نتایج جستجو برای عبارت :

کود گیاه به اسم بمب انرژی

گياه فیتونیا، این گياه یک گياه چند ساله و خزنده و جز گياهان آپارتمانی است. برگ های این گياه دارای رگبرگ هایی با رگ های سفید و یا ارغوانی هستند. برگ های این گياه در فصل های مختلف رنگ های مختلف به خود می گیرد. این گياه کوتاه قامت است و گلدانش را پر می کند. به عبارتی پر برگ است. این گياه گل هایی به رنگ سفید دارد و نیز ساقه های کرکی دارد.
ادامه مطلب
گياه سیکلامن پرسیکوم، این گياه، گياهی چند ساله که برگ هایی قلبی شکل دارد و گل های آن به رنگ های متنوعی مانند صورتی، سفید و قرمز می باشد. در حاشیه برگ های آن هاله ای از رنگ نقره ای دیده می شود. این گياه هنگامی که به ارتفاع حدود 10 سانتی متر رسید شروع به گلدهی می کند و نوعی گياه خانگی به شمار می رود. زادگاهش غرب آسیا، آفریقای شمالی، اروپا می باشد. 
ادامه مطلب
با سلام 
بارها شده است که به بازار محله ها می رویم و به دنبال گل و گياه می گردیم مثلا مغازه ای یک گياه خود را ۳۰ تومان می دهد و مغازه ی بغلی همون گياه از همان گونه را ۱۰ هزار تومان می دهد . علت چیست  ؟ آیا سر ما دارد کلاه می گذارد ؟
از کجا گياه سالم را تشخیص بدهیم ؟ 


ادامه مطلب را لطفا بخوانید 
ادامه مطلب
یک گياه بخش های مختلفی دارد که برای وظایف مختلف مانند ساخت غذا و حفظ آب طراحی شده اند. برگ ها، معمولاً پهن و و مسطح اند. برگ ها انرژي را از نور خورشید و دی اکسید کربن را از هوا می گیرند.
ریشه ها در درون خاک فرو رفته اند تا آب و مواد معدنی را دریافت کنند. ساقه وزن بخشی از گياه که در بالای سطح زمین قرار دارد را تحمل می کند.
ساقه شامل شبکه ای از لوله های میکروسکوپی است که آب، مواد معدنی و غذا را بین ریشه ها و برگ ها حمل می کنند.
ادامه مطلب
گل و گياه به خانه لطافت و طراوت هدیه می‌کند. تصور کنید ماه‌ها حتی سال‌ها برای گل و گياه منزلتان وقت گذاشته‌اید. حال فکر اسباب‌کشی ای که در پیش دارید ذهن‌تان را به خود مشغول کرده‌است. به راستی انتقال و جابجایی گل و گياه در اسباب کشی کار آسانی نیست. اگر نکاتی را رعایت نکنید […] نکات جابجایی گل و گياه در اسباب کشی
منبع : سپند بار
قرص لیورگل حاوی عصاره گياه خارمریم که در زبان انگلیسی به آن Milk Thistle  گویند می باشد این گياه یکی از موثرترین و مفیدترین گياهان دارویی برای رفع بیماری های کبدی است.  قدمت این گياه دارویی در طب گياه شناسی به بیش از 2000 سال می رسد. لیورگل در دو دوز 70 و 140 میلیگرم و در بسته بندی های مقوایی 30 عددی عرضه می شود و تولید شرکت گل دارو در ایران است، قرص های لیورگل گرد و با روکش زرد می باشند.
ادامه مطلب
گياه سینگونیوم، گياهی است رونده که ساقه هایش رشد خوبی دارند. چون این گياه از در و دیوار بالا می رود و ساقه ای نرمی دارند. این گياه نیاز دارد برای رشد مناسب به آنها قیم وصل کنید تا ساقه های آن نشکند. به دلیل انعطاف بالای ساقه های آن می توانید آن را به هر شکلی که می خواهید رشدش دهید. این گياه برگ هایی سبز روشن و پفکی دارد. در نور کم مقاومت بالایی دارد. سازگاری زیادی با محیط اطرافش دارد.
ادامه مطلب
مصرف طبی زرشک به دوره ی مصر باستان می رسد که فراعنه و ملکه ها، این گياه را با تخم رازیانه به منظور درمان طاعون مصرف می کردند.
پوست، ریشه و ساقه این گياه خاصیت درمانی دارد. ریشه و ساقه این گياه زرد رنگ است و اروپایی ها و آمریکای شمالی برای رنگ آمیزی لباس از آن استفاده می کردند. اما ترکیبات موجود در پوست گياه زرشک، آن را به یک گياه درمانی تبدیل کرده است.
ادامه مطلب
آیا تابحال گياهی که خود به خود حرکت می کند را دیده اید؟ گياه رقاصه. این گياه بعنوان گياه تلگراف هم شناخته می شود. علت نام گذاری آن بدین دلیل است که در مقابل نور خورشید یا ارتعاشات و گرما برگ های خود را سریع و بشدت تکان میدهد.
منبع: ترسناکترین گياهان
آشنایی با خواص و مضرات گياه اسپند
اسپند یک بوته چندساله است که می تواند تا 1 متر ارتفاع داشته باشد، اما معمولاً 0.3 متر ارتفاع دارد. در خاک خشک، ریشه های گياه می تواند به عمق 6.1 متر برسد ؛ یک گياه انبوه با ظاهری شبیه به سیخ، به مانند برگ های نوک تیز که به چند بخش محدود تقسیم شده است.این گياه سه کپسول را حمل می کند که در حدود 1 تا 1.5 سانتیمتر قطر دارند و حاوی بیش از 50 دانه هستند.

ادامه مطلب
خرفه تزیینی، نام دیگر این گياه بونسای کراسولا می باشد. دارای برگ های سبز رنگ زیبایی می باشد که به همین دلیل این گياه را گياه یشم نیز می نامند. درختچه ای مقاوم و تزیینی و جز گياهان گوشتی قرار دارد. به دلیل شکل خاص آن عده ای به اشتباه آن را کاکتوس می نامند. در کشور ایران هم به خوبی رشد و نمو پیدا می کند. البته این گياه با هرس کردن خیلی زیباتر و خوش فرم تر می شود و آنگاه به یک بونسای تبدیل می شود. این گياه از جمله گياهان آپارتمانی و گياهان زینتی به
هر چیزی که در برگ هایش بنشیند را نگه میدارد و بلافاصله آن را هضم می کند. سطح بالایی گياه پوشیده شده از آنزیم های هضم کننده برای به دام انداختن قربانیانی همچون پشه ها و ات دیگر است اما این گياه همچنین میتواند مواد مغذی گرده ها را جذب کند.
منبع: عجیب ترین و ترسناک ترین گياهان
گياه بنجامین، این گياه از گياهان زینتی و گياهان آپارتمانی می باشد. این گياه برگ هایی به رنگ سبز و براق روشن دارد و شاخه هایی با قابلیت انعطاف بالا. در دو نوع ساده و ابلق وجو دارد. در شرایط محیطی مناسب و در فضای باز ارتفاع آنها گاهی به پنج متر هم می رسد. در نوع ابلق آن رنگ برگ ها سبز روشن و کرم هستند. برگ های نوع ابلق نسبت به ساده آویزان تر می باشند. این گياه به انجیر مجنون نیز شهرت دارد. زادگاه آن جنوب و جنوب شرقی آسیا و اروپاست. به دلیل مقاومت پایی
حتی ساده ترین نوع این گياه هم عجیب و جالب است. این گونه در سال 2009 کشف شده و گوشتخوار است. اعتقاد بر این است که این گياه بزرگترین گياه گوشتخوار شناخته شده در جهان می باشد و قادر به هضم موش صحرایی نیز است. دانشمندان آن را در کوه فیلیپین یافته اند.
منبع: ترسناک ترین گياهان دنیا
پوتوس
پوتوس گياهی رونده و همیشه سبز است. برگ های قلبی شکل و زیبای این گياه از ویژگی های برجسته آن است، رشد زیادی داشته و ارزان قیمت نیز هست. انواع ابلق این گياه دارای لکه های سفید، کرم یا سبز روشن هستند و طول برگ های قدیمی تر می تواند به 30 سانتی متر هم برسد. تکثیر این گياه به سادگی انجام می شود و به سادگی در آب ریشه می دهد.  
گل و گياه به خانه لطافت و طراوت هدیه می‌کند. تصور کنید ماه‌ها حتی سال‌ها برای گل و گياه منزلتان وقت گذاشته‌اید. حال فکر اسباب‌کشی ای که در پیش دارید ذهن‌تان را به خود مشغول کرده‌است. به راستی انتقال و جابجایی گل و گياه در اسباب کشی کار آسانی نیست. اگر نکاتی را رعایت نکنید […]
نوشته نکات جابجایی گل و گياه در اسباب کشی اولین بار در سپند بار. پدیدار شد.
نکات جابجایی گل و گياه در اسباب کشی
منبع : سپند بار
 
یکی از دغدغه های مشتریان در خرید کولر گازی (به خصوص اسپلیت) و البته دیگر لوازم برقی خانگی، برچسب انرژي این دستگاهها به دلیل مصرف برق بالای این وسایل است. انتخاب هوشمندانه در این زمینه، تضمین کننده هزینه های کم مصرف برق و پس انداز پول در دراز مدت است. برچسب انرژي کولر گازی، نشان دهنده میزان مصرف آن بر حسب استانداردهای روز جهان است.   
گِرِید های مصرف انرژي:
گِرِید انرژي کولر گازی بسته به نوع کمپرسور و اینورتر بودن و یا نبودن آن از گریدهای انر
یادم است چند وقت پیش یکی از بلاگر ها نوشته بود گياهی داشته که چند روزی فراموش کرده است به آن رسیدگی کند اما آن گياه همچنان شاداب و سبز بوده است و او از این بابت خوشحال بوده تا یک روز میبیند گياهش از بین رفته و دیگر گياه نمی شود و به این فکر کرده بود که با وجود عدم رسیدگی تا مدتی سبز و زنده ماند اما از درون پوک و خالی شده بوده آن گياه.
 
داشتم به این فکر می کردم که افکار آدمی درست شبیه یک گياه است. اگر به آن رسیدگی نشود، اگر غذای خوب بهش نرسد، اگر تش
یادم است چند وقت پیش یکی از بلاگر ها نوشته بود گياهی داشته که چند روزی فراموش کرده است به آن رسیدگی کند اما آن گياه همچنان شاداب و سبز بوده است و او از این بابت خوشحال بوده تا یک روز میبیند گياهش از بین رفته و دیگر گياه نمی شود و به این فکر کرده بود که با وجود عدم رسیدگی تا مدتی سبز و زنده ماند اما از درون پوک و خالی شده بوده آن گياه.
داشتم به این فکر می کردم که افکار آدمی درست شبیه یک گياه است. اگر به آن رسیدگی نشود، اگر غذای خوب بهش نرسد، اگر تشنه
اشنایی با پودرمخمل/۰۲۱۵۶۵۷۳۱۵۵/پودرمخمل ترکیه/گارانتی و خدمات مخمل پاش/نصب و اموزش مخمل پاش/راه اندازی مخمل پاش/کاربرد مخملپاش فلوک/بازارکار مخمل پاش پودر مخمل/پودرمخمل فلورسنت/پودرمخمل ویسکوز/پودرمخمل پلی امید/چسب مخمل مرغوب/پودرمخمل/الیاف مخمل/طراح و سازنده مخمل پاش/اشتغال زایی با دستگاه مخمل پاش/ایده نو با مخمل پاش/کسب کار با مخمل پاش/فانتاکروم /پوشش براق ابکاری فانتاکروم/رنگ مخملی گل گياه/رنگ مصنوعی گل و گياه رنگ های تک جزیی پای اب ب
سلام برشما عشاق گل و گياه 
سایت گل زیبا همراه شماست با معرفی یک گياه عجیب نام که در صحرای اقریقا و شبه جزیره عربستان سا فت می شود 
نامه این گياه " افوربیا تیروکالی ( بی برگی ) " یا نامه عجیب ان " جون من یک برگ بده " است . علت این نام گذاری عجیب نداشتن یا کم داشتن برگ در ان است که همان تعداد هم سریع زرد و در نهایت ریخته می شود . نکته عجیب دیگر در مورد این گياه داشتن ماده ای شبیه به خاصیت بنزین وجود دارد .

در ادامه جزئیات بیشتر در باره این گياه .
ادامه م
گربه‌ها بعد از مالیدن خود به این گياه روی زمین دراز کشیده و می‌غلتند در حالی که بزاق از دهان آن‌ها جاری می‌شود و مردمک چشم نیز به شدت گشاد می‌شود و به حالت خلسه و نئشگی فرو می‌روند
گياه Catnip معروف به "علف گربه" حاوی ماده‌ای شیمایی است که غده‌ی هیپوتالاموس گربه را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد به همین دلیل گربه‌ها بارها و بارها برای سرخوشی خود را به این گياه می‌مالند.
بهش سنبل الطیب هم میگن گویا
گياه گل گاوزبان یکی از گياهان دارویی شگفت انگیز و بسیار مفید می باشد. این گياه برای درمان بسیاری از بیماری ها سودمند است و باعث پیشگیری از بروز آسیب های روحی و روانی می شود. در این مقاله شما را با خواص و فواید  گياه گل گاوزبان بیشتر آشنا می کنیم.

ادامه مطلب
آقطی گياهی شبیه به انگور سیاه است. در گذشته و حتی امروزه از این گياه به صورت سنتی و یا به صورت کپسول، قرص، شربت و غیره استفاده می شود.
نام دیگر آقطی پلم می باشد. در طب سنتی اروپا این گياه برای رفع تب و ناراحتی های تنفسی استفاده می شد. شایان ذکر است که گياه آقطی به جز مصارف دارویی به عنوان طعم دهنده در نوشیدنی ها هم استفاده می شود.
خواص گياه آقطی از جمله خواصی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.
این گياه دارای ترکیبات شیمیایی از جمله هولوکالین، پرو
خواص مورینگا همان گياه معجزه آسای مشهور چیست

وقتی
یک گياه را به عنوان معجزه آسا می دانند بی شک فواید آن بسیار است ، درمان
4 نوع سرطان ، کاهش وزن و لاغری ، داشتن ویتامین و مواد معدنی دهها برابر
از سبزیجات دیگر بخشی از خواص گياه مورینگا است.
ادامه مطلب
پیچ امین‌ الدوله گونه‌ای از گياهان گلدار چندساله از جنس Lonicera و از تیره آقطیان است نام آن در انگلیسی Lonicera caprifolium هست. پیچ امین الدوله به سه منظور پرورش داده می‌شود:
به‌عنوان یک گياه رونده یا یک گياه رونده معطر و حتی به‌عنوان یک بوته با گل‌های رنگی. یاس امین الدوله تابستانی یکی از انواع بسیار جذاب یاس می‌باشد، که بسیار رونده و مقاوم می‌باشد و تا ارتفاع ۶ تا ۹ متر بلند می‌شود. این گياه تیغ ندارد، به‌همین دلیل برای مرتب کردن آن بر روی سطوحی
گياه دارویی آقطی گياهی است که میوه های آن سیاه رنگ و شبیه به دانه های انگور. از گذشته تا کنون خواص گياه آقطی مورد توجه مردم، حکیمان و پزشکان بوده است. این گياه دارای طبع سرد و خشگ می باشد.  از جمله اطباعاتی که می توان راجع به این گياه به آن اشاره کرد این است که به علت دارا بودن گل های زیبا از آن به عنوان گياه زینتی هم استفاده می شده است.
از جمله خواص این گياه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
دارای خاصیت معرق است.
رقیق و صاف کننده خون می باشد.
این گی
افوربیا اوبسا یک گونه گياهی عجیب است که در آفریقای جنوبی یافت می شود که به دلیل شباهت آن به توپ بیسبال، گياه بیسبال نیز نامیده می شود. این گياه سرعت رشد بسیار کمی دارد و تنها دو تا سه دانه بذر درون خود نگه می دارد. با توجه به جمع آوری و شکار بیش از حد، این گياه در معرض انقراض قرار دارد. گياه بیسبال کروی شکل بوده و به مرور زمان به شکل استوانه ای در می آید، در طول تابستان شکوفه می دهد و برای مدت کوتاهی برگ های کوچکی ایجاد می کند.
منبع : عجیب ترین گو
سلام برشما عشاق گل و گياه 
سایت گل زیبا همراه شماست با معرفی یک گياه عجیب نام که در صحرای اقریقا و شبه جزیره عربستان سا فت می شود 
نامه این گياه " افوربیا تیروکالی ( بی برگی ) " یا نامه عجیب ان " جون من یک برگ بده " است . علت این نام گذاری عجیب نداشتن یا کم داشتن برگ در ان است که همان تعداد هم سریع زرد و در نهایت ریخته می شود . نکته عجیب دیگر در مورد این گياه داشتن ماده ای شبیه به خاصیت بنزین وجود دارد .

در ادامه جزئیات بیشتر در باره این گياه .
ادامه م
نام علمی این گياه Sansevieriatri fasciata» است که در ایران به زبان
مادرشوهر و گياه شمشیری هم معروف است که لابد برگ های کشیده و خاردارش در
این نام گذاری بی تاثیر نبوده است! برگ های این گل سبز هستند؛ اما حاشیه
زرد نازکی هم دارند و وقتی بلند می شوند، ارتفاع شان به حدود یک متر هم می
رسد و شکلی شبیه شمشیر یا سرنیزه پیدا می کنند.
سانسوریا هم نوع تک رنگ دارد و هم ابلق، همچنین هم کوتاهش پیدا می شود و هم
بلندش، اگرچه معمولا ارتفاع برگ هایش به بیشتر از یک متر نخو
عرق ترکیبی ۱۲ گياه معده از عرق هایی چون نعنا، زنیان ،چهل گياه ،شرین بیان، زیره، شوید و تعداد دیگری از عرقیات می باشد که هر کدام درصدی از این عرق را تشکیل می دهند. عرق منتازین 12 گياه معده
عرق ۱۲ گياه معده از عرق هایی چون نعنا، زنیان ،چهل گياه ،شرین بیان، زیره، شوید و تعداد دیگری از عرقیات می باشد که هر کدام درصدی از این عرق را تشکیل می دهند. این عرق برای درمان نفخ معده ،ترش معده، رفلاکس معده، اسید معده و هر گونه دردی که در معده حس میشود مورد اس
گياه گوجه مینیاتوری، این گوجه ها قطری حدود 2 یا 3 سانتی متر دارند و نسبت به گوجه فرنگی دیرتر فاسد می شوند.این گياه را حتی میتوان در آپارتمان نیز پرورش داد. شما می توانید در بالکن آپارتمانتان آن را به راحتی پرورش دهید. این گوجه ها ظاهر زیبایی دارند و از طعم خوشایندی هم برخوردارند.
ادامه مطلب
اغلب محصولاتی که در شرایط محیطی مناسب و محیط گرم و مرطوب نگهداری میشوند نیاز بیشتری به مواد غذایی دارند .
در دوره و مراحل مختلف رشد ، نیاز های یک گياه متفاوت بوده و بی توجهی به این قضیه باعث کاهش باردهی و یا گلدهی و رشد مناسب میشود ، از این رو موفقیت در این امر نیازمند به ایجاد تعادل در رشد رویشی و زایشی می باشد .
16 عنصر شیمیایی مورد نیاز گياهان عبارت است از :
O C H N P K Ca Mg S Fe Mn Cu Zn B Mo Cl
برخی از این عناصر ضروری برای رشد گياه بوده و برخی هم در خاک وجود د
رنگ برگ ها به رنگ زرد یا قرمز مایل شده: کمبود نیتروژن
.
کم شدن رشد گياه به همراه زرد شدن رنگ برگ ها و ایجاد نواحی کوچک و نقطه ای مرده در گياه (گاهی هم برگ ها به رنگ سبز تیره می شوند): کمبود فسفات
.
برگ ها قهوه ای تیره یا سیاه شده و در نهایت با مرگ گياه همراه است. همچنین هجوم و رشد جلبک ها در تانک اتفاق می افتد: مقدار فسفات بیش از اندازه بالاست
.
ادامه مطلب
نپنتیس اتنبروگیای یک گياه بزرگ کوزه مانند است که تنها در مناطق خارج از دسترس کوه ویکتوریا، پالاوان مرکزی و فیلیپین یافت می شود. این گياه در زمره بزرگترین گياهان کوزه ای شکل در دنیا قرار دارد که می تواند به راحتی یک موش و یا بزرگ ترین ات را به دام بیندازد. گونه ای کوزه ای شکل گوشت خوار که نام خود را از گوینده و طبیعت گرد مشهور، آقای دیوید اتنبروگ، به ارث برده است. این گياه، طبق گزارش اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت، در زمره صد گياه خطرنا
در بین گياهان دارویی، گياه دارویی سنبل الطیب دارای خواص زیادی میباشد. در اینجا به برخی از خواص گياه دارویی سنبل الطیب و نحوه مصرف آن اشاره میشود.
گياه سنبل الطیب دارای طبیعت آرامبخش بوده. این گياه باعث آرامش اعصاب شده، بدون اینکه عوارض جانبی در مقایسه با داروهای اعصاب داشته باشد. در سال های اخیر تحقیقات زیادی بر روی این گياه به عمل آمده است.
ادامه مطلب
زمانی که جای‌ جای خانه را گياهان سبز و شاداب پر کنند، با نگاه کردن به هر
نقطه از فضای دلنشین ‌تان انرژي و حسی مثبت به شما القا می ‌شود. سبزی
کامل گياهان آپارتمانی هماهنگی بیشتری با رنگ ‌های دکوراسیون منزل شما دارند؛ زمانی که تنها برگ ‌های براق و پر فروغ شما را عاشق خود کرده ‌اند. در این مطلب می خواهیم  گياه آپارتمانی را معرفی کنیم که به دلیل زیبایی برگ آنها به فضای خانه آورده می شوند و خبری از گل در آنها نیست!
گندمی
از گياهان آپارتمانی محب
بیست و دوم بهمن برای چهلمین بار یادواره‌ای می‌شود تا کمی بیش‌تر به وطن و مملکتمان و بیندیشیم؛ سن من آن‌قدری نیست که هر ۴۰ تایش را دیده باشم و امسال بیست و دومین بار است که زیارتش می‌کنم. تفکر در باب وطن چیز جدیدی نیست و نسل ما هم از این درگیری‌ها فارغ نیست.
در طول این یکسال تغییراتی را در دیدگاهم احساس کردم که بنظرم، قدمی به واقع‌بینی نزدیک‌تر شدم. مهم‌ترین علتش بخاطر ورود به مقطع پسا لیسانس و بحران تصمیم‌گیری برای آینده‌ی زندگی است. تا

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها