نتایج جستجو برای عبارت :

پاورپوینت رایگان در مورد دارو

زولپیدم یک آرام بخش است که خواب آور نیز نامیده می شود. این دارو ممکن است تاثیرات شیمیایی بر مغز در افراد نامتعادل در زمینه خواب یا مبتلا به مشکلات خواب (بی خوابی) شود. در این مقاله با نکات مهم در مورد این دارو و چگونگی استفاده از آن، صحبت می شود.

ادامه مطلب
درود
افرادی که دچار بیماری آسم شغلی و غیر شغلی هستند در نحوه درمان  در این دو نوع تفاوتی وجود ندارد 
 
زمان تغییر دوز دارو خصوصا اسپیری تنفسی
 یک ماه بعد از شروع درمان  بررسی مجدد لازم است و دو ماه بعد در صورت خوب بودن شرایط بیمار تغییر دارو و کاهش میزان مصرف دارو.
 
به عبارتی چند روز بعد از شروع اسپری و بهبودی موقت اسپری تنفسی قطع نگردد.
 
روزیگلیتازون دارویی است که برای درمان دیابت نوع2 تهیه شده است.سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA)این دارو را در سال 1999 با نام آواندیا تایید کرد.
اگرچه اروپا به دلیل نگرانی در مورد اثرات منفی این دارو بر روی سلامت قلب استفاده از را به حال تعلیق در آورده و آمریکا نیز مصرف آن را محدود کرده .تحقیقات در مورد امنیت استفاده این دارو با نتایج متفاوتی همراه بوده است.
 
تحقیقی که در ادامه مطلب خواهید خواهد از داده های معتبر استفاده کرده است تا اثرات این دار
دارو درمانی روانی یکی از روش‌های رایج برای درمان بسیاری از اختلالات روانی است. اما خطر وابستگی و عوارض داروها دغدغه بسیاری از کسانی است که جهت درمان ناراحتی‌های روانی به روانپزشک مراجعه می‌کنند. با تشخیص و مصرف طبق دستور پزشک این خطر کم خواهد شد. در کل اختلالات روانی دارای سه جنبه جسمی، روانی و اجتماعی هستند که دارو درمانی روی جنبه جسمانی و روان درمانی بر جنبه‌های روانی و اجتماعی تمرکز می‌کنند. آگاهی از تمام ابعاد دارو درمانی روانی در م
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دامت برکاته):
بیمار برای درمان به شفا نیازمند است و دارو شفای مریض نیست، زیرا بسیاری از بیماری ها با مصرف دارو بهبود نمی یابد. خدای سبحان قرآن را دارو معرفی نمی کند، بلکه آن را شفا می خواند.
هرکس به محضر قرآن بیاید، آن را بفهمد، بپذیرد و بدان عمل کند بیماری درونی اش از بین می رود؛ مگر آنکه بیمار خود به قرآن مراجعه نکند یا پس از مراجعه به قرآن، دستور و نسخه شفابخش آن را نپذیرد و بدان عمل نکند و یا عملش نادرست باشد.
 دانلود کتاب کاربرد دارو‌های روانپزشکی در روانشناسی بالینی
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Search Results Web results دانلود کتاب کاربرد دارو‌های روانپزشکی در روانشناسی بالینی pdftamasha.com › . Translate this page Oct 14, 2019 - کتاب کاربرد دارو‌های روانپزشکی در روانشناسی بالینی.برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک نمایید. کتاب کاربرد دارو‌های روانپزشکی در روانشناسی بالینی - تماشاtamasha.com › . Translate t
۱- در این سن می توانید به کودک توضیح دهید که مصرف دارو برای بهبود حال اوست اما اصراری نداشته باشید که کودک کاملا این موضوع را درک کند. هرگز به کودک نگویید که فلان دارو شکلات یا اسمارتیز است یا فلان شربت مزه پرتقال می دهد تا به این بهانه آن را بخورد زیرا در این شرایط ممکن است کودک حتی بدون دلیل هم تقاضای خوردن دارو کند یا خودسرانه سراغ آن برود. بدون تهدید و دعوا یا پاداش باید دارو را به کودک بدهید و اگر گریه می کند صبر کنید، تا گریه اش تمام شود.
۲-
بسم الله الرحمن الرحیم 
چند سالی است با توجه به اهمیت پیدا کردن موضوع رحلت یا شهادت پیامبر مکرم اسلام حرف ها ضد و نقیض فراوانی زده میشود ولی چندین منبع معتبر خصوصا از سوی اهل سنت موضوع شهادت پیامبر را تایید میکند: 
برای مثال منبع معتبری مثل صحیح بخاری نزد اهل سنت: صفحه ۱۰۹۲، حدیث ۴۴۵۸، طبعة دار ابن کثیر
این حدیث از سوی عایشه (همسر پیامبر) نقل شده است که ادعای مسموم کردن پیامبر را اثبات میکند:
عایشه نقل میکند: در زمان مریضی پیامبر به زور به دها
امپراتور دارو وانگ (29م - 77م)؛پس از مرگ امپراتور اونجو» پسرش امپراتور دارو در سال 29م. به تخت نشست. او دومین امپراتور باکجه بود که مدت زیادی حکومت کرد ولی اقدامات شایسته ای انجام نداد، در دوران حومت او جنگ هایی بین باکجه و شیلا رخ داد که در اکثر آن ها دارو شکست خورد. او سرانجام در سال77م. از دنیارفت و سلطنت را به فرزند و ولیعهدش گیرو» سپرد.
در مقایسه با درمان استاندارد، ترکیب دارویی lopinavir–ritonavir در بیماران مبتلا به نوع شدید کوید19 و بستری در بیمارستان، تاثیر مثبتی ندارد. این نتیجه یک مطالعه کارآزمایی بالینی روی 199 بیمار کوید19 شدید است که در مجله ی NEJM منتشر شده است. 99 نفر در گروه دریافت دارو و درمان استاندارد و 100 نفر در گروه درمان استاندارد بررسی شده اند.  بین دو گروه از نظر مدت زمان رسیدن به بهبودی تفاوتی دیده نشده است. مرگ و میر تا 28 روز، اگر چه در گروه دریافت دارو کمتر بوده اما
طراحی بسته بندی دارویی برند لیدا دارو

در طراحی بسته بندی دارو سادگی شرط اول است و همیشه بر این اصل استوار است. ما هم در طراحی بسته بندی
لیدا دارو این اصل را رعایت نمودیم. رنگ جعبه بسته بندی را سفید انتخاب
کردیم و با استفاده از فونتی ساده و خوانا نام محصول را نوشتیم و لوگوی
برند را به رنگ آبی قراردادیم تا حس مثبتی را در ذهن مصرف کننده ایجاد کند و
همچنان از یکنواختی مشکی و سفید خارج شود .

منبع: سایت شرکت تبلیغاتی کِی نگار
تجویز و مصرف غیر منطقی دارو
ارائه
با موضوع تجویز و مصرف غیر منطقی دارو ، در قالب فایل pdf و در حجم 39
اسلاید. فایلی بی نظیر در ارتباط با تجویز و مصرف غیر منطقی دارو، به
همراه تصاویر در ارتباط با موضوع. مصرف منطقی دارو یعنی اینکه برای یک
بیمار، داروی مناسب بر اساس وضعیت بالینی فرد، با دوز مناسب و در طول مدت
مناسب تجویز شود .
این پاورپوينت در 18 اتسلاید به شکل منحصر به فرد و زیبا طراحی شده استت در این پاورپوينت مطالبی از درمان بری بری،علایم بری بری،دارو های بری بری،ر معنی لغوی بری بری، تاریخچه بیماری بری بری وسایر مطالب مفید و ارزندهع در مورد بیماری بری بری از معتبر ترین منابع پزشکی در این پاورپوينت درج شده است که امید واریم رضایت شما عزیزان را جلب نماید
 
 
جهت دانلود فایل کلیک کنید
همتی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان اینکه خوشبختانه نحوه تخصیص ارز برای تامین مواد اولیه جهت تولید دارو و تجهیزات پزشکی هم خوب است، ادامه داد: ۳.۵میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار تامین‌کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی قرار گرفته است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
یکی از داروهایی که برای تنظیم قند خون بکار می رود قرص گلی بنکلامید است. این دارو لوزالمعده را برای تولید انسولین تحریک می کند. در این مطلب با کمک تحقیقات جدید پزشکی شما را با عوارض جانبی و همه نکات مهم قرص گلی بنکلامید آشنا می کنیم.
نکات مهم
از قرص گلی بنکلامید برای کنترل سطح قند خون در بیماران دارای دیابت نوع ۲ استفاده می‌شود.
این دارو بین ۱۵ تا ۶۰ دقیقه پس از مصرف شروع به تأثیرگذاری می‌کند.
ماندگاری و تأثیرگذاری این دارو ۲۴ ساعت است.
هنگامی
چرا این دارو تجویز میشود؟
قرص ها و کپسول های پرامین برای درمان افسردگی استفاده میشوند. قرص های پرامین همچنین برای جلوگیری از شب ادراری کودکان استفاده میشوند. پرامین یکی از داروهای ضدافسردگی سه حلقه ای است. این دارو با افزایش مقدار مواد طبیعی خاص در مغز که برای حفظ تعادل روانی مورد نیاز است، افسردگی را درمان میکند. اطلاعات کافی در مورد اثر پرامین بر شب ادراری کودکان دردست نیست.
نحوه ی استفاده از دارو
پرامین بصورت قرص یا کپسول خوراکی استفاده
در این مطلب با کمک چندین متخصص از مجلات پزشکی معتبر دنیا، شما را با عوارض جانبی، کاربردها، طرز استفاده درست و نکات ضروری کلیندامایسین واژینال آشنا می کنیم.
کلیندامایسین چیست؟
این دارو آنتی بیوتیکی است که بر ضد باکتری ها میجنگد.
کلیندامایسین واژینال برای درمان عفونت واژنی که به وسیله باکتری ایجاد شده است به کار میرود.
هشدارهای مهم
اگر اختلالی مانند کولیت دارید از این دارو استفاده نکنید. اگر به کلیندامایسین یا لینکومیسین آلرژی دارید هم از
در این مطلب با کمک مجلات معتبر پزشکی، شما را با عوارض جانبی، کاربردها، دوز مصرف و طرز استفاده اصولی و همه نکات ضروری دیگر قرص سفازولین آشنا می کنیم.
سفازولین چیست؟
سفازولین دارویی آنتی بیوتیک است که برای درمان عفونت های باکتریایی کاربرد دارد
این دارو برای جلوگیری از عفونت پیش از جراحی، در حین جراحی و پس از جراحی نیز بکار می رود
این دارو در طبقه بندی دارویی آنتی بیوتیک های سفالوسپورین جای دارد.
این دارو به صورت آمپول و یا تزریق داخل وریدی اس
داشتم به یه کتاب صوتی گوش می دادم در مورد اینکه چرا افسردگی روز به روز بیشتر شیوع پیدا میکنه؟
توی کتاب نویسنده یکی از دلایلش رو تنهایی آدم ها عنوان میکنه. طی تحقیقی که انجام دادن از آدم ها میپرسن چند نفر آدم توی زندگیتون هست که وقتی اتافق خوبی براتون میفته میخواین بهشون بگین و اونا خوشحال بشن؟ یا چندتا ادم توی زندگیتون هست که موقع مشکلات میتونن بهتون کمک کنن؟
نویسنده نوشته که قبلا جواب اکثریت آدم ها عدد 3 بود! اما الن صفره! صفر!
ینی آدم ها تنها
جم فیبروزیل برای درمان کلسترول بالا استفاده می شود. این دارو با مسدود کردن تولید انواع خاصی از کلسترول، به ویژه تری گلیسیرید کار می کند. جم فیبروزیل بهمراه رژیم غذایی سالم و ورزش برای کاهش میزان کلسترول خون استفاده می شود. کاهش سطح کلسترول موجب کاهش خطر بیماری های قلبی مانند حمله قلبی میشود.
این دارو ممکن است تحت چندین نام تجاری و یا در چندین فرم وجود داشته باشد. هر نام تجاری این دارو ممکن است در تمام فرمها در دسترس نباشد و یا برای تمام شرایط
دانلود کتاب کاربرد دارو‌های روانپزشکی در روانشناسی بالینی
دانش پژوهان گرامی، محتوای این فایل شامل کتاب کاربرد دارو‌های روانپزشکی در روانشناسی بالینی تالیف شقایق تیلاب، گلشن شکری می باشد که با فرمت pdf در حجم ۱۷۵ صفحه تهیه و تدوین گردیده است.در صورت نیاز می توانید این محصول را از سایت خریداری و دانلود نمایید.
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Search Results Web results کتاب کاربرد داروهای روانپزشکی در روانشناسی با
1-بنزودیازپین
این دارو برای درمان اضطراب در کوتاه مدت استفاده میشود
این دارو برای درمان اختلال اضطراب عمومی و شاید در اختلال وحشت و اختلال اضطراب اجتماعی کاربرد دارد
این دارو باعث آرامش ماهیچه ها شده و علائم دیگری که مرتبط با اضطراب است را کاهش میدهد.
2- داروهای بلوک کننده های بتا
این داروها برای کنترل بیماریهای قلبی بکار میرود
این داروها به کم کردن ضربان قلب و فشار خون از طریق بلوک کردن اپینفرین به این کار کمک می کند
این داروها در کنترل عر
تجویز دارو و محاسبات دارویی PPT
    نام محصول  : پاورپوينت تجویز دارو و محاسبات دارویی فرمت  : PPT حجم  : 0.7 مگابایت  تعداد اسلاید  : 51 زبان  : فارسی  سال گردآوری  : 97   فهرست مطالب: داروها (Drugs )  نام های داروها مکانیزم عمل داروها واکنش های دارویی و عوامل دخیل در آن عوامل موثر در عملکرد داروها شیوه های مختلف تجویز دارو انواع دستورات محاسبات دارویی فرمول محاسبه دوز دارو  راه های تزریق ورید های ممنوع .
دریافت فایل
 
توضیحات فایل:
پاورپوينت آشنایی با قوانین بیمه و کاربرد کامپیوتر در داروخانه
پاورپوينت آشنایی با قوانین بیمه و کاربرد کامپیوتر در داروخانه در ۴۵ اسلاید قابل ویرایش شامل عناوین ذیل:
اهداف جلسه
کاربرد کامپیوتر در داروخانه
کار با نرم افزار داروخانه
سامانه HIX
سامانه TTAC
قوانین و ضوابط سازمانهای بیمه گر
UID
انواع نسخ بیمه تامین اجتماعی
انواع صندوق های بیمه سلامت( خدمات درمانی )
انواع نسخ بیمه نیروهای مسلح
ضوابط خاص برخی داروها
سامانه سازمان غذ
 دانلود جزوه کامل فارماکولوژی (دارو شناسی ) پرستاری
 
 
عنوان فایل : دانلود جزوه کامل فارماکولوژی (دارو شناسی ) پرستاری
نوع فایل : pdf
تعدادصفحات : 112 ص
زبان : فارسی
برای دانلود این فایل روی لینک زیر کلیک نمایید
دانلود جزوه کامل فارماکولوژی (دارو شناسی ) پرستاری بصورت فایل pdf
 
 
توضیحات :
فارماکولوژی از دو واژه یونانی pharmakon به معنی دارو logos به معنی علم وشناخت مشتق شده است واز نظر اصطلاح علمی فارماکولوژی مطالعه موادی است که از طریق فرآیند های شیم
اعتقاد ما مسلمون‌ها این است که شفا رو در دارو نمی‌بینیم و رفتن پیش پزشک و استعمال دارو و . رو در واقع جزء انجام وظایف میبینیم و نگاه وسیله‌ای داریم به اینها نه نگاه شفا و مسبب بودن.
در نظام طبیعت ذات آتش، سوزاندن است اما همین آتش اگر اراده الهی برای سوزاندن یک چیزی بهش تعلق نگیرد، نمی‌تواند بسوزاند و برای نمونه هممون داستان به آتش انداختن حضرت ابراهیم رو بلدیم.
ادامه مطلب
پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، اداره کل فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در آستانه سال نو، برای حفظ سلامت نکاتی را برای خرید و مصرف مواد غذایی از قبیل شیرینی، محصولات لبنی، آجیل و سوغاتی ها ارائه کرد.

متن کامل خبر: توصیه سازمان غذا و دارو برای خرید و مصرف خوراکی های ایام نوروز
پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، وزیر بهداشت گفت: قرار ما این نیست برای واردات دارو و ‏تجهیزات پزشکی و کالاهای اساسی ارز آزاد استفاده کنیم و خبر عدم استفاده از ارز 4200 تومانی را برای این کالاها نشنیده ام.‏

متن کامل خبر: عدم استفاده از ارز 4200 تومانی برای واردات دارو و ‏تجهیزات پزشکی صحت ندارد
پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر به هیچ وجه درباره داروهای اساسی کمبود وجود ندارد و در ماه‌های آینده نیز کمبود ‏دارو وجود نخواهد داشت.‏
طرح تحول سلامت به شدت و قدرت ادامه می‌یابد و فقط مواردی مانند نگرش اقتصادی‌تر و نگاه اقتصاد سلامت و ‏اثربخشی هزینه در این بخش دنبال می‌شود.
پرونده الکترونیک سلامت تا بهار سال 98 به سرانجام می‌رسد و در این زیرساخت مواردی مانند پزشکی خانواده و نظام ‏ارجاع نیز تا نیمه اول سال آ
پرازوسین دارویی است که برای درمان فشار خون بالا تجویز میگردد.این دارو در درمان بیمارانی که مشکل پروستات داشته و یا نارسایی احتقانی قلب، سندورم رینود و در آخر فئوکروموسیتوما دارند هم بکار میرود.برخی پزشکان این دارو را برای افرادی که دارای اختلال استرسی پس از آسیب روانی هستند هم تجویز می کنند.این دارو از طریق شل کردن رگ های خونی برای عبور راحت خون عمل میکند.شکل دارویی پرازوسین به صورت قرص و کپسول می باشد.احتیاط در خصوص مصرف پرازوسینممکن اس
 
 
 گیاهان دارویی کابرد های فراوانی دارند و شما میتوانید از آن ها برای درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات سلامتی استفاده کنید. خیلی اوقات مردم تصور میکنند که دارو هایی شیمیایی تاثیر بیشتری دارند و زود تر بیماری آن ها را درمان میکند اما غافل از این هستند که این دارو ها عوارض بسیاری دارد که مدت ها بعد گریبانگیر آن ها خواهد شد. البته در برخی مواقع استفاده از دارو های شیمیایی اامی است و دارو های گیاهی در این شرایط کاربرد چندانی ندارند. بهترین
راکوتان یا ایزوترتینوین دارویی از مشتقات ویتامین A است که بیشتر جهت درمان آکنه های شدید پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این دارو به میزان کمتر جهت پیشگیری سرطان پوست از نوع scc، سرطان مغز، پانکراس و … استفاده می شود. مکانیزم این دارو کبدی می باشد و این دارو در درمان پسوریازیس نیز استفاده شده است.مواد تشکیل دهنده راکوتانهر کپسول راکوتان حاوی حدود 10 تا 20 میلی گرم ایزوترتینوئین است. قرص های راکوتان خالص نیستند و مواد زیر در آنها به کار ر
جدیدترین داروی ضد افسردگی
قرص ضد افسردگی بدون عوارض


سلب مسئولیت
  قبل از این که بخوانید، لطفا سلب مسئولیت را ببینید
 



 
ا ین برشور برای افرادی که می خواهند درباره داروهای ضد افسردگی بدانند
تهیه شده است و در مورد چگونگی عملکرد داروها، اثر دارو ها، عوارض جانبی و
درمانهای غیرداروئی اطلاعاتی می دهد.چنانچه پاسخ سوالات خود را در این
پمفلت نیافتید در انتها منابعی دیگری را برای اطلاعات بیشتر معرفی خواهیم
کرد.در مواردیکه  عقاید متفاو
 
دانشمندان تا کنون بیشتر از ۸ میلیون انواع حیوانات را مورد بررسی قرار داده اند؛ از این حیوانات چیزهای با ارزشی مانند گوشت، تخم مرغ، شیر، پوست، پشم و غیره می‌گیریم. همچنین دارو های مختلفی برای درمان انواع بیماری ها از حیوانات گرفته می شوند، آیا می دانید این دارو ها چه هستند؟
بیشتر داروهای هورمونی از غدد حیوانات گرفته می شود. اپی نفرین» که برای درمان بیماریهای قلبی مورد استفاده قرار میگیرد، از غده فوق کلیوی گربه و خوک استخراج می شود؛ این
دسموپرسین نوعی داروی هورمونی است که بر میزان ادرار تولید شده در کلیه‌ها تأثیر می‌گذارد و معمولاً در درمان بیماری دیابت نوع دو یا همان دیابت بی‌مزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو در واقع شکلی مصنوعی از هورمون وازوپرسین است که در حالت عادی وظیفه کنترل میزان ادرار را به عهده دارد. پزشک حتما قبل از تجویز دارو و در حین مصرف دارو مدام از فرد آزمایش خون می‌گیرد تا شرایط تحت کنترل باشد. اگر پزشک این دارو را برای شما تجویز کرده و اکنون به دنب
پژوهشگران دانشگاه مراغه نانوکاتالیستی برای
کنترل فرآیندهای تولید دارو ساختند که می‌تواند تبدیل سولفید به سولفوکسید
را به صورت کنترل شده، کاتالیز کند.
ادامه مطلب
هزینه درمان
بیماران پارکینسون
باید به طور مداوم دارو مصرف کنند. دارو‌های این بیماری هم نسبتاً گران قیمت است. به
خصوص اگر بیماران بخواهند داروی خارجی تهیه کنند. به طور کلی از نظر هزینه‌های درمانی
جزء بیماری‌های پرهزینه است. به ویژه اینکه افراد سالمند که باید به دلیل بیماری‌های
مختلفی که به آن‌ها مبتلا هستند، دارو‌های دیگری نیز مصرف کنند. تعداد دارو‌ها زیاد
است و ممکن است روزی ۵ قرص مصرف کنند. بعضی مواقع هم دارو‌هایی است که مشابه داخلی
آ

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها