نتایج جستجو برای عبارت :

فیلم ترکمنستان

ترکیب کمیسیون ازبکستان و ترکمنستان در همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی، علمی و فنی به تصویب رسید.
به گزارش آذربایجان پرس به نقل از فارس، ترکیب کمیسیون ازبکستان و ترکمنستان در همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی، علمی و فنی به تصویب رسید.
فرمان مربوطه توسط قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان اعلام شده است.
رئیس جمهور ترکمنستان بنابه دعوت شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان روزهای 28 و 29 نوامبر به تاشکند» سفر می‌کند.
برنامه ریزی شده ر
دولت ترکمنستان سایت دانشنامه الکترونیکی ویکی پدیا» را به دلیل تکمیل اطلاعات درباره رئیس جمهور این کشور فیلتر کرد.
دولت ترکمنستان سایت دانشنامه الکترونیکی ویکی پدیا» را فیلتر کرد.
این اقدام پس از تکمیل شدن گزارشی درباره قربان قلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان صورت گرفت.
این مقاله به نقل از نامه‌های کارکنان سفارت آمریکا در ترکمنستان نوشته شده که چندی پیش در سایت WikiLeaks» منتشر شده بود.
در دانشنامه ویکی پدیا پیش از این هم اطلاعات انت
وزارت امور خارجه ترکمنستان از قرار دادن فرش ملی ترکمن در فهرست میراث فرهنگی یونسکو خبر داد.
 
وزارت امور خارجه ترکمنستان از قرار دادن فرش ملی ترکمن در فهرست میراث فرهنگی یونسکو خبر داد.
بر اساس این گزارش، دولت ترکمنستان به تازگی اسناد رسمی مربوط به اضافه شدن فرش ملی به این فهرست را دریافت کرده است.
اعضای یونسکو در ماه دسامبر سال گذشته در چارچوب چهاردهمین نشست کمیته بین دولتی به اتفاق آراء از قرار دادن فرش ملی ترکمن به فهرست فرهنگی جهانی حما
سرمربی تیم فوتبال امید ایران پس از پیروزی برابر ترکمنستان در اولین گام مرحله سوم انتخابی المپیک توکیو گفت: اینکه حریف خودش را در اردوها پنهان کرده بود کار ما را برای شناخت کافی سخت کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، زلاتکو کرانچار پس از پیروزی ۳ بر یک تیم امید ایران برابر ترکمنستان گفت: از اینکه توانستیم گام اول را با پیروزی پشت سر بگذاریم خوشحالم. از هوادارانی هم که به ورزشگاه آمدند تشکر می‌کنم.

ادامه مطلب
دانلود پاورپوینت اجتماعی پنجم ابتدایی
کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و عراق
فرمت فایل: پاورپوینت pptx
تعداد اسلایدها: 30 اسلاید
حجم فایل: 2.4 مگابایت
بخشی از مطالب فایل:
افغانستان: افغانستان یکی از همسایگان شرقی ایران است که سالیان متمادی است جنگ‌های مختلف در آن جریان دارد. 31 میلیون و 889 هزار و 923 نفر در این کشور زندگی می‌کنند. به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی و فقر است که بخش زیادی از مردم آن به کشورهای همسای
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از راه‌اندازی و تکمیل کریدور شرقی - غربی تا سال آینده خبر داد و گفت: با تکمیل این کریدور ترکمنستان به ترکیه و عراق متصل می‌شود.
خیرالله خادمی درباره آخرین وضعیت کریدور جاده‌ای شرق به غرب اظهار کرد: این کریدور از سرخس که با ترکمنستان هم مرز است شروع می‌شود و به مشهد و نهایتا تهران می‌رسد. در ادامه، این کریدور به دو شاخه تقسیم می‌شود که یکی از آن‌ها به سمت شمال غربی و تبریز حرکت می‌کند.
معاون وز
انگاشته ، فيلمی اکشن و مهیج محصول سال ۲۰۲۰ به کارگردانی کریستوفر نولان و با هنرنمایی جان دیوید واشنگتن و رابرت پتینسون می‌باشد. انگاشته داستانی اکشن و حماسی دارد که اتفاقات آن در سراسر دنیا در جریان است. داستان رسمی این فيلم هنوز مشخص نشده است و…
دانلود Tenet 2020 + دانلود دوبله فارسی فيلم Tenet 2020 + دانلود دوبله فارسی فيلم تنت 2020 + دانلود رایگان فيلم Tenet 2020 + دانلود زیرنویس فارسی فيلم Tenet 2020 + دانلود فيلم Tenet 2020 + دانلود فيلم Tenet 2020 با زیرنویس فار
نشست سران شورای همکاری کشورهای ترک زبان با حضور روسای جمهور ترکیه، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان و نخست وزیر مجارستان و دبیرکل این نهاد برگزار شد.
نشست فوق العاده سران شورای همکاری کشورهای ترک زبان با حضور روسای جمهور ترکیه، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان و نخست وزیر مجارستان و دبیرکل این نهاد از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد.
موضوع این نشست بررسی راههای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در منطقه اس
جغرافیا
مقالهٔ اصلی: جغرافیای ایران
ایران در شرق با افغانستان و پاکستان؛ در شمال شرقی با ترکمنستان، در بخش میانی شمال با دریای خزر، در شمال غربی با جمهوری آذربایجان و ارمنستان؛ درغرب با ترکیه و عراق؛ و سرانجام در جنوب با آبهای خلیج فارس و دریای عمان همسایه‌است.
ادامه مطلب
نوروز نخستین روز سال خورشیدی ایرانی برابر با یکم فروردین ماه، جشن آغاز سال نوی ایرانی و یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران ایران باستان است. خاستگاه نوروز در ایران باستان است و هنوز هم مردم مناطق گوناگون فلات ایران، نوروز را جشن می‌گیرند. زمان برگزاری نوروز، در آغاز فصل بهار است که امروزه به آن برابری بهاری می‌گویند.
نوروز در ایران و افغانستان آغاز سال نو محسوب می‌شود و در برخی دیگر از کشورها یعنی تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان،
 
نویسنده و محقق : اشکان ارشادی از کرمانشاه
 
در نگاه اولیه ترکستان شامل پنج کشور در آسیای میانه هست که به ترتیب عبارتنداز : 
ترکمنستان همسایه ایران 
ازبکستان ، پایتخت تمدنی فرهنگی ایران مثل بخارا 
تاجیکستان ، که زبانش فارسی دری همانند ایران است 
قرقیزستان که منظومه پهلوانی حماسی ماناس را دارد. 
قزاقستان ، که بزرگترین کشور در میان آسیای میانه و ترکستان هست. 
در نگاه دوم 
شمال افغانستان و بخشی از ایران بمانند ترکمن صحرا و. 
اویغورستان در چ
ایران با کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، ترکیه، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و عراق مرز مشترک زمینی دارد. ایران کوتاه ترین مرز را با ارمنستان و طولانی ترین مرز را با عراق دارد. گروه حمل و نقل بین المللی گلدن گیت ارائه دهنده کلیه خدمات حمل و نقل جاده ای از تمامی مرزهای مهم ایران به اقصی نقاط جهان می باشد.
منبع: مرزهای مهم ایران
زبان ترکمنی بعنوان زبان قبایل اوغوز منطقه دریای آرال که در سده‌های هشتم تا نوزدهم میلادی سکنی گزیده بودند بوجود آمد.‌این زبان در فرایند تکاملی خود برخی ویژگیهای گروه زبان قبچاق» را پیدا کرد، یعنی به زبان ترکی ترکیه و ازبکی نزدیک شد. علاوه بر‌این زبان ترکمنی بطور سنتی حاوی شمار قابل توجهی واژه‌های فارسی و عربی بود که در دوران شوروی به جایگزین کردن آنها با کلمات و اصطلاحات ترکمنی آغاز کردند، اما پس از اعلام استقلال ترکمنستان‌این فرایند
رییس جمهور ایران در پیام‌های جداگانه ای ضمن تبریک فرا رسیدن نوروز و آغاز سال ۱۳۹۹ هجری شمسی به سران کشورهای حوزه تمدن نوروز (افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکیه، قزاقستان، قرقیزستان، عراق و ازبکستان) گفت:مناسب است با تجمیع امکانات دارویی و درمانی، همدیگر را یاری کنیم تا با غلبه بر این ویروس مهاجم، جشن نوروز را به مراسم تأمین سلامت و برکت ملت‌های خود تبدیل کنیم.
 
 
پ.ن: سال جدید را بهتر دریابید. ماههاش ر
رئیس جمهور ترکمنستان اسناد مربوط به تشدید مقابله با بیابان‌زایی در این کشور را امضا کرد.
قربان قلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان اسناد مربوط به مقابله با بیابان‌زایی را امضا کرد.
با دستور بردی محمداف وزرا و دیگر نهادهای دولتی باید تلاش بیشتری برای گسترش تکنولوژی‌های سبز به خصوص در بخش کشاروزی صورت دهند.
نهادهای دولتی تاکنون هم برنامه‌های زیادی در زمینه‌های مانند دفاع محیط زیستی، استفاده عاقلانه از منابع طبیعی و کاشت درختان را
سعدی را با هشت قرن فاصله، با گلستانش به صداوسیما می‌آورند اما گلستان ایران را با سین سِیلش نه. چرا حول حالنا همیشه الی اخشن الحال می‌شود؟ این تنگ ماهی گلستان مگر چه قدر آب می‌خواهد؟ تیم فوتبال امید ایران، امید ترکمنستان را می‌برد، ما هم امید ترکمن‌های ایران را می‌بریم، از یاد می‌بریم. تقصیر خود مردم گلستان است که برای دیدار مسئولین صف نکشیده‌اند تا ایشان به بازدید از مناطق سیل‌زده آیند و گر نه که مسئولین در حال دید و بازدید هستند. راست
  تیم ملی فوتسال دختران زیر ۲۰ سال ایران در سومین بازی خود از تورنمنت کافا مقابل ترکمنستان به پیروزی رسید.
بخش ورزش بانوان مجله خبری ورزشی اسپورت‌استار

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتسال دختران زیر ۲۰ سال ایران در سومین بازی خود از رقابت‌های فوتسال آسیای مرکزی(کافا) مقابل ترکمنستان به میدان رفت و با ۱۲ گل به پیروزی رسید.
رقیه صومعه ۶ گل، مارال ترکمان ۲ گل، فهمیمه ارزانی ۲ گل، نسرین قمی ۱ گل و نگار یعقوبی ۱ گل به ثمر رساندند.
ایران پیش از این م
 
وزیر امور خارجه ترکیه گفته است که ازبکستان به سازمان همکاری کشورهای تورک موسوم به شورای تورک می پیوندد.
 
بنا به گفته مولود چاووش اوغلو، ترکمنستان نیز به عنوان عضو ناظر قصد عضویت در شورای تورک را دارد.
 
شایان ذکر است که هفتمین نشست کشورهای عضو شورای همکاری کشورهای تورک در ۲۲ و ۲۳ مهرماه امسال در باکو برگزار می شود
 
سازمان همکاری کشورهای تورک(شورای تورک) یک سازمان بین المللی با هدف همکاری های همه جانبه بین کشورهای عضو می باشد.
 
شورای تورک
سلام رفقا
همون طور که اطلاع دارید ما یه گروه جهادی داریم بنام گروه جهادی صابر که از شهر کرج سازماندهی میشه، ماموریت گروه ما آبرسانی به روستاهای مرزی و محروم از جمله خراسان شمالی به سمت مرز ترکمنستان که محل فعالیت کنونی ماست.
ما با احداث چاه آب و ایجاد اتاقک های مخازن و لوله کشی و انشعاب تا درب خانه ی مردمان روستایی به لطف خدا موفق شدیم تا حالا پنج روستای محروم را صاحب آب شرب بهداشتی کنیم.
ادامه مطلب
 
 
ویروس کرونا به بیش از ۱۸۰ کشور و سرزمین راه یافته است، اما حدود ۴۰ مکان دیگر در سراسر دنیا هیچ موردی را به صورت رسمی تایید نکرده‌اند.
به نظر شما شباهت جزیره تووالو و ترکمنستان در چیست؟ نام هر دو در فهرست کشورها و سرزمین‌هایی دیده می‌شود که تا اول ماه آوریل میلادی حتی یک مورد ابتلا به ویروس کرونا نیز گزارش نکرده بودند.
جدیدترین آمار تجمیعی توسط دانشگاه جان هاپکینز نشان می‌دهد که بیماری کووید-۱۹ در حداقل ۱۸۰ کشور و سرزمین دیده شده است و آ
نقش توپوگرافی برامنیت مناطق مرزی (نمونه موردی شهرستان رازوجرگلان)
در منطقه مرزی راز و جرگلان با توجه به نوع توپوگرافی منطقه، عدم آمایش سرزمینی
پاسگاه های مرزی، تشابهات فرهنگی مرزنشینان دو سوی مرز، قاچاق مواد مخدر و عبور
مترددین مرزی، از مهمترین معضات کنونی این مرز بوده است. هدف از انجام این تحقیق
بررسی نقش توپوگرافی بر امنیت منطقه مرزی راز و جرگلان می باشد. روش گردآوری داد هها
پیمایشی و کتابخان های است، همچنین روش تحقیق توصیفی-تحلیلی م یب
دریای خزر بعد از منطقه خلیج فارس و سیبری سومین منبع انرژی جهان می باشد که بواسطه کانال ولگا دن به دریای سیاه مرتبط می باشد که مهمترین مشکلات برای بهره برداری از این منابع مشخص نبودن رژیم حقوقی دریای خزر، دسترسی نداشتن به آبهای ازاد ودر نتیجه نیاز به احداث خطوط لوله نفت و گاز و نبودن تکنولوژی و دانش کافی برای استخراج و بهره برداری از منابع انرژی می باشد استخراج نوفت در دریای خزر در دهه 1870 شروع شد که تا سال 1900 منطقه باکو نصف کل نفت خام مصرف ی دن
دریای خزر بعد از منطقه خلیج فارس و سیبری سومین منبع انرژی جهان می باشد که بواسطه کانال ولگا دن به دریای سیاه مرتبط می باشد که مهمترین مشکلات برای بهره برداری از این منابع مشخص نبودن رژیم حقوقی دریای خزر، دسترسی نداشتن به آبهای ازاد ودر نتیجه نیاز به احداث خطوط لوله نفت و گاز و نبودن تکنولوژی و دانش کافی برای استخراج و بهره برداری از منابع انرژی می باشد استخراج نوفت در دریای خزر در دهه 1870 شروع شد که تا سال 1900 منطقه باکو نصف کل نفت خام مصرف ی دن
AJ.INTERNATIONAL.HOLDING,S
 
                      هلدینگ بین المللی(عج):
 
بازرگانی و تامین انواع سوخت :انوع گازوییل .بنزین.نفتا.مازوت.سوخت جت.نفت سفید. نفت خام سبک و سنگین.
تامین انواع محصولات پالایشی و پتروشیمی طی ده سال سابقه و تجربه همراه شرکت های ثبت شده رسمی در سراسر دنیا با کاردی مجرب و متخصص تخصص ماست .
عوامل مجرب و متخصص در یک بازرگانی موفق و امن را دب مقابل شما قرار خواهیم داد.
دارای حسابهای بانکی پرایم دنیا با جذب بالادر امور ترانسفر پول و منشا های
کمپانی آناتومیک هلپ با ارائه جوراب واریس در دو کلاس یک با فشار 22-17
میلیمتر جیوه جهت پیشگیری و کلاس دو با فشار 33-22 میلیمتر جیوه جهت درمان،
کمک شایانی در زمینه پیشگیری و درمان مبتلایان به بیماری واریس کرده
است.تنوع محصولات این شرکت باعث جلب رضایت حداکثری استفاده کنندگان این مدل
جوراب ها گردیده است. کلیه محصولات این شرکت دارای گواهی نامه CE و
OEKO-TEX که بیانگر کیفیت و سلامت محصولات نساجی است، می باشند.
مشخصات آگهی دهنده
 نام آگهی دهنده : شرکت نگ
تاریخچه :پسته گیاهی است که از دیرباز در نقاط مختلف ایران مورد کشت و پرورش قرار می‌گرفته است. جنگل‍های وحشی و خودروی پسته در ناحیه شمال شرقی ایران و نواحی هم ‍مرز با ترکمنستان و افغانستان پیشینه ای باستانی دارد و تصور می رود که درخت پسته حدود 4-3 هزار سال قبل درایران اهلی شده و مورد کشت وکار قرارگرفته است.
ارزش اقتصادی :پسته به عنوان یک محصول استراتژیک جایگاه خاصی را در بین تولیدات دارا می باشد. این محصول بخش عمده ای از صادرات غیرنفتی را تشکی
نرخ ارز    ۱۳۹۸/۰۷/۳۰ USD دلار آمریکا ۴۲,۰۰۰ GBP پوند انگلیس ۵۴,۵۲۰ CHF فرانک سویس ۴۲,۵۶۹ SEK کرون سوئد ۴,۳۵۶ NOK کرون نروژ ۴,۶۰۰ DKK کرون دانمارک ۶,۲۷۰ INR روپیه هند ۵۹۳ AED درهم امارات متحده عربی ۱۱,۴۳۷ KWD فلس کویت ۱۳۸,۳۶۶ PKR۱۰۰ یکصد روپیه پاکستان ۲۶,۸۷۸ JPY۱۰۰ یکصد ین ژاپن ۳۸,۶۶۳ HKD دلار هنگ کنگ ۵,۳۵۶ OMR ریال عمان ۱۰۹,۲۳۵ CAD دلار کانادا ۳۲,۱۰۸ NZD دلار نیوزیلند ۲۶,۹۸۹ ZA
نرخ ارز    ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ USD دلار آمریکا ۴۲,۰۰۰ GBP پوند انگلیس ۵۴,۵۱۱ CHF فرانک سویس ۴۲,۶۶۶ SEK کرون سوئد ۴,۳۵۶ NOK کرون نروژ ۴,۵۸۵ DKK کرون دانمارک ۶,۲۸۵ INR روپیه هند ۵۹۱ AED مختل امارات متحده عربی ۱۱,۴۳۷ KWD دینار کویت ۱۳۸,۱۲۱ PKR۱۰۰ یکصد روپیه پاکستان ۲۶,۹۳۷ JPY۱۰۰ یکصد ین ژاپن ۳۸,۷۴۶ HKD دلار هنگ کنگ ۵,۳۵۵ OMR ریال عمان ۱۰۹,۲۳۴ CAD دلار کانادا ۳۱,۹۹۶ NZD دلار نیوزیلند ۲۶,۸۲۱
قیمت ارز    ۱۳۹۸/۰۷/۱۵ USD دلار آمریکا ۴۲,۰۰۰ GBP پوند انگلیس ۵۱,۷۷۵ CHF فرانک سویس ۴۲,۱۷۷ SEK کرون سوئد ۴,۲۶۷ NOK کرون نروژ ۴,۶۱۸ DKK کرون دانمارک ۶,۱۷۶ INR روپیه هند ۵۹۲ AED ناجور امارات متحده عربی ۱۱,۴۳۷ KWD پول سیاه کویت ۱۳۸,۱۳۷ PKR۱۰۰ یکصد روپیه پاکستان ۲۶,۷۶۴ JPY۱۰۰ یکصد ین ژاپن ۳۹,۲۹۹ HKD دلار هنگ کنگ ۵,۳۵۵ OMR ریال عمان ۱۰۹,۲۳۳ CAD دلار کانادا ۳۱,۵۳۰ NZD دلار نیوزیلند ۲۶
رشته کوه هزارمسجد خراسانرشته کوه هزار مسجد با ارتفاع ۴۹۷ کیلومتر و با وسعت ۲۵۸۰۰ کیلومتر مربع در شمال استان خراسان واقع شده‌است . بلندترین نقطه آن قله هزار مسجد است که با طول حدود ۳۱۰۰ تا ۳۱۵۰ متر در ۷۸ کیلومتری شمال غرب شهر مشهد مقدس قرار گرفته است .این فن کوه از شمال غرب به جهت جنوب شرق امتداد یافته‌ است . در دامنه ‌های سرسبز شمالی این حرفه کوه ناحیه کلات نادری , در کوهپایه‌ های شمالی آن دشت قره قبیله ترکمنستان , در شمال غربی
نوروز نخستین روز سال خورشیدی ایرانی برابر با یکم فروردین ماه، جشن آغاز سال نوی ایرانی و یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران ایران باستان است. خاستگاه نوروز در ایران باستان است و هنوز هم مردم مناطق گوناگون فلات ایران، نوروز را جشن می‌گیرند. زمان برگزاری نوروز، در آغاز فصل بهار است که امروزه به آنبرابری بهاری می‌گویند.
نوروز در ایران و افغانستان آغاز سال نو محسوب می‌شود و در برخی دیگر از کشورها یعنی تاجیکستان، روسیه، 
18 ماه می سال 1992، [28 اردیبهشت 1371] برابر اس با روز قانون
اساسی جهموری ترکمنستان که در پی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و کسب استقلال
ترکمنستان، به تصویب رسید. هجدهم ماه می در ترکمنستان همچنین روز مخدومقلی فراغی
نام‌گذاری شده است و این روز در کنار روز گرامیداشت تصویب قانون اساسی ترکمنستان
در سال 1992 میلادی به عنوان روز رستاخیز و وحدت ملی این کشور نیز گرامی داشته می‌شود. این سالروز تعطیل
رسمی می‌باشد که در آن برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری نیز در
یکی از نگرانی‌های منتقدان بازار، شکل گرفتن انحصار در بازار و در نتیجه ثروت‌اندوزی عده‌ای انگشت‌شمار به قیمت بدبختی انبوهی از مردمان جامعه است. اما آیا واقعاً سلاطین اقتصادی محصول شکست بازار هستند؟
آزادترین اقتصادهای جهان هنگ‌کنگ، سنگاپور، نیوزیلند، انگلستان، کانادا، دانمارک، تایوان، لوکزامبورگ، سوئد و هلند هستند. این کشورها نرخ مالیات پایینی دارند، نظام قانونی خوبی دارند، پولشان سالم است، تجارت آزاد را به اجرا می‌گذارند و مقررات
هفتمین نشست شورای کشورهای ترک زبان فردا در شهر باکو» پایتخت آذربایجان برگزار می‌شود.
این نشست در تاریخ 14 تا 15 اکتبر در پایتخت آذربایجان و با حضور سران کشور ترک زبان آغاز به کار خواهد کرد.
روسای هیئت‌های آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکیه، ازبکستان، مجارستان و ترکمنستان مسایل مربوط به تحکیم و گسترش همکاری‌های همه جانبه در چارچوب شورای کشورهای ترک زبان را بررسی می‌کنند.  
در این نشست بیانیه مشترک روسای جمهور شورای همکاری‌های کشوره
AJ.INTERNATIONAL.HOLDING,S
                            هلدینگ بین المللی(عج):
 
بازرگانی و تامین انواع سوخت :انواع گازوییل .بنزین.نفتا.مازوت.سوخت جت.نفت سفید. نفت خام سبک و سنگین.
تامین انواع محصولات پالایشی و پتروشیمی طی ده سال سابقه و تجربه همراه شرکت های ثبت شده رسمی در سراسر دنیا با کادری مجرب و متخصص. تخصص ماست .
عوامل مجرب و متخصص در یک بازرگانی موفق و امن را در مقابل شما قرار خواهیم داد.
دارای حسابهای بانکی پرایم دنیا با جذب بالادر امور ترانسفر پول و منش
پاورپوینت استان گلستان فرمت فایل دانلودی: .pptxفرمت فایل اصلی: pptتعداد صفحات: 29حجم فایل: 15357قیمت: 10000 تومانبخشی از متن:استان گلستان، آب‌وهوایی معتدل و نیمه‌مرطوب دارد اما هر چه به قسمت‌های شمالی و مرز این استان با ترکمنستان نزدیک می‌شویم، آب‌وهوای آن گرم و خشک می‌شود. بهارهایی خنک و معتدل، تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی سرد همراه با بارش برف و باران را در این استان تجربه خواهید کرد.فهرست مطالب:تاریخچهموقعیت جغرافیاییآب و هواصنایع دست
این
کتاب به تاریخچه‌ی رقابت‌های روسیه و بریتانیا در منطقه‌ی آسیای مرکزی
می‌پردازد. بریتانیایی‌ها که هند را در تصرف خود داشتند دائماً در ترس از
رقیب کشورگشای خود بودند که مبادا از طریق گردنه‌های افغانستان و هیمالیا
به مناطق تحت تسلط آن‌ها نفوذ و حمله کنند. طبق گفته‌ی کتاب، روس‌ها در
طول چهار قرن مدام قلمرو خود را به مقیاس ۵۵ میل مربع [احتمالاً مایل‌مربع.
هر مایل برابر با ۱/۶ کیلومتر] در روز، یعنی حدود ۲۰۰۰۰ میل مربع در سال،
گسترش د
از قشنگیای خونه‌تی میتونم به این اشاره کنم که من و مامانم مات و مبهوت داشتیم حوله‌ای که نوی نو بود و بابا داشت باهاش دیوار رو تمیز می‌کرد نگاه میکردیم. انقدر شوکه شدیم بودیم که حتی جیغ و دادم نکردیم. آخ جون عید داره میاد :)

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها