نتایج جستجو برای عبارت :

روح الله در بحارالانوار

نبى گرامى اسلام صلى الله علیه و آله و سلم مى‌فرماید:
 
هر کس با توجه به آن‌چه در قرآن درباره‌ى شفادهندگى عسل ذکر شده، در هر ماه یک نوبت عسل تناول نماید از هفتاد و هفت بیمارى معاف است».
امام صادق علیه السلام فرمودند: پیغمبر صلى الله علیه و آله و سلم عسل را خیلى دوست مى‌داشتند و فرمود: بر شما باد به دو شفاء، عسل و قرآن1.
همچنین ایشان مى‌فرماید: مردم به چیزى همانند عسل، درمان و دارویى دیگر نخواهند یافت2.
پیغمبراکرم صلى الله علیه و آله و سلم مى‌ف
 
️نبی رحمت(صلی الله علیه وآله):نشانه انسان صبور سه چیز است:۱ ـ کسل نمى شود.۲ ـ دل تنگ نمى شود.۳ ـ از پروردگارش شکایت نمى کند.چرا که وقتى کسل شود، حق را ضایع و تباه خواهد کرد، و هنگامى که دلتنگ شد، سپاسگزارى نمى کند و وقتى که از پروردگارش شکایت کند، گناه خواهد کرد.(بحارالانوار،71/86)
️مولی علی(علیه السلام):کسى که بر مرکب صبر و بردبارى سوار شد به میدان پیروزى خواهد رسید.(بحارالانوار، 78/79)
‍ ‍
نماز شب در کلام امیرالمؤمنین علیه السّلام
برخاستن براى نماز شب، موجب تندرستى و خشنودى پروردگار و استحقاق رحمت و تمسک به اخلاق پیامبر است. (بحارالانوار، ج۸۴)
از زمانیکه گفتار رسول خدا (صلى الله علیه وآله) را شنیدم که فرمود: نماز شب نور است، نماز شب را ترک نکردم. (بحارالانوار، ج۴۱، ص۷۱)
شب زنده دارى، شعار پرهیزکاران و روش مشتاقان است. (غررالحکم، ص۱۹۲)
#نماز_شب#نماز_عشق #همدم_همراه_همراز_نزدیکترین_رفیق #جانا #خدا❤️
 
✅ مال حرام توشه آتش جهنم  
♥️جهنم و عذاب‌های جهنم تجسم و نتیجه اعمال ما در دنیا هستند نه اینکه جریمه و تنبیهی از طرف خدا! به‌عبارت‌دیگر هر چه در دنیا کشت می‌شود در آخرت درو می‌گردد. حضرت محمد (صلی‌الله علیه و آله) درباره مال حرام فرمودند:   کسی که مالی را از راه غیر حلال به دست آورد، آن مال توشه و مرکب او به طرف آتش جهنم خواهد بود.۱ در روایت دیگری حضرت فرمودند:  ♥️خداوند متعال فرمود: کسی که برایش مهم نباشد که دینار و درهم (پول) را از چه راهی
رسول الله (صلّى الله علیه وآله)
21. الصَّومُ فِى الحرِّ جَهاد
روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
بحارالانوار، ج 96، ص 257
امام صادق (علیه‎السلام)
22. إذا صُمتَ فَلیَصُم سَمعَکَ و بَصَرَکَ و شَعرَکَ و جَلدَک
زمانی که روزه مى‏گیری، چشم، گوش، مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند. یعنى از گناهان پرهیز کند.»
کافى، ج 4، ص 87
حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
23. مَا یَصنَع الصّائِمُ بِصِیامِه إذا لَم یَصُن لِسانَه و سَمعَه و بَصرَه و جَوارِحَه
روزه‏دارى که زب
رسول الله (صلی‏اللّه علیه وآله)
6. اِنَّ اَبوابَ السَّماءِ تُفتَحُ فِی اَوَّل لَیلَةٍ مِن شَهرِ رَمَضانَ وَ لا تُغلَقُ اِلی آخَرِ لَیلَهٍ مِنهُ
درهاى آسمان در اولین شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرین شب آن بسته نخواهد شد.
بحارالانوار، ج 93، ص 344
رسول الله (صلی‏اللّه علیه وآله)
7. اَنَّ الجَنَّةَ لَتُنجَدُ وَ تُزَیَّنُ مِنَ الحَولِ اِلِی اَلحَولِ لدُخُولِ شَهرِ رَمَضانَ
همانا بهشت تزیین و آراسته می‏شود از سالی به سال دیگر به خاطر ورود
*⬅برخی پدر و مادرهای امروز*
آموزش :
موسیقی از 5 سالگیزبان انگلیسی از 6 سالگینقاشی 5 سالگیرانندگی 13 سالگیخلبانی پهباد 7 سالگیریاضی 6 سالگی
*آموزش همه چیز قبل از موعد* لازمه
حالا همین پدر و مادر ها
حجاب: هنوز بچه است زودهروزه : هوا گرمه اذیت میشه نماز : حالا چند سال دیرتر چیزی نمیشه حیا و عفت : هنوز بچه است چیزی نیست که!
کلا پای دین که وسط میاد یعنی همون چیزی که انسان رو تبدیل به یک آدم قوی و قدرتمند و با اراده می کنه هنوز بچه است
پیامبر اکرم (صلی الله
داشتم در مورد سوره تکاثر به تفسیر نمونه و المیزان نگاه می کردم : 
تعریف یقین برابر نظر امام باقر علیه السلام در تفسیر نمونه ذیل آیه عین الیقین _ بحارالانوار ج ۷۰ ص ۱۳۸ حدیث ۴ 
یقین = التوکل علی الله والتسلیم لله و الرضا بقضاء الله و التفویض الی الله 
توکل بر خدا و تسلیم در برابر ذات پاک خدا و رضا به قضای الهی و واگذاری تمام کارهای خویش به خداوند . 
یقین مقابل شک و علم مقابل جهل می باشد . 
پله های ترقی اعتقادی : 
۱_ اسلام
۲_ ایمان 
۳_ تقوا 
۴_ یقین
#حدیث_مهدوی 
امام صادق(ع)
اما و الله لیغیبن عنکم مهدیکم، حتی یقول الجاهل منکم: ما لله فی آل محمد حاجة، ثم یقبل کالشهاب الثاقب، فیملأها عدلا و قسطا کما ملئت جورا و ظلما».
به خدا سوگند مهدی شما از دیدگان شما پنهان می شود، افراد خیره سر گویند: خداوند نیازی به آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) ندارد، آنگاه چون شهاب ثاقب» (ستاره ی درخشان) ظاهر می شود و زمین را پر از عدل و داد کند، آنچنانکه پر از جور و ستم شده باشد».
بحارالانوار/ ج51/ ص145
#حدیث_مهدوی 
امام صادق(ع)
اما و الله لیغیبن عنکم مهدیکم، حتی یقول الجاهل منکم: ما لله فی آل محمد حاجة، ثم یقبل کالشهاب الثاقب، فیملأها عدلا و قسطا کما ملئت جورا و ظلما».
به خدا سوگند مهدی شما از دیدگان شما پنهان می شود، افراد خیره سر گویند: خداوند نیازی به آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) ندارد، آنگاه چون شهاب ثاقب» (ستاره ی درخشان) ظاهر می شود و زمین را پر از عدل و داد کند، آنچنانکه پر از جور و ستم شده باشد».
بحارالانوار/ ج51/ ص145
#حدیث_مهدوی 
امام صادق(ع)
اما و الله لیغیبن عنکم مهدیکم، حتی یقول الجاهل منکم: ما لله فی آل محمد حاجة، ثم یقبل کالشهاب الثاقب، فیملأها عدلا و قسطا کما ملئت جورا و ظلما».
به خدا سوگند مهدی شما از دیدگان شما پنهان می شود، افراد خیره سر گویند: خداوند نیازی به آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) ندارد، آنگاه چون شهاب ثاقب» (ستاره ی درخشان) ظاهر می شود و زمین را پر از عدل و داد کند، آنچنانکه پر از جور و ستم شده باشد».
بحارالانوار/ ج51/ ص145
#حدیث_مهدوی 
امام صادق(ع)
اما و الله لیغیبن عنکم مهدیکم، حتی یقول الجاهل منکم: ما لله فی آل محمد حاجة، ثم یقبل کالشهاب الثاقب، فیملأها عدلا و قسطا کما ملئت جورا و ظلما».
به خدا سوگند مهدی شما از دیدگان شما پنهان می شود، افراد خیره سر گویند: خداوند نیازی به آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) ندارد، آنگاه چون شهاب ثاقب» (ستاره ی درخشان) ظاهر می شود و زمین را پر از عدل و داد کند، آنچنانکه پر از جور و ستم شده باشد».
بحارالانوار/ ج51/ ص145
امام علی(علیه السلام) در مورد همسرشان حضرت زهرا(سلام الله علیها) چنین می گفتند:
. هرگاه به او نگاه می‌کردم غم و اندوه هایم برطرف می‌شد.» (بحارالانوار، ج 43، ص 134)
همچنین در روایتی دیگر هست که پیامبر اکرم(صلوات الله علیه) از علی(علیه السلام) سؤال کردند: همسرت را چگونه یافتی؟ علی(علیه السلام) در پاسخ گفت: نِعْمَ الْعَوْنُ عَلی طاعَةِ اللّهِ» بهترین یار و یاور برای اطاعت و بندگی خدا است.» (بحارالانوار، ج 43، ص 117)

پ.ن:
اول ذی الحجه سالروز پیوند آس
قال المهدی علیه السلام: انا خاتم الاوصیاء
وبی یدفع الله البلاء عن اهلی وشیعتی .بحارالانوارج52ص
30
من خاتم اوصیاءهستم وخداوندبواسطه من بلا
راازخانواده وشیعیانم برطرف می کند.
قال المهدی علیه السلام : وانی لامان لاهل
الارض کم ان النجوم امان لاهل السماء  .بحارالانوارج 53ص181
من مایه امنیت زمینیان هستم ،همانطورکه ستارگان
موجب امنیت آسمانیانند.
قال المهدی علیه السلام : انا غیرمهملین
لمراعاتکم ،ولاناسین لذکرکم ،ولولا ذالک لنزل بکم اللاواء واص
رسول اعظم(صلّی الله علیه و آله ):
إنَّ الحُسَینَ بابٌ مِن أبوابِ الجَنَّۀِ
(احقاق الحق 9/202)
بی گمان حسین دری از درهای بهشت است
 
رسول اعظم(صلّی الله علیه و آله ):
مَرْحَباً بِکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ یَا زَیْنَ السَّمَاوَات‏
(بجارالانوار 36/204 و مستدرک الوسائل 5/86.)
آفرین بر تو ایابا عبدالله،ای زینت آسمان ها و زمین ها.
 
رسول اعظم(صلّی الله علیه و آله ):
إِنَّ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ فِی السَّمَاءِ أَکْبَرُ مِنْهُ فِی الْأَرْض
(عیون الاخبار ا
11- هر کس با خانواده اش خوشرفتار باشد ، بر عمرش افزوده می گردد . بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص (175) 12- از سستی و بی قراری بپرهیز ، که این دو ، کلید هر بدی می باشند ، کسی که سستی کند ، حقی را ادا نکند ، و کسی که بی قرار شود ، بر حق صبر نکند . بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص (175) 13- پیوند با خویشان ، عملها را پاکیزه می نماید ، اموال را افزایش می دهد ، بلا را دور می کند ، حسا آخرت را آسان می نماید ، و مرگ را به تاخیر می اندازد . بح
بسم الله الرحمن الرحیم
پیامبر خدا(صلی الله علیه واله) فرمودند:سوگند به خدایی که مرا به براستی برای بشارت برانگیخت، قائم فرزندان من ، بر طبق عهدی که با او شده، غایب می شود به طوری که اکثر مردم خواهند گفت:خدا به آل محمد نیازی ندارد و دیگران در اصل تولدش شک می کنند. پس هر کس زمان غیبت را درک نمود باید دینش را نگهداری کند و نگذارد شیطان از طریق ایجاد شک بر او مسلط شود و او را از ملت من جدا کرده و از دین خارج سازد؛ چنانچه قبلا پدر ومادر شما را از بهشت
اهمیت دوستی در اسلامرسول خدا (ص) : انسان بر دین دوستش خواهد بود ، بنابراین هر یک از شما دقت کند که با چه کسی دوست می شود. بحارالانوار جلد 74 صفحه 192
 
امام علی (ع) : ناتوانترین مردم کسی است که از دوست گرفتن عاجز باشد و ناتوانترین از او کسی است که دوستی را که به دست آورده تباه سازد و از دست بدهد. بحارالانوار جلد 74 صفحه 278مولا علی (ع) : دوست هرکس راهنمای عقل اوست و سخن او دلیل فضل او.  غررالحکم
 
حضرت محمد (ص) : انسان همراه کسی محشور می شود که او را دوست ب
#حدیث_مهدوی 
امام حسن مجتبی(ع)
لموضع الرجل فی الکوفة احب الی من دار فی المدینة».
جای یک پا نهادن در کوفه برای من از یک خانه در مدینه محبوب تر است».
در روایات فراوانی از ارزش والای زمین در کوفه در عهد حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) گفتگو شده است، و آن بسیار طبیعی است، زیرا کوفه پایتخت حکومتی خواهد بود که بر زمین و زمان فرمانروایی خواهد نمود.بحارالانوار/ ج2/ ص386
#حدیث_مهدوی
امام مهدی از دیدگاه پیامبر اکرم
معاشر الناس! امنوا بالله و رسوله و النور الذی انزل معه من قبل ان نطمس وجوها فنردها علی ادبارها . معاشر الناس! النور من الله عزوجل فی مسلوک ثم فی علی ثم فی النسل منه الی القائم المهدی الذی یأخذ بحق الله و بکل حق هولنا .
رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در خطبه ی معروف خود در روز غدیر خم در برابر 120 هزار نفر از اصحاب در سرزمین  غدیر خم  می فرماید: ای گروه مردمان! به خدا و رسول خدا و نوری که همراه او نازل ش
اهمیت دوستی در اسلامرسول خدا (ص) : انسان بر دین دوستش خواهد بود ، بنابراین هر یک از شما دقت کند که با چه کسی دوست می شود. بحارالانوار جلد 74 صفحه 192
 
امام علی (ع) : ناتوانترین مردم کسی است که از دوست گرفتن عاجز باشد و ناتوانترین از او کسی است که دوستی را که به دست آورده تباه سازد و از دست بدهد. بحارالانوار جلد 74 صفحه 278مولا علی (ع) : دوست هرکس راهنمای عقل اوست و سخن او دلیل فضل او.  غررالحکم
 
حضرت محمد (ص) : انسان همراه کسی محشور می شود که او را دوست ب
بسم اللهامیرالمؤمنین به معناى لغوى آن؛ یعنى امیر و فرمانده و رهبر مسلمانان.(1)مطابق همین معناى لغوى به پیامبر اسلام  صلی الله علیه وآله مى ‏توان امیرمؤمنان؛ یعنى رهبر و فرمانده مسلمانان اطلاق نمود. به خلفاى راشدین و خلفاى اموى و عباسى و یا همه کسانى که توسط شورا و اصحاب اهل حل و عقد انتخاب شده‏اند، اطلاق مى ‏گردد.(2)بر همین اساس است که خلفاى اسلامى خود را امیرمؤمنان مى ‏خواندند. اما در واقع این لقب تنها اختصاص به حضرت علی علیه السلام دارد. د
بارها این حدیث معروف را شنیده ایم که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: "فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی".[۱]
شاید شما هم جزو کسانی بودید که با ترجمه سطحی، از کنار این حدیث گذرا عبور نموده و آن را به "فاطمه پاره تن من است" ترجمه کرده اید. در حالی که این ترجمه، برداشت مناسبی از روایت نیست.
هرچند جسم نورانی حضرت صدیق طاهره سلام الله علیها، از وجود رسول خدا صلی الله علیه و آله است ولی از در هیچ جای روایت فوق، واژه "تن" و "پیکر" نیامده که ما روایت را به "فا
الحمد الله الذی جعلنا من المتمسکین به ولایت سلطان اولیا سخن گذار منبر سلونی سرور مطلبی ابن عم نبی در هل عطا مهر برج انما شهسوار لا فتی پیشوای انبیا عروه الوثقی کلمه الحسنی سید الاوصیا عماد الاصفیا رکن الاولیا آیت الله العظمی خیر المومنین امام المتقین اول العابدین ازهد ااهدین زین الموحدین حبل الله متین لنگر آسمان و زمین وجه الله عین الله نور الله سر الله اذن الله باب الله روح الله سیف الله عبد الله اسدالله الغالب آقا جانم علی ابن ابی طال
راه دفع چشم زخم
 
 
برای دفع چشم زخم بهترین کار این است که به راهکارهایی که در روایات اسلامی وارد شده عمل شود . رسول اکرم(ص) فرمود: چشم زخم واقعیت دارد و مرد را در قبر و شتر را در دیگ قرار مى دهد»، (بحارالانوار، ج ۶۳، ص ۲۶ ) کنایه از این که شتر در اثر چشم زخم مریض مى شود و صاحبش از ترس تلف شدنش او را ذبح مى کند.از رسول گرامى اسلام روایت شده که آن حضرت روزى از قبرستان بقیع مى گذشت. در آن جا فرمود: به خدا قسم بیشتر اهل این قبرستان به سبب چشم زخم در ای
 
قال النبی(ص):  اول شخص تدخل الجنه فاطمه»
پیامبر اکرم(ص) فرمودند :  اولین کسی که داخل بهشت میشود فاطمه(س) است»
بحارالانوار ج ۴۳ ص ۴۴ »
.
.
حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها  از دنیای شما سه چیز محبوب من است:1) تلاوت قرآن2) نگاه به چهره رسول خدا3) انفاق در راه خدا »رفتی تو و زینبت ز غم می سوزدآتش ز نوایش به دلم افروزداین خانه عزاخانه شود بار دگرهرگاه نگاه خود به در می دوزد.
.
شهادت شهیده راه ولایت 
حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تسلیت باد 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
در کتاب سپیده دم ظهور ۳
دو حدیث از کتابهای بحارالانوار و غیبت نعمانی نقل شده است
حدیث اول صفحه ۱۶
ابان بن تغلب گوید
((شنیدم حضرت صادق علیه‌السلام میگوید:هرگاه پرچم حق آشکار شد ،مردم مشرق و مغرب آن را لعنت میکنند.آیا میدانی چرا؟
گفتم :خیر.
فرمود:به جهت مسائلی که از جانب اهل بیتش پیش از قیامش بر مردم وارد شده است ))
بحارالانوار ج۵۲ص۳۶۳
غیبت نعمانی ص۲۹۹
حدیث دوم صفحه ۱۷
منصور بن حازم گوی
قال امام حسن العسکری (علیه السلام):
اتقوا الله وَکُونُوا لَنَا زَیناً ولا تَکُونوا لَنَا شَیناً»
امام حسن عسکری(علیه السلام) فرمود:
پارسایی و تقوای الهی پیشه کنید و مایه افتخار و زینت ما باشید، نه مایه سرشکستگی ما!»
(بحارالانوار، ج 78، ص 372)
- چه بسا شخص حریص بر امری از امور دنیا ، که بدان دست یافته و باعث نافرجامی و بدبختی او گردیده است ، و چه بسا کسی که برای امری از امور آخرت کراهت داشته و بدان رسیده ، ولی به وسیله آن سعادتمند گردیده است . بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص (166) 2- تو را به پنج چیز سفارش می کنم : اگر مورد ستم واقع شدی ستم مکن ، اگر به تو خیانت کردند خیانت مکن ، اگر تکذیبت کردند خشمگین مشو ، اگر مدحت کنند شاد مشو ، و اگر نکوهشت کنند ، بیتابی مکن . بحارالانوار ،
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):زخم زبان دردناک تر از زخم نیزه است.
امام صادق(علیه السلام):ای گروه شیعه! برای ما زینت باشیدنه ننگ وعار. بامردم خوش گفتاربوده واز سخنان بیهوده و زشت برحذر باشید.
امام زمان(عجل الله تعالی فرجه):ای شیعه ما! اماوقایعی که رخ خواهد دادومسایل پیش آمده , پس درمورد آنها به راویان احادیث ما[علماوفقها] رجوع کنیدکه آنان حجت من برشماومن حجت خداوند بر آنان هستم.
امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه):ای شیعه ما! واگرمحبت به شما نداش
سبک زندگی فاطمیقال الرضا علیه السلام:جَاءَتْ فَاطِمَةُ تَشْکو إِلَی رَسُولِ اَللَّهِ صلی الله علیه و آله بَعْضَ أَمْرِهَافَأَعْطَاهَا رَسُولُ اَللَّهِ صلی الله علیه و آله کرَبَةً وَ قَالَ تَعَلَّمِی مَا فِیهَا فَإِذَا فِیهَا: منْ کانَ یؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ اَلْیوْمِ اَلْآخِرِ فَلاَ یؤْذِی جَارَهُ و مَنْ کانَ یؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ اَلْیوْمِ اَلْآخِرِ فَلْیکرِمْ ضَیفَهُ و مَنْ کانَ یؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ اَلْیوْمِ اَلْآخِرِ فَلْیقُلْ
 
روزی سلیمان از مسیری رد میشد
 
 
 
دید گنجشک نری به ماده خویش می گوید: چرا از من کناره می گیری ؟ 
در حالی که من اگر خواسته باشم می توانم بارگاه سلیمان را به منقار بگیرم و در دریا بیندازم
 سلیمان از شنیدن این حرف تبسمی کرد و هر دو را دعا کرد 
و به گنجشک نر گفت آیا به آنچه گفتی می توانی عمل کنی ؟ 
آن گنجشک هم گفت : نه یا رسول الله 
ولی مرد گاهی خود را زینت می دهد و برای همسرش بزرگ جلوه می دهد 
و عاشق را به آنچه می گوید ملامت نمی کنند 
پس سلیمان به گنج
//
مَن مَلَأَ مِنِ امرأهٍ حراماً حَشاهما الله عزّوجلّ یوم القیامه بمسامیرَ مِن نارٍ و حشاهما ناراً حتی یَقضیَ بین الناس ثم یُؤمَر به إلی النار.
کسی که چشمان خود را از نگاه حرام به زنی پر کند، خدای بزرگ و بلندمرتبه در روز قیامت چشمان او را با میخ‌های آتشین پر کرده و از آتش انباشته می‌سازد تا حساب مردم به پایان رسد، آنگاه فرمان می‌دهد که او را به آتش جهنم برند.[۲۸]
حضرت رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله: من مَلَأ عینَه من حرامٍ مَلأَ اللهُ عینَه
#حدیث_مهدوی
پیامبر اکرم(ص)
قال رسول اللّه صلّی اللّه علیه وآله: المهدی علیه‌السلام ـ من ولدی اسمه اسمی وکنیته کنیتی أشبه النّاس بی خلقاً وخلقاً ت له غیبة وحیرة تضل فیه الأُمم ثمّ یقبل کالشهاب الثاقب فیملأها عدلاً وقسطاً کما ملئت ظلماً وجورا.
رسول خدا فرمودند: مهدی ـ علیه‌السلام ـ از فرزندان من است، اسمش اسم من است و کنیه اش کنیه ی من، از نظر اخلاق و خلقت از همه مردم به من شبیه تر است. برای او غیبت و حیرتی است که امتهایی در آن دوران گمراه می
بسم الله الرحمن الرحیم . حکایتی از رسول خدا (صل الله علیه و آل وسلم) از کتاب لبخند ستاره ها کاری از آقای مهدی وحیدی صدر بسم الله مردی در حضور پیامبر مشغول غذا خوردن شد؛امّا از گفتن بسم الله» غفلت کرد. وقتی آخرین لقمه ی غذا را به طرف دهان برد به یاد آورد که بسم الله» نگفته است. همان طور که لقمه غذا در دستش بود گفت:بسم الله، هم برای اول غذا و هم برای آخر غذا» و با این جمله،اشتباه خود را در ترک بسم الله» جبران کرد.رسول خدا که این کار عاقلانه را د
                                        لا اله الا الله سبحان العلام الغیوب 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
آیه شهد الله:شهد الله انه لا اله الا هو و الملائکة و اولو العلم
قائما بالقسط لا اله الا هو العزیز الحکیم ان الدین عند الله الاسلام و ماختلف الذین اوتوا الکتاب الا من بعد
ماجائهم العلم بغیا بینهم ومن یکفر بایات الله فان الله سریع الحساب
{وظایف منتظران - شماره 31}
 
بیزاری و تَنفُّر از دشمنان اهل بیت
 
امام صادق(ع) به نقل از پیامبر(ص) فرمودند: خوشا به حال کسیکه در حالی قائم از اهل بیتم را میبیند که قبل از قیامش به او اقتدا و از ایشان و امامان قبل از او پیروی کرده و از دشمنان اینان بسوی خدا بیزاری نموده باشد. این گروه رُفقای من و گرامی ترین امّتم نزد من اند.
(بحارالانوار ۷۲/۵۱ حدیث۱۵)
 
امام کاظم(ع) به یونس بن عبدالرحمان فرموده اند: خوشا به حال شیعیان ما؛ همانانی که در غیبت قائم ما به د
" یهودیان و مسیحیان را به دوستی نگیرید که آنها دوستان یکدیگرند.(مائده 51)
" هرگز یهودیان و مسیحیان از تو خشنود نمی شوند مگر این که از آیین آنها پیروی کنی . " (بقره 120)
" آن گروه که کافران را دوست گیرند و مؤمنان را ترک گویند ، آیا نزد کافران عزّت می طلبند؟ عزّت همه نزد خداست. " (نساء 139)
دیر یا زود تقابل بین حکومتهای خاورمیانه (اعم از منافع اقتصادی ،ی ،نظامی و میزان وابستگی به قدرتهای خارجی و.)شامل ایران و اسراییل ،ترکیه ،عراق،سوریه ،لبنان و یا ک

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها