام باپه را برای تمدید قرارداد راضی کند اما خانواده این ستاره جوان در تلاش هستند تا این بازیکن به رئال برود و به آرزویش بر
 
حضرت صادق ع فرمود در مناجات موسی امده است که ای موسی دنیا خانه کیفر است من ادم را برای. خطایی که ار او سرزد در ان کیفر دادم و دنیا را ملعونه قرار دادم انجه در انست مگر انچه برای من باشد ای مو سی بندگان شابیسته من باندا زه دانششان در دنیازهد ورزیدند  و دیگران بباندازه. نادانیشان بدان رغبت کردندوکسی نیست که انرا بزرگ شماره و چشمش در ان روشن گردد وهیچکس انرا زبون و پست نشمردجز انکه بدان بهره مند شود
امام صادق ع  فرمود مومن مبان دوترس.قرار دارد گناهیکه انجام. داده.  و نمیداند. خدا در باره او چه میکند 2. عمربکه باقی مانده  نمیداندچه مخا لکی  گناهانکه مایه هلاک او است مرتکب میشود پس هر صبح و هردم ترسانست و جز ترس اصلاحش نکند. زیرا ترس موجب. شودکهاز گنان. گذشته. توبه کنو ودر. اینده بیشتر بطاعت وعبادت پر دارد امام صادق ع فرمودپدرم مبفرمود. هیچ بنده مومنی نیست  جز انکه در دلش  دو. نور است نور ترس و نور. امید اگر ابن وزن شود ار ان افرون نباشد. واگر ا
از دل نرود هر آن‌که از ديده برفت / مانده به دلم همچو ایمیلان درفت
CC شدم و به سمت دیگر رفتی / غافل شده‌بودم ز حقوقی نفتی
گشتی به سرم نقطه‌ی مرجع زان رو / دیگر نرود ز سر به دل یک مهرو
گاهی ز رقیب در خیالم نالم / گاهی زخیال فارغ از احوالم
از دل برود هر آن که از ديده برفت / لکن چه کنم خیالش از ديده نرفت
لابد که پرستیژ ندارد سحرت / سحر از سر من نشد ز شب تا سحرت
حتی نروی ز ديده‌ام تا بروی / از دل که عجیب سمت او می‌گروی
خامش شو غریب بن‌دهاتی ور نه / شد آب رخت
 حضرت صادق ع به بشیر فرمود هر یک از اصحاب ما که فهم دین ندارد خیری ندارد ای بشیر هر مردی از ایشان که از نظر فهم دین بی نیاز نباشد بدیگران نیاز پیدا میکند و چون بانهانیازمندشداو را در گمراهی خویش وارد. کنند واو نفهمد 7 رسولخدا ص فرمود در زندگی جز دو نفر خیری نیست عالمیکه فرمانش برند و شنونده نگهدار انکه چون مطلبی را از دین شنید حفظ   عمل.  نماید امام باقر ع فرمود عالمیکه از علمش بهره برد یا بهره برند بهتر از هفتاد. هزار عابد است
  و " شیرین " که برای تماشایش هیچ حسی نداشتم و نمیدانستم که چه هست و چه نیست. جز انکه ظاهرا عده ای زن چشم دوخته اند به پرده سینما . وقتی در راهرو منتظر بودیم سالن خالی شود، دو نفر باهم صحبت می کردند یکی شان گفت: آخر این چه فیلمی ست؟! خود کیارستمی گفته هر که می خواهد بخوابد برود این فیلم را ببیند. ( راست و دروغش با گوینده )
این جمله پیش ذهنیت منفی می اورد و اورد. اما وقتی فیلم شروع شد، میشد عظمت صدا را حس کرد. یک شگفتی در جریان بود. نه بر پرده ای که جلوی
  و " شیرین " که برای تماشایش هیچ حسی نداشتم و نمیدانستم که چه هست و چه نیست. جز انکه ظاهرا عده ای زن چشم دوخته اند به پرده سینما . وقتی در راهرو منتظر بودیم سالن خالی شود، دو نفر باهم صحبت می کردند یکی شان گفت: آخر این چه فیلمی ست؟! خود کیارستمی گفته هر که می خواهد بخوابد برود این فیلم را ببیند. ( راست و دروغش با گوینده )
این جمله پیش ذهنیت منفی می اورد و اورد. اما وقتی فیلم شروع شد، میشد عظمت صدا را حس کرد. یک شگفتی در جریان بود. نه بر پرده ای که جلوی
در تمام این مدت برای خوشبخت شدنش دعا میکردم. دعامیکردم که جبران بشود شکستن دلی که دست من نبود و خدا خودش شاهد تلاش هایم بود. از اخرین باری که زیر قبه ارباب دعا کردم تا شنیدن خبر ازدواجش زیاد نمیگذرد. خوشحالم؛ برای زوجیت های جدید. برای هر دختر و پسری که عاقبت در کنار یارشان به ارامش میرسند برای ادامه راه زندگی.
اما به هرحال بعضی شبها راحت نمیگذرد. تمام زندگی ات جلوی چشمت می اید. بی انکه بخواهی.
قصه زندگی ما ادم ها قصه تقدیرها و تغییرها، قصه های ع
 مامون بحضرت  عرضه داشت که امر خلافت بعهده. د ولی  امام رضا ع خوداری فرمود  خ مامون گفت پس باید ولایت عهدی بپذیری  امام فرمو می پذیرم با شروطیکه از تو میخواهم مامون گفت هر چه خواهی  بخواه  امام رصا  ع نوشت  من در امر ولایت عهدی وارد میشوم  بشرط انکه امر ونهی نکنم کو فتوای و حکم ندهم و نصب و عزل ننمایم و هیچ امری را که بر جاست دگر گونش نسازم و از همه این امور مرا معاف  مرا معاف داری مامون همه ان شروط  پذیرفت. یاسر خادم گوید چون عید قربان فرار
- در سال ١٩٩٠ راننده اتوبوسی برای یک اسایشگاه روانی کار میکرد. روزی او مامور شد تا تعداد بیست بیمار روانی را از یک اسایشگاه به اسایشگاه دیگری انتقال دهد.
- در میان راه ناگهان تشنه اش میشود و تصمیم میگیرد برای دقایقی از اتوبوس پیاده شده و به مغازه برود و نوشیدنی بنوشد.
- اما به تصور انکه بیماران روانی هرگز قادر به فرار نیستند در اتوبوس رو قفل نمیکند. سپس بعد از نوشیدن کمی ابجو باز به اتوبوس باز میگردد اما متوجه میشود تمام بیماران از اتوبوس فرار
 
شیوانا جعبه ای بزرگ پر از مواد غذایی و سکه وطلا را به خانه زنی با چندین بچه قد ونیم قدبرد . زن خانه وقتی بسته های غذا و پول را دید شروع کرد به بدگویی از همسرش و گفت: " ای کاش همه مثل شما اهل معرفت و جوانمردی بودند. شوهر من آهنگری بود ، که از روی بی عقلی دست راست ونصف صورتش را در یک حادثه در کارگاه آهنگری از دست داد و مدتی بعد از سوختگی علیل و از کار افتاده گوشه خانه افتاد تا درمان شود. وقتی هنوز مریض و بی حال بود چندین بار در مورد برگشت سر کارش با او
رسولخداص خدای عزوجل فرماید رشک اورترین دوستانم نزد من مدد سبک. حال است که. قیود تشریعات ندار د. بهره. یی. از نماز داردعبادت. پروردگارش را در نهان  وباطن نبکو انجام میدهد در میان.مردم گمنام بووه روزیش را بقد ر. کفاف فدارداده. وبر ان صبر نموده مرگش زود برسد میداثش اندگ و گریه. کنندگانش  اندک است  2 رسولخدا ص فرمود خوشا حال انکه مسامان باشدو زنگیش بقدر. کفاف 3.  و فرمود بار خدایا  به محمد. ال محمد ص دوستان انها. پاکدامنیو بمقدار  کفاف  روزیکن  و بدش
جابر میزبانی است که میهمانانش را طبابت می کند, اما بی انکه بدانند، و چنان شیرین میزبانی می کند که میهمان وقتی که  برخواست' عاشق شده است*  
امروز که این جملات را کنار تصویر شهید حججی در سایت دیدم, فهمیدم که این عاشق شدن به نام و یاد شهید جابر که تمام وجودت را فرا می گیرد امری مسلم است و حقیقتا چقدر زیبا و دلنشین است. 
این جملات از قلب و جان  هر عزیزی که بیان شده است, با تمام وجوش ان را حس کرده' باور کرده'  و با ان زندگی می کند. 
خوشا به سعادت همه عاش
ابو بصیر گوید دو مرد برای کشمکش و معامله ای که باهم داشتند خدمت امام صادق ع امدند همینکه حضرت سخن هردو را شنید عرمود هر اینه بدرستیکه کسی دست نیابد بچیزی مانند کسی که  بوسببله ستم بچبزی دست بابد یعنب مظلوم اقع سود و بوسیله ستمی کهباو شده بپاداشهای بسیاری رسد هر ابنه بدرستبکه مظلوم از دین ظالم بگیرد بیش ازانچه ظالمار مال مظلوم گرفته است سپس فرمود هر که بمردم بدی کند نبابد  بدیرا زشت شمارد انگاه که باو بد کند همانا ادمیزاد درو کند همان را که
قبل از ماموریت اخرش به سوریه پایش در فوتبال شکسته بود! برای اینکه زودتر برود سوریه، زودتر از موعد گچ پایش را در آورد. کمی می لنگید. اصرار می کردم برود عصا بگیرد. قبول نمی کرد. ته دلم فکرش را هم نمی کردم با این پا برود مأموریت! ‌خوشحال بودم که به مأموریت نمی رود. اما محمود می گفت: خانم، تو دعا کن هرچه خیر هست خدا همان را انجام دهد». گفتم: آخرتو چطوری می خواهی توی درگیری با این پایت فرار کنی؟»‌‌ ‌‌ خندید و گفت: مگر من می خواهم فرار کنم؟ آن قدر م
ناز حضرت صادق ع روایت شده که امیرالمومنینع در ظمن سخنی از سحنان خود فرمود هر کاری که از برادر دینی خود سرزند ان را ببیهترین وجه ان حمل کن تا کاری کند که راه توجیه را بر تو ببندد و هیچگاه بسختیکه از دهان برادرت بیرون اید  گمان بد مبر در صورتیکه برای ان سخن محمل خوبی می یابی  شرح  مقصود این استکه هر گاه گفتاری یااکرداری از برادر دینی سرزند که دارای دو وجه است یکی نیک ویکی بد باید تا انجا که مقدور انسان است انرا حمل بر وجه نبک کند گر چه احتمال طرف
بسیار کسانی بودند که در زمان جوانی همین که وارد مرحله‌ی دوم زندگی(ازدواج) شدند، به قول شریعتی مسئولیت فکری و اجتماعی خود را فراموش کردند و زندگی شخصی خانوادگی‌شان را کعبه ساختند و بر گردش، شب و روز و همه‌ی عمر در طواف‌اند و خودشان را و خانواده‌ی انسان را که عبارت بود از پدر، مادر، خواهر، برادر، زن و دو سه بچه، محور گرفته و در پیرامونش عمر را به چرخیدن و دور زدن می‌گذرانند؛ مثل صفر! ولی برادر جان! بدان که مسئولیت فکری پیشکش من و تو، ولی مسئو
امام  باقر ع فرمود انکه از شما بدیگری علم اموزید مزد بمقدار مزد دانشجو است با قدری بیشتر پس از دانشمندان دانش اموزید و انرا ببرادران دینی خود بیاموزیدچنانکه دانشمندان بشما اموختگد  3 حدیث او بصیر گوید شنیدم امام صادق ع میفرمود  کسیکه بدیگری چیزی اموزد برای اوست با قدری بیشتر پس از دانشمندان دانش اموزید و انرا ببرادران خود بیاموزید چنانکه دانشمندان بشما اموختند
 
 
امام صادق ع فرمود کسیک که بدنیا زاهد وبی رغبت  باشد خدا حکت رو در قلبش بر جا داردوزبانشرا بان گویا سازدواورابه عیبهای دنیا ودردودوایش بینا گرداند واورا از دنیاسالم بیرون کند و ببهشت دارالسلام. در اورد وامام صادق ع فرمود همه خیر در خانه یی نهاده شده وکلیدش را زهد و بی رغبتی بدنیا قرار داده اند سپس فرمود رسولخدا ص  فرمود مرد شیرینی ایمانرا در قلبش نمییابد تا انکه باکش نباشد که چه کسی دنیارا خورد انگاه امام صادق ع فرمود شناختن شیرینی  ایمان ب
رسولخدا ص فرمود خدای عزوجل فرمایدرشگ اورترین دوستان  نزد من مرد سبک حال است که قیو د و تشریفات. ندارد بهره یی از نماز دارد عبادت پروردگارش رادر نهان و باطن نیکو انجام. میدهد در میان مردم گمنامبوده روزیش را بقدر کفاف قرار  داده و بر ان صبر نموده مرگش زود برسد و میراثش اندک وگریهکنندگانش اند  است  2 رسولخدا ص  فرمو د خوشا حال انکه مسلمان باشد و زندگیش بقدر کفاف 3 و فرمود بار خدایا به محمدو ال محمدو دوستان انهاپاکدامنی و بمقدار کفاف روزی کن  و ب
چشمانم را به جهان گشودم و زندگی ام را با کلمات اغاز کردم و با انها همسفر شدم کلماتی چون پدر و مادر بی انکه  خود بخواهم غرق در گرمای محبت شان شدم وتک تک مرغان  امین وجودم   خواستار وجودشان شدند همیشه لبخند بر لبانشان بود انها خدایانی بودند که حرف از عدالت میزدند اما در مقابل حق شان نسبت به من بی عدل ترین موجودات  بودند همچو لهستانی بی دفاع در برابر بمب هایی که بر تنش خراش می گذاشتند مادرم لبانی خندان داشت اما در پس چشمانش دنیایی بود
 امام صادق ع میفرمود ابن کوا نزد امیرالمومنین ع امد  وگفت ای امیر. مومنان ایه 46سوره 7  بر اعراف مردانی باشند که همه کس را از رخسارشان شناسد یعنی چه فرمود ماییم بر اعراف که یاران خود را بر خسارشان میشناسیم و ماییم اعراف که خدای عزوجل جز از طریق معرفت ما شناخته نشو د و ماییم اعراف که خدا مارا در روز قیامت بر روی صراط   معرفت قرار دهد پس داخل بهشت نشود مگر کسیکه مااورا شناسیم وآو مارا شناسد و بدوزخ نرود جز انکه ماراناشناس جز انکه مااورا ناشناس د
دیگر سرش امده بود. همینطور که سرباز دراز بی قواره داشت دستبند به دستش میزد و صدای پرستار شیفت شب راهرو را برداشته بود که :" مردم اینجا خوابیدن، چه خبرتونه؟" ، به یکسال گدشته اش فکر میکرد.
اولین بار وسط جوش کاری ساختمان ديده بودتش. اهل ان محل نبود. آخرین قطعه را که جوش داد، نیم نگاهی به راستش انداخت. کفش های شبفر، جوراب سفید. کلاهش را بالا اورد و جشم های کوچک شده از نور افتابش را از کت و شلوار پیر گاردین خوش دوختش، انداخت توی صورت تازه اصلاح شده
امام صادق ع فرمود سر طاعت خدا صبر است وداضی بودن از خدانسبت بانچه  بنده دوست داشته یا ناپسند داشته باشدو هیچ بنده ای از خدانسبت بانچه دوست یا نا پسند  دارد راضی نباشد جز انکه خیرش باشد در انچهدوست یا ناپسندداشته است  شرح استعاره اوردن سر ا برای صبر ازاین نظر است که عبادات و طاعات بسانی  تشبیه شده و صبر بج  ای سر انسان قرار گرفته یعنی شریفترین عبادات  صبرواست  وبا انچه  ما به فوام و بقا سایر عباداتست صبر است   امام صادق ع فرمود داناترین  مرد
من فکر میکنم این خاطرات فلان فلان‌شده‌ اخر یک جا توی یک کوچه‌ی بن‌بستی،توی خوابی ، توی دستشویی حتی، ما را خفت میکنند و از پا درمان می‌آورد ، من به این‌ها از سر کوچه تا درِ خانه فکر کردم ، بعد از انکه از ماشین پراید نقره‌ای پیاده شدم که آهنگ هایده پخش می‌شد : من از لبِ تو منتظر یه حرف تازه‌م ! و من به سانِ یک احمق ، اشک‌هایم را روی گونه‌هایم حس کردم ! آیا باید هنوز این آهنگ من را یاد روزهای خاصی در سال ۹۵ می‌انداخت؟ آیا بهمن ۹۵ لعنتی نبود؟؟؟
بدر غلام احمدبن حسن گوید وارد جبل شدم قصبه یی میان بغداد و اذربایجان بوده معتقد بامامت  حضرت صاحب الامرع نبودم  ولی اولاد علی را بطورکلی دوست میداشتم تا انکه یزیدبن عبدا لله مرد ودر زمان بیماریش وصیت کرد که سمندش را با شمشیر وکمر بندش بمولایش  حضرت قایم ع بدهند من ترسیدم اگر ان اسب را به کوتکین یکی از امرا ترک خلفا عباسی  ندهم از او بمن ازاری رسد لذا ان اسب  شمشبر و کمر بند را پیش. خود بهفتصد دینار قیمت کردم و بهیچ کس  اطلاع ندادم ناگاه از عر
 جابر گوید بامام بافر ع عرضکردم  پیغمبر خدا را برایم وصف کن فرمود پیغمبر خدا ص رنگش سفید مایل بسرخی بود چشمانش سیاه ودرشت ابروانش بهم  پبوسته کف دست وپایش پر گوشت وغیر کوتاه بود واز سفیدی گویا در قالب نقره بود سر استخوانهای شانه اش درشت بود از شدت  انس ومهری که با مردم داشت هر گاه متوجه کسی میشد با تمام بدن متوجه میشد  نه انکه مانند متکبران خود بین بگوشه چشم وابرو بنگرد رشته مویی از گودی گلویش تا سر نافش کشیده مانند خط میان صفحه یی از نقره د
یک سری برنامه ها روی کامپیوتر هست، که حتی بعد از حذف نیز ردپایی از آنها باقی میماند
یک سری چیزها در زندگی هست که هر چقدر هم بگذرد باز هم تو نمیتوانی آنها را فراموش کنی
هر چقدر هم میخواهی آدم جدیدی شو، سرگرم کاری شو
فراموش نشدنی ها، فراموش نمیشوند
درست مثل ردپای برنامه های قدیمی روی سیستم
مثل یک صفر و یک
امان از منی که فکر میکردم میشود با برنامه نویسی دوباره، همه چیز را از دوباره شروع کرد
از صفر
صفرِصفر
اما گاهی وقت ها
بوی تو به مشامم میرسد
امام باقر ع فرمود خدای  عزوجل بموسیوحی فرمود همانااز جمله بنگانم کسی که بوسیله حسنه بمن تقرب جوید و من اورا در بهشت حاکم سازم بهشت را در اختیاراو گذارم  موسی عر ض کرد پروردگارا ان حسنه چیست فرمود اینکه همراه براد. مومنش درراه براوردن حاجت او گام بردارد چه انکه براورده شود یانشود 14 امام باقر ع فرمود همانا مومن حاجتی از برادرش باو مراجعه میشود که نمی تواند انجام دهد دهد ولی بدان همت میگماردو دل میبندد خدای تبارک وتعالی اورا بسبب همتش ببهشت و
در سیستم دولتی، یک سمتی وجود دارد به نام: مشاور مدیر عامل در امور فلان».وقتی کسی که به شکل های مرسوم در سیستم دولتی صاحب عنوان و پستی شده، سابقه ی کاری اش بالا برود یا به توفیق بازنشستگی نائل شود و جایی نداشته باشد که برود، به عنوان مشاور» به فعالیتش ادامه می دهد. 
ادامه مطلب
امام صادق ع فرماید در کتاب علی ع  خواندم که خدا از نادانها پیمانی برای طلب علم نمیگیرد تا انکه از علما  پیمان گیرد که بنادانانعلم اموزند  زیراکه علم بر جهل مقدم است  یعنی خلقت موجودات عالم مانند لوحو قلم و ملایکه وادم بر خلقت مردم جاجاهل مقدم است  وابتدا خدا از انها پیمان گرفته است سپس از نادانان 2 ،حدیث امام صادق ع در باره این ایه 18 سوره 31  از مردم روی بر مگردان فرماید باید همه مردم از نظر علم پیشت مساوی باشند و از اموختن بین دانش اموز انت ف
امام صادق ع فرمود نه بخدا سوگند  این  امر خلافت هر گز در دودمان ابو بکر و عمر نگردد ونه هرگز در بنی امیه ونه درفرزندان  طلحه وزبیر باز اید برای انکه اینان قران را بیکسو نهادند و سنتهارا باطل کردند و احکام الهی را تعطیل کرده و مهمل گذاردن ورلخدا ص  فرموده قران راهنمای  وگمراهی  است و بینایی از هر کوری است و سبب گذشت از لغزشها است و روشی درهر تاریکی. است. و در پیشامدها و بدعتها پرتوی است ونگاهدارنده از هر هلاکتی است و ره جویی در هر گمراهی  است 
یک چیزهایی رو اگر انسان بدهد برود هدر برود دلش شاید بسوزد ولی تاسف نخواهد خورد؛ آن مال رفت که رفت باکی نیست، مثلا اما اگر معامله‌ای با خدا کردی و به زعم خودت خالصانه کاری را انجام دادی، چون با اعتقاد، چون با اخلاص چون از دلت برآمده انتظار داری هرطور شده جوابی بگیری، عکس‌العملی ببینی، حتی اگر بی‌خلل نبوده باشد که کار بشری بی‌خلل نیست و اغلب نقصی است ولی کمال کار تو به خاطر نیت پاک تو و نیت عاری از ریا و تظاهر توست بله، شاید کسی بگوید همین
امام صادق ع فرمود کسیکه بدنیا زاهد وبی رغبت  باشد خدا حکمت را در قلبش برجا دارد و زبانشرا بان گویا سازدواورا به عیبهای دنیا و دردو دوایش بینا گرداند واورا از دنیا سالم بیرون کندو ببهشتداسلام دراور. 2 امام صادق ع فرمود همه خیر در خانه یی نهاده. شده و کلیدش را زهد وبی رغبتی بدنیا قرار داده اند سپس فرمود  رسولخدا ص فرمود مرد شبرینی ایمانرا در قلبش نمی. یابد تا انکه باکش نباشد که چه کسی دنیا را خورد انگاه امام صادق ع ف رمود شناختن شیرینیایمان بر د
آنکس که بداند و بداند که بداند
باید برود غاز به کنجی بچراند
آنکس که بداند و نداند که بداند
بهتر برود خویش به گوری بتپاند
آنکس که نداند و بداند که نداند
با پارتی و پولی خرک خویش براند
آنکس که نداند و نداند که نداند
برپست ریاست ابدالدهر بماند!!

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها