نتایج جستجو برای عبارت :

پرشین الکترون

برق تعداد بسیار زیادی ازذره های ریز به نام الکترون است.الکترون بخشی از
اتم هاست.در همه ی مواد برق هست؛چون همه ی مواد از اتم ساخته شده اند. اما
تا زمانی که عاملی الکترون ها را از اتم هایشان دور نکند،هیچ یک از خاصیت
های برق را در جسم نمی یابید.
مالش سبب حرکت الکترون ها می شود.وقتی لباس نایلونی به بدن شما مالیده می
شود،الکترون ها را از اتم های بدن شما جدا می کند.اتم ها سعی می کنند
دوباره الکترون
تعیین تعداد الکترون های پیوندی و ناپیوندی یک مولکول به روش تستی:۱- ابتدا تعداد جفت الکترون های ذاتی (جفت الکترون هایی که در ساختار الکترون نقطه ای یک عنصر مشاهده می شود) هر یک از اتم ها را می نویسیم و با هم جمع می کنیم. عدد به دست آمده تعداد جفت الکترون های ناپیوندی مولکول را نشان می دهد. (این عدد را x می نامیم.)۲- سپس تعداد کل الکترون های ظرفیتی مولکول را می شماریم. طبیعتا تقسیم بر دو می کنیم تا تعداد جفت الکترون های ظرفیتی به دست آید. (این عدد را y
یک ذره زیر اتمی با بار الکتریکی منفی و برابر با بار بنیادیمی‌باشد.
الکترون‌ها، همانند همهٔ مواد، هم ویژگی‌های ذره‌ای و هم موجی را دارا هستند، یعنی هم می‌توانند با ذرات دیگر برخورد کنند و هم مانند نور دچار پراش شوند. مشاهده ویژگی‌های موجی الکترون نسبت به ذراتی مانند نوترون و پروتون آسان‌تر است زیرا جرم الکترون کمتر است و در نتیجه طول موج دوبروی آن برای انرژی‌های معمول بالاتر است.
یک الکترون در حال حرکت نسبت به یک ناظر، یک میدان مغن
الکتریسیته از حضور اضافی یا کمبود الکترونها نسبت به پروتونها ناشی میشود.
عامل بار منفی، الکترون ها هستند.اما بار مثبت را پروتونها ایجاد میکنند.
ولی بعلت سنگین بودن، پروتونها معمولا در اجسام مقدار ثابتی دارند و این الکترونها هستند که با جابه جا شدن، مجموع بار الکتریکی را تغییر میدهند.
بعنوان مثال اگر جسمی الکترون بگیرد، چون تعداد الکترونهایش از پروتونهایش بیشتر میشود، بار منفی پیدا میکند و اگر الکترون از دست بدهد، بار مثبت خواهد داشت.
 
د
آنالیز TEM یکی از پرکاربردترین خدمات آنالیز و شناسایی مواد شیمیایی می باشد. این آنالیز جز خانواده آنالیزهای میکروسکوپی می باشد و از لحاظ کاربردی بسیار شبیه به میکروسکوپ نوری می باشد با این تفاوت که به جای نور، الکترون ها به نمونه برخورد می کنند و از الکترون های عبوری تصویر تشکیل می شود. از آنجایی که برای تشکیل تصویر الکترون های زیادی می بایست از نمونه عبور کند، بنابراین ضخامت نمونه ها می بایست بسیار کم و در محدوده چند میکرومتر باشد. نازک کرد
رسانا: اجسامی هستند که دارای الکترون‌های آزاداند. اجسام نا رسانا:اجسامی که فاقد الکترون‌های آزاداند. روش‌های انتقال بار: ۱- مالش: معمولاً برای اجسام نارسانا انجام می‌شود وقتی ما دو جسم را به هم مالش می‌دهیم دارای بار الکتریکی می‌شود یکی دارای الکترون می‌شود (منفی) ودیگری الکترون از دست می‌دهد (مثبت). ۲-تماس: همیشه برای اجسام رسانا انجام می‌شود وقتی دو جسم رسانا را به هم تماس می‌دهیم بار هارا به یکدیگر به نسبت حجم شان انتقال می‌دهند. ۳-ا
اتم چیست ؟همه چیز در جهان ، از باکتریهای ذره بینی و ویروس هایی که از میکرون (Micron ، یک هزارم میلیمتر ) کوچکترند ، تا ستارگان و کهکشان هایی که میلیون ها کیلومتر از ما دورند ، از اتم ساخته شده اند . اتم ها آن قدر ریزند که با نیرومند ترین میکروسکوپ ها نیز دیده نمی شوند . در سر یک سنجاق 000/000/000/000/000/000 /55 اتم وجود دارد ، اگر بتوانیم سرسنجاق را به اندازه ی یکی از عظیم ترین بناها بزرگ کنیم ، هر اتم آن مثل مگسی خواهد بود ، که روی یکی از ستون ها بخزد . اتم ها هم
یون به اتم یا مولکول‌هایی گفته می‌شود که بار الکتریکیاضافه داشته باشند و این بار می‌تواند منفی یا مثبت باشد. نابرابری تعداد کل الکترون‌ها با پروتون‌ها، در یک اتم یا مولکول، به آن بار خالص مثبت یا بار خالص منفی الکتریکی می‌دهد.
 
با استفاده از روش‌های فیزیکی یا شیمیایی، از طریقیونیزاسیون می‌توان این پدیده را ایجاد کرد. از نگاه فیزیکی یونی که از یک اتم تشکیل شده یون اتمی یا تک اتمی (مونواتمیک) نامیده می‌شود، و اگر آن یون از دو یا
پرشين چت
پرشين چت،چت روم پرشين،پرشين چت اصلی،چت فارسی،روم پرشين،پرشين چت
چت روم پرشين 
برای ورود به پرشين چت کلیک کنید
پرشين چت,چت پرشين,چت روم پرشين
پرشين چت|چت پرشين
پرشين چت،چت روم فارسی
پرشين چت،چت روم ایرانی
پرشين چت،چت فارسی
پرشين چت،چت اصلی
چت روم پرشين
دیود چیست؟
یک دیود ساده ترین نوع از ادوات نیمه هادی است کلاً یک نیمه هادی مادهای است که تغییردر قابلیت جریان دهی دارند. اغلب نیمه هادی ها از یک رسانای ضعیف که ناخالصی به آن افزودهشده به وجود می آید.(فرایند افزودن ناخالصی دو پینگ نامیده می شود.)
در مورد LED ها ماده رسانا نوعاً آلومینیوم گالیوم آرسناید است (AlGaAs) در آلومینیوم گالیوم آرسناید خالص تمام اتمها به طور کامل با همسایه هایش محدود شده است و هیچ الکترون آزادی برای هدایت جریان الکتریکی وجود
آبکاری فرایندی است برای قرار دادن لایه ای
از فات و یا غیر فات بر روی فات یا غیر فات دیگر به منظور جلوگیری
از فرایند اکسیداسیون، سایش، افزایش مقاومت سطحی و… است. خدمات آبکاری وکیوم آبکاری فرایندی
متعلق به قرون اخیر نمیباشد ( آبکاری به روش الکتریکی)، از این روش آبکاری
ایرانیان باستان در ۲۰۰۰ سال پیش استفاده میکردند.
به طور کلی ترسیب ف با استفاده از یک الکترولیت را می‌توان به صورت واکنش زیر نشان داد:
ف <——– (الکترون) z + کاتیون
می‌گویند بعد از یک سمیناری که در آن درباره موج بودنِ ماده صحبت شده، فیزیکدانی به نام پیتر دبای» به طعنه به اروین شرودینگر» گفته: اگر ماده (یا الکترون) موج باشد پس باید معادله‌ موجی هم باشد که آن را توصیف کند!» اگرچه دبای خودش خیلی زود حرف خودش را فراموش کرد ولی شرودینگر که گویا آدم گیری بوده، رفت و برای الکترون، معادله موج نوشت.
اگر برایتان سوال پیش آمده که یعنی چه که الکترون موج است؟ زیاد نگران نباشید مشکل از معیوب بودن مغز شما نیست! مشکل
یکی دیگر از فیزیکدانانی که استیکر شد، شرودینگر است. می‌گویند بعد از یک سمیناری که در آن درباره موج بودنِ ماده صحبت شده، فیزیکدانی به نام پیتر دبای» به طعنه به اروین شرودینگر» گفته: اگر ماده (یا الکترون) موج باشد پس باید معادله‌ موجی هم باشد که آن را توصیف کند!» اگرچه دبای خودش خیلی زود حرف خودش را فراموش کرد ولی شرودینگر که گویا آدم گیری بوده، رفت و برای الکترون، معادله موج نوشت.
اگر برایتان سوال پیش آمده که یعنی چه که الکترون موج است؟ ز
عایق الکتریکی (به انگلیسی: Electrical insulator) ماده ای است که بارهای الکتریکی آن نمی‌توانند آزادانه حرکت کنند. اگر این مواد توسط یک میدان الکتریکیتحریک شوند جریان الکتریکی بسیار کمی از درون آنها عبور خواهد کرد.
 
مقاومت الکتریکی عامل متمایزکننده مواد عایق الکتریکی از مواد رسانا و نیمه رسانا است. مقدار مقاومت الکتریکی مواد عایق بالاتر از مواد رسانا و نیمه رسانا است.
 
ماده ای که عایق الکتریکی کامل باشد وجود ندارد، چرا که حتی مواد عایق نیز تعدادی ا
اگر تاکنون یک تاریخچه علمی را باز کرده باشید، بی تردید تو آن عکسی از ساختار اتم دیده اید. داخل اغلب این عکس ها، تعدادی پروتون و نوترون درون هسته حیات دارند و تعداد اضافی الکترون نیز در اطراف آن ها در حال چرخش هستند. احتمالا این را هم می دانید که لباس این ذرات دقیقا به لباس اجبار ها ی کوچک جدا گانه زدودن و این فقط تصویری است که معمولا نشان می دهند.تا جایی که می دانیم، الکترون ها لباس مشخصی ندارند؛ گاهی متشابه ذرات نقطه ای و گاهی شبیه موج رفتار
اشکارسازها به دو قسمت تقسیم می شوند
دتکتور انتگرالی،که پاسخ انتگرالی می دهد که امروز منسوخ شده است.
دتکتور تفکیکی،پاسخ این دتکتور به این صورت است که وقتی گاز حامل به تنهایی می اید،خط صاف وقتی همراه به همراه نمونه می ابد یک پیک می دهد.
یکی از دتکتورهای تفکیکی که درGc استفاده می سود.lionization detector,Flame نمونه ها بعد از اینکه از ستون خارج می شوند وارد دتکتور می شوند نمونه در شعله دتکتور می سوزند و ایجاد یون و الکترون می کنند آنچه مهم است الکترون هایی ا
یک سلول خورشیدی یک دستگاه الکترونیکی است که به طور مستقیم نور خورشید را به برق تبدیل می کند.
درخشندگی نور بر روی سلول خورشیدی، جریان الکتریکی و ولتاژ تولیدی را تولید می کند.
این فرآیند نیاز دارد که در ابتدا یک ماده باشد که در آن جذب نور یک الکترون را به حالت انرژی بالاتر برساند و دوم اینکه حرکت این الکترون انرژی بالاتر از سلول خورشیدی به یک مدار خارجی است. سپس الکترون آن انرژی را در مدار خارجی بیرون می آورد و به سلول خورشیدی  .
>
به نام خالق الکترون
به نام خداوندی که الکترون را جان بخشید تا از حرکت الکترون تمام جهان هستی جان بگیرد و با زبان بی زبانی پروردگار خویش را لبیک گویند.
سلام
من در زمینه ی الکترونیک و برنامه نویسی (بیشتر برای میکرو ها) فعالیت میکنم.تا حالا هرچه مطالعه یا تحقیق کردم سعی کردم به خاطر بسبارم یا حداکثر روی کاغذ ثبت کنم.از اونجایی که درخت ها نباید تاوان کمکاری مغز من رو بدند تصمیم گرفتم دیگه از کاغذ استفاده نکنم و بجای اون در این وبلاگ مینویسم. بنابر
واکنش های شیمیایی زمانی رخ می دهد که مواد به هم واکنش نشون میدن و دچار تعقیر می شوند و در نتیجه مواد جدیدی را تشکیل میدهند  انواع مختلفی از واکنش های شیمیایی از جمله واکنش های احتراق، واکنش های اسید-باز و واکنش های خنثی وجود دارد. واکنش های احتراق شامل ترکیب سریع یک سوخت با اکسیژن، تولید گرما و نور است. واکنش‌های اسید-باز شامل انتقال پروتون بین مواد است، در حالی که واکنش‌های ردوکس شامل انتقال الکترون است.
ترکیبات شیمیایی زمانی تشکیل می شون
آنالیز EDAX یکی از خدمات آنالیز مواد شیمیایی شرکت مهامکس می باشد. این آنالیز جز دسته آنالیز عنصری نقسیم بندی می شود و از آن برای شناسایی عناصر در ترکیبات شیمیایی استفاده می شود. به وسیله این آنالیز می توان نوع اتم های موجود در یک نمونه و یا ساختار را دریافت. نام اصلی این آنالیز EDS می باشد و نام EDAX یک برند تجاری مربوط به شرکتی هست که این آشکارساز را تولید می کند.
در مشخصه یابی به روش ایدکس با وارد آمدن پرتو ایکس به اتم های در حالت پایه (بدون برانگی
ترکیب های اتمی در طبیعت به دو صورت انجام می گیرد یکی به صورت (مولکولی )و دیگری به صورت (یونی) که هر کدام خواص خود را دارند.
مولکول ها به صورت اشتراکی به وجود می آیند اما یون ها به صورت،یونی تشکیل می شوند.
توضیح پیوند یونی: بعضی از اتم ها برای رسیدن به پایداری تمایل دارند الکترون های مدار آخر خود از دست داده و به یون +تبدیل شوند و بعضی دیگر از اتم ها تمایل دارند الکترون جذب کرده و مدار آخر خود را کامل کنند و به یون _ تبدیل شوند.
نکته:(معمولا ف ها ال
با تشکر از دبیر محترم علوم آقای واله
ترکیب های اتمی در طبیعت به دو صورت انجام می گیرد یکی به صورت (مولکولی )و دیگری به صورت (یونی) که هر کدام خواص خود را دارند.
مولکول ها به صورت اشتراکی به وجود می آیند اما یون ها به صورت،یونی تشکیل می شوند.
توضیح پیوند یونی: بعضی از اتم ها برای رسیدن به پایداری تمایل دارند الکترون های مدار آخر خود از دست داده و به یون +تبدیل شوند و بعضی دیگر از اتم ها تمایل دارند الکترون جذب کرده و مدار آخر خود را کامل کنند و به ی
با تشکر از دبیر محترم علوم آقای واله
ترکیب های اتمی در طبیعت به دو صورت انجام می گیرد یکی به صورت (مولکولی )و دیگری به صورت (یونی) که هر کدام خواص خود را دارند.
مولکول ها به صورت اشتراکی به وجود می آیند اما یون ها به صورت،یونی تشکیل می شوند.
توضیح پیوند یونی: بعضی از اتم ها برای رسیدن به پایداری تمایل دارند الکترون های مدار آخر خود از دست داده و به یون +تبدیل شوند و بعضی دیگر از اتم ها تمایل دارند الکترون جذب کرده و مدار آخر خود را کامل کنند و به یو
دستگاهی که برای ایجاد لیزر یاقوت بکار می رود، شامل تکه ای یاقوت میله ای شکل است که یک انتهای آن با آینه ای بطور کامل پوشانده شده است. در انتهای دیگر آن نیز آینه ای قرار داد که اندکی شفاف است و می تواند قسمتی از پرتوهای نور را منعکس کند و قسمتی دیگر را عبور دهد. در اطراف این لوله،  یک لامپ بسیار پر نور و پر قدرت قرار دارد. نور شدید لامپ در یک لحظه موجب برانگیخته شدن الکترون ها و انتقال آنها به مدار بالاتر می شود. الکترون های برانگیخته، هنگام بازگ
مقایسه برق و آب در تهویه مطبوع
برق از نظر هوا ، بخار یا آب متفاوت است زیرا در واقع گرما را از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل نمی کند. بنابراین ، شامل آن در لیست رسانه های انتقال گرما می تواند در نگاه اول گمراه کننده باشد. برق به بهترین وجه می تواند به عنوان مقداری الکترون یا در حال حرکت و یا در حالت استراحت تعریف شود. هنگامی که این الکترون ها در حالت استراحت قرار دارند ، به آنها ایستا گفته می شود (از این رو اصطلاح برق استاتیک). الکترونها در حال حرکت ا
درون هر اتم می‌توان سه ذره ریز پیدا کرد: پروتون، نوترون و الکترون.
پروتون‎ها در کنار هم قرار می‌گیرند و هسته اتم را تشکیل می‌دهند، در حالی که الکترون‎ها به دور هسته می‌چرخند.
پروتون بار الکتریکی مثبت و الکترون بار الکتریکی منفی دارد و از آنجا که بارهای مخالف، یکدیگر را جذب می‌کنند، پروتون و الکترون هم یکدیگر را جذب می‌کنند و همین نیرو، سبب پایدار ماندن الکترون‎ها در حرکت به دور هسته می‌گردد. در اغلب حالت‌ها تعداد پروتون‎ها و الکترون
الکترون همون طور که مستحضرید یکی از زیر ذره هاست و علاوه بر خاصیت ماده بودن خاصیت موجی دارد یعنی تابعی از انرژی است
و مستحضرید که هر الکترون در یک مکان خاص نسبت به هسته اتم با پتانسیل خاص خودش قرار میگیرد
اما بعداً ها مشاهده شد که اونقدر ها هم نمیشه روی مکان دقیق الکترون حساب کرد و گفتند نمیشه قطعی گفت الکترون کجاست بلکه باید از احتمال حضور آن سخن گفت
بعداً تر ها یک مشاهده عجیبی کردند که الکترون در یک آن از مکان با انرژی خاص خود به آن سوی سد پت
اولین گام‌ها در مسیر PCB
در حوزه الکترونیک مشکلات زیادی پیش روی فرد قرار می‌گیرد. برای مواجهه با این مشکلات بهتر است هر مشکل را طبقه‌بندی کنید و هر کدام را جداگانه بررسی و حل کنید. برای فعالیت در PCB بهتر است مفاهیم موجود را دسته بندی کنیم. به همین منظور موارد زیر را به شما عرضه می‌کنیم:
درک تئوری الکترونیک
در ابتدا باید یک فهم کلی از تئوری الکتریسیته داشته باشید. هنگامیکه الکترون از قطب مثبت به سمت قطب منفی جریان می‌یابد، می‌توان کیفیت این
به این مفهوم که  یک جفت ذره یا گروهی از ذرات بگونه ای باهم برهمکنش دارند، که حالت کوانتومی هر یک نمی تواند مستقل از بقیه توصیف شود. حتی اگر هزاران کیلومتر دور از هم باشند.در واقع اندازه گیری و تغییر کمیتهای کوانتومی نظیر موقعیت، تکانه، اسپین و قطبش و هر یک ازآنها سبب تاثیر گذاری بر وضعیت کوانتومی دیگری می شود، حتی اگر بسیار از هم فاصله داشته باشند. در شرایطی که شما دو ذره با نام های A و B دارید و ذره ها در اثر درهم تنیدگی کوانتومی به یکدیگر و
فرض کنیم جریان الکترون ها درون سیم، موسوم به جریان الکتریکی، همچون دوندگانی هستند در مسیر مسابقه.
مقاومت الکتریکی به معنای برخورد بین این الکترون ها و ذرات درون سیم است.
انگار که در مسیر دوندگان،انواع مختلف موانع قرار داشته باشد که با دوندگان برخورد کنند.این برخورد ها باعث ایجاد گرما میشود و انرژی هدر میرود.
موانع میتوانند ذرات خود سیم باشند یا ناخالصی های موجود باشند.اگر دما افزایش یابد،مقاومت هم افزایش می یابد.یعنی تحرک موانع افزایش یا
هفتم اسفند هزار و سیصد و نود و هفت است و دلم برای آن دخترک ِ شوریده سری که به تاریخ دوازدهم آذر ماهِ هزار و سیصد و نود و شش توی یادداشت های شخصی اش نوشته بود : " در سلولی با ابعاد میکرونی ، اندامکی هست به اسم میتوکندری . که این میتوکندری دو غشا دارد . هر غشا هم حاوی پروتیین هایی می باشد. در غشای داخلی زنجیره ی انتقال الکترون بوسیله ی ۴ کمپلکس پروتیینی صورت می گیرد. یکی از آن کمپلکس ها ، کمپلکس ۲ می باشد . که دارای ۴ زیر واحد است . در بین زیر واحد C و D
هموگلوبین شامل 4زنجیر گلوبینی است که دو به دو مشابه می باشند، در واقع هموگلوبین 4گروه هم دارد.در موجودات هوازی مانند انسان ،اکسیژن گیرنده نهایی الکترون در واکنش های اکسیدان می باشد، بنابراین عامل تداوم حیات اکسیژن است.
ادامه مطلب
جریان الکتریکی
حرکت بارهای الکتریکی را جریان الکتریکی گویند که شدت آن با واحد آمپر سنجیده می‌شود. جریان می‌تواند شامل حرکت هر ذره بارداری باشد؛ که اکثراً الکترون‌ها هستند ولی هر بار در حال حرکتی، یک جریان به حساب می‌آید.
سشوار یون دار چیست
 
اضافه شدن الکترون به اتم، بارِ (یونِ) منفی و کم شدن الکترون از اتم، ایجاد بارِ (یونِ) مثبت می‌کند.
از این خاصیتِ الکترون در سشوار استفاده می‌شود.
سشوار یون دار باعث می‌شود که موی سر، هم سریع‌تر خشک بشود و هم راحت‌تر حالت بگیرد.
در سشوارهای یون دار یک قطعه‌ی الکترونیکی خاص وجود دارد که می‌تواند جریان الکتریسیته‌ی شهری را به یون منفی تبدیل کند.
ادامه مطلب
توضیحات فایل:
دانلود پاورپوینت شیمی عمومی ۱ در ۴۳۰ اسلاید
دانشجویان و کاربران گرامی ، در این بخش پاورپوینت شیمی عمومی ۱ در ۴۳۰ اسلاید قابل ویرایش مناسب برای ارائه کلاسی بصورت کامل و جامع در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، این محصول را دریافت کنید.
فهرست مطالب پاورپوینت شیمی عمومی ۱: 
رشته زیست شناسی
فصل اول :ساختار اتم
فصل دوم:پیوندهای شیمیایی
فصل سوم:ساختار هندسی مولکول ها
فصل چهارم:حالت گا
دارم جزوه های زیستمو پاک نویس میکنم.
داشتم ب تیلاکوئید و تک تک پذیرنده های الکترون و الکترون ها نگاه میکردم و با خودم گفتم خدا چ بیکار بوده ک نشسته تک تک این گولی های کوچولو رو خلق کرده. به خودم گفتم خب چی کار میکرد؟ و طبق معمول جوابم این بود Magic :) (جادو) و بعد به انگشت شستم نگاه کردم و حل کردم ک میدونم دقیقا توش چی داره میگذره و برای اولین بار بعد از این سه سال از اینکه رشتم تجربیه خوشحال شدم:)
مرضیه عادم خعلی عجیبیه. دوبار با کیمیا ازش ی درخاستی
 
سلام
https://www.youtube.com/watch?v=9dqtW9MslFk
 
یکم از این موضوعات دینی بیام بیرون و برم سراغ یکی از فرضیه های جالب فیزیک.
https://en.wikipedia.org/wiki/One-electron_universe
یه بار آقای Wheeler وقتی یه دانشجوی تحصیلات تکمیلی بود، با خودش فکر کرد که چرا همه ی الکترون ها یه خاصیت دارن؟ همشون یه بار دارن همشون یه مشخصات دارن. 
میدونی ویلر چی گفت؟ زنگ زد به آقای فاینمن و گفت که آقای فاینمن، تاحالا فکر کردی چرا همه الکترون ها جرم و بار برابر دارن؟ چون فقط یک الکترون وجود داره که تو زمان د
مسجد حضرت امام حسین  یااگر بخواهیم با عنوان قدیمی اش از آن یاد کنیم، مسجد حاجی سرکه » از عناصر هویتی خیابان آیت ا.عبادی است. این نیایشگاه در بخشی از محله راه آهن یا دقیق تر، در حدفاصل چهارراه خواجه ربیع به سمت چهارراه راه آهن، همان اوایل مسیر قرار گرفته است.پیشینه این مسجد را به حدود شش تا هفت دهه پیش میرسانند و دلیل شهرتش به حاجی سرکه » را لقب واقف آن که گویا در کار تولید سرکه بوده است، عنوان کرده اند.
ادامه مطلب

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها