نتایج جستجو برای عبارت :

شرایط نگهداری گلیکولیک اسید

با گذشت زمان، استفاده مداوم از اسيد گليکوليک علائم سطحی و خطوط ریز را محو می نماید. به دلیل داشتن این کیفیت، ماده ای رایج در محصولات مراقبت پوستی ضد پیری به حساب می آید. این اسيد بخاطر تاثیر خشک کنندگی و توانایی تمیز نگاه داشتن منافذ پوست ، برای درمان آکنه نیز به کار می روند.
 
فواید گليکوليک اسيد
گليکوليک اسيد ماهیت بسیار اسيدی دارد. این امر باعث می شود که برای لایه برداری پوست مناسب باشند. هنگامی که این اسيد بر روی پوست استفاده می شود، به دا
فواید اسيدهای هیدروکسی (AHAs) برای پوست :
 
 
 
لایه برداری
روشن کن
چاق و صاف
خطوط و چین و چروک های کوچک را کاهش دهید
گردش خون را افزایش می دهد
کاهش تغییر رنگ
درمان یا جلوگیری از آکنه
جذب محصول را تقویت می کند
غلظت AHA
عوارض جانبی و خطرات
AHA در مقابل BHA
AHA چیست؟اسيدهای آلفا هیدروکسی (AHAs) گروهی از اسيدهای گیاهی و حیوانی است که در انواع محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می گیرد. اینها شامل محصولات ضد پیری روزانه ، مانند سرم ، تونر و کرم و همچنین د
روش اول: شستن صورت
۱-یک شوینده صورت انتخاب کنید: یک پاک کننده انتخاب کنید. از صابون مخصوص پوست چرب استفاده کنید. مایع مخصوص شستشوی صورت حاوی آلفا هیدروکسی اسيد هست مثل اسيد سیتریک، اسيد لاکتیک، یا اسيد گليکوليک، پوست تون رو بشویید و سلول های مرده پوست رو از بین ببرید. پاک کننده هایی با اِمولینت (وازلین، لانولین، روغن های معدنی و سرامید) و گلیسیرین، رطوبت پوست تون رو حفظ می کنن. اگر آکنه دارید، از داروهایی استفاده کنید که شامل سالیسیلیک اسيد،
آکریلیک اسيد یکی از اسيد های پرکاربرد در صنعت رنگرزی و ساخت رزین به حساب می آید.
این اسيد با دارا بودن pH ای در حدود 3 می تواند موجب ایجاد خوردگی و آسیب به چشم ها شود. بنابراین هنگام کار با این ماده باید به نکات ایمنی توجه ی ویژه ای نمود. نگهداري اکریلیک اسيد به دلیل قابلیت بالای خورندگی ای که دارد باید در ظروف فولادی ضد زنگ و یا تانکر های آلومینیومی صورت پذیرد.
ادامه مطلب
اسيد سنج و PH متر و دستگاهی برای اندازه گیری مقدار یون هیدروژن فعال
به عنوان شاخصه مقدار اسيدیته و یا قلیائیت ( بازی) در محلول ها آبی است.
در واقع دستگاه اسيد سنج مقدار مقدار اختلاف پتانسیل الکتریکی بین دو
الکترود به نام های الکترود ph و الکترود مرجع است.
این اختلاف پتانسیل
ایجاد شده بیانگر مقدار اسيدیته و یا بازی بودن محلول مورد تست است.
الکترود های معمول امروزه به گونه ای ساخته میشود که اختلاف پتانسیل میان
دو الکترود در محلول ph=7 ، صفر میل
اسيد ها کاربرد های فراوانی دارند که از آن جمله می توان به صنایع گوناگونی مانند صنایع غذایی اشاره نمود.اسيد ها طیف وسیعی از مواد را تشکیل می دهند که دارای مزه ای ترش مانند هستند و به اسيد های آلی و اسيد های معدنی تقسیم بندی می شوند.
ادامه مطلب
پمپ اسيد دسته ای از الکتروپمپ ها محسوب میشود که اغلب از نوع گریز از مرکز تولید شده و از آن برای به جریان در آوردن اسيد های رقیق در لوله ها استفاده میشود. پمپ اسيد در صنایع مختلفی من جمله صنایع غذایی برای شستشوی مسیر جریان سیالات و مواد خوراکی استفاده میشود. بسته به نوع مواد رسوب کرده در خط لوله از اسيد های مختلفی بصورت رقیق شامل اسيد سولفوریک، اسيد کلریدریک، اسيد سیتریک و اسيد فسفریک استفاده میشود. اغلب پمپ های اسيد ساختاری از جنس پلی پروپیل
مخزن اسيدضرورت استفاده از  مخزت اسيد از جنس پلی اتیلن جهت نگهداري اسيد با توجه به بهای تمام شده ی بالا (گران بودن) مخزن استنلس استیل که قبل از مخازن پلی اتیلن در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گرفتند ، برای شرکت ها و فعالان صنعت مواد شیمیایی و اسيد کاملا مشخص می باشد .مخزن اسيد ساخته شده از پلی اتیلن در برابر انواع اسيد و مواد شیمیایی و مواد قلیایی از مقاومت بسیار بالایی بر خوردار می باشند و بهترین جایگزین مخازن استنلس استیل stainless steel می باش
 Shirazart.blog.ir 
۱- روش نقش انداختن بر روی لوح فی به وسیله ی واکنش اسيد بر روی لوح .نخست طرح بر روی یک غشاء مقاوم به اسيد با سوزن حک می شود تا سطح فی زیر آن آشکار گردد .سپس لوح در درون حمام اسيد غوطه ور می شود و اسيد به درون خطوط خراش خورده ی طرح نفوذ می کند .هر چقدر لوح مدت بیشتر در درون ظرف اسيد بماند ، عمق خطوط بیشتر می شود .گاه برای تاکید بیشتر بر برخی نقاط خاص از طرح می توان باقی قسمت ها را با لاک الکل پوشش داد و سپس این کار را مجدداً تکرار کرد ‌.
درباره باطری یو پی اس سیلد اسيد ( Sealed Acid Battery )
باتری یو پی اس سیلد اسيد  باطری های بدون نیاز به تعمیر و نگهداري هستند که در مدل های با کیفیت برای کارکرد حدودا ۵ سال طراحی شده اند و در حالت عادی باتری یو پی اس سیلد اسيد نیاز به تعویض بعد از سه یا چهار سال دارد . دستگاه های یو پی اس باطری داخلی  بطور اتوماتیک باطری های خود را با استفاده از دستگاه تست باطری خود چک می کنند اما برای سیستم های بزرگتر مثل دیتا سنترها نیازمند سطح بالاتری از مراقبت هستند
حقایقی شگفت انگیز درباره حون
1. حلروزن دارای 218 میلی گرم اسيد چرب امگا 3 و 17 میلی گرم اسيد چرب امگا 6 می باشد.انجمن قلب آمریکا توصیه کرده که یک فرد روزانه باید 5 تا 10 درصد کالری از اسيد های چرب امگا 6 داشته باشد.امگا 6 برای بزرگسالان سالم 1 تا 3 گرم در روز است .
2. اسيد های چرب امگا 3 نوعی از چربی های غیر اشباع هستند که نمی توانند توسط بدن تولید شوند.بنابرایت امگا 3 به عنوان اسيد های چرب ضروری است.خود اسيد امگا 3 از DHA و EPA و ALA  تشکیل شده است.
یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی دانشگاه نبراسکا-لینکلن و دانشگاه کشاورزی هواجونگ، دو اسيد چرب جدید - به نام های اسيد نبراسکانیک و اسيد ووهانیک - را در روغن دانه گیاه بنفشه چینی (Orychophragmus violaceus)، یک گیاه گلدار بومی مرکز چین شناسایی کرده اند. این کشف در ژورنال Nature Plants گزارش شده است.
ادامه مطلب
اگر پس از خشک کردن صورتتان حوله لکه دار شد یا در عکس هایی که با فلش گرفته می شود نقاط براق روی پیشانی و بینی خود دیده اید پوستتان چرب است.
متخصصین پوست می گوید: پوست چرب در تمام سنین بسیار شایع مخی باشد، چه شامل کل صورت شود چه فقط ناحیه T ( پیشانی، بینی و چانه ) را در بر بگیرد.
اگر پوست شما نیز چرب است نکاتی وجود دارد که هرگز نباید انجام دهید، تا پوستتان درخشان و مرطوب بماند.
 
از تونرهای ساده استفاده کنید.
گاهی افرادی که پوست چرب دارند فکر می کتت
هایپراوریسمی اسيد اوریک بیش از حد در خون است. اسيد اوریک از کبد عبور می کند و وارد جریان خون می شود. بیشتر آن از طریق ادرار دفع می شود (از بدن شما خارج می شود) یا از میان روده تان عبور می کند تا به سطح نرمال برسد.
سطح اسيد اوریک نرمال 2.4 – 6.0 میلی گرم یا دسی لیتر (زن) و 3.4-7.0 میلی گرم یا دسی لیتر (مرد) است. سطح نرمال آن از آزمایشگاهی به آزمایشگاه دیگر متفاوت خواهد بود.
پورین برای سطح اسيد اوریک خون مهم است. پورین ها حاوی ترکیبات نیتروژن هستند که درون س
روش های مختلفی به منظور افزایش استخوان سازی وجود دارد که یکی از این روش ها کاربرد ژل هیالورونیک اسيد است.
طبق پزوهش هایی که به منظور تاثیرات این اسيد روی بهبود استخوان انجام شده ،نشان داده شده که هیالورونیک اسيد با جرم مولکولی بالا به شکل قابل توجهی در رشد استخوان به صورت موضعی اثربخش است.


ادامه مطلب
دوغ به عنوان یکی از فرآورده ‌های جانبی ماست، یک نوشیدنی ارزشمند است. حتما می ‌دانید که برای تهیه ی ماست، شیر باید حتما جوشانده شود .
روش های نگهداري دوغ, نحوه درست کردن ماست ترشpH ماست اسيدی است و اسيد لاکتیک بالایی دارد و به همین دلیل، اجازه ی رشد به خیلی از میکروب‌ ها را نمی ‌دهد.مساله‌ ای که با دوغ داریم این است که دوغ‌ های سنتی از نظر آب و مواد معطر مثل سبزیجات و عرقیاتی که به آن اضافه می ‌شود از نظر بهداشتی مشکوک‌ هستند و موارد متعددی از
اسيد کوجیک، معمولا برای درمان برخی های از بیماری های پوستی که بر روی ظاهر افراد تاثیر می گذارد استفاده می شود. معمولا از غلظت 1 درصد این اسيد برای مقاصد آرایشی استفاده می شود. اسيد کوجیک به عنوان یک تسکین دهنده پوست کاربرد دارد.
 
مزایای بالقوه
استفاده از این اسيد و یا محصولات حاوی آن می تواند لک های ناشی از خورشید، سن و جای زخم را روشن کند. این لکه ها می توانند بر روی سن اثر پیری داشته باشند.
علاوه بر اثرات روشن کننده پوست، اسيد کوجیک همچنین دا
ترکیبات عسل
رطوبت عسل
رطوبت طبیعی عسل در شان عبارت است از رطوبت باقی مانده ازشهد پس از رسیده شدن عسل  .
درصد رطوبت به عواملی که در رسیدن عسل دخالت دارند ، بستگی دارند ، بستگی دارد .
این عوامل عبارتند از : شرايط آب و هوایی و رطوبت اصلی شهد .
مقدار رطوبت یکی از مهم ترین خصوصیات عسل است که کیفیت نگهداري ،
شکرک زدن و غلظت آن را تحت تاثیر قرار می دهد .
قندهای عسل
عسل از لحاظ میزان قند بالاتر از همه کربوهیدرات ها قرار دارد و دارای ۹۵ تا ۹/۹۹ درصد قند در م
مزایا و اثرات جانبی  اسيد سالیسیلیک
 
پوست اسيد سالیسیلیک روش جدیدی نیست. مردم بیش از 2،000 سال از منبع قابل اعتماد در درمانهای پوستی خود از لایه برداری اسيد سالیسیلیک استفاده کرده اند. این اسيد به طور طبیعی در پوست بید و برگهای زمستانی وجود دارد ، اما تولید کنندگان مراقبت از پوست نیز می توانند آن را در آزمایشگاه تولید کنند.
اسيد سالیسیلیک متعلق به خانواده اسيدهای بتا هیدروکسی اسيد است. بسیار مناسب برای چربی زدن روغن روی پوست است ، هنگامی که
باتری AGM
تکنولوژی باتری AGM در اوایل دهه ۱۹۸۰ برای اولین بار به عنوان یک باطری سیلد اسيد برای هواپیماهای نظامی، وسایل نقلیه و یو پی اس بخاطر کاهش وزن و بهبود قابلیت های باتری محبوب شد. در باتری های ای جی ام اسيد سولفوریک توسط یک شبکه فایبر گلاس بسیار نازک پوشانده شده است که باعث می شود باتری حالت ضد نشت داشته باشد.این قابلیت امکان حمل و نقل باتری AGM بدون ریسک نشت اسيد و مواد خطرناک را فراهم می کند. در باتری ای جی ام سلول های باتری می توانند به شک
 
حقایقی شگفت انگیز درباره حون
1. حلروزن دارای 218 میلی گرم اسيد چرب امگا 3 و 17 میلی گرم اسيد چرب امگا 6 می باشد.انجمن قلب آمریکا توصیه کرده که یک فرد روزانه باید 5 تا 10 درصد کالری از اسيد های چرب امگا 6 داشته باشد.امگا 6 برای بزرگسالان سالم 1 تا 3 گرم در روز است .
2. اسيد های چرب امگا 3 نوعی از چربی های غیر اشباع هستند که نمی توانند توسط بدن تولید شوند.بنابرایت امگا 3 به عنوان اسيد های چرب ضروری است.خود اسيد امگا 3 از DHA و EPA و ALA  تشکیل شده است.
پاورپوینت آشنایی با اصول چیدمان ، انبارش و شرايط نگهداري داروها
 پاورپوینت آشنایی با اصول چیدمان ، انبارش و شریط نگهداري داروها در 56 اسلاید قابل ویرایش شامل عناوین ذیل: آیین نامه تاسیس و اداره داروخانه ها فضای .
 
شرايط استاندارد انبار دارویی - دانشگاه علوم پزشکی ایران 
شرايط ساختمان : انبارها باید دارای ساختمان مستحکم با وسعت کم بوده و کف انبار . حتی در ایام تعطیل انبارها باید دارای شرايط ویژه خود بوده و شرايط نگهداري داروها رع
امروزه بسیاری از کارخانجات و کارگاه ها از مخزن پلی اتیلن به عنوان مخزن نگهداري اسيد و مواد شیمیایی استفاده می کنند. مخزن ضد اسيد پلی اتیلن تفاوت هایی با مخزن آب پلی اتیلنی دارد و باید توانایی و مقاومت کافی برای نگهداري اسيد ها را داشته باشد. به همین دلیل نیازمند طراحی و تولید با شرايط ویژه ای هستند. فرایند خرید مخزن نگهداري اسيد و مواد شیمیایی باید با دقت بیشتری انجام شود و همچنین نیاز است تا اطلاعات کافی را در اختیار کارشناسان فروش شرکت راد
کاربردهای اسيد سیتریک در دارو سازی:
اسيد سیتریک یک اسيد ضعیف آلی است که معمولا در صنایع غذایی، آرایشی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.به عنوان یک محصول مایع استفاده می شود. بی بو و دارای طعم و مزه اسيدی است.این افزودنی همه کاره، مجموعه ای از مزایا و قابلیت ها را برای محصولات دارویی فراهم می کند.- ترکیبی از اسيد سیتریک، پتاسیم سیترات و سیترات سدیم برای جلوگیری از نقرس یا سنگ کلیه و یا اسيدوز متابولیک در افرادی که مشکلات کلیوی دارند استفاده
آمینو اسيد یا به اصطلاح دیگر اسيد آمینه، حدود بیست بلوک اصلی سازنده‌ی پروتئین و بافت عضلانی بدن است. آمینو اسيدها در فرایند فیزیولوژیکی بدن مرتبط با انرژی، ریکاوری، حال و حوصله، عملکرد مغز، افزایش قدرت و توده‌ی عضلانی، نقشی اساسی دارند.
چه عواملی باعث ایجاد چین و چروک می شود؟
عوامل موثر بر چروک شدن عبارتند از:
سیگار کشیدن
نوع پوست (افرادی که پوست های روشن و چشمان آبی دارند بیشتر در معرض آسیب های آفتاب هستند)
وراثت
قرار گرفتن در معرض آفتاب
اگرچه نمی توانید همه این عوامل را کنترل کنید، می توانید در مورد دو مورد از آنها اقدام کنید: به طور حداقل خود را در معرض نور آفتاب قرار دهید و سیگار نکشید.
 
درمان چین و چروک
راه های مختلفی برای به حداقل رساندن ظاهر شدن چین و چروک و حتی حذف آن ه
 هیدروفلوریک اسيد:
اسيد هیدروفلوئوریک یک محلول فلوراید هیدروژن در آب است. فرمول شیمیایی آن HF است. این یک اسيد ضعیف است اما بسیار خورنده و بسیار سمی است. این ماده می تواند شیشه ای را به اسيد هگزا فلوروسیلیک اسيد تبدیل کند. اگر با پوست انسان تماس پیدا کند می تواند موجب مرگ انسان شود. این ماده از واکنش فلوریت با اسيد سولفوریک تولید می شود و یکی از کاربردهای اصلی آن در پالایش نفت خام است. همچنین برای ساخت مواد شیمیایی مختلف دیگر حاوی فلورین، از قب
کاهش اسيد معده با روشهای خانگی که معجره می کنند
بسیاری از افرد بازگشت اسيد معده به سمت بالا را تجربه کرده اند که رفلاکس معده نام دارد و با استفاده از روش های خانگی به منظور کاهش اسيد معده می توانید این مشکل را درمان کنید.
معده به طور طبیعی به منظور تجزیه غذا اسيد تولید می کند و همچنین به حفاظت دستگاه گوارش از عفونت نیز کمک می کند اما ترشح بیش از حد اسيد سبب می شود معده حالت اسيدی پیدا کند که در واقع افزایش اسيد معده رفلاکس اسيد معده نامیده می ش
 هیدروفلوریک اسيد:
اسيد هیدروفلوئوریک یک محلول فلوراید هیدروژن در آب است. فرمول شیمیایی آن HF است. این یک اسيد ضعیف است اما بسیار خورنده و بسیار سمی است. این ماده می تواند شیشه ای را به اسيد هگزا فلوروسیلیک اسيد تبدیل کند. اگر با پوست انسان تماس پیدا کند می تواند موجب مرگ انسان شود. این ماده از واکنش فلوریت با اسيد سولفوریک تولید می شود و یکی از کاربردهای اصلی آن در پالایش نفت خام است. همچنین برای ساخت مواد شیمیایی مختلف دیگر حاوی فلورین، از قب
روش صنعتی تولید اسيد نیتریک
دانلود تحقیق روش صنعتی تولید اسيد نیتریک، در قالب فایل word و در حجم 57 صفحه. بخشی از متن: تاریخچة اسيد نیتریک: اسيد نیتریک در ا بتدا در قرون وسطی به دست بشر ساخته شد. حدوداً در سال ۱۱۰۰ میلادی گِبر یک روش برای تولید اسيد نیتریک ارائه داد. این روش تهیة آب فورتیس به وسیلة تقطیر .
سرم سالیسیلیک اسيد وزه یک محصول مراقبت از پوست است که حاوی ترکیبی به نام سالیسیلیک اسيد است. سالیسیلیک اسيد یک ترکیب آلفا هیدروکسی اسيد (AHA) است که از اسيد سالیسیلیک به دست می آید. این ترکیب به عنوان یک اگزفولیانت و ضد التهاب عمل می کند و مناسب برای پوست های چرب و مستعد لک و آکنه است.
سرم سالیسیلیک اسيد وزه چیست؟
سرم سالیسیلیک اسيد وزه با ترکیبات خاصی مانند عصاره زهر از مار و دیگر ترکیبات طبیعی ترکیب شده است. این محصول به دلیل خاصیت آنتی باکتری
نقش اسيد سیتریک در صنعت غذا و نوشیدنی
از اسيد سیتریک در مواد غذایی _ نوشیدنی _ آرایشی و بهداشتی استفاده میشود. اسيد سیتریک جز کلیدی در پردازش و تولید مدرن است. اسيد سیتریک کربوکسیلیک اسيد ضعیف و اسيد میوه های طبیعی است.
اسيد سیتریک می تواند به دو شکل بدون آب و آبدار وجود داشته باشد و به شکل دانه های گرانول کریستالی سفید رنگ یا بدون رنگ می باشد.
سیتریک اسيد یکی از رایج ترین مواد افزودنی در اکثر مواد غذایی و نوشیدنی ها میباشد اسيد سیتریک با شماره
مخزن اسيد تولیدی شرکت ناب زیست
با توجه به خاصیت ضد خوردگی پلی اتیلن ۳۸۴۰ این ماده پایداری بسیار بالایی در برابر مواد اسيدی دارد. به همین دلیل برای نگهداري بسیاری از انواع اسيد ها مانند اسيد استیک ، اسيد کلریدریک ، اسيد سولفوریک و اسيد فسفریک بدون نگرانی می توان از مخزن اسيد ( مخزن ضد اسيد ) پلی اتیلنی استفاده کرد . نکته مهم در اینجا بحث چگالی مایع درون مخزن است. اصولا مخازن پلاستیکی یا پلی اتیلنی برای نگهداري سیالات با چگالی یک ( چگالی آب ) تول
در این مبدل هوای ثانویه با جریان Tail Gas خروجی از درام D 3108 تبادل حرارت می کند و خنک می‌شود (دمای اولیه هوا C۲۳۰ می‌باشد). در نهایت هوای ثانویه با فشار ۶۵/۴ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و دمای C۱۲۰ از پایین وارد برج سفید کننده می شود و با عبور از اسيد جمع شده روی سینی‌ها، اکسیدهای نیتروژن را از اسيد جدا می کند و از بالای برج خارج می‌شود. همان‌گونه که قبلاً نیز ذکر شد، این جریان وارد درام D 3103 می‌شود تا بتواند اکسیژن لازم جهت ادامه اکسیداسیون مونوکسی
متخصصین و پزشکان علم تغذیه و سلامت در سراسر دنیا تحقیقات جدیدی در مورد تأثیر اسيد لاکتیک بر عضلات، انجام داده اند که ما در این مطلب گزیده ای از آنها را برای شما آماده کرده ایم. همچنین در ادامه شما را با روش دفع، نحوه تست و نکات مهم دیگری که در مورد اسيد لاکتیک باید بدانید آشنا می کنیم.
نکات مهم
اسيد لاکتیک یا Lactic acid یکی از موادی است که در حالت طبیعی بی رنگ است و در اثر فعالیت زیاد بدن در ماهیچه ها تولید می شود. اسيد لاکتیک به شکل تجاری برای استف
کاشی - فروش کاشی ضد اسيد و باز 
فروش کاشی ضد اسيد و باز (قلیا(آماده تحویلاز شرکت interbau-blink آلمانابعاد: 240x 115 x 18mmکاشی ها، آجرها و ملات های ضد اسيد و باز از شرکت Interbau-blink آلمان ، مخصوص استفاده در سالن ها، آزمایشگاهها و معابر حمل و نگهداري اسيدها، مواد قلیایی مختلف (بازها) و مواد شیمیایی خورنده می باشد.آدرس دفتر تهران:خیابان آفریقا ، تابان غربی، ساختمان اداری تابان، پلاک ۱۴، طبقه دوم، واحد ۲۵تلفن :88209372, ۶۶۴۰ ۸۸۷۹ - ۰۲۱فاکس : ۹۳۷۴ ۸۸۲۰ - ۰۲۱مدیریت فرو
هنگامی که ذخایر انرژی عضلات بواسطه‌ی تمرینات قدرتی یا شدید مصرف می‌شوند، اما هنوز احتیاج به انرژی زیادی هست، اسيد لاکتیک ترشح می‌شود. اسيد لاکتیک، بعنوان منبع موقتی انرژی عمل کرده و از خستگی ورزشکار در حین تمرین جلوگیری می‌کند.
ترشح اسيد لاکتیک در حین تمرین، احساس سوزشی در عضلات بوجود می‌آورد، احساسی که احتمالا در تمرینات بدنسازی آنرا تجربه کرده‌اید. اما این اتفاق، باعث درد عضلات پس از تمرین نخواهد شد.

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها