نتایج جستجو برای عبارت :

سیم کشی دنده عقب اف هاش ۴۲۰

موتور هاوال H2: 
15 لیتر بنزینی توربو شارژ 4G15B
نسبت تبدیل دنده ها: 
دنده 1: 4.21 
دنده 2: 2.63
دنده 3: 1.80
دنده 4: 1.38
دنده 5: 1.00
دنده 6: 0.77
دنده عقب : 3.38 _
 
دارای 3 مجموعه دنده سیاره ای 
 
نوع روغن گیربکس  ATF6
 
میزان روغن (حجم) 7.45 لیتر ( که 7.1 برای گیربکس و 0.35 برای خنک کنار روغن است)
وظیفه دنده برنجی در گیربکس چیست ؟
وظیفه دنده برنجی هماهنگ کردن دور بین دو دنده است (دنده پیش مرگ )که به این کار سینکرونایز گفته می شود که برای حذف نیاز به دو بار کلاج گیری به کار می رود,
سنکرو ها ( دنده برنجی ) به طوقه ( شفت ) و چرخ دنده ها این امکان را می دهند تا قبل از اینکه دندانه ها روی طوقه با چرخ دنده درگیر شوند با هم تماس پیدا کنند این امر باعث می شود تا سرعت چرخش طوقه و چرخ دنده ها قبل از درگیر شدن دندانه ها ی انها با هم یکی شوند
ضرب دیدگی، کوفتگی و شکستگی دنده می تواند در هریک از ۱۲ جفت دنده های انسان اتفاق بیافتد. شایعترین عامل ایجاد ضرب دیدگی، کوفتگی و
شکستگی دنده، وارد آمدن ضربه مستقیم به دنده های انسان است.
شایعترین علت شکستگی دنده، وارد آمدن ضربه مستقیم به دنده است ولی در تصادفات جاده ای و نیز در سقوط از ارتفاع، شکستگی های متعدد دنده ها علامت شایعی است.
ادامه مطلب
در خودروهایی که جعبه دنده دستی دارند، برخی مواقع رانندگان با دنده دو شروع به حرکت می‌کنند. از جمله بیشترین دلیلی که برای این کار وجود دارد این است که دنده یک به اصطلاح کوتاه است و رانندگان باید خیلی روز به دنده دو بروند. اما این امر توجیح خوبی برای آن نیست و این کار از نظر فنی صحیح نیست.
ادامه مطلب
لودرهای چینی با کاربرد گیربکس های شرکت زد اف آلمان (ZF) دارایی کیفیت خوبی در بارگیری و خاک برداری هستند. اما یکی از مهم ترین مشکلات آنها، تعویض دنده هست که معمولا باعث حواس پرتی راننده لودر می شود و از طرفی دسته دنده این لودر های با حالت چرخشی هست که کمی گیج کننده می باشد. بنابراین دنده اتوماتیک می تواند باعث افزایش سرعت کار لودر باشد.
ایسیوهای گیربکس تولید شده توسط این مرکز، با پردازش اطلاعات لودر از قبیل، سرعت و وزن باگت و شرایط موتور، نسبت ب
چرخ دنده مخروطی نوعی هستند که یک محور دوران را دارند که موازی نیستند و امتداد آنها در یک نقطه مشخص با هم برخورد میکند.
مسئولیت این چرخ دنده ها تغییر دادن نیروی انتقالی که در یک مکانیزم است و ممکن می باشد با تغییر سرعت باشد.
چرخ دنده های مخروطی در دو حالت ساده و مارپیچ هستند زمانی که یک جفت چرخ دنده مخروطی از نظر درگیری یکسان باشند.
سرعت انتقال آنها برابر با 1 می شود این نوع را چرخ دنده مخروطی دو قلو می نامن.
این نوع چرخ دنده ها بهترین ابزار برای
دنده دو کلاسیک, دانلود بازی هک شده دنده دو کلاسیک, دانلود نسخه هک شده بازی دنده دو کلاسیک, دانلود بازی دنده دو کلاسیک با پول بی نهایت, دانلود هک بازی دنده دو کلاسیک با سکه نامحدود, دنده دو کلاسیک با پول بی نهایت دانلود

بازی دنده دو : کلاسیک، این بازی نیز همانند برادر خود دارای سبک
مسابقه ای است اما از نوع کلاسیک آن، این بازی توسط استودیو ارکا گیمز
تهیه و منتشر شده است.
دنده دو کلاسیک مختص کسانی است که بیشتر به ماشین
های قدیمی  و کلاسیک علاقه
نوع واندازه انواع تسمه های  بکاررفته درخودروهای مختلف
تسمه تایم پژو 405 جی ال 113 دنده تایم پژو 405 GLX-سمند-پرشیا 114 دنده
تسمه تایم پژو 206 تیپ 1 108 دندهتسمه تایم پژو 206 تیپ 2 104 دندهتسمه تایم پژو 206 تیپ 5 134 دندهتسمه تایم پراید 107 دندهتسمه تایم زانتیا 136 دنده
تسمه تایم دوو ریسر 104 دندهتسمه تایم دوو سیلو 111 دندهتسمه تایم دوو اسپرو 125 دندهتسمه کولر اردی 4PK-830تسمه هیدرولیک اردی 4PK-1060تسمه کولر پژو 405 GLX مدل 2000 4PK-845تسمه دینام پژو 405 GLX مدل 2000 4PK-945تسمه دینام اردی 835*
پمپ دنده ای شفت محرک با خار به چرخ دنده محرک پمپ هیدرولیکی وصل است. چرخ دنده ی هرزگرد با چرخ دنده محرک درگیر است و هر دو باهم می چرخند. دندانه های چرخ دنده های درگیر با هم دریچه های ورودی و خروجی پمپ دنده ای را نسبت به هم آب بندی می کنند. با گردش دنده ها، در قسمت ورودی پمپ دنده ای، دندانه های دو چرخ دنده از هم باز می شوند. باز شدن دندانه ها مثل یک مکش و انبساط حجمی در این قسمت به وجود آورده و سبب می شود که سیال در اثر فشار هوای مخزن به درون پمپ رانده
اموزش هک بازی دنده دو ترافیک, هک بازی دنده دو درگ, دانلود هک بازی دنده
دو ترافیک, هک بازی دنده دو کلاسیک, هک بازی دنده دو با لاکی پچر, آموزش هک
بازی دنده دو ترافیک با لاکی پچر, دانلود بازی هک شده دنده دو ترافیک,
تقلب در بازی دنده دو

دنده دو یا Second Gear اولین بازی
مسابقات درگ طراحی شده به دست برنامه نویسان ایرانی با خودرهای ایرانی است .
کیفیت بالای این بازی را ببینید و لذت ببرید. شاید بتوان گفت این بازی
رقیبی برای CSR باشد .نظر شما چیست ؟
ماشین مورد
نکته فنی (گیربکس اتوماتیک)
 هنگام رانندگی در ترافیک سنگین و طولانی (بیشتر از 15 دقیقه) ، از سیستم تعویض دنده دستی (+ - M) استفاده کنید، ترجیحا با دنده 1 رانندگی کنید، پس از باز شدن راه، دنده را در وضعیت D  قرار داده به رانندگی ادامه دهید. تعویض های مکرر دنده 1 به 2 و برعکس در گیربکس اتومات، باعث گرم شدن آن شده و تقه هایی که در اثر این کار در گیربکس ایجاد می شود، در دراز مدت آن را از تنظیم خارج  می کند.
 به احتمال زیاد شما در خوردرویی که دنده اتوماتیک یا به اصطلاح  گیربکس اتوماتیک دارد، سوار شده اید و مشاهده کرده اید که راننده خودرویی که دنده اتوماتیک یا گیربکس اتوماتیک دارد، اقدام به تعویض دنده نمیکند. زیرا در این خودرو ها نیازی به تعویض دنده نیست و تعویض دنده به طور خودکار توسط گیربکس اتوماتیک انجام میگیرد.
ادامه مطلب
دنده دیشلی چیست؟                                                                               
دنده دیشلی   
یا هرزگرد دیفرانسیل در ظاهر چرخ دنده­ی کوچکی است اما نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در عملکرد دیفرانسیل دارد.
دیفرانسیل خود باعث توزیع نیروی انتقالی از موتور و گیربکس به چرخ­ها و حفظ تعادل خودرو می­‌شود اما جالب است که بدانید دیفرانسیل انتقالی نیرو همراه با حفظ تعادل علل­ خصوص سر پیچ­ ها که لازم است چرخ متحرکی که بیرون از پیچ
ضرب دیدگی، کوفتگی و شکستگی دنده، علل و عوامل، علائم، عوارض و درمان 
ضرب دیدگی، کوفتگی و شکستگی دنده می تواند در هریک از ۱۲ جفت دنده های انسان اتفاق بیافتد. شایعترین عامل ایجاد ضرب دیدگی، کوفتگی و شکستگی دنده، وارد آمدن ضربه مستقیم به دنده های انسان است.
 
  برای مشاهده متن کامل مقاله رب دیدگی، کوفتگی و شکستگی دنده روی لینک رب دیدگی، کوفتگی و شکستگی دنده کلیک کنید.
ادامه مطلب
به احتمال زیاد شما در خوردرویی که دنده اتوماتیک یا به اصطلاح  گیربکس اتوماتیک دارد، سوار شده اید و مشاهده کرده اید که راننده خودرویی که دنده اتوماتیک یا گیربکس اتوماتیک دارد، اقدام به تعویض دنده نمیکند. زیرا در این خودرو ها نیازی به تعویض دنده نیست و تعویض دنده به طور خودکار توسط گیربکس اتوماتیک انجام میگیرد.
ادامه مطلب
دنده ایی خارجی و داخلی دو دسته ی از پمپ دنده ایی هستند که ما در این نوشته قصد داریم در مورد پمپ دنده ای اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم با ما در ادامه ی این نوشته همراه  باشید.
پمپ دنده ایی خارجی از ساده ترین پمپ هایی است که وجود دارد و به دلیل قرار گرفتن چرخ دنده ها بر روی آن به این نام معروف است .
این نوع از پمپ دنده ایی به دلیل مزیت های
خوبی که دارد در بسیاری از کارخانه ها و صنایع کاربرد بالایی دارد که می
توان به این موارد اشاره کرد:
کا
دنده کباب یکی از قدیمی ترین کباب های ایرانی است که اصالت آن متعلق به
شهر کرمانشاه می باشد. این کباب با نام دنده کباب کرمانشاهی شناخته می شود و
اگر آنرا به صورت حرفه ای درست کنید می تواند یک انتخاب عالی برای پیک نیک
های شما باشد.
ادامه مطلب
ست دنده زنجیر موتور سیکلت چیست؟
ست دنده زنجیر یک ست متشکل از زنجیر موتور سیکلت و دنده زنجیر میباشد که هر دو متعلق به یک تولید کننده میباشند.
دلیل ست کردن و با هم بودن دنده و زنجیر این است که در بیشتر مواقع زنجیر های جدایی که فروخته میشود با فواصل دندون ها همخوانی ندارد و این موضوع هم به زنجیر موتور سیکلت آسیب میرساند و هم باعث خوردگی دنده زنجیر خواهد شد.
ست دنده زنجیر اصلی UG4
زنجیر بکار رفته در این محصول از فولاد بسیار قوی ساخته شده و به راحتی پ
گیربکس خورشیدی شامل یک دنده خورشیدی، دو یا چند دنده هرزگرد سیاره ای و یک دنده رینگی هستند.
دنده خورشیدی در مرکز گیربکس واقع شده است و دنده های سیاره ای توسط یک پوسته همگی به هم متصل شده اند و بین دنده خورشیدی و دنده رینگی بگونه ای قرار گرفته اند که از یک طرف با دنده خورشیدی و از طرف دیگر با دنده رینگی بطور دائم درگیر بوده و حول محور خود می چرخند.
محور های هر کدام از دنده های خورشیدی و رینگی می توانند بعنوان محور ورودی یا خروجی در گیربکس استفاده
گیربکس خورشیدی دسته ای از الکتروگیربکس است که در آن محور ورودی الکتروموتور و محور خروجی در یک راستا واقع شده اند. گیربکس خورشیدی بصورت تک و بصورت ردیفی نیز مورد استفاده قرار میگیرد. گیربکس خورشیدی متشکل از پند دنده اقماری که به داخل یک دنده بزرگتر دنده درونی متصل بوده و در مکز آن نیز دنده خورشیدی واقع است. از گیربکس خورشیدی در بسیاری از ماشین آلات صنعتی برای کاهش سرعت نیروی محرک الکتروموتور و افزایش گشتاور استفاده میشود. 
 مجموعه‏ی اور درایو (Over Drive) یک جعبه دنده‏ی کمکی است که غالباً از چرخ دنده‏های سیاره‏ای (Planetary) یا خورشیدی (Epicyclic) تشکیل شده و بین جعبه دنده‏ی اصلی و محور انتقال نیرو قرار می‏گیرد. این سیستم بوسیله‏ی یک کلید توسط راننده  بصورت مکانیکی یا الکتریکی وارد مدار شده و با کاستن از ضریب دنده، دور موتور را بسرعت بالا برده تا بیشترین نیرو و گشتاور در کمترین زمان در دسترس قرار گیرد.
    این سیستم را نمی‏توان بصورت دائم بکار گرفت زیرا عملکرد آن محدودی
 


پدال دنده راپیدو
پدال دنده موتور سیکلت قطعه ایست فی که به منظور تعویض دنده مورد استفاده قرار میگیرد.
پدال دنده موتور سیکلت بر خلاف پدال ترمز موتور سیکلت دو طرفه میباشد. دلیل آن هم انجام عمل دنده مع و دنده جلو برای موتور سیکلت میباشد
مهم ترین مسئله در پدال دنده موتور سیکلت این است که قسمت اتصال آن به گیج، جنس خوبی داشته باشد که هرز نکند.
هرز شدن پدال دنده یکی از شایع ترین مشکلات پدال دنده موتور سیکلت میباشد که ناشی از جنس بد پدال دند
موارد نشان دهنده چاقی در حیوانات خانگی
نشانه‌ های ظاهری و فیزیکی از جمله علائمی هستند که می‌توانند به کنترل وزن در سگ ها و گربه ها کمک کنند پس اگر به این علائم دقت داشته باشید، همیشه وزن ایده ال در سگ ها و گربه ها را تجربه خواهید کرد.
برای مثال می‌توانید برای درک لاغر و یا چاق شدن گربه ها از روش لمس دنده های آنها استفاده کنید؛
این روش بدین صورت است که انگشتان خود را روی شکم و سینه گربه قرار دهید؛ به طوری که بتوانید دنده‌ ها را احساس کنید، اگر
کوپلینگ ­دنده ­ای جزء متداولترین نوع کوپلینگ­ هاست که در آن ها از درگیری دنده پوسته و هاب برای انتقال گشتاور بین محرک و متحرک استفاده می­ شود. قسمتهای اصلی کوپلینگ دنده ای در شکل زیر نشان داده شده است:
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب
ادامه مطلب
 یکی از نشانه‌های زمان تعویض دیسک و صفحه زمانی است که ما ماشین را در دنده ۱ گذاشته و کلاچ را رها می‌کنیم. موتور و اتاق خودرو به لرزه می‌افتد و البته این لرزش کاملا متفاوت است. این یک نشانه واضح و کامل برای تعویض دیسک خودرو است.وقتی ماشین در حال س است دنده را در ۲ قرار داده و کلاچ را رها می‌کنیم اگر خودرو حرکت کرد و خاموش نشد دیسک و صفحه تمام شده است. ولی اگر خودرو سریع خاموش شد، هنوز زمان تعویض صفحه کلاچ فرا نرسیده است.
در سر بالایی نیمه شدی
 
 به احتمال زیاد شما در خوردرویی که دنده اتوماتیک یا به اصطلاح  گیربکس اتوماتیک دارد، سوار شده اید و مشاهده کرده اید که راننده خودرویی که دنده اتوماتیک یا گیربکس اتوماتیک دارد، اقدام به تعویض دنده نمیکند. زیرا در این خودرو ها نیازی به تعویض دنده نیست و تعویض دنده به طور خودکار توسط گیربکس اتوماتیک انجام میگیرد.
ادامه مطلب
 
 به احتمال زیاد شما در خوردرویی که دنده اتوماتیک یا به اصطلاح  گیربکس اتوماتیک دارد، سوار شده اید و مشاهده کرده اید که راننده خودرویی که دنده اتوماتیک یا گیربکس اتوماتیک دارد، اقدام به تعویض دنده نمیکند. زیرا در این خودرو ها نیازی به تعویض دنده نیست و تعویض دنده به طور خودکار توسط گیربکس اتوماتیک انجام میگیرد.
ادامه مطلب
 
 به احتمال زیاد شما در خوردرویی که دنده اتوماتیک یا به اصطلاح  گیربکس اتوماتیک دارد، سوار شده اید و مشاهده کرده اید که راننده خودرویی که دنده اتوماتیک یا گیربکس اتوماتیک دارد، اقدام به تعویض دنده نمیکند. زیرا در این خودرو ها نیازی به تعویض دنده نیست و تعویض دنده به طور خودکار توسط گیربکس اتوماتیک انجام میگیرد.
ادامه مطلب
 
 به احتمال زیاد شما در خوردرویی که دنده اتوماتیک یا به اصطلاح  گیربکس اتوماتیک دارد، سوار شده اید و مشاهده کرده اید که راننده خودرویی که دنده اتوماتیک یا گیربکس اتوماتیک دارد، اقدام به تعویض دنده نمیکند. زیرا در این خودرو ها نیازی به تعویض دنده نیست و تعویض دنده به طور خودکار توسط گیربکس اتوماتیک انجام میگیرد.
ادامه مطلب
 
 به احتمال زیاد شما در خوردرویی که دنده اتوماتیک یا به اصطلاح  گیربکس اتوماتیک دارد، سوار شده اید و مشاهده کرده اید که راننده خودرویی که دنده اتوماتیک یا گیربکس اتوماتیک دارد، اقدام به تعویض دنده نمیکند. زیرا در این خودرو ها نیازی به تعویض دنده نیست و تعویض دنده به طور خودکار توسط گیربکس اتوماتیک انجام میگیرد.
ادامه مطلب
دلیل اینکه گیربکس اتومات با وجود قرار دادن لور دنده در حالتهای مختلف D, R , S و . دنده رو عوض نمیکنه و ماشین حرکت نمیکنه اینه که :ابتدا فرامین ارسالی توسط راننده با حرکت دسته دنده پس از پردازش توسط کامپیوتر خودرو جهت تعویض دنده گیربکس به شیر های برقی داخل گیربکس ارسال میشه و این شیرهای برقی مربوط به هر دنده فعال، یعنی باز یا بسته میشن .اما مکانیزم تعویض دنده ها کاملا وابسته به فشار روغن پشت شیربرقی های داخل گیربکسه که پمپ روغن گیربکس با روشن شد
ساخت و فروش انواع کوپلینگ چهار شاخه
کوپلینگ های چرخ دنده ایکوپلینگ چرخ دنده ای از دو توپی متصل به چرخ دنده تشکیل شده که یک بوش هزار خاری آنها را به یکدیگر متصل می کند. بدلیل وجود لقی بین دنده ها و همچنین خاصیت عملکرد کشویی امکان جذب نامیزانی های دورانی ، زاویه ای و محوری و محوری را دارا می باشد. قابلیت انتقال توانهای زیاد در مقایسه با سایر انواع کوپلینگ ( به نسبت ابعاد و وزن ) از مشخصات کوپلینگ چرخ دنده ای است. مقدار نامیزانی مجاز و ظرفیت انتقا
‌متاسفانه هفته گذشته یک راننده مسن حین خروج از
پارکینگی در شهرک الوند همدان، در حالی که دنده عقب حرکت می‌کرده با نوه خودش برخورد کرده و باعث
مرگ دختر بچه ۴ ساله شد.بارها از این دست اتفاقات افتاده ولی درس
عبرت نمی‌گیریم. مگر هزینه نصب یک دوربین یا سنسور دنده چقدر میشه که
اینجوری خودتون و یک ایل رو داغدار می‌کنید؟؟؟

شرکت‌های خودروساز که فقط
به فکر سود و جیب خودشون هستن، حداقل خودمون به فکر باشیم.
+حتما دوربین
یا سنسور دنده عقب روی خودرو
مکانیزم گیربکس های اتوماتیک:
در سال 1938 کرایسلر کلاچ هیدرولیکی را تولید نمود که با وجود آن در حالی که جعبه دنده می توانست در وضعیت درگیری باشد موتور با دور آرام به کار خود ادامه می داد . و با این طرح گام موفقیت آمیزی در ابداع جعبه دنده های نیمه اتوماتیک برداشته شد و بدین لحاظ کرایسلر مشهور گردید . جعبه دنده های نیمه اتوماتیکی که طراحی گردید به نام های مختلف در تجارت شناخته شد مانند: و در طراحی های بعد به جای کلاچ هیدرولیکی مبدل گشتاور هیدرولیکی

 
 
 
به ازای هر دریچه یک بادامک وجود دارد، وقتی که میل بادامک می چرخد، بادامک عمل می کند و در دریچه را باز می کند.در انتهای میل بادامک چرخ دنده ای به وسیله خار به میل بادامک مربوط شده است، که این چرخ دندانه با زنجیر تغییر سرعت دهنده درگیر است قسمت پایین زنجیر تغییر سرعت دهنده با چرخ دندانه ای که روی محور میل لنگ نصب است درگیر است، به علت اینکه در موتور چهارزمانه هر دریچه به ازای هر دور دوران میل لنگ یک بار باز می شود، چرخ دنده میل بادامک تعدا
✅ هر پیشرانه‌ای دارای نمودار گشتاور/اسب‌بخار مخصوص به خود است که بررسی آن برای آگاهی از بهترین زمان تعویض دنده اامی است.
✅ زمانی که خودرو دارای سرنشین و یا بار است و در مسیر پیش رو شاهد شیب منفی و یا باد مخالف هستید، تعویض دنده برای وارد آمدن کمترین فشار در این پیشرانه، هنگامی انجام می پذیرد که بعد از این عمل دور موتور در حوالی 4000 یا (بسته به وضعیت) بالاتر فرود آید.✅ بلعکس، زمانی که در جاده‌ای بدون شیب و باد مخالف در حال تردد هستید، تعویض
ساخت و فروش انواع کوپلینگ چهار شاخه
کوپلینگ های چرخ دنده ایکوپلینگ چرخ دنده ای از دو توپی متصل به چرخ دنده تشکیل شده که یک بوش هزار خاری آنها را به یکدیگر متصل می کند. بدلیل وجود لقی بین دنده ها و همچنین خاصیت عملکرد کشویی امکان جذب نامیزانی های دورانی ، زاویه ای و محوری و محوری را دارا می باشد. قابلیت انتقال توانهای زیاد در مقایسه با سایر انواع کوپلینگ ( به نسبت ابعاد و وزن ) از مشخصات کوپلینگ چرخ دنده ای است. مقدار نامیزانی مجاز و ظرفیت انتقا

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها