نتایج جستجو برای عبارت :

قسپت۹۳سریال قیام عثمانgo

بارسلونا خیال عثمان دمبله را راحت کرد
بارسلونا برنامه ای برای فروش عثمان دمبله، ستاره جوان و فرانسوی اش ندارد.
به گزارش "ورزش سه"، اتفاقات به بدترین شکل ممکن برای عثمان دمبله پیش رفته و این بازیکن جوان تا حدود شش ماه دیگر قادر به همراهی بارسلونا نخواهد بود. عثمان دمبله در دیدار بارسا مقابل دورتموند در مرحله گروهی لیگ قهرمانان مصدوم شد و این آسیب دیدگی چند روز قبل تشدید شد تا زمان دوری او از میادین اینگونه به درازا بکشد.
 
 
در روزهای اخیر شای
محصول:ترکیه
زبان:ترکی
زمان:2 ساعت

سال انتشار:2019
کیفیت:720


رده سنی:تصمیم گیری با والدین
سبک:اکشن . ماجراجویی . درام . تاریخی . جنگی
بازیگر:Burak Ozcivit . Alma Terzic . Abdul Susler . Aslihan Karalar
داستان :سریال قيام عثمان که ادامه سری پرطرفدار قيام ارطغرل می باشد به تاسیس سلسله بزرگ عثمانی می پردازد. عثمان موسس این سلسله نقش اول این سریال دیدنی می باشد.


ادامه مطلب
چرا امیر المومنین علیه السلام فرزند خود را عثمان نام نهادند؟
آیا امیر المومنین علیه السلام اسم فرزند گرامیشان را به علت محبت عثمان یا وحدت با غاصبین عثمان گذاشتند؟
این روزا زیاد می‌بینیم نواصب برای اثبات محبت امیر المومنین به خلفای غاصب شبهه‌ای را مطرح کرده‌اند که امیر المومنین علیه السلام نام فرزند خود به دلیل محبت به عثمان، عثمان گذاشت!
حقیقت چیست؟
بشنوید نظر خود امیر المومنین علیه السلام را:
مرحوم شیخ الفقها ابی الصلاح حلبی روایت کر
عثمان در شهر مکه به تجارت پارچه و لباس (بزازی) که از شام و یمن می‌خرید و در مکه می‌فروخت، اشتغال داشت او از این راه ثروت نسبتاً هنگفتی به دست آورده بود. چون در محیط کار تجارتش با کمال صداقت و امانت با مردم رفتار می‌کرد و نیز در معاشرت عادی با مردم محبت و حسن اخلاق داشت، در بین کلیه طبقات مردم مکه و جاهای دیگر به حدی محبوبیت پیدا کرده بود که مادران کودکان در حین بازی و رقص‌دادن فرزندان نوزادشان این سرود را می‌خواند و می‌گفتند: أحبک الرحمن
این پاورپوینت در 24 اسلاید طراحی شده است در این پاورپوینت مطالبی از
مقدمه بر قيام ملت تبریز،جرقه قيام مردم تبریز،جنایت شاه خائن و مدعیان
حقوق بشر،واکنش رژیم طاغوتی  برای قيام مردم تبریز و سایر مطالب مفید و
ارزنده در مورد قيام مردم تبریز در این پاورپوینت درج شده است که امید
واریم رضایت شما عزیزان را جلب نماید
برای دانلود فایل کلیک کنید
این پاورپوینت در 24 اسلاید طراحی شده است در این پاورپوینت مطالبی از
مقدمه بر قيام ملت تبریز،جرقه قيام مردم تبریز،جنایت شاه خائن و مدعیان
حقوق بشر،واکنش رژیم طاغوتی  برای قيام مردم تبریز و سایر مطالب مفید و
ارزنده در مورد قيام مردم تبریز در این پاورپوینت درج شده است که امید
واریم رضایت شما عزیزان را جلب نماید
برای دانلود فایل کلیک کنید
30-  و من کلام له (علیه السلام)
> فی معنی قتل عثمان و هو حکم له علی عثمان و علیه و علی الناس بما فعلوا و براءة له من دمه <
لَوْ أَمَرْتُ بِهِ لَکُنْتُ قَاتِلًا أَوْ نَهَیْتُ عَنْهُ لَکُنْتُ نَاصِراً غَیْرَ أَنَّ مَنْ نَصَرَهُ لَا یَسْتَطِیعُ أَنْ یَقُولَ خَذَلَهُ مَنْ أَنَا خَیْرٌ مِنْهُ وَ مَنْ خَذَلَهُ لَا یَسْتَطِیعُ أَنْ یَقُولَ نَصَرَهُ مَنْ هُوَ خَیْرٌ مِنِّی وَ أَنَا جَامِعٌ لَکُمْ أَمْرَهُ اسْتَأْثَرَ فَأَسَاءَ الْأَثَرَةَ و
بسم الله
 
1- توثیق محمد بن عثمان عمری (توقیع مبارک حضرت ولی عصر(روحی له الفداء) در تأیید محمّد بن عثمان عمری)عن اسحق بن یعقوب، قال سألت محمد بن عثمان العمری رحمه الله ان یوصل لی کتاباً قد سألت فیه عن مسائل اشکلت علی فوقع التوقیع بخط مولانا صاحب الدار: و اما محمد بن عثمان العمری رضی الله عنه و عن ابیه من قبل، فانه ثقتی و کتابه کتابی».(1)
ادامه مطلب
زنی شش ماهه فرزندش
را به دنیا آورد ، همسرش نزد عثمان رفت وداستان را برای خلیفه تعریف کرد ، عثمان
تصمیم به اجرای حدّ گرفت ، علی علیه السلام فرمود : حق نداری حد جاری کنی ؛ زیرا
خداوند می فرماید زمان بارداری و شیر دهی سی ماه است ، ونیز فرمود : مادران باید
فرزندانشان را دو سال کامل شیر دهند ، وچون دوران شیر خوارگی که دو سال است کم شود
برای حمل شش ماه می ماند ، عثمان پس از شنیدن سخنان امیر علیه السلام آن زن را رها
کرد .تفسیر القرآن ، أبو المظفر منصو
این پاورپوینت در 28 اسلاید طراحی و اسلاید بندی شده است در این پاورپوینت مطالبی از شهر قم از دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی،پیام بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی به مناسبت قيام مردم قم،جرقه قيام،شهر قيام و انقلاب و سایر مطالب مفید و ارزنده در مورد قيام مردم قم در این پاورپوینت درج شده است که امید واریم رضایت شما عزیزان را جلب نماید
 
 
 
جهت دانلود فایل کلیک کنید
دارم یه کتاب می خونم در مورد زمان حضرت علی  و امام حسین.رسیدم به حکومت عثمان و سو عملکرد و مدیریتش و پارتی بازی کردن برای قوم و خویش هاش که نهایت سبب نیتی و زمینه ساز شورش علیه خودش میشه.چندین بار حضرت علی رو به واسطه بین خودش و مخالفانش میفرسته و بلوای به وجود اومده رو ساکت میکنه با وعده ی اصلاح اوضاع حکمرانیش . ولی وقتی خرش از پل میگذره همه ی قول و قرارها رو فراموش میکنه و دوباره رویه قبل رو در پیش میگیره.همین زمینه ساز مرگش میشه.!
چقد
خوارج، عثمان را تکفیر می‌کردند و با آن بسیار مخالف بودند. آنها علّت کفر عثمان را این می‌دانستند که وی از خویشاوندانش بی‌جهت حمایت کرده و با این که بدرفتاری و بی‌اعتنائیِ آنها را نسبت به اسلام و مبادی آن می‌دانسته، آنان را بر مؤمنان، حاکم و فرمانروا قرار می‌داده است.
با همه اختلاف موجود میان خوارج، آنها بر تکفیر حضرت علی(ع)، عثمان، طلحه، زبیر و عایشه اتّفاق‌نظر داشتند و بالعکس، خلافت ابوبکر و عمربن خطاب را خلافتی مشروع و پسندیده می‌دان
ابوبکر ابن علی ، عمر ابن علی اور عثمان بن علی کے ناموں کا فلسفہتحریر:غلام رسول ولایتی روندو بلامیکسوال یہ ہے کہ عمر ،عثمان ،ابوبکر نے اتنا ظلم نہیں کیا ہو گا اگر کیا ہوتا تو کم از کم معصومین اپنے بچوں کا نام اسطرح نہیں رکھتے دیکھیں یزید ، معاویہ ان واقعات کے بعد معصومین اپنے بچوں میں کوئی ایسا نام نہیں رکھا ہے؟ وضاحت فرمائیں۔جواب:یہ تحریر یوسف حیدری کاکو بلامکی کے سوال کے جواب میں لکھا گیا ہے جس میں آپ نے مندرجہ بالا سوال کیا تھا قریب ایک ہفت
240-  و من کلام له (علیه السلام)> قاله لعبد الله بن العباس و قد جاءه برسالة من عثمان و هو محصور یسأله فیها الخروج إلی ماله بینبع ، لیقل هتف الناس باسمه للخلافة، بعد أن کان سأله مثل ذلک من قبل ، فقال علیه السلام <یَا ابْنَ عَبَّاسٍ ، مَا یُرِیدُ عُثْمَانُ إِلَّا أَنْ یَجْعَلَنِی جَمَلًا نَاضِحاً بِالْغَرْبِ أَقْبِلْ وَ أَدْبِرْ بَعَثَ إِلَیَّ أَنْ أَخْرُجَ ثُمَّ بَعَثَ إِلَیَّ أَنْ أَقْدُمَ ثُمَّ هُوَ الْآنَ یَبْعَثُ إِلَیَّ أَنْ أَخْ
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
عثمان برخلاف سنت پیامبر در زمان پادشاهی خودش بعد از عمر و ابابکر ،نماز مسافر را بعد ازچند سال شکسته خواندن کامل خواند
عثمان برخلاف سفارش پیامبر رحمت که فرمود علی باب علم من است و هرکس مرا دوست دارد علی را دوست داشته باشد
مولایمان علی علیه الاف السلام امیرالمومنین را از مدینه اخراج کرد
و در عمل ثابت کرد که علاقه ای به علی ندارد 
45-  و من کتاب له (علیه السلام)>إلی عثمان بن حنیف الأنصاری و کان عامله علی البصرة و قد بلغه أنه دعی إلی ولیمة قوم من أهلها، فمضی إلیها قوله <أَمَّا بَعْدُ یَا ابْنَ حُنَیْفٍ فَقَدْ بَلَغَنِی أَنَّ رَجُلًا مِنْ فِتْیَةِ أَهْلِ الْبَصْرَةِ دَعَاکَ إِلَی مَأْدُبَةٍ فَأَسْرَعْتَ إِلَیْهَا تُسْتَطَابُ لَکَ الْأَلْوَانُ وَ تُنْقَلُ إِلَیْکَ الْجِفَانُ وَ
ادامه مطلب
دروغی به نام دفاع امیر المومنین علیه السلام از عثمان
علامه امینی رضوان الله علیه در کتاب شریف الغدیر در پاسخ به این شبهه دروغین می‌نویسند:
 
ومما ثبت من أحوال هؤلاء الذین زعموا أنهم بعثوا أبنائهم للدفاع عن عثمان، وأنهم لم یفتأوا مناوئین له إلى أن قتل وبعد مقتله إلى أن قبر فی أشنع الحالات، أما علی أمیر المؤمنین فمن المتسالم علیه أنه لم یحضر مقتل الرجل فی المدینة فضلا عن دخوله علیه قبیل ذلك واستیذانه منه للذب عنه وبعد مقتله وبكاءه علیه وصفع
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
از نامه هاى آن حضرت علیه السّلام است به معاویه (که او را نکوهش نموده و یارى نکردن عثمان را از او دانسته)
1-  پس خدا را تسبیح نموده از هر عیب و نقصى منزّه مى دانم (شگفتا) چه بسیار است هوا پرستى و خواهشهاى پدید آمده و سرگشتگى پیروى نموده تو با تباه ساختن آنچه حقّ است، و دور انداختن آنچه مورد اطمینان است، حقایقى که پسندیده خدا و دلیل بندگانش مى باشد (خلاصه چه بسیار گرفتار خواهشهاى نفس امّاره
ماجرای جالب انتخابات در زمان حضرت علی (علیه‌السلام)
✅ همونطوری که می‌دونید انتخاب خلیفه سوم در شورایی شش نفره بود و در واقع رأی‌گیری شد و بنابر این گذاشته شده بود که اگر آرا مساوی بود،نقش تعیین‌ کننده بر عهده عبدالرحمان بن عوف باشد. یعنی او حق وتو داشت و به هر کسی رأی میداد اون شخص خلیفه می‌شد.
✅ عبدالرحمن ابتدا نزد امیرالمؤمنین آمد و گفت به شرط عمل به قرآن و سنت پیامبر و سیره‌ی شیخین به تو رأی می‌دهم و تو خلیفه خواهی شد.
امیرالمؤمنین عمل
بسم الله الرحمن الرحیم
یا اباصالح المهدی ادرکنی
گفت چون نام علی در قرآن نیامده است علی جانشین پیامبر نیست
 
گفتم 
آفرین چون نام عایشه در قرآن نیامده پس همسر پیامبر نبوده است
عمر و ابوبکر و عثمان هم جانشین پیامبر نبوده اند
چون قرآن نگفته مردم برای پیامبر جانشین مشخص کنند
چون قرآن نگفته عمر و عثمان و ابوبکر اصحاب پیامبر بوده اند
یکی از توانگران بصره، شبی عثمان بن حنیف (فرماندار بصره) را مهمان کرد و مجلسی را
به خاطر وی ترتیب داد. گزارش این ضیافت به گوش حضرت (ع) رسید و امام (ع) فوراً
نامه‌ای را به عثمان بن حنیف نوشت: "ای پسر حنیف! شنیده‌ام، مردی از متمکنان اهل
بصره تو را به مهمانی فراخوانده و تو هم دعوت او را پذیرفته در حالی که طعام‌های
رنگارنگ و ظرفهای بزرگ غذا یکی پس از دیگری پیش تو قرار داده شده. آگاه باش! هر
پیروی را پیشوایی است که به او اقتدا می‌کند و از نور دانش او
174-  و من کلام له (علیه السلام)> فی معنی طلحة بن عبید الله و قد قاله حین بلغه خروج طلحة و ابیر إلی البصرة لقتاله <قَدْ کُنْتُ وَ مَا أُهَدَّدُ بِالْحَرْبِ وَ لَا أُرَهَّبُ بِالضَّرْبِ وَ أَنَا عَلَی مَا قَدْ وَعَدَنِی رَبِّی مِنَ النَّصْرِ وَ اللَّهِ مَا اسْتَعْجَلَ مُتَجَرِّداً لِلطَّلَبِ بِدَمِ عُثْمَانَ إِلَّا خَوْفاً مِنْ أَنْ یُطَالَبَ بِدَمِهِ لِأَنَّهُ مَظِنَّتُهُ وَ لَمْ یَکُنْ فِی الْقَوْمِ أَحْرَصُ عَلَیْهِ مِنْهُ فَ
برائت علنی حضرت ابی ذر غفاری قدس سره و شیعه شدن بسیاری از مردم شام به خاطر وی
علامه مجلسی رضوان الله علیه می‌نویسد:
ارباب سیر معتمده نقل کرده‌اند که: ابی ذر در زمان عمر به ولایت شام رفت و در آنجا بود تا زمان خلافت عثمان، و چون قبایح اعمال عثمان به سمع او رسید خصوصا قصه اهانت و ضرب عمار، زبان طعن و مذمت بر عثمان بگشاد و عثمان را آشکار لعن می‌فرمود و قبایح اعمال او را بیان می‌نمود، و چون از معاویه اعمال شنیعه مشاهده می‌کرد او را توبیخ و سرزنش م
فروش حیاط مسی خیابان قيام مرند
کد۴۵۶۷فروشحیاط مسیمتراژ ۱۰۰ متر مربعزیر بنا ۷۵ متر مربعسند شش دانگتک خوابهآدرس خ قيام بالاتر از پل خوی اول کوچه حکیم باشیقیمت ۲۵۰ میلیون تومان
ساعات تماس 10 الی 14 و17 الی 22 درخدمتیم ⏰‍شماره تلفن تماس ☎️    09141907561   ☎️
لطفا به تاریخ درج اگهی توجه فرمایید، اگهی های قدیمی ممکن است موجود نباشند. کد آگهی را هم به خاطر بسپارید.
برائت علنی حضرت ابی ذر غفاری قدس سره و شیعه شدن بسیاری از مردم شام به خاطر وی
علامه مجلسی رضوان الله علیه می‌نویسد:
ارباب سیر معتمده نقل کرده‌اند که: ابی ذر در زمان عمر به ولایت شام رفت و در آنجا بود تا زمان خلافت عثمان، و چون قبایح اعمال عثمان به سمع او رسید خصوصا قصه اهانت و ضرب عمار، زبان طعن و مذمت بر عثمان بگشاد و عثمان را آشکار لعن می‌فرمود و قبایح اعمال او را بیان می‌نمود، و چون از معاویه اعمال شنیعه مشاهده می‌کرد او را توبیخ و سرزنش م
نشست تخصصی شستمین سالگرد قيام 15خرداد مورخ 9 خرداد 1402 با همکاری مرکز مطالعات راهبرد و مرکز بررسی اسناد تاریخی برگزار شد. سخنرانان این نشست آقایان دکتر جواد منصوری، دکتر موسی حقانی، دکتر محمد حسن رجبی و عباس سلیمی نمین بودند. محور نشست بر اثر بخشی  قيام 15 خرداد بر محیط ملی، منطقه ای و فرامنطقه ای بود.
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی
در اسلام عمر صحابه پیامبر رحمت هیچ ارج و قربی ندارند امنیت و احترامشان در حد صفر است
اباذر توسط عثمان به شام تبعید میشود ،معاویه اورا بر مرکبی بی جحاز گذاشته به مدینه بر می‌گرداند و عثمان او را به بیابان بی آب و علف ربزه تبعید میکند و حرام میکند که کسی حق ندارد با این صحابی پیامبر صحبت کند
عثمان صحابی پیامبر علی بن ابی طالب را از مدینه اخراج میکند
در زمان عمر و عثمان و ابابکر،علی که از اصحاب پیامبر
چرا امام حسین (ع) بر علیه حکومت یزید قيام کرد؟
چرا امام حسین (ع) بر علیه حکومت یزید قيام کرد؟
جواب فعالیت درس ۱۸ صفحه ۹۵ مطالعات پنجم دبستان
 چرا امام حسین (ع) بر علیه حکومت یزید قيام کرد؟
پاسخ:چون یزید پسر معاویه فرد بسیار ستمگری بود و بر سر مسلمانان حکومت میکرد. یزید بطور آشکار گناه میکرد.
نجد در زمان شیخ محمد بن عبد الوهاب: شرک همه جای نجد را گرفته بود، مردم با درخت و سنگ و قبور  تبرک می جستند و خرافه پرستی خیلی زیاد بود. و کسی نبود که آنها را از این خرافه باز دارد و شیخ محمد بن عبد الوهاب سعی کرد که آنها را از این بدعات و شرک دور بدارد اما آنها نمی کردند.
رفتن شیخ محمد بن عبد الوهاب برای حج: به قصد حج از عیننه خارج شد و بعد از فراغت با یک عالم بنام عبد الله بن ابراهیم بن سیف در مدینه ملاقات کرد و او  برای ادمه تبلیغ شیخ محمد بن عبد ال
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
مخفی بودن محل دفن دختر پیامبر رحمت،مستندترین دلیل است بر جور خلفای زمانش
بر مظلومیت و غربتش
آنقدر سینه خلفا از دختر پیامبر رحمت،مملو از کینه و خشم غضب بوده است که محل دفنش مخفی است.
سالها عمر و ابابکر و معاویه و عثمان بخاطر بدر و احد و خندق و خیبر و.از علی کینه داشتند.
و انتقام آنرا از همسرش گرفتند،
گناه فاطمه دختر پیامبر تنها همسر علی بودن بود و دفاع از علی.
عمر آنقدر وقیح بود و آنق
 
مرگبارترین موشک بالستیک ایران از نظر آمریکا + عکس
 
موشک سجیل در مقایسه با قيام به مراتب قدرتمندتر است. نویسنده نشنال اینترست معتقد است که طراحی سجیل به مراتب بیشتر از قيام از فرم موشکهای شوروی دور شده و به مدل بومی ایرانی رسیده است.
ادامه مطلب
اشعث، از عزل آذربایجان تا فرماندهی مِیمَنه ی سپاه
"مباحث ذیل برگرفته از سخنرانی های استاد حجت الاسلام کاشانی پیرامون شخصیت اشعث میباشد. "
 در مطلب پیشین درباره اشعث گفتیم شاهزاده بود و یک ارتدادی پیدا کرد و یک خیانتی کرد و خواهرِ خلیفه ی اول را به ازدواج خود درآورد و زمان خلیفه ی دوم فرمانده ی کِنده و رَبیعه شد، زمانِ خلیفه ی سوم دخترِ خود را به پسرِ عثمان داد، فرمانده ی یک بخشی از نظامی های عثمان شد، آذربایجان را فتح کرد و خودِ او حاکم آذربا
بسم الله

توقیع مبارک از ناحیه مقدسه به وسیله جناب محمد بن عثمان (رضوان الله علیه)عن ابی الحسین محمد بن جعفر الاسدی، قال کان فیما ورد علی من الشیخ ابی جعفر محمد بن عثمان العمری قدس الله روحه فی جواب مسائلی الی صاحب امان(علیه السلام):
ادامه مطلب
تقویم شیعه
بیست و ششم صفر
تجهیز لشکر اسامه
در این روز در سال ۱۱ هجری قمری پیامبر صلی الله علیه و آله به عده‌ای خاص از صحابه و به خصوص ابو بکر و عمر و عثمان امر فرمودند برای سفر به روم و جنگ با رومیان به امیری اسامة بن زید آماده شوند. آنان از این امر کراهت داشتند و نسبت به فرماندهی اسامه بر سپاه اسلام به خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله اعتراض کردند. حضرت فرمودند: خدا لعنت کند کسی را که از لشکر اسامه تخلف کند»، ولی با این همه ابو بکر و عمر و عثما
تقویم شیعه
بیست و دوم جمادی الثانی
مرگ ابو بکر
در شب سه شنبه ۲۲ جمادی الثانی در سال ۱۳ هجری قمری عبد الله بن عثمان معروف به ابو بکر بن ابی قحافه در سن ۶۷ سالگی، از این جهان به سوی سزای اعمالش رخت بربست. به قولی مرگ ابوبکر در ۲۷ جمادی الثانی بوده است. او مدت دو سال و سه ماه و بیست و دو روز غاصب خلافت بود، و اولین کسی بود که بعد از شهادت پیامبر صلی الله علیه و آله به انتخاب اعضای سقیفه بنی ساعده خلیفه شد. انتخاب ابو بکر به گونه‌ای بی‌حساب بود که عمر
تقویم شیعه
بیست و دوم جمادی الثانی
مرگ ابو بکر
در شب سه شنبه ۲۲ جمادی الثانی در سال ۱۳ هجری قمری عبد الله بن عثمان معروف به ابو بکر بن ابی قحافه در سن ۶۷ سالگی، از این جهان به سوی سزای اعمالش رخت بربست. به قولی مرگ ابوبکر در ۲۷ جمادی الثانی بوده است. او مدت دو سال و سه ماه و بیست و دو روز غاصب خلافت بود، و اولین کسی بود که بعد از شهادت پیامبر صلی الله علیه و آله به انتخاب اعضای سقیفه بنی ساعده خلیفه شد. انتخاب ابو بکر به گونه‌ای بی‌حساب بود که عمر
 
 
یکی از تحلیل هایی که در جریان عاشورا و قيام امام حسین علیه السلام متفکرین،از دیدگاه قرآن وسنت می توانند مطرح بکنند، تحولی است که این قيام و این خون مبارک بر افکار و باورهای انسان می گذارد.
یعنی اگر ما قيام امام حسین علیه السلام را از یک زاویه ی دیگر نظر کنیم،
باور ما به عالم و انسان و خداوند متعال تغییر خواهد کرد.
ادامه مطلب
عاصم گفت یا امیرالمومنین پس چرا خود شمابخوراک سخت و پو شاک درشت اکتفا نموده یی فرمودوای بر تو  همانا خدای عزوجل بر پبشوایان عدالت واجب ساخته که خود را در ردیف مردم ضعیف و ناتوان گیرند تا فقر وتنگدستی فقیر را از جابدر نبرد عاصم بن زیاد عبا کنار گذاشت و جامه نرم در برکرد4 حمادبن عثمان گوید در محضر امام صادق (ع) بودم که مردی بانحضرت عرض کرد اصلحک الله شما فرمودی که علی بن ابیطالب (ع) لباس  زبر و خشن در برمیکرد و پیراهن چهار درهمی میپوشید متانند ا
کامل گشتن دین با ابلاغ ولایت امیر المومنین علیه السلام توسط پیامبر صلی الله علیه و آله
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من كتاب الثقة أبی بكر محمد بن أبی الثلج» فی تسمیة مولانا علی علیه السلام بأمیر المؤمنین، نذكر المراد منه بلفظه: وقال أبو عبد الله جعفر الصادق علیه السلام: لم یمض بعد كمال الدین وتمام النعمة ورضى الرب إلا أنزل الله تبارك وتعالى على نبیه صلى الله علیه وآله بكراع الغمیم: یا أیها الرسول بلغ ما أنزل إلی
در دهم دی ماه سال ۵۶، رئیس‌جمهور آمریکا آمد در تهران و یک نطق غرّائی کرد در تمجید اغراق‌آمیز و دروغین از محمّدرضا. در این نطق غرّاء گفت
ایران جزیره‌ی ثبات است»؛ یعنی چه؟ کمتر از دَه روز بعد معلوم میشود که جزیره‌ی ثبات یعنی چه؛ قيام قم، بعد
قيام تبریز، بعد حرکت عظیم، بعد آن طوفان زیر و رو کننده‌ی انقلاب اسلامی و
نابودی رژیم وابسته‌ی سرسپرده‌ی طاغوت و پهلوی [رخ میدهد]؛ این قدرت
محاسباتی، این توانایی محاسباتی تا امروز همان‌ جور است.
 
اما در مورد روایت امام سجاد (ع): 1. روایت مرفوعه است. البته چون از حماد نقل شده، اجماع بر این است که او جز صحیح نقل نمی کند. (پس از لحاظ سندی ایراد قابل اعتنایی ندارد) 2. به نظر می رسد این روایت از ساخته های امویان و عباسیان در آن شرایط اختناق باشد تا بزرگان علوی را از فکر قيام منصرف کنند. 3. روایت در صدد بیان حکم شرعی و تحریم و منع و جواز نیست، بلکه اخبار غیبی است بر این که قيام کنندگان از ما، به پیروزی نهایی نمی رسند، گر چه قيامشان نتایج ارزشمندی د
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی
درحکومت عثمان،علی که فضائلش را نمیتوان شماره کرد( مولود کعبه فاتح خیبر فاتح احزاب قاتل مرهب و.)باید چاه کنی کند و از مدینه اخراج شود و جوان زیربیست سالی که فامیل عثمان است حاکم کوفه شود که از مهمترین شهرهای حکومت اسلامی بود،
دراسلام عمری صحابه و سنت و فرمایشات پیامبر ارزشی ندارد
به نقل اهل سقیفه پیامبر فرمود هرکس مرا دوست دارد علی را دوست داشته باشد
ولی عایشه و طلحه و زبیر و معاویه و عمروعاص و مر
معرفی آزاد .خانم فاطمه غزنوی
 
 
این کتاب توسط موسسه فرهنگی- هنری قدر ولایت به رشته ی تحریر درآمده و با زبانی ساده و قابل فهم نوشته شده است. 
در شروع آن فلسفه ی قيام امام حسین (ع) و هدف امام که همانا زنده نگه داشتن اسلام و امر به معروف  نهی از منکر بوده، ذکر شده. قيام امام، همراه با بصیرت و آگاهی بوده که اگر در زمان حیات هرکدام از ائمه این شرایط فراهم بود همین اتفاق می افتاد. قيام عاشورا و امام حسین (ع) یک الگوی به تمام معنا برای همه مردم و همه اعص
 
مشروعیت تشکیل حکومت شیعی قبل از ظهور حضرت قائم (عج) از منظر احادیث، چگونه استکتاب وسائل الشیعه(1)، 17 روایت آورده که مضمون آن ها جایز نبودن قيام قبل از ظهور امام زمان (عج) می باشد، از جمله روایت زیر از امام سجاد (ع): والله لا یخرج أحد منا قبل خروج القائم إلا کان مثله کمثل فرخ طار من وکره قبل أن یستوی جناحاه فأخذه الصبیان فعبثوا به»؛ به خدا قسم هیچ کدام از ما (امامان معصوم) قبل از خروج قائم قيام نمی کند، مگر این که مثل جوجه ای می ماند که قبل از رسی
 بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی
در اسلام عمری قيام کننده بر علیه حاکم فاسق ظالم گنه کار بوده شهید حساب نمیشود 
در اسلام عمری چون حسین بن علی بن ابی طالب علیه الاف السلام بر علیه جانشین پیامبر قيام کرده است شهید حساب نمیشود
و از طرف دیگر در اسلام عمری،همین حسین بن علی بن ابی طالب و برادرش حسن که بدست معاویه صحابی پیامبر به شهادت رسید ،آقای جوانان بهشت می باشند
.
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
 از نامه هاى آن حضرت علیه السَّلام است به معاویه
(که آنرا بوسیله جریر ابن عبد اللَّه بجلىّ بشام فرستاده، و در آن صحّت و درستى خلافت خود را اثبات و بیزاریش را از کشتن عثمان اظهار فرموده): 1 کسانیکه با ابو بکر و عمر و عثمان بیعت کردند (آنها را بخلافت گماشتند) بهمان طریق با من بیعت کرده عهد و پیمان بستند (زمام امور را بدست من دادند) پس (به عقیده شما که خلافت از جانب خدا و رسول تعیین نشده بلکه
قيام یا سکوت؟
" مثال دیگر که مثال زدم مساله قيام و سکوت بود. این مساله هم بسیار قابل بحث است، فرصت نخواهد بود که در این جلسه به طور کامل در اطراف این مطلب بحث کنم. برای نمونه سید الشهداء سلام الله علیه را از یک طرف، و امام صادق علیه السلام را از طرف دیگر ذکر می کنم.امام حسین علیه السلام بدون پروا، با آنکه قرائن و نشانه ها حتی گفته های خود آن حضرت حکایت می کرد که شهید خواهد شد، قيام کرد. ولی امام صادق علیه السلام با آنکه به سراغش رفتند اعتنا ننمود
دانلود رمان قيام مردگان | اندروید apk ، آیفون pdf ، epub و موبایل, دانلود رمان قيام مردگان با لینک مستقیم, دانلود رمان عاشقانه pdf, دانلود رمان جدید
♦ نام رمان: قيام مردگان
♦ زبان: فارسی
♦ ژانر رمان: عاشقانه و ترسناک
♦ تعداد صفحات: 225
♦ نوع فایل: pdf
♦ حجم کتاب رمان عاشقانه: 2.51 مگابایت
♦ نویسنده: __mehran__
♦ توضیحات:
هنگامی که ویروسی در کل کشور پخش می‌شود‌ بیشتر جمعیت تبدیل به زامبی می‌شوند، آن تعداد محدودی هم که باقی مانده‌اند اجازه‌ی خروج از کش
 
اول: روزهای سوگواری آقامون حسین(ع) هست. کسی که وقتی دید بعد از برادرش به صلح و شروط ایشون توجهی نکرده‌ن، دید که از اسلام یه ظرف خوشگل خیره‌کننده‌ی قرص‌ومحکم مونده که توش رو پر از پِهِن کرده‌ن، تاب نیاورد و قيام کرد! قيام نکرد که ظرف رو بشه، پاشد که پِهِنا رو بریزه دور، ظرفو بشوره، پاک کنه و توش دومرتبه گُل بریزه و حق. ولی همه می‌دونیم کار آقامون نیمه‌تموم و هبط‌شده و هدررفته می‌موند اگر.بله! اگر زینب و سجاد(ع) نبودن. زینب رو که می‌شن
چشمه ها در زمزمه، رودها در شست و شوموج ها در همهمه، جویبارها در جست و جوباد در حال قيام، کوه در حال رکوعآفتاب و ماهتاب، در غروب و در طلوع.چشمه ها در زمزمه، رودها در شست و شوموج ها در همهمه، جویبارها در جست و جوباد در حال قيام، کوه در حال رکوعآفتاب و ماهتاب، در غروب و در طلوعسنگ پیشانی به خاک، ابر سر بر آسمانمثل این گنبد خَم شده، قامت رنگین کمانابر در حال سفر، آسمان غرق سکوتبر سر گلدسته ها، بال مرغان در قنوتکاسه ی شبنم به دست، لاله می گیرد وضوب
موضوع: ویژگیهای حکومت امام زمان ( عج) یکی از اسناد معروف و مشهوری که ما را در این موضوع راهنمایی می کند دعای افتتاح می باشد. سید بن طاووس ( ره) در اقبال خود در ذکر اسناد دعاهای ماه رمضان، دعای افتتاح را پس از ذکر سلسله از ناقلین به محمد بن عثمان می رساند که محمد بن عثمان ( ره) آن را از امام زمان ( عج) گرفته است. نکته جالب اینکه در این دعای شریف به طور جامع به ویژگیهای حکومت حضرت مهدی ( عج) که به عنوان ( دولت کریمه) خوانده شده، اشاره شده است، توجه عمیق ب
 
#بوی_فتنه4⃣
شطرنج باز حرفه ای 2⃣
⁉️ امام علی (علیه السلام) در برابر این توطئهٔ پیچیده و تودرتو ، چه کردند؟
✨ انسانهای حکیم و مؤمن برای خود اصولی ثابت و ارزشهایی غیرقابل تغییر دارند که همانند فرمولهایی در همه مسائل و حوادث پاسخ مناسب را مهیّا می کند. برخی از اصول امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) از زبان خودشان عبارتند از :
اصل اول:  اولویت حفظ وحدت بر همه امور: أَلا مَن دَعا إلی هذَا الشِّعارِ (التفرِقه) فاقتُلوهُ و لَوکانَ تَحتَ عِمامَتی هذ
به نام خدای مهدی عج


امام سجاد (ع): هنگامی که قائم قيام کند خداوند از هر مؤمنی بیماری را بر طرف میکند.حریر از امام صادق (ع) نقل میکند :و ایشان از پدرش و او از علیّ بن الحسین (ع) که آن حضرت فرمود: هنگامی که قائم قيام کند خداوند از هر مؤمنی بیماری را برطرف میکند و نیرویش را باو باز میگرداند.غیبت نعمانی،صفحه 488منبع:http://yon.ir/beemarیاhttp://www.ghbook.ir/index.php?name=%D8%BA%DB%8C%D8%A8%D8%AA+%D9%86%D8%B9%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C&option=com_mtree&task=readonline&link_id=12959&page=488&chkhashk=F33357475B&Itemid=&lang=fa#ظهو
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی
 
انانکه بودجه شبکه کلمه را پرداخت می‌کنند بعد از نظر سنجی به این نتیجه رسیدند که مجری و کارشناسان شبکه نباید به هیچ وجه اسم عمر و ابوبکر و عثمان ویزید و معاویه داشته باشند چون اینها منفورترین اسامی در جهان هستند 
به همین دلیل متوسل به اهل بیت شدند و برای ادامه راه عمر و نابود کردن اهل بیت پیامبر و برپایی پرچم هند جگرخوار در بالای درب خانه خود متوسل به نام اهل بیت مانند عقیل و حیدر و هاشم و.شدند.
و
سخت‌گیری در اجرای دین و قانون
آن‌حضرت در کار دین، اجرای دقیق قانون و شیوه صحیح حکومت‌داری بسیار جدی و بی‌اغماض بود و همین عامل او را برای برخی تحمل‌ناپذیر کرده بود. امام(ع) در این راه حتی به نزدیک‌ترین یاران خویش نیز سخت‌گیری می‌کرد؛ مثلاً در جریانی به قنبر دستور داد که مردی را حد بزند. قنبر تحت تأثیر احساسات، سه تازیانه اضافه زد. علی(ع) آن مرد را وادار کرد به جبران آن سه تازیانه، قنبر را تازیانه بزند.[۲۴۷] همچنین در نهج البلاغه آمده است ک
بسم الله الرحمن الرحیم
یاابافاضل ادرکنی
​​​​​​فرار کننده از جنگ اهل جهنم است
وقتی که اعراب بنی سلیمه به مدینه شبیخون زدند،پیامبر رحمت صل الله علیه وآله وسلم،ابابکر را برای جنگ فرستاد،که ابابکر به علت عدم ایمان به شهادت و پیامبر رحمت و قرآن از جنگ فرار کرد و برگشت
(تاریخ فراوان است از گزارشات و روایاتی که بیان کننده فرار های عمرو ابابکر و عثمان است و قرآن فراوان از آیاتی که به نفاق و کفر عمر و عثمان و ابابکر اشاره دارد
به همین دلیل است که
الا قيام قيامت به قامتت مهدی
حیاتِ عدل، محیط زعامتت مهدی
 
گرفته ملک جهان را کرامتت مهدی
خجسته باد مقام امامتت مهدی
 
الا ندیده، دل و دیده محو دیدارت
هزار یوسف مصری اسیر بازارت
 
امامت تو نوید نخست قرآن است
امامت تو کلید نجات انسان است
 
امامت تو امید همه امامان است
امامت تو کمال کمال ایمان است
 
امامت تو امید موالیان خداست
هماره آرزوی قلب سیدالشهداست
 
هزار موسی عمران مقیم طور تو اند
مقیم طور تو پروانه های نور تو اند
 
تمام خلق خداوند در حضو
امام حسن بن علی بن ابی طالب
امام ذهبی در سیر أعلام النبلاء (۳/۲۴۵-۲۴۶) دربارهٔ وی گفته است: پیشوا و سرور، گل خوشبوی رسول الله صلی الله علیه وسلم و نوهٔ او، سرور جوانان بهشتی، ابو محمد قریشی هاشمی مدنی، شهید».
همچنین (۳/۲۵۳) می‌گوید: او پیشوا، سروری، خوش سیما، زیبا، خردمند، باوقار، بخشنده، ستوده شده، نیکوکار،‌دیندار، پرهیزکار، باشکوه و بزرگوار بود».
ابن کثیر در البدایة والنهایة» (۱۱/۱۹۲-۱۹۳) دربارهٔ او می‌گوید: ابوبکر صدیق او را گرامی و
1⃣ عشره مبشره چه کسانی هستند؟أبو بکر عمر  علی علیه السلام عثمان زبیر طلحة عبد الرحمن أبو عبیدة سعد بن أبی وقاصابو عبیده جراح یا عبدالله بن مسعود2⃣ چرا به ایشان عشرة مبشره می گویند؟ اهل سنت معتقد است پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله به این ده تن که از نزدیک ترین یارانش هستند بشارت بهشت داده‌ است به همین خاطر معروف شده اند به عشره مبشره3⃣ آیا سب و لعن عشرۀ مبشره بدتر است یا قتل آن‌ها؟ مروان_بن‌حکم قاتل طلحه در جنگ جمل است(یقال: إنّ طلحة لمّا عل
 

 قيام امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه)
روایات مختلفی درباره روز قيام حضرت مهدی (عجّل الله تعالی فرجه) وجود دارد. در برخی، از نوروز به عنوان روز آغاز قيام، یاد شده است. برخی احادیث دیگر روز عاشورا را روز آغاز قيام ذکر کرده است. در تعدادی از روایات روز شنبه ودر تعدادی دیگر، جمعه، روز قيام تعیین شده است. درهم زمانی نوروز، با عاشورا اشکالی به نظر نمی رسد؛ زیرا نوروز طبق سال شمسی وعاشورا براساس سال قمری محاسبه می شود ویکی شدن این دو امکان پذیر اس
ناصر الدین البانی از علمای سلفیه و مورد قبول بزرگان وهابی در کتاب سلسلة الاحادیث الصحیحة» در حدیثی در مورد حضرت مهدی (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) عنوان داده: (قيام حضرت مهدی، حقیقتی نزد علماء است)[1]
وی در مورد این حدیث، به بررسی سندهای مختلف پرداخته و چند سند را با شروط بخاری و مسلم صحیح دانسته و تأیید ذهبی را در آن‌ها آورده است، و گفته از کسانی‌که این روایت را تصحیح کرده‌اند (صحیح دانسته‌اند)، ابن‌تیمیه است که می‌گوید: احادیثی که به آن‌ها
بسم الله الرحمن الرحیم
یااباصالح المهدی ادرکنی
در سیستم حکومتی سقیفه،سؤال ممنوع است، در منابع اهل سقیفه آمده شخصی از معنی آیه ای از قرآن سوال کرد و عمربن الخطاب او را شلاق زد،
اباذر صحابی پیامبر توسط عثمان نفی بلد به کویر میشود،ابن مسعود و عمار و حجر هم وضعیتی دردناک دیگر.طبق فتوا و بدعت خلیفه دوم 
قيام و اعتراض به حاکم ظالم فاسق هم ممنوع است و دلیل بر شرک است
علی که عالم ترین فرد امت پیامبر است،خانه نشین و محروم همسرش را هم کشتند،تا ثابت ک
أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِینَ بَدَّلُوا نِعْمَتَ اللَّهِ کُفْرًا وَأَحَلُّوا قَوْمَهُمْ دَارَ الْبَوَارِ
هیچ ندیدی حال مردمی را که نعمت خدا را به کفر مبدل ساختند و (خود و) قوم خود را به دیار هلاکت رهسپار کردند؟
مینیمم شرط مورد نیاز برای دخول در بهشت دوستی محمد و آل اوست و دشمنی با آنها دوزخ است .
متوکل گفت :
سپس حضرت صادق فرمود هیچ یک از ما اهل بیت تا روز قيام قائم ما برای جلوگیری از ستمی یا برای بپا داشتن حقی خروج نمی کند مگر آنکه بلا و آفتی او
قيام 19 دی حماسه جاوید
روز
نوزدهم دی ماه، یادآور حماسه بزرگ و با شکوهی است که برگ دیگری از کتاب زرین
انقلاب اسلامی را رقم زد. 19 دی سالروز قيام خونین مردم قم است؛ همان روزی که در
تاریکی استبداد و ستم روزنه ها را به سوی روشنایی گشود و روند انقلاب را به گونه
ای شکل داد که طومار دو هزار و پانصد ساله نظام شاهنشاهی در مدت زمان کوتاهی در هم
پیچیده شود. این روز بزرگ و به یاد ماندنی را گرامی می داریم و بر شهیدان و ایثار
گران این حماسه جاوید درود می فرستیم
#حدیث_مهدوی 
امام صادق(ع)
یزجر الناس قبل قيام القائم عن معاصیهم بنار یظهر فی السماء و حمره تجلل السماء، و خسف ببغداد و خسف ببلد البصرة، و دماء تسفک بها، و خراب دورها، و فناء یقع فی اهلها، و شمول اهل العراق خوف لا ی معه قرار».
 
- پیش از قيام قائم (ارواحنا فداه) مردم به وسائلی از گناه ترسانیده می شوند:1- به وسیله ی آتشی که در آسمان ظاهر می شود.2- به وسیله ی سرخی فراگیری که آسمان را فرامی گیرد.3- به وسیله ی خسفی در بغداد.4- به وسیله ی خسفی در شهر بصر
هشتم شوال سالروز تخریب حرم بقیع بر دلدادگان حریم ولایت تسلیت باد





بقیع،
نام سرزمینی است در مدینه که به دستور رسول خدا (صلی‌الله علیه وآله وسلم)
به قبرستانی برای مسلمانان تبدیل‌شد و نخستین کسی که در آنجا به توصیه
رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) دفن‌شد، عثمان بن مظعون»، از دوستان
نزدیک پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) و امیرالمؤمنین حضرت علی
(علیه‌السلام) بود؛ کسی که حضرت علی (علیه‌السلام) در سخنان خود او را
بسیار یاد‌می‌ک
9-  :مغالطه  پهلوان  پنبه  
بسیار  مشاهده  می   شود  که  شارحان  و  مفسران  یک  مطلب  علمی  وقتی  با آن   موضوع  و  مطلب  یا  با  نویسنده  یا  گوینده  آن  مخالف  هستند  در  مقام  تبیین  آن  موضوع  تقریر  غلط،  ضعیف یا  پستی  از  سخن  طرف  ارائه  می   دهند  که  بتوانند  به  راحتی  آن  را  شکست  داده  و  خود  را  اثبات  نمایند. این   چنینجنگاوری  در  زبان  منطق   دانان  نه  قهرمان  واقعی  عرصه  علم  بلکه  نامی  فراتر  ازپهلوان  پنبه  »  شا
حسن بن ظریف گوید دو مساله در خاطرم بود که میخواستم بحضرت  ابی محمد ع ناو  مه بنویسم وبپرسم سپس نامه نوشتم و راجع بحضرت قایم ع پرسیدم که چون قيام کند چگونه داوری کند ودادگستری او در میان مردم در کجاست و میخواستم راجع بمعالجه تب ربع که یکروز می گیرد و دوروز نمیگیرد  سوال کنم ولی فراموش کددم  جواب امد که در باره حضرت قایم پرسیدی   چون قيام کند بعلم ویقین خود داوری کند چنانکه داود ع داوری میکرد وگواه نخواهد ومیخواستی راجع بتب دبع هم بپرسی ولب فر
باسمه تعالی
فراز هایی از نهج البلاغه
دودمان اموی
غزل۵
چون پیمبر از بنی هاشم رسالت برگزید
دشمنی بر احمد و آلش به اعلا حد رسید
چون طوایف متحد گشتند در قتل نبی
می کند هجرت پیمبر، چون امان از خود ندید
در مدینه دین حق نشر و مسلمانی رواج
شد مدینه قلب اسلام و مداوم آن تپید
لشکر مکه شود تسلیم احمد بی نبرد
چون ابوسفیان شود ناچار و گردد نا امید 
بعد احمد فرصتی آمد پدید و فتنه ها
روح را بر پیکر سفیانیان عثمان دمید
مسلمین بیعت نمودند با امیر المومنین
جملگ
#حدیث_مهدوی
 
امام محمد باقر(ع)
ابو حمزه ی ثمالی می گوید: در خدمت امام باقر علیه‌السلام بودم، چون مردم رفتند و مجلس خلوت شد فرمود (سخنی در جمع خواص):-یا ابا حمزه! من المحتوم الذی حتمه الله قيام قائمنا، فمن شک فیما اقول، لفی الله و هو به کافر».-ای ابا حمزه! از امور حتمی ای که خداوند حتمی ساخته است قيام قائم ماست، هر کس در این گفتار تردید کند خدا را در حال کفر ملاقات می کند».سپس فرمود: پدر و مادرم به فدای کسی که هم‌نام و هم‌کنیه ی من است او هفتمین
حضرت آیت‌الله ‌ای در دیدار مردم قم (۱۹ دی ۹۷) ضمن تشریح نتایج غلط نظام محاسباتی استکبار و مقایسه آن با نظام محاسباتی توحیدی، به قيام مردم قم در سال ۵۶ اشاره کردند و فرمودند: قيام مردم قم تقابل دو دستگاه پیش‌بینی و تقویم و محاسباتی را نشان داد.» ایشان در این بیانات به ذکر برخی دیگر از مصادیق نتایج اشتباه دستگاه محاسباتی استکبار پرداختند که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در این اطلاع‌نگاشت آن‌ها را مرور می‌کند.
                    
بسمک یا قائم
***********
مولای من حضرت علامه حسن زاده آملی روحی فداه می فرمایند:
یوم، در اصطلاح این طائفه (عرفا) ب معنای قيام انسان است ک تا انسان قيام نکند، قائم نشود. ملکوت عالم برایش مکشوف نمی شود و مشهود نمی گردد.
در دیدن چشم تعجب نیست؛ زیرا خداوند چشم را برای دیدن آفریده است؛ لذا اگر نمی بیند جای تعجب است. پس باید معالجه شود. وگرنه چشمی ک می بیند، هرچه تیزبین تر شود بهتر است. پس دیدن، روی اصل است. و انسان آن است ک بصیرت داشته باشد. اما مردم بر این ر
 
 

وقتی مکه در سال هشتم هجری به دست مسلمین فتح شد، رسول اکرم صلی الله علیه و آله دستور عفو همگانی صادر کردند. اما فرمودند عبدالله(برادر رضاعی عثمان) را هرجا گیر آوردید بکشید حتی اگر خود را به پرده ی کعبه چسبانده باشد.این شخص ابتدا مسلمان بود ولی بعد مرتد شد و به مکه فرار کرد و شروع کرد به خدا و پیامبرش دروغ بستن.وقتی عبدالله دستور قتلش را شنید به برادرش عثمان پناه برد و از او خواست که نزد رسول خدا واسطه شود تا او را نکشند.عثمان برادر را برداشت
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِیمِعثمانیه:>اهل حدیث از  احمد بن حنبل سازماندهی می  شود  علاوه بر آن حنابله بغداد  4و 5و 6
ابن تیمیه وهابیت  وسایر  جریانها
 درمقابل عثمانیه  اصطلاحات  شیعه  عراقی   : مقابل عثمانیه  > ابوبکر عمر سپس علی   و عثمان قبول نداشتند.
شیعه  غالی : قبول شیخین   تفضیل علی بر شیخین
شیعه جَلَد : قبول شیخین و تفضیل علی بر آنها و سب  عثمان
 شیعه رافضی :اعتقاد به خلافت بلا فصل  علی  و فرزندانش  و سکوت نسبت به خلفاء
بسمک یا قائم
***********
حضرت علامه حسن زاده آملی  می فرمایند:
یوم، در اصطلاح این طائفه (عرفا) ب معنای قيام انسان است ک تا انسان قيام نکند، قائم نشود. ملکوت عالم برایش مکشوف نمی شود و مشهود نمی گردد.
در دیدن چشم تعجب نیست؛ زیرا خداوند چشم را برای دیدن آفریده است؛ لذا اگر نمی بیند جای تعجب است. پس باید معالجه شود. وگرنه چشمی ک می بیند، هرچه تیزبین تر شود بهتر است. پس دیدن، روی اصل است. و انسان آن است ک بصیرت داشته باشد. اما مردم بر این روش اند و نسبت ب کس
بسمک یا قائم
***********
حضرت علامه حسن زاده آملی  می فرمایند:
یوم، در اصطلاح این طائفه (عرفا) ب معنای قيام انسان است ک تا انسان قيام نکند، قائم نشود. ملکوت عالم برایش مکشوف نمی شود و مشهود نمی گردد.
در دیدن چشم تعجب نیست؛ زیرا خداوند چشم را برای دیدن آفریده است؛ لذا اگر نمی بیند جای تعجب است. پس باید معالجه شود. وگرنه چشمی ک می بیند، هرچه تیزبین تر شود بهتر است. پس دیدن، روی اصل است. و انسان آن است ک بصیرت داشته باشد. اما مردم بر این روش اند و نسبت ب کس
امام صادق(علیه السلام):برای قائم گنجی است درطالقان که نه طلاست ونه نقره.
امام باقر(علیه السلام):پنجاه زن همراه آن عده یعنی سیصدوسیزده تن خواهدبود. مداوای مجروحین وپرستاری مریضان میکنند.چنانکه باپیغمبرصلی الله علیه وآله وسلم بودند.
امام صادق(علیه السلام):قائم ماهرگاه قيام کندروبرو خواهدشدازجهل مردم آنچه راکه پیغمبرصلی الله علیه وآله وسلم ازجهال جاهلیت روبرونشد. فضیل عرض کرد:چگونه چنین باشد؟فرمود:پیغمبر صلی الله علیه واله وسلم آمددر
هنگامی که حضرت قائم (عج) قيام کنند، جهان دگرگون خواهد شد، و از مسیر این دگرگونی و تحوّل آثار و نتایجی باقی خواهد ماند که ثمره ی دلنشین آن کام همگان را شیرین خواهد کرد.
از جمله ثمرات آن، می توان به این موارد اشاره کرد:
1- جهان بافروغ جمال آرایش منوّر گردد.
2- ثروت به طور مساوی تقسیم شود.3- جهان در آسایش و آرامش بی نظیر قرار گیرد.4- امّت اسلامی مجد و عظمت فوق العادّه ای پیدا کند.5- همه ی بدعتهای جاهلی ریشه کن شود.6- حسد و حیله از بین برود.7- همه بی نیاز شون
75-  و من کلام له (علیه السلام)
> لما بلغه اتهام بنی أمیة له بالمشارکة فی دم عثمان <
أَ وَ لَمْ یَنْهَ بَنِی أُمَیَّةَ عِلْمُهَا بِی عَنْ قَرْفِی أَ وَ مَا وَزَعَ الْجُهَّالَ سَابِقَتِی عَنْ تُهَمَتِی وَ لَمَا وَعَظَهُمُ اللَّهُ بِهِ أَبْلَغُ مِنْ لِسَانِی أَنَا حَجِیجُ الْمَارِقِینَ وَ خَصِیمُ النَّاکِثِینَ الْمُرْتَابِینَ وَ عَلَی کِتَابِ اللَّهِ تُعْرَضُ الْأَمْثَالُ وَ بِمَا فِی الصُّدُورِ تُجَازَی الْعِبَادُ.
خطبه 075-پاسخ ب
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی بر وم ساخت فیلم‌سینمایی با محتوای قيام ۱۵ خردادتاکید کرد و گفت: با ارائه یک فیلمنامه خوب می توان زمینه های بیشتری را برای نمایش ابعاد این قيام تاریخی به نمایش در آورد.
******************************
نمی دونم این حرف رو که زده ای فی البداهه بوده یا مشاوری ، کسی قبلا بهت گفته که اینو بگی. کار ندارم اما در هر صورت از سر اعتقاد نبوده . شما نزدیک دو ساله در مسند وزارتی عزیزم. حتی یک بار این جملات گهربار به مناسبات های مختلف ملی از ده
دلایل قيام امام حسین(ع)
 
 
روزها همچنان از پی هم می‌گذرند و دوباره محرم با آن حال و هوای سحرانگیزش از راه می‌رسد.
دوباره عطر خوش حسینی به مشام می‌رسد و نوای یاحسین»گوش جان را نوازش می‌دهد.عاشورا نه یک حادثه که یک فرهنگ است، فرهنگى برخاسته از متن اسلام ناب که نقش حیاتى را در استحکام ریشه‌ها، رویش شاخه‌ها و رشد بار و برهاى آن ایفا کرده است.
درباره رویداد عاشورا بسیار گفته و نوشته‏اند.
اما شنیدن دلایل این قيام بزرگ، از زبان خود امام، شیری
در مسجد، هر شب صفحه ای از قرآن را با ترجمه ی آن قرائت می کردند. شب پنج شنبه ای بود که صفحه ۱۹۲، آیات ۳۲‌ تا ۳۶ از سوره ی توبه را خواندند، خیلی دلم می خواست، آیه ۳۴ و ۳۵ را توضیح دهم و بیان کنم که یک واو»، در آیه، چه قدر نقش دارد و برای حذف این واو» چه قدر نقشه ها کشیده شد و ابوذر»، برای باقیماندن آن بر سر جایش، و جلوگیری از تحریف قرآن چه قدر زجر کشید، ولی زمینه ی این بحث فراهم نشد.فردای آن شب، با برخی از دوستان، به دیدن یکی از حضرات رفتیم. از
بسمک یا قیّوم
***********
مولای من حضرت علامه حسن زاده آملی روحی فداه در شرح مقدمه فصوص الحکم قیصری فرمودند:
یوم، در اصطلاح این طایفه (عرفا) ب معنای قيام انسان است ک تا انسان قيام نکند، قائم نشود؛ ملکوت عالم برایش مکشوف نمی شود و مشهود نمی گردد.
از قيام تا انتقام.
 مهدی ادامه حسین است و انتظار» ادامه عاشورا و برآمده از آن. مهدی، فرزند حسین است و فرهنگ انتظار» برآمده از فرهنگ عاشورا» و انتظار حسینِ دیگری را کشیدن.
این دو پیوندی دیرین و مستحکم با یکدیگر دارند. یکی پشتوانه فرهنگی و زمینه ساز، برای دیگری است و یکی رمز حیات شیعه» است و دیگری رمز بقای آن». یکی رمز قيام و به پا خاستن شیعه» است و دیگری عامل حفظ و استمرار آن»
مهدی» وارث عاشورا است همچنان که حسین» علیه السلام وارث پ

قيام علیه فساد. وقتی تاریخ را ورق می زنیم می بینیم در برهه های گوناگون افرادی مخلص ، با تقوا و شجاع، علم قيام برافراشته و مبارزه می کنند با پلیدی ها و زشتی هایی که موجب تضعیف اسلام و پایمال شدن حقوق مردم یک اجتماع می شود. تمدن اسلامی به دلیل دارا بودن قوانین عدالت خواهی و عدالت محوری از معدود تمدنهایی است که فساد می تواند چهره نورانی آن را در یک مقطع زمانی در افکار عمومی جهانی موقتا کدر یا مشوش نماید. در این مقطع ،مبازره با این حرکت سخیف ، ی
آخ که چه دل‌خوشم با ادبیات. 
و کسی نمی‌تواند ادبیات را از من بگیرد. و این عیش مدام» را چه خوب پرانده بودی آقای فلوبر.
قسمتی از پهنای دیوان فروغم سیاه شده. قسمت مربوط به دو سه دفتر آخر. همان اتّفاقی که برای شانزده جزو قرآن عثمان‌طه‌م افتاده بود. وقتی که قرآن حفظ می‌کردم. و چه خوشایندست این تعویض کتاب مقدّس.
قابوس‌نامه و گلستان و شاهنامه. آخ. پس نیفتم.
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی بر وم
ساخت فیلم‌سینمایی با محتوای قيام ۱۵ خردادتاکید کرد و گفت: با ارائه یک فیلمنامه
خوب می توان زمینه های بیشتری را برای نمایش ابعاد این قيام تاریخی به نمایش در
آورد.
******************************

نمی دونم
این حرف رو که زده ای فی البداهه بوده یا مشاوری ، کسی قبلا بهت گفته که اینو
بگی. کار ندارم اما در هر صورت از سر اعتقاد نبوده . شما نزدیک دو ساله در
مسند وزارتی عزیزم. حتی یک بار این جملات گهربار به مناسبات های مختلف ملی از د
  در بیان احوال اولاد امجاد پیغمبر اکرم صلى اللّه علیه و آله و سلّم
 
در (قُرْب الا سْناد) از حضرت صادق علیه السّلام روایت شده است(1)که از براى رسول خدا صلى اللّه علیه و آله و سلم از خدیجه متولد شدند: طاهر و قاسم و فاطمه و ام کلثوم و رقیّه و زینب . و تزویج نمود فاطمه را به حضرت امیرالمؤ منین علیه السّلام و زینب را به ابى العاص(2)بن رَبیع که از بنى امیّه بود و امّ کلثوم را به عثمان بن عُفّان و پیش از آنکه به خانه عثمان برود به رحمت الهى واصل شد و بعد از
بسم الله الرحمن الرحیم
 
نیت قيام : نماز استغاثه به حضرت صدیقه علیه السلام  به نیت کمک گرفتن از خانوم فاطمه زهرا س ، به نیت خالص بودن نیتهامون به نیت انس و الفت کودکان و نسل یاران و همراهان امام زمان عج در کنار خودمون ان شاءالله،  با قرآن و به نیت برّی شدن کار از هرگونه لغو و خطا و نقص و همچنین سرعت در عمل ، ان شاءالله
 
شروع قيام : هفت نفر در این قيام اعلام آمادگی کردند که عملیات از ساعت سه ، روز 1 اردیبهشت 99 آغاز شد . 
متاسفانه جلسه معارفه تنه
امام سجاد(علیه السلام):چون قائم قيام کندخداوندازهرمؤمنی بیماری نقص وآفت را دورساخته ونیرویش را بدو بازخواهدگردانید.
امام صادق(علیه السلام):هنگامیکه قائم قيام کنددرکشورهای روی زمین کسانی را بر می انگیزد, درهر سرزمینی یک نفررا , وبه او میگوید:فرمان تو درکف دست توست , هرگاه کاری برای تو پیش آمدکه آن را نفهمیدی وندانستی چگونه درآن حکم کنی, به کف خودبنگروبه آنچه درآن است عمل کن.فرمود:وسپاهی به قسطنطنیه گسیل میداردوچون آنان به کنار خلیج برس
حضرت استاد صمدی آملی  در شرح نهج الولایه:
اگر سخن از حضرت بقیة الله پیش می آید، نه بحث شخصی باشد؛ ما می خواهیم با قضیه بقیة الله حجت بن الحسن العسکری یک میزانی بسازیم؛ ک آن میزان، میزان علی الإطلاق باشد. بر اساس این میزان علی الإطلاق، تمام اعمال و افعال و اوصاف و ذات خودمان را شبانه روز بسنجیم. می خواهیم آن ب آن خودمان را در این میزان قرار بدهیم.
هر مقدار ک توانستیم با این میزان تطبیق کنیم، ب خوبیها؛ ب همان مقدار حضرت برای ما ظهور کرده و قيام کر
خانندگان گرامی، بر پایۀ پژوهش مفصّلی که در روایات اسلامی بیانگر رویدادهای آخر اّمان انجام داده ایم، یمانی موعود جوانی از نسل امام حسین(علیه السّلام) می باشد که پس از چیره شدن پادشاه چشم فروهشته و ستمگر یمن بر این کشور به ویژه صنعا- که ظاهراً همین منصور هادی است-، در ماه رجب سال ظهور امام مهدی(علیه السلام)، همزمان با قيام شعیب خراسانی در سمرقند و قيام سفیانی شامی در وادی یابس در جنوب دمشق، در یمن قيام می کند.
بنا بر این، یمانی موعود بر عبدال
موضوع:بررسی علائم و نشانه های ظهور امام زمان علیه السلام
 
نشانه های غیر حتمی مانند:
1-شبیه شدن پوشش مردان و بالعکس
2-بهم ریختگی اوضاع حکومتی در منطقه حجاز 
3-جنگ فرهنگی دجال در سرتاسر عالم و دیگر نشانه های غیر حتمی.
 
علائم حتمی:
1-قيام سفیانی:شخصی مسلمان که برای دفع قدرت روز افزون ایران به غرب می رود و پس از آموزش های لازم به صورت مسیحی باز  می گردد و در شش ماه بر مناطق پنج گانه شامات مسلط میشود.
2-قيام یمانی:او وزیر امام است،و همزمان با سفیانی ا
حضرت استاد صمدی آملی روحی فداه در شرح نهج الولایه:
اگر سخن از حضرت بقیة الله پیش می آید، نه بحث شخصی باشد؛ ما می خواهیم با قضیه بقیة الله حجت بن الحسن العسکری یک میزانی بسازیم؛ ک آن میزان، میزان علی الإطلاق باشد. بر اساس این میزان علی الإطلاق، تمام اعمال و افعال و اوصاف و ذات خودمان را شبانه روز بسنجیم. می خواهیم آن ب آن خودمان را در این میزان قرار بدهیم.
هر مقدار ک توانستیم با این میزان تطبیق کنیم، ب خوبیها؛ ب همان مقدار حضرت برای ما ظهور کرده
‏پس که لطف می‌کند؟ 
 کی پوست سیمای تو را، به بوسه، می‌درد ‏
تا نور، فرو ریزد و 

 آهسته، شکر شود؟ ‏
من! من که بوسه‌ام، ترسناک‌تر از یک امضاست.
 ‏هوای روشن را تایید می‌کنم، و قيام را، از روی صندلی
 ‏بخاطر بدرود.
 ‏- بیژن الهی
بعد از قيام 15 خرداد به رهبری امام خمینی (ره)، شاه به کمک دست‌اندرکاران بهائی خود تلاش نمود تا در اذهان عمومی چنین القاء کند که تأمین مالی این قيام از سوی مصر با حاکمیت جمال عبدالناصر» صورت گرفته است. چرا که مصر در حال مبارزه با رژیم صهیونیستی و بهائیت بود و به همین دلیل روابط سردی با ایران داشت.
ادامه مطلب
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی
چرا هنگام سلطنت عمر و عثمان کسی به در خانه علم پیامبر و حقیقت و عدالت نرفت و همه در پای سخنان کعب الاحبار به تهمت و افترا به پیامبران مشغول بودند و همانطور که عمر آغازگر این روش بود که به پیامبر رحمت با کفر تمام بی احترامی کرد که هزیان میگوید
کعب الاحبار به همه پیامبران بی احترامی هایی کرد که دیگر قداست پیامبران از میان رفت و شهادت دختر پیامبر و مفقود بودن قبر دختر پیامبر هم برایشان ننگ و عار نبود
 
باسمه تعالیوقایع قبل عاشورامسلم ابن عقیلغزل۱در پی صد ها پیام و دعوت از شخص اماممی رود مسلم به کوفه، می دهد حضرت پیاماکثر مردم کنند بیعت با مسلم نخستاو بگیرد عهد و پیمان کثیری از عظاممردمان مشتاق دیدار امام و مقتداجملگی راغب به پیمانی مجدد با اماملیک با نصب عبید الله، مردم در هراس
می کند سرکوب یاران ولی اندر قيامکرد مسلم در ره محبوب جانش را فدااز برای حفظ دین آورده شمشیر از نیاماو شباهت بر پیمبر داشت در روی و جبینبین فرزندان بابش او رشید ا
عبدالله سفیانی یکی از پرچمداران سه گانه در شام
از کعب روایت شده است که گفت:
سوی فرات،در کنار شام یا کمی پس از آن، جایگاه گردآمدنی بزرگ خاهد بود؛ پس، بر سر داراییها کارزار می کنند، و از هر نه تن هفت تن کشته می شوند، و آن، پس از صدای سخت فروافتادن چیزی سنگین و سست شونده در ماه رمضان، و پس از جداشدن سه پرچمی است که هر کدام از آنان پادشاهی را برای خُدش می خاهد، و در ایشان مردی می باشد که نامش عبدالله است(1).
چنین می نماید که این حدیث از سخنان پیامبر(صل
مجموعه مستند : Before The Rise Of Qaeem قبل از قيام قائم
کاری از : انصار امام مهدی (ع)
تعداد قسمت‌ها : 6 اپیزود
مدت زمان تقریبی : 14:00
فرمت: MP4
کیفیت : 720p +360p
سال تولید : 2013 میلادی
توضیحات : در این مستند ابتدا از علائم قبل از ظهور و قيام قائم (ع) صحبت شده است و سپس در سایر قسمت های موضوع گسترده تر شده و پیرامون آنها صحبت خواهد شد. در این مستند سریالی، به مطالبی بسیار مهم که باید منتظران امام مهدی (ع) بدانند، اشاره شده است. شاید که از منتظران حقیقیش باشیم و بتوانیم
کاربران عزیز برای شما یک فایلی در موضوع نهضت عاشورا و انگیزه و عوامل قيام امام حسین آماده دانلود قرار داده ایم برای دریافت به لینک پایین صفحه مراجعه فرمایید
تک های این فایل
# جستجوهای مربوط به نهضت عاشورا
# نهضت عاشورا مقاله
# نهضت عاشورای حسینی
# اهداف نهضت عاشورا
# هدف امام حسین از قيام عاشورا
# عوامل قيام امام حسین
# تحقیق در مورد قيام امام حسین
# خلاصه قيام امام حسین
# اهداف قيام امام حسین علیه السلام
# نقش حضرت زینب در قيام امام حسین
# قيام ا
امام زمان علیه السلام (از مجموعه ۱۴ معصوم)
پدیدآور: زهرا عبدی
ناشر: جمکران
تعداد صفحه: ۲۳
یکی از دغدغه‌های والدینی که دوست‌دارند فرزندانی با ایمان داشته‌ باشند، آشنا کردن کودکان با معصومین علیهم السلام است.
در این کتاب سعی شده است به مباحثی نظیر چگونگی ولادت امام زمان علیه السلام؛ معرفی مادر ایشان و ویژگی‌های شخصیتی آن بانو؛ دوران کودکی امام زمان علیه السلام در نزد پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری؛ چگونگی رسیدن به مقام امامت در زمان کودکی؛
مقصود از هدف» قيام قائم (عج)، چیزی است که آن حضرت برای دست یافتن به آنها با تحقق آنها حرکتی جدّی را آغاز خواهد کرد. فهرستی از اهداف مقدّس به این صورت است:1- احیای اسلام که بر اثر کجرویها زنگار گرفته است.2- تأمین قسط و عدل اجتماعی و اجرای قانون شرع.3- اصلاح جامعه و به حرکت در آوردن امّت.4- حاکم ساختن حقّ و نیرو بخشیدن به حق پرستان.5- احیای سنّت نبوی و سیره ی علوی.6- از بین بردن بدعتهای جاهلانه.7- آزاد سازی اراده ی ملّت از محکومیّت سلطه و زور.8- آگاه ساختن
 بسم الله الرحمن الرحیم
بعضی از علمای اسلام عمری میگویند طبق فرموده عمر کسی که بر علیه خلیفه حتی اگر فاسق و ظالم باشد قيام‌کند به مرگ جاهلیت مرده است
طبق این فتوی
عایشه و طلحه و زبیر و معاویه و عمروعاص و مروان حکم و بعضی دیگر از اصحاب پیامبر رحمت به مرگ جاهلیت مرده اند
چگونه علمای اسلام عمری مقام اصحاب پیامبر پایین می آورند.
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند  /\   /\
 
#حدیث_مهدوی 
امام مهدی از دیدگاه امام صادق(ع)
یزجر الناس قبل قيام القائم عن معاصیهم بنار یظهر فی السماء و حمره تجلل السماء، و خسف ببغداد و خسف ببلد البصرة، و دماء تسفک بها، و خراب دورها، و فناء یقع فی اهلها، و شمول اهل العراق خوف لا ی معه قرار».

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها