نتایج جستجو برای عبارت :

خدا را خر بدان

امام صادق ع فرمود رسولخدا ص همانا سزاوارترین  مردمان بترس از. خدا در نهان انکس است که فران را در بر دارد  هر اینه.سزاوارترین مردمان در نهان و اشکار بنماز خواندن وروزه ،رفتن انکس است که قران در بر دارد سپس باواز بلند فرمود ای دارنده قران بوسبله ان فروتنی کن پیشه کن تا خدایت ترا بالابرد  و بدان وسیله تکبر ورزی و عزت طلبی نکن که خدا خوار و زبونت کند ای در بر دادنده قران برای خدا  خودرا بدان بیارای تا خدایت بدان بیاراید و با قران  برای مردمان خود
وقتی از دیگران انتظار احترام و محبت داری، بدان که همه‌ی این‌ها را ابتدا بدهکار خودت هستی! کسی که خودش را دوست ندارد محال است توسط دیگران دوست داشته شود.
اگر روزی درحالیکه خودت را دوست داری، دنیا برایت خار فرستاد، خوشحال باش! چون این بدان معنی است که به زودی سبدی پر از گل به تو هدیه‌ خواهد کرد!
1- چه بسا شخص حریص بر امری از امور دنیا ، که بدان دست یافته و باعث نافرجامی و بدبختی او گردیده است ، و چه بسا کسی که برای امری از امور آخرت کراهت داشته و بدان رسیده ، ولی به وسیله آن سعادتمند گردیده است .بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص (166)
ادامه مطلب
برو از مرزها بگذر بدان سربگفتت نه برو یکبار دیگر 
هزاران نه شنیدی و تو منشین تو را گوید نه و یعنی که بپّر
دلیران آری و یاری ندانندکه یاری از تو خیزد بهر دلبر
دلا عطر وفا از خون بخیزدوفا می‌کن جفای عشق می‌خر
برو سویش مگو ماندیم و رستیم که ماندن می‌نداند قلب پرپر 
برون بودی، میان خیز و نهان رو تمام خویش را بردار و بگذر
شبان از جان حلمی شعله خیزدسحرگاهان ز لب لفظ منوّر 
امام. صادق ع هر بنده ییکه. گرفتا رو درمندیرا ببینید و بگویدحمد حدایییرا که انچه ترا بدان مبتلی ساخت از من.بدان  مبتلی ساخت از من بگردانید و بسبب عافیت مرا بر تو برتری داد بار خدایا مرا از انچه گرفتارش  ساختی بر کنار دار خدااورا بان. بلا گرفتار نسازد 22 وفرمود چون مرد گرفتاری  دیدی خدا بر تو نعمت داده بود  بسلامتی از ان  بگو بار خدایا من مسخره نمیکنم و نمیبالم  بلکه.  ترا نعمتهای بزرگت نسبت بخود میستایم 
حضرت صادق ع  ار پدرانش  علیهماالسلام  از سولخد ص حدیث  فرمایدکه. انحضرت ص فرمود ای مردم شما اکنون در دنیاو خانه سازش و صلح هستبدوشما در سر راه سفر هستید وبشتاب شما را خواهند برد   و شمامی نگریدکه شب وروزو خورشیدو ماه هرتازه ایرا کهنه کنندو هر دوریرا نردیک سازندو هر وعدهای را بسر رسانند پس اسباب. ووسایل زیادی فراهم کنیدبرای  ابنکه گذرگاه درازی درپیش است فرمود پس مقدادبن اسود بر خاست و عرضکرد ای رسولخدا. خانه  سازش یعنی چه. فرمودخانه ای که. 
حضرت صادق ع فرمود در مناجات موسی امده است که ای موسی دنیا خانه کیفر است من ادم را برای. خطایی که ار او سرزد در ان کیفر دادم و دنیا را ملعونه قرار دادم انجه در انست مگر انچه برای من باشد ای مو سی بندگان شابیسته من باندا زه دانششان در دنیازهد ورزیدند  و دیگران بباندازه. نادانیشان بدان رغبت کردندوکسی نیست که انرا بزرگ شماره و چشمش در ان روشن گردد وهیچکس انرا زبون و پست نشمردجز انکه بدان بهره مند شود
گاهی وقت ها دنیا با تمام مشکلاتش روی سرت آوار می شود
گاهی گم میشوی در بین همه روزمرگی ها
گاهی خاطرات خوب گذشته افسرده ات می کند
اما بدان اینها همه گاهی رخ می دهند 
یعنی یک بازه کوچک از زندگی تو
پس صبور باش چون
این بازه های کوچک می گذرند و تو میمانی 
تو میمانی
تا بسازی دنیایت را
تا لذت ببری از ذره ذره زندگیت
و تشکر کنی بخاطر تمام داشته ها و نداشته های زندگیت
پس بخند
و بدان که گاهی ها گذرانند
شادی کردن یک حقیقت و البته طبیعتی انسانی است؛ انسانی زمانی که برای او یک پدیده ای رخ می دهد که با تفکر و انگاره های او سازگار است، از آن رخداد خوشحال می شود؛ که البته دین این امر را انکار نمی کند بلکه بدان دستور می دهد و روزی را برای فرح و بهجت و خوشحالی تعیین می نماید و آن روزها را به خود منتسب می نماید؛ مانند اعیادی که بدان ها اعیاد اسلامی می گویند.
ادامه مطلب
واقعا ما کی هستیم؟!
من و تو؟!
من و توی واقعی؟!
ما این گوشت وپوست واستخوانیم یا.؟!
اذعان دارین انسان واقعی شخصیت اوست، و تن مرکبی بیش نیست که یه روزی باید ازش پیاده شد؟!
دوباره تکرار میکنم:
اذعان دارین انسان واقعی شخصیت اوست، و تن مرکبی بیش نیست که یه روزی باید ازش پیاده شد؟!
سه باره مرور میکنیم:
اذعان دارین انسان واقعی شخصیت اوست، و تن مرکبی بیش نیست که یه روزی باید ازش پیاده شد؟!
اگر اینچنینه بالاتر از یه مرکب به سر و صورت و قد و بالات توجه نکن!
یوسف مصری را دوستی از سفر رسید. گفت: جهت من چه ارمغان آوردی؟» 
گفت: چیست که تو را نیست و تو بدان محتاجی؟ الاّ جهت آنکه از تو خوب‌تر هیچ نیست، آینه آورده‌ام تا هر لحظه روی خود را در وی مطالعه کنی.»
چیست که حق تعالی را نیست و او را بدان احتیاج است؟ پیش حق تعالی دل روشنی می‌باید بردن تا در وی خود را ببیند. اِنَّ اللهَ لَایَنْظُرُ اِلی صُوَرِکُمْ وَلَا اِلی اَعْمَالِکُمْ وَاِنَّمَا یَنْظُرُ اِلی قُلُوْبِکُمْ بَلادٌ مَا اَرَدْتَ وَجَدْتَ فِی
ابان بن تغلب گوبد حضرت صادق ع فرمود مبگویی ای دعا را که ترجمه اش چنبن است با خدایا من از تو خواهم با ابنکه بندگان از چون تویی خاهش نکنند خواهم بحق محمدپیغمبرت ورسولت وبحق ابراهیم خلیل خود وبر گزیده ات و بحق موسی هم سخنت و هم رازت و بحق عیسی کلمه ات وروحت وار تو حواهم بحق صحف ابراهیمو تورات موسی وزبور داود و انجیل عیسی و قران مجمد ص و بهروحییکه فرستادی و بحق هران حکمیکه انرا کذرا فرمودی وهر ان حقیکه بدان حکم فرمودی وهر بی نیازی که توانگرش کردی
٦٦»ها أَنْتُمْ‌ هؤُلاءِ حاجَجْتُمْ‌ فِیما لَکُمْ‌ بِهِ‌ عِلْمٌ‌ فَلِمَ‌ تُحَاجُّونَ‌ فِیما لَیْسَ‌ لَکُمْ‌ بِهِ‌ عِلْمٌ‌ وَ اللّهُ‌ یَعْلَمُ‌ وَ أَنْتُمْ‌ لا تَعْلَمُونَ‌ هان!(اى اهل کتاب!)شما همانان هستید که درباره(حضرت عیسى و)آنچه بدان علم داشتید محاجّه و نزاع کردید،پس چرا درباره(ابراهیم و)آنچه بدان علم ندارید نزاع مى‌کنید؟در حالى که خداوند مى‌داند و شما نمى‌دانید. نکته‌ها: این آیه تذکّر و هشدارى است به اهل کتاب،که شما
همانگونه زندگی کنیم که میگوییم،انسانی که به شناخت خویش نرسیده باشد ، بیسواد است.هر چند تمام کتب دنیا را خوانده باشد.
 
اگر درونت پر از: 
خشم نفرت خودخواهی غرور نژادپرستی حسادت 
و زباله‌های دیگر است ، 
بدان که هیچگاه چیزی را نیاموخته‌ای ،
بدان که هنوز رشد نکرده‌ای.
انسان در مورد چیزهای زیبا حرف می زند ، اما زشت زندگی می کند. 
این همان چیزی است که تا کنون بشریت بر خود روا داشته است. 
ادامه مطلب
آنجا می‌روم که کارهاست. آنجا می‌روم که خارهاست و در میان خارها گارهاست. آنجا که درد بیشتر است و دشواری. آنجا می‌روم و مرا چنین هجرتی خوش است و عشق را چنین روان‌کردنی. پیش از آمدن چنین گفتم که آنجا می‌روم که درد است و جهل است و تاریکی است و غیبت است، و حال نیز چنین می‌خواهم و چنین می‌گویم. می‌روم آنجاها آتش تو بیفروزم. و چنین کردم و چنین خواهم کرد.
آنجاها می‌رویم،‌ آن کوههای سخت،‌ و بدانجا بر این امواج شوریده برخواهیم نشست. آن روزهای سرد
و امّا قصۀ موسی علیه‌السلام
امّا مرگ موسی: موسی را علیه‌السلم مناجات‌گاهی بود که وی آنجا با خدای مناجات کردی. روزی در راه می‌شد ملک‌الموت علیه‌السلام او را پیش آمد گفت: السّلام علیک یا کلیم‌الله.» موسی گفت: و علیک السّلام تو کی‌ای؟» گفت: من ملک‌الموت.» گفت: چرا آمدی؟» گفت: تا ترا جان بردارم.» موسی گفت: نه به حاجت از تو درخواسته بودم که پیش از آنکه جان من برگیری، به روزی چند مرا خبر کن تا من مرگ را بسازم؟» ملک‌الموت گفت: من ترا خبر ک
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دامت برکاته):
بیمار برای درمان به شفا نیازمند است و دارو شفای مریض نیست، زیرا بسیاری از بیماری ها با مصرف دارو بهبود نمی یابد. خدای سبحان قرآن را دارو معرفی نمی کند، بلکه آن را شفا می خواند.
هرکس به محضر قرآن بیاید، آن را بفهمد، بپذیرد و بدان عمل کند بیماری درونی اش از بین می رود؛ مگر آنکه بیمار خود به قرآن مراجعه نکند یا پس از مراجعه به قرآن، دستور و نسخه شفابخش آن را نپذیرد و بدان عمل نکند و یا عملش نادرست باشد.
سلام عزیزم
با تو ام ای ابر
ابر سیاهی که زمانی سفید بودی
تو سفید می ماندی اگر ابر دیگری تو را نمی آزرد
و خود را به تو نمی کوبید
تو سفید می ماندی اگر تنها بودی
اگر تکه ای کوچک
در گوشه ای دور
در آسمان بودی
اما
حالا که تنها نیستی
حالا که در گوشه ای دور نیستی
این را بدان
که حتی هنگامی که سیاه می شوی نیز زیبایی!
هنگامی که می باری 
آرامش خواهی یافت
و آرامش خواهی داد
این را بدان که اشک هایت
هنوز طعم آرامش دارد
ببار ببار که غم هایت
ابدی نخواهد ماند
ببار که
کتاب را نخوانید که بخوانید!
کتاب را بخوانید که بیدار شوید …
*
برای نابود کردن یک فرهنگ
نیازی نیست کتابها را سوزاند
کافیست کاری کنید مردم آنها را نخوانند . . .
(ویکتور هوگو)
*
خواندن بی اندیشه بیهوده است ؛
و اندیشه بدون خواندن خطرناک …
(کنفوسیوس)
*
اگر میخواهی راحت باشی کمتر بدان واگر میخواهی خوشبخت باشی بیشتر بخوان ؛
با اینحال ، خوشبختی را بر راحتی های زودگذر ارجح بدان
*
برگهای سبز با رگبرگهای سفید، باعث میوه دادن درخت می شوند ؛
و برگهای سفید ب
Ali Zand Vakili
Gole Sorkh
#AliZandVakili
پس از من یاد یک انسان 
همیشه با تو خواهد بود
غم یک روح سرگردان 
همیشه با تو خواهد بود
اتاق پاک قلبت مال من 
شاید نبود اما پس از من 
یاد یک مهمان همیشه 
با تو خواهد بود
گل سرخ عزیز من 
به هر گلخانه ای باشی 
بدان رویای یک گلدان 
همیشه با تو خواهد بود
تو دستم را نوازش کرده بودی 
بعد از این حتما 
تب یک عشق بی پایان 
همیشه با تو خواهد بود
گل سرخ عزیر من 
به هر گلخانه ای باشی 
بدان رویای یک گلدان 
همیشه با تو خواهد بود
تو دستم را
شمع ما یک شبکی را به تو پروانه بگفت
                                                    همره من تو نباشی بگسل از بر جفت
کار من سوختن و ساختنی از بر نور
                                             شمس و تابان شدنی از در کور
گر تو باشی به جوارم  دو سه روز
                                     یا بمانی به کنارم دو سه روز
تو بسوزی ز در غفلت خویش
                                      دور گردی ز ره رفطرت خویش
عمر تو یک صلتی از بر یار 
                                       تو بسان موش با
امام صادق ع سه بار میفرمود مومن نرد خدای عزوجل بهترین مقارا دارد همانا خدا مومن ببلا مبتلا کند  و سپس اورا قطعه قطعه. کند تا جانش را بگیرد واوخدارا بر انحالت شکر کند 14امام صادق عفرمود در بهشت مقامی است که هیچ بنده ایی بان نرسد جز با بلایی که در دنیا ببدنش رسد  عبدالله بن یعفور که همیشه بیمار بود گوبد از درد هاییکه  میرسدبامام صادق ع شکایت کردم حضرت بمن فرمود  ای عبدالله اگر مومن پاداشی را که برای مصیبتها دارد بداند ارزو میکند که اورا با مفرا
علی احمسی از حضرت باقر ع حدیث کند که فرمود بخدا  سوگند از گناه نجات نیاید ورها نشود جز کسیکه بدان اعتراف کند  کوید ونیز ان حضرت ع فرمود در توبه پشیمانی کافی است  شرح مجلسی ره در قسمت اول حدیث گوید یعنی اعتراف کند که گناه است زیرا کسی که گناهی مرتکب گردد انکار کند که این گناه است وانرا حلال بشمارد چنین کسی کافر است و توبه اش پذیرفته نشود واگر مقصود از اعتراف بگناه توبه باشد پس ممکن است ان را بر نجات کامل یا نجات قطعی حمل کرد زیرا بدون توبه شخص
دخترم . تمام جهان برمبنای حکمت یک خالق عادل است . اگر سهمت از سختی آنقدر زیاد بود که اشکت جاری شد بدان در حد توانت امتحان شدی پس غصه نخور  . جانکم روزهای سخت تمام میشود . می دانم دنیا عجین با سختی است اما نه شادیش دوام دارد نه سختیش پس این هم میگذرد .ناز دخترم قلبت را برای عشق باز بگذار، دنیا کوتاه است تا میتوانی عاشق باش و شاد و شاکر . مهربان دخترم  اگر قلب مهربانت را انسان هایی شکستن که عشقت را درک نکردند؛ بدان نشانه ای از سوی خداوند برای
ای عاشقان ای عاشقان زنجیر پای خود منم
تن خسته ام همچون شرر شوق فنای خود منم
راه گریز از این قفس بر من نمی بندد کسی
بر پای تاول دیده ام بند وفای خود منم
آئینه چشمان او صد رنگ بازی میکند
گر من سیه روزم بدان رنگ بلای خود منم
چشم امید از یاری یاران جانی بسته ام
در خلوتی بی مدعا دست بدعای خود منم
در بی نیازی های من همت اگر نازد روا
در خلوت بی خویشتن درد آشنای خود منم
آئینه چشمان او صد رنگ بازی می کند
گر من سیه روزم بدان رنگ بلای خود منم
آئینه چشمان او ص
 
باسمه تعالیچلچراغقصیده ۱۳تکیه بر دنیامکن تکیه بر عقل تنها بشرشود موجب کبر و اندوه و شراگرعقل تنها شود رهنمانبینی تو حق را ورای بصرچه تدبیر ها می کنی در امورنهایت دچار خطایی دگرچو اجرا شود،طرح و برنامه اتببینی نقایص، شود جلوه گردلیلش بود نقص عقل و خردبود شخص کامل، قوی و قدرپیمبر بود عقل و آن هادی استشود چیره بر مشکلات و خطرهدایت کند این جهان را ولیبه اذن خداوند آید ظفرشود موجب خسر هر آدمیهر آن کس کند تکیه برمال و زربه مقصد رسد هر که دارد خ
بدان، اَیَّدَک الله
این کتاب حاوی توصیه ها وسخنان رهبر انقلاب، خطاب به طلاب است که شامل سه فصل کلیات» ، شئون و وظایف طلبگی» و تکالیف سنگین علما» بوده که حاوی 176 صفحه در قطع رقعی به چاپ رسیده است.
این کتاب رو به همه ی طلاب مخصوصا کسانی که قصد دارند طلبه بشوند یا شدند پیشنهاد می کنم.
رضایت مردم هدفی است که نمی شود بدان رسید.و رضایت خداوند رحمان هدفی است که نمی شود آن را ترک کرد.پس رها کن آنجه را که نمی شود بدان رسید. ومحکم بگیر آنچه را که نمی شود ترک کرد.
پند استاد را حتما بخوانید :استاد ریاضی دروقت خارج از درس میگفتاعداد کوچکتر از ۱ خواص عجیبی دارند شاید بتوان انها را باافراد تنگ نظر مقایسه کرد. مثلا 0.2وقتی در آنها ضرب میشوی یا میخوای با آنها مشارکت کنی تو را نیز کوچک میکنند  0.6=0.2×3یا وقتی میخواهی مشکلاتت را با آنها تقسیم ک
 
 
باسمه تعالیچلچراغقصیده ۱۳تکیه بر دنیا
مکن تکیه بر عقل تنها بشرشود موجب کبر و اندوه و شر
اگرعقل تنها شود رهنمانبینی تو حق را ورای بصر
چه تدبیر ها می کنی در امورنهایت دچار خطایی دگر
چو اجرا شود،طرح و برنامه اتببینی نقایص، شود جلوه گر
دلیلش بود نقص عقل و خردبود شخص کامل، قوی و قدر
پیمبر بود عقل و آن هادی استشوی چیره بر مشکلات و خطر
هدایت کند این جهان را ولیبه اذن خدا می شود هر ظفر
شود موجب خسر هر آدمیهر آن کس کند تکیه برمال و زر
به مقصد رسد هر
باسمه تعالیچلچراغقصیده ۱۳تکیه بر دنیا
مکن تکیه بر عقل تنها،  بشرشود موجب کبر و اندوه و شر
اگرعقل تنها شود رهنمانبینی تو حق را ورای نظر
چه تدبیر ها می کنی در اموربه ظاهر نباشد غلط، هر نظر
چو اجرا شود،طرح و برنامه اتببینی نقایص، شود جلوه گر
دلیلش بود نقص عقل و خردنیاز بشر بر خدا باشد و او قدر
پیمبر بود عقل ما در بدنشوی چیره بر مشکلات و خطر
هدایت کند این جهان را ولیبه اذن خدا می شود هر نظر
شود موجب خسر هر آدمیاگر تکیه گاهش به اموال و زر
به مقصد رس
هو
اگر احیانا صاحب کمالی از این علوم غریبه داند ، بدان التفات ننماید و اگر به ظهور آورد ، بگوید که این چیز از علوم غریبه است نه کرامت تا سبب هدایت خلق الله باشد نه سبب ضلالت. و اگر نعوذبالله من ذلک ، کسی از علوم غریبه چیزی داند ، در لباس کرامت ظاهر کند ملبّس [فریب کار و مکار] باشد و ملبّس از جنود ابلیس است. شنوده باشی که بعضی از هنود [هندی ها] در هوا می پرند بلی این معنی ، ممکن است از غیر طایفهٔ اهل الله ، بدان سبب که حالا در این زمان ، بسیار جوکیان
فرمود: 
{ إنّا سَنُلقی علیکَ قولاً ثقیلاً }
ما گفتاری سنگین را ب تو القا می کنیم.
بدان ای عزیز
ک امر ولایت بسی صعب و مستصعب است.
  این قول ثقیل چیست ک اینگونه حق تعالی خویش هم بدان اقرار می کند؟
قول حق. تواصی ب حق. هرچه در مسیر حق و حقیقت است سخت است و دشوار. تمام مراتبش دشوار و سنگین است.
و القای یک چنین امر سنگین و دشواری بر قلب لطیف و رقیقی ک با طهارت می طپد، ساده نیست. آن قلب چه کند ک شرح صدر می خواهد و وسعتی ب قدر آن تنزل. 
پسرک از پدر بزرگش پرسید: پدر بزرگ درباره چه می نویسی؟پدربزرگ
پاسخ داد : در باره تو پسرم ، اما مهمتر از آنچه می نویسم ، مدادی است که
با آن می نویسم. می خواهم وقتی بزرگ شدی، تو هم مثل این مداد بشوی!پسرک با تعجب به مداد نگاه کرد و چیز خاصی در آن ندید: اما این هم مثل بقیه مداد هایی است که دیده ام!پدر
بزرگ گفت : بستگی دارد چطور به آن نگاه کنی ، در این مداد پنج صفت هست که
اگر به دستشان بیاوری ، برای تمام عمرت با دنیا به آرامش می رسی:صفت
اول : می توانی کار
شاید ک علتِ عاشقی کردنم، بدین شکلِ مسخ وار تنها، واقف بودنِ بدین حجمِ بی اتمامِ فضایِ شخصیِ خلاصه شده در واژه مزخرف "من" است و به این منوال، با برانگیختن غددِ ترشح هورمونها با آن اسم های سختشان، سعی در یک برانگیختگی و پوست انداختن و در نتیجه رقیق کردنِ این خودِ مطلقِ نفرت انگیزم و بسط دادنش به وجودی دیگر، یعنی معشوق باشد و به عبارت دیگر، این تنها واکنشی بیش از حد است از برایِ تنهایی، از برای دنیایی ک نمی توانم بدان عادت کنم. دنیایی ک تماما در
آن که او دیده ی جان و دل و نور بصر است
هر کجا می نگرم صورت او در نظر است
خبر از دوست بدان بر که ندارد خبری
ور نه آنجا که عیان است چه جای خبر است
ره بدو برد کسی کز پی خود دور افتاد
اثر از دوست کسی یافت که او بی اثر است
ره بی پا و سران است تو نتوانی رفت
بنشین خواجه تو را چون هوس پا و سر است !
تو بدین چشم کجا چهره معنی بینی
چشم صورت دگر و چشم معانی دگر است
شمس مغربی
- چه بسا شخص حریص بر امری از امور دنیا ، که بدان دست یافته و باعث نافرجامی و بدبختی او گردیده است ، و چه بسا کسی که برای امری از امور آخرت کراهت داشته و بدان رسیده ، ولی به وسیله آن سعادتمند گردیده است . بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص (166) 2- تو را به پنج چیز سفارش می کنم : اگر مورد ستم واقع شدی ستم مکن ، اگر به تو خیانت کردند خیانت مکن ، اگر تکذیبت کردند خشمگین مشو ، اگر مدحت کنند شاد مشو ، و اگر نکوهشت کنند ، بیتابی مکن . بحارالانوار ،
الان ساعت هفت و پنجاه دقیقه ست
زندگیم نمیدونم کی قراره ببینی اینجارو. مینویسم ک بمونه واسه همیشه. 
اینجا نوشتن یه جوری شبیه اینه که مشغول آشپزی باشی و یهو برسم چشماتو ببندم غافلگیرت کنم بگم اومدم بگم دوست دارم
یه وقتایی هم سرت داد بزنم .بگم حق نداری مال من نباشی فهمیدی؟؟؟
الان میخوام بگم 
تو که جان منی
تو که عمر منی
تو که همه دارایی منی
چای بریزم؟ بشینی پیشم . نگات کنم .باز نگات کنم.باز نگات کنم.توهم چشامو بگیری بگی اینجوری نگام نکنم
فصل گرم در حال نزدیک شدن است و استراحتگاه جزیره در بالای رادار همه قرار خواهد گرفت. جزیره کیش، واقع در خلیج فارس نزدیک جزیره قشم، جزیره معروف ترین جزیره جزیره و چهارمین محبوب ترین مقصد گردشگری در جنوب غربی آسیا است.گردشگری کیش، این محبوبیت را به چند عامل تقلیل می دهد. کیش در کنار قشم یک منطقه تجارت آزاد است. این بدان معنی است که گردشگران نیازی به داشتن ویزا هنگام ورود به کیش ندارند، مگر این که بیشتر از 14 روز باقی بمانند. این بدان معنی است که ت

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها