نتایج جستجو برای عبارت :

لایحه در مجلس چیست؟

با توجه به اتمام رسیدگی به کتاب اول لايحه تجارت» و ابهاماتی که در خصوص بررسی و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی بخصوص از سوی اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی مطرح است، نکاتی به شرح زیر تقدیم خوانندگان عزیز می‌شود:
1-    لايحه اصلاح قانون تجارت، ابتدائا در سال 1384 تقدیم مجلس شورای اسلامی شد. این لايحه نیز مانند رویکرد اتخاذ شده توسط مجلس شورای اسلامی، اصلاح کلی قانون تجارت را مدنظر قرار داده بود. طی بررسی‌ها و تغییراتی که در مجلس شورای اسلامی ات
 
کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه چهارم آذر ۹۸ خود یک طرح و یک لايحه را بررسی می کند و یک رای گیری دارد ؛ - طرح مالیات بر عایدی سرمایه املاک - لايحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور -رای گیری در مورد گزارش نهایی هیات تحقیق و تفحص از نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها 
 
بامدرس مجلس مااسوه کشورشود/یاوراسلام وقرآن عشق پیغمبرشود/بامدرس مجلس مامیرود راه علی/با ولایت تاشهادت گفته حیدرشود/با مدرس مجلس ما در دفاع از ولی/آشنای اهل عالم زمزم کوثرشود/با مدرس مجلس ما کربلایی مسلک است/جانفشان اهل بیت وحامی رهبرشود/بامدرس مجلس ما هست رهرو برامام/چون شهیدان خدایی در جهان سرورشود/بامدرس مجلس ما هست یک خدمتگزار/دردرونش هر وکیلی جلوه گوهرشود/بامدرس مجلس ماتیربردشمن زند/برمسلمان و ولایت واقعا یاورشود/بامدرس مجلس ماهست
گاهی پیش میاد که توی خبرها میشنویم که مجلس دو فوریتی فلان طرح رو تصویب کرد یا در مورد لايحه خبری رو میخونیم، اما تفاوت این‌ دوتا چیه؟ 
لايحه همون پیشنهادی هست که دولت برای تصویب به مجلس تقدیم می‌کنه. طرح قانونی پیشنهادی هست که با امضاء حداقل ۱۵ نفر از نماینده‌های مجلس به رئیسشون داده می‌شه!
ادامه مطلب
منبع: انجمن مددکاران اجتماعی ایران
در جلسه روز گذشته مجلس، نمایندگان مجلس فصل اول لايحه حمایت از کودکان و نوجوانان شامل مواد ۱‌، ۲ و ۳ را تصویب کردند. بر همین اساس نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مصدایق وضعیت مخاطره‌آمیز برای کودکان و نوجوانان را تعیین کردند که در صورت بروز آن کودکان مستوجب حمایت قانونی می‌شوند.
ادامه مطلب
گویا تعداد 248 تن از نمایندگان دوره جاری مجلس، برای انتخابات دوره پیش‌رو نیز ثبت نام کرده‌اند( منبع: تسنیم به نقل از معاون ی وزیر کشور) این به این معنی است که بالای هشتاد درصد نمایندگان، مجددا کاندید شده‌اند. بنابراین تعداد زیادی از آن‌ها در تب و تاب برنامه‌ریزی برای انتخابات دروه آتی هستند. در این میان، به نظرم اولین قربانی در مجلس، تمامی طرح‌ها و لوایح پیش‌روی مجلس در چند ماه آینده است، چرا؟
چون نمایندگان دل‌مشغولی‌های بیشتری در
قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب هشتم مهر ماه 6831 کمیسیون مشترک رسیدگی به لايحه مدیریت خدمات کشوری مجلس شورای اسلامی مطابق اصل هشتاد و پنجم ) 38 ( قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده بود، پس از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت پنج سال، 6831 به تایید شورای نگهبان رسید /7/ در جلسه علنی مورخ 63 31 جهت /7/ و در تاریخ 58 اجرا طی نامه ای از سوی رئیس مجلس به دولت ابلاغ گردید
می توانید آیین نامه را از اینجا دانلود کنید
دربهار سال 1381 در منزل ما یک جلسه با حضور آقایان خاتمی، خوئینی‌ها و نبوی برگزار شد. آقای نبوی[نایب رئیس مجلس ششم] در آن جلسه گفت: عده ای می گویند باید موضوع نظارت استصوابی راحل کنیم و باید درخواست رفراندوم کنیم و البته نگفت عقیده من هم هست. هر سه نفر ما با دلائل مختلف مخالفت کردیم. من گفتم راهش این است که برویم برای اصلاح قانون انتخابات لايحه بنویسیم و ببریم مجلس و قطعا شورای نگهبان رد می کند که با تاکید مجلس لايحه به مجمع تشخیص می‌رود.
 
طرح:  به پیشنهاد نمایندگان مجلس گفته می شود.
لايحه: به پیشنهاد دولت اطلاق می شود.
در کشور ما مقدمه تصویب یک قانون، ارایه یک پیشنهاد به مجلس شورای اسلامی است. که ممکن است این پیشنهاد به طورکلی یا از طریق دولت باشد یا تعدادی از نمایندگان مطرح کنند.
درصورتی که یک لايحه یا طرح در بررسی های کمیسیون مجلس و رأی گیری در صحن مجلس، مورد تصویب قرار گیرد، بعنوان مصوبه مجلس تلقی خواهد شد.
چنانچه این مصوبه مورد تأیید شورای نگهبان نیز قرار گیرد آن مصوبه، شکل
دربهار سال 1381 در منزل ما یک جلسه
با حضور آقایان خاتمی، خوئینی‌ها و نبوی برگزار شد. آقای نبوی[نایب رئیس
مجلس ششم] در آن جلسه گفت: عده ای می گویند باید موضوع نظارت استصوابی راحل کنیم و
باید درخواست رفراندوم کنیم و البته نگفت عقیده من هم هست. هر سه نفر ما با دلائل
مختلف مخالفت کردیم. من گفتم راهش این است که برویم برای اصلاح قانون انتخابات
لايحه بنویسیم و ببریم مجلس و قطعا شورای نگهبان رد می کند که با تاکید مجلس لايحه
به مجمع تشخیص می‌رود.
 
قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب هشتم مهر ماه 6831 کمیسیون مشترک رسیدگی به لايحه مدیریت خدمات کشوری مجلس شورای اسلامی مطابق اصل هشتاد و پنجم ) 38 ( قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده بود، پس از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت پنج سال، 6831 به تایید شورای نگهبان رسید /7/ در جلسه علنی مورخ 63 31 جهت /7/ و در تاریخ 58 اجرا طی نامه ای از سوی رئیس مجلس به دولت ابلاغ گردید
می توانید آیین نامه را از اینجا دانلود کنید
حذف چهار صفر از واحد پول ملی ایران درکمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، لايحه اصلاح ماده یک قانون پولی و بانکی ایران برای حذف چهار صفر از واحد پول ملی این کشور در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد.
ادامه مطلب
به تازگی طرحی با عنوان محدودیت 3 دوره ای نمایندگی مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان تصویب گردیده است. حال این سوال به ذهن می رسد که این طرح واقعاً برای جوانگرایی و اشتغال نیروهای نخبه جدید به مجلس است یا قرار است جریانات جدید راه یافته به مجلس شورای اسلامی ، به طیف انقلابی ها رکب زده و باقیمانده اصولگرایان و انقلابی گران را که معمولاً از شهرهایی مذهبی با دید انقلابی هستند - و اکثراً کاندیدهای انقلابی دارند- را با این حربه از مجلس بیرون کنند.
دوم اسفند انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود و برای 4 سال بعدی تکلیف 290 کرسی مجلس مشخص خواهد شد. با توجه به عملکرد مجلس فعلی و وضعیت نامناسب اقتصادی مردم پیش بینی می شود مشارکت در انتخابات مجلس 98 پایین باشد و احتمالا اقبال مردم از اصلاح طلبان برمی گردد و اصولگرایان بخت بیشتری برای انتخاب شدن خواهند داشت.
 
راهبرد معاصر تصویری کاملی از انتخابات مجلس یازدهم در اختیار شما قرار می دهد و پیشنهاد می کنم اخبار انتخابات مجلس را از این رسانه دن
خبر مورخ 10 آذر 1398 بررسی خارج از نوبت لايحه تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۰ امضا برای بررسی خارج از نوبت لايحه تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری‌ها جمع‌آوری شده است. امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه ۶۰ امضا برای بررسی خارج از نوبت لايحه تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری‌ها جمع‌آوری شده است اظهار کرد: در تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری‌ها پس از ۲۰ سال مصمم هستیم. وی افزود: ب
نحوه قانونگذاری در مجلس آمریکا (مجلس سنا و مجلس نمایندگان)
دانلود تحقیق با موضوع نحوه قانونگذاری در مجلس آمریکا(مجلس سنا و مجلس نمایندگان)، در قالب فایل word و در حجم 30 صفحه. چکیده: نظام حکومتی آمریکا در چارچوب قانون اساسی، و بر اساس سیستم جمهوری فدرال بنیان نهاده شده‌است. این کشور در سال ۱۷۷۶ میلادی در پی اعلام استقلال و اتحاد ۱۳ مستعمره سابق.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، از رد صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات پیش‌رو این مجلس از سوی هیأت‌های نظارت، به ویژه رد صلاحیت برخی از نمایندگان پیشین و فعلی مجلس انتقاد کرد و گفت: در شرایط فعلی کشور این مسئله به صلاح نیست.»
ادامه مطلب
به گزارش خبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس، دومین دوره مجلس شورای ملی پس از یک سال و ۴ ماه و ۲۱ روز وقفه از یکمین مجلس شورای ملی، در تاریخ ۲۴ آبان ۱۲۸۸ مطابق با دوم ذیقعده ۱۳۲۷ بازگشایی شد. این مجلس به دنبال اولتیماتوم دولت روسیه در ۳ دیماه ۱۲۹۰ منحل شد. از ۱۲۹۰ تا ۱۲۹۳، سه سال تهران و بخش شمالی کشور ایران در اشغال ارتش روس بود. سومین دوره مجلس شورای ملی ۱۴ آذرماه ۱۲۹۳ آغاز شد و بعد از یک سال و هفت روز در ۲۱ آبان ۱۲۹۴ خورشیدی تعطیل شد. 

ادامه مطلب
حضرت آیت‌الله ‌ای: شرارت آمریکا به دلایل مختلف بیشتر است، مخصوص این شخصی هم که حالا در رأس دولت آمریکا است، نیست، بلکه تشان این است. به من گزارش دادند که در همین قضایای اخیر، کنگره‌ی آمریکا در سالهای ۹۶ و ۹۷، ۲۲۶ طرح و لايحه علیه جمهوری اسلامی، یا تصویب کرده، یا ارائه کرده! ۲۲۶ طرحِ ضدّیّت و خباثت علیه جمهوری اسلامی. حالا البتّه اینجا من یک گِله‌ای هم از مجلس خودمان بکنم: مجلس شورای اسلامی خودمان چند طرح و لايحه در مقابل خباثتها
اگر نیاز به تنظیم لايحه حقوقی و کیفری دارید، بهترین وکلا و مشاوران حقوقی موسسه دادمهر امید آرون آماده خدمت رسانی به شما در این زمینه هستند. همپچنین در این مسیر حداکثر پشتیبانی و کمک را به شما انجام خواهند کرد.

اگر چه لايحه در قانون از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اما این اسم کماکان برای بسیاری از افراد ناآشناست و چیزی در مورد آن نمی‌دانند. عده دیگری نیز فقط اسم لايحه را از رسانه‌های عمومی شنیده‌اند. به عنوان مثال در اخبار می‌شنوند که د
مجلس شورای اسلامی رکن اصلی نهاد قانون‌گذاری در کشور ایران است که از نمایندگان برگزیده در  انتخابات مجلس، تشکیل شده‌است. در فرمان مشروطیت از مجلس ایران هم به عنوان مجلس مقدس شورای ملی و هم مجلس شورای اسلامی نام برده شده‌است. در قانون اساسی مشروطه و قانون اساسی جمهوری اسلامی پیش از بازنگری نام این نهاد مجلس شورای ملی بوده‌است. هر چند که در ۳۱ تیر ۱۳۵۹ نمایندگان مجلس این نهاد را مجلس شورای اسلامی» نامگذاری نمودند.
مصوبات مجلس شورای اسلام
مجلس شورای اسلامی رکن اصلی نهاد قانون‌گذاری در کشور ایران است که از نمایندگان برگزیده در  انتخابات مجلس، تشکیل شده‌است. در فرمان مشروطیت از مجلس ایران هم به عنوان مجلس مقدس شورای ملی و هم مجلس شورای اسلامی نام برده شده‌است. در قانون اساسی مشروطه و قانون اساسی جمهوری اسلامی پیش از بازنگری نام این نهاد مجلس شورای ملی بوده‌است. هر چند که در ۳۱ تیر ۱۳۵۹ نمایندگان مجلس این نهاد را مجلس شورای اسلامی» نامگذاری نمودند.
مصوبات مجلس شورای اسلام
⚠️‏جوان بودمومن بودانقلابی بودنماینده مجلس بودبه جرمِ افشای ذاتِ زهرا رهنورد و ‎#میرحسین_ (۲۸ سال زود تر از سال ۸۸) توسط منافقین به شهادت رسید.
۶۶ روز مانده تا انتخابات مجلسکاندیداهای جوان و شجاع و متخصص و جهادی و انقلابی  شهرتان را شناسایی کنید و از آن ها برای رفتن به مجلس حمایت کنید
#شهید_دیالمه#مجلس_انقلابی #مجلس_جوان_حزب_اللهی #اولویت_انتخاب_جوانان_انقلابی#گام_دوم_انقلاب #مدیریت_جهادی #جوانگرایی ✊ کمپین حمایت از تحقق مجلس و
مجلس دگرگون شد نطق حجت‌الاسلام مجتبی #ذوالنوری نماینده مردم #قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی و ت خارجی مجلس در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 29 دی 98) رئیس جمهور با نیش و کنایه شیرینی وحدت را به کام مردم تلخ نکند/امروز مردم در شرایط بد معیشتی هستند و دولت مشکلات آنها را پیگیری نمی‌کند حجت‌الاسلام مجتبی #ذوالنوری نماینده مردم #قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی و ت خارجی مجلس در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 29 دی 98) گفت:
ادامه
مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دولت برای حذف چهار صفر از پول ملی را تصویب کرد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت و پس از تصویب #کلیات لايحه اصلاح نظام پولی و بانکی، ماده واحده و #جزئیات این لايحه را نیز به تصویب رساندند.
برخی منابع به‌اشتباه از تصویب کلیات لايحه اصلاح نظام پولی و بانکی خبر داده‌اند درحالی که کلیات این طرح قبلاً تصویب شده بود و امروز ماده واحده و جزئیات این لايحه در مجلس به تصویب رسید.
بعد از تأیید
یوسفیان‌ملا خبر انصراف از کاندیداتوری انتخابات مجلس را تکذیب کرد



شمال نیوز: نماینده آمل و لاریجان در مجلس دهم، اخبار منتشر شده مبنی بر انصراف از کاندیداتوری انتخابات مجلس یازدهم را تکذیب کرد.
به گزارش شمال نیوز به نقل از خانه ملت،
عزت الله یوسفیان ملا نماینده آمل و لاریجان در مجلس دهم اخبار منتشر شده
مبنی بر انصراف او از کاندیداتوری انتخابات مجلس یازدهم را تکذیب کرد.عزت الله یوسفیان ملا همچنان از شهر آمل و لاریجان برای حضور در انتخ
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه لايحه بودجه۹۸ در ۶ جلد صبح امروز به مجلس ارسال شد،گفت:در لايحه پیشنهادی دولت، بودجه یارانه نقدی سال آینده ۴۲ هزارمیلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر،  محمدباقر نوبخت در مراسم رونمایی از لايحه بودجه سال ۹۸ کل کشور  با بیان اینکه لايحه در ۶ جلد تنظیم شده است، گفت: صبح امروز همراه با لايحه بودجه، سه جلد گزارش عملکرد دولت در خصوص اجرای برنامه ششم توسعه به مجلس تقدیم شده است.
وی افز
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه لاریجانی اجازه نمی‌دهد مجلس زبان ملت باشد، گفت: او باعث ناکارآمدی مجلس شورای اسلامی در این دوره شده است.
حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ناکارآمدی مجلس دهم، گفت: لاریجانی، عامل اصلی ناکارآمدی مجلس است چراکه وی بسیاری از طرح‌ها و لوایح مهم را بدون دلیل از دستور کار مجلس خارج کرد و در مقابل طرح‌ها و لوایح کم‌ اهمیت را برای تحقق خواسته‌های خویش یا دولتمردان،
پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گوید در لايحه بودجه سال آینده تبصره ای برای مبارزه با پولشویی آمده است و آن را تشریح کرد.

متن کامل خبر: بررسی رویکرد لايحه بودجه سال 98 به موضوع مبارزه با پولشویی
مجلس نشست علنی برای بررسی بودجه نخواهد داشت/ ارسال لايحه به شورای نگهبان
نمایندگان در صحن مجلس با استثنائات قانونی لايحه مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.
نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۲۷ فروردین) مجلس شورای اسلامی  در جریان بررسی لايحه مالیات بر ارزش افزوده با ماده ۵۶ این لايحه که موارد مستثنی از شمول حکم مالیات بر ارزش افزوده را مشخص می‌کند، تصویب کردند.

ماده ۵۶: موارد زیر از شمول حکم این قانون مستثنی می‌باشند:
ادامه مطلب
نمایندگان منتخب مردم روستای شهرو در انتخابات مجلس یازدهم‌ 
سه نماینده که بیشترین رای را در انتخابات مجلس یازدهم روستای شهرو کسب کردند:
احمد مرادی
محمد آشوری تازیانی
منصور آرامی
 
با آرزوی موفقیت برای نمایندگان منتخب استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی
جناب آقای دکتر علی لاریجانیرئیس مجلسشما که مدت ۱۲ سال است در آخرین روز کاری مجلس پس از اتمام بررسی لايحه بودجه طرف ۱ دقیقه با کمک دولت لايحه آزمایشی خدمات کشوری را تمدید میکنید .هیچ وقت شده از خودت بپرسی این چرا هرسال تمدید میشود آیا وقتش نرسیده بعد از ۱۲ سال به سرانجام برسد .؟آیا با خودت فکر نمیکنی ظرف ۱ دقیقه با تمدید این قانون ناکارآمد حق و حقوق چندین میلیون بازنشسته را زیر پا میگذاری و آه و نفرین آنان را بجان‌میخری ؟آیا هیچ فکر کردی میل
نمایندگان مجلس ملی جمهوری آذربایجان روز دوشنبه با اکثریت آرا با طرح پیشنهادی شورای ی حزب حاکم  آذربایجان نوین» درباره انحلال مجلس این کشور موافقت کردند.
به گزارش آذربایجان پرس به نقل از ایرنا، شورای ی حزب حاکم آذربایجان نوین» که اکثریت کرسی های مجلس ملی جمهوری آذربایجان را در اختیار دارد، هفته گذشته طرح  انحلال مجلس ملی و برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور را به مجلس ارائه کرد.
 براساس قانون اساسی جمهوری آذربایجا
از سال های اولیه حفر چاه نفت ایران، چشم طمع بیگانگان به دنبال استثمار منابع زیرزمینی کشور بوده و آنان در هر فرصتی به گرفتن امتیازهای گوناگون نفتی اقدام می کردند. پس از لغو امتیاز نفتی دارسی بین ایران و انگلستان، قرارداد الحاقی گس - گلشاییان به منظور کشف و استخراج نفت توسط شرکت های نفتی انگلیسی منعقد گردید. این قرارداد را جهت تصویب به مجلس بردند که با مخالفت عده ای از نمایندگان مجلس و علماء به ویژه آیت اللَّه کاشانی و مردم روبرو شد. پافشاری ه
 بررسی بخش دفاعی لايحه بودجه ۹۹، نشان می‌دهد که بودجه سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی از ۱۵ هزار میلیارد تومان مصوب سال ۱۳۹۸ به ۱۸ هزار و ۳۱۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.بررسی لايحه بودجه سال ۹۹ کشور نشان می‌دهد بودجه ارتش، سپاه و ناجا نسبت به سال گذشته با افزایش همراه بوده است. حجت الاسلام رئیس جمهور روز گذشته با حضور در مجلس شورای اسلامی لايحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور را به مجلس تقدیم کرد. طبق قانون، نمایندگان مجلس ۳۰ روز فرصت
اف‌ای‌تی‌اف» که در چند سال اخیر مسئله مورد مناقشه بین ایران و کشورهای غربی بوده است هم اکنون در گلوگاه رد یا تایید مجلس تشخیص مصلحت نظام قرار دارد.
به گزارش ایلنا به نقل از د هیل»، اجلاس شش روزه کشورهای جهان در مورد لايحه fatf روز جمعه در اورلاندو به پایان رسید. بریتانیا، آلمان و فرانسه پیش از این از ایران خواسته بودند که تمام لوایح اف‌ای‌تی‌اف» را بپذیرد.

ایران در سال ۲۰۱۶ پذیرفت که تفاهم ده ماده‌ای اف‌ای‌تی‌اف» را تا ژانویه ۲۰۱۸
8Gadget Pack For Windows 7 ,8 ,8.1 , 10 - - - - - - - - - -TarheNoAlard
در ویندوز ویستا اولین چیزی که در صفحه دسکتاپ خودنمایی میکرد قرار گرفتن ابزارهای کوچیک گرافیکی در سمت راست صفحه و در یک کادر عمودی بود که مایکروسافت نام "گجت" رو روی این ابزار مفید خودش گذاشته بود که در ویندوز 7 هم  شاهد وجود گجت ها ولی بصورت شناور و قابل جابجایی در تمام صفحه هستیم. گجت هایی برای کنترل CPU و هارد و وضعیت آب و هوا ، ساعت و .
متاسفانه در ویندوز های 8 ، 8.1 و 10 خبری از گجت های مایکروسافت نیست ولی

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها