نتایج جستجو برای عبارت :

متن نامه مصطفی رحیمی به امام خمینی

دکتر مصطفي رحيمي (زاده سال ۱٣۰۵ در نائین؛ اصفهان) حقوق دان، جامعه شناس، روشن فکر، استاد دانشگاه، نویسنده و مترجم؛ در تاریخ ٢۵ دی ماه سال ۱٣۵٧ هجری خورشیدی، پیش از پیروزی انقلاب مردمی ایران، نامه ای به آیت الله خميني؛ رهبر مردم انقلابی ایران مینگارد و میفرستد با عنوان " چرا با جمهوری اسلامی مخالفم ".
اینجانب ( نویسنده سایت ) توصیه میکنم متن نامه را بدون غرض ورزی و جدا از استدلال ها و جانب داری های شخصی بخوانید. چرا که با باور بنده، این نامه، نه
 [در لبنان] از یک پیرزن روستایی پرسیدیم آیا امام خميني و ایران را می شناسی؟ گفت: مگر می شود که مسلمانی امام خميني را نشناسد. وقتی پرسیدم توقع تو از امام خميني چیست؟ گفت: هیچ چیز از او نمی خواهم. او فقط وجودش سلامت باشد برای من کافیست، من برای او از خدا سلامتش را طلب می کنم. به آسانی قابل درک نیست، با همه گرفتاری، تنها سلامتی امام را خواستن؟ باید از این صحنه ها درس بگیریم.
 منبع: ملاقات در فکه (زندگی نامه شهید حسن باقری)، ص 75
به گزارش بدانید ها، آیت الله سید روح الله خميني(امام خميني) در بیستم جمادی الثانی سال ۱۳۲۰ قمریمصادف با میلاد دخت گرامی رسول اکرم» برابر با ۱ مهرماه ۱۲۸۱(۲۴ سپتامبر ۱۹۰۲ میلادی) در شهر خمین از توابع اراک در استان مرکزی متولد شد. پدر ایشان سید مصطفي هم عصر با میرزای شیرازی و […]
نوشته زندگینامه امام خميني(ره) اولین بار در بدانید ها. پدیدار شد.
دانلود کتاب درس هایی از وصیت نامه امام خميني (ره)
دانلود کتاب درس هایی از وصیت نامه امام خميني (ره) مازندرانی+ پاورپوینت نکات مهم + نمونه سوال
عنوان فایل : دانلود کتاب وصایای امام ndash; درس هایی از وصیت نامه امام خميني (ره) نوع فایل : pdf حجم فایل : ۲.۵ مگابایت تعداد صفحات : ۱۳۶ مولف : محمد شفیعی مازندرانی برای دانلود این فایل با 50% تخفیف به لینک زیر مراجعه کنید لینک : دانلود کتاب درس هایی از وصیت نامه امام .
دریافت فایل
درسهایی از وصیت نامه امام خميني
 
وصیتنامه شهید عزت الله عسگری»:
امام خميني زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است
در فرازی از وصیت نامه شهید عزت الله عسگری» آمده است: امام خميني زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است او نایب امام است و ولایت فقیه زمینه ساز ولایت معصوم است و هر کس بخواهد در راه ما تلاش کند ما خودمان او را به راه راست هدایت می کنیم.
کد خبر: ۳۷۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷ - 06December 2019
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، شهید عزت الله عسگری، پنجم فروردین ۱۳۴۳،
 
دانشجویان عزیز ،در این بخش کامل ترین و جامع ترین مجموعه ای از کتاب و نمونه سوالات تستی و تشریحی با پاسخنامه جزوه درس وصایای امام خميني (ره) در قالب فایل pdf تهیه و تدوین گردیده است.کتاب وصایای امام خميني
این وصیت نامه که شامل ۱۱۱ صفحه میباشد به ۱۳ درس تقسیم بندی شده است وشامل سوالات تستی و تشریحی مربوط به هر درس می باشد که مربوط به دانشگاه آزاد می باشد کلیه سوالات همراه با جواب هستند.
دانلود کامل ترین کتاب و سوالات وصایای امام خميني (ره) دانشگ
به نام خدای مهدی عج

روزی یکی از طلاب مدرسه رفاه (محل اقامت حضرت امام در روزهای قبل پیروزی) به امام عرض میکند ؛ شما چرا در بین صحبتهایتان از امام زمان عج کمتر اسم میبرید؟امام بمحض شنیدن این سخن در جا ایستادند و فرمودند:چه میگوی؟ مگر شما نمیدانید ما آنچه داریم از امام زمان عج است ؛ آنچه من دارم از امام زمان عج است ؛ آنچه از انقلاب داریم (انجام میدهیم) از امام زمان عج است.
برگرفته از کتاب حرفی از هزاران ص 40 و 41(مجموعه پرسش هایی از امام خميني)
.
به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ شماره های 363 و 362 هفته نامه حریم امام» با عنوان "امام خميني و جشن نوروز" منتشر شد.
در این شماره مطالبی با عناوین امام خميني و جشن باستانی نوروز، نوروز پالایشگاه سنت ها، عید نوروز در اشعار امام خميني، نگاهی به پیام های نوروزی امام خميني، نوروز 1342 بازخوانی یک رویداد تاریخی و . درباره عید نوروز آمده است. شماره جدید حریم امام، به بررسی خاندان امام خميني با عنوان "سه برادر، سه فامیلی متفاوت" می پردازد. "نگاهی
از حجت‌الاسلام مرتضی طهرانی نقل شده است :من اصرار داشتم رمز موفقیت امام خميني (ره) را در زمان حیات دنیویشان را بیابم.پس از مطالعه به این نتیجه رسیدم که حضرت امام در کارهایشان، در افکارشان، در اعمالشان، در گفتارشان و در تصمیم گیری هایشان فقط و فقط یک چیز را هدف قرار می دادند و آن هم خدا بود.
 
شهید حسن باقری می گوید:
[در لبنان] از یک پیرزن روستایی پرسیدیم آیا امام خميني و ایران را می شناسی؟
گفت: مگر می شود که مسلمانی امام خميني را نشناسد.
وقتی پرسیدم توقع تو از امام خميني چیست؟
گفت: هیچ چیز از او نمی خواهم. او فقط وجودش سلامت باشد برای من کافیست، من برای او از خدا سلامتش را طلب می کنم.
 
به آسانی قابل درک نیست، با همه گرفتاری، تنها سلامتی امام را خواستن؟ باید از این صحنه ها درس بگیریم.
 
منبع: ملاقات در فکه (زندگی نامه شهید حسن باقری
نوسازوشیک‌خ‌امامخميني‌خ‌بسیج|خانه و ویلا|اصفهان، خميني شهر|دیوارمنزل نوسازوشیک‌خ‌امامخميني‌خ‌بسیج|خانه و ویلا|اصفهان، خميني شهر|دیوارمنزل نوسازوشیک‌خ‌امامخميني‌خ‌بسیج|خانه و ویلا|اصفهان، خميني شهر|دیوار
منزل نوسازوشیک‌خ‌امامخميني‌خ‌بسیج
دقایقی پیش
دریافت اطلاعات تماس
تلفن:۰۹۱۳۵۹۴۴۴۷۴
هشدار پلیس:
لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
دسته‌
وصیت نامه شهید محمود دایه علی
بسم الله الرّحمن الرّحیم و لا تحسبن الّذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیا عند ربّهم یرزقون گمان مبرید کسانیکه در راه خدا کشته می شوند، مرده اند بلکه زنده اند و نزد خدا روزی می خورند. من محمود دایه علی وصیت نامه ی خود را به نام خدا و در راه تداوم انقلاب اسلامی به رهبری زعیم عالیقدر امام امت خميني روح خدا شروع می کنم، ای مردم مسلمان و مستضعف ایران این انقلاب را به رهبری امام امت ادامه دهید ما ملت ایران خیلی خون
 
نامه مرکز نیکوکاری بشری به کمیته امداد امام خميني (ره)
 
اهم موارد ذکر شده؛
 
گزارش طرح توانمندسازی نسبی محرومین» با محوریت طلاب حوزه علمیهانجام طرح توانمندسازی با 26 پرونده 550 ساعت مددکاریقریب به 900 میلیون ریال کمک به نیازمندان به صورت نقدی و غیر نقدی
 
✅ اعلام آمادگی مرکز نسبت به ارائه طرح توانمندسازی به سایر مراکز و موسسات نیکوکاری
(با مرکز نیکوکاری بشری همراه باشید : برای ورود به کانال اینجا کلیک کنید)
 
امام خميني (ره) درباره وصیت‌نامه شهدا ، فرمودند:
این وصیت‌نامه‌هایی که این عزیزان می‌نویسند، مطالعه کنید. ۵۰ سال عبادت کردید، خدا قبول کند، یک روز هم یکی از این وصیت‌نامه ها را بگیرید و مطالعه کنید و تفکر کنید.” 
… بدانید که لذت دنیا در برابر خوشیهای آخرت اندکی بیش نیست. با درود و سلام فراوان به کلیه‌ی شهدای صدر اسلام تاکنون …از اینکه متعهد شدم در جنگ شرکت کنم یک وظیفه‌ی دینی خود دانستم و به والله قسم همیشه قلبم برایش می‌تپید چون ب
در مراسم سی امین سالگرد رحلت امام خميني(ره):یکی از خصوصیات امام مقاومت و ایستادگی است. آنچه امام را در هیئت یک مکتب و اندیشه و راه مطرح کرد، مقاومت است. امام در دروان مبارزه، محکم و بدون ذره ای عقب نشینی ایستاد. بعد از پیروزی انقلاب هم، امام باز اصل مقاومت و ایستادگی را از دست نداد. تهدید و تطمیع و فریب، مطلقاً در امام اثر نمیگذاشت. دشمن نمیتوانست دستگاه محاسباتی امام بزرگوار را که متکی بود به بینات دین مبین اسلام، دچار اختلال بکند.
در فرودگاه امام در مجموعه پنج پارکینگ وجود دارد که هر کدام با فواصل متفاوت از هم جدا شده اند . پارکینگ اول در زیر سالن اصلی فرودگاه امام می باشد و ظرفیت آن تقریبا پایین است . ولی مزیت آن این است که در نزدیکترین فاصله از سالن اصلی فرودگاه امام خميني واقع شده است و تنها پارکینگ مسقف است . 
 پارکینگ شماره 2 در بلوار فرودگاه از اتوبان تهران قم نرسیده به پیچ سالن اصلی می باشد و دسترسی به آن توسط اتوبوس واحد امکان پذیر است . 
پارکینگ شماره 3 در ضلع جنو
به مناسبت ایام رحلت امامخميني رحمه‌الله، جهت آشنایی بیشتر با شخصیت، سیره‌ و راه ایشان از زبان رهبر انقلاب اسلامی، کانال امام خميني "رحمه‌الله" راه‌اندازی شد.
در این کانال کلیپ‌های صوتی و تصویری و عکس‌نوشته‌ها بارگذاری می‌شود.
لینک کانال امام خمينيرحمه‌الله
@tabyin_imamkhomeini
بسم الله الرحمن الرحیم . زندگینامه امام رضا(ع)روز 11 ذیقعده سال 148 هجری در مدینه به دنیا آمد.پدر بزرگوارش امام کاظم(ع)و مادر گرامیاش نجمه نام داشت.پس از شهادت امام کاظم(ع)،امام رضا(ع)در سی و پنج سالگی به امامت رسید.امام رضا(ع)به مسائل دینی ،علمی،اخلاقی و مالی مردم بسیار رسیدگی میفرمود و از حاکمان ستمگر نمیهراسید. در زمان امام رضا(ع)حاکمی زورگو و ستمگر به نام مامون زندگی میکرد و پایتختش در شمال خراسان بود.هنگامی که مامون به حکومت رسید اوضاع کشور
میرسد میلاد پرشور امام عسکری/برقلوب مارسد نور امام عسکری/حضرتش بابای مهدی بهراو تبریک باد/ مژده ها برپور مستور امام عسکری/میدهد از بهر شیعه جاودانی وشکوه/ خوش بحال راهی طور امام عسکری/حجت خوب الهی جانشین مصطفي/عدل راپرمیکند پور امام عسکری/حامی فیض ولایت آن امام شیعیان/خواهدآمد عشق منصور امام عسکری/
سخنان امام راحل پیرامون غربگرایان و مذاکره با آمریکا
امام خميني (رحمه الله علیه): یک کسی که پنجاه سال مغزش را آن‌ها [غربیها]تربیت کرده‌اند و از مغز انسانی بیرونش کردند، یک مغز غربی روی آن گذاشتند، هرچه هم که ضربه به این کشور می‌خورد، باز هم از آن‌ها تعریف می‌کند. 
دانلود
#حدیث_مهدوی 
امام حسن عسگری(ع)
محمد بن علی بن بلال می گوید: از امام حسن عسکری علیه‌السلام دو سال پیش از وفاتش به من نامه ای رسید که در آن از جانشین  خود سخن گفته بود. یک بار دیگر، سه روز پیش از وفاتش نامه ای از آن حضرت به دستم رسید که در آن نیز از جانشین خود گفتگو کرده بود».
ارشاد المفید/ ص349
امام خميني: من خودم را عرض می‌کنم؛ من شهادت می‌دهم که خودم تاکنون دو رکعت نماز برای خدا نخوانده‌ام، هر چه بوده برای نفس بوده. دلیلش هم این است که چنانچه جنت و ناری نباشد، آیا ما باز همانطور مشغول می‌شویم به نماز و دعا یا خیر؟
فیلم بیانات امام خميني را در اینجا مشاهده کنید.
حضرت امام به هنگام خروج از فرانسه با ارسال پیامی خطاب به مردم فرانسه، ضمن اظهار تشکر از آنها خداحافظی کردند.
ایشان پس از اقامه نماز در کف هواپیما، روی دو پتو با آرامش خوابیدند ، این در حالی بود که همه علاقمندان، دوستداران و نزدیکان ایشان، نگران انجام این پرواز بودند. خطر انهدام هواپیما و یا ربودن آن در آسمان چیزی بود که همه را تا لحظه فرود آن در فرودگاه تهران، نگران ساخته بود.
در هواپیما دویست نفر امام را همراهی می کردند که پنجاه تن  از آنان
خبر بمامون رسید  فضل بن ذوالر یا ستین باو گفت یا امیرالمو منین اگر امام رضا با این وضع  بمصلی  محل نماز عید  رسد مردم فریفته او شوند  و صلاح اینستکه از او بخواهی برگردد  مامون بسوی  حضرت کس فرستاد ودر خواست بر گشتن کرد  اما رضا کفش خود را طلبید سوار شد و مراجعت فرمود 8 یاسر خادم گوید چون مامون از خراسان بعزم بغداد بیرون رفت و فضل ذوالریاستین هم بیرون رفت ما نیز همراه امام رضا  ع بیرون شدیم در یکی نامه یی برای فضل بن سهل از برادرش حسن بن سهل امد
امام خميني و خانواده
کتاب
"هم نفس بهار" که به بررسی سیره نظری و عملی حضرت امام خميني(ره) در مورد
خانواده می پردازد برای چهارمین بار توسط موسسه چاپ و نشر عروج منتشر شد.
به
گزارش تبیان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مقدمه این اثر
به قلم خانم دکتر زهرا مصطفوی دختر گرامی حضرت امام خميني(ره) نگارش یافته
است.
ایشان در رابطه با پدر بزرگوارشان می نویسند: چهره مهربان
خميني کبیر در تشعشع رهبری خردمندانه اش از چشمان تیزبین پژوهشگران پ
بسم الله الرحمن الرحیم
شیش یک
نامه‌ی امام از رسانه‌ها پخش نشد. یعنی عده‌ای به بهانه‌هایی آن را پخش نکردند و نشد آوردند و سعی داشتند امام را منصرف کنند.
قطعا اگر آن نامه دشمنی داشت، کسانی وجود داشتند یا دارند که در نامه افشاگری علیه و به ضرر آن‌ها بوده است، نه افرادی دیگر.
این در طول تاریخ جا برای اما و اگر بازگذاشت. این یک.
لیبرال‌ها و منافقین دو کانال مرتبط به هم هستند که علاوه‌بر سخنرانی‌های روشنگرانه‌ی امام، بشدت در این نامه واکاوی‌ش
1. جاذبه و نفوذ امام بزرگوارِ ما موجب شد که مساله‌ی قدس در بیش از ۱۰۰ کشور مطرح بشود، آن هم به وسیله‌ی توده‌ی مردم، به وسیله‌ی متن مسلمان‌ها.سرّ این جاذبه‌ی بی‌نظیر امام چیست؟
۲. امام مختصات شخصیتی و موهبت‌هایی را دارا بود و خدا به او داده بود که در کمتر کسی در این حد جمع می‌شود. امام انسانی بود شجاع 
ادامه مطلب
قالب کتاب به شکل دیگر کتاب‌های نشر ابراهیم هادی بود، اولین کتابی که از این انتشارات خواندم همین کتاب بود.
زندگی‌نامه فرمانده سپاه صاحب امان علیه السلام، مداحی که با توسل به امام زمان حماسه‌ها آفرید.
مصطفي ردانی پور، طلبه، مداح و فرمانده و سرلشکر اصفهانی، زندگی‌نامه و خاطراتش خواندنی است.
کتاب
"هم نفس بهار" که به بررسی سیره نظری و عملی حضرت امام خميني(ره) در مورد
خانواده می پردازد برای چهارمین بار توسط موسسه چاپ و نشر عروج منتشر شد.
به
گزارش تبیان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مقدمه این اثر
به قلم خانم دکتر زهرا مصطفوی دختر گرامی حضرت امام خميني(ره) نگارش یافته
است.
ایشان در رابطه با پدر بزرگوارشان می نویسند: چهره مهربان
خميني کبیر در تشعشع رهبری خردمندانه اش از چشمان تیزبین پژوهشگران پوشیده و
ابعاد گوناگو
در مراسم سی امین سالگرد رحلت امام خميني(ره):در این سی سال، تلاشها و شیطنتهای زیادی صورت گرفته برای اینکه یاد و نام امام کمرنگ شود و اصول امام، فکر امام و راه امام در اداره کلان جمهوری اسلامی ایران نادیده گرفته شود. لکن واقعیت این است که جاذبه امام نه فقط کاسته نشده بلکه حتی امتداد بیشتری هم پیدا کرده است.عامل نفوذ امام بزرگوار ما باعث میشود که امسال درحالیکه خبر خباثت آمریکا و خیانت بعضی سران عرب را میشنوید، مسئله قدس در بیش از 100کشور مطرح بش
هر وقت کلمه نامه و فرستادن نامه رو میخونم یا به گوشم میرسه یاد نامه امام علی علیه السلام میفتم به امام حسن علیه السلام:
از پدری در آستانه مرگ به فرزندی که در تیر راس مصائب است.نهج البلاغه نامه سی و یکم
حاضرم به تمام داشته و نداشته ها و به کل هستی و نیستی قسم بخورم که کامل تر از این نامه نوشته نشده و نخواهد شد.و اما بعد؛ اینو گفتم چون سید جواد یک چالشی راه اندازی کرده (به نام "نامه‌ای به گذشته") که در کل طول عمر وبلاگ نویسیم چالشی به این قشنگی ند
امام خميني(ره)  در اول مهرماه 1281 به دنیا امد. ودر اغاز جوانی به حوزه علمیه اراک رفت.
امام خميني که رشد انحرافات محمد رضا شاه را دیده بود اولین قدم اشکار خود را در راستای مبارزه با شاه برداشت.
در اولین روز های سال 42 که ساواک به فیضیه حمله کرد امام خميني با صدور بیانیه ای دوباره مبارزات علیه رژیم ظالم شاه را بر پا کرد.
با سخنرانی عصر عاشورا(13خرداد) امام خميني اورا دستگیر وبه زندان تهران منتقل کردند  وتا سال بعد در زندان حضور داشتند.
محمد رضا شاه ب
گاهشمار زندگی امام جواد (ع)

تولد امام جواد(ع)
10 رجب 195 ق

سفر امام رضا(ع) به مرو
200 ق

شهادت امام رضا(ع) و آغاز امامت جوادالائمه
اخر صفر 203 ق

تولد امام هادی(ع)
15 ذی الحجه 212 ق

تولد موسی مبرقع
214 ق

ازدواج با ام الفضل
215 ف

  مرگ مأمون و آغاز خلافت معتصم
18 رجب 218 ق

احضار امام جواد(ع) به بغداد توسط معتصم
28 محرم 220 ق

شهادت امام جواد(ع)
آخر ذی القعده 220 ق

محمد بن علی بن موسی مشهور به امام جواد و امام محمدِ تقی (۱۹۵-۲۲۰ق) امام نهم شیعیان اثناعشری است. کنیه او ابو
در فرودگاه بین الملی امام خميني در کل 5 عدد پارکینگ وجود دارد که در فواصل مختلف از هم قرار گرفته اند . پازکینگ اولی در زیر سالن اصلی فرودگاه امام می باشد و ظرفیت آن تقریبا پایین می باشد ولی مزیت آن این است که در نزدیکترین فاصله از سالن اصلی فرودگاه امام می باشد و تنها پارکینگ مسقف می باشد .
پارکینگ شماره دو در بلوار فرودگاه از اتوبان تهران قم نرسیده به پیچ اصلی سالن است و دسترسی به آن تنها با اتوبوس واحد امکان پذیر است . 
پارکینگ سوم در ضلع جنوب
"بسم الله الرحمن الرحیم"
رحلت امام شهیدان را به شما چمرانی ها و دوست داران امام خميني(ره)؛تسلیت عرض می کنم.
انشالله نور به قبر این امام بزگوار و عزیز ما مردم ایران و جهان؛ببارد. 
"روحش شاد و یادش گرامی باد."
عنوان: رحلت امام خميني(ره)حجم: 254 کیلوبایتتوضیحات: رحلت امام شهیدان,امام خميني(ره)؛پیر خمین
دریافت
امام خميني(ره):
سال بدى بود براى اینکه مفتضح شد هیئت حاکمه؛ مفتضح شد دستگاه جبار؛ و ما نمىخواستیم. ما نمىخواهیم که مملکت ما در خارج معرفى بشود که همچو عناصر خبیثى سرِکارند؛ ما نمىخواستیم این را. ما مىخواهیم که مملکت ما از آن نقطه اولىاش تا آن آخرش، جورى باشند، طورى سلوک بکنند که مایه افتخار یک مملکتى باشد. بگویند آقا، ما امیرکبیر داریم .»
بخشی از بیانات حضرت امام(ره) علیه رژیم ستمشاهی در مسجد اعظم قم، در تاریخ 12 اردیبهشت سال 1342 – صحیفه نور،
کلیاتی راجع صلح امام حسن علیه السلام 
سیمای واقعی صلح امام حسن (علیه‌السلام)ازدیدگاه امام ای
مفاد صلح نامه امام حسن(ع) با معاویه
صلح امام حسن(ع) ناشی از ضعف بصیرت مردم بود
کتاب صلح امام حسن (ع) 
صلح امام حسن (ع) نرمش قهرمانانه برای حفظ اسلام 
اثرات صلح امام حسن (ع) 
بررسی جهاد بزرگ امام حسن(ع) در قالب صلح با معاویه
کتاب صلح امام حسن علیه‌السّلام» با ترجمه آیت‌الله ‌ای
صلح امام حسن(ع) -قیام امام حسین(ع)
پنج دلیل توافق؛ امام حسن(ع) صلح
همیشه فکر میکردم که کار پشت میزی خیلی کارِ راحت و بی دردسری هست.
الان میبینم که نه واقعاً اینطوریام که میگن نیست.
یک کار اعصاب خوردکُنِ کسل کننده ی بی فایده ی الکی، که به جز حوصله ی آدم رو سر بُردن [و البته اندک پولی هم در آوردن] به هیچ دردی نمیخوره.
نظرتون چیه؟ موافقید؟
صلوات

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها